Forum >> 159

Giuntini22-02-2014 21:38:36 // 48677
Nekem nagyon nehezen melegszik be, de vasárnap a külső hőmérséklet 12 fok körül lehetett, az autópályán a vízhőfok mérő végig valamivel 90 fok alatt volt, olyan 85-90 fok között. Most a városban ha felmelegszik ott marad 90 fok körül, viszont téli 1-2fokban max. 80 fokra megy fel.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:36:29 // 48676
0,40 mp-ig csinálja kb. a dadogást, jól hallom? Mint egy teherautó, úgy csinál. Legalábbb is a video alapján.
Asszem Shadin-nak volt hasonló korábban...vagy nem?
Giuntini22-02-2014 21:30:10 // 48675
Igen, ezt vettem észre a héten az utolsó autópályázás után. Eddig általában 140-145 tempomattal, mindig éreztem hogy szeretne menni, de mindig kíváncsi voltam a fogyasztásra a Mareával összevetve, meg nem igazán akarom támogatni a rendőrséget. Utoljára viszont 150-165 végig tempomattal, éreztem az autó fellélegzett ez kell neki, a fogyasztás semmivel sem volt több nagyobb tempónál, most a városban úgy látom, hogy kevesebbet eszik. Igaza volt annak idején olasz barátaimnak, akik mindig azt mondták, az Alfa kéri a sebességet, és ez a dízelre is igaz.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:21:17 // 48674
A vízhőfokod milyen? Oda van szögezve a 90-re? vagy inkább néha mozdul le-fel?
Ha igen, lehet termosztát is.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:19:37 // 48673
Meg tanult a comp. Ha folyamatosan városozol, belassul, ha kiviszed a pályára, megpörgeted, akkor utána fickósabb lesz. A minden ilyen kibernetikus rendszerben benne van egy bizonyos öntanulás, azaz figyeli, hogy milyen külső jelek alapján hasonló esetben hogyan reagált, majd ezt képezi le az algoritmusaival. Ha változnak a külső körülmények, új algoritmusokat állít fel a szabályzáshoz, majd ezeket újra képes leképezni hasonló inputok esetén = tanul - persze bizonyos határok között, mert azért ez még nem a sci-fi világa :)
Ricsi 14722-02-2014 21:05:53 // 48672
Üdv mindenkinek! Csináltam egy videót a jelenségről :) általában így indul nekem elsőre, van mikor kicsit rosszabb és olyankor le is áll, viszont füst most már nincsen...! http://www.youtube.com/watch?v=1ibqQKT5gUs
Giuntini22-02-2014 21:01:58 // 48671
Akkor az eltömődés elkerülésének egyetlen módja, magas hőmérsékleten tartani a kipufogórendszert ami csak autópályán nagy sebességgel érhető el.
Liquid22-02-2014 20:59:19 // 48670
úgy tudom az a fő oka, hogy messze tették a DPF-et a leömlőtől és nehezebben tudja elérni a megfelelő hőfokot a regeneráláshoz, a 2.0-nál javítottak rajta
Giuntini22-02-2014 20:52:44 // 48669
Mi az oka ,hogy a 159 különösen hajlamos a DPF eltömődésére, a többi márkához viszonyítva? A 2.4-nél ahogy hallom, ez még hatványozódik. Az Alfás szerelőm mondta, hogyha viszonylag gyakran regenerál (kb.400km-enként), akkor jól működik a rendszer. Amikor regenerál, soha nem állítom le a motort, inkább elmegyek egy körre, amíg befejezi, ezt tanácsolták. A sziszegésről: olyan 2000-2100-nál van egy sziszegés, de szerintem ez szabályos, az összes TD autóm süvített egy kicsit, ami a turbó sajátossága. Gondolom a 2.4-nél is ez szabályos.
GTPeti22-02-2014 20:31:44 // 48668
Szerintem a mama nem akarná, mert papa vonzereje nagymértékben növekedne. :))
GTPeti22-02-2014 20:24:29 // 48667
Egy műszaki zsákutca az a cucc... Remek dolog amúgy, csak a polcon a helye. :)
sas-15922-02-2014 20:23:40 // 48666
Ma láttam Dunakeszin egy matt piros Mito-t.
