Forum >> 159

András bácsi31-08-2007 11:27:37 // 3990
Megelőztél. :)
BadBoy31-08-2007 11:27:15 // 3988
Ja! Most látom, hogy neked 147-ed van, azért az pár 100KG-mal könnyebb.
BadBoy31-08-2007 11:26:18 // 3987
Neked az volt rajta gyárilag? Akkor jól birja. Nálunk 28 ezer KM van a Potenzaban, és már nagyon csereérett.
Tibe31-08-2007 09:40:54 // 3986
Nekem Bridgeston Turanza van a gépen és már 24 ezer km-nél járok vele. Épp múltkor nézettem meg kb. 65-70%-os!
BadBoy31-08-2007 09:22:26 // 3985
Mivel hogy már beszélgettünk a gumikopásról, és a mi autónkon már nagyon csereérettek a gumik ezért most irok pár sort. Ezen az oldalon keresgélve találtam néhány érdekes információt. A gumikról vannak fennt tesztek, és a gumiteszt pont alatt, meg lehet nézni, hogy melyik gumi milyen élettartammal rendelkezik. Ahogy Blade már leirta, a Pirelli PZeroRosso-é a leghosszabb élettartam. Majdnem 35 ezer kilaméter van megadva, mig a Bridgestonok nagyon hátul kullognak. A Potenza ami a mi autónkon is van csak 20 ezer km-et bir ki. De a Bridgeston Turanza még ennél is kevesebbet, csak 18 ezret. Hát igy úgy néz ki, hogy nálunk a Pirelli lesz a befutó-.
András bácsi30-08-2007 09:53:31 // 3984
Ha azt nézzük, hogy egy hengerrel kevesebb, akkor teljesen jó. :)
Kompressz úr29-08-2007 21:24:48 // 3983
Fogyasztás nálam város 9, autópálya 8, országút 7. Ezt télen-nyáron konstans módon produkálja.
tj29-08-2007 15:07:21 // 3982
A kesztyűtartó nekem is zörög. Sőt szélvédő csere után valami ropogott is a kesztyűtartó felöli oldalon. Állítólag van valami müanyag vacak aminek nem is kellene ott legyen.Azt igazították meg utánna szünt meg a ropogás. A kesztyűtartóm eddig 2x nem nézték meg...3. alkalommal fogtam a szerelőt és mentem vele egy kört a csiki bege körül ahol annyira szar az út, hogy még az is zörgött ami eddig nem. Szóval ezekután megállapította, hogy valószínűleg az utasoldali légzsák zörög. De annak a szereléséhez szét kell szedni a teljes műszerfalat ami 1 nap...úgyhogy majd legközelebb...
András bácsi29-08-2007 08:03:21 // 3981
A fogyasztás nálam is kb ennyi. Hosszú távon le lehet vinni 8 alá, egyébként nem . Szokd meg, ez 400 kilóval nehezebb autó.
Corn29-08-2007 07:38:03 // 3980
Szia,
a fogyasztási adatokat csak megerősíteni tudom. Sőt, a városi 10l alatti fogyid számomra elérhetetlennek tűnik... (köszönhetően vsz. az automatának).
A hétvégén érdekes dolgot figyeltem meg az autópályán: 160 km/h-nál kevesebbet eszik (komp. szerint legalábbis), mint 120-nál, mindkét esetben 6-ban.
Tempomattal 80 körül poroszkálva fogyi 6l alatt.
De kit érdekel pár liter fogyasztás-különbség? :D
LeZso28-08-2007 00:06:58 // 3979
mondjuk, ha már itt vagyok két témát megpendítenék én is, pláne, hogy mindkettővel kapcsolatban találtam korábbi hozzászólásokat.
1. alapjárati rezonancia, ami nem volt meg a 156-osomban. Ha nem lesz más, persze megszokom! Megszokjam?
2. fogyasztás. Persze tudtam, hogy több lesz, de talán ennyire nem számítottam. Városban éppen be tudom vinni 10 alá, kint meg 8,6 - 9 körül mértem az első 4-5 ezrem alatt. Ez kb 2 lityivel a 156 2,4 (ez a drága volt előtte) felett van. Persze ha a még korábbi céges 1.6-os francia csodához viszonyítom, rögtön mosolyra áll a szám. Szóval ezt is szokjam meg, ugyi?
GEORGE28-08-2007 00:01:41 // 3978
Nekem 90-nél 6.-ban forog 1500-at.......nem is szeret annyival cammogni :-)
LeZso27-08-2007 23:59:30 // 3977
na mostantól majd én is topikolnék, mert itt az új gépem.
holnap 1éves szervíz, előre félek az eddigi/előző autós tapasztalatok miatt;
majd jövök a hírekkel!
Bckk25-08-2007 11:57:35 // 3976
volt szerencsém tegnap tesztelni az automat 1,9JTDm -et. gyerekek. ez bomba.
ha a pesti csucsforgalomba egy igazi utitars kell, tokéletes :D
GEORGE21-08-2007 12:46:44 // 3975
Jó ez a gyors M-jet :-)
Felölem nyugodtan traktorozhatják :-)))
Corn21-08-2007 09:31:10 // 3974
Nemrég ujjongtam, hogy megszüntették a kesztyűtartó körüli nyöszörgést. Nos, kb 3 napig bírta, majd visszajött, csak most erősebb. Sokkal :(
Csütörtökön megy 10.000-es hókuszpókuszra, újra meg kell gyógyítaniuk.
A hosszú hétvégén megjártam vele a Duna-deltát, gyönyörű hely, ajánlom mindenki figyelmébe.
nick13-08-2007 00:42:37 // 3973
1600km után (nem szoktam bejáratni) 9,8l/100 az autó szerint, de szerintem stimmel. Ez nagyrészt városi forgalomban.
András bácsi09-08-2007 13:03:34 // 3972
Hát furcsa, hogy városban 4-ben 60-nál 1500-at forog. :)

Szerintem kb. 9-es átlag lesz itt a súly miatt, de ugye a traktorok üzemanyaga nem mérhető a benzinhez árban. ;)
GEORGE09-08-2007 12:52:32 // 3971
Szerintem megmarad egy számjegynél. :-)
Eddigi legbrutálisabb nekem 9,4 volt.
Tartósban 7,6 -8,5 között iszogat ( mondjuk ez 156 ).
GEORGE09-08-2007 12:49:08 // 3970
tény hogy tempósan haladok vele.
e hogy lehet evvel a 156 2,4-el pl 100-al menni???
Ha sokat mennék vele 100-al kiírrná, hogy ébresztő :-))))
András bácsi09-08-2007 12:46:48 // 3969
Addig nézem, amíg újdonság, hogy nem kétszámjegyű. :) Hozzád meg nem jó viszonyítani, mert minden gépnek kinyomod a szemét. :)))
András bácsi09-08-2007 12:45:42 // 3968
Ha úgy tűnik, hogy siránkoztam, bocs. :)

Különben is, ha a fogyasztás lenne az elsődleges, akkor valószínű a kisebb motorral vettem volna. De így legalább közel úgy megy, mint az előző.
GEORGE09-08-2007 12:30:04 // 3967
Élvezd az 5 hengert, hagyd a fogyit :-D

Nekem eddig is viszonylag "nagy" mocijaim voltak ( javarészt 2,0 literesek. )
De egy tuti, ez után nem is lesz egysem alatta.
Remélen 4 év múlva létezni fog 159 3,0 JTD mert akkor olyanom lesz, ha nem akkor csak 2,4 :-)

Nálam a 2,4-es 159-es teszt gép 11,5 L /100km ivott. Igaz lazán tartattam vele a pályán a 210-230 közti tempokat. A teszt pilóták egész nap azt nézték hogy húz, hogy gyorsulgat....szóval lett vele "tempózva".
BadBoy09-08-2007 10:38:59 // 3966
Tudom, de leirtam, hogy mennyit fogyaszt az 1.9JTDm, mert ugyebár te is leirtad a gumikopásra azt, hogy a 40 ezer kilaméternek örüljünk, pedig messze vagyunk tőle. És ehhez viszonyitva neked sincs min siránkozni, mert +1 litert ad meg a gyártó az 1.9-hez viszonyitva. És ez valahol ott is van.

2.4JTD meg túl sok nincs az amorén.
András bácsi09-08-2007 10:34:09 // 3965
2.4 érdekel.
BadBoy09-08-2007 10:12:34 // 3964
6.5 - 7.5 liter közt fogyasztanak az 1.9JTDm-k. Tagnapi fogyasztási adat 919KM után, amiből 340KM autópálya 130-nál lasabban nem mentem, csak gyorsabban, közút olyan 500KM (90-140 közt) és a maradék város a fogyasztás 6.96L.
András bácsi08-08-2007 16:49:12 // 3963
Én is sejtettem, hogy a gyári adatok csalókák, és nem lesz 7-es átlag. Mondjuk én nem mentem még túl sokat vele, de a vegyes 9.5 liter. Mondjuk 8 alá le lehet vinni egy kicsivel, de akkor nagyon óvatoskodni kell.

