Forum >> 156

Kócosw11-09-2014 20:45:14 // 146740
Kábelsaláta... :P :D
pdudas11-09-2014 20:43:01 // 146739
Kontakt spray-vel hazilag is megprobalhatod javitani az erintkezest.
Az Ecu ugye a bal kerekiv folott van (JTS-nel) a 2 csavarral rogzitett muanyag takaro alatt.
Siman lehuzhatod mindket csatit. Boven adj neki kontakts sprayt (en a tuket es a foglalatokat is befujkaltam).

Motortakarot leveve a tarfok csatijait is lehuzgalhatod es befujhatod.

Aztan ha ez megvan mehet a huto kornyeken levo lambda csatikra is, sot a legtomegmero csatijat is lehuzhatod es befujhatod. Ezektol nem lesz baja.
Viszont javithat a durrogason.

Ugyanezen okbol rendeltem most egy tartalek trafot. Elfer a csomagtartoban, viszont trafo hiba eseten kb 5 perc szerelessel cserelheto.
pdudas11-09-2014 20:38:38 // 146738
eleg nagy szopas a turbo meg a kettos tomegu lendkerek is :)
Trombozis11-09-2014 20:34:03 // 146737
Trafóra tippelek, csak nem tudom hogy teszteljem. Mindegy. Reggel beállok a garázsba és hétfőn hívom vissza a szerelőt. Addig pözsó. Nem lehet közlekedni vele. Alacsony fordulaton egy fos. Főleg, ha a klíma is megy, na akkor csak durrog. Pfej.
Szabeee11-09-2014 20:25:25 // 146736
1 DIN + 1 DIN = ?? :)
ystuc11-09-2014 19:11:03 // 146735
Valami készül... :-)
pdudas11-09-2014 18:37:04 // 146734
A tomites keszlet a 115 euros csomag a legvegen.
Az a szelepfedel meg meg egyeb tomitest is tartalmaz.

Szelepeket nem tudom - nalam csereltek.
Apropo: ennel nem kell szelepszar szimmeringet is cserelni idonkent?
Ha ma ennyire szet van bortiva akkor esetleg az is aprosag.

A trafokat kicsit megkeverheted - nalam a kozepso kettot mar csereltek, es azoknak az elodeit is felcserelte a szerviz mivel ra van irva az alu reszre fekete alkoholos filccel a csere iranya. En most rendelek egy bontott trafot - csak hogy legyen a csomagtartoban egy ha netan menet kozben doglik meg es uton lennek.

Van assistance a biztositasomhoz (jol is jott mikor az egy eves Zafiram kuplung es valto hibas lett a kinyomocsapagy levegosodese miatt es 600km-t trelereztek a helyi szervizbe mert a magyar opeles szervizek el sem akartak vallalni).

De egy bontott trafo nem a vilag, el is fer barhol. Ha meg megdoglik ut kozbane akkor ELM327 es Telefon szepen behatarolja a gond helyet.
3Szék-ej11-09-2014 14:37:34 // 146733
Köszi. A gyujtáskimaradást általánosként mutatja, meg hol egyik hol másik hengeren vagy többön, össze- vissza. Gyertyákat már cseréltem, gyanítom a kábelekkel lessz a gond.
Szelepeket meg szelepfedél tömítést érdemes cserélni ?
Mert hallottam hogy a szelepek nagyon le tudnak trutymósodni és akkor annyi az egyenletes alapjáratnak es a motor geometriának
3Szék-ej11-09-2014 14:25:55 // 146732
Köszi az informáciokat. A csatlakozókat már megtisztítgattam de az nem segített, nálam maradt a misfire.
redbull9011-09-2014 13:54:06 // 146731
hát nem irigylem egyik benzines gazdát sem :D hál Isten Jtdnél nincsenek ilyen problémák h balansz szíj amit elírtál ja meg vezérlésmódosító... dízelnél pár órás a csere.....
jó persze szakadásnál más tészta...
pdudas11-09-2014 13:13:22 // 146730
Ahogy mar emlitettem: kontakt spray-vel atfujkaltam az ecu mindket kabelkoteget az ECU-nal. Aztan az osszes csatit a huto kornyeken (4 lambda, stb).

Durrogas, misfire elmult.
A Torque pro szerint is.

Ezen kivul valtottam 100-as benzinre - lehet ez is szamit.
pdudas11-09-2014 13:01:04 // 146729
JTS-en nem csak vezermuszij, hanem balasz szij is van.
Ezen kivul a szakim szerint ez egy 6-7 oras melo, mert ha jol ertettem ki kell venni a motort. Ha mar ott tartasz, akkor egy vezerles modosito felujitast is tegyetek bele - az csak partiz euro, de ugyanugy szopas csak emiatt hozzanyulni....

