Forum >> Szerelőműhely
granturismo14-11-2006 08:31:43 // 13349
Sziasztok.
Ferke
Ha megemeled a törpét és kézzel meghajtod a kereket akkor is morog? Ha igen, akkor kösd le azon az oldalon a féltengelyt, belül egy dróttal akaszd fel. Forgasd a kereket, így is morog? Ha igen, vedd le a kerékagy csavart húzd ki a féltengelyt. Keress vagy csinálj egy, a tengelyfurattal azonos átmérőjű csapot (akár fából) és dugd be a kerékagyba, azzal forgasd meg. Úgy is morog? Ha úgy nem morog akkor vizsgáld át a féltengelycsuklókat különösen a külső oldalon.
Paco13-11-2006 21:52:28 // 13348
Fojtó. Fojtó és fojtó.... Please.
Dzsozy13-11-2006 20:45:18 // 13347
Hát hál istennek 166-nál nem ilyen bonyolult a folytószelep kiszerelése! Ezt a műveletet már én is többször megtettem, kipucoltam. Igaz a pillangó szelepet nem szereltem ki. Az "olajpára" lerakódását állítólag egy szuszógóval ki lehet küszöbölni,mely elősegíti az olajpára eltávozását,igy az nem rakódik le. Ellenben érdeklődnék, hogy a folytószelep házán lévő alapjárati motorról tudsz, tudtok e valamit, illetve annak tisztításáról, mivel az alpjáratom még az LMM csere után sem tökéletes, ha gurul a verda, álló helyzetben nincs gond.
Dzsozy13-11-2006 20:36:14 // 13346
szép estét mindenkinek! Légtömegmérőt pucolni? Hát mindenki másra esküszik. Erről már "vitáztunk" ezen a fórumon. Mindenki csak a saját tapasztalatát tudja csak mondani. Én spec féktisztító sprével tisztítottam meg. De előtte nem árt elolvasni az összetételét, mivel vannak olyan adalékanyagai, mellyek a műanyagra ártalmasak lehetnek!
Ferke13-11-2006 16:10:04 // 13345
Légkulccsal szerintem ilyen nyomatékot nem tud húzni. Ezt kézzel (lábbal) húzhatták rá+így rárohadhatott kb 2 év alatt.
Nasty13-11-2006 16:06:26 // 13344
Nekem azért nincs gyári kulcsom, mert úgyan így jártam, csak az enyém eltört. Csak nyomatékkulccsal szabad meghúzni, némelyik gumis kapkod a nem jól beállított légkulcsal. Még jó,hogy nem volt defektem...
Ferke13-11-2006 14:43:22 // 13343
Csak érdekességképp: láttatok már olyat, hogy egy kereket nem lehet leszedni? Mind a 4 csavar úgy rajta van, hogy egy 3 méteres csövet használva erőkarnak a beta kulcs elhajlott, a csavar meg sem mozdult! :))
Eddig beta kulcsot még sosem sikerült elhajlítanom...:)
granturismo13-11-2006 14:35:14 // 13342
Itt van a cikk amit ebben a témában írtam. Igaz Bravo, de a rendszer majdnem teljesen azonos.
Liquid13-11-2006 12:26:40 // 13341
Alapjárati motorhoz mennyire nehéz hozzáférni, ill. tisztogatni? (156 2.0TS)
Mert valszeg ott van valami gáz, de első ránézésre nem egyszerű...
misi13-11-2006 09:51:05 // 13340
Sziasztok!
Légtömeg mérőt mivel érdemes tisztítani, meg a direkt szürőre is ráférne egy kis puccolás??
Xixo12-11-2006 20:05:13 // 13339
Link az oldalamon, a kedvenceim között!!
Tommaso 15912-11-2006 19:04:33 // 13338
bocsánat: hegesztetni!
Tommaso 15912-11-2006 19:04:00 // 13337
Sziasztok!
