Hozzászólásod második felére reagálva:
Mi is azért vártuk ki a nyári szünetet a gyárban, mert minden nyáron vannak kisebb, nagyobb frissitések, és ezt vártuk ki. Hát lettek is. Ha nem is nagyok, de minőség javitására irányultak. Főleg a B oszlop kárpitozásának felfogatásán változtattak, mert azzal is voltak gondok. És pár apróság, ami nem látszik.
Forum >> 159
BadBoy11-06-2007 13:59:59 // 3840
Zool11-06-2007 08:30:49 // 3839
Szerintem az olyn, mint a bejáratás. Nem muszály, sőt az eladó szerényen letagadja, de ha akarod használni az autót a garancaidőn kívül is, nem árt odafigyelni. Én spec. két ismerőstől is hallottam olyat, hogy turbócsere volt (Pug 607, 6000km, S60 3 évesen). A komolyabb/újabb mociknál már tudomásom szerint akad olyan rendszer ami tovább hűti a turbót/motort annak leállítását követően is, de nem vagyok szaki...
Alfacus Maniacus10-06-2007 23:44:54 // 3838
1) Valami hasonlót már én is jeleztem korábban, akkor a fórum 'szürke eminenciásait' (vajh kik ők?) megnevezve esetleges postásoknak a szervíz/importőr felé. Az már a szervíz ill. importőr 'merészségén' múlik, hogy ebből mit ad tovább, meg egyáltalában van-e egyébként is ilyen jelzési feladata a gyártó cég felé.
2) Ha már van egy ilyen fórum, típusonkénti topicokkal, 'ceterum censeo...' alapon igen fontosnak tartom, hogy a talált (mondjuk finoman:) jelenségeket ismerje meg a típus iránt érdeklődő (netán tulaj) olvasó.
P.S. Nagyon tetszik nekem, hogy az Alfa emblémám felettébb Alfa emblémának néz ki, de az efeletti elégedettségem mellett az esetleges problémákat is ideöntöm, mert itt, a szakértő közösségben a helye. Vélem én.:))
2) Ha már van egy ilyen fórum, típusonkénti topicokkal, 'ceterum censeo...' alapon igen fontosnak tartom, hogy a talált (mondjuk finoman:) jelenségeket ismerje meg a típus iránt érdeklődő (netán tulaj) olvasó.
P.S. Nagyon tetszik nekem, hogy az Alfa emblémám felettébb Alfa emblémának néz ki, de az efeletti elégedettségem mellett az esetleges problémákat is ideöntöm, mert itt, a szakértő közösségben a helye. Vélem én.:))
Corn10-06-2007 22:58:04 // 3837
Analfabéta kérdés dízeleseknek: hogyan kell leállítani a motort? :)
Anno azt tanultam, hogy hajtás után ne állítsam le rögtön a motort, hagyjam a turbót visszahűlni, így talán nem ég bele rögtön az olaj. A 159 könyvében nem találtam erre utalást, csak azt említi, hogy ha a hőmérő szerint túl meleg a motor (vagyis a hűtővíz), akkor várjuk meg a viszahűlést. De ennek nem sok köze van a turbóhoz meg az olajhoz.
Amikor egy 1.9jtdm-et nagyon komolyan meghajtottam a tesztvezetésen, a szalonba visszaérve megkérdeztem az eladót, hogy leállíthatom-e. Azt mondta, hogy természetesen, ezeket a motorokat már lehet hidegen is hajtani, és forró turbóval is le lehet állítani. Persze ezt nem hiszem el, sztem a kenéstechnológia nem fejlődött annyit, mint a marketing... de azért szöget ütött a fejembe, hogy a 2.4mjet leállítás után még kb. fél percig halkan zümmög, és nem a ventillátor. Létezik, hogy lenne benne valami kiegészítő olajszivattyú, ami leállítás után még keringeti az olajat, és visszahűti a turbót? És mindezt fél perc alatt? Misztikus...
Anno azt tanultam, hogy hajtás után ne állítsam le rögtön a motort, hagyjam a turbót visszahűlni, így talán nem ég bele rögtön az olaj. A 159 könyvében nem találtam erre utalást, csak azt említi, hogy ha a hőmérő szerint túl meleg a motor (vagyis a hűtővíz), akkor várjuk meg a viszahűlést. De ennek nem sok köze van a turbóhoz meg az olajhoz.