Nekem ezeket csereltek egyszerre( 143e kilometernel, most van benne 172)
Name Item Part# Amount Price
Simmering 55x68x8 60603436 1 18,8
Simmering 30x42x7 40004400 1 9,05
Inlet Valve 07766564 8 61,56
Exhaust valve 060677496 8 69,08
Timing belt kit 71736724 1 85,92
Anti vibrate belt 060620887 1 26,31
Oil, Castrol Magnatec Prof A/B 3 50415 1 57,85
Oil Filter 73500506 1 12,06
V Ribbed Belt 6PK1962 1 20,01
Hose clamp 25-40mm 0000631 2 1,10
Paraflu Ultra Protection 16811616 3 26,53
Natezalec Gibljivi TS(tomites keszlet) 046524692 1 33,87
tensila motorja AR 071719778 1 115,71
Variator repair kit 71715450 1 4,54

Persze itt valoszinuleg vezermuszij szakadas miatt a szerviz mindent cserelt.
Arak euroban, kulfoldi Alfa szerviz. Amint latod a variator repair kit olcso - erdemes most megcsinaltatni.
redbull9011-09-2014 13:00:41 // 146728
Dayco szett vagy Gates meg SKF vezérlés..
Görgőkből szoktam Ruvillét is használni...
Vízpumpából is Ruvillét szoktam venni fémet.


Gyújtáskimaradás az meg lehet gyújtótrafó is vagy rossz kábel..
Hibát nem hoz konkrétot meg hogy melyik hengernél van a kimaradás??
3Szék-ej11-09-2014 12:35:27 // 146727
Sziasztok.
Vezérlés csere előtt állok, 2,0 JTS.
Novemberben vetteme a gépet ( megbizható helyről) , akkor úgy tünt, hogy nem kell cserélni, de egy ideje elkezdett szivárogni a hűtővíz a vízpompánál, úgyhogy csere.
Az érdekelne, hogy milyen márkályú szijjak és görgők az ajánlottak, és milyent nem szabad.
A másik dolog hogy mit kell cserélni kötelezően, és mit ajánlott.
Gyujtáskimaradás is van, és arra gondoltam nem kellene-e a szelepeket is kicserélni.
Vezérlés cserénél olajat is muszály cserélni ? Mondjuk már 8000 van ebben az olajban.
Köszi.
dulig11-09-2014 08:16:47 // 146726
A motortérből is és a kipufogóból is. :-(
Kristyon10-09-2014 19:23:20 // 146725
Hali!

Azt hogy érted, hogy a turbó felől, a motortérből dől a füst?
dulig10-09-2014 17:20:48 // 146724
Sziasztok!
Tegnap cseréltek a kocsiban légtömegmérőt. Tegnap még nem volt gond vele. Ma reggel iszonyat füst a turbó irányából, illetve a kipufogón is. Emellett ingadozik az alapjárat, 1500-nál viszont már kevesebb füst és szebb duruzsolás. Lehet, hogy a kettő nem függ össze. Volt már valakinek hasonló füstölése? Elinduljak vele szervizbe vagy maradjon inkább a tréler? Mit javasoltok?
Pisti130010-09-2014 16:42:50 // 146723
Sziasztok!
Van valakinek elado komplett jobb oldali gyari xenon fenyszoroja? Vagy csak a vezerloelektronika is eleg lenne. (Ami a lampa aljan van, alu doboz)
dev16610-09-2014 14:29:45 // 146722
ePER, én így szeretlek :))
Piritu - 1.000.00010-09-2014 13:46:52 // 146721
Az ePER elmehet a sunyiba. A munkatársam most vett egy 156 1,9 mjet-et. Az ePER szerint minden létező teljesítményű 1,9 motor benne van. Felsorol vagy 4-et az alvázszámra :-)
"maguk sem tudnák mit gyártanak.:))"
dev16610-09-2014 13:42:27 // 146720
ott a pont. az Eper valóban hozza a 150LE-s 1.9-est, viszont nem szerepel benne a 140LE-s változat, ami szintén létezik és EURO3-as. mintha maguk sem tudnák mit gyártanak.:))

Örülök, h szóba került, mert ezek szerint a 185 LE-s EURO4-es 166-osban sincs DPF (tehát nem kerülendő, ezt jó tudni), sőt akár az is lehetséges, hogy vannak EURO4-es 175LE-s változatok is az utolsó szériában.
Liquid10-09-2014 12:55:59 // 146719
sajnos igen, pl. se a tiéd se az enyém nincs benne a listában :(
Piritu - 1.000.00010-09-2014 12:44:48 // 146718
Már régóta tudjuk, hogy az Amore adattáblái frissítésre szorulnak. Csak 305 Nm-t tudott a motor az erőátvitel miatt. A 159-be tudott 320-at.
Piritu - 1.000.00010-09-2014 12:43:00 // 146717
Az euro 5-öt nem lehet dpf nélkül hozni. Az enyém újonnan lett véve, az utolsó legyártott darabok egyike volt és 10-es besorolású volt.
"150LE-s 16V dízel egyébként nem volt a 156-ban." - ettől függetlenül 185ezer km-t mentem ilyennel :-P
Liquid10-09-2014 12:42:07 // 146716
pedig volt :) 1.9MJet 16V
Többek között Piritunak pont ilyen volt
dev16610-09-2014 12:26:08 // 146715
EURO4-et nem lehet DPF nélkül teljesíteni. Az én 66-osomban motorkód szerint ugyanaz a motor van, mint a cartárséban (20V 175 LE) és az enyém 7-es osztályba került, ahova való.

150LE-s 16V dízel egyébként nem volt a 156-ban.
Piritu - 1.000.00010-09-2014 12:10:17 // 146714
Nem kell a 10-eshez dpf. Az enyém is 10-esben volt. Az utolsó 16V-k (150LE) már tudták.
dev16610-09-2014 11:35:57 // 146713
persze, hogy nincs. maradjunk jóhiszeműek, elnézték, nem pedig az autó eredeti papírjai lettek némileg módosítva :))
redbull9010-09-2014 11:24:06 // 146712
olyat nem gyártottak utána néztem, meg már egyszer megkérdeztem és itt is tájékoztattak hogy nincs DPF-es 156 :D valamit elnézhettek sztem megnéztem a súlyát a kocsinak azt is elrontották :D saját tömeg 1510kg írtak be... akkor még színe a kocsinak szürke :D
amúgy ezüst metál... :D nem gond a többi adat stimmel :D ilyenért nem megyek vissza.....
redbull9010-09-2014 11:16:26 // 146711
hasonlóan nézett ki enyém is... :)
pdudas10-09-2014 09:30:13 // 146710
Kedver CarTarsak!

A lambda szondam szorakozik. 1 hetig hibat jelez (slow response) majd utana megjavul.
Lehet ez kontakt hiba, vagy igy hal meg a lambda szenzor (egyszer nem mukodik, aztan megint mukodik egy hetig aztan megint nem)?
dev16609-09-2014 23:27:50 // 146709
akkor neked DPF-es 156-od van :))),
bárcsak nálam is benézték volna, amikor behoztam az EURO3-as 66-ot.
Kristyon09-09-2014 21:33:20 // 146708
Minap cseréltem a blokk mögötti vákumcsövet, egyszerűen szét foszlott a fém csőre csatlakozó vége , a másik végét meg jóformán úgy kellett lefaragnom a műanyag dobozról. Idáig azért nem írtam ide mert a gyengeség mellett nekem nem kormolt az autó...
Kristyon09-09-2014 21:27:57 // 146707
Gratula hozzá :)
redbull9009-09-2014 21:18:19 // 146706
Nagy az öröm! :) ma voltam "kpm" műszakin és sikeres vizsgát tett az autó!
Ja és a környezetvédelmi osztály 10es be került ami regadó szempontjából még nagyobb öröm a pénztárcámnak :)))
mreni09-09-2014 19:41:51 // 146705
Nagy valószínűséggel lmm hiba,ez a tünet nem MAP problémára utal,Nálad is valószínű a vákumcső oldotta meg a gondot,map problem nagyon hamar kiszűrhető FES-el.
ystuc09-09-2014 16:35:30 // 146704
Az SW és a sedan ugyanolyan hosszú. Az én küszöböm is rövid volt, bele kellett toldani.
Abarai09-09-2014 12:27:38 // 146703
Gratula mindkettőtöknek! :)
dev16609-09-2014 10:29:23 // 146702
az előző hsz.-emben felsorolt hibatípusok egyike sem jár semmilyen hibakóddal, csak a legvégső stádiumban. pl LMM-nél, amikor a mért érték kívül esik a hihetőségi tartományon, akkor beírja az ECU az LMM hibát, de jóval előtte már érezhető, h durván kormol a gép, akadozva és erőtlenül gyorsul, fulladozik, stb. A sok korom meg előbb utóbb más alkatrészeket is hazavág (turbógeometria, szívósor, EGR szelep, EGR csövek).

