Az enyémben azt az jtókát simán le lehetett pattintani, nem kellett törni. Azóta a polcon pihen.
Ha a bal oldalra akarod tenni a mélynyomót nem elég egy előlap neki. Mögötte ládát kell kialakítani, ami tekintettel a bonyolult formára nem egyszerű feladat.
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00020-08-2013 15:31:49 // 39490
mzo20-08-2013 14:30:17 // 39489
Bent voltunka városban és a Parlamentnél láttam egy 159 SW-t megnéztem ott is ugyan olyan gumi van hátul mint nekem. Egyébként ahogy nézem a tiéd Shadin annyiban különbözik az enyémtől hogy ott a fém merevítő pálcák helyett egy külön műanyag sínben fut maga a gumi itt ez adja neki a merevítést. Sztem nyugodtan helyettesítheted a normál fémpálcás gumival. Nekem annó az Octaviámon ugyanilyen normál ablaktörlő volt hátul és tökéletes volt.
Dömpi (il dottore)20-08-2013 14:10:36 // 39488
Pedig semmi, se fém, se műanyag nem ér az üveghez.
Dömpi (il dottore)20-08-2013 14:09:58 // 39487
Az enyém is ilyen, és én is úgy csináltam, mint "mzo", viszont úgy tűnik, mintha enyhén karcolná az üveget.
mzo20-08-2013 13:25:59 // 39486
Shadin20-08-2013 11:05:27 // 39485
mzo20-08-2013 10:34:48 // 39484
Bocsánat most látom rosszul írtam az elején. Nem fém vezetőpálca hanem fém merevítőt cseréltem ki. :)
mzo20-08-2013 10:32:16 // 39483
Itt van leírva:
http://www.szakalmetal.eu/hu/dokumentumok/szerelesi-utmutatok/421-Ablaktorl-szerelesi-utmutato
http://www.szakalmetal.eu/hu/dokumentumok/szerelesi-utmutatok/421-Ablaktorl-szerelesi-utmutato
mzo20-08-2013 10:31:19 // 39482
A vezetője ahogy mondod az műanyag igen. Ahhoz nem kell nyúlni, csak a gumit kell belőle kihúzni és a gumiban lévő fém merevítőt kell még kicserélni/átteni a régiből.
Shadin20-08-2013 10:28:30 // 39480
A gyári gumi vezetője egy műanyag idom ugye?
mzo20-08-2013 10:24:06 // 39479
Elvileg ez az, csak ezt majd mindenképp vágni kell mert nagyon hosszú.
mzo20-08-2013 10:21:05 // 39478
Szia!
Én egyszerűen a tescoban vettem egy db komplett Valeo ablaktörlőt 35 cm-est. Ez volt 650 Ft. Abból szedtem ki a gumit és kidobtam belőle a gumiban lévő fém vezetősint (mivel nem akartam még azt is vágni), majd azt tettem bele az új gumiba, ami az autón lévő már szakadt gumiban volt.
Én egyszerűen a tescoban vettem egy db komplett Valeo ablaktörlőt 35 cm-est. Ez volt 650 Ft. Abból szedtem ki a gumit és kidobtam belőle a gumiban lévő fém vezetősint (mivel nem akartam még azt is vágni), majd azt tettem bele az új gumiba, ami az autón lévő már szakadt gumiban volt.
Shadin20-08-2013 10:11:13 // 39475
Én nem találtam olyan gumit ami sin profilja passzol a gyári karba :-(
Üdv közöttünk!
Üdv közöttünk!
mzo20-08-2013 10:09:18 // 39474
Jelentem, ablaktörlő gumi kicserélve! :) Ment mint a karikacsapás. Régi gumit kihúztam a sínből, kiszedtem a vezetőpálcákat belőle. Új Valeoból szintén kihúztam a gumit, méretre vágtam betettem a vezetőpálcákat és már mehetett is be a helyére. Jobb lett mint újkorában. :)
Shadin20-08-2013 10:08:54 // 39473
Azt a cikkszámot küldd el lsz :-)
mzo20-08-2013 08:37:05 // 39472
Na mindjárt reggeli, aztán leszaladok kicserélem. :)
mzo20-08-2013 08:35:14 // 39471
60.000? Köszönöm akkor ezt is cseréltetni fogom! Érdekes hogy a szervízkönyvben annyi van csak írva hogy szintellenőrzés. Gyanús is volt nekem...
