Forum >> Szerelőműhely
a26-05-2005 14:08:07 // 5486
Kicsit pontosabban lehetne? :)
Kölcsey utcából van a II., III., VIII., XVII., XX., XXI., XXII. kerületekben is :)
A Kölcsey utcában van vmi megbízható kontakt, hívd a boss nénit.
Paco26-05-2005 12:55:42 // 5484
Az enyém nem melegszik, igaz új hűtő van benne :-P
a26-05-2005 12:44:06 // 5483
Ki tudja, hogy hol és mennyiért lehet kormányművet felújíttatni egy offos autón (Ford)?
Stee14626-05-2005 12:02:14 // 5482
Na jó, ebben a korban már ezt elnézzük! :))))
Robi26-05-2005 11:48:35 // 5480
Az én autóm is melegszik az érdi emelkedőn, mondjuk az is igaz, hogy 20 éves. :)
W26-05-2005 11:46:58 // 5479
SPQR-nel ismeros van, gepre dugtuk ra. Tulajdonkeppen semmi hibat nem jelzett de a haver azt mondta faziserzekelo lesz :) Hat megsem az volt...
Majom: haat gyanakodnek ra, hogy megint rossz a cuccod mert lehuzott kabellal csinalja ezt. Magas alapjarat, tobbet fogyaszt, alapertekeket vesz.
Stee14626-05-2005 11:39:50 // 5478
Én is az érdi emelkedőn voltam a lentebb emített pillanatban. Az emelkedő tetején kivettem üresbe, szépen lehült a lejtőn és maradt a sebesség is. Na mindegy végülis német verda nem csoda, hogy szar. :))))
Robi26-05-2005 11:36:40 // 5477
Mi érdi emelkedőn nyomtuk 1.7 TD-nek klímával, 4 emberrel 140 körül. Mondjuk kicsit aggódtam, hogy tényleg bírni fogja-e. :)
Stee14626-05-2005 07:31:23 // 5476
Ez igaz, én is mentem régebben Astrával 110 fokos vízzel.
Nem volt vele semmi gáz.
Szegény nem csoda hogy melegedett 6x LE, 4 nagydarab utas full csomagokkal , 140 km/h. :)))))
perdix15526-05-2005 07:01:56 // 5475
Ezt a "na csát" az asszonyka írta, nem én, kis rosszaság.
Majom26-05-2005 06:42:01 // 5474
ezt en is beszoptam, az enyem is rossz volt, vettem hasznaltat, beraktam de a jelenseg ua, nem porog, durrogas! Ujabb csere utan gyogyult meg!
Most megy a jargany de sokat eszik 1.4-es es 8.4L varosi hasznalat nelkul, valamint magas az alapjarat 1200 korul van melegen! A lambda lehuzasra nem reagal semmit az alapjarat, kellene?
Simán tud, ez szvsz teljes behallt. Mit szerettél volna az SPQR-től mikor arra felé vetted az irányt? :)
W26-05-2005 02:24:32 // 5472
Gyerekek ekkora szopast.... tortent, hogy egy ideje 5000-nel tiltott a jarganyom es eleg szarul ment. Tobben mondtak, hogy legtomegmero es fogtam is egy 2.5 v6-bol a legtomegmerot es beleprobaltuk. Ugyanaz volt a jelenseg... aztan elvittem az SPQR -be ahol megallapitottak, hogy faziserzekelo lesz a baj. Megvettem... kicsereltem. SEMMI.... ma teljesen beadta a kulcsot, rangat, nem megy, 2000-nel tilt, durrog, stb. Nem tudtam mi van... proba szerencse, lehuztam egyszeruen a legtomegmero kabelet. Megtaltosodott!!! Nagyon durva.... es vazze nem tudom lehet , hogy kicsit megvasaltam a kuplungomat de most akarhogy akartam nem rangatott! Holnap reggel kiderul, hogy vajon valoban kuplungproblemaim vannak vagy egy legtomegmero tud ilyen balhet csinalni. Ja... a 2.5 V6-ban is rossz volt a cucc, ugyhogy a rosszat probaltam bele. :-S
farki26-05-2005 01:42:36 // 5471
Akkor van occsóér tablettásbor meg páleszük is? :-DDDD
Tocsa26-05-2005 01:12:47 // 5470
Sziasztok. Olvastam soraitokat és a termosztátokkal mi a helyzet ? Engem már szivatott meg rendesen . A tünet a következő nem nyit ki elégé ezáltal kissebb keresztmetszeten áramlik a víz és egy jó kis dugóban araszolgatáskor simán megforr. Először én is mindenféle hőgombára meg ventillátorra gyanakodtam szerintem ezt is érdemes számba venni .
