Forum >> V6 Fanatics

gecsa13-02-2017 17:46:35 // 424
Akkor add hozzá, hogy a túrós ugyanazt a nyomatékot háromezerrel korábban adja le. De azt az érzést már ismered.
Dévid13-02-2017 17:31:38 // 423
Mikor először vezettem szívó V6-ot, én azon lepődtem meg, hogy milyen könnyen felpörög, emiatt kell bele a 6 fokozatú váltó is. Azt hittem sokkal lomhábban veszi a gázt.
gecsa13-02-2017 17:27:11 // 422
Szigorúan alulról beszélek.
Dévid13-02-2017 17:26:03 // 421
Csúnyán megalázza őket. :D
gecsa13-02-2017 16:44:39 // 420
Bár én még nem próbáltam q4et, de szerintem az alul kifejezetten nyomatékszegény szívó bussokat megeszi rendesen. De ez csak fotelből.
VV613-02-2017 16:36:25 // 419
Igen, közben nézegettem. Végül ott a Brera V6 Q4 is...
gecsa13-02-2017 16:31:39 // 418
A holdenhez biztos, de ha megnézed a 164et,ott a busso is kapott q4et. A többi csak lego.
VV613-02-2017 16:23:06 // 417
A múltkor álmodoztál itt a V6 Q4-ről :)
Tényleg össze lehet hozni, vagy a Q4 hajtáslánc nem illeszthető a V6-hoz?
Liquid13-02-2017 15:45:33 // 416
inkább ne képzeld el :D
Dévid13-02-2017 15:39:51 // 415
Jaja, képzelem.
gecsa13-02-2017 14:12:04 // 414
én minden irányban nyitott vagyok! :D
VV613-02-2017 14:06:24 // 413
Borzasztó! Ez többszörösen ellentmond a használati utasításnak :D ... a szájról-szájra hagyománynak is :DD
gecsa13-02-2017 12:55:37 // 412
nekem most is 5w50 van benne.
Béci Ɨ|ѯ13-02-2017 12:28:32 // 411
Régebben lehetett kapni gyári alfa új autó szagosítót. Valahova az ülés háttámla kárpitja alá lehetett elrakni. De most már nem találom - Ilyen volt.
vologya[kendács mester]13-02-2017 12:09:34 // 409
És légfrissítőt milyet használtok? Mikor vettem akkor Green Wunderbaum volt benne, de nem hiszem, hogy gyári. Zöldben amúgy sem találtam sem TRW-t sem Marelli -t. :D Ja és a manuálban szó sincs a csereperiódusról. :-)
pettinke13-02-2017 09:45:12 // 408
ez nem papír alapú manuál :-)

az öreg Nordokba, koros V6-okba (pl. egy GTV6-ba) nagyon jó a HPX.
ha van egy fiatal 3.2 V6 24V-d, ami nem fogyasztja az olajat egyébként, és nincs benne sokszázezer km, akkor abba az való, amit a kocsi saját használatija előír.
VV613-02-2017 08:35:35 // 407
Kérlek, mutasd meg azt a manualt :)
De ezt most nem azért írtam, mert annyira zavarna, hogy 10w-40 helyett 20w-50-et használsz, csak nemrég akkora felzúdulás volt amiatt, hogy megkérdeztem, mi lenne, ha 10w helyett 5w-t raknánk bele, vagy ha 10w-40 Selénia helyett mondjuk 10w-40 Castrolt. Most meg egy ekkora ugrás senkit sem zavar :) Mintha igazából senkit sem érdekelne az a szerencsétlen Manual, de érvként előrángatni azért néha jól jön...
pettinke13-02-2017 08:11:06 // 406
Öreg Alfa motorokat tucatjával üzemeltetők manuáljában.
VV613-02-2017 05:31:21 // 405
ccc...hpx? Na ez melyik Manualban olvasható? :)
gecsa12-02-2017 23:02:34 // 404
igen, a tb-be érdekes dolog megfelelő olajat találni.
Liquid12-02-2017 20:14:56 // 403
ezt tudom, belenyúltál sajna :(
vologya[kendács mester]12-02-2017 18:45:37 // 402
9800 km után cseréltem Selénia 20K -t és össz- vissz 2 dcl volt utántöltve. Nem kell neki az olaj :D
pettinke12-02-2017 17:57:04 // 401
az szerintem nem sok. ha szívó V6, akkor használja esetleg HPX-et, abból talán kevesebb fogy. a TB-be nem teszünk sűrű olajat, hiába lenne a motornak jobb.
VV612-02-2017 17:43:43 // 400
Ja igen: nálam az évi 3-4E km-rel nem fogy semmi. Aztán meg úgyis csere
VV612-02-2017 17:41:58 // 399
Valami olyasmi, hogy 1000km-re 1 liter még elmegy.
Mr. Z12-02-2017 13:50:33 // 398
nem tudjátok gyárilag mennyit írt alfa a V6-nak olajfogyasztást?

Nekem 8 dl / 10.000 km ( legalábbis ennyit kellett ráöntenem hogy max-on legyen), nem tudom eldönteni ez sok vagy kevés.