Norby20-08-2013 08:18:04 // 39470
Én is csak gumit cseréltem rajat és tökéletesen működik.
Norby20-08-2013 08:12:24 // 39469
Igen, én is így tudom.
.......................20-08-2013 08:05:13 // 39468
szigoruan cserés az automata vàlto olaj 60eKm enként
.......................20-08-2013 08:03:06 // 39467
a lapàt kupos réz perselye biztos rà van gyogyulva az acàl tengelyre,
szoval nem 5 perc a lapàtcsere ,ha nincs lehuzod hozzà
szoval nem 5 perc a lapàtcsere ,ha nincs lehuzod hozzà
mzo20-08-2013 07:05:10 // 39466
Mivel hátul hagyományos lapát van, nem aeros ezért szerintem nyugodtan cserélhető csak a gumi benne. Annó a skodámon is volt hogy csak a gumi cseréltem hátul és évekig jó volt. Szerintem ezzel se lesz gond. :)
Apropó az automata váltóban kell olajat cserélni bizonyos időnként? Szervízkönyv nem ír róla, de nekem ez fura egy picit, bár őszintén megvallva nincs sok tapasztalatom ez ügyben.
Apropó az automata váltóban kell olajat cserélni bizonyos időnként? Szervízkönyv nem ír róla, de nekem ez fura egy picit, bár őszintén megvallva nincs sok tapasztalatom ez ügyben.
Liquid19-08-2013 23:36:26 // 39465
nem tudom mennyire lehet értelmesen kicserélni a gumit külön és az jó lesz-e, én vettem gyári újat. Nem olcsó de nincs különösebb igénybevételnek kitéve, és ritkán kell cserélni
droberto19-08-2013 22:47:37 // 39464
A gumi cserélhető. Legalábbis a Bosch-ba van. Én vettem, csak még nem cseréltem.
mzo19-08-2013 22:15:51 // 39463
Köszi!
Hmm nem gondoltam hogy ez ennyire macerás, de ha valóban ilyen lenne akkor holnap nem kisérletezek és csak a gumit fogom kicserélni. Az kb 5 perces meló még úgy is ha a helyén van a lapát. Hátulra bőven jó lesz.
Hmm nem gondoltam hogy ez ennyire macerás, de ha valóban ilyen lenne akkor holnap nem kisérletezek és csak a gumit fogom kicserélni. Az kb 5 perces meló még úgy is ha a helyén van a lapát. Hátulra bőven jó lesz.
Liquid19-08-2013 22:09:35 // 39462
nem vagyk SW-expert, de már az UNO-nál és Pandánál is a komplett ablaktörlőt kellett cserélni karral együtt, gondolom a 159-nél is így van. Egy olasz-alkatrészes üzletet keress meg, vagy Ofit, Erhardot.
mzo19-08-2013 21:13:32 // 39461
Ja igen még valami! Tudom hogy hülyén hangzik de ma délután gondoltam kicserélem a hátsó ablaktörlőt mert elég kopott már. Nézegettem de így elsőre nem igazán láttam meg a módját hogy hogyan lehet leszedni a lapátot. Aztán már annyira sötét lett hogy nem is erőltettem. Holnap világosban majd nekiesek újra :)
mzo19-08-2013 21:01:22 // 39460
Sziasztok!
Új Alfásként üdvözlök mindenkit itt a fórumon. Múlt hét pénteken csatlakoztam a 159 tulajok táborához. 11 év boldog Skoda korszak után ( két új Octavia volt ez idő alatt) jött egy kattanás nyár közepén a nyaralás alatt és döntöttem. Kell egy Alfa 159! Gondolatot tett követte és Skoda ment Alfa jött. :) Az elmúlt három nap alatt tettünk vele egy vidéki túrát kb 600 km-ert és csak annyit tudok mondani: Szenzáációs! :) Halk kényelmes belső enteriőrben magasan az Octavia felett áll, kívülről gyönyörű belülről álom.
Ja igen az alany: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm SW Q-tronic Distinctive. 2008.07.30, 108.000 km. Olaszországból lett behozva ott kint céges autó volt végig vezetett szervizkönyvel. Felhívtam a céget és az utolsó szervízelést végző Milánói márkaszervizt, hogy tájékozódjak az autó felől és csak jót halottam. Az autó egy középvezető hölgyé volt saját használatra kapta. Törve sérülve nem volt soha, mind a 3-om kötelező szervizét márkaszervizben kapta. Mellesleg az autónak a létező összes papírja megvan az utolsó kötelező biztosításig tényleg minden. Szervizszámlák, minden minden. A háromnapos túra alatt 6.4 liter volt az átlaga, klímával, autópályával országúttal várossal együtt. Ez jó! a vezetési komfortja egy álom. Ami fura: az automata váltó miatt az autó álló helyzetből való induláskor kicsit lassan indul meg. Ez kétszer okozott meglepetést kereszteződésben. Ráléptem a gázra és szép lassan komótosan elindul.... aztán kb 2 másodperc és megindul, de ez fura, hogy csak kényelmesen lehet vele indulni. Padlógázt még nem próbáltam mondjuk, majd egyszer. Megszokom. Menet közben amúgy is kárpótol mindenért mert fantasztikusan teszi a dolgát. A másik meg a szervó kormány. Amikor elhoztam kb 10 perc után egy kanyarban felsírt a szervó. Nosza megnéztem az olajszintet a tartályban és még a min szintet sem érte el. Rohantam autósboltba ott kértem direkt 159-esbe való szervó olajat. Adtak. És sztem nem jót. ugyanis a WV-be is való zöld színű olajat kaptam én meg szó nélkül beletöltöttem, bízva az eladóban (Bárdi) a Kormány megjavult de kíváncsiságból este utána néztem a neten és ott azt találtam hogy Sárga színű olaj van benne gyárilag, vagy piros, de semmiképp se Zöld. Úgyhogy a jövő heti olajcsere alkalmával lesz egy szervó olaj csere is. :( Egyébként amíg kevés volt az olaj kicsit darabos volt a kormány rásegítés, meg egyszer volt hangja is. Amióta van benne olaj azóta érzésre tökéletes. Olvastam hogy vane gy ilyen szériahibája a 159-esnek nevezetesen a szervó tartály, de majd meglátjuk a szervizben megvizsgálják.
Egyébként olaj maxon, hűtővíz, fékolaj maxon, minden gyönyörűen kopogásmentesen működik. Blue&Me kicsit megszívatott a Pin codeal de sikerült és az is tökéletes. Sőt még navi is van rajta igaz csak olaszország. Majd megpróbálom beszerezni a többi európai országét is. Szóval teljesen újszerű az autó kívül belül. A gumik Michelin Primacy HP jövő nyáron csere érettek lesznek, de ezt a szezont még kihúzzák. Jövő tavasszal nyár elején tervezem rajta a nagyszervizt is, addig egy olajcserét tervezek az említett szervó olaj cserével. És egy teljeskörű átvizsgálás. Így elsőre az Alfa Szamosit néztem ki, a neten Alfát keresve mindenhol beléjük botlottam, így őket választom.
Hát így hosszan egyelőre ennyi, üdv minden Alfásnak! :)
Új Alfásként üdvözlök mindenkit itt a fórumon. Múlt hét pénteken csatlakoztam a 159 tulajok táborához. 11 év boldog Skoda korszak után ( két új Octavia volt ez idő alatt) jött egy kattanás nyár közepén a nyaralás alatt és döntöttem. Kell egy Alfa 159! Gondolatot tett követte és Skoda ment Alfa jött. :) Az elmúlt három nap alatt tettünk vele egy vidéki túrát kb 600 km-ert és csak annyit tudok mondani: Szenzáációs! :) Halk kényelmes belső enteriőrben magasan az Octavia felett áll, kívülről gyönyörű belülről álom.
