Forum >> Szerelőműhely
gabi alfa3324-07-2006 14:58:22 // 12442
9 bar a minimum kompresszio a te esetedben valoszinü hogy gyürüzni kell a motort mert magas fordulaton füstöl.Szelepszárnál inkább csak inditáskor füstöl. A fötengelyt szerintem nem kell köszörülni de jobb ha megméretted a csap átméröt.
AwoL24-07-2006 14:52:46 // 12441
Hi!
Nem tudja véletlen valaki hogy a hátsó ablakemelők biztosítvan vannak-e a 164-esben, mindkettő hátsom meghalt, és elöröl se tudom lenyitni(ez halt meg előbb mint opció), a kapcsolók kimérve, azok jók mind, hátulra vezettem kraftot és úgy mennek az emelők, csak tápot nem kapnak. Valaki tapasznyalat vagy ötlet? Előre is köffönöm. :)
kertecs24-07-2006 13:48:04 // 12440
Nem semmi ez amiket itt sorolsz... meg kell mérni a főtengelycsapokat, a manualban megvannak a gyári tűrések, szemre megnézni stb. Én a saját tapasztalataim alapján "eléggé fáznék" a köszörüléstől. Kevés normális gépműhelyes van, az én tudásom szerint ezek a főtengelyek csak kéreg-edzettek...
Kérd ki alfás szerelők véleményét, akik már sok ilyen javítást csináltak. Én csak műkedvelő vagyok, magamnak minden szart megcsinálok, de más bőrére ajánlani már nem mindig jó dolog : )
Ha kukás a főtengely lehet jobban jársz egy bontottal.
kando.24-07-2006 12:12:35 // 12439
Ezek szerint nem csak a légtömegmérő van fűtve ?
Na, legalább már ezt is tudom :)
Lobot24-07-2006 11:15:25 // 12438
ePer DVD működésével kapcsolatosan lenne kérdésem. A korábban jól működő verzióm ma már meg sem nyekken. Ennek mi az oka? Valahol azt hallottam, hogy azért nem akar elindulni, mert nem az IExplorer az alapértelmezett böngésző, de ha azt beállítom alapértelmezettnek, akkor sem hajlandó csinálni semmit. Van akinek jelenleg is működik? Milyen verzió szám? Mi a titka? Előre is köszönöm!
swan24-07-2006 11:06:32 // 12436
Aha! Én is a fűtésen gondolkodtam de arra a következtetésre jutottam primitív agyammal hogy a kipofogóban elég meleg van nem kell ott semmit fűteni. Ezek szerint tévedtem. Vagy csak a hidegindítás allatt van fűtve?
pb_24-07-2006 11:00:37 // 12435
A dupla csati a L fűtése +,- a szoló a jelvezeték, a test pedig maga a kipuf. 1 valami kerámiába foglalt érzékelő van benne, asszem oxigén tartalmat érzékel, és az változtatja a szonda ellenállását.
kando.24-07-2006 10:57:45 // 12434
Mondtam, hogy ha ez a cucc ellenállásváltozáson alapuló mérőeszköz (gy.k. távadó), akkor ki kell kompenzálni a hozzávezetések ellenállását. Szerintem ezért..
swan24-07-2006 10:49:12 // 12433
Kösz! Tudtam h csak én vagyok sügér és én nem találom:-)
De miért megy bele három. Ha az ellenállás változik akkor elég 2. Miért kell 3?
kando.24-07-2006 09:41:47 // 12431
Ok, jövő hét jó nekem is ;-)
Ha kap így testet, akkor meg nem értem a 3 vezetéket...
Jó lenne erről is egy rajz, hogy a 3 drót hova megy...
swan24-07-2006 09:37:28 // 12430
Azt el tudnám képzelni hogy test lenne. De mi értelme van mert a szonda bele van csavarva a kipufogóba. Szetem az azért elég masszív test lehet mert az meg a blokkra van felcsavarva.
swan24-07-2006 09:35:41 // 12429
Ha vársz kicsit lefényképezem az enyémen lévőt. Mert tök ugyanaz a csati.
