Forum >> 159

Shadin11-03-2019 14:09:52 // 115614
Amire válaszoltál az nem egy szezon, azt váltotta a Rainsport 3 amit korábban posztoltam.
Shadin11-03-2019 14:08:02 // 115613
2,5-2,7-en használom én is.
Csabi11-03-2019 13:01:03 // 115612
Üdv! Ennél jobb áron én nem találtam Eibach hátsó 1db. Amúgy ~40-50ezer egy darab márkaszervizben , és párban lehet csak rendelni.
Gurobi-Zab11-03-2019 12:43:06 // 115611
Sziasztok a kérdésem, hogy van e valakinél, vagy tudjátok e, hogy hol tudnék SOS-ben 2,4 ti hez hátso spirál rugokat venni? Köszi elöre is.
Smith11-03-2019 12:20:59 // 115610
Olyan mintha esztergával vettek volna le belőle :(
Zolibácsi11-03-2019 11:21:29 // 115609
Ez azért elég durva kopás egy szezon alatt ráadásul szinte ez már nem is futó felület. Nem ér bele valamibe terhelés alatt?
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2019 11:14:28 // 115608
Az ezüst 146-om is így megette a gumi (Bridgestone) belsejét a gyári felniken Shadin láthatta közelről is azokat a szép gumikat :-DD A futómű állításon minden jó volt, legyintettek, hogy gyárilag is túl sportos(?). Aztán csereberélgettem más felni, más gumi (nem kifejezetten ezért), de soha nem volt gond többet. Így nem tudtam meg, hogy miért volt.
Piritu - 1.000.00011-03-2019 11:06:03 // 115607
Hasonló módon kopott le PHuBi első gumija is amikor hazahoztam (1000km). Aztán kiderült hogy csak a guminyomás volt alacsony. Később az új gumi is elkezdte enni a belső felét amikor a Giulietta keréknyomását állítottam be. (A gumiméret ugyan az csak a Spiderbe 0,2-0,3-al többet kell tenni.) Aztán visszatettem 2,7-2,5-re és megállt a kopás.
Shadin11-03-2019 10:10:12 // 115606
Csak az összetartás változtatható ugye és ott kipróbáltam extrém határok között, de kb. mindegy neki. A gyári 1'10"-dőléshez 7" széttartás tartozik a Ti 4X2 esetén. Nagyobb dőlés esetén a csapszeg szöget figyelembe véve nagyobb széttartás kellene, de ha rosszul gondolom majd kijavít valaki. De mivel a tök gyári is koptatja a gumi belső felét, így inkább el is engedhetném a témát.
RomeoOne11-03-2019 09:33:11 // 115605
A futómű állítás nem segít?
Shadin11-03-2019 09:27:40 // 115604
Előző gumik:

Néhol a vászon is kilátszott már belül.
RomeoOne11-03-2019 08:37:31 // 115603
Tényleg látványos. Én ma cseréltetek nyárira, ennek alkalmából jól meg is vizslatom őket közelről én is.
Shadin11-03-2019 07:26:57 // 115602
Egy nyaras gumik: album
Liquid10-03-2019 21:26:02 // 115601
az első évad után, nálam is látható volt a nagyobb kopás belül. Viszont ez megmaradt, nem rosszabbodott a helyzet. Volt 1-1.5mm különbség, a külső és belső között.
Liquid10-03-2019 21:24:16 // 115600
így van, megeszi az egészet addigra, mire a belső kopás fájna.
droberto10-03-2019 21:06:20 // 115599
Világ egyik legnagyobb gumigyártó szakértőjének szavában nem kételkednék. :)
Nem úgy mint nagyjából bármilyen gumisnak (tisztelet a kivételnek), akik azt mondják, amit az üzleti érdekük diktál.
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2019 21:03:30 // 115598
Én nem vettem észre ilyen kopást az autómnál. A Conti gumik sem voltak vészesen a belső felükre kopva. Észre lehetett venni rajtuk, hogy nem teljesen egyenletes a kopásuk, de azok vagy 4 szezonos gumik lehettek :-) A Vredestein-ek egy szezon alatt még tökéletesek.
RomeoOne10-03-2019 18:45:50 // 115597
Változtathatod a forgásirányt aszimmetrikus abroncsnál. A régieknél nem volt szabad és onnan maradt ez a berögződés.
Smith10-03-2019 18:33:22 // 115596
De amúgy meg, 2-3 szezon után a 66-on is kukás volt mindig, pedig az csak 17" volt. Szóval, drága autó, drága kerék, nagy kerék, stb. stb. Ha 13-as virsli gumi lenne, nem kopna, 10 év alatt se. Ilyen ez a kiba*ott popszakma.
Smith10-03-2019 18:26:50 // 115595
De akkor most kinek kell elhinni amit mond? Legtöbb helyen azt írják, nem szabad megfordítani, újan, első szereléskor tökmindegy hova kerül, nincs forgásirány meghatározva, viszont utána már nem szabad megfordítani. Az Amorés cikkben a Michelin-es csávó meg azt mondja, szeznonként X-ben kell cserélni.
Na itt legyen okos az ember :(
Shadin10-03-2019 18:21:50 // 115594
Amorés cikk szerint amit Robi linkelt márpedig lehet. Én sem hallottam róla.
Az első hátsó cserénél a külső belső kopás kiegyenlíthető, az X cserénél meg az a fűrészfogas kopás csökkenthető ami miatt később hangja lesz az első hátsó cseréknél :-D
Giuntini10-03-2019 18:16:32 // 115593
Asszimetrilusnál nem szabad változtatni forgásirányt.
droberto10-03-2019 17:42:19 // 115592
Nekem elöl kb fele annyira eszi belül, mint a TI.
Hátul meg kívül meg fele annyira mint elöl.
Én is az első hátsó kerékcserét alkalmazom.
Shadin10-03-2019 17:39:11 // 115591
Én próbáltam ilyet csinálni már használt guminál és hát ami nem ott kopott ahova feltettem az bizony hangos volt ám. Mondjuk ezek újak, úgy sem szeretem őket, egy próbát megér...
Shadin10-03-2019 17:38:00 // 115590
Meg vezethetek táblázatot h mikor melyik hol volt :-)
RomeoOne10-03-2019 17:37:00 // 115589
Régen volt ez a mondás, hogy nem szabad forgásirányt változtatni, de én is úgy tudom, hogy a mai gumiknál ez már semmilyen problémát nem jelent.
Mondjuk ettől függetlenül én sem szoktam oldalt változtatni a kerekeknél, csak a tengelyek között cserélem. De nem is észleltem még semmilyen félrekopást (nem is Ti futómű)
Shadin10-03-2019 17:35:26 // 115588
Most tettem fel a nyárit és erősen gondolkodtam rajta hogy forgassam a kerekeket. A Rainsport 3 aszimmetrikus gumi, de nem visz rá a lélek, hogy változtassak a forgásirányokon. Csak outside megkötés van. Ezek rohadt puha gumik. Hátul inkább a külső pereme kopik, de sokkal kevésbé látványos mint az elsők belső felének kopása.
Shadin10-03-2019 17:32:03 // 115587
Azért durva h az egy nyarat futott gumin már látványos a belső kopás. Megkerestem pár Ti futómű geometria jegyzőkönyvet itthon és külföldön, alig találtam olyat ami akár csak megközelítené a gyári "zöld" értékeket. Minimum 1'30" a dőlés kerekenként, de inkább több. Nekem 1'50' pl. amihez még nagyobb széttartást kellene adni mint a gyári 7' oldalanként, hogy rendesebben álljon.
droberto10-03-2019 17:22:21 // 115586
Jó kérdés.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.

Tudod mi jutott még eszembe?

Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.

"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?

Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.

Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak.
"

Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
Csabi10-03-2019 17:12:12 // 115585
A dőlés-összetartás sajátossága , de nem csak a TI-nél , a normál futóműnél is megvolt, gyári értékeknél. Az igaz, hogy a 17"-nál kevésbé látványos, de a téli gumikon is látszik... Gondolom így adja ki a geometria, a gumi szélessége hatványozottan ront a helyzeten. A 245-ös gumikkal volt a leglátványosabb a belső kopás, nálam.
Amire elkopik a belső fele úgyis kuka az egész...ÍGy nem tartom nagy gondnak.
Shadin10-03-2019 16:55:22 // 115584
Nem értem miért eszi meg a Ti futómű a 19"-os felniken a gumi belső peremét amikor a 17-es télit nem vettem észre h enné. Egyébként a futómű geometria értékek a gyárin belül vannak?
droberto10-03-2019 16:42:08 // 115583
A nyomaték növekedés egyenesen arányos az ET csökenéssel (erőkar növekedéssel).
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
RomeoOne10-03-2019 15:51:37 // 115582
Ez így van. A felni középvonalának és a felfekvő síknak a távolsága milliméterben. Úgy +-5-el való eltérés szerintem semmilyen problémát nem fog soha okozni a kerékcsapágy szempontjából, de még a 10 sem túl veszélyes. Én ET32-es nyári felnit használok, míg a gyári ugye ET41. De hallottam már olyat, hogy 20 körüli ET különbség már viszonylag gyakran ette a futóművet.
Smith10-03-2019 15:31:31 // 115581
Én nem értek hozzá, de annyit talán levettem, hogy az ET határozza meg a felni középvonalától való eltérést, és nagy jelentősége van abban, hogy a kerékcsapágy hol terhelődik. Nem szeret az feszülni, nem arra van kitalálva. Nem az a lényeg, hogy elférjünk a sárvédőben, az csak esztétika.
Shadin10-03-2019 10:07:33 // 115580
Szerintem nálam egy 5-5 mm-es nyomtávszélesítő is jelentősen rontott a futómű ill. a kormányzás viselkedésén, nem gondolom, hogy a "szépség" minden. A gyári felni méretek tengelye sem véletlenül van ott ahol.
RomeoOne10-03-2019 09:40:36 // 115579
Te most miről beszélsz?

A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.

Na, ez pont az ET-n múlik és pont te voltál az, aki azt mondta az előbb, hogy nem számít az ET. Holott nagyon is számít, hisz azon múlik, hogy pl. nagyon kint lesz-e a felni. Egy szóval sem mondtam viszont, hogy csak az ET határozná meg, hogy jó-e, sőt, írtam, hogy a fék miatt fel kell próbálni. Szövegértelmezés :D
tirex10-03-2019 09:32:46 // 115578
Ha küld valaki neked egy fotót egy felniről ami nem alfára való és te megmondod et alapján hogy az jó-e a kocsijára akkor király vagy. Mondd neki hogy nyugodtan vegye meg mert az jó lesz rá aztán majd a gumisnál vakarózhatnak ha nem stimmel. A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
RomeoOne10-03-2019 09:25:49 // 115577
Az ET száma nagyon nem tökmindegy. Ha a fékre gondolsz, akkor persze, nem az ET szám mutatja meg, hogy felmegy-e. A fék mindenképp érdemes felpróbálni. De az ET szám határozza meg, hogy oldalirányban hol helyezkedik el a felni, nagyon kilóg-e a kaszni alól és bukkanón a sárvédőív gyalulja a gumit vagy a kerékdobba ér bele esetleg. Főleg elöl, ha ki van tekerve a kormány.
RomeoOne10-03-2019 09:23:13 // 115576
Gondolom erre gondolsz, végülis némi különbség lehet, de én ezt sosem láttam túl nagynak. Van persze ilyen különbség is, bár modern felnikben nem szoktam ilyet látni.
tirex10-03-2019 09:02:52 // 115575
Én mozgókúpos csavarokat használok a nyári garnitúrához plusz még nyomtávszélesítő is van alatta és gyönyörűen futnak. Persze nagy odafigyeléssel, átlóban és fokozatosan kell a csavarokat meghúzni mert ha elhúzod valamerre akkor nem lesz jó. Az hogy mennyi az et száma kb tök mindegy mert az hogy elfér-e,pláne ilyen széles felni nagyban függ a felni kialakításától. Van-e pereme kívúl vagy konkáv-e esetleg vagyhogy egyáltalán milyenek a küllők kialakításai. Ha nem próbálod fel akkor kb lutri az egész. Egyébként ha ilyen széles felnit akarsz az csak hátra jó, ilyenkor már kétméretűt szoktak feltenni. Hátra 9 vagy 9.5 előre 8 vagy 8.5. Hátul 255/35 elöl 225/40 azt hiszem ez a váltószám a gumimagasság miatt.
maestro8410-03-2019 08:53:13 // 115574
Dotz-ból pont nem tudok linkelni, de nézd meg a JR felniket, ott minden méretről van külön fotó és látszik a különbség.
RomeoOne09-03-2019 23:31:08 // 115573
Linkeld már be, mert kíváncsi lettem.
Csabi09-03-2019 23:25:51 // 115572
Igazából a gumival most elégedett vagyok, nálam max 3évet élhet.
forrasr09-03-2019 22:08:34 // 115571
pont így néztek ki az én p7 cinturato-im amiket 2013-ban vettem(13-as gyártás volt), nem győzött meg, hogy újra pirellit vegyek rá.
antonov09-03-2019 21:09:59 // 115570
Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. Szerintetek a képen bekarikázott alkatrésznek ki lehet deríteni a számát valahogy? Nekem nem sikerült. Vagy egyáltalán lehet külön kapni? Egy gumi hardy tárcsa-szerű valami, ami nálam eléggé lóg, bár nem értem miért.

Köszönöm!

maestro8409-03-2019 20:34:08 // 115569
A 9,5-nek nagyobb a pereme.
RomeoOne09-03-2019 20:05:02 // 115568
Mi az, hogy 9,5 jobban tetszik, mint a 8,5? Az csak a felni szélessége, kinézetre nem más :D
A 9,5 széles egyébként már esélyes, hogy túl sok, elöl, kitekert kormánynál már simán beleérhet valamibe. Meg ugye 245-nél szélesebb gumit nem kéne felrakni, ami eléggé szétfeszülne már egy 9,5 széles felnin.
A 8,5-eset célozd meg, mozgókúpos csavar ennyit enged, ha mindenképp ezt akarod. Et 35 kb. jó is lesz, de ha meg szoktak pakolni a kocsit meg ültetve van, akkor inkább a 45
maestro8409-03-2019 19:54:05 // 115567
Kinéztem egy DOTZ felnit ami létezik 8,5 és 9,5 szélességben (ET 25, 35, 45 választható). Nekem a 9,5 tetszene, használ valaki ilyen méretet, vagy hasonlót? Ha igen, milyen ET-vel? A sárvédő széléig tenném ki a felnit. A gumis szerint a 9,5 nem fog elférni, amit kétlek.
A nagyobbik problémám, hogy nincs 5x110-ben, csak 108 vagy 112-ben. Mennyire esélyes, hogy mozgó kúpos csavarral fel tudom tenni gond nélkül?
Csabi09-03-2019 19:48:44 // 115566
2-4mm volt, az "előírás" 1,6. Papíron még ezrek voltak benne :) Befújtam volna egy kis szilikonnal, egyből letagadhatott volna 2-3évet :D
Amúgy a képre ránagyítva tényleg rengeted mikrorepedésből állt a gumi...
RomeoOne09-03-2019 19:32:27 // 115565
hát ez az abroncs már ránézésre is borzalmas állapotban volt :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.