Ja igen az alany: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm SW Q-tronic Distinctive. 2008.07.30, 108.000 km. Olaszországból lett behozva ott kint céges autó volt végig vezetett szervizkönyvel. Felhívtam a céget és az utolsó szervízelést végző Milánói márkaszervizt, hogy tájékozódjak az autó felől és csak jót halottam. Az autó egy középvezető hölgyé volt saját használatra kapta. Törve sérülve nem volt soha, mind a 3-om kötelező szervizét márkaszervizben kapta. Mellesleg az autónak a létező összes papírja megvan az utolsó kötelező biztosításig tényleg minden. Szervizszámlák, minden minden. A háromnapos túra alatt 6.4 liter volt az átlaga, klímával, autópályával országúttal várossal együtt. Ez jó! a vezetési komfortja egy álom. Ami fura: az automata váltó miatt az autó álló helyzetből való induláskor kicsit lassan indul meg. Ez kétszer okozott meglepetést kereszteződésben. Ráléptem a gázra és szép lassan komótosan elindul.... aztán kb 2 másodperc és megindul, de ez fura, hogy csak kényelmesen lehet vele indulni. Padlógázt még nem próbáltam mondjuk, majd egyszer. Megszokom. Menet közben amúgy is kárpótol mindenért mert fantasztikusan teszi a dolgát. A másik meg a szervó kormány. Amikor elhoztam kb 10 perc után egy kanyarban felsírt a szervó. Nosza megnéztem az olajszintet a tartályban és még a min szintet sem érte el. Rohantam autósboltba ott kértem direkt 159-esbe való szervó olajat. Adtak. És sztem nem jót. ugyanis a WV-be is való zöld színű olajat kaptam én meg szó nélkül beletöltöttem, bízva az eladóban (Bárdi) a Kormány megjavult de kíváncsiságból este utána néztem a neten és ott azt találtam hogy Sárga színű olaj van benne gyárilag, vagy piros, de semmiképp se Zöld. Úgyhogy a jövő heti olajcsere alkalmával lesz egy szervó olaj csere is. :( Egyébként amíg kevés volt az olaj kicsit darabos volt a kormány rásegítés, meg egyszer volt hangja is. Amióta van benne olaj azóta érzésre tökéletes. Olvastam hogy vane gy ilyen szériahibája a 159-esnek nevezetesen a szervó tartály, de majd meglátjuk a szervizben megvizsgálják.
Egyébként olaj maxon, hűtővíz, fékolaj maxon, minden gyönyörűen kopogásmentesen működik. Blue&Me kicsit megszívatott a Pin codeal de sikerült és az is tökéletes. Sőt még navi is van rajta igaz csak olaszország. Majd megpróbálom beszerezni a többi európai országét is. Szóval teljesen újszerű az autó kívül belül. A gumik Michelin Primacy HP jövő nyáron csere érettek lesznek, de ezt a szezont még kihúzzák. Jövő tavasszal nyár elején tervezem rajta a nagyszervizt is, addig egy olajcserét tervezek az említett szervó olaj cserével. És egy teljeskörű átvizsgálás. Így elsőre az Alfa Szamosit néztem ki, a neten Alfát keresve mindenhol beléjük botlottam, így őket választom.
Hát így hosszan egyelőre ennyi, üdv minden Alfásnak! :)
GTPeti19-08-2013 20:41:51 // 39459
"de eladtam volna 30-as hangerő alatt bárkinek mint gyári Bose."
Elhiszem. :)
Most skizo leszek, mert szidom is a Bose-t, meg védem is. :) Tényleg nem hifi, nem is tudom van-e valódi hifi termékük. Ők elvégre mindig a pszichoakusztikával operálnak. Néha rádásul egész érdekesen/ügyesen. Én a barátom TI-jét szoktam néha hallgatni, mikor a kerti hangosítás feladatát bízza az autóra. :)
Tényleg nagyon ügyes, ahogy a mélyremenés látszatát (apró képzavar) kelti az autó. Persze valójában nem megy mélyre, de első hallásra (ez viszont nem) nem tűnik fel. Őt nem is szoktam győzködni, hogy váltson. (Max. fejegységet...) Van elég más projekt a pipeline-ban, annyira meg nem egetrengetően rossz a Bose-a.