Most megint nemleszek a héten ma dogzok aztán megint vidéken vagyok hála istennek. Tehát marad a jövő hét. Mondjuk lehetne a hét második hetére tervezni szetem!
kando.24-07-2006 09:29:48 // 12428
Akkor nem tudom..
MErt ha a 3 vezetékből valahol a szondánál 2 össze lenne fogva, galvanikusan is, akor azé azért lehet, mert a L-szonda is ellenállásváltozást végez a füstgáz (-ban levő oxigén) hatására. S azért 3 drót van, hogy ki legyen küszöbölve a mérőponton a hozzávezetési ellenállás.
Az Unonál esetleg nem azért lett elcsípve a harmadik kábel, mert az eleve test és az előző tulaj/szerelő a szondát hozzátestelte a kasztnihoz... ??
De persze látnom kéne élőben, akár a szutykon, akár az uno-n levő cuccot, hogy érdemben értelmeset nyilatkozhassak :-)))
(mikor érsz rá amúgy, nem feltétlen emiatti talira, itt a szép fővárosban ?? :-))
swan24-07-2006 09:07:23 // 12427
látom egymással beszélgetünk:-)))))
Nem hanem ugyanabban a csatlkaozó házban van. Attól az még két független szál! Amásik 1szál vezeték az teljeesen külön csatlakozó
kando.24-07-2006 09:04:45 // 12426
Ezt hog yérted ?
A ,,kettő közös csatiban'', ez azt jeletni, össze van kötve a két vezeték a végén ?
swan24-07-2006 09:03:16 // 12425
Egyszer már kérdeztem de sajna nem találtam meg hogy hol tehát elnézést de megint megkérdezem. Miért megy 3 vezeték a lamba szondához. 2 van közös csatiban 1 meg külön. Főleg eza külön veseték érdekelne mert az az Uno-ban el van csípve! Valaki elcsípte:-(
Tommaso 15923-07-2006 23:01:25 // 12424
köszi!Az megúszta,sőt ki is tisztították,de......
Tovább gyúrúzik a cserés anyagok listája:-(((
főtengelycsapágy az összes,olajcsere,szűrők,hűtővíz,meg a vezérlésnél valamelyik görgő+szíj!
További nagy kérdés,h ha a főtengelycsapágyak csak kis mértékben sérültek akkor kell e köszörülni a főtengelyt????A szerelőm szerint nem,de mindenki más azt mondja,h mind1,h a csapágyak mennyire sérültek,ilyenkor köszörülni is kell!!Ez igaz??Meg pár cartárs szerint magas fordulaton kékes füst is jött??Ez mi lehet?Gyűrű,szelepszárszimmering,vagy mi???Mennyi az ideális kompresszió???Mert most meg szeretném méretni,és gondolom,ha alacsony,akkor egyértelmű a gyűrűzés is...
please válaszoljatok,mert nagyon tanácstalan vagyok....
perdix15523-07-2006 13:56:16 // 12423
Gyerekek! Most komolyan...senki nem tudja hogy az első barna cső ami a mosótartályból jön...hova csatlakozik? Sehol nem látom? Vki mondja már meg!!!!!
pb_23-07-2006 12:12:43 // 12422
Gyártatni kéne hozzá.
pb_23-07-2006 12:11:29 // 12421
Felesleges az összeset cserélni, ahogy Scott is írja 1 kis hozzáértéssel +állapít6ó melyik a rossz.
pb_23-07-2006 12:09:55 // 12420
Elméletileg lehet kapni, legalábbis a 33-hoz hozza az alkatrészek között, de sztem gyakorlatilag nem.
