Forum >> 159

☻SKULL☻11-09-2007 22:16:56 // 4064
Tessék itt van egy fotó róla:
Ádám 7711-09-2007 22:07:27 // 4063
Arany középút: ősztől itt az 1,9-es biturboval. 180 lóerő!!! :-))
Don Gombóc11-09-2007 20:38:44 // 4062
Tisztelettel elnézést kérek hogy ebben a topikban véleményt nyílvánítok, de mivel vezettem minda kettő típust dízelben a 2,4 az vitathatatlanul erősebb de az le is fulladt alattam. Bocs Bandi! :) De az is igaz hogy amennyivel jobban megy annyit nem ér már ha az új árat nézzük mert az ott van 2-3 milla között, de inkább a három felé tendál a plusz ár, annyit semmiképpen nem ér. Szerintem.
GEORGE11-09-2007 20:30:12 // 4061
Nem azt mondtam Koma, hogy sportautó lett a 2,4-es 159.
De miért kell kézzel lábbal tiltakozni a 2,4-es ellen?. A 1,9-hez képest van 50, illetve most már 60 lóval több!!
320 Nmhelyett 400Nm ezt a különbséget márpedig nagyon ki kell érezni!
Nem tudom most hirtelen mennyi egy azonos felszereltségű 159-es különbözete a motorok miatt. De a 2,4 -es majd egy Puntonyival erősebb...
András bácsi11-09-2007 20:22:52 // 4060
Módosítanám: még a 2.4 sem mozgatja kellő dinamikával. Érzed, hogy van benne erő, de egy kicsit még ez is kevés. Hiába, nagy a súly. Lehet vele jól autózni, de messze van a sportautótól.
GEORGE11-09-2007 19:21:08 // 4059
Távol álljon a vita, de annyiszor megírja nekem, hogy az 1,9 milyen király és bezzeg a 2,4-es nem is ér annyit meg nemis megy jobban.....

Én jobban hiszek azoknak akik napi használatban ülnek ilyenekben, mint aki néha néha bele ül.
Az általános vélekedés pedig az amit te is írsz. Jó a 159 1,9-el de kellő dinakával a 2,4-es mozgatja csak.
Kompressz úr11-09-2007 19:03:43 // 4058
Hmmm, nem akarok senkit megbántani, de ez a párbeszéd a "kinek van nagyobb..." vitára emlékeztet.
Amúgy a 147 és a 159 ugyanazzal a motorral (1.9 mJTD) ég és föld. Míg a 147 ment mint a szél, addig a 159 csak a kategória kétliteres dízeljeivel azonos szintet hoz, de városban és autópályán nekem megfelel, országúton már kicsit hiányzik a 147 agilitása.
nick11-09-2007 18:45:39 // 4057
Nekem volt ez is, az is.
DE:
2.4 RULEZ!
GEORGE11-09-2007 18:42:06 // 4056
Hol írtam olyant, hogy 10 - 20 km mentem vele???
GEORGE11-09-2007 18:41:21 // 4055
Figyú ezt Robertnak írtam, és ebben semmi fikázó nem volt az 1,9-ről.
Nem értem a reagálásodat ?
Robertnak is 2,4 van és amikor személyesen beszéltem vele azt mondta következőnek is 2,4 lesz.
Gondolom ez nem baj, hogy Ő is 2,4-ben gondolkodik?
GEORGE11-09-2007 18:38:16 // 4054
Ha te a 2,4-es erejét nem érzed ki az 1,9-től akkor nálad vana gond.
Ha azt mondod hogy neked nem éri meg a különbözet, az más.
De attól ne legyen az 1,9-esa király és ne legyen a 2,4-es nem jó motor.

Nem értelek? Te gyártottad azt az 1,9-es motort? Mert úgy véded hogy csak na.

Természetesen vegyen bárki 1,9 Mjet-et, de attól kár leszólni a 2,4-es mocit mert Apukádnak 1,9-se van.
Sokan megmondták hogy 1,9-el jó a 159-es 2,4-el meg TÖKÉLETES!
Ezen kár besértődnöd.
Amúgy te mennyit mész a 159-el mert én úgy tudom azt az Apukád hajtja.
Neked lehet még annyi tapasztalatod sincs vele mint nekem.
Whiteskull11-09-2007 17:32:35 // 4053
Jó nyaralást! :)))))
BadBoy11-09-2007 17:12:02 // 4052
Azert ez mar egy picit extrem kijelentes!!!!!!!!!!!!!!

Te abbol a 10-20KM vezetesbol vonod le a kovetkeztetest, amit a teszt alatt megtettel, es annak is a 90%-a autopalya volt, ahol csak padlot nyomtal az autonak.
BadBoy11-09-2007 17:09:32 // 4051
Ha neked 2.4 kellett, az lett. De most akkor nem mindegy neked, hogy ki milyen motorral veszi? Ez teljesen szemelyes dontes, amit szerintem ra kellene hagyni mindenkire. Tudom, neked a 159-bol is 3L-es dizel kell majd. De ez a te dolgod, mi sem fogunk beleszolni.
BadBoy11-09-2007 17:07:05 // 4050
Es mi van akkor, ha probaltam a 2.4-et is, de annyira ay sem megy, hogy az arkulonbseget megerje????

(bocs az ekezetekert, de Cipruson vagyok, es nincs a billentyuzeten ekezet)
Ádám 7710-09-2007 11:15:13 // 4049
Üdv. Mindenkinek!

Csatlkakoznék a csevejhez és néhány "jelenséghez". Először is a jobb oldali ablaktörlőm nekem is (talán hidegben) remegve indul. Azt nem is mondom, hogy az esőérzékelő hogyan műxik. Nálam a motor nem remeg, hanem inkább egyenletlenül jár (1,9 Mjet), de csak néha és leginkább hidegen, de melegen is előfordult. Nekem van napfénytetőm és sajnálattal vettem észre, hogy az üvegtető és a fémtető között egy kb 1-1,5 mm rés tátong!! Ez viszont plussz szélzajt okoz az amúgy se csendes autóban. Viszont a kesztyűtartó még nem zörög, ellenben a váltó felől halk, de mégis sikító hang vagy rezonálás jön. A fogyasztás nálam 8,5-8,8 liter!! Egyébiránt az autó rendben van, szép és kényelmes, jó vezetni.
András bácsi10-09-2007 10:15:22 // 4048
Ez az, amiben én nem hiszek.
LeZso10-09-2007 09:29:32 // 4047
Vagy azt sem tudják mia baj? De ezt nem szabad hagyni ám. Ütni vágni, és a végletekig elmenni, egy ilyen "ár" mellett. Hát ez az egyik húzószlogen az Alfánál (3 év teljeskörű, ingyenes, gogo görlös garancia...)
Üsd vágd őket!
LeZso10-09-2007 09:27:04 // 4046
Ez valóban csúf, legalábbis így olvasva. Gondolom benne ülve meg még inkább az.
Garancia, meg ilyenek???
Alfacus Maniacus09-09-2007 09:37:07 // 4045
LeZso!

Tényleg nem egyről beszélünk. Nálad diesel alapjárati remegésről olvastam, az enyém benzines és alapjáraton az sem érezhető, hogy jár a motor.
Gyorsításkor produkáljuk a jelenséget (mintha tojásalakú lenne a kerék de egy térbeli nyolcassal kombinálva - fűggőleges és keresztirányú kocsimozgás; 'katasztrófa, ahogy ez megy' kommentálta a szervizes a próbaútról visszatérve. Szóval a korábban leírtak alapján (80-110 között, seb. fokozat azaz motorfordulatszám független) csakis kihajtászűr lehet.

Érdeklődésemre megtudtam, hogy ilyennel még nem találkoztak, ennek ellenére nem töltött el az exkluzivitás öröme:))

Üdv.
LeZso09-09-2007 01:48:16 // 4044
Mintha nem egyről beszélnénk. Nem ugrál, hanem alapjáraton remeg. Vagy én gondolom rosszul?
Különben meg inkább dobjunk össze pár dolgot, ami miatt este még le(ki, fel?)szaladunk a garázsba egy-egy mosolygós körbejárásra, nem?
Georgee08-09-2007 08:01:02 // 4043
Egyetértek a Cartárssal,ugyanez volt az én benyomásom is.Foswágen kombi van olcsóbban is.
Whiteskull08-09-2007 01:09:10 // 4042
Nincs off. A tavalyi 159 próbavezetés élményeiről írok. :)))
falcokc08-09-2007 01:08:21 // 4041
mi ez a sok OFF :((

hesss!! :-))))))
Whiteskull08-09-2007 01:07:54 // 4040
Igen, bár én az 1,9 -et nem éreztem lomhának a saját autóimhoz képest. :)))
GEORGE08-09-2007 01:06:53 // 4039
Ne mond már ,hogy neked nem számit hogy erölködik egy autóban a motor vagy nem erölködik.
Nem 200-nál mondom. mondjuk 50-nél elég zavaró ha gázadásra " fullad" egy autó vagy éppen elindul vissza váltás nélkül is.
Vagy egy elözésnél sem mindegy hogyan gyorsit ki.
Ez neked tényleg nem döntő dolog ha egy adott autót kipróbálsz??


Látsz itt olyant hogy 1,9 JTD
direkt általánosra fogalmaztam!
Akkor te azon ritka emberek közé tartozol akik jól érzik magukat egy "lomha" autóban.......
Whiteskull08-09-2007 00:49:44 // 4038
Az 1.9 jtd 50-nél nem fulladt gázadásra.

És tényleg lex@arom a teljesítményt. :))
GEORGE08-09-2007 00:47:54 // 4037
Ne mond már ,hogy neked nem számit hogy erölködik egy autóban a motor vagy nem erölködik.
Nem 200-nál mondom. mondjuk 50-nél elég zavaró ha gázadásra " fullad" egy autó vagy éppen elindul vissza váltás nélkül is.
Vagy egy elözésnél sem mindegy hogyan gyorsit ki.
Ez neked tényleg nem döntő dolog ha egy adott autót kipróbálsz??
Whiteskull08-09-2007 00:41:15 // 4036
Előző hsz-em.

Nekem tényleg nem számít, hogy mennyire tol a motor.
GEORGE08-09-2007 00:37:25 // 4035
Hagyjuk, nem érted mire gondolok.....
Whiteskull08-09-2007 00:36:13 // 4034
Hányszor mondjam még el neked, hogy elhidd, nem mindenki úgy van bekötve, mint te. :)
GEORGE08-09-2007 00:35:05 // 4033
Okés, de azért más érzetre ugyan az az autó erősebb motorral nem?
Whiteskull08-09-2007 00:25:47 // 4032
Talán nem érted. Én abból sem a teljesítményt hiányoltam. Az egész autó nem tetszett.
GEORGE08-09-2007 00:12:16 // 4031
Lehet velem van a baj, de én 2,4-et akartam. Nálunk is drágább az átíratása, a kötelezőbiztosítása, a teljesítmény adója is. Szóval mindenhogyan drágább mint egy 1,9-es verzió, de nekem ezek ellenére ilyen kellet!! :.-)
Robert-jtd08-09-2007 00:00:57 // 4030
Pedig Olszhonban ebből látni a legtöbbet!
a haverom szerint azért mert Olaszban a nagyobb kubatúrájú kocsikra elég drága az évi kötelező!
GEORGE07-09-2007 23:57:01 // 4029
Az 1,9-es még szerény erő forrás
( tudom most felhördülnek eme gépek tulajai, ill. nem mindenki van aki beismeri :-) )
Próbáld ki belölük a 2,4-et!
GEORGE07-09-2007 23:55:37 // 4028
Érdekes jelenség amúgy, hogy mennyi 1 évesnél fiatalabb autót árulnak.
Én úgy látom, hogy nem csak Alfából árulják a pár hónapos medelleket, mindegyik modellből lehet venni pár hónaposat.....
Whiteskull07-09-2007 23:54:45 // 4027
Hát én tavaly kipróbáltam az 1,9 jtd SW-t, és nem győzött meg. Valahogy nem éreztem benne azt az Alfa érzést, amit vártam. Nekem túl modern volt. Isten lássa lekem, tiszta németes érzés fogott el. Nem akarom leszólni, mert tényleg tökéletes volt az autó, csak én nem találtam meg benne azt a pluszt, amiért szeretni lehetne. :)))
Robert-jtd07-09-2007 23:53:48 // 4026
Akkor pontosítok!!:)-miután eldták biztosan megtudják indokolni,hogy miért is adták el viszonylag eggy egészen új kevés km-es autót!:)
GEORGE07-09-2007 23:50:05 // 4025
Aki eladja a kocsiját sosem fog hibákról beszélni :-(( .-)
GEORGE07-09-2007 23:49:38 // 4024
A 3Xezer 159-es egy 1,9 JTs volt .-)
De az is igaz, hogy ami pár autón előjön hiba az nem jelenti azt, hogy másik ugyan olyan verzión is elő jönne.
úgy látom érdemes kivárni az első modell frissitést mert addigra kiküszöbölik ezen "első szériás" hibákat......
Alfacus Maniacus07-09-2007 23:46:33 // 4023
Majd kiderül, hogy mi lett eltolva.
Másik dolog a kocsipróbákkal az, hogy végtelenül kevés JTS fut, és ezekben váltó, difi stb. mind más, mint nagyszámú dízelekben - szóval tág tere van ezeknél akár kisebb konstrukciós hibát is 'megalkotni'.
Robert-jtd07-09-2007 23:45:06 // 4022
Erre csak azok a tulajok tudnák a választ néked megmondani akik eladásra kínálják a viszonylag elég új 159-autóikat!
Viszont az tény ,hogy az autoscout24.it én is elég sok 159-est szokok látni ami számomra is elég meglepő!!
GEORGE07-09-2007 23:36:09 // 4021
Mondjuk bosszantó is az ilyen hiba!
Amikkel eddig én mentem azokban nem éreztem ilyen remegést. Volt amelyikben csak 800km volt és volt amelyikben 3X ezer volt....
Alfacus Maniacus07-09-2007 23:34:32 // 4020
Ez a beremegés már első naptól megvan a kocsin, azóta csak erősödött, és így normálisan egyszerűen nem használgató. Utassal inkább tüttyögök, hogy kikerüljem a 'miért ugrál a szuperjárgány, mint egy vadszamár' jellegű kérdéseket.
GEORGE07-09-2007 23:26:49 // 4019
5-10ezer alatt mi olyan jöhet ki rajta ami miatt el kell adni egy autót?
GEORGE07-09-2007 23:24:56 // 4018
Igen kicsit fogyni fog!! Öszintén mondva rá is fér! .-)
Alfacus Maniacus07-09-2007 23:23:46 // 4017
Paulus!

Én viszont örömmel tudatom, hogy kiszálltam holmi csip-csup kesztyűtartó zörgést figyelők táborából.

A dolgok jelenlegi állása szerint a figyelem fókuszába a korábban már részletesen leírt, gyorsításkor fellépő erős kocsiberemegés/ugrálás felderítése került (seb. fokozattól függetlenül, 80-110 km/ó közötti tartományban - azaz nem motorfordulat, hanem kihajtás fordulatszám függő). Tehát itt és ma: éppen kétoldali komplett féltengelycserére várakozom némi nosztalgiával visszagondolva a daliás KGST időkre (féltengely ügyekkel utoljára Dacia 1310 tip. kocsimnál kellett foglalkozni a nyolcvanas évek elején:))

És itt eszembe jut Kalex egy június körüli hozzászólása, hogy a használtautónál mennyi 159-es van 5-10.000 km-el, és vajh miért csalódtak a tulajok? Talán az ilyen Daciákhoz mérhető párhuzamok miatt.

Üdv.
Robert-jtd07-09-2007 21:44:41 // 4016
Akkor ez lehet tipushiba ennél a model-nál nem?
Kompressz úr07-09-2007 21:40:28 // 4015
Cartársak, szomorúan csatlakozok a zörgő kesztyűtartósok táborához. Rossz úton igencsak rezonál valami izémizé a kesztyűtartónál :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.