Forum >> 159
Ricsi 14723-02-2014 17:59:38 // 48740
Én úgy tudom, hogy kieg fűtés. a distinctive felszereltseghez alapbol jart, aztan, hogy a tobbi felszereltseghez felaras volt-e vagy azokhoz is alapbol jart azt nem tudom.
Csabi23-02-2014 17:51:21 // 48739
"előző regenerálás óta eltelt: 290km és most 69%-on áll a telítettség.
ez most jó vagy nem?"
Az teljesen jó, majd 80%-nál fog regenerálni, ha megvan az üzemi hőfok...
A 9km-es etapok veszélyesek a DPF-re. Nem melegszik fel az autó, így nincs regen sem...de egy kis odafigyeléssel nincs gáz:)
Honnan tudod, h van kieg fűtésed?
ez most jó vagy nem?"
Az teljesen jó, majd 80%-nál fog regenerálni, ha megvan az üzemi hőfok...
A 9km-es etapok veszélyesek a DPF-re. Nem melegszik fel az autó, így nincs regen sem...de egy kis odafigyeléssel nincs gáz:)
Honnan tudod, h van kieg fűtésed?
'''''23-02-2014 17:37:18 // 48738
Akkor van gáz,ha meg van "chippelve" az autó.Ott ha szoftvert frissítenek,bukik az írás.Az enyém íratás után kezdte ezt a prüszkölést.Meg kéne nekem is nézetnem a korrekciós értékeket.Olyat is szoktak csinálni,hogy csak a nagy korrekciós értékű injektort újítják fel és a többi marad?
Ricsi 14723-02-2014 17:21:48 // 48737
Előbb rakod fel az autódat, hogy eladó a tiédet vettem volna meg :( :)! Igazából imádom ezt az autót, egy bajom van vele, hogy nem mehetek minden nap vele annyi kilométert amennyit akarok :D! Azért is sürgetem a dolgot, hogy ha úgy van bele férjek a fél évbe és bele tudjam tömni a kereskedő szájába a számlát ha komoly gond lesz az autóval, tehát ha az injektorok sz*rok lesznek... de most kezdem ezzel a frissítéssel remélem meg is oldja a gondomat! Érdekes egyébként mer ma pl egész éjjel kint volt nincs több 7 foknál és egyből indult se remegés se dadogás semmi, viszont mikor már 3 óra múlva indítottam újra akkor nem volt dadogás viszont kék füst volt, tehát valami gáz van az tuti...! Ezt a dpf regenerálást honnan lehet tudni, hogy mikor csinálja írja vagy valami, mert én még soha nem vettem észre, vagy csak abból látszik ha rá van dugva gépre!? Nekem is olyan 7km alatt bemelegszik...!
Ricsi 14723-02-2014 17:10:25 // 48736
Köszi a tippet, akkor ezzel kezdem az utána járást és remélem a frissítéssel be is fejezem :)!
mex8623-02-2014 17:03:54 // 48735
más, csak a KKL kábelemmel tudtam diagolni ELM marhára nem akar a laptopommal párosodni pedig feltettem a hozzá adott progit.
lehet hogy a laptopom nem tudja a BT-t?
pedig elvileg igen.
vagy vmi driver hiány lehet?
jó lenne ha menne, kikapcsoltam volna szivesen az övcsipogót, meg be a radarkijelzést még ha úgy tűnik sok értelme nincs is ha csak hátsóm van.
ja és asszony előrehúzta az ülést magának, Airbag hiba.... :D na mondom szép vmit nem tettem túl jól vissza üléskiszedés meg szerelés után.
ez gondoltma finom lesz hogy nem tudom majd törölni a hibát mivel a KKL csak a motorhoz fér hozzá, de aztán visszanyomtam a csatit ami ki volt lazulva, hátratoltam az ülést, 2x adtam gyújtást és szerencsére törlődött.
lehet hogy a laptopom nem tudja a BT-t?
pedig elvileg igen.
vagy vmi driver hiány lehet?
jó lenne ha menne, kikapcsoltam volna szivesen az övcsipogót, meg be a radarkijelzést még ha úgy tűnik sok értelme nincs is ha csak hátsóm van.
ja és asszony előrehúzta az ülést magának, Airbag hiba.... :D na mondom szép vmit nem tettem túl jól vissza üléskiszedés meg szerelés után.
ez gondoltma finom lesz hogy nem tudom majd törölni a hibát mivel a KKL csak a motorhoz fér hozzá, de aztán visszanyomtam a csatit ami ki volt lazulva, hátratoltam az ülést, 2x adtam gyújtást és szerencsére törlődött.
mex8623-02-2014 17:01:40 // 48734
huhúú tiszta para lettem én is ettől a sok gondtól amiket írtok :D
ki is diagoltam a vasam ami már az általatok említett km állások felett jár (habár kitudja azok nem tekertek-e)
injektorok:
van amin a korrekció melegen 0,6 alatt van ugye ez párba
másik kettőn 2,6 ezt sokallom meg vmi 1,5et modntatok hogy az még jó
uccsóra nem emlékszem
de csak azért mert ez nem tűnik annyira jó értéknek nem fogom bántani amig indul jól, megy szépen meg nem füstöl (bár dpf-el nehéz lenne neki).
sokan beleesnek abba a hibába valami már picit rossznak tűnik nekiállnak csereberélni mindent aztán lehet fölöslegesen lett kicserélve fél autó, na ezt nem akarom főleg hogy más alkatrészeket sem biztos hogy megkímélek ezzel, bár pl az injektoroknál a dpf mehet idővel a levesbe.
bár nagy hidegben ez is picit mekegős de csak pár mp-ig ezer más dologtól is lehet.
ma 9 fok volt 4 nap állás után fele annyi tekerésre indult mint Ricsié, és nem mekegett abszolút, meg most a szíj sem sírt :D lehet megijedt.
pl 166om melegen kb 2-3x annyit teker (de elsőre indul mindig) mint egy átlag dízel vagy a 159, nekiállhattunk volna szétszedni de akkucsere generátorfelújítás ilyesmik nem befolyásolták, lehet csak valami testgond de volt aki egyszerre injektort vizionált. Azóta is ugyanúgy indul... lehet szétszedetem ráköltök egy vagyont aztán semmivel se lesz jobb.
DPF:
átlag regenerálási km: 390km
előző regenerálás óta eltelt: 290km és most 69%-on áll a telítettség.
ez most jó vagy nem?
hosszút nemigen mentünk ebben a 290km-ben.
Fogyasztás:
TRIP-A-m gyenge 2000 km után 7,8at mutat kinullázatlanul, főleg rövideket megyünk napi melóbajárás 2x9 km, épp bemelegszik.
viszont mentünk egy 40km-t falvak közt és falvakban itt a környéken, asszony is vezetett (most próbálta először) és 6,2 lett a TRIP-B-n.
Szóval tud ez enni jól is.
EGR-em ugye falazva ,egyenlőre hibát jelez, azt töröltem is de ugye visszajön mindig, majd kiiratom. Nem szeretnék vele szarakodni.
Más hibakódom nincs.
Hőfok:
a termoszom tuti jó, kieg. fűtésem van.
a hidegekben mikor kint minusz volt 9km nem volt elég a 90 fokhoz, ha már van plusz 2-3 akkor felmegy 90 fokra a 9km alatt ahol falvakon megyek át meg pár rövidebb külterületi szakasz.
ki is diagoltam a vasam ami már az általatok említett km állások felett jár (habár kitudja azok nem tekertek-e)
injektorok:
van amin a korrekció melegen 0,6 alatt van ugye ez párba
másik kettőn 2,6 ezt sokallom meg vmi 1,5et modntatok hogy az még jó
uccsóra nem emlékszem
de csak azért mert ez nem tűnik annyira jó értéknek nem fogom bántani amig indul jól, megy szépen meg nem füstöl (bár dpf-el nehéz lenne neki).
sokan beleesnek abba a hibába valami már picit rossznak tűnik nekiállnak csereberélni mindent aztán lehet fölöslegesen lett kicserélve fél autó, na ezt nem akarom főleg hogy más alkatrészeket sem biztos hogy megkímélek ezzel, bár pl az injektoroknál a dpf mehet idővel a levesbe.
bár nagy hidegben ez is picit mekegős de csak pár mp-ig ezer más dologtól is lehet.
ma 9 fok volt 4 nap állás után fele annyi tekerésre indult mint Ricsié, és nem mekegett abszolút, meg most a szíj sem sírt :D lehet megijedt.
pl 166om melegen kb 2-3x annyit teker (de elsőre indul mindig) mint egy átlag dízel vagy a 159, nekiállhattunk volna szétszedni de akkucsere generátorfelújítás ilyesmik nem befolyásolták, lehet csak valami testgond de volt aki egyszerre injektort vizionált. Azóta is ugyanúgy indul... lehet szétszedetem ráköltök egy vagyont aztán semmivel se lesz jobb.
DPF:
átlag regenerálási km: 390km
előző regenerálás óta eltelt: 290km és most 69%-on áll a telítettség.
ez most jó vagy nem?
hosszút nemigen mentünk ebben a 290km-ben.
Fogyasztás:
TRIP-A-m gyenge 2000 km után 7,8at mutat kinullázatlanul, főleg rövideket megyünk napi melóbajárás 2x9 km, épp bemelegszik.
viszont mentünk egy 40km-t falvak közt és falvakban itt a környéken, asszony is vezetett (most próbálta először) és 6,2 lett a TRIP-B-n.
Szóval tud ez enni jól is.
EGR-em ugye falazva ,egyenlőre hibát jelez, azt töröltem is de ugye visszajön mindig, majd kiiratom. Nem szeretnék vele szarakodni.
Más hibakódom nincs.
Hőfok:
a termoszom tuti jó, kieg. fűtésem van.
a hidegekben mikor kint minusz volt 9km nem volt elég a 90 fokhoz, ha már van plusz 2-3 akkor felmegy 90 fokra a 9km alatt ahol falvakon megyek át meg pár rövidebb külterületi szakasz.
Csabi23-02-2014 16:17:42 // 48733
Ez a probléma nekem is megvolt, és ki is cseréltettem az injektorokat Bosch gyári felújítottra (németből rendelték), de a hiba nálam nem szűnt meg...ami az áttörést jelentette az a szoftverfrissités... A napokban "Drb" Kartárs is beszámolt , h neki is ez oldotta meg a problémát...
Annyira nem egyértelmű a dolog, mert volt akinek nem vált be, és az Alfa szervizes is ezt támasztotta alá, h sajna nem jelent egyértelmű megoldást...Emellet több dolog is okozhatja ezt...pl ha le is áll indítás után, akkor az nagy valószínűséggel nem jól működő EGR (akadozik, szorul) Gyenge akksi még jobban erősít a jelenségen...
Ha elviszed beméretni az injektorokat-mivel közel vagy már 200ezer kilométerhez- nagy valószínűséggel nem fogják azt mondani, h teljesen jók...nyilván javasolják a felújítást vagy a cserét...amire 1év gari van.....de ettől ne várj 100% megoldást, ahogy pl az én esetem is igazolja....
Szerintem első körben, keress fel egy Alfa szervizt ahol kérd a szoftverfrissítést ami 8-10ezer forint...aztán ha nem vált be, akkor lépj tovább...
Annyira nem egyértelmű a dolog, mert volt akinek nem vált be, és az Alfa szervizes is ezt támasztotta alá, h sajna nem jelent egyértelmű megoldást...Emellet több dolog is okozhatja ezt...pl ha le is áll indítás után, akkor az nagy valószínűséggel nem jól működő EGR (akadozik, szorul) Gyenge akksi még jobban erősít a jelenségen...
Ha elviszed beméretni az injektorokat-mivel közel vagy már 200ezer kilométerhez- nagy valószínűséggel nem fogják azt mondani, h teljesen jók...nyilván javasolják a felújítást vagy a cserét...amire 1év gari van.....de ettől ne várj 100% megoldást, ahogy pl az én esetem is igazolja....
Szerintem első körben, keress fel egy Alfa szervizt ahol kérd a szoftverfrissítést ami 8-10ezer forint...aztán ha nem vált be, akkor lépj tovább...
Liquid23-02-2014 15:58:09 // 48732
nemhiszem hogy minden kútra MOL nafta kerül.
Véleményem szerint ez az egész dolog abból indult ki hogy mondjuk németekhez menet kifele többet fogyasztott az autó mint hazafele, ami a magasság különbség és az uralkodó szélirány következménye, aztán ebbe szépen lassan belemagyaráztak még sokmindent, persze az se tett jót hogy voltak és vannak olyan kutak ahol nem adnak a minőségre, de ettől még hiba volna általánosítani.
Érdekes módon az olaszból, németből, belgából idekerült autóknak is bakaksizik a befecskendező rendszere, vagy már eleve rossz állapotban kerülnek Mo-ra, pedig azok mindig übernyugati nyálat kaptak...
Véleményem szerint ez az egész dolog abból indult ki hogy mondjuk németekhez menet kifele többet fogyasztott az autó mint hazafele, ami a magasság különbség és az uralkodó szélirány következménye, aztán ebbe szépen lassan belemagyaráztak még sokmindent, persze az se tett jót hogy voltak és vannak olyan kutak ahol nem adnak a minőségre, de ettől még hiba volna általánosítani.
Érdekes módon az olaszból, németből, belgából idekerült autóknak is bakaksizik a befecskendező rendszere, vagy már eleve rossz állapotban kerülnek Mo-ra, pedig azok mindig übernyugati nyálat kaptak...
Ákos (dewvil)23-02-2014 15:50:54 // 48731
a hiba battan van. az alap uzemanyagot mindenki a moltol veszi. kiveve a premiumot mert az kintrol jon mar. bar van a magyarnal is jobb pl az ukran nafta.
speciel en hiszek az osszeskuves elmeletekben.
speciel en hiszek az osszeskuves elmeletekben.
Pityukoma23-02-2014 15:49:20 // 48730
Az barna volt,sárga feliratokkal. Nem sok kellett hogy szégyenbe maradjon a keresztes kígyó:-)
Liquid23-02-2014 15:36:11 // 48729
azt előbb elhiszem 1-1 kút esetleg hálózat pancsol, de a kollektív bűnösség intézményében nem hiszek, főleg úgy hogy nem minden Mo-on eladott üzemanyag MOL-os
GTPeti23-02-2014 15:30:43 // 48728
Ez rendben is van így. Ez (lenne) a normál állapot.
Viszont van amikor véletlenül valami belekerül a naftába a kúton (nem, nem Ausztriában...) és ha ismered az autódat akkor megérzed... Ezt addig nem hiszed el, amíg magad meg nem tapasztalod. (Nem baj.) Én sem gondoltam volna, ezért tankoltam a 156-ba Mo-n. Aztán meg már nem. Megtehetnek egy szívességet. Főleg a Fehérvári úti OMV és t. személyzete.
Viszont van amikor véletlenül valami belekerül a naftába a kúton (nem, nem Ausztriában...) és ha ismered az autódat akkor megérzed... Ezt addig nem hiszed el, amíg magad meg nem tapasztalod. (Nem baj.) Én sem gondoltam volna, ezért tankoltam a 156-ba Mo-n. Aztán meg már nem. Megtehetnek egy szívességet. Főleg a Fehérvári úti OMV és t. személyzete.
Ricsi 14723-02-2014 15:30:19 // 48727
Nem tudom, én vettem észre változást, úgyhogy én 10ből 8szor kint tankolok :).
Liquid23-02-2014 15:23:33 // 48726
én nem hiszek ebben, kb. 50%-ban Bécsben tankolok egy automata Avanti kútnál (ÖMV), a többi 50% pedig normál esetben a győri Metro. Semmi különbséget nem éreztem soha, akkor se ha esetleg más kútnál tankoltam.
GTPeti23-02-2014 15:21:08 // 48725
Szerintem nem. Nagyon nem. És nem a finomító tehet róla...
Ricsi 14723-02-2014 15:16:40 // 48724
Na igen ezt akartam még írni, hogy ha az egyik behal utána követi a többi is...!
.......................23-02-2014 15:15:21 // 48723
Jobb az osztrák gázolaj,
Jobb a kenőképessége
Jobb a kenőképessége
Ricsi 14723-02-2014 15:15:06 // 48722
Tapasztalataim szerint jobb, pl már a bravamba is ott kint tankoltam és jobban is ment és csendesebb is volt, ez a 147-nél még inkább elő jött, egyszer tankoltam bele itthon olyan hangja lett tőle mint egy ifa-nak :D meg nem is ment úgy, jah és mind a 3 autó kevesebbet evett az osztrákból mint az itthoni üzemanyagból legyen az akár MOL-os akár SCHELL-es anyag.