Nagyon jól nézett ki, még nem találkoztam matt piros autóval.
Gyönyörű.
sas-15922-02-2014 20:19:09 // 48665
Nálam is a vezetőülés bal felén elkezdett kiszóródni / morzsolódni a szivacs.
Most már a huzaton keresztül tisztán látszik és érezhető az ülőlap szélső drótváza.
Ilyet még nem láttam. Minden más szempontból tökéletes a gép.
Shadin22-02-2014 19:00:28 // 48664
Van egy donor csövem tarcsiba...
Shadin22-02-2014 18:59:39 // 48663
DPF!

droberto tünetei is hasonlóak voltak...
Szabolcs 15922-02-2014 18:48:56 // 48662
Részecske szűrő !!!én ugyan így jàrtam
David | Centocinquantanove22-02-2014 18:31:54 // 48661
Hasonló velem is történt már Budapesten...
Leparkoltam, majd a járdán jött egy idősebb, kb 55-60-as korosztályú pár, és mondja az egyik:
- Nézd mama, ez Alfa Romeo, szerintem ilyen is jó lenne nekünk...
- Igen, igen... (közben szkenneli a mami a szemével a vasat)... egészen megbarátkoztam mán vele...!

LOL :D
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2014 18:25:44 // 48660
pedig a többlet fogyasztás ami ilyen mértékű csak is a DPF miatt lehetséges, nálam mikor el volt tömődve alig akart menni az autó, rángatott és olyan kolompoló hangja volt a motornak, hogy megijedtem ... mondjuk hiba jelzés egyszer sem volt...húzd le a LMM csatiját menj ki az autópályára és küldjed meg 160-nal ha megoldódik a probléma akkor kukás lesz a DPF-ed...
'''''22-02-2014 18:23:49 // 48659
Dpf eltömődésnél visszadobja a kocsit vészüzembe.Akkor 2000 fordulat felett nem enged menni.Legalábbis nálam így volt.
.......................22-02-2014 18:21:06 // 48658
Ez nem dpf hiba,
Valami komolyabb lesz
.......................22-02-2014 18:19:58 // 48657
Ki kellene olvasni a hibatárolót,
Így semmi ötlet
Facetofacefoto22-02-2014 18:06:57 // 48656
Még soha szerencsére,a legutóbbi tisztítását amit automatikusan csinál észrevettem,de azt a tippet kaptam,hogy lehet épp égetett amikor most leálltam és félbeszakadt a tisztítás.Ez állítólag meghülyíti a rendszert.
Semmi sívítás sziszegés tehát a turbó csövet kizárnám.
Az alapjárat tökéletes de ha nyomom a gázt bekapcsol a vészüzemmód és nem engedi felpörögni a motort.Visszadobja a fordulatot mintha 6000-el pörögne.
ValeRossi4622-02-2014 16:13:01 // 48655
Juj.ez engem is erdekelne :) pont mostanaban neztem h szet ment teljesen :( ahogy szallok ki.pont arra ulsz ra :((
mzo22-02-2014 14:49:51 // 48654
Dpf regennel nem volt gondod mostanaban?
Liquid22-02-2014 14:23:48 // 48653
nem sziszeg, süvít?
Facetofacefoto22-02-2014 14:21:54 // 48652
Megnézem... hátha :-)
Facetofacefoto22-02-2014 14:21:13 // 48651
Az EGR-t nemrég tisztítottam.
A map szenzort megnéztem kitisztítottam,de semmi változás.
GTPeti22-02-2014 14:16:15 // 48649
Kilyukadt, lecsúszott turbócső, pl.
Facetofacefoto22-02-2014 14:01:37 // 48648
Sziasztok kellene egy kis segítség valakitől hátha Ti is tapasztaltatok ilyet már.
159-es 1.9 JTDm 2009-es 124 ezer km-el.
Elkezdett rángatni zakatolni kigyulladt a szervizlámpa elment az ereje büdös füstöt ereget magából,és a pillanatnyi fogyasztás 25 és 30 liter !!! között van.