Scott23-07-2006 11:25:14 // 12419
Elvileg, ha tudsz szerezni ugyanolyan rugót akkor simán cserélheted, de ennek nem sok esélye van :)
Egyébként óvakodni kell az utángyártott tőkéktől ( pl. Ajusa ) mivel azoknál ha baj van szó szerint átszakad a tőke teteje és ledarálja a vezérműtengely bütyköt. Sok ilyet láttam már, ilyenkor a veztengely is kukás. Érdekes módon a gyári tőkéknél nem fordul elő ilyen ( legalábbis gyárinál nem láttam ilyet ).
gizmo14523-07-2006 11:23:16 // 12418
Ja végül is, innen indult az egész kérdés. Jobb 3-4-5 cserélni mint 8-at vagy 16-ot.
De legalább ma is megérte olvagatni ezt a topicot. :-)
Scott23-07-2006 11:19:39 // 12417
A lényeg az, hogy egyértelműen meg lehet állapítani, hogy melyik tőke rossz és melyik nem.
gizmo14523-07-2006 11:17:53 // 12416
Köszi most már világos. De ha eltörik valamelyik rugó is, nem mehetsz be egy boltba és mondod azt hogy rugót kérsz a hydrotökébe, mert csak néznek rád bután nem?
Scott23-07-2006 11:14:32 // 12415
Van benne egy nagyobb és ha tényleg apróra szeded egy ici-pici kis rugó, ami maga a szelepé. Sajnos az évek során a koszos olajtól lerakódik benne szennyeződés, így el szokott törni ez a kis rugócska. Van olyan eset amikor a nagyobb rugó törik el.
gizmo14523-07-2006 11:05:40 // 12414
És azt nem tudod véletlen hogy, mi megy benne tönkre amikor összelehet nyomni úgy hogy, olaj is van benne? Csak kiváncsiságból kérdem.
Scott23-07-2006 10:59:39 // 12413
A hidrotőkéket az esetek 90 %-ban nem kell cserélni, elég őket megtisztítani, csak ezt a sok nagytudású nem tudja. Simán szét lehet őket szedni darabokra és úgy meg tudot pucolni őket és tesztelni is tudod, hogy működik-e a kis szelep benne. Amúgy nagyon egyszerű kis szerkezet. Az oldalamon látható szétszedve egy darab.
perdix15523-07-2006 10:33:16 // 12412
LOOOOL...de nincs még a szentélyben villany..azaz van de még nem üzemel.
Poló23-07-2006 00:32:06 // 12411
Kapcsold fel a villanyt ;-)
perdix15522-07-2006 12:27:12 // 12410
Srácok! Ezek a trehány szerelők nem illesztették össze az ablakmoso csövemet...tegnap akartam használni de nem müködött. Ma megnéztem hátha a biztosíték..de nem!!!.... a tartályból jövő keskeny barnás cső áll az égnek. Láccólag mindennek megvan a csatlakozása de ennek nem találom. Hol mehet bele a következő csatlakozásba! Vki segítsen! olyan sötét van nem látni semmit....
Bazsa7222-07-2006 12:10:18 // 12409
Köszi a segítséget! Ha készen leszek végre a szombatra maradt papírmelóval, nekiesek és kipucolom.
gizmo14522-07-2006 12:04:16 // 12408
Azzal az a gond hogy, pont a szivósor felől a piszkosabb.
Ahogy levetted a szivócsőveket és ránézel látsz a pillangószelep ház négy sarkán 4 TORX csavart, azokat kell kiszedni és kiakasztani a gázbowdent és ki is jön. Ja van a hátsó felén az alapjárati-motor csatlakozója azt is lehúzni, persze csak gyújtás ráadás nélkül. Így könyen el lehet takaritani az egészet, és érdemes kitörölgetni a műanyag belsejét is amedig beérsz. Ez szokott igazán koszos lenni.
Végül is ennyi.
Poló21-07-2006 23:57:51 // 12407
A motor felöli oldalon mi fogja? Én csak a csöveket húztam le róla és ott a helyén tisztítottam ki, amennyire tudtam.
Bazsa7221-07-2006 16:20:54 // 12406
:)) Hála és köszönet!
Szólj, ha én is tudok segétkezni valamiben /autó szerelés kizárva :)/.