Mielőtt bármit is teszel, naplózd FES/MES-sel az összes lényeges válozót és így később össze tudod hasonlítani az LMM tisztítás utáni és előtti LMM pontosságot.
Rolee4609-09-2014 07:41:05 // 146701
Megkerdem majd itt kint is a kulcs arat kivancsi vagyok mennyi lesz.az ebay-en van tobb hirdetes csak meg nem tudom pontosan melyik jo.
Rolee4609-09-2014 07:34:33 // 146700
Koszi Gergo!mar keresem is mert hetvegen szeretnem cserelni.Jani baratom is megtalalta az Alfajat.most indulnak erte.
Abarai09-09-2014 05:29:31 // 146699
A TRW lengőkarok még nem okoztak csalódást. Kulcsot másolni Pápán tudnak, de asszem, nálad az nem játszik. Alfa kereskedésben is vehetsz, de gusztustalanul drága. Nekem 80 ezer körüli árat mondtak, annyiért meg nem kellett.
Abarai09-09-2014 05:25:49 // 146698
Hazafelé én is azon filóztam, hogy mit hozhazzam volna el belőle. :D
Abarai09-09-2014 05:24:36 // 146697
Amit mindig is akartam: facelift előtti (na nem sokkal, 2002-es), kéziváltós, V6-os 156-ot.
Annak idején ehelyett lett faceliftes JTS Selespeed, amit imádtam ugyan, de mindig motoszkált a fejemben, hogy lenne 156, amit még jobban szeretnék. Most lett. :)
redbull9009-09-2014 00:41:51 // 146696
én cseréltem lmm-et is de utána is dobta a hibát aztán map tisztításra kelt életre.
ja meg egyik vákum csövem elvolt repedezve ami szabályozza a turbo geometriát.
zalan08-09-2014 23:27:26 // 146695
Hi! köszi hogy írtál - laikusként- a felső turbó csövet néztem alsót még nem, de egyszer már volt mind a kettő kiszakadva, elég jellegzetes hangja van! Azért reménykedek, és azért is kérdeztem h az LMM-nek van e hibakódja mert nálam nincs semmi, és hátha még csak tisztítani kell!
dev16608-09-2014 23:20:01 // 146694
MAP szenzorral amúgy a legritkább esetekben van baj, annak ellenére, h vastag olajos koksz borítja, sokkal inkább az LMM-mel, amit nagyon rövid élettartamra terveztek a Boschnál. Ha rosszul mér két dolog segíthet: új LMM vagy tisztítás, de kizárólag LMM tisztító spray-vel. a féktisztító hazavágja és pár nap után rosszabbul fog mérni mint valaha. Hosszú távon csak a csere segít, de ha megengedsz egy javaslatot, ne Bosch-t vegyél, hanem Pierburg-ot. A Bosch LMM-eknek nagy a minőségi szórása, simán lehet selejtes köztük, a Pierburg viszont már nagyon sokunknál bevált és nem mellesleg fele annyiba kerül.

ami még eszembe jutott, az a lyukas turbócső, amiatt is kormolhat a kicsike, ha elszökik a turbónyomás.
dev16608-09-2014 23:05:37 // 146693
Nálam ugyanennek a hibajelenségnek az oka a turbó egy bizonyos alkatrészének kopottsága volt, fel kellett újítani (2.4 JTD 100kw). Persze, ha FES/MES nagyjából egymást fedő görbéket hoz a boost pressure-re és desired boost pressure-re terhelésváltáskor és tartós emelt fordulaton, akkor nálad más lesz a gond. Egy JTD ha mindene rendben van, csak hirtelen terhelésnöveléskor és nagyon magas fordulaton (3500 felett) kormolhat, akkor is csak egészen szolidan. Az alacsony fordulaton jelentkező korom 1 vagy több érzékelő vagy beavatkozó nem 100%-os állapotára utal (LMM, MAP, EGR szelep, kompresszor lapátok, turbó geometria, injektorok, nagynyomású, stb.). Ebben az a jó, hogy a FES/MES-sel ezek nagy része vizsgálható.
zalan08-09-2014 22:51:38 // 146692
Ja igen és nincs kiszakadva, bár még csak a felsőt néztem!
zalan08-09-2014 22:50:55 // 146691
okés köszönöm map-t is megnézem a héten!
csak le lett falazva nem lett kiírva, ami okozhatna a problémát de 2 évvel a falazás után ...

igen igen lomha és kormol valamikor kicsit valamikor nagyot de mindig kormol!

de hiba kódnak nincs semmi jele mondom csak az egr, és a izzítógyertya... egyedül ezek az említett értékek utalnának az lmm-re

Akkor neked a map szenzor megtisztítása megoldott mindent?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.