Forum >> 159

Csabi05-03-2019 15:05:15 // 115402
Közben kimentem megnézni milyen gumit is használtam eddig, azt hittem Bridgestone-t a minta alapján...hát nem, a Gyári szerelésű Pirelli Nero GT. Így látni mekkora a különbség a kukás és az új gumi között... Így igazi összehasonlítási alapom lesz :)
WarbiRunner (Gyuri)05-03-2019 14:34:52 // 115401
De nekem nem ért le, csak simán szar vele menni. Nagyon ráz és üt, és olyan esetlenül bólint bele minden gödörbe. :-) Az előző váltásnál, amikor még a Conti nyárik voltak nem volt ennyire durva a különbség. Vagy nem tűnt fel ennyire.
Liquid05-03-2019 14:21:32 // 115400
bakker, ezt papolom évek óta! :D
TI-re vagy még jobban ültetettre nem teszünk a 19-esnél átmérőben kisebb kereket. Illetve tehetünk, de akkor zabszem... :)
WarbiRunner (Gyuri)05-03-2019 13:38:38 // 115399
Én feltetettem ma a nyárikat. Na ez volt a meglepetés. :-) Ekkora drasztikus különbségre nem emlékeztem, de a gyoromról a görcs leoldódott, a zabszem kiesett, fekete felhők eloszlottak, meg ilyenek. Én vissza nem teszem többet a 17-eseket erre az autóra. Inkább járok nyári gumival térdig hóban is. :-) Haza tudtam úgy érni hogy nem idegeltem fel magam, és még a földúton sem csúszott ki egy apró 'rohadjmeg' sem. :-D
Nem is csak az a másfél centi.. de ez így nem ráz, meg üt olyan idétlenül és érdekes mód nem is nyekereg a szilent sem. Ötletem nincs miért, de külön jó, mert így nem tudom megmutatni a jelenséget a szerelőnek :-DD
Csabi05-03-2019 13:36:52 // 115398
Pirelli gumifajták stb
RomeoOne05-03-2019 13:26:40 // 115397
Na, ehhez visszatérve, a Continental-nal szépen szétválik:
SportContact - sportgumi
PremiumContact - túragumi
EcoContact - energiatakarékos gumi
Jorjie05-03-2019 13:23:14 // 115396
Rendben, köszi :-)
RomeoOne05-03-2019 13:16:59 // 115395
Nem fogsz vele leesni az útról, de sztem akkor fogsz meglepődni és észrevenni a különbséget, ha végre felkerül az új szett.
droberto05-03-2019 13:13:55 // 115394
Nem lehet általánosítani. Sok a tényező. Ez a lényeg.
Mentem én már 12 éves prémium gumival forszírozva. Nem akartam elhinni amit éreztem.
Egyébként az én gumim is csak 6 szezont futott.
Bár lassan tényleg kezdtek meggyőzni, hogy ilyen kukás, repedt, 10%-os szart már én se rakok vissza:
droberto05-03-2019 13:05:07 // 115393
Kirepedezés és kirepedezés közt is van különbség. Sajnos a magyar autók nagy részén ilyen rossz gumiabroncs van. (Lásd, Karotta Multipla)

Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.

"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
RomeoOne05-03-2019 13:04:51 // 115392
A Michelin-es szakértőnél erre a részre gondolsz?

Mennyi egy gumi “szavatossági ideje”?
A gumigyártók ajánlásai szerint a 10 évesnél öregebb gumikat, legyenek azok bármilyen keveset is futottak, le kell cserélni. Viszont vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelően tárolták a gumisnál, ugyanolyan minőségű lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból. Persze egy 3-4 éves, de új gumiabroncsnál már alkudhatunk annak árából. Még egy fontos ajánlás: az öt évesnél régebbi abroncsokat évente egyszer ellenőriztessük a gumiszervizben.