Amikor egy 1.9jtdm-et nagyon komolyan meghajtottam a tesztvezetésen, a szalonba visszaérve megkérdeztem az eladót, hogy leállíthatom-e. Azt mondta, hogy természetesen, ezeket a motorokat már lehet hidegen is hajtani, és forró turbóval is le lehet állítani. Persze ezt nem hiszem el, sztem a kenéstechnológia nem fejlődött annyit, mint a marketing... de azért szöget ütött a fejembe, hogy a 2.4mjet leállítás után még kb. fél percig halkan zümmög, és nem a ventillátor. Létezik, hogy lenne benne valami kiegészítő olajszivattyú, ami leállítás után még keringeti az olajat, és visszahűti a turbót? És mindezt fél perc alatt? Misztikus...
Corn10-06-2007 22:46:49 // 3836
Az ilyen "felhasználói észrevételeket" hova lehet küldeni? Mert akkor van értelme leírni bárhol, ha segít a hibák kijavításában...
Zool10-06-2007 18:21:04 // 3835
Kalex: lehet szó bemutatóautókról is. Már az elején nagyon sok 159est láttam az autoscout-on, elég jó árért de mind valódi fénykép nélkül (vagy többhöz ugyanaz a kép). sajna az autoscout és a mobil.de mostnara egy pénzmosó paradicsommá vált.Vannak kamu re-export cégek, amik kizárólag pénzmosásra/fishing-re szakosodtak a neten.
Én sem ott adtam el a 147est, pedig elvileg többen férnek hozzá. Csak link ajánlatot kaptam eddig ezekről. Egyébbként amit Alfacus Maniacus leírt, elég komoly dolog. Nem lenne szabad ennyire lazán venni a minőséget. Én részben az új modell miatt is féltem a 159estől, sok márkánál eszközöltek módosításokat 1-2 év után. Pl a Volvo ennek lassan nagymestere lesz.
Én sem ott adtam el a 147est, pedig elvileg többen férnek hozzá. Csak link ajánlatot kaptam eddig ezekről. Egyébbként amit Alfacus Maniacus leírt, elég komoly dolog. Nem lenne szabad ennyire lazán venni a minőséget. Én részben az új modell miatt is féltem a 159estől, sok márkánál eszközöltek módosításokat 1-2 év után. Pl a Volvo ennek lassan nagymestere lesz.
Alfacus Maniacus10-06-2007 16:24:43 // 3834
Vannak azért jelek a feltételezhető miértekre, csak talán nem 'akaródnak észre vevődni', esetleg 'tudomásu vevődni'.
Leírtam a Népítéletemben, hogy reccsen a 3-as felváltáskor, Szamosi úr is próbálta, zofort váltójavítást javasolt. Ezt kihagytam, és azóta egy technikával nekem hangtalan, de mindenki más kezében reccsen. Erre reagálva itt többen megnyugtatták egymást, hogy az új váltó így-meg úgy.
Van egy másik Népítélet egy 159 2.2 JTS-ről, mostmár frissítve sokezer kilométer után. Tulaj iszonyúan heppi a kocsival, minden csodás és szférák zenéje, de megemlíti, hogy valamiért nem tud 3-ba reccsenés nélkül váltani.
Ez nem statisztikai sokaság, de a 8 vagy nem tudom mennyi tesztből nem kevés. (Emellett gyanítom, hogy a váltók nem csereszabatosak a dízelek és benzinesek között - lehet tévedek - akkor viszont csaknem minden benzines váltónál van valami prücök.)
Szóba hoztam ugyanott a nem is kevés kezdeti hűtőfolyadék zabálást, aztán itt valaki (BadBoy talán?) megemlítette, hogy biz' ők is találkoztak ezzel. Gyanútlan, off-os márkákon edződött új tulaj meg azt képzeli nagy naívan, hogy a motorokat feltöltés után rendesen légteleníteni szokás:))
Nálam az igazán érdekes történet még hátra van (1-2 héttel eltoltam a 30.000-es szervízt.).
Únok magamra hivatkozni, de a tesztemben említettem már a kezdet kezdetén a gyorsításkor érezhető és hallható karosszériaremegést, ami átmenetileg megszünt a nyári turné során. Na ez úgy jött vissza nemrégen, hogy minden utas kérdi, hogy mi a fene van a kocsival.
A jelenség: 80-85 körül 4-ben, 5-ben normál gyorsítás, erre a kocsi elkez kereszt- és függöleges ugráló mozgást produkálni, mintha ellipszis kerekei lennének, de nyolcassal vegyítve, kesztyűtartó tartalma szépen azonos frekvenciával zörög. Felnik, gumik rendben (hasonló volt a kifogástalan téli felni/Sottozero párosítással is).
Ugyanez van padlógázas felkapcsolásoknál, csak akkor hamarabb vége a kínos gyorsítási fázisnak. (Aztán tempomat be és onnan minden szép és jó).
Valamelyik oldali kihajtásnál van valami zűr, vagy eseteleg a motorfelfüggesztések szerelése lett nem is kicsit elnagyolva? Szóval várom a diagnózist, ilyennel még korábbi kocsijaimnál nem találkoztam.