Robi26-05-2005 00:22:58 // 5469
Nem írtál hülyeségeket. Manapság tényleg előfordul, hogy 100 fok körül van egy autó üzemi hőmérséklete. Sőt, egy 10 éves OFF Opel Astra se forr még fel 110 fokon.
Atek26-05-2005 00:10:11 // 5468
Sziasztok!
Szerintem addig nincs ok az aggodalomra amig a viz illetve az olaj hőfok nem éri el a piros mezőt ami ugye nem véletlenül van odarakva az órákra.
Tudtommal ezeknél a mai modern motoroknál zárt nyomottrendszerű hűtőrendszer van, tehát túlnyomás van a rendszerbe és nem kell attól megijedni hogy 100 fokon forrás alakul ki mivel a nyomás nővekedésével nő a víz forráspontja. Igy az üzemi 110 fokos viz napjaink motorjainál természetesnek mondható tudtommal. Ha stabilak a hőfokok (nem vernek bele a pirosba) és működnek a hűtőventilátorok rendesen, szerintem semmi ok az aggodalomra. Ha hülyeségeket írtam bocs.
Robi25-05-2005 23:37:09 // 5467
Mindkettőről szó van. De szvsz egyikkel sincs baj.
Nézd meg az 5404-es hsz-t.
Bg.25-05-2005 21:58:38 // 5466
1 dolgot nem egészen értek. Itt most vízhőfokról van szó, nem olajról?
perdix15525-05-2005 21:54:29 // 5465
Na csáááá
perdix15525-05-2005 21:42:42 // 5464
Köszi szépen Bg! Utánajárok, ígérem.
Bg.25-05-2005 21:37:00 // 5463
Beszállok a jótanács osztásba.:)
Van 2 vagy 3 vizhőfok mérő a 155-ben (a hűtőn kívül a hengerfejben is. A hűtőn lévő a klimások esetében 3 lábú (két hőmérsékletem kapcsol). Ezek nincsenek direktben rákötve a venillátorra, csak komputerre és 3-4 relére ami a zárhídra van felcsavarozva. A klíma miatt nem mehet folyamatosan a ventillátor mert azt is túlhűtené. Ezt ne is várd tőle - igy van kitalálva, de elégnek kell lennie a telejesítménynek. A következő gondokat tudom elképzelni:
I. a ventillátor nem mindig megy, amikor tápot kap (rá kell mérni a kábelre, hogy amitor az ad tápot, forog - e a ventillátor, ill. ha direktbe tápot kap hibátlanul működik-e (egyszer már eljátszotta vele pont a TE autód, hogy az egyik szénkefe már kopott volt és hol ment hol nem (ezért volt benne szénkefe csere (ez régen volt))).
II. Elkoszolódott a hűtő. Nagynyomású tiszítótval át kell nyomatni 10-20 percig.
III. A vízpumpa lapátot megette a fagyálló.
IV. Levegős a rendszer.
V. Valamelyi relé romlott el. Egynént ki kell bemérni őket (a zárhidon lévő kics csoportra gondolok), nem tudom menyiknek mit kell tudni, nem mind egyeszerű 4-5 lábú - ehez vlmi Alfás villanyos kell.
Ezek közül az elsőre tippelnék legnagyobb valószínűséggel
EDDI25-05-2005 21:17:19 // 5462
A fagyállot itt a szomszédban gyártják(Kövesgyűrpuszta).Az ott élök képesek mindenre!
bb1825-05-2005 21:13:06 // 5461
akkor fagyállót oda nem exportálunk.
tom16425-05-2005 21:10:24 // 5460
Csakugyan van "vízforralásgátló", ami nem ugyanaz mint a fagyálló. Pár éve Floridában jártam, ott láttam ilyet "cooling"-nak hívták és tuti nem fagyálló volt! Ott ilyenről nem is hallottak..
tom16425-05-2005 21:07:11 // 5459
Nekem garantáltan 98 foknál kapcsol be a venti. 2001-ben vettem a gépet, az elsö nyár elsö meleg napján nem kapcsolt be, ezért vettem másik gombát. (Kb.12 éve volt 120-as skodám is, így a vízhőfok nézegetése totál belémivódott, de jogosan, lásd pl. az oldalamon az alfettát!) Mondja a muki a boltban, mit aggódsz, ez is csak 98-nál fog kapcsolni, az OK! Azért beraktam, álló helyzetben járattam és tényleg bekapcsolt. Én meg azt hittem, rossz az eredeti gomba! Most a napokban alapjárati hiba keresésen voltam egy cimbinél, rajta a számítógép a kocsin, és akkor tutira láttam a 98-at a monitoron, amikor indult a venti.
bb1825-05-2005 21:06:46 // 5458
igen a fagyállo is az de nem erre gondoltam, van adalék formában is.
perdix15525-05-2005 20:59:09 // 5457
de nem fog.
perdix15525-05-2005 20:58:53 // 5456
Rendben, ok, csak nehogy precízen forrjon a víz...
Robi25-05-2005 20:54:40 // 5455
Nem vagy vele egyedül, mert a legtöbb autó így működik. :)
Anyám Galantja is viszonylag sűrűn kapcsolgat. Ez teljesen normális, precízebben szabályozza a hűtő hőmérsékletét.
perdix15525-05-2005 20:50:51 // 5454
Na akkor legalább nem vagyok ezzel egyedül, ez van.
Scott25-05-2005 20:46:10 // 5453
perdix ! Ha esetleg megnyugtatt, nekem is így működik a rendszer: egy bizonyos hőfoknál bekapcsol a venti, pörög ezerrel egy rövid ideig, lekapcsol aztán újra be. Jó ez így , a végeredmény ugyanaz. A lényeg, hogy ne főzze meg az ember a hengerfejét ! :))
perdix15525-05-2005 20:44:24 // 5452
Igen előbb azzal kezdem és majd, ahogy a vakember is mondja: Majd meglátjuk.
EDDI25-05-2005 20:44:00 // 5451
Kb én is így tettem, mikor a fickó azt mondja, hogy nem tudja az autó az előírt értékeket! És kicsit szól is a motor, ezért előbb be kell, hogy állítsa a szelephézagot és spanolni is kell a vezérműláncon. Mire én mondom, hogy nem lesz olyan egyszerű, meg különben is .... De nem volt mit tenni, mert különben sokat kellett volna autóznom. Srác leveszi a szelepfedelet és keresi a vezérműláncot..., de majd később. Ha már az nincs, beállítjuk a szelephézagot, gondolta. (Én meg magamban kuncogok.) Csákó hozza a hézagmérőt, meg 13-as kulcsot és csavhúzót, neki áll, szívó-kipufogó-kipufogó-szívó! Mire én: Állítsd vissza azokat, amikhez hozzányúltál, dobd fel a szelepfedelet és már megyek is!!!!!! Erre a hangoskodásra jön a főnöke, kérdezi mi történt. Erre én mesélem fogja a forgalmit ír hozzá egy zöldkártyát! A röhej az egészben, hogy új, szuper műhely, de az egész egy kalap szart se ér, ha ilyen emberek dolgoznak ott.
Robi25-05-2005 20:41:31 // 5450
A legrosszabb esetben is 2-3 ezer Ft-ból megúszod. De ha 90 fok körül kapcsolgat, akkor az azt jelenti, hogy tökéletesen működik, én biztos nem nyúlnék hozzá. Pucold ki a hűtőt, oszt gó.
veteranviking25-05-2005 20:40:18 // 5449
Ya a crossmotorok se vízzel,hanem bő fagyállóval vannak feltöltve,hogy jobban bírják a hőterhelést!
perdix15525-05-2005 20:37:38 // 5448
Egész héten ezen stresszelem magam, állandóan ezt a 2 műszart nézem, a vízet meg az olajat, vmit tenni kell, hogy ne forrósodjanak. Résen vagyok egész nap.
Robi: Egyébként többször nézegettem, 90 körül kapcsolgat, de akkor lennék nyugodt, ha több időt menne, ezen segítene a másfajta ventigomba, de mennyibe fáj egy ilyen utángyártott??? 3 ezer, 5 ezer? kb?
bb1825-05-2005 20:35:36 // 5447
létezik hütésfokozo adalék is.
Robi25-05-2005 20:28:57 // 5446
Egyébként én nem nagyon stresszelném magam ezen a hűtés dolgon a helyedben. A termosztátod 85 és 89 fok között nyit gyárilag. Ebből következik, hogy valószínűleg valahol 90 fok körül kell kapcsoljon a ventillátorod. Egyszer nyisd ki a motorháztetőt, járasd a motort, és amikor bekapcsol a ventillátor, olvasd le, hogy hány fokos a motor. Ha 90 fok körül van, akkor tökéletes a ventillátorod hőgombája.
bb1825-05-2005 20:24:20 // 5445
pontosan ! a legtöbb szabvány ( két féle szok lenni a mnet ) de vannak kivételek is pl. japcsi, vagy békaevő.
perdix15525-05-2005 20:23:43 // 5444
mér ne menjek Alfa boltba, drága? Jó az "univerzális, vagy utángyártott? És kb mennyibe fáj majd nekem?
Robi25-05-2005 20:22:48 // 5443
Érdemes valami Meteor-Bárdi-Unix féle boltba menni, ahol katalógus alapján kikeresik, hogy mi való az autódba gyárilag. Utána nincs más teendő, mint keresni egy olyat, aminek egyezik a menete, de tágabb intervallumban tart bekapcsolva.
bb1825-05-2005 20:22:43 // 5442
nagy sebességnél a ventillátor kevésbé számit , inkább léassunál.
bb1825-05-2005 20:21:50 // 5441
hidegen nem veszed le a sapeszt és megy a csere. max 2-3 deci elmegy. inkább mint leereszteni aztán töltögetni.
perdix15525-05-2005 20:21:45 // 5440
Az rendben hogy ki be kapcsol a hőmérséklettől függően de kapcsolhatna előbb is így nagy sebességnél esetleg tovább menne a venti, de ez csak egy gondolat.
Robi25-05-2005 20:20:23 // 5439
A hűtőbe van betekerve. Vagy nagyon gyorsnak kell lenni, vagy le kell ereszteni a hűtővizet a cseréhez.
bb1825-05-2005 20:20:15 // 5438
körülbelül igen, de vannak határok. és ne alfa boltba menj.
Robi25-05-2005 20:19:23 // 5437
A hőpatronoknak van egy bekapcsolási, és egy kikapcsolási hőmérséklete. Ha ez a két hőmérséklet távolabb van egymástól, akkor ritkábban kapcsolgat a ventillátor.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
548
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?