Ez nem mondja meg konkrétan, hogy mennyi idősen kell használatban lecserélni. De én azt látom ezen, hogy 10 éves korig azért engedhető meg, mert 4 évig tárolja újként, mikor felkerül a kocsira, már DOT szerint 4 éves. 6 évet még fut talán, de akármennyi is a profilmélysége, 10 évesen kuka. És DOT szerinti 5 év felett már évente meg kell nézetni szervizben, mert olyankor már kérdéses a minőség. Nincs itt kimondva, de erre nagyjából rímel, hogy 5 év körüli időt bír egy gumi használatban.
droberto05-03-2019 12:53:51 // 115391
Persze, hogy veszít. De sokkal kevesebbet, mint egy kínai, alsó vagy középkategóriás.

Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
RomeoOne05-03-2019 12:51:24 // 115390
Pirellinél ez nagy katyvasz, nem lehet tisztán látni. A Corsa az egy más világ, az kis félig-meddig pályagumi. De aztán a P Zero-ból még ott van a 2 sima változat, aminek a mintájáról tegnap linkeltem 2 képet Csabinak (ezek közül az egyik majdnem úgy néz ki, mnit a Corsa, régebben én sem tudtam, hogy az két külön gumi), meg ott van még a Nero GT. Az tiszta, hogy a Corsa magasan kiemelkedik, mind árban, mind teljesítményben. De hogy a maradék 3-mal mi a helyzet, az homály.
droberto05-03-2019 12:46:25 // 115389
Nem láttam még, de el tudom képzelni. (A Tominak segítettem néhány hete ebben)

Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:

- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak

- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.

Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.

(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
RomeoOne05-03-2019 12:44:20 // 115388
10 évet max úgy hiszem el, hogy 4-5 évig megfelelően tárolták és utána rakták kocsira és onnantól 5-6 év :DDD
A gumi kb. egy autón töltött év alatt kb. 18 évet öregszik egy normál, raktári tároláshoz képest
RomeoOne05-03-2019 12:42:19 // 115387
Nem f.szság az, a gyártó tudja megmondani, hogy a terméke milyen tulajdonságokkal rendelkezik és a gyártók nem ajánlják az 5 évnél többet futott gumikat további használatra. Újonnan kb. 5 éves korig lehet eladni, ha jól volt tárolva (bár olyat már senki nem vesz meg szívesen), hisz nem romlandó termék.
A kirepedezés már az utolsó fázis, az már régen rossz. Egy prémium gumi az, ami 5 évig bírja, a nem prémium addig sem. Hányszor hallottam, hogy a budget gumik a 3. szezonjukban már kikeményedtek, hangosak voltak és nem tapadtak. A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg. Nem egy nagy különbség elsőre, ha 50 méter alatt kell megállni, akkor így is úgy is megáll ezért nem biztos, hogy feltűnik az embernek, ha nem satuzgat folyton és méri a fékutat centivel. De az már csak egy budget gumi szintje. És rohamosan gyengül a teljesítmény az idő előrehaladtával.
Csabi05-03-2019 12:39:44 // 115386
Én beszereznék a helyedben...:D
Csabi05-03-2019 12:39:12 // 115385
Lapkás, ha jól tudom
droberto05-03-2019 12:32:19 // 115384
Létezik valami jobbféle G senzoros app, ami logol is?
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
Csabi05-03-2019 12:29:55 // 115383
Ne b@ssz, hogy egy ötéves gumi nem veszít a teljesítményéből. Több gumigyártó 6évben határozza meg a kihordást, mondván, hogy addigra úgy felkeményedik, öregszik, hogy közel sem tudja azt amit az új. A michelin-nél ez a szám 10év.
Csabi05-03-2019 12:20:57 // 115382
Miért láttál QV-t Neroval? Igazából azt hittem van a fiókodban valami objektívitás, ami alapján mondod a "gyengébb" jelzőt rá, de nincs. :)
droberto05-03-2019 12:10:05 // 115381
:)))
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
droberto05-03-2019 12:08:46 // 115380
"A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni." - Ez pontosan így van.
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
droberto05-03-2019 12:08:36 // 115379
Sottozero: Így van. Ennek a nedves út szinte olyan volt mint a Continak a hókásás.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
Jorjie05-03-2019 11:58:31 // 115378
És vajon tekergetős, mint a Ladánál, vagy lapkás-poharas megoldás?
droberto05-03-2019 11:56:18 // 115377
Miért lenne az? Nézd meg a gyári QV-k tapadását (Pirelli P-Zero Corsa (Assimetrico)). Egy Nero, ehhez képest jóval gyengébb.
droberto05-03-2019 11:53:57 // 115376
Egy ilyen etap a korábbi injektorokkal 5,8-5,9-nél sosem volt kevesebb.
Ez a lényege a hsz-nak.
Csabi05-03-2019 11:53:32 // 115375
Azért ez egy nagy általánosítás! :) Viszont osztom a sottozero az tényleg nem Pirelli "prémiumkategória" színvonalú. Hóban jó volt, csak vizes úton volt feltűnően csúszós..
droberto05-03-2019 11:52:13 // 115374
Persze ez nyilvánvaló, de ez mindenkinél így van, aki ilyen kis cipőben jár. 100-nál, csak 90-el megyek.
droberto05-03-2019 11:50:35 // 115373
Nevezd ahogy akarod, de a lényeg, hogy a paraméter sokszög nem a tapadás és a teljesítmény felé van eltolva. :)
Én még nem hallotam ezt, hogy túra abroncs egy autónál, mi ez valami bakancs? Jó kis marketing duma. :)
Csabi05-03-2019 11:49:37 // 115372
Igen, nem az. Állítani kell.
droberto05-03-2019 11:47:51 // 115371
Mert a fenntartják a magassabb katagóriás P-Zeroknak a jobb teljesítményt.
Nem túl szép, ahogy az olaszok csinálják.
Volt már két Pirellim is. (P6000 és Sottozero 1). Mindegyik nagy csalódás volt.
Jorjie05-03-2019 10:42:10 // 115370
1.9 8V mjet-nek szelephézagolása milyen? Tudtommal nem hidrotőkés.
WarbiRunner (Gyuri)05-03-2019 09:23:42 // 115368
2 olajcsere óta használom, jó lesz bele, ártani biztos nem fog.
WarbiRunner (Gyuri)05-03-2019 09:21:34 // 115367
Önnek is joga van tudni, mire készül Gyuri. Ledönti a háttámlát.. Ez veszélyes! :-DDDDD
Csabi05-03-2019 09:20:35 // 115366
Így van.
Szergej05-03-2019 09:20:06 // 115365
Köszi. Meglátjuk. Szerintem is jo lesz. A gyari ajánlást meg tudja.
Csabi05-03-2019 09:16:10 // 115364
A kis kerék ennyit számít. Tolna-Debrecen oda-vissza ~800km 6,3 liter 225/50R17 130-al végig.
A te 5,3-5,6-od főleg országúton szerintem még sok is :D
Csabi05-03-2019 09:10:43 // 115363
A 2,4-be azt raktam mindig, soha nem szólt , h nem jó neki! :)
RomeoOne05-03-2019 09:10:28 // 115362
Itt még azt is vedd figyelembe, hogy mivel a téli kereked 205/55R16, a nyári meg 235/40R19, van egy bő 6%-nyi átmérő (és ezáltal kerület) különbség a két kerék között. Ez azt jelenti, hogy ugyanakkor távolságon többet forog a kisebb, ezért több kilométernek számolja a kocsi. Ha ezzel korrigáljuk a dolgot, akkor 5.6 L/100km-nél valamivel magasabbra jön ki a fogyasztásod.
Szergej05-03-2019 09:05:12 // 115361
Hasznalt valaki közületek Motul 8100 x clean olajat. 5w40.? Ilyet rendeltem most, kipróbálom. Kiváncsi leszek.
RomeoOne05-03-2019 08:51:17 // 115360
Szerintem a Nero GT nem gyenge a kategóriájában. Nekem egy problémám van vele. Nagyon nem tetszik a mintája :DDD
De ez tudom, hogy csak sokadlagos szempont a legtöbb embernek. Nekem sem az elsők között van, de inkább olyat vennék, ami bejön :D
RomeoOne05-03-2019 08:48:26 // 115359
Nincs itt semmi trükk. Keveset mész a kocsival :D
A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni. A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből. Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D
Egyébként az enyém olyan 4 mm körül lehet most ,de jövő héten rakatom fel és ráméretek. Ezért mondtam, hogy nem biztos, hogy ezt a szezont végig viszi. Főleg, hogy a télit november utolsó hetében tetettem fel, jövő héten meg le is szedetem, szóval bő 3 hónapot lesz fent. Így a nyári futásarány 70% fölé emelkedik.
Haddel05-03-2019 08:44:54 // 115358
Én szerettem a Pzero Nero-t ,tapadt jól. Hú tényleg,elviszem ma a nyári gumikat kicentíroztatni,legközelebb ha jövök ,fel is rakom.
RomeoOne05-03-2019 08:43:33 // 115357
Nem egészen. A P7 Cinturato a túragumi. A marketingnél kiemelik, hogy "zöld", de ez csak annak a nyilvánvaló dolognak a reprezentálása, hogy egy túra gumi nem kopik olyan gyorsan. Egyébként az idei Auto Zeitung teszten elég jól szerepelt. Nem mondanám felejtősnek egyáltalán.
RomeoOne05-03-2019 08:36:14 // 115356
Szerintem az átlagsebesség az egyik legmeghatározóbb ebben a kérdésben. Nagyobb sebességnél jobban kopnak. Nagyon extrém példa: A Bugatti Chiron 400 körüli végsebességén kb. 20 percig bírják az abroncsok.
Nagyobb konstans sebességnél is eleve jobban kopik, nagyobb átlagsebességgel vett kanyarok szintén nagyobb kopásnak teszik ki a gumit, nagyobb sebességről általában nagyobbak is a fékezések, stb.
Nyilván lehet olyan állat módon vezetni, hogy padlógázi gyorsulva mindig 60-80-ig, meg satura fékezgetve erről a sebességről. De azért alapvetően normális használat mellett, szerintem nincs olyan nagy különbség két sofőr között, még ha az egyik dinamikusabban vezet is, mint amennyit az átlagsebességbeli különbség okoz a gumi kopásában
Nem vagyok ilyen szempontból én sem a szakértője, de én erre fogadnék.
droberto05-03-2019 08:32:38 // 115355
Szívem szerint már én is cserélném. Egyrészt amit írtàl, másrészt a kora miatt is. Sőt én már 4 éve cseréltem volna amikor kockásra kézifékeztem. Ez a vibráció sem tett jót a a szerkezetének.
Egyébként a két széle kb egyforma, mert cserélgetem és ugye hátul meg kívül eszi.
Hogy a gumis mit mond az is egy dolog.
A tavalyi tapadása még mindig zseniális. Arra a 6-7 k km-re még remélem jó lesz. Majd pályán meg vizes úton óvatosabb leszek.
Erhard 242 (Pure Energy)05-03-2019 08:25:59 // 115354
szerintem teljesem jó nekem semmi problémám nem volt vele
Csabi05-03-2019 07:55:22 // 115353
Miért gyengusz a Nero? :) TI méretben nem találtam róla infót, tesztet. Csak más méretekben, súlyindexekben, ami nagy eltérést okozhat...Vagyis ezt mutatják a nagy tesztek.
Ezért nem is nagyon hiszek bennük, mert ha egy méretbeli ugrás egy gumiról kideríti, hogy abban a kategóriában már nem az első hanem az x.-ik... Akkor egy konkrét típuson egy teljesen más méret, konkrétan 59-en egy 235/40R19 lehet már teljesen más tulajdonságokkal bír... Szóval konkrét tesztek nincsenek. Amik meg vannak félrevezetőek lehetnek, szerintem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.