Ákos (dewvil)23-02-2014 15:10:30 // 48721
van persze.
de ha egy szaraxik akkor elobb utobb a tobbi is eselyes, nem mindig de benne van. vagy fel vagy egy ev gari.
de ha egy szaraxik akkor elobb utobb a tobbi is eselyes, nem mindig de benne van. vagy fel vagy egy ev gari.
Liquid23-02-2014 15:10:21 // 48720
mitől jobb az osztrák? :)
Sztem tökugyanaz.
Sztem tökugyanaz.
Géb23-02-2014 15:07:19 // 48719
Hol találom a hátsó parkradar fő vezetékeit?
Ricsi 14723-02-2014 15:06:45 // 48718
Igen lehetseges, de egy kört megér. Azt mondom ha csak 1 injektor sz*rt be akkor lenyelem kesz... de ha mondjuk mind az 5 rossz vagy 4 vagy 3... mar egyett ki cserelni se olcso mulatsag nem, hogy tobbet! Az a durva, hogy osztrak gazolajat tankolok ami sokkal jobb mint az itthoni meghat mar elso naptol fogva ilyen az auto csak ugye ezt nem tudom bizonyitani...! Gondolom a felujitottra is van garancia, nem?
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:55:42 // 48717
ott valamit el.
nem feltetlen bosch szervizre gondoltam. de az is igaz hogy sok szakinak se kene a szakmaval foglalkoznia.
a felujitasra meg asszem fel ev garit adnak
nem feltetlen bosch szervizre gondoltam. de az is igaz hogy sok szakinak se kene a szakmaval foglalkoznia.
a felujitasra meg asszem fel ev garit adnak
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:52:50 // 48715
itt a nagy igazsag.
mint a mosogepem ki venne 5 ev utan ujat ha az meg jo. senki.
mint a mosogepem ki venne 5 ev utan ujat ha az meg jo. senki.
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:51:16 // 48714
jobb mint egy denso amihez nincs potalkatresz csak uj cserebe.
Liquid23-02-2014 14:47:04 // 48713
ez az egyik, a másik meg a modern fogyasztói társadalom...
Liquid23-02-2014 14:45:41 // 48712
a szervízben újították fel, vagy becserélték felújítottra? Hol csinálták?
GTPeti23-02-2014 14:45:01 // 48711
És érdekes módon a 159 előtt még tudtak injektort gyártani. (Bár ahogy a mondás tartja, azt kapja a megrendelő, amit kér és amit megfizet...)
direttore23-02-2014 14:44:42 // 48710
injektorok, nem csucsok.
direttore23-02-2014 14:44:13 // 48709
Bosch csinálta...gratula érte, amugy ezek a csucsok a legszarabbak azt mondták, sok gond van velük..
Liquid23-02-2014 14:36:32 // 48708
ott valamit elbaxtak :(
direttore23-02-2014 14:36:04 // 48707
Attól, hogy nekem is bosch szervíz újította fel és még 1 évet se bírt ki.....
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:09:28 // 48705
egyszer en is jartam igy egy crafterral a 4esen felfele olyan laza 160as tempot nyomott csak gyoztem kergetni:-)
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:00:25 // 48704
mitol nem lenne hosszu? ha megfelelo muhely vegzi elmegy az sokaig. a gezerol minosege befolyasolja ugyan. bosch csucshoz minden van elerheto aron cca 30-35 netto per darab es ebben benne van a bemeres is.
akkor van szivas ha denso csucs lenne hozza.
akkor van szivas ha denso csucs lenne hozza.
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 13:54:41 // 48703
pl a 3.2TDCI 200 ló ...
Pityukoma23-02-2014 13:39:42 // 48702
Gyerekek, tegnap munkából hazafelé igen csak meg kellett küzdenem egy Ford Transit-al! Mondom egy Transit-al! Nem tudom milyen moci volt benne, de épp csak el tudtam menni előle, az összes lovat be kellett fognom és így is csak nehezen maradt el. Felbosszantott, mert a buszsávból előzött meg engem is és az egész sort. Aztán befogtam és letudtam nagy nehezen:-)
direttore23-02-2014 13:39:12 // 48701
Felesleges ügyvédeskedni. 3000 km alatt olyan gázolajat tankoltál ami tönkretette az injektoraidat---ez lesz a válasz, tehát értelmetlen az egész. Méresd ki, melyik nem tökéletes, felujítás és kész....Bár a felújítás se hosszu távú megoldás......