De így is kevesebb, mint a korábbi volt, és közel azonos a menetteljesítmény. :)
Corn08-08-2007 16:39:53 // 3962
Ja, és ebben nincs állatkodás, gumifüstölés, őrült száguldozás.
Corn08-08-2007 16:38:53 // 3961
Fogyasztásom? Sok :) Az első 8.400km átlaga 10,0 liter. Az utolsó 1.400km átlaga 9,1 liter, ebben kevés város, sok autópálya (max 160) és kb 400km országút (max 120) van. Nem kevés fogyi...
BadBoy08-08-2007 14:06:42 // 3960
Nekünk még a rendszámtábla világitása egyszer sem égett ki. Kopp-kopp. :)
András bácsi08-08-2007 13:01:48 // 3959
Értem. Mondjuk nehéz összehasonlítani a két eltérő váltó miatt. Mennyi a fogyasztásod kb.?
Corn08-08-2007 12:58:17 // 3958
Szia,
üresben nincs, D-be rakáskor álló helyzetben fékezve vagy megállás után jobban remeg. Menni akar :) De nem zavaró, főleg mert hamar visszavesz a nyomatékból, nem akar sokáig kúszni.
András bácsi08-08-2007 12:44:47 // 3957
Neked is van érezhető rezonancia alapjáraton az ülésen?
Corn08-08-2007 12:31:57 // 3956
Ma elhoztam a járgányt a szervízből (AutoPerugia, Bukarest, márkaszervíz). Szélvédőcsere volt, egy kisebb kőfelverődés a napsütés miatt fél nap alatt végigrepedt. Kicserélték, szép mint újkorában.
És ami miatt dícséretet érdemelnek, hogy megszüntették a korábban említett, kesztyűtartó környékén hallható zörgést! Amikor beadtam, részletesen elmagyaráztam az uraknak a zajok jellegét ée forrását, és biztos voltam benne, hogy hozzá sem fognak nyúlni. Nos, mindet megoldották, az autó jelenleg teljesen csendes belülről. Le a kalappal...
És kicserélték azt a rendszámvilágítást, amit már 4-szer cseréltem. Másoknak is ilyen gyakran kiég?
András bácsi08-08-2007 11:23:47 // 3955
Örülök. Meg a 17-es téliguminak is fogok. Áhhhh, kell erre ilyen hülye nagy fék. :)
BadBoy08-08-2007 11:04:43 // 3954
Csak az a gond, hogy a 40 ezer kilométertől még nagyon messze vagyunk. Nálunk csak valahol 30-35 ezer kilamétert fog kibirni. Még akkor is kevés, ha ha az autó súlya nagy. Igen 98Y gumi van fennt.
raga07-08-2007 12:59:35 // 3953
Kollégám mesélte, tegnap du. raktak fel egy 159est a trélerre az Árpád hídon. :( Valaki?

Ma reggel a Lágymányosin megláttam egy elöttem haladó kék 159est vmi KW.. volt a rszáma, (Fiat-al voltam) gyorsan utána , mellé tudtam menni a szélsőbe és átintettem, hogy "klasz az autó" volt mosolygós visszaintés.
András bácsi07-08-2007 12:52:12 // 3952
Más: nektek is 98-as a gumik súlyindexe, vagy csak az enyémre tettek ilyet az 1755 kilós súly miatt.
András bácsi07-08-2007 12:51:04 // 3951
Nem tudom mit vártok el egy gumitól, de egy nagy teljesítményű autón átlagos használattal a 40e km már jónak mondható. Ha még hozzátesszük azt, hogy a 159 relatív nagy tömegű gépezet, akkor meg abszolút reálisak a számok.
BadBoy06-08-2007 19:07:36 // 3950
Már utána is jártam az áraknak! :)) Lehet, hogy ez a tipus lesz a befutó.
Blade06-08-2007 11:22:38 // 3949
Ja,így hogy a Pzérókban kb 15ezer van most,az eddigi kopast figyelembevéve,szerintem min 40ezer km lesz az élettartama.Egy GTAn!:)
Blade06-08-2007 11:15:00 // 3948
Leírnám én is a tapasztalataimat a gumikról. Nos a GTA futóműve szélsőségesebb beállításokkal bír mint a többi "polgáribb" Alfak.Én most használok először nyári Pirelli gumit.Volt egy téli garnitúra is,de arról később.Eddig Michelin pilót sport gumik voltak fent,azok kb 20ezret bírtak,viszont jobbá azért mert iszonyatosan megette a belső oldalát!Most Pirelli Pzéró Rosso gumikat használok,kb 15ezret mentem vele és nem eszi a gumi belső felét!!! Látszik a gumin hogy ott nagyobb az igénybevétel,szerintem annak hogy mégis egyenletesen kopik,gyártástechnológiai okai vannak.A téli Pirelli gumikra visszatérve.azoknál is ugyanez a tapasztalat! Most tavasszal dobtam el őket,egyenletesen elloptak a kopas jelzőig,a belső felén szintén ott a lilas elszineződés a nagyobb igénybevétel miatt.viszont a kopas egyenletes!Eddig a Pirelli gumik váltak be leginkább
BadBoy06-08-2007 11:05:40 // 3947
Mer ők is tudják mi a jó!! :))

De ténylegesen csak pozitiv dolgokat tudnuk felsorolni a 159-es mellett. Srácokkal beszélgetve a szervizben ők is azt mondták, hogy eddig semmi gond nem volt a 159-el. A 147-es futóműve volt nagyon háklis, de ezt a dolgot sikerült kiküszöbölni, ami nálunk nagyon fontos szempont volt megvétel előtt.
Zool06-08-2007 11:02:51 // 3946
Egyébbként a Svájci utazgatásaim alapján azt mondanám, hogy ott is befutott a 159, elég sokat láttam az utakon. Van pár ország ahol már szinte tömegautó :)
Zool06-08-2007 11:00:03 // 3945
Ezek Pzero Rosso asymetricók voltak, és 4 guminál volt azért árkülömbség (egy ötödik gumi ára). Amúgy amit írtál, jó árom vetted...
BadBoy06-08-2007 10:59:30 // 3944
Mi annyit nem akarunk tőle, csak ha kibirna 40 ezer KM-et. Akkor már nem szólnánk semmit. Igy sem tesszük, mert az autó kárpótol mindenért, és az élmény amit nyujt. Ebben mindenki megnéz minket. Nem úgy mint a német tömegautókban :)).
Zool06-08-2007 10:56:04 // 3943
Amikor nem hittem a kereskedőnek a kopás tekintetében, megkérdeztem egy autoklubbos csókát. Ő azzal vigasztalt, hogy neki kpott már el 6e km alatt is gumi :) Nem jérdeztem, mit hajt. De tény, hogy a P Zero hagyományosan a Ferrari-maserati liga gumija, ott pedig tényleg mendent megadnak a tökéletes úttartásért, gumicsere 6-8e kmnként nem nagy dolog. Egy polgári limuzinnál ezért más aheyzet, legyen az bármilyen sportos fílungű, akkor is egy +/-10 mp es dízel, nem egy 6mp-es sportkocsi, evlráható lenne az 50-60e km es futásteljesítmény...
GEORGE06-08-2007 10:54:06 // 3942
24990Ft/ db áron vettem a 215/45R17 Pirelli PZero Nero-t.
Ez lenne olyan nagy ár??
Zool06-08-2007 10:50:20 // 3941
Csak apró adalék vigasztalásul: a 147esemre Pzerót tettek a kereskedésben ami a 40 ezret is alig bírta. Már a 20ezres szervíznbél szóltak, hogy figyeljek rá, mert előbb kell cserélni, mint ahogy visszatérek 40 ezres szervízre. 39e-rel adtam el a kocsit "slick" gumikkal, igaz téli gumis használat nem volt benne. És ez egy könyű 147, 115LE dílelle. Mi lett volna ha erősebb a moci? Ez a tapadás és a jó úttartás ára. A mostani michelin energy 195-ös "virsligumik" úgy nyikorogtak az Alpok szerpentinjein mint a rend, de nem kopnak. A P zero 2 nagy hátránya a kopás mellett a pótlás (ár), de pl benyelt 2 csavart úgy hogy meg sem érezte. Az egyik fejét lekoptattam, mire észrevettem...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.