Sommázat: könnyen elképzelhető, hogy hasonló exotikumok miatt nem kevés első Alfa tulaj bedobja a törülközőt.
Leírtam a Népítéletemben, hogy reccsen a 3-as felváltáskor, Szamosi úr is próbálta, zofort váltójavítást javasolt. Ezt kihagytam, és azóta egy technikával nekem hangtalan, de mindenki más kezében reccsen. Erre reagálva itt többen megnyugtatták egymást, hogy az új váltó így-meg úgy.
Van egy másik Népítélet egy 159 2.2 JTS-ről, mostmár frissítve sokezer kilométer után. Tulaj iszonyúan heppi a kocsival, minden csodás és szférák zenéje, de megemlíti, hogy valamiért nem tud 3-ba reccsenés nélkül váltani.
Ez nem statisztikai sokaság, de a 8 vagy nem tudom mennyi tesztből nem kevés. (Emellett gyanítom, hogy a váltók nem csereszabatosak a dízelek és benzinesek között - lehet tévedek - akkor viszont csaknem minden benzines váltónál van valami prücök.)
Szóba hoztam ugyanott a nem is kevés kezdeti hűtőfolyadék zabálást, aztán itt valaki (BadBoy talán?) megemlítette, hogy biz' ők is találkoztak ezzel. Gyanútlan, off-os márkákon edződött új tulaj meg azt képzeli nagy naívan, hogy a motorokat feltöltés után rendesen légteleníteni szokás:))
Nálam az igazán érdekes történet még hátra van (1-2 héttel eltoltam a 30.000-es szervízt.).
Únok magamra hivatkozni, de a tesztemben említettem már a kezdet kezdetén a gyorsításkor érezhető és hallható karosszériaremegést, ami átmenetileg megszünt a nyári turné során. Na ez úgy jött vissza nemrégen, hogy minden utas kérdi, hogy mi a fene van a kocsival.
A jelenség: 80-85 körül 4-ben, 5-ben normál gyorsítás, erre a kocsi elkez kereszt- és függöleges ugráló mozgást produkálni, mintha ellipszis kerekei lennének, de nyolcassal vegyítve, kesztyűtartó tartalma szépen azonos frekvenciával zörög. Felnik, gumik rendben (hasonló volt a kifogástalan téli felni/Sottozero párosítással is).
Ugyanez van padlógázas felkapcsolásoknál, csak akkor hamarabb vége a kínos gyorsítási fázisnak. (Aztán tempomat be és onnan minden szép és jó).
Valamelyik oldali kihajtásnál van valami zűr, vagy eseteleg a motorfelfüggesztések szerelése lett nem is kicsit elnagyolva? Szóval várom a diagnózist, ilyennel még korábbi kocsijaimnál nem találkoztam.
Sommázat: könnyen elképzelhető, hogy hasonló exotikumok miatt nem kevés első Alfa tulaj bedobja a törülközőt.
Sanyi10-06-2007 13:07:00 // 3833
Bocsi a duplázásért!
Látom már Satti is belinkelte!
Látom már Satti is belinkelte!
Sanyi10-06-2007 13:06:19 // 3832
BadBoy10-06-2007 10:21:34 // 3831
Hát szerintem elég sok olyan van, ami szürkeimportal érkezett MO-ra. Biztos hogy nem ilyen magas az elégedtlenségi ráta.
Németországban, Svájcban és a többi nyugat - európai országban már nagyon sok olyan 159-et lehet venni amiben már van 10-20 ezer kilaméter. SZerintem ezért vannak használt 159-ek.
Németországban, Svájcban és a többi nyugat - európai országban már nagyon sok olyan 159-et lehet venni amiben már van 10-20 ezer kilaméter. SZerintem ezért vannak használt 159-ek.
Kalex10-06-2007 09:55:27 // 3830
A használautó honlapján jelenleg 29 db 159 van. Némelyik feltünően újszerű állapotban eladó! Vajon miért adja el valaki 5-10 e km után a 159 esét?!
Jó, egy érvet elfogadok: nem tudja fizetni...na de ennyien ne tudjanak fizetni?!
Nekem az a szubjektív véleményem, hogy páran csalódtak benne, csak arra lennék igazán kiváncsi, hogy mit nem tartottak megfelelőnek?
Jó, egy érvet elfogadok: nem tudja fizetni...na de ennyien ne tudjanak fizetni?!
Nekem az a szubjektív véleményem, hogy páran csalódtak benne, csak arra lennék igazán kiváncsi, hogy mit nem tartottak megfelelőnek?