Elhiszem. :)
Most skizo leszek, mert szidom is a Bose-t, meg védem is. :) Tényleg nem hifi, nem is tudom van-e valódi hifi termékük. Ők elvégre mindig a pszichoakusztikával operálnak. Néha rádásul egész érdekesen/ügyesen. Én a barátom TI-jét szoktam néha hallgatni, mikor a kerti hangosítás feladatát bízza az autóra. :)
Tényleg nagyon ügyes, ahogy a mélyremenés látszatát (apró képzavar) kelti az autó. Persze valójában nem megy mélyre, de első hallásra (ez viszont nem) nem tűnik fel. Őt nem is szoktam győzködni, hogy váltson. (Max. fejegységet...) Van elég más projekt a pipeline-ban, annyira meg nem egetrengetően rossz a Bose-a.
Shadin19-08-2013 20:27:06 // 39458
Az elmélettel szemben annyira nem volt rossz, hifisták talán hallották volna, de eladtam volna 30-as hangerő alatt bárkinek mint gyári Bose.
Shadin19-08-2013 20:25:13 // 39457
Kivéve ha az agyon magasztalt qrva drága Bose egy kalap szar.
GTPeti19-08-2013 20:13:52 // 39456
"Ő pont úgy csinálta meg ahogy Te nem szeretnéd"
Valljuk be: Nem is valami túl jó megoldás. B)
Valljuk be: Nem is valami túl jó megoldás. B)
GTPeti19-08-2013 20:12:14 // 39455
A reifentests.com-ot nézegetném a helyedben. A Falkenek eddig sosem voltak kimagaslóak. Legalábbis nekem eddig mindig ez volt a benyomásom. Pl. az új GY EfficientGrip-et ajánlom a figyelmedbe.
LaciR19-08-2013 19:58:25 // 39454
Shadin19-08-2013 19:45:08 // 39453
Teljesen jó mintázat, mindegyik prémium gyártónak van hasonló, árban is jó. Azért vicc az árkülönbség egyetlen per érték miatt :-( Én Michelin Primacy HP-ket tettem fel a 225/50R17 méretben. 6-6,5mm profillal 0312-es DOT-tal 40 ezerért a négyet. Hát az Eagle F1 után egy álom :-)
mizooo19-08-2013 19:15:01 // 39452
Ezt találtam vélemény?
Falken FK 453
Falken FK 453
mizooo19-08-2013 19:01:19 // 39451
Jah és ezután kell nézetnem egy futóművet, az összetartás megmértem abban nem volt nagy hiba.
mizooo19-08-2013 19:00:45 // 39450
Sajnos eljött amit idén nem vártam... Le kell cserélnem a felnihez ajándékba kapott téli Sottozero gumikat. Az egyre nagyobb keréktáji búgás miatt felemeltem a kocsit (először mióta nálam van) és megforgattam a kerekeket, de nem éreztem csapágy lógást/búgást/darálást. Viszont észrevettem, hogy mindkét gumi belső fele szét van szakadva, ez okozhatja az egyre nagyobb hangot :(... El is kezdem bújni az új gummákat. 2 opció lehet, 225/45 R17 (olcsóbb de nem gyári méret, most is ez van rajta), 225/50 R17
mizooo19-08-2013 13:32:12 // 39449
Én is töröm a fejem mélynyomó beépítésen, annyival könnyebb a helyzetem, hogy Piritu féle Blaupunkt Aftermarket fejegységem van már a kocsiban. Tibcsi féle megoldás amit a 166-ban használt tetszett nagyon eddig, miszerint a síalagútra rakta a mélynyomót és a csomagtér volt a "láda". Sajnos tegnap csekkoltam, hogy néz ez ki az 59-ben és van ott egy kis ajtóka amit le kellene vágni ha az ember nem akarja, hogy folyton lehajtva legyen. Így marad az az ötlet, hogy a gyári helyére szabatok egy falapot amit lekárpitozok és bal hátra fog kerülni a mélynyomó kevés helyet elfoglalva.
