Forum >> 156

Rolee4601-11-2014 19:30:40 // 147090
Vegre ma meglett a hiba!A motorvezerlobe eloxidalodott az egyik tuske.Pocik Tomi gyorsan orvosolta is.Koszi mindenkinek a tippeket!
Mattyancs01-11-2014 08:35:14 // 147089
ELADÓ V6-s SW ! Ismerős tulajdonos, infózható múlt, vezetett szervizfüzet!

Bővebben itt:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_2.5_v6_24v_distinctive_gyonyoru_es_jo_is-8390820
Rolee4631-10-2014 22:32:13 // 147088
Ok.Koszi a tippet!Holnap reggel kiprobalom!Majd irok mire jutottam.
Ricoe15631-10-2014 22:29:31 // 147087
Ezt meg tudom erősíteni. (MK2. jelenség)
GTPeti31-10-2014 21:37:16 // 147086
("elalszik egy idő után." = Akkor, ha a hiba meg lett szüntetve, persze.)
GTPeti31-10-2014 21:26:41 // 147085
Temérdekszer leírtuk már, hogy az ülések alatti fekete fakkban található csatlakozók és a csomagtér két oldalán lévő függönylégzsák-csatlakozók szoktak szórakozni. Enyhe orvoslás a kontaktspray, igazi pedig az átforrasztás vagy más (jobb) csatlakozóval való helyettesítés. Az MK2-nél a hibakód állítólag elalszik egy idő után. Az MK1-nél törölni kell. (Figyelem! Amíg ég a légzsák-lámpa a teljes rendszer deaktiválva van!)
indi6931-10-2014 21:25:21 // 147084
Ez kora délután volt, azóta semmi más nincs a fejemben. Nem kellet volna kipróbálni.
Abarai31-10-2014 21:18:44 // 147083
Ezt élem át
MINDEN
ÁLDOTT
NAP.

De tényleg. Nem lehet megszokni. :D
indi6931-10-2014 14:53:31 // 147082
Hali. az 1.6 ts után most mentem egy 2.5 v6-tal. ÚÚÚÚÚÚÚÚRISTEN :)))))
Rabert0731-10-2014 12:14:59 // 147081
Sziasztok,