Nagyon jó jazz lemezeim vannak, rohadt jó egybesült húst tudok csinálni, túrákat szervezek, meg miegymás :))
Mégegyszerköszönömszépenalássan.....
gizmo14521-07-2006 16:16:07 // 12405
Bazsa7221-07-2006 16:07:32 // 12404
Köszi az infót. Meg tudod mondani egy technikai an"alfa"bétának, hogy az a folytószelepet hol találom és miképp tudnám kitisztítani?
Bazsa7221-07-2006 16:04:37 // 12403
Az még elmegy, lehet hogy gyenge a légkondihoz, de mikor megállok egy pirosnál, a fordulat ingadozik és ha jól sejtem a szíj felől fura hangok jönnek. Nem zavarna, de a Szilárd azt mondta még marad a meleg egy ideig! :))
gizmo14521-07-2006 16:04:37 // 12402
Szia!
Ez természetes hogy, ha bekapcsolod a klimát elmennek a lovak.
Ezt az 1,4-es igen csak észre veszi. Vagy hüvös vagy teljesítmény lesz, ez van 103Le és 129Nm :-((. Nagyobb mocinál ez nem annyira érezhető. Az ingadozás meg a folytószelepház elpiszoklódásából adódhat.
perdix15521-07-2006 15:52:26 // 12401
Szia! Na látod ez engem is érdekelne...mintha a klíma ráadása után igen megfogyatkoznának a lovak....ha kikapcs...akkor meg megtáltosodik! Erre varjunk gombot!
Bazsa7221-07-2006 15:45:00 // 12400
Üdv mindenkinek!
Kis segítség kellene.
Mi lehet a probléma, hogy ha a légkondi bekapcsolása után nagyon visszaesik a teljesítmény, haragosabb a motor hangja, és megálás esetén ingadozik a fordulat?!
Koszos a hűtő, gyenge hozzá az aksi, szíj feszesség, vagy úgy rossz, ahogy van???
Mondjatok valami bíztatót! :)
Addig is szép napot és hűvös autókázást! lol
Tommaso 15920-07-2006 09:14:32 // 12399
:-)))))
Már szerintem nem tudnak sokkolni,felkészültem mindenre!Ill úgyérzem:-))))Ma dél körül hívhatom őket,mellettem két kardiológus is lesz,és majd akkor mondanak diagnózist:-((
gizmo14519-07-2006 19:36:05 // 12398
Nekem szerelőm azt mondta hogy, nem muszáj mind a 16-ot cserélni, mert ha megvan melyik oldalon (szivó vagy kipufogó) szar elég csak azokat cserélni, így rögtön csak 8db-ról van szó. De azt is mondta inkább jobb egybe mindet az a biztos. :-((
A szervizkamion se rossz ötlet, csak sokat kell rájuk várni hogy kiérjenek. :-))
Xixo19-07-2006 10:19:18 // 12397
Akkor hívd ki a gyári szervízcsapatot!! Majd jönnek a szép nagy kamionnal és megcsinálják nálatok az udvarban, persze ingyééé!!! :-))))
Tommaso 15919-07-2006 10:08:00 // 12396
Okés,köszi!Én abból indultam,ki amit egy off opelos haver mondott,h db-ja 8000 ft!De ez így sokkal barátibb:-)))Remélem nem lesz rá szükség,ma este húzzuk át az alfamágushoz,csak attól félek,h az Alfa Romeo be fog perelni hitelrontásért:-)))))))))))))))))))
gabi alfa3319-07-2006 06:25:50 // 12394
62 ezer forint a 16 darab
Tommaso 15919-07-2006 00:33:44 // 12393
Sajnos szóba került a hidrotőke is,igaz még csak találgatás szintjén....az igaz,h ha az agyanús,akkor mind a 16-ot ki kell cserélni,mert az nem tudják belőni,h melyik hibás????Mert akkor az kb 130.000 ft:-(((((((((((
Ha ez tényleg így lesz,akkor nincs erre valakinek valami jó kedvezménye??
Szerdán jön érte egy alfás miskolci szerelő,majd ő kimondja a végszót!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
547
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?