Shadin19-08-2013 12:17:54 // 39448
A sima hangszóró vezetéken megy, végig egyező szín kóddal. Gondolom azért 6V. Meg így könnyebb erősíteni, pláne, hogy 2Ohm a vége. Én azért szereltem vissza alapállapotra mert találtam kiskaput a rendszerben, miszerint nem Bose módban (A2->12V) beállított EQ tartja a beállítást Bose módban (A2->12V). A sok próbálkozást, pénzt, adaptert, konvertert mind megspóroltam volna ha erre hamarabb rájövök. Bár ezt csak az új fejegységben találtam. Viszont van egy gyári Blaupunkt adapterem, amit a gyártó ugyan Mercedes-be, de erre a célra ad, leosztja passzívan (csatornánként 3db ellenállással) a 10 voltot a kívánt 6 voltra.
Tibcsi16619-08-2013 10:05:10 // 39447
Jaa már rég olvastam a blogodat. nem tudtam, hogy visszaálltál az eredetire. Egy kérdés: a gyári BOSE rendszernél a 6V-os "vonal kimenet" árnyékolt kábelen megy az erősítőbe?? Én is gondolkodok valami erősítő upgrade-en.
Shadin19-08-2013 09:16:58 // 39446
Már leszoktam róla mert nem tökéletes. De az A2 táp alá helyezése ~6V-os vonal kimenetet eredményez a ~10-11V erősített kimenet helyett a hangszóró (B) csatlakozóban.
Nálam más volt a helyzet, én a Bose (szerintem) rossz hangképe miatt kellett kivennem az A2 tüskét, hogy visszakapjam az EQ-t ill. Loudness-t. Nagy valószínűséggel a navis fejnél is elveszi ez a beavatkozás ezeket a funkciókat. Valamit valamiért...
Nálam más volt a helyzet, én a Bose (szerintem) rossz hangképe miatt kellett kivennem az A2 tüskét, hogy visszakapjam az EQ-t ill. Loudness-t. Nagy valószínűséggel a navis fejnél is elveszi ez a beavatkozás ezeket a funkciókat. Valamit valamiért...
Tibcsi16619-08-2013 08:44:00 // 39445
Az összes gyári fejegységre lehet kötni BOSE rendszert. Ilyenkor a fejegység a hangszóró kimeneteken vonali jelet ad ki. Erre aztán tudsz rákötni bármilyen erősítőt. Az A2 lábra kell 12V-ot kötni. Viszont akkor az összes csatornához kell erősítő, nem csak a mélyládához. Shadin159 kartársnál találsz erről infót. Ő pont úgy csinálta meg ahogy Te nem szeretnéd :)
zoltankublik19-08-2013 07:49:35 // 39444
Nem tudom a típusát a gyári navis fejnek , ezért nem is írtam. köszönöm a segítséged. Majd valamit kitalálok.
zoltankublik19-08-2013 07:49:34 // 39443
Nem tudom a típusát a gyári navis fejnek , ezért nem is írtam. köszönöm a segítséged. Majd valamit kitalálok.
GTPeti19-08-2013 00:25:58 // 39442
Egy RCA adapterrel.
Mivel a rádiód ha jól sejtem Alpine (nem írtál típust...), a német fórum tanulsága alapján működik ez az adapteres megoldás.
Mivel a rádiód ha jól sejtem Alpine (nem írtál típust...), a német fórum tanulsága alapján működik ez az adapteres megoldás.
zoltankublik18-08-2013 23:12:35 // 39441
Hali, lenne egy olyan kérdésem, hogy szeretnék mélyládát az autóba de gyári navi van benne és nem akarok bajlódni gagyi rca átalakítókkal. Van-e olyan megoldás amivel ezt ki lehetne hagyni a rendszerből? Olyan erősítőt nem akarok használni ami a hangszóró kábeléről kapja a bemenetet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
427
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?