Lehet nagyon kezdő kérdést tennék fel, de valahol el kell kezdeni.. Nos a "problémám" hogy 3 havonta elő-elő jön 1-2 kósza hibakód ( légzsák.. rendszerint alapos takarítás után). Azért csak idegesítő ezért szoktam töröltetni pár ezres tételért, viszont most már elgondolkodok hogy beszereznék egy odb kábelt . Aktuálisan van is ami árban megfelelő(erről csatoltam is képet) . Kérdés hogy ez nekem működne-e? ( 156 2002 új belsős) Illetve hogy ehhez milyen szoftvert ajánlotok? Köszi
Abarai31-10-2014 10:56:06 // 147080
Amikor az előző 156-ot vettem, én is végigböngésztem a könyvét. Most csak annyi történt, hogy a faceliftesből átültem a régibe. Ami változott, arra nem volt nehéz rájönnöm. Fedkomp például nincs. :) A légkondi kezelése más, de semmivel se bonyolultabb. Ülésfűtés meg a faceliftesben nem volt.
DobosHunor30-10-2014 22:50:54 // 147079
Ugyan ezeket csinálta nekem is :) hát vagy próbáld ki amit lentebb írtam (műanyag karikát húzd le es ugy mindig indul) vagy meg esetleg tisztísd meg a reléket elől. Kontakt spré ilyesmi :)
Piritu - 1.000.00030-10-2014 22:30:10 // 147078
Volt már pár célzás rá, de hivatalosan semmit se tudni :-)
Zozo8530-10-2014 18:40:42 // 147077
lehet le vagyok maradva, újul az oldal???
Piritu - 1.000.00030-10-2014 17:17:37 // 147075
Nekem anno a 150 lovas motor adataihoz egy németet kellett szereznem.
Kíváncsi leszek, hogy az új Amore lehetővé teszi-e az ilyen dokumentumok közkincsé tételét...
Piritu - 1.000.00030-10-2014 17:15:47 // 147074
Anno az Astrásokat ezzel lehetett tesztelni. Ha fel tudta kapcsolni a belső világítást zárt ajtónál, akkor olvasta a könyvet :-)
Műszaki emberként minden tartós műszaki cikk használatiját áttanulmányozom még a vétel előtt. Kocsi vételkor, meg külön buli esténként a könyvét olvasni, hogy hazahozatalkor már ismerős legyen. Mindig talál valami érdekeset, újat az ember.
GTPeti30-10-2014 15:54:06 // 147073
(Legalábbis számomra volt ez a kérdés. Ahhoz, amit írtok kétség nem fér, a gyári LE nem a maximum ami ezekből a motorokból kihozható!)
GTPeti30-10-2014 15:33:52 // 147072
Gyuri a kérdés az volt, hogy az eltérő teljesítményű (Alfa) motorok csak a sw-ben különböznek-e. A válasz erre egyértelműen nem.
WarbiRunner (Gyuri)30-10-2014 15:29:33 // 147071
Egyébként érdekes ahonnan indult a dolog, miszerint felhúzható. Autóiparban nem dolgoztam, nem tudom hogy mennek a dolgok. Egyéb fejlesztéseken azonban dolgoztam, és mostanság eléggé beleástam magam az EDC15 lelkivilágába. Más a hardver ez kétségtelen, de az alapok ugyanazok és a különbség sem olyan óriási.
Egy 115Le-s jtd teljesen nyugodtan felhúzható 140-150lóig, csak akkor az legyen rendesen megírva.
Egy injektornál alapvetően az számít, hogy mennyi üzemanyagot juttat be mennyi idő alatt. . A 115Le-s injektora azt hiszem a 119-es végű.. Csak érdekesség képpen ennek az injektor furatai 6x0.165mm, a 16v-é 6x0.15. Vagyis tuningolni még lehet jobb a 8v injektor. És működéséből adódóan nem jelent nagyobb terhelést az alkatrészre ha felhúzod a teljesítményt. Ugyanis a max.nyomás ugyanaz, szimplán a nyitvatartási idő hosszabb.
A turbo simán bírja a 8v-n is a 140-150Le szintet, érzésem szerint a 16v-k azért kaptak eltérő turbot, mert az kisebb nyomáson képes ugyanazt a légmennyiséget biztosítani magas fordulaton. A 16v töltéscseréje (VE) valamivel jobb felül, ezt jól támogatja egy olyan turbo, aminek elég 1.1Bar-on tölteni, hogy meglegyen az egyébként gyárilag jóó nagy légfelesleg. A különbség egyébként szintén nem hatalmas, a 8v turboja is simán alkalmas a 140 ló kiszolgálására. Ez kb 66mm3 üzemanyag 4000-nél. Ha a gyári légfeleslegekkel számolunk is 960mg levegő, ezt röhögve tudja.

