Forum >> 159

Zselé04-03-2019 14:28:18 // 115314
Én vagyok az :)) Annyit hozzá, hogy téligumiról volt szó. Winter i-cept, vagy mi a neve, ez volt a 2. szezon, kb 40000 km ment bele. Havon és jégen szánalmas a kapaszkodási képessége... persze ettől nyáriba még lehet jó minta!
RomeoOne04-03-2019 13:21:28 // 115313
Nem tudom mi volt neki olyan rossz tapasztalat, nekem a Hankook jó volt 147-en is (Ventus prime 2) meg a 159-en is (V12 evo2)
Angelo04-03-2019 13:10:10 // 115312
Hankook-ot vett tavaly, és idén lehet h újat vesz....(tudom, hogy ez a gyártó már inkább prémiumnak számít...)
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2019 10:22:15 // 115311
Áhh hányan kérdezték ezt meg, hogy miért pont egy adagolós dízel :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.

A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Shadin04-03-2019 10:08:07 // 115310
TBi-nél egyértelműen sw. hiba, nálam nincs jelen a squadrával.
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2019 10:03:17 // 115309
A box az dízelnél azt tudja, mint a favágó "duration" elcsalós remap. A komolyabb box-ok, amik nem csak az injektorra csatlakoznak sem sokkal jobbak. Plusz szörnyű gázreakciót csinálnak. Az enyém valami öntanulós cucc volt, kétszer ugyanolyan gázadásra ugyanúgy nem reagált. A közepes gáz meg felejtős, nem tudhatod mi történik, hol kapcsol át nem megy állapotból a mindent bele állapotba :-DD
Csabi04-03-2019 09:36:22 // 115308
Alacsony fordulat-tartományban ahol nincs levegő valóban alig érezni (nem kell a korom...:) ), viszont 2500-3000 fordulat felett egyértelműen érezhető a többlet. Bár ez a 2,4en is ilyen volt, amikor Robi odaadta pár hónapra a box-át.
Shadin04-03-2019 09:27:02 // 115307
Net-en rendelt progit néztem, hát bakker amit abban gányoltak az nem semmi. Hideg meleg tb nyomás fel 1.6 bar-ra, üa. nyomás limiter kiiktatva stb. A Squadra kezd jobb lenni érzésre, pedig nem nyúltam bele csak éppen.
Shadin04-03-2019 09:23:06 // 115306
A box pont annyit tud mint a gyári overboost üzemmódban azaz letaposós módon...
Alig van különbség, a többi placebo :-( Yani-val leteszteltük.
nustooo04-03-2019 08:41:48 // 115305
Sziasztok!

Tegnap beülés után/közben sikeresen letörtem a tempomat kart a térdemmel.
Tudja esetleg valaki, hogy lehet-e külön csak ezt a kart cserélni? (Amennyiben igen, vajon létezik-e új, vagy csak bontott?)
zoli97804-03-2019 05:58:06 // 115304
Sziasztok, napfénytető sin amiben csúszik az ablak, hidegen ha rossz úton megyek valami kattogás hallatszik a bal olali sintől. De egy 5-10 perces utazás után már nem hallatszik. De biztos hogy onnan jön mert ha megmozgatom is hallom persze ez is csak hidegen lehet.
droberto04-03-2019 00:16:41 // 115303
Ez jó. :)
Köszi a hasznos adatokat.
droberto04-03-2019 00:15:09 // 115302
De miért? :)
Miért a kamrás zöld, és miért nem kultúrált FL-es Unijet? Nem értem. Az felszereltebb és újabb is volt.
Zolibácsi03-03-2019 22:41:23 // 115301
biztos is :-), ahogy a szerelőm mondja.... a tető kárpiton kívül már mindent cseréltünk :-)
_ÁRPÁD_03-03-2019 22:39:33 // 115300
Valaki programozta már újra a kulcsokat MES-el?...szimulációban nem tűnik komplikáltnak :) De ha van köztönk valaki szívesen meghallgatom a tanácsait.
Liquid03-03-2019 21:35:33 // 115299
159: 420e/év (ebben nincs benne hogy most kell gumikat vegyek, és megint folyik az olaj...), 6.5 év kb. 80e km
Panda: 75e /év, 9.5 év, 28e km
156: 162e/év , bő 6 év 55e km
A konklúzió: a nagyobb majom több banánt kér :)
Minél fiatalabb, extrább, gyorsabb és erősebb, annál több banán kell neki :)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 21:28:11 // 115298
De nem tettem, látod elengedtem :-) Muszáj volt . És utólag nézve így lett jó, végül most van egy kikasznizott, újszerű 146-unk, amit nagyon szeret az egész család. Nem bánom, hogy a zöldnél gurult el a gyógyszer, nem az ezüstnél.
droberto03-03-2019 20:47:04 // 115297
Ha kikaszniztad volna, az is 350-be lett volna. :)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 20:40:15 // 115296
A 146 jtd-t is megnéztem, ha már ott a blogja. Az 9 év alatt 260e/év szervizköltségen futott (felnit ezt azt extrát is számolva). 185e km-t ment ezalatt, egyetlen, alkatrész hiba miatti lerobbanással.
droberto03-03-2019 20:37:30 // 115295
Ha megtartanád, 3 év alatt visszamenne 300-ra. :)
droberto03-03-2019 20:35:31 // 115294
170k-210k km. (40 k km)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 20:34:59 // 115293
Ezért relatív :-) Egy hobbi autó is elnyeli ezt, de egész használható újba is lehet ülni ennyiből. Nálam a TD 100e/évvel zárta volna a történetét 7 év alatt, ha nem válik hobbivá.
Így hirtelen 240-re ugrott, most. :-)
droberto03-03-2019 20:33:14 // 115292
380.000,-Ft/év (7,5 év átlaga)
Ebben nincs semmi adminisztrációs-, adó-, úthasználati-, mosási-, üzemanyag és egyéb költség.
Zolibácsi03-03-2019 20:24:45 // 115291
Nálam is valahol 500 ezer per év felett van amit rá költöttem és 4 év. 44 ezer km.
Giulietta eddig 100 ezer per év de csak másfél éve van meg és 25 ezer km ment bele.
Piritu - 1.000.00003-03-2019 20:05:43 // 115290
elemlámpával jártam már így :-D
Piritu - 1.000.00003-03-2019 20:04:38 // 115289
A Spiderre ennél több megy rá...
..aztán nem is high tech diesel :-DD
_ÁRPÁD_03-03-2019 20:02:17 // 115288
:) Nem, mivel ki is mértem az érintkezőket. biztos ami biztos alapon...
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 20:02:11 // 115287
Ha úgy nézzük igen, én az átírást is beleszámoltam. Az is pénz :-)
Ahogy mások blogjait is néha nézem, reális az évi 500-zal számolni. Az hogy ez sok e, relatív.
Piritu - 1.000.00003-03-2019 19:56:12 // 115286
Egy hülye kérdés: nem fordítva van benne az elem?
_ÁRPÁD_03-03-2019 19:50:56 // 115285
A másik kulcs tökéletes, csak amibe elemcsere volt az nem akarja az igazságot :(
Zolibácsi03-03-2019 19:30:20 // 115284
Excel ide excel oda, vettem ma egy 19" tomasson felni garnitúrát. Ép ésszel nem tudom még magyarázni és a feleségem sem beszélt le róla. De 80 ezerért nem tudtam ott hagyni, persze kicsit foglalkozni kellene vele, de eladásra jó lesz :)
Smith03-03-2019 19:26:58 // 115283
Az indításhoz nem kell a nyitóelektronika működése a kulcsban. Elég az immo chip, hogy ott legyen, a többi "csak" mechanika.
droberto03-03-2019 19:21:05 // 115282
Sőt, ha blogodban mindet vezetsz, akkor most is 400k Ft/év alatt vagy bőven.
droberto03-03-2019 19:17:24 // 115281
Szedd le az akkusarut 1 percre. Tedd ki-be az elemet. Próbáld a másik kulccsal.
Mennie kell.
droberto03-03-2019 19:12:33 // 115280
Akkor kb ugyanezt mondjuk: 500 x 3 év = 1,5 M. (Mert ugye már '19 van.)
Egyébként nálam voltak nyugodt évek is, amikor bőven 100 alatt volt a költés (2014-2017). Sajna a 19-es gumi, drága olaj és szűrők igen megdobják a fenntartást.
10 éves távlatban, ha csak ilyen keveset mész átlagban azért szerintem nálad lemenne 300-350k-ra az éves fenntartás.
_ÁRPÁD_03-03-2019 19:07:10 // 115279
Sziasztok! Járt már valaki a kulcs elem csere után nem nyitja és csukja az autót a kulcs, de viszont indítja.
Ötlet? Vagy egyből szakihoz vigyem...
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2019 18:40:48 // 115278
azaz... ismerős hang, csak kösd le a gömbfejet és kézzel mozgasd meg a lengőkart olyan szépen fog nyekeregni ....
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 18:36:14 // 115277
Nekem zsugor ásványvíz hangot ad, inkább még a gumi nyikorog a fémen. Talán :-) De nem tudom..
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 18:34:12 // 115276
Van erre excelem, pontosan látom a költségeket és hogy ehhez képest egy új mit kér. Elég bonyolult egy excel, mert lízinggel és féláfával is számol, de szerintem egész világos képet ad, látszik a lényeg.
A 2M úgy ertendő, hogy összesen 4 év alatt. Évente 500e eddig a költség. Váltóolaj, szélvédő csere, olajak, szűrők, gumi, rugó, lengőkarok.
Nem lesz kevesebb ezután sem, jön a vezérlés, olajok, szűrők, téli garnitúráva, és 21-ben újra váltóolaj, mivel 60e a ciklusa. Plusz az apró egyebek, amiket még nem tudok. Map szenzor, vagy mégegy rugó, ki tudja. Nyugodtan lehet 500e/évvel számolni, és ez 13e km-re eső költség. Ez ennyi :-) És még ne is panaszjodjak, mert egyelőre semmi hajmeresztőt nem produkált a verda, egész becsülettel szolgál. Addig szeretem eladni, amíg ennek a megnyugtató tudatában tudom tovább adni. Normális állapotban, nem a lejtőn már megindulva.. Ezért 2021 a végső dátum, addigra biztosan mennie kell.
droberto03-03-2019 18:31:20 // 115275
Én nem aggódom. Pont ezért cseréltem ki a segédberendezéseket.
Tisztában vagyok vele, hogy a Userek 95% bele se akar/tud gondolni a műszaki dolgokban, de sajnos ettől még kopnak/használódnak a dolgok.
(Sz@pni viszont ettől függetlenül ők sem szeretnek, ezért ülnek ők a levetett használt prémium dízeleikből, új, egyszerű (nem prémium-tömegmodell), lehetőleg szívó benzinbe.)
Az meg, hogy én gondolok rá, nevezzük hobbinak. :)
forrasr03-03-2019 18:28:04 // 115274
így ez kívülről komolyabbnak tűnik mint a régebbi konstrukció(147-156-166) gondolom ha túlhúzzák összeroppan a fém palást aztán azért érnek össze
tirex03-03-2019 18:22:51 // 115273
Köszönöm a hozzászólásokat lengökar és turbócsö ügyben. Összegzek: turbóolajvisszafolyó bontott van már új tömitésekkel, lengökart szilikon nélkül nyomatékra húzzuk.;)))
forrasr03-03-2019 18:22:25 // 115272
hja annyi még, hogy az utángyártottakból sokszor kifelejtik a kenést-így sajnos tiszavirág életű még a leggondosabb beépítés esetén is. Abban igazság van, hogy ezt nem kell terhelés alatt lehúzni, mert ha megfelelő nyomatékkal van lehúzva akkor el tud fordulni a fém a gumiágyban, azonban ha nincs kenés, nagyon gyorsan elkopik a gumi, elkezd lógni az egész bemegy a szennyeződés és iszonyatosan nyekereg.
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2019 18:19:48 // 115271
nem lehet szétszedni úgy van préselve a fém a fémen nyikorog ha összébb van húzva...
forrasr03-03-2019 18:16:50 // 115270
Ha a felső lengőkar szilent a "szokásos" fém-gumi csapágy kapcsolat, akkor javaslom bele a Klüber Isoflex Topas NB52-es kenőanyagot, ez nem kezdi ki a gumit, és tartós kenést biztosít. Szét kell szedni az új szilentet és megkenni, a 166-nál-meg gondolom a többinél is- a gyári újak is meg vannak kenve, csak elég kevés bennük a mennyiség.
tirex03-03-2019 18:09:51 // 115269
Ne haragudj nem kótekedni akarok de ha Te minden úton azon aggódsz hogy mi fog történni éppen a kocsival akkor inkább bele se ülj. Én minden hétvégén 1000 kilométert csapok ausztriába és vissza de meg sem fordul a fejemben hogy jajjajj nehogy baj legyen. Nyugodtan indulok el mindig és ha véletlenül gond lesz majd valahogy megoldjuk. Tudom hogy rendben minden, véletlen hiba pedig mindig benne van a pakliban. Ha megáll majd ráérek akkor agyalni és megoldani.
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2019 18:07:06 // 115268
hát nekem ugyan azzal a csavarral lett berakva a második lengőkar csak nem húzták szarrá így nem is nyekergett...
droberto03-03-2019 18:05:36 // 115267
Mi van neked a 2M-ban 21'-ig?

Én addig max.1,5-et költök rá kb, így:

- 150 nedv és szűrőcsere
- 250 kuplung + DMF
- 150 fény, polír, fólia
- 250 nyári gumi
- 200 új téli kerék
- 250 futómű
- 200 extra

Ennek a felét egy új autóra is rá költeném én és szerintem te is. Ha nem többet. :)
És akkor, ilyenekről, hogy biztosítás, Casco, ne is beszéljünk.
Ezt is vedd figyelembe.
droberto03-03-2019 17:50:33 // 115266
Én a 2. sorra tippelek.
droberto03-03-2019 17:49:18 // 115265
Gondolom sok szerelőnek van E18-as csillag cserélhető fejű nyomatékkulcsa...
Illetve biztosan sokan tudják a meghúzási nyomatékot.
Ez az E18 fejű csavar M12-es vagy M14-es?

Melyik sor lehet ez?
Ti be tudjátok azonosítani?

Nem elképzelhetetlen, hogy cserélős nyúláscsavarral van dolgunk.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.