Nektek?
Dévid12-02-2017 09:29:38 // 397
Csak egy hanyag tulaj kellett a tulajdonosi láncban ezekhez. Ha mindent megkapott időben, és megfelelő minőségben, akkor ezek sokkal kisebb eséllyel ütöttek be. Mint többször is jeleztem, én kifogtam egy elhanyagolt példányt, drágán. Szívtam is vele, míg le nem adtam bontásra.
VV612-02-2017 07:42:09 // 396
Valóban, az egyik legszebb hangú négyhengeres motor és az erejére sem lehet panasz.
atis_166jtd11-02-2017 22:30:37 // 395
Vagy csak egy kicsit odafigyeltél rá. Nem tecsos olajat raktál bele meg ilyenek.
Liquid11-02-2017 22:01:10 // 394
Ezek engem (meg sok másik TS tulajt is) elkerültek. Nem nyiffant ki a motor, nem ette az olajat, nem döglött meg az LMM se a lambda de még a vezérlésmódosító sem. Hogy rohadna meg, milyen megbízható volt :)
Olajpumpa, termosztát mi az? :D
Most vagy én voltam átlagon felül szerencsés, vagy preparált autóm volt...
Pedig kapta az ívet..
Liquid11-02-2017 21:57:35 // 393
A marketingesek azt mondták 120e, a mérnökök azt hogy 60e, győztek a marketingesek...majd kiderült mégse, amúgy a TS motorhangja nem igényel magyarázkodást :) Igaz nem egy V6 de igen szépen énekel gyári kipuffal is.
Dévid11-02-2017 19:50:17 // 392
A 8v TS blokkok nagyon jók voltak. A 16v már fordulaton ette az olajat, a légtömegmérők gyakran meghibásodtak, hajlamosak voltak a főtengelycsapágyak szétmenni, mivel a nem megfelelő intervallumban és minőségben cserélt olaj lerakódásai eltömítették az olajfuratokat, beálltak az olajpumpák, elromlottak a termosztátok, gyakran emiatt nehezen, vagy nem érték el az üzemi hőfokot a motorok.

Ezen kívü viszontl nem volt velük gond.
VV611-02-2017 17:46:03 // 391
Nem szeretném megbántani a TS-tulajokat, de amiket itt megtudok... Volt egyáltalán valami a TS-en, amit a mérnökök el tudtak találni és nem kellett utólag magyarázkodniuk?
DKori11-02-2017 15:29:30 // 390
Aha...szóval a V6nál is levitték, ~100e km-re.
gecsa11-02-2017 15:12:50 // 388
Elvileg....
DKori11-02-2017 13:19:18 // 387
:) :) :)

TSeken a rossz tapasztalatok (értsd: tömeges szíjszakadások 100e km alatt) miatt adott ki a gyár egy módosított szervizutasítást 60e km vagy 5 évre. A V6ok és a JTDk (elvileg) bírják az eredetileg belőtt 120e intervallumot.
Dévid11-02-2017 12:38:21 // 386
Óra szerint 180.000 körül cseréltem én is, MES szerint 21.000 körül volt akkor az autóban, szóval aszerint még mehetett volna.
Mr. Z11-02-2017 11:46:55 // 385
a szervizkönyv 120-at ír, bár én nem hagynám addig, pedig SKF lett felrakva kompletten.
gecsa11-02-2017 11:42:01 // 384
Én csak azt írtam, hogy én mikor cserélném. Ez olyan örök téma kb.,mint az olajcsereperiódus.
Dévid11-02-2017 10:36:01 // 383
A TS-en tutira 60.000, mivel sok szíjszakadás volt, és csökkentették az intervallumot.

A V6-hoz meg meg kellene néznem a szervizkönyvét, de az nincs itt nálam, otthon van a kocsival együtt. Ritkán vagyok Alfa közelben az utóbbi egy évben, havi szinten egy-két alkalommal tudom kihozni a garázsból, akkor is csak a mosóig és vissza megyünk. :)

Mint írtam, lehet keverem a két típust.
Bocs ha rossz információkat adok!
atis_166jtd11-02-2017 10:06:19 // 382
Igen a manualban, de jött hozzá egy szervíz utasítás is ahol csökkentik a csere periódus idejét. Este megkeresem neked.
VV611-02-2017 09:40:56 // 381
Te vagy az egyetlen, aki itt tud valamit; megnéztem a Manualban, valóban 120E. És a TS-en is, meg általában minden olasz autón.
VV611-02-2017 09:08:30 // 380
Na most már 3 adatunk is van: 60-80-120E!
Ez a baj ezekkel a fórumokkal...:)
FRC11-02-2017 06:54:56 // 379
Tuning kerék csavarnál csak akkor veszed észre a teljesítmény növekedést, ha a könnyített 2.0.1 verzió számút veszed.
"Azok már alumíniumból készülnek."
Én anyósomnak azt vettem születésnapjára... Nagyon bejött azóta nem öregszik a mama!
Liquid10-02-2017 23:49:00 // 378
ejj, megint nem vetted be a gyógyszered? :D
gecsa10-02-2017 23:32:34 // 377
Csak, ha megosztod fb-n. Másként nem működik az sem. Olyan,mint a konditerem.
Dévid10-02-2017 21:45:06 // 376
Ha tuning kerékcsavarokat veszek a kocsimra, ahhoz át kell még valamit alakítani a kocsin, vagy anélkül is érezni a teljesítménynövekményt?
gecsa08-02-2017 23:23:36 // 375
60,max 80k körül en is cserélem. 80 akkor, ha tudom mi került bele, 60 ha nem. Lehet kísérletezni a 120al, de olcsóbb cserélni a még nem szakadt szíjat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.