Az a valamivel jobb VE az AO fórumosok szerint kb 86% a 8v esetén és 92% a 16v esetén. Hogy mennyire más számokban beszélgetnek ők...a tuning guruk 230Pacira teszik a 8v-ből kihozható teljesítményt 3Bar levegő nyomásnál, míg a 16v-nél 245Le-re. Efölött muszáj belenyúlni a motor belsejébe is szerintük :-)
Ezt csak azért írom, hogy bár tényleg van hardver különbség, azért a teljesítménybeli különbség nagyrészt a programon múlik.
Kócosw30-10-2014 15:20:21 // 147070
jah bocs azt tenyleg nem neztem!
:)
igy mar mas a leanyzo fekvese azzal kapcsolatban a mit felvetettel..
En azt nem figyeltem hogy hany "V " all ott. :)
GTPeti30-10-2014 14:18:03 // 147069
1.9 8V és 16V kapcsán említetted meg ezt. ;)
Kócosw30-10-2014 13:13:58 // 147068
Sajna alfakon nem dolgoztam, de sztem tesem.De ez a teny ältalänossagban igy van :) es ezt te is tudod :)
zalan30-10-2014 13:02:55 // 147067
Sziasztok, hátsó gátlók cseréje esetén: toronycsapágyat mindenféleképpen kell cserélni vagy "érdemes"?
GTPeti30-10-2014 10:46:14 // 147066
Kócos, ne szállj ki ebből a témából. Legalábbis ne idejekorán. :) Igaz amit írsz, ehhez kétség nem fér. Én csak annyit kérdeztem, hogy ez konkrétan melyik Alfára vonatkozik pl.?
Hardy30-10-2014 09:26:21 // 147065
Nem ez a durva, hanem az mikor megkértek hogy vigyünk neki benzint mert kifogyott. Már Siófoktól világít a kis PIROS kanna de gondolta elér még vele Pestre. Gondolom nem kell magyarázni. Motort kukára vágta, addig ment olaj nélkül míg megszorult.
Hardy30-10-2014 09:23:22 // 147064
Sajnos ez igaz hogy nincsen Magyar nyelvű, de megoldható. Igaz kellett kutakodni, de nekem megvan PDF formában a sima meg a fél faceliftesé is, és nem igazán találtam az enyémben ami teljes faceliftes olyan dolgot vagy funkciót ami ne lett volna benne a másikba. Már több alkalommal írtam, ha kell valakinek szívesen átküldöm.
Abarai30-10-2014 08:41:07 // 147063
Bevallom férfiasan, az ülésfűtés kapcsolóját nekem is a könyvből kellett kikeresnem. Nehezítésként német nyelvűből, amit épp' csak ugatok.

Az most mellékes, hogy a boldog bekapcsolás után nem történt semmi. :D
Kócosw30-10-2014 07:17:59 // 147062
De Peti, te is tudod hogy gazdasagossagi szempotok alapjan tisztant profitorientaltan dolgozik minden OEM.Ezek utan ki lehet talalni mennyi varialas van.Uh ezen tenyek tudataban reszemröl kiszalltam ebböl a temabol :)
Kristyon30-10-2014 07:17:16 // 147061
Ebben a formában, azért elég durva....
Piritu - 1.000.00030-10-2014 07:15:08 // 147060
Like :-)
Érdemes lenne összeszámolni, hogy hányszor tettem be a fórumba oldalakat a használatiból. Már meguntam.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy az Alfáink nagy része külföldről származik. Egy olasz könyvvel nehéz bármit is kezdeni. Külföldiül nem mindenki tud. A fészliftes 156-hoz meg nincs is magyar, mert nem adták ki. Ezért kár az ftp-ért, mert ott legalább a meglévő régi könyvet lehetett terjeszteni.
Ettől függetlenül nem sok esetre emlékszem, hogy valaki könyvet keresett volna a topikban.
Autós nemzet vagyunk, értünk hozzá :-))
Hardy30-10-2014 06:47:44 // 147059
Igazabol egy dolgot nem ertek. En mikor uj autot vasarolok, illetve a cegnel ha veszunk egy ujat akkor atolvassuk a hasznalati utasitast. A soforoket se engedem addig raulni mig nem olvastak at es nem tudjak hogyan mukodik..
Nem megbantani akarok senkit de egyre tobb olyan hozzaszolast olvasok ahol alapveto informaciokkal nincsenek tisztaba egyesek.
Igy mar meg se vagyok lepodve lassan a legutobbi esetunkon mikor kihivott minket egy ketsegbeesett no aki a leallosavon allt veszvillogoval hogy nem mer tovabb menni mert megjelent egy kek tenyér a muszerfalon es nem tudja mi az de azt mutatja allj. Mikor megerkeztunk a 20 as ikon vilagitott neki. azt hiszem nincs mit hozzafűzni.
GTPeti29-10-2014 22:59:53 // 147058
A lakat az immo jele. Az lesz.
alfa147,Gt29-10-2014 22:58:39 // 147057

