Forum >> 159

Kompressz úr06-06-2007 19:07:27 // 3814
A ficko bmw fanatikus, sose fogja megérteni a coure sportivo lényegét.
Grando06-06-2007 19:01:47 // 3813
Ez qrva jó! Ahhoz, hogy az Alfát értékelni tudjuk, úgy kell gondolkodnunk, mint egy olasz! Érdemes megnézni!!! ;)))))
Kompressz úr06-06-2007 18:54:24 // 3812
Ja, aztán olyanokért pontozták le, amit más márkáknál nem is vettek negatív tényezőként számításba...
Alfacus Maniacus06-06-2007 13:51:07 // 3811
Ez része egy többfázisú 11 kocsis tesztenek, természetesen az első x helyen germán kocsik végeztek.

Olvastam a teljes teszt szövegét, a menetprópánál csikorgó fogakkal bár (kis képzavar; szóval csikorgó billentyűkkel) de azért leírták, hogy 'az Alfa 159-es egy menetdinamikai csoda'.
Ferko06-06-2007 12:47:48 // 3810
Sziasztok!
Ez azért magáért beszél.:):)

http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek&mode=related&search=
Rumi03-06-2007 21:24:20 // 3809
jaj a kinairól online szótárgéppel angolra, majd magyarra fordított kezelési útmutatók igazi gyöngyszemei a multikultúra sikertelen áthidalási kísérleteinek a világpiacra kerülés nemes szándékától vezérelve :)
Rumi03-06-2007 21:21:01 // 3808
ez aranyos, pedig a 156 is nyüszög, már amelyekbe én ültem :p
Willy03-06-2007 21:11:00 // 3807
Maximálisan egyetértek. Skócia ezerszer jobb hely mint Anglia. Az emberek és a táj is sokkal barátságosabb.
Rumi03-06-2007 21:08:27 // 3806
Skócia jó hely

és eszméletlen barátságosak a helyiek. csak fennhangon hirdetni kell, London a szmog, és a szemét városa, és nem érted miért nem inkább Skociába mennek az emberek London helyett :DD
Alfacus Maniacus03-06-2007 19:40:00 // 3805
Így van, de ezt nem verjük nagydobra:))
BadBoy03-06-2007 18:07:51 // 3804
Szerintem legközelebb vedd meg az autódat Szlovákiában. Lehet, a külföldi kereskedések normálisabban fognak hozzádálni.
Kompressz úr03-06-2007 12:07:31 // 3803
Már az alfások se a régik, kezdenek nyűgösödni :-D
Kompressz úr03-06-2007 12:06:59 // 3802
Szövegeléstudomány...cöcö. Aztán ki tetszenek találni valamit, aztán egyből egy szövegeléstudóshoz tetszenek szaladni, hogy nehogy már más is kitalálhassa azt :-D
Vikking 31103-06-2007 10:10:02 // 3801
Na igen, ezt mondom én is, hogy ezen is ki voltak akadva sokan, hogy össze-vissza jár... Aztán most kicserélték egy ilyenre, és ez se tetszik...
Tom1202-06-2007 23:56:25 // 3800
Igen, nagyon pontos, hidegre, melegre, huzatra, álldogálásra érzékenyen reagál, mint amilyennek kell lennie egy "hőmérőnek"...:-)
Alfacus Maniacus02-06-2007 23:45:40 // 3799
Bizony, gyűrűmön az NME virít, amikor még nem voltak szövegeléstudományból megélő karok:)).

Büszkeségünk külön tárgya, hogy a nagyon száraz NME név előtt leánykori nevünk Rákosi Mátyás Nehézipari Műszaki Egyetem volt!
Kompressz úr02-06-2007 23:40:32 // 3798
Az úr miskolci gépész (NME) ? Szerény személyem még iparjogászként :-DDD kezdett , de aztán a Miskolci Egyetemen végzett egyszerű jogászként. (közben felütötték a fejüket mindenféle bölcsész (eleinte a bölcsészeket könnyű volt felismerni :-D ) és közgazdász palánták is.
Alfacus Maniacus02-06-2007 22:58:57 // 3797
Gramercy Paulus,

sportivo szíved kiöntéséért, de eddig cepelnem kellett ennek bús terhét, nem találván méltó szavakat a leírt hányattatások empatikus reflexiójára! Mostanra rendeződtek soraim (miután ma este 6-kor befejeztem az e félév utolsó szorgalmi napjának utolsó előadását) és immár képességeim háborítatlan birtokában mondom: abcug és hallatlan, de aligha egyedi.

Én nem vagyok hiperszenzitív a szalonbéli kalandokra (könnyen beszélek, én a Merkurnál szocializálódtam több ízbeni is Dacia átvételeken, ahol külön pénzért véletlenül tudtak szerezni a hiányzó tanksapka vagy ablaktörlő helyett másikat).

Szóval farizmom sem rádult pl. a 156-os átvételekor anno: minden OK, végül az öltönyös - kb. 2 hete autóátadó, 3 hete érettségizett korosztályú - ifjonc a tartalékkulcsot tenyérrel látványosan a kocsi tetejére csapta, a kulcskarikát helyettesítő gombócba gyűrt - üvegmosóhoz hasonló - drótkupac ott helyben végigkaristolt festést, lakkot.
Vagy a 159-es: minden előre részletesen megbeszélve, hogy T. Nőm a vásárló (tulaj) - mert el nem ítélhető módon orvoskedvezmény igénybe véve - de a forgalmiban üzembentartó szerény személyem. Csak második nekifutásra sikerült, alapban természetesen elfelejtődöttek a megbeszéltek és a forgalmit cseréltetni kellett., de végül is lett másik.

(Engem a márkaszervizek jobban foglalkoztatnak, mert nem igazán tetszik az olyan szerelőcsarnok, ahol Land Rovertől Niváig minden látható az Alfák mellett. Erről eszembe jutnak azok a kb. a 2. pún háború idejére eső évek, amikor gépészhallgatóként nyaranként a miskolci XVI-os Autójavítóban dolgoztam. Az volt 'az' autójavító, következményként 402-407-es Moszkvicstól a Warszava-n át a 900-as Wartburgig és Csepel D350-től Ikarus 55-ig mindenhez 'értettünk'. Daliás idők voltak, de most jobban örülnék csak Alfákhoz, de azokhoz nagyon értő 'szakbarbároknak'.)
Vikking 31101-06-2007 22:27:33 // 3796
Sziasztok 159- tulajok!

A vízhőmérő témával kapcsolatosan valami : Nemrég olvastam szanaszét a fórumon a 156okkal kapcsolatban, hogy nagyon kóvályog a mutató, és össze-vissza jár, nem úgy, mint pl a német autókban, mert, hogy más metódus alapján mér a 156ban a vízhőmérő... Folyamatosan figyeli a hőrmérsékletet, míg más autóknál nem így van. Nem tudom pontosan már, mi volt, de valami ilyesmi... Szóval lehet, hogy ezért tettek a 159-be más alapú hőmérőt... De nekem csak rémlik, nem vagyok semmiben se biztos!!!! Na üdv mindenkinek.
Kompressz úr01-06-2007 22:14:28 // 3795
Kiöntöm nektek a szívem, erre semmi reakció... brühühü
Alfacus Maniacus01-06-2007 09:33:42 // 3794
Corn!

Vízhőmérő. Gyanítom, hogy valóban díszkütyü a jószág. Hivatkozva a Népítéletemben említett esetre - Sevilla (ott kezdett hülyülni a légkondi), 42 fok árnyékban és dugóban araszolás, menetszél 0 - mutató rezzenéstelenül vízszintesen áll. Hogy közben be-ki kapcsol a vent, és egy működő műszernél láthatónak kellene lenni a kapcsolási tartