Forum >> 159
Liquid04-03-2019 14:37:13 // 115315
Ilyen Winter iCept EVO-t használtam 2 télen. Semmi bajom se volt vele, mondjuk az tény hogy havat és jeget nem sokat látott. Szárazon és sónedvesen teljesen jó volt, de lehet hogy csak a Q4 volt jó :)
Zselé04-03-2019 14:28:18 // 115314
Én vagyok az :)) Annyit hozzá, hogy téligumiról volt szó. Winter i-cept, vagy mi a neve, ez volt a 2. szezon, kb 40000 km ment bele. Havon és jégen szánalmas a kapaszkodási képessége... persze ettől nyáriba még lehet jó minta!
RomeoOne04-03-2019 13:21:28 // 115313
Nem tudom mi volt neki olyan rossz tapasztalat, nekem a Hankook jó volt 147-en is (Ventus prime 2) meg a 159-en is (V12 evo2)
Angelo04-03-2019 13:10:10 // 115312
Hankook-ot vett tavaly, és idén lehet h újat vesz....(tudom, hogy ez a gyártó már inkább prémiumnak számít...)
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2019 10:22:15 // 115311
Áhh hányan kérdezték ezt meg, hogy miért pont egy adagolós dízel :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.
A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.
A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Shadin04-03-2019 10:08:07 // 115310
TBi-nél egyértelműen sw. hiba, nálam nincs jelen a squadrával.
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2019 10:03:17 // 115309
A box az dízelnél azt tudja, mint a favágó "duration" elcsalós remap. A komolyabb box-ok, amik nem csak az injektorra csatlakoznak sem sokkal jobbak. Plusz szörnyű gázreakciót csinálnak. Az enyém valami öntanulós cucc volt, kétszer ugyanolyan gázadásra ugyanúgy nem reagált. A közepes gáz meg felejtős, nem tudhatod mi történik, hol kapcsol át nem megy állapotból a mindent bele állapotba :-DD
Csabi04-03-2019 09:36:22 // 115308
Alacsony fordulat-tartományban ahol nincs levegő valóban alig érezni (nem kell a korom...:) ), viszont 2500-3000 fordulat felett egyértelműen érezhető a többlet. Bár ez a 2,4en is ilyen volt, amikor Robi odaadta pár hónapra a box-át.
Shadin04-03-2019 09:27:02 // 115307
Net-en rendelt progit néztem, hát bakker amit abban gányoltak az nem semmi. Hideg meleg tb nyomás fel 1.6 bar-ra, üa. nyomás limiter kiiktatva stb. A Squadra kezd jobb lenni érzésre, pedig nem nyúltam bele csak éppen.
Shadin04-03-2019 09:23:06 // 115306
A box pont annyit tud mint a gyári overboost üzemmódban azaz letaposós módon...
Alig van különbség, a többi placebo :-( Yani-val leteszteltük.
Alig van különbség, a többi placebo :-( Yani-val leteszteltük.
nustooo04-03-2019 08:41:48 // 115305
Sziasztok!
Tegnap beülés után/közben sikeresen letörtem a tempomat kart a térdemmel.
Tudja esetleg valaki, hogy lehet-e külön csak ezt a kart cserélni? (Amennyiben igen, vajon létezik-e új, vagy csak bontott?)
Tegnap beülés után/közben sikeresen letörtem a tempomat kart a térdemmel.
Tudja esetleg valaki, hogy lehet-e külön csak ezt a kart cserélni? (Amennyiben igen, vajon létezik-e új, vagy csak bontott?)
zoli97804-03-2019 05:58:06 // 115304
Sziasztok, napfénytető sin amiben csúszik az ablak, hidegen ha rossz úton megyek valami kattogás hallatszik a bal olali sintől. De egy 5-10 perces utazás után már nem hallatszik. De biztos hogy onnan jön mert ha megmozgatom is hallom persze ez is csak hidegen lehet.
droberto04-03-2019 00:16:41 // 115303
Ez jó. :)
Köszi a hasznos adatokat.
Köszi a hasznos adatokat.
droberto04-03-2019 00:15:09 // 115302
De miért? :)
Miért a kamrás zöld, és miért nem kultúrált FL-es Unijet? Nem értem. Az felszereltebb és újabb is volt.
Miért a kamrás zöld, és miért nem kultúrált FL-es Unijet? Nem értem. Az felszereltebb és újabb is volt.
Zolibácsi03-03-2019 22:41:23 // 115301
biztos is :-), ahogy a szerelőm mondja.... a tető kárpiton kívül már mindent cseréltünk :-)
_ÁRPÁD_03-03-2019 22:39:33 // 115300
Valaki programozta már újra a kulcsokat MES-el?...szimulációban nem tűnik komplikáltnak :) De ha van köztönk valaki szívesen meghallgatom a tanácsait.
Liquid03-03-2019 21:35:33 // 115299
159: 420e/év (ebben nincs benne hogy most kell gumikat vegyek, és megint folyik az olaj...), 6.5 év kb. 80e km
Panda: 75e /év, 9.5 év, 28e km
156: 162e/év , bő 6 év 55e km
A konklúzió: a nagyobb majom több banánt kér :)
Minél fiatalabb, extrább, gyorsabb és erősebb, annál több banán kell neki :)
Panda: 75e /év, 9.5 év, 28e km
156: 162e/év , bő 6 év 55e km
A konklúzió: a nagyobb majom több banánt kér :)
Minél fiatalabb, extrább, gyorsabb és erősebb, annál több banán kell neki :)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 21:28:11 // 115298
De nem tettem, látod elengedtem :-) Muszáj volt . És utólag nézve így lett jó, végül most van egy kikasznizott, újszerű 146-unk, amit nagyon szeret az egész család. Nem bánom, hogy a zöldnél gurult el a gyógyszer, nem az ezüstnél.
droberto03-03-2019 20:47:04 // 115297
Ha kikaszniztad volna, az is 350-be lett volna. :)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 20:40:15 // 115296
A 146 jtd-t is megnéztem, ha már ott a blogja. Az 9 év alatt 260e/év szervizköltségen futott (felnit ezt azt extrát is számolva). 185e km-t ment ezalatt, egyetlen, alkatrész hiba miatti lerobbanással.
droberto03-03-2019 20:37:30 // 115295
Ha megtartanád, 3 év alatt visszamenne 300-ra. :)
droberto03-03-2019 20:35:31 // 115294
170k-210k km. (40 k km)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 20:34:59 // 115293
Ezért relatív :-) Egy hobbi autó is elnyeli ezt, de egész használható újba is lehet ülni ennyiből. Nálam a TD 100e/évvel zárta volna a történetét 7 év alatt, ha nem válik hobbivá.
Így hirtelen 240-re ugrott, most. :-)
Így hirtelen 240-re ugrott, most. :-)
droberto03-03-2019 20:33:14 // 115292
380.000,-Ft/év (7,5 év átlaga)
Ebben nincs semmi adminisztrációs-, adó-, úthasználati-, mosási-, üzemanyag és egyéb költség.
Ebben nincs semmi adminisztrációs-, adó-, úthasználati-, mosási-, üzemanyag és egyéb költség.
Zolibácsi03-03-2019 20:24:45 // 115291
Nálam is valahol 500 ezer per év felett van amit rá költöttem és 4 év. 44 ezer km.
Giulietta eddig 100 ezer per év de csak másfél éve van meg és 25 ezer km ment bele.
Giulietta eddig 100 ezer per év de csak másfél éve van meg és 25 ezer km ment bele.
Piritu - 1.000.00003-03-2019 20:05:43 // 115290
elemlámpával jártam már így :-D
Piritu - 1.000.00003-03-2019 20:04:38 // 115289
A Spiderre ennél több megy rá...
..aztán nem is high tech diesel :-DD
..aztán nem is high tech diesel :-DD
_ÁRPÁD_03-03-2019 20:02:17 // 115288
:) Nem, mivel ki is mértem az érintkezőket. biztos ami biztos alapon...
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 20:02:11 // 115287
Ha úgy nézzük igen, én az átírást is beleszámoltam. Az is pénz :-)
Ahogy mások blogjait is néha nézem, reális az évi 500-zal számolni. Az hogy ez sok e, relatív.
Ahogy mások blogjait is néha nézem, reális az évi 500-zal számolni. Az hogy ez sok e, relatív.
Piritu - 1.000.00003-03-2019 19:56:12 // 115286
Egy hülye kérdés: nem fordítva van benne az elem?
_ÁRPÁD_03-03-2019 19:50:56 // 115285
A másik kulcs tökéletes, csak amibe elemcsere volt az nem akarja az igazságot :(
Zolibácsi03-03-2019 19:30:20 // 115284
Excel ide excel oda, vettem ma egy 19" tomasson felni garnitúrát. Ép ésszel nem tudom még magyarázni és a feleségem sem beszélt le róla. De 80 ezerért nem tudtam ott hagyni, persze kicsit foglalkozni kellene vele, de eladásra jó lesz :)
Smith03-03-2019 19:26:58 // 115283
Az indításhoz nem kell a nyitóelektronika működése a kulcsban. Elég az immo chip, hogy ott legyen, a többi "csak" mechanika.
droberto03-03-2019 19:21:05 // 115282
Sőt, ha blogodban mindet vezetsz, akkor most is 400k Ft/év alatt vagy bőven.
droberto03-03-2019 19:17:24 // 115281
Szedd le az akkusarut 1 percre. Tedd ki-be az elemet. Próbáld a másik kulccsal.
Mennie kell.
Mennie kell.
droberto03-03-2019 19:12:33 // 115280
Akkor kb ugyanezt mondjuk: 500 x 3 év = 1,5 M. (Mert ugye már '19 van.)
Egyébként nálam voltak nyugodt évek is, amikor bőven 100 alatt volt a költés (2014-2017). Sajna a 19-es gumi, drága olaj és szűrők igen megdobják a fenntartást.
10 éves távlatban, ha csak ilyen keveset mész átlagban azért szerintem nálad lemenne 300-350k-ra az éves fenntartás.
Egyébként nálam voltak nyugodt évek is, amikor bőven 100 alatt volt a költés (2014-2017). Sajna a 19-es gumi, drága olaj és szűrők igen megdobják a fenntartást.
10 éves távlatban, ha csak ilyen keveset mész átlagban azért szerintem nálad lemenne 300-350k-ra az éves fenntartás.
_ÁRPÁD_03-03-2019 19:07:10 // 115279
Sziasztok! Járt már valaki a kulcs elem csere után nem nyitja és csukja az autót a kulcs, de viszont indítja.
Ötlet? Vagy egyből szakihoz vigyem...
Ötlet? Vagy egyből szakihoz vigyem...
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2019 18:40:48 // 115278
azaz... ismerős hang, csak kösd le a gömbfejet és kézzel mozgasd meg a lengőkart olyan szépen fog nyekeregni ....
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 18:36:14 // 115277
Nekem zsugor ásványvíz hangot ad, inkább még a gumi nyikorog a fémen. Talán :-) De nem tudom..
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2019 18:34:12 // 115276
Van erre excelem, pontosan látom a költségeket és hogy ehhez képest egy új mit kér. Elég bonyolult egy excel, mert lízinggel és féláfával is számol, de szerintem egész világos képet ad, látszik a lényeg.
A 2M úgy ertendő, hogy összesen 4 év alatt. Évente 500e eddig a költség. Váltóolaj, szélvédő csere, olajak, szűrők, gumi, rugó, lengőkarok.
Nem lesz kevesebb ezután sem, jön a vezérlés, olajok, szűrők, téli garnitúráva, és 21-ben újra váltóolaj, mivel 60e a ciklusa. Plusz az apró egyebek, amiket még nem tudok. Map szenzor, vagy mégegy rugó, ki tudja. Nyugodtan lehet 500e/évvel számolni, és ez 13e km-re eső költség. Ez ennyi :-) És még ne is panaszjodjak, mert egyelőre semmi hajmeresztőt nem produkált a verda, egész becsülettel szolgál. Addig szeretem eladni, amíg ennek a megnyugtató tudatában tudom tovább adni. Normális állapotban, nem a lejtőn már megindulva.. Ezért 2021 a végső dátum, addigra biztosan mennie kell.
A 2M úgy ertendő, hogy összesen 4 év alatt. Évente 500e eddig a költség. Váltóolaj, szélvédő csere, olajak, szűrők, gumi, rugó, lengőkarok.
Nem lesz kevesebb ezután sem, jön a vezérlés, olajok, szűrők, téli garnitúráva, és 21-ben újra váltóolaj, mivel 60e a ciklusa. Plusz az apró egyebek, amiket még nem tudok. Map szenzor, vagy mégegy rugó, ki tudja. Nyugodtan lehet 500e/évvel számolni, és ez 13e km-re eső költség. Ez ennyi :-) És még ne is panaszjodjak, mert egyelőre semmi hajmeresztőt nem produkált a verda, egész becsülettel szolgál. Addig szeretem eladni, amíg ennek a megnyugtató tudatában tudom tovább adni. Normális állapotban, nem a lejtőn már megindulva.. Ezért 2021 a végső dátum, addigra biztosan mennie kell.
droberto03-03-2019 18:31:20 // 115275
Én nem aggódom. Pont ezért cseréltem ki a segédberendezéseket.
Tisztában vagyok vele, hogy a Userek 95% bele se akar/tud gondolni a műszaki dolgokban, de sajnos ettől még kopnak/használódnak a dolgok.
(Sz@pni viszont ettől függetlenül ők sem szeretnek, ezért ülnek ők a levetett használt prémium dízeleikből, új, egyszerű (nem prémium-tömegmodell), lehetőleg szívó benzinbe.)
Az meg, hogy én gondolok rá, nevezzük hobbinak. :)
Tisztában vagyok vele, hogy a Userek 95% bele se akar/tud gondolni a műszaki dolgokban, de sajnos ettől még kopnak/használódnak a dolgok.
(Sz@pni viszont ettől függetlenül ők sem szeretnek, ezért ülnek ők a levetett használt prémium dízeleikből, új, egyszerű (nem prémium-tömegmodell), lehetőleg szívó benzinbe.)
Az meg, hogy én gondolok rá, nevezzük hobbinak. :)
forrasr03-03-2019 18:28:04 // 115274
így ez kívülről komolyabbnak tűnik mint a régebbi konstrukció(147-156-166) gondolom ha túlhúzzák összeroppan a fém palást aztán azért érnek össze
tirex03-03-2019 18:22:51 // 115273
Köszönöm a hozzászólásokat lengökar és turbócsö ügyben. Összegzek: turbóolajvisszafolyó bontott van már új tömitésekkel, lengökart szilikon nélkül nyomatékra húzzuk.;)))
forrasr03-03-2019 18:22:25 // 115272
hja annyi még, hogy az utángyártottakból sokszor kifelejtik a kenést-így sajnos tiszavirág életű még a leggondosabb beépítés esetén is. Abban igazság van, hogy ezt nem kell terhelés alatt lehúzni, mert ha megfelelő nyomatékkal van lehúzva akkor el tud fordulni a fém a gumiágyban, azonban ha nincs kenés, nagyon gyorsan elkopik a gumi, elkezd lógni az egész bemegy a szennyeződés és iszonyatosan nyekereg.
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2019 18:19:48 // 115271
forrasr03-03-2019 18:16:50 // 115270
Ha a felső lengőkar szilent a "szokásos" fém-gumi csapágy kapcsolat, akkor javaslom bele a Klüber Isoflex Topas NB52-es kenőanyagot, ez nem kezdi ki a gumit, és tartós kenést biztosít. Szét kell szedni az új szilentet és megkenni, a 166-nál-meg gondolom a többinél is- a gyári újak is meg vannak kenve, csak elég kevés bennük a mennyiség.
tirex03-03-2019 18:09:51 // 115269
Ne haragudj nem kótekedni akarok de ha Te minden úton azon aggódsz hogy mi fog történni éppen a kocsival akkor inkább bele se ülj. Én minden hétvégén 1000 kilométert csapok ausztriába és vissza de meg sem fordul a fejemben hogy jajjajj nehogy baj legyen. Nyugodtan indulok el mindig és ha véletlenül gond lesz majd valahogy megoldjuk. Tudom hogy rendben minden, véletlen hiba pedig mindig benne van a pakliban. Ha megáll majd ráérek akkor agyalni és megoldani.
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2019 18:07:06 // 115268
hát nekem ugyan azzal a csavarral lett berakva a második lengőkar csak nem húzták szarrá így nem is nyekergett...
droberto03-03-2019 18:05:36 // 115267
Mi van neked a 2M-ban 21'-ig?
Én addig max.1,5-et költök rá kb, így:
- 150 nedv és szűrőcsere
- 250 kuplung + DMF
- 150 fény, polír, fólia
- 250 nyári gumi
- 200 új téli kerék
- 250 futómű
- 200 extra
Ennek a felét egy új autóra is rá költeném én és szerintem te is. Ha nem többet. :)
És akkor, ilyenekről, hogy biztosítás, Casco, ne is beszéljünk.
Ezt is vedd figyelembe.
Én addig max.1,5-et költök rá kb, így:
- 150 nedv és szűrőcsere
- 250 kuplung + DMF
- 150 fény, polír, fólia
- 250 nyári gumi
- 200 új téli kerék
- 250 futómű
- 200 extra
Ennek a felét egy új autóra is rá költeném én és szerintem te is. Ha nem többet. :)
És akkor, ilyenekről, hogy biztosítás, Casco, ne is beszéljünk.
Ezt is vedd figyelembe.
droberto03-03-2019 17:50:33 // 115266
Én a 2. sorra tippelek.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
437
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?