Hello.Erröl a távirányitoról mi a véleményetek?Ezt be lehet valahogy programozni?
Rolee4629-10-2014 22:37:34 // 147056
Hat lehet,hogy megse az imo lesz.Mert ha hagyom kb5-10percig gyujtason egyszer csak kialszik a sarga lakatos visszajelzo es akkor indul ha utana lealitom es nem sokka kesobb inditok indul.Es ha tobbet all akkor megint nem akar indulni.
DobosHunor29-10-2014 18:09:51 // 147055
Dehogyis nem kell széthúzni :D
GTPeti29-10-2014 18:08:05 // 147054
Ja, OK, már megijedtem, hogy a csatlakozóját húzod le. De csak mechanikailag értetted.
DobosHunor29-10-2014 18:07:05 // 147053
Hat en nem viccelek. De ugy mondom, hogy lehuzod a műanyag karikát ,viszont a kulcsot át kell rája dugni csak ilyen lazán van rajta. Nem teljesen szeded le :) nem tudom így elmagyarazni. De megmutatom ha kell :D
indi6929-10-2014 17:18:05 // 147052
köszi
GTPeti29-10-2014 15:50:35 // 147051
Miii? Ha lehúzod az immo antennáját, akkor beindul (a kódchip kiolvasása nélkül)?
Hagy tamáskodjak. :) Az immo lényege az, hogy amíg nem olvasta ki a chiped, nincs indítás. Ha ilyen egyszerűen deaktiválni lehetne akkor de facto nem érne semmit.
GTPeti29-10-2014 15:46:45 // 147050
Mondj légyszi két Alfát, amiben nincs HW változtatás és más a LE. NEM a lebutított belga verziókról beszélek. Thx. ;)
Ez egy Alfás-oldal. Ha ilyet mondunk, tegyük hozzá, hogy "más márkák esetén". Mert Alfáknál ez egyáltalán nem jellemző. Persze lehet, hogy tévedek. Mindenesetre eddig valaki mindig bebizonyította itt, hogy nem csak a SW más.

(A kérdésedre: Szerintem a két dolognak nincs köze egymáshoz. Amúgy igen.)
DobosHunor29-10-2014 14:21:15 // 147049
Hello! Látom te is megszenvedsz az immoval. Nekem is volt hasonló, de csak annyi volt a baj, hogy az a mágneses rész elmozdult. Szerintem próbáld ki, hogy szetszeditek-összerakjátok. Nekem sem kellett cserélni szerencsére :) ha nagyon nagy gáz van akkor szed le alulról a műanyagot (kb 3 csavar) és ahova a kulcsot bedugod ott körülötte van egy műanyag karika amibe van ez az elektronika. (Megy bele kábel is) na azt húzd le és akkor nem lesz baj. Indulni fog egyből :) ideiglenesen jo.
Kócosw29-10-2014 13:19:37 // 147048
Dolgoztal egyebkent autoiparban ? :)
Kócosw29-10-2014 13:17:40 // 147047
na jo de nem 10 -20 loerönyi különbsegnel. ezt te is jol tudod...
GTPeti29-10-2014 12:23:11 // 147046
"egyébként a gyarban is csak a programok masak igy erik el a különbözö teljesitmenyeket azonos motornal"
Pontosan. Leszámítva azt a néhány kulcsfontosságú alkatrészt, mint turbó, injektorok, esetenként hajtókarok, stb. :)
Abarai29-10-2014 11:23:33 // 147045
Legalábbis 51-53 litereket tudok tankolni a 60 literes tankba, amikor már világít, és nemcsak felvillan néha, és nem teleporttal jutok a benzinkútra. :)
Abarai29-10-2014 11:22:02 // 147044
9-10 liter.
indi6929-10-2014 07:21:11 // 147043
Üdv. azt tudja valaki, hogy amikor a benzinszint jelző elkezd sárgán világítani mennyi benya van a tankban? sacper. 1.6 ts
Kócosw29-10-2014 05:29:39 // 147042
Az enyém chipelt,majd 100000 et mentem mar vele igy.egyébként a gyarban is csak a programok masak igy erik el a különbözö teljesitmenyeket azonos motornal.
4raipeti28-10-2014 22:09:29 // 147041
Igen azt kerestem .Rosszul feltett kérdésre egy jó válasz! Hálás köszönet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.