Pityukoma23-02-2014 13:33:09 // 48700
Igazán nincs mit :-) 3óra? nem is tűnt fel mert közben jót beszélgettünk:-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 12:08:31 // 48699
injektor kérdésnél pl a megőrzött tankolási blokkal ...de ez veszett fejsze nyele :(
.......................23-02-2014 12:07:23 // 48698
Ja mostmár hallom,
Nekem is ilyen volt,
Injektorok felújítva és ez megszűnt
Nekem is ilyen volt,
Injektorok felújítva és ez megszűnt
.......................23-02-2014 12:04:58 // 48697
Én nem látok a videon semmi rendelleneset,
Egy kis injektor tisztítóval megpróbálkozhataz ,lehet segít
Egy kis injektor tisztítóval megpróbálkozhataz ,lehet segít
Ricsi 14723-02-2014 11:05:16 // 48696
Elvileg 1 hónapja van nálam az autó, és azóta 3 ezer km-t mentem vele. Hogyan tudom én bizonyítani hogy rendeltetés szerűen használom az autót? Holnap beszélek az egyik ügyvéd ismerősömmel, de amit bemásoltam, ott meg pont az írják, hogy 6 hónapig a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a vásárlás után keletkezett....! "Általánosságban: a kereskedőtól vásárolt autóra 2 év szavatosság jár, melyet szerződésükben a felek érvényesen 1 évre csökkenthetnek. Ezen belül a teljesítést követő első 6 hónapban vlelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor fennállt. Itt egy nagyon fontos különbségre hívnám fel a figyelmet: a "hiba" és a "hiba oka" közötti különbségre. A szavatosság arra vonatkozik, hogy a termék a teljesítés, azaz a vétel időpontjában mefelelt a szerződésben, vagy jogszabályban foglalt tulajdonságoknak, azaz a vétel időpontjában nem volt hibás, a később jelentkező hiba oka pedig még nem állt fenn. A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó:
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt." Nem offolom ezt a topikot tovább, a jogi topicba folytathatjuk :).
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt." Nem offolom ezt a topikot tovább, a jogi topicba folytathatjuk :).
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 10:49:24 // 48695
majdnem, szavatosság esetén mindig a fogyasztónak kell bizonyítani a rendeltetés szerű használatot, a garanciánál van úgy ahogy írod, az sokkal jobb ... a vicc hogy az új alkatrészre is csak szavatosság van az EU-ban mivel nem tartós fogyasztási cikk jah és csak 6 hónap hivatalosan :(((
Ricsi 14723-02-2014 10:44:11 // 48694
Akkor most már csak 2 dolgom van, elvinni az autót egy szervizbe, hogy ellenőrizék/javítsák meg az injektorokat ha szükséges. A másik pedig, hogy felkeressem a kereskedőt és benyújtsam neki a számlát....! Persze ez nem lesz olyan egyszerű ahogy most olvasom...
"Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk.
A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni.
Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta."
"Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk.
A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni.
Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta."
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 10:39:09 // 48693
sajnos igen... az 1.3mjet eur5-nél is nagy problémák vannak vele mikor puccant pl kis terhelésnél hígítja az olajat és mivel olajos a vezérlés láncfeszítése ezért nem feszít rendesen és átugrik a vezérlés, sokan 5-7e-ként cserélnek olajat...
direttore23-02-2014 09:37:19 // 48692
Hello!
Injektorokkal van baj. A nyikorgás meg a szíjaktól jön.
Ennyi, nagyon nem kell ragozni.
Injektorokkal van baj. A nyikorgás meg a szíjaktól jön.
Ennyi, nagyon nem kell ragozni.
'''''23-02-2014 09:35:09 // 48691
10-20mp és utána már semmi gond.Menet közben sincs hiba.Most még megvárom amíg kész lesz a turbó és cooler átépítés mert utána úgy is másik progit kap.Ha azzal is szarakodik akkor ki kell derítenem a hiba okát.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
475
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?