Kb 300 km-t tettem meg az utolsó teljes nagyszerviz óta, vezérlés olajak összes szűrő csere stb.
Ha lenne ötletetek hálás lennék érte :)
Pisti
mzo22-02-2014 13:56:30 // 48647
Meg nem, de hamarosan... :)
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:53:55 // 48646
mzo, ablakjav voltmar?
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:52:03 // 48645
akar:-)
szivasz, palmatex, textilrongy es karpitoskapcsok.
ha akarod tudok hozni neked ulolap szivacsot van bent a cegnel vagy par darab:-) csak farigcsalni kell.
ha a huzat hibatlan meg jol is fog kinezni.
mzo22-02-2014 13:42:52 // 48644
Igen azt tudom, de TiBit raadasul automataval Mo-n meg nem lattam.
Pityukoma22-02-2014 13:40:35 // 48643
Sziasztok:-) Az üléspárnám bal oldali szivacsrésze összetöppedt, alul potyognak ki az apró szivacsdarabkák belőle. Nem brutál menyiségben, de már elgondolkodtat hogy hogyan is tudnám javítani. Ezt az anyagot néztem ki hozzá:Soma Foama 15. A technikai adatlapján azt írják róla hogy üléspárnák javítására is alkalmas. Használtatok már ilyet vagy valami hasonlót? Van valakinek tapasztalata? Jöhet minden ötlet, fogékony vagyok rá :-)
Valami ilyet keresnék. Érthető okból nem árulja el az anyag nevét az ipse:-(
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:37:20 // 48642
ez az amit a saab-ba es a cadillac bls-be is raktak?
.......................22-02-2014 13:30:58 // 48641
Pedig lancia deltában van 1,9 twinturbo jtdm is
190 ló és 400 Nm
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:28:53 // 48640
Leugrottam iment a kocsihoz, hat mit latok egy idos aranyos hazaspar kukkol bele àz utoba :-) :-) milyen mar :-)
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:19:54 // 48639
jaaa,nem akartam nagyon offolni :-)
Pityukoma22-02-2014 13:18:54 // 48638
Ez brutál. Ezeket élőben is láttam az eindhoveni DAF múzeumban.
Pityukoma22-02-2014 13:17:14 // 48637
Nem marhaság. A fuvarozás sarkallatos pontjai az üzemanyagfogyasztás és a szervizelési költségek. Amik nagyban függnek a vezetőtöl. Van aki 100K-nél már a 2.fékgarnitúrát koptatja el, van akinél még 500K-nél is eredeti még. Ha marhaságot csinálsz, kiírja hogy ejnye bejnye:-)

De inkább menjünk át a kamionos topikba...
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2014 13:11:33 // 48636
Biztos az SP-vel találkoztál lehet ő is a gyengébbik nemhez tartozik :P
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:05:09 // 48635
ekkora egy marhasagot.
ha menni kell hat menni kell es b@szatod neki:-)
Ákos (dewvil)22-02-2014 13:02:43 // 48634
nem neked:-)
Pityukoma22-02-2014 13:01:38 // 48633
Nekem? :-D Nem:-D
Pityukoma22-02-2014 13:00:57 // 48632
A járművezető vezetéstechnikai kiértékelőjének a kijelzése.
-hogy gyorsít
-hogyan használja az elektronikus motorféket
-mikor használja az intardert
-mikor kezd fékezni
-járműsebesség/dőlés-ből hogy kanyarodik
-használja-e a lejtmenet szabályzót
...stb.
Egyszóval hogyan használja a járművet.
Pityukoma22-02-2014 12:53:45 // 48631
Azt is "néz" de azt a menüből ill. a tachográfból lehet kiolvasni.
Ákos (dewvil)22-02-2014 12:52:03 // 48630
kajtattam a kommenywket de csak nem verte ki a szemem.
ki tett fel eper webes elerhetoseget?
Ákos (dewvil)22-02-2014 12:51:59 // 48629
kajtattam a kommenywket de csak nem verte ki a szemem.
ki tett fel eper webes elerhetoseget?
Alfonis22-02-2014 12:33:01 // 48628
ez miez a kütyü? :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.