Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 08:29:03 // 39566
a szíj bírná a vízpumpa meg általában nem ...80-100e vagy 5 év
David | Centocinquantanove22-08-2013 08:28:24 // 39565
Utánanéztem a váltóolaj csere műveleteinek, de számomra is érthető leírást csak 156-os esetében találtam.
Elvileg a leengedő az az első két kerék között van, tehát ha 159-nél is ott van, akkor elméletben le kell venni a haspáncélt.

Kérlek, aki csinált ilyet az erősítsen meg, vagy céfoljon.

Nagyon jó lenne ha amúgyis le kéne venni, mert akkor az újat egy kalap alatt tudnám visszarakatni az olajcserével...!
Csabi22-08-2013 08:27:48 // 39564
75ezernél már gond volt?szakadt, szorult valami?
'''''22-08-2013 08:24:40 // 39563
Nekem 75.000Km-nél lett cserés a vezérlés.Szerintem 60-70.000km nél többet ne menj vele.
David | Centocinquantanove22-08-2013 08:21:22 // 39562
Én amúgy sokszor nem értem ki és miért válogatja össze ilyen érthetetlen módon az úgynevezett extrákat... Pl nálad VDC/ASR nincs, de van frankó brembo fék...
Nálam van VDC, de a fékjeimet nem tudnám megmondani milyenek, az tuti hogy nem minőségi brembo... De a következő már az lesz :D
Csabi22-08-2013 08:04:57 // 39561
140e kilométerenként, vagy 4évente ez a gyári ajánlás...ez épp olyan mint a 30-35ezres olajcsere intervallum...Sokan helytállónak találják ezeket az értékeket...de én osztom őket kettővel, vezérlés 60-70,olaj 10-15e km.
Svéd22-08-2013 05:59:12 // 39560
Jó reggelt.a 2.4-ben hány km-ként kell cserélni a vezérlést?
Dömpi (il dottore)21-08-2013 22:33:58 // 39559
Nincs. Enyém is FL-es, és az ASR kikapcsoló gomb helyén egy vakdugó van...ill volt, mert oda raktam be a lábtérvilágítás kapcsolóját.
Szóval, ha ASR nincs, akkor VDC sincs és HLD sem. Pedig eleinte csak azt hittem, hogy lekopott a felirat a gombról, meg, hogy be van ragadva. Mikor szétszedtük, akkor látszott, hogy ez bizony egy vakdugó.
Igazából nem tudom miért hagyták ki az enyémből.
Egy újabb dolog, amire majd az utódnál oda kell figyelnem.
Dömpi (il dottore)21-08-2013 22:28:17 // 39558
Én még sohasem ültem hátul a saját kocsimban. A Fiatban is, mielőtt beszámították, akkor kértem meg Rékát, hogy vigyen el egy körre, úgy hogy hátul ülök...csak, hogy 10 év után tudjam milyen ott :)
'''''21-08-2013 22:06:02 // 39557
Megvan a merci is kb 25.000Km van benne.Az xc 60 a céges lett a phedra helyett.
mizooo21-08-2013 21:22:04 // 39556
Elvileg minden Faceliftben van. Mármint amelyikben VDC van de azt hiszem ez alap Facelifttől.
Piritu - 1.000.00021-08-2013 20:54:37 // 39555
eLEARN-t keresek, amiben az én 2.0-as motorom is benne van. 2009-es a legújabb, amit találok, abban meg nincs benne. Tudna valaki segíteni?
David | Centocinquantanove21-08-2013 20:49:30 // 39554
Azt nem tudom, hogy extra e de a VDC rendszer egyik funkciója a hillholder, ezért majdnem mindben megvan (legalábbis amit én láttam), és valóban nagy kincs! Énis nagyon szeretem! Nem kell sz*rakodni a kézifékkel, hameg kuplungból tartod meg a kocsit, akkor meg a kuplungot kíméli...
Érzi, hogy megvan a nyomaték az eliduláshoz, kienged és megy mint egy álom! :D
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2013 20:16:16 // 39553
lecserélte az E mercit? :)
'''''21-08-2013 19:48:17 // 39552
Ez tényleg így van!Én is nagyon megszoktam már a visszagurulás gátlót.Ez egyébként extra vagy minden 159-ben van?

Off:Tegnap faterom az xc60-as volvonkon egy minimális lejtőn nem kapcsolta be azt a buzi elektromos kéziféket.Két perc után elkezdett gurulni és nekiment a kapunak.Szerencsére csak a rendszám kapott.
Piritu - 1.000.00021-08-2013 19:01:39 // 39551
Üdv újra itthon! :-)
A visszagurulás gátlónak egy baja van, amire csak akkor jössz rá, ha átülsz egy másik vasba, amelyikben nincs :-DD
Alfonis21-08-2013 17:42:03 // 39550
Hi mindenkinek! :)
Nyaralás vége :( ... A gépsárkány hibátlanul teljesített. :) 3500 km... Hegyi utak 300 km + főút + autópálya. Fogyasztás 5 utassal telepakolva 7 L ...
Hátul középen a legrosszabb ülni. Kemény non. A többi helyen el lehet lenni. 4 embernek kényelmes igazából csak ilyen távon.... A visszagurulásgátlós cuccot most nagyon ki tudtam használni a szigeten a szerpentines utakon. Baromi jó :)
mzo21-08-2013 14:22:26 // 39549
Értem köszönöm neked is :)
Dömpi (il dottore)21-08-2013 13:53:25 // 39548
az enyém így fest a 19"-os felnivel
Dömpi (il dottore)21-08-2013 13:47:21 // 39547
olyan nincs, hogy "kisnagy" :)
A tiéd éppúgy a 4-dugatyús kisbrembo, mint az enyém. Még színre is ugyanaz a féknyereg.
Szóval erre felmegy a 16"-os acéltárcsa. Nekem is az a téli szettem.
mzo21-08-2013 13:29:34 // 39546
Igen ez 17-es felni. Most már látom én is mit neveznek "nagy" féknek. :)
Akkor az enyém a kisnagy fék. :) Köszi
Liquid21-08-2013 13:22:18 // 39545
ez 17-es kerék? mert akkor ez nem nagyfék...
A 330-as Brembo így mutat a 17-es felnivel:
mzo21-08-2013 12:55:42 // 39544
A fékem:



Sajnon nem látszik jól telefonnal nem sikerült jobb...
David | Centocinquantanove21-08-2013 12:53:45 // 39543
Nem tudja valaki, hogy a haspáncélt tartó nagy laposfejű torx csavarok, azok M8-asok? Netán ugyanaz a fajta ami a zárhídon is van felül 4db?
Új haspajzs rendelésben vagyok és nem vagyok benne biztos, hogy ugyanazokal a rozsdás csavarokkal vissza is fogom tudni tenni az újat... Meg van is egy két hatlapfejű aminek el van nyalva a feje félig...

Sajnos, beérett a cseréje, mert elég viseltes, meg valami okos olajcserénél nem leszedte, hanem simán kivágta flexszel vagy nem tudom mivel...
mzo21-08-2013 12:37:36 // 39542
Jut eszembe felhítvam Szamosiékat is foglaltam időpontot szept első hetére. Amit szeretnék majd az egy biztonsági olajcsere -tuti ami ziher bár még nincs itt az ideje-, szervó olaj csere, váltó olaj cserét is szerettem volna, de azt mondta a kedves hölgy hogy nem kell automatában cserélni, csak a szintet kell ellenőrizni + egy állapotfelmérés. A kormánynál meg az volt a probléma, hogy múlt héten mikor elhoztam az autót az egyik kanyar után egyszer csak felsírt a szervó. Nosza néztem az olajszintet és min alatt volt. De legalább nem volt habos. Vettem olajat, adtak is mint lentebb írtam csakhogy rosszat én meg feltöltöttem vele és jó lett, de az olajat azért szeretném kicserélni. Viszont ami még picit fura hogy néha egyszer kétszer csinálta a kormány hogy picit mintha darabos lett volna a rásegítés. de csak középállás környékén lehetett érezni. Olajtöltés óta csak egyszer éreztem ezt, akkor is csak finoman.
Kíváncsian várom a szervízt, hogy mit mondanak az autóról. :)
mzo21-08-2013 12:17:06 // 39541


Rendben mindjárt kiszaladok csinálok képet róla. :)
Ma kivettem egy nap szabit, intéztem a parkolás matricát, volt egy apró kőfelverődés is a szélvédőn azt is megcsináltattam, valamint a Thommyfóliánál leszabattam a hátsó kőfelverődés védő fóliákat is. Most raktam fel őket nagyon jól sikerultek. :)
.......................21-08-2013 12:08:58 // 39540
a szoftver az eredeti gyàri
CONNECT nav ,tehàt nagy kijelzös szines navi
Shadin21-08-2013 11:48:20 // 39539
Az alap fej esetében ezt kikapcsolják. Piritu MY11-esével is próbáltam, ugyanúgy kikapcsolja ezeket az A2. Lehet, hogy van rá új program? Tiéd lett szoftverelve esetleg?
Coolby21-08-2013 11:18:42 // 39538
Tegnap lecseréltem autó orrán az emblémát (csak az alfa logót). Köszi Gábor79-nek! A művelet alapos munkával sem több 15-20 percnél. Szuper lett.
Coolby21-08-2013 11:11:13 // 39537
Nekem is ilyen van hátul és én is csak gumicsíkot vettem és méretre vágva cseréltem. Ki jön még belőle vagy 2-3 garnitúra, ha jól rémlik.
.......................21-08-2013 10:32:43 // 39536
érdekes nekem BOSE van Connet Nav+ al ,és van loudness,mély magas àllitàs,
fader,balance is
de még sebességfüggö hangerö is
Shadin21-08-2013 09:49:01 // 39535
Viszont nem vagyok meggyőződve arról, hogy így működik, mert egy erre hivatott cuccal nem tudtam megcsinálni, hogy a hangszóró szintet illesztettem a Bose-hoz. Persze ez más felállás, de olyan mintha a Bose nem "szabvány" jelet fogad. Blog

Fordított helyzetben, gyári fej vonalkimenetre kapcsolva "aftermarket" erősítő felé működhet, de azért ez sem egy high-end megoldás.
Dömpi (il dottore)21-08-2013 08:40:55 // 39534
Jó lenne egy közeli fotó az első kerekedről! A felni küllőin át látni elég jól. Én a fotó alapján megmondom, hogy kisbrembo, vagy nagy. A nagynak ugyanis egy picit más az alakja.
De tippem szerint neked ugyanolyan kisbrembo-d van mint nekem. Ezesetben rámegy a 16"-os acélfelni, mert nekem is rámegy.
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2013 07:09:40 // 39533
a valeo, swf, chapion stb meg db-ra adja hatalmas összeg van vagy 1200ft...
droberto20-08-2013 23:30:03 // 39532
Bosch törlőgumi, hátsó - Z361 (3 397 033 361)
450 mm
Van egy db-om, mert párban adják. :)
Tibcsi16620-08-2013 23:20:31 // 39531
Ezt fontos infó! Akkor érdemes berakni egy kapcsolót 12V-al az A2 lábra és akkor bármikor lehet EQ-t állítani, majd visszakapcsolni "BOSE" mode-ba és akkor a jelszint is OK. Köszi!!
Tibcsi16620-08-2013 22:48:22 // 39530
Ránézésre lehet ugyan az, de vigyázz, mert Liquid-nek 19” TI felnije van, ahhoz képest kb akkora mint a Te féked a 17” felnivel. De szerintem neked kis BREMBO van, ami csak 305mm. Legbiztosabb, ha lekapod az első kereket és megméred a tárcsát. Ha 305mm akkor kisBREMBO és akkor rámegy a 16” felni is. De ezt Dömpi is biztos tudja igazolni.
Liquid20-08-2013 22:39:02 // 39529
akkor nagyfék :)
mzo20-08-2013 22:04:23 // 39528
Most nézem a képeid közöttm nekem ugyanaz a fék van rajta elől így ránézésre mint neked, csak nekem nem vörös hanem ezüst színű a nyereg. De ránézésre ugyanaz.

Kell még tanulnom ezt a típust... :)
Liquid20-08-2013 21:20:55 // 39527
ha egy rajlapon kívül mást is be tudsz dugni a fék és a 17-es felni közé akkor nem az :)
Piritu - 1.000.00020-08-2013 21:16:57 // 39526
A Trabi is ilyen, sőt a keverékolajozású kétüteműek is ilyenek. Nem véletlenül nem volt bennük motorfék üzemben szelep, ami elzárta a benzin útját.
David | Centocinquantanove20-08-2013 21:06:23 // 39525
Pont ma láttam a Top Gear-ben, hogy volt egy kétütemű SAAB aminek motorja csak akkor kapott olajat, amikor nyomtad a gázt! :D Csak együtt kapta az üzemanyagot és az olajat... Lejtőn lefele gáz+fék egyszerre! Zseniális volt! :D A dobfék készen volt pár km után! :D

Köszi Erhard, akkor milőbb cseréltetek váltóolajat, aztán jelentkezem az eredményekkel...
GTPeti20-08-2013 21:01:44 // 39524
Igen, ezen a dilemmán én is szoktam gondolkodni. Dízel bemelegítésre tényleg a legjobb (lenne...) a sík út, vagy a nagyon enyhe lejtő felfelé.
Piritu - 1.000.00020-08-2013 20:59:56 // 39523
A másik irány is izgalmas, lefelé még 5 km volt. Ott vagy motorfékkel ment az ember - hidegen - vagy elfüstölte a fékeket, és a lejtő alján még mindig hideg a motor.
GTPeti20-08-2013 20:47:36 // 39522
Na... nálam is majdnem ez a szitu volt 1,5 évig. Ezért jártam kerülőúton a munkahelyre. Inkább gázolajra költöttem egy kevéssel többet, mint az autót kínozzam.
Erhard 242 (Pure Energy)20-08-2013 20:43:21 // 39521
nyelestengely biztos nem annak állandó a hangja csak kinyomott kuplungnál hallgat el, cserélj olajat első lépésben
mzo20-08-2013 20:43:00 // 39520
Egyébként ez a "nagyfék" a 159-esen?
159 Indigo Gray 2.4 Monster20-08-2013 20:42:14 // 39519
Minimális mennyiség az tuti, én egy éve hajtom azt az izzítógyertyás kiegészítő fűtés a kocsimba, de sehol nincs még Trencsikéknél sincs.
David | Centocinquantanove20-08-2013 20:38:40 // 39518
Erhard!
Szóval akkor nyelestengely vagy valamelyik váltócsapágy?
Nincs egy éve nálam a vas, és sajnos nem tudom mikor volt váltóolaj csere utoljára... Olajcsere nem oldhatja meg a mormogást?
Piritu - 1.000.00020-08-2013 20:36:39 // 39517
Szerinted hány dieselben van ilyen a hegyvidéken (Budán) ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.