Cselentano09-06-2007 14:58:21 // 3829
ez befér a 147-be is :-)
Cselentano09-06-2007 14:56:04 // 3828
már adom is el az x3-ast :-)
ez komoly, és még ipod-os is :-)
ez komoly, és még ipod-os is :-)
HátvédRomeo09-06-2007 14:07:20 // 3827
Szép látvány az biztos! Hosszú évekig láthattam városunkban ilyet, amíg volt Alfa értékesítés. Mikr megjöttek az új modellek, apám telezett azt már mentem is belecsücsülni. Ott dolgozott mellette 10 méterre. Utána meg házunk előtt volt 50 méterre. Bár utóbbiban párszor voltam. :(
Már vagy 2 éve nincs nálunk, csak FIAT.
Már vagy 2 éve nincs nálunk, csak FIAT.
Kompressz úr09-06-2007 08:08:51 // 3826
Én a nyíregyházi Metro parkolójából láttem két ilyen kamiont Debrecen felé suhanni.
Junior09-06-2007 02:23:43 // 3825
Felkerültek a képek az új gyönyörűségről! hamarosan több is lesz!
Junior09-06-2007 01:22:04 // 3824
csak egy esne le tóla én elém!!!
pityke09-06-2007 00:44:59 // 3823
HátvédRomeo08-06-2007 23:42:25 // 3822
Beleolvastam a tesztbe, jó kritikát kapott az már biztos!!!
Fórumon, meg kb. arról vitatkoznak, hogy "húzzak e zoknit, vagy vigyem magamon" :-)
Fórumon, meg kb. arról vitatkoznak, hogy "húzzak e zoknit, vagy vigyem magamon" :-)
Kompressz úr08-06-2007 22:17:55 // 3821
Tisztára úgy tűnik, hogy a tesztelő alfisti lett :-DD
Viszont ami a fórumon megy a cikk alatt, az minősíthetetlen.
Viszont ami a fórumon megy a cikk alatt, az minősíthetetlen.
Alfista08-06-2007 21:03:30 // 3820
Helló! Örülök, hogy újra itt vagy! :)
Satti08-06-2007 15:13:58 // 3819
BadBoy07-06-2007 19:26:17 // 3818
Ez jó! Be lehet épiteni a gyári fejegység helyére! Tetszik, de nem kell! :D
vipex06-06-2007 19:30:48 // 3817
Kompressz úr06-06-2007 19:19:58 // 3816
Igen, ő tudja, hogy mitől döglik... :-)
Grando06-06-2007 19:13:43 // 3815
Nem hát! A végén be is nyögi, hogy marad a bömösnél. :(( De az olasz manus nagyon jófej volt! :)))
Kompressz úr06-06-2007 19:07:27 // 3814
A ficko bmw fanatikus, sose fogja megérteni a coure sportivo lényegét.
Grando06-06-2007 19:01:47 // 3813
Ez qrva jó! Ahhoz, hogy az Alfát értékelni tudjuk, úgy kell gondolkodnunk, mint egy olasz! Érdemes megnézni!!! ;)))))
Kompressz úr06-06-2007 18:54:24 // 3812
Ja, aztán olyanokért pontozták le, amit más márkáknál nem is vettek negatív tényezőként számításba...
Alfacus Maniacus06-06-2007 13:51:07 // 3811
Ez része egy többfázisú 11 kocsis tesztenek, természetesen az első x helyen germán kocsik végeztek.
Olvastam a teljes teszt szövegét, a menetprópánál csikorgó fogakkal bár (kis képzavar; szóval csikorgó billentyűkkel) de azért leírták, hogy 'az Alfa 159-es egy menetdinamikai csoda'.
Olvastam a teljes teszt szövegét, a menetprópánál csikorgó fogakkal bár (kis képzavar; szóval csikorgó billentyűkkel) de azért leírták, hogy 'az Alfa 159-es egy menetdinamikai csoda'.
Ferko06-06-2007 12:47:48 // 3810
Sziasztok!
Ez azért magáért beszél.:):)
http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek&mode=related&search=
Ez azért magáért beszél.:):)
http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek&mode=related&search=
Rumi03-06-2007 21:24:20 // 3809
jaj a kinairól online szótárgéppel angolra, majd magyarra fordított kezelési útmutatók igazi gyöngyszemei a multikultúra sikertelen áthidalási kísérleteinek a világpiacra kerülés nemes szándékától vezérelve :)
Rumi03-06-2007 21:21:01 // 3808
ez aranyos, pedig a 156 is nyüszög, már amelyekbe én ültem :p
Willy03-06-2007 21:11:00 // 3807
Maximálisan egyetértek. Skócia ezerszer jobb hely mint Anglia. Az emberek és a táj is sokkal barátságosabb.
Rumi03-06-2007 21:08:27 // 3806
Skócia jó hely
és eszméletlen barátságosak a helyiek. csak fennhangon hirdetni kell, London a szmog, és a szemét városa, és nem érted miért nem inkább Skociába mennek az emberek London helyett :DD
és eszméletlen barátságosak a helyiek. csak fennhangon hirdetni kell, London a szmog, és a szemét városa, és nem érted miért nem inkább Skociába mennek az emberek London helyett :DD
Alfacus Maniacus03-06-2007 19:40:00 // 3805
Így van, de ezt nem verjük nagydobra:))
BadBoy03-06-2007 18:07:51 // 3804
Szerintem legközelebb vedd meg az autódat Szlovákiában. Lehet, a külföldi kereskedések normálisabban fognak hozzádálni.
Kompressz úr03-06-2007 12:07:31 // 3803
Már az alfások se a régik, kezdenek nyűgösödni :-D
Kompressz úr03-06-2007 12:06:59 // 3802
Szövegeléstudomány...cöcö. Aztán ki tetszenek találni valamit, aztán egyből egy szövegeléstudóshoz tetszenek szaladni, hogy nehogy már más is kitalálhassa azt :-D
Vikking 31103-06-2007 10:10:02 // 3801
Na igen, ezt mondom én is, hogy ezen is ki voltak akadva sokan, hogy össze-vissza jár... Aztán most kicserélték egy ilyenre, és ez se tetszik...
Tom1202-06-2007 23:56:25 // 3800
Igen, nagyon pontos, hidegre, melegre, huzatra, álldogálásra érzékenyen reagál, mint amilyennek kell lennie egy "hőmérőnek"...:-)
Alfacus Maniacus02-06-2007 23:45:40 // 3799
Bizony, gyűrűmön az NME virít, amikor még nem voltak szövegeléstudományból megélő karok:)).
Büszkeségünk külön tárgya, hogy a nagyon száraz NME név előtt leánykori nevünk Rákosi Mátyás Nehézipari Műszaki Egyetem volt!
Büszkeségünk külön tárgya, hogy a nagyon száraz NME név előtt leánykori nevünk Rákosi Mátyás Nehézipari Műszaki Egyetem volt!
Kompressz úr02-06-2007 23:40:32 // 3798
Az úr miskolci gépész (NME) ? Szerény személyem még iparjogászként :-DDD kezdett , de aztán a Miskolci Egyetemen végzett egyszerű jogászként. (közben felütötték a fejüket mindenféle bölcsész (eleinte a bölcsészeket könnyű volt felismerni :-D ) és közgazdász palánták is.
Alfacus Maniacus02-06-2007 22:58:57 // 3797
Gramercy Paulus,
sportivo szíved kiöntéséért, de eddig cepelnem kellett ennek bús terhét, nem találván méltó szavakat a leírt hányattatások empatikus reflexiójára! Mostanra rendeződtek soraim (miután ma este 6-kor befejeztem az e félév utolsó szorgalmi napjának utolsó előadását) és immár képességeim háborítatlan birtokában mondom: abcug és hallatlan, de aligha egyedi.
Én nem vagyok hiperszenzitív a szalonbéli kalandokra (könnyen beszélek, én a Merkurnál szocializálódtam több ízbeni is Dacia átvételeken, ahol külön pénzért véletlenül tudtak szerezni a hiányzó tanksapka vagy ablaktörlő helyett másikat).
Szóval farizmom sem rádult pl. a 156-os átvételekor anno: minden OK, végül az öltönyös - kb. 2 hete autóátadó, 3 hete érettségizett korosztályú - ifjonc a tartalékkulcsot tenyérrel látványosan a kocsi tetejére csapta, a kulcskarikát helyettesítő gombócba gyűrt - üvegmosóhoz hasonló - drótkupac ott helyben végigkaristolt festést, lakkot.
Vagy a 159-es: minden előre részletesen megbeszélve, hogy T. Nőm a vásárló (tulaj) - mert el nem ítélhető módon orvoskedvezmény igénybe véve - de a forgalmiban üzembentartó szerény személyem. Csak második nekifutásra sikerült, alapban természetesen elfelejtődöttek a megbeszéltek és a forgalmit cseréltetni kellett., de végül is lett másik.
(Engem a márkaszervizek jobban foglalkoztatnak, mert nem igazán tetszik az olyan szerelőcsarnok, ahol Land Rovertől Niváig minden látható az Alfák mellett. Erről eszembe jutnak azok a kb. a 2. pún háború idejére eső évek, amikor gépészhallgatóként nyaranként a miskolci XVI-os Autójavítóban dolgoztam. Az volt 'az' autójavító, következményként 402-407-es Moszkvicstól a Warszava-n át a 900-as Wartburgig és Csepel D350-től Ikarus 55-ig mindenhez 'értettünk'. Daliás idők voltak, de most jobban örülnék csak Alfákhoz, de azokhoz nagyon értő 'szakbarbároknak'.)
sportivo szíved kiöntéséért, de eddig cepelnem kellett ennek bús terhét, nem találván méltó szavakat a leírt hányattatások empatikus reflexiójára! Mostanra rendeződtek soraim (miután ma este 6-kor befejeztem az e félév utolsó szorgalmi napjának utolsó előadását) és immár képességeim háborítatlan birtokában mondom: abcug és hallatlan, de aligha egyedi.
Én nem vagyok hiperszenzitív a szalonbéli kalandokra (könnyen beszélek, én a Merkurnál szocializálódtam több ízbeni is Dacia átvételeken, ahol külön pénzért véletlenül tudtak szerezni a hiányzó tanksapka vagy ablaktörlő helyett másikat).
Szóval farizmom sem rádult pl. a 156-os átvételekor anno: minden OK, végül az öltönyös - kb. 2 hete autóátadó, 3 hete érettségizett korosztályú - ifjonc a tartalékkulcsot tenyérrel látványosan a kocsi tetejére csapta, a kulcskarikát helyettesítő gombócba gyűrt - üvegmosóhoz hasonló - drótkupac ott helyben végigkaristolt festést, lakkot.
Vagy a 159-es: minden előre részletesen megbeszélve, hogy T. Nőm a vásárló (tulaj) - mert el nem ítélhető módon orvoskedvezmény igénybe véve - de a forgalmiban üzembentartó szerény személyem. Csak második nekifutásra sikerült, alapban természetesen elfelejtődöttek a megbeszéltek és a forgalmit cseréltetni kellett., de végül is lett másik.
(Engem a márkaszervizek jobban foglalkoztatnak, mert nem igazán tetszik az olyan szerelőcsarnok, ahol Land Rovertől Niváig minden látható az Alfák mellett. Erről eszembe jutnak azok a kb. a 2. pún háború idejére eső évek, amikor gépészhallgatóként nyaranként a miskolci XVI-os Autójavítóban dolgoztam. Az volt 'az' autójavító, következményként 402-407-es Moszkvicstól a Warszava-n át a 900-as Wartburgig és Csepel D350-től Ikarus 55-ig mindenhez 'értettünk'. Daliás idők voltak, de most jobban örülnék csak Alfákhoz, de azokhoz nagyon értő 'szakbarbároknak'.)
Vikking 31101-06-2007 22:27:33 // 3796
Sziasztok 159- tulajok!
A vízhőmérő témával kapcsolatosan valami : Nemrég olvastam szanaszét a fórumon a 156okkal kapcsolatban, hogy nagyon kóvályog a mutató, és össze-vissza jár, nem úgy, mint pl a német autókban, mert, hogy más metódus alapján mér a 156ban a vízhőmérő... Folyamatosan figyeli a hőrmérsékletet, míg más autóknál nem így van. Nem tudom pontosan már, mi volt, de valami ilyesmi... Szóval lehet, hogy ezért tettek a 159-be más alapú hőmérőt... De nekem csak rémlik, nem vagyok semmiben se biztos!!!! Na üdv mindenkinek.
A vízhőmérő témával kapcsolatosan valami : Nemrég olvastam szanaszét a fórumon a 156okkal kapcsolatban, hogy nagyon kóvályog a mutató, és össze-vissza jár, nem úgy, mint pl a német autókban, mert, hogy más metódus alapján mér a 156ban a vízhőmérő... Folyamatosan figyeli a hőrmérsékletet, míg más autóknál nem így van. Nem tudom pontosan már, mi volt, de valami ilyesmi... Szóval lehet, hogy ezért tettek a 159-be más alapú hőmérőt... De nekem csak rémlik, nem vagyok semmiben se biztos!!!! Na üdv mindenkinek.
Kompressz úr01-06-2007 22:14:28 // 3795
Kiöntöm nektek a szívem, erre semmi reakció... brühühü
Alfacus Maniacus01-06-2007 09:33:42 // 3794
Corn!
Vízhőmérő. Gyanítom, hogy valóban díszkütyü a jószág. Hivatkozva a Népítéletemben említett esetre - Sevilla (ott kezdett hülyülni a légkondi), 42 fok árnyékban és dugóban araszolás, menetszél 0 - mutató rezzenéstelenül vízszintesen áll. Hogy közben be-ki kapcsol a vent, és egy működő műszernél láthatónak kellene lenni a kapcsolási tartomány néhány fok hiszteréziséneknek, az fix.
(Nem tudom, az újabb 156-osok hogyan működnek, az enyém 1999-es gyártmány volt, gyönyörűen látszott, hogy mászik fel a mutató aztán szirénázik a vent és megy vissza a hőmérséklet)
Vízhőmérő. Gyanítom, hogy valóban díszkütyü a jószág. Hivatkozva a Népítéletemben említett esetre - Sevilla (ott kezdett hülyülni a légkondi), 42 fok árnyékban és dugóban araszolás, menetszél 0 - mutató rezzenéstelenül vízszintesen áll. Hogy közben be-ki kapcsol a vent, és egy működő műszernél láthatónak kellene lenni a kapcsolási tartomány néhány fok hiszteréziséneknek, az fix.
(Nem tudom, az újabb 156-osok hogyan működnek, az enyém 1999-es gyártmány volt, gyönyörűen látszott, hogy mászik fel a mutató aztán szirénázik a vent és megy vissza a hőmérséklet)
Zool01-06-2007 09:24:23 // 3793
Nekem a kedvencem az volt, amikor a helyi multi-kereskedőtőől nem tudtuk elhozni az egyik ismerősöm átveendő Vectráját. Előtte az eladó mindent akkurátusan végigmutaott, navitól a motors csomagtartónyitásig. Csak hát az a fránya moci nem indult be... Én speciel határt lépek a vétel/szervízek miatt, mert (egyedül!) az említett multi lett volna illetékes Volvóban. Egyébbként van 1-2 vicces alfa díler is, akiket olasz mivoltukon felül nem sok minden kvalifikál (meg van két egészen komoly is azért). Adott esetben a családias hangulat sem kárpótol az amatőr hozzáállásért. De furcsa hogy a multik is ennyire lazák. Mondjuk a kedvencem a : www.volvoszalon.hu volt (nemrég megszűnt) megcsömörlött Volvó-tulaj beszámolója, nagyon durva. Persze ez nem mentesíti az Alfát attól, hogy rendbe tegye a hálózatát, amit egyébbként több országban is megtett.
Kompressz úr31-05-2007 23:31:19 // 3792
No! A dolog úgy kezdődött, hogy elindultam Bo-hoz Gt-t venni. Addig-addig nézegettük az autókat, amig 159 lett a Gt-ből, jutalmul kaptam némi kedvezményt.
A dolgok rákfenéje, a bajok gyökere az volt, hogy Bo elment szabadságra, és átadta az ügyet az egyik kolléganőjének.
Így aztán Bo helyett egy ismeretlen nő foglalkozott az autómmal. Még Bo-val minden papírmunkát elintéztünk, tehát "csak" ki kellett fizetnem (megtettem, mivel bár kicsit hazudós, de úriember vagyok és még emlékeztem, hogy az előző félévben még magyaráztam valamit a hallgatóknak a pacta sunt servanda elvről :P), a labda tehát a CsB-nél volt. Mivel az autó raktáron volt, így nem kellett várni arra, hogy Giovanni et compagnia-nak legyen kedve összerakni egyet, egy hét átadást vállalt Cs-B.
Tekintettel arra, hogy nem büdipesti lakos vagyok, így bátorkodtam 3 munkanap után (hétvége közbejött) felhívni a női személyt, hogy mi a helyzet. Semmi konkrétumot nem tudott mondani, másnap is hívtam, ekkor egy férfi értékesítő bíztatott, hogy a remény hal meg utoljára, de még előtte az illetékes okmányiroda rendszere illően elhalálozott, de várjak türelemmel, a csodát már megrendelték.
A harmadik telefon során kicsit már ideges voltam (mondtam, ha nem tudják, hogy mikor tudják átadni az autót, akkor tegyék oda, ahova akarják...), ez érződhetett is a hangomon (nem vagyok kiabálós), a kifakadásomra válaszként az értékesítő (hölgy megnevezést nem használok mert nem érdemli meg) nő simán leordított.
Eljött a csütörtök reggel, amikor azt mondtam, hogy nem kell az autó (komolyan is gondoltam, a feleségem a hátam mögött beszélte le a szalonnal, hogy mégis átvesszük az autót), késő délután szóltak, hogy péntek este 6kor átvehetjük az autót. Másnap felkocogás, autó átvétele (a sok bosszúság miatt nem örömöt, hanem hányingert okozott az autó átvétele... :-( ).
Két nap múltán egy vakegér escortos lebontotta a hátsó lökhárítómat, így látogatást tettem a debreceni szervízbe. Miután leadtam, másnap hívnak, hogy van egy kis probléma... A szervízben mondják, hogy körbefotózták az autót, mert kagylósan fénylik, ugyanis Cs-Bnél az autót elkezdték polírozni, de nem fejezték be!!!!!!!!!!!!!!!!!! Így a félbehagyott polír miatt a fényezés kagylósnak tűnik. Az autó egyébként sérülésmentes volt, de pasztanyomok voltak az autón mindenhol és polír közben belemartak az antennába is.
Felhívtam Cs-B-t, hogy mégis hogyan gondolták, erre az első reakciójuk az volt, hogy az autó sérült!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ettől kicsit bepöccentem (azért közben utána jártam a dolgoknak, hogy hogyan lehet helyretenni a fényezést), a végén egyezséget kötöttem, kaptam némi csecsebecsét.
Naív módon ekkor azt hittem, véget értek a kellemetlenségek. A következő forduló a matricarendszám volt. Egyrészt ha egy hónap után nem kérdezek rá, simán elfelejtettek volna, másrészt miután feltették (már a bal felső széle elvált a lökhárítótól; a négy matricás autóm közül elsőként...) épp elhagytam volna a tetthelyet, amikor kedvesen közölték, hogy ez még 10.000 Ft lesz (kérdés, hogy akkor mi az az üzembehelyezési díj, amit pofátlanul elkérnek...).
Röviden ennyi. Kérem szavazzatok, hogy hiperérzékeny vagyok vagy sem!
A dolgok rákfenéje, a bajok gyökere az volt, hogy Bo elment szabadságra, és átadta az ügyet az egyik kolléganőjének.
Így aztán Bo helyett egy ismeretlen nő foglalkozott az autómmal. Még Bo-val minden papírmunkát elintéztünk, tehát "csak" ki kellett fizetnem (megtettem, mivel bár kicsit hazudós, de úriember vagyok és még emlékeztem, hogy az előző félévben még magyaráztam valamit a hallgatóknak a pacta sunt servanda elvről :P), a labda tehát a CsB-nél volt. Mivel az autó raktáron volt, így nem kellett várni arra, hogy Giovanni et compagnia-nak legyen kedve összerakni egyet, egy hét átadást vállalt Cs-B.
Tekintettel arra, hogy nem büdipesti lakos vagyok, így bátorkodtam 3 munkanap után (hétvége közbejött) felhívni a női személyt, hogy mi a helyzet. Semmi konkrétumot nem tudott mondani, másnap is hívtam, ekkor egy férfi értékesítő bíztatott, hogy a remény hal meg utoljára, de még előtte az illetékes okmányiroda rendszere illően elhalálozott, de várjak türelemmel, a csodát már megrendelték.
A harmadik telefon során kicsit már ideges voltam (mondtam, ha nem tudják, hogy mikor tudják átadni az autót, akkor tegyék oda, ahova akarják...), ez érződhetett is a hangomon (nem vagyok kiabálós), a kifakadásomra válaszként az értékesítő (hölgy megnevezést nem használok mert nem érdemli meg) nő simán leordított.
Eljött a csütörtök reggel, amikor azt mondtam, hogy nem kell az autó (komolyan is gondoltam, a feleségem a hátam mögött beszélte le a szalonnal, hogy mégis átvesszük az autót), késő délután szóltak, hogy péntek este 6kor átvehetjük az autót. Másnap felkocogás, autó átvétele (a sok bosszúság miatt nem örömöt, hanem hányingert okozott az autó átvétele... :-( ).
Két nap múltán egy vakegér escortos lebontotta a hátsó lökhárítómat, így látogatást tettem a debreceni szervízbe. Miután leadtam, másnap hívnak, hogy van egy kis probléma... A szervízben mondják, hogy körbefotózták az autót, mert kagylósan fénylik, ugyanis Cs-Bnél az autót elkezdték polírozni, de nem fejezték be!!!!!!!!!!!!!!!!!! Így a félbehagyott polír miatt a fényezés kagylósnak tűnik. Az autó egyébként sérülésmentes volt, de pasztanyomok voltak az autón mindenhol és polír közben belemartak az antennába is.
Felhívtam Cs-B-t, hogy mégis hogyan gondolták, erre az első reakciójuk az volt, hogy az autó sérült!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ettől kicsit bepöccentem (azért közben utána jártam a dolgoknak, hogy hogyan lehet helyretenni a fényezést), a végén egyezséget kötöttem, kaptam némi csecsebecsét.
Naív módon ekkor azt hittem, véget értek a kellemetlenségek. A következő forduló a matricarendszám volt. Egyrészt ha egy hónap után nem kérdezek rá, simán elfelejtettek volna, másrészt miután feltették (már a bal felső széle elvált a lökhárítótól; a négy matricás autóm közül elsőként...) épp elhagytam volna a tetthelyet, amikor kedvesen közölték, hogy ez még 10.000 Ft lesz (kérdés, hogy akkor mi az az üzembehelyezési díj, amit pofátlanul elkérnek...).
Röviden ennyi. Kérem szavazzatok, hogy hiperérzékeny vagyok vagy sem!
Alfacus Maniacus31-05-2007 22:45:32 // 3791
Ja, ja!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?