Tudnátok nekem mondani egy olyan pesti lakatosműhelyt,ahol kiégett kipufogót meg tudnánk hegeszteni???
Nem kell,h full profi legyen,mert egy 206-ról van szó,és be lenne számítva egy 4 hónapos 156-ba!Csak gáz traktorhanggal bevinni!
tehát nem kell semmi flanc!
Előre is köszi a segítséget!!!!!
Xixo12-11-2006 14:54:12 // 13336
Tudod, hogy az nem én leszek!! :-)))
Ferke12-11-2006 13:45:13 // 13335
Elég durván ráhúztam. Úgy szoktam, hogy valaki fékez, kerék kifordít, rá a nagy 30-as csilagkulcs (elég jó hosszú), és érzésre megtépem úgy, hogy ugrálok rajta.:)
Ennek elégnek kellett lennie.
imi15612-11-2006 13:44:18 // 13334
Ilyen nyikorgást én is szoktam hallani előről,hidegebb időben,de akkor se mindíg!Most már tudom pontosan mi az:)))!
Robert-jtd12-11-2006 13:22:48 // 13333
A 156-os topicban nemrég ez volt a téma.Esetleg ha ráérsz olvasgass vissza pár oldalt:)Volt ott még asszem képpel is ilusztrálva,hogy hogy kell a felső lengőkar szilenteket átzsirozni.Én úgy tudom,hogy a szilent a hidg időben kicsit megkeményszik lessz és ezért nyikorgós hangot ad.Ahogy megenyhül az idő és kicsit melegebb van megpuhul és akkor már kevésbé nyekereg.Nekem legalább is ez a tapasztalatom:))
gerrard2912-11-2006 13:21:32 // 13332
ja most olvasom,hogy igen !
gerrard2912-11-2006 13:18:08 // 13331
szia.
természetesen érdekel és köszönöm szépen előre is !!!
ja + valami.ez egy egész kuplung szerkezet?
csocsi12-11-2006 13:17:50 // 13330
Hasonló gondja már másnak is volt.
A silent minőségével lehet probléma, bár nem tudom neked milyen került be
Brad 15612-11-2006 13:11:29 // 13329
dehát nemréglett kicserélve kb másfél hónapja :(
Robert-jtd12-11-2006 13:10:14 // 13328
Normális igy főleg hideg időben ha kivannak a futómű szilentek:(
Főleg a felső le.kar szilentjei szoknak nyikorogni.
Brad 15612-11-2006 13:07:05 // 13327
sziasztok
Az normális hogy rohadtul nyikorog a gép amikor elindulok és utána egyre halkabb lesz de teljesen enm szűmik meg?
Kau12-11-2006 13:03:34 // 13326
Úgy tűnik. Lehet, hogy egy takarítás segít.
misi12-11-2006 11:32:16 // 13325
Szia!
Köszi az infot, holnap felhívom!
Mike.12-11-2006 11:32:04 // 13324
Hozzáértő urak! Egy tanácsra van szükségem.
Mostanában többször is előfordult a géppel, hogy elinduláskor alapjáraton a gép nem gyorsul! :-(
Hiába nyomom a gázt a ford. mutató csak nagyon lassan mászik feljebb és a gép csiga módjára megy. Aztán 4-5 ezer körül meg meglódul. Néha az az érzésem , hogy a lámpától való elindulás után egyszerűen leáll.
Most az van, hogy felpörgetett motorral, csúsztattott kuplunggal sikerül csak "normálisan"elindulni.
Mi lehet ez? A szokásos LMM hiba?
granturismo12-11-2006 11:22:26 // 13323
Ez neked nem jó. Ez 180-as. Neked 200-as kell. Ha tényleg 92-es gyártású motor van benne. És 24 fogú.
Ha jót akarsz a LUK, Sahs, Valeo, Borg&Beck kvartett valamelyikét választod és rendes helyen szerelteted be. Pillantnyilag a LUK szet a legolcsóbb a piacon. A Meteorban 43584Ft. Ha segít ki tudom rendelni Neked 35eft-ért. Ez egy REPSET, azaz tárcsa, szerkezet és kinyomócsapágy meg egy pici zsír egy dobozban. Ha ezt beszerelteted akkor a kuplung gond egy 80-100-ekm- re megoldódik.
gerrard2912-11-2006 09:21:33 // 13322
valaki tudna segíteni,hogy melyik kell nekem !
KUPLUNGSZERKEZET D:180-122-30 H:47 1.3 86-88 1.2 86-88 1.3 83-86 1.2 83-8
cikkszám: GS.3161
ALFA75td12-11-2006 08:49:08 // 13321
Helló a kerékagyat fogó csavart megtépted?Mert azt nagyon de nagyon rá kell tépni nem elég a szerszám hossza valami hosszu erőkar kell hozzá.
Próbáld meg.
Ferke12-11-2006 06:34:50 // 13320
Igen, igen, ez tök szellemes, és meg is kaptam más topicban is, de inkább érdemben valaki? :-P
Xixo12-11-2006 03:49:20 // 13319
Cseréld le inkább a twingót Alfára!!! :-)))))))
Ferke11-11-2006 17:57:52 // 13318
Na most segítsen valaki, mert tanácstalan vagyok.
Kerékag csapágyat cseréltem off-os tvingo-n.
Mindent szabályosan: kerékagy+állvány komplett ki, satuba befog, csapágy kiüt.
Utána az új csapágyat a régi csapágy perselyével szépen bepréseltem a helyére, végül a kerékagyat szintén szépen belepréseltem a csapágyba, úgy, hogy végig figyeltem, tehermentes legyen a csapágy, tehát szépen ellentartva a csapágynak a másik oldalon (a régi csapágy belső perselyét használtam erre, ennél jobban semmi nem fekszik fel az új csapágy belső perselyére a túloldalt).
Ráadásul végig figyeltem, hogy maga a csapágy abszolute tehermentes legyen végig, miközben préseltem be az agyat a csapágyba.
Összerakás után szól mint az állat! ugyanúgy, mint előtte. Nem csak terhelve(kanyarban), hanem egyenesjáratban is, nagobb sebességre egyre jobban.
Kérdés: szerintetek egy korábbi padkázás üthetett olyat a futóművön, hogy a kerékagy elmenjen??? Micsináljak ezzel az ócskavassal? Bontva kpl. kerékagy mindenestül? tnx!:)
Face11-11-2006 13:26:26 // 13317
Ja most nézem h a tiéd 1,3-as, akkor mégse biztos hogy pont ugyanaz... az enyém 1,5.Bár ez valszeg nem sokat számít az árak szempontjából..
Face11-11-2006 12:28:45 // 13316
Sajna nem, ezek az árak... :( a Sprintben kvázi ugyanaz a motor-váltó kombó van mint a 33-adban csak karbisban... Ugyanaz a kuplung kell bele. Az olcsóbbak közül valszeg a Co.me-vel (UNIX-nál) jársz a legjobban, én olyat hallottam h ők beszállítók a Luk-nak illetve a Borg&Beck-nek is.
gerrard2911-11-2006 12:12:35 // 13315
most te a 166-ról beszélsz?abba is kéne ,de most a 33-asba sürgősebb.
gerrard2911-11-2006 06:08:22 // 13314
köszönöm szépen a segítséget.
Poló11-11-2006 00:57:47 // 13313
Akkor cseréld ki ;-)
granturismo11-11-2006 00:55:37 // 13312
Löncit keresd meg. 30/946-38-79
granturismo11-11-2006 00:55:02 // 13311
Löncit keresd meg. 30/946-38-79
beeep14610-11-2006 21:57:25 // 13310
Üdv!!
Következő tapasztalásom volt ma.. Debrecenből jöttem haza (50 km), fix 90-es tempóban, és beérve Nyíregyházára még mindig csak 50 C felett 1 mmel állt a hőfokmutató, és erős langyosat fújt a fűtés... Namármost gondolom ez termosztát lesz... :-((
Jól gondolom? Mondjátok, hogy igen, mert van egy zsír termosztátom itthon... :-))
misi09-11-2006 16:31:15 // 13309
Sziasztok!
Kéne nekem egy kis help..nem tudtok olyan bontott ahol hgt bravo-hoz van bontott kasztni alkatrész?
Haveromra ma rá rántották a kormányt Ő meg a sínekre...ahol jött a villamos.Csávó meg eltünt!
Köszi az infokat előre is.
misi09-11-2006 16:27:12 // 13308
Német Misi-t én is csak ajánlani tudom! Én is és a tesom is hozzá hordjuk a verdát.Tényleg van ára..de rendes...és megbízható.Nagyon korrekt meg minden.
Face09-11-2006 08:50:56 // 13307
Ajánlom neked a Német Misit Dunakeszin itt van egy köpésre, én csak oda hordom, nagyon korrekt és ért hozzá! Nem mondom, hogy a legolcsóbb de Szamosiéknál biztosan olcsóbb (bár nem tudom ők mennyiért dolgoznak, de el tudom képzelni.. :))) )
Nekem többek közt most cseréltek komplett kuplung szettet mondjuk annyival jöttem ki jobban, hogy sikerült saját magamnak szereznem elég jó áron egy Borg&Beck szettet (sajnos uccso darab volt a meteorban) , álltalában szokott lenni gyári/valeo ~50e , vagy olasz Co.me, Gts stb 20-30e körül v Sachs de az a legdrágább ~55e... De hátha tudja itt valaki hol lehet még B&B-t szerezni esetleg, bár valszeg az enyém vmi beragadt készlet lehetett, alapból nemtom mennyi lehet az ára...
granturismo09-11-2006 07:55:14 // 13306
Sajnos nem tudok.
granturismo09-11-2006 07:46:40 // 13305
A gyári Bosch-t meg lehet szerezni 20 alatt is.
De inkább be kellene egy bontottat próbálni. Olyan bontóban ahol be is teszik esetleg.
GabCsi09-11-2006 07:29:54 // 13304
Hát ebbe Facet jeladó került. Mert azt 10ért szereztem ujat. Gyári meg 30.
Érdemes lenne bontottat beletenni ?
gerrard2909-11-2006 05:57:50 // 13303
értem.
nem tudsz valakit aki meg tudná nézni,itt a környéken.4,13,14,15 ker?
Szamosihoz hordtam de már nem ér annyit a kocsi,hogy Alfa szervízbe vigyem (sajna)
granturismo08-11-2006 23:08:47 // 13302
Jaj nem!:-) Nem vagyok autószerelő. Én csak egy sima autóbuzi vagyok.
A sajátométól is teljesen kivagyok. Másikat meg végképp nem vállalok.:-)
granturismo08-11-2006 22:58:22 // 13301
Az sajnos lehet gond.:-( Az utángyártott jeladók sokszot nem egészen a kívánt jelalakot adják ami kell. Pld más az önindukciója a tekercsnek és emiatt a jelben nagyobb amplitudójú a felfutó tüske. Ez megzavarhatja a vezérlést és ettől is lehet ez a hiba. Pld a Facet jeladók sokszor produkálnak ilyen hibát. Meg kell próbálni egy eredeti jeladót, hogy azzal produkálja-e a hibát.
perdix15508-11-2006 21:25:43 // 13300
Cartársak! Tudja vki hogy 155 1.8 8v klímás, 67102 motorkodu vasba az 5 hosszantibordás szíjnak mi a mérete? Mert már 3 elszakadt 3 év alatt..de sose jegyzem meg, viszont az tisztán rémlik hogy az alkatrész katalogus 1200 vagy 1250 est hoz..és az nagy rá...vmi 1100 vagy 1070 vagy hasonlo méretűt szoktunk felrakni....de mi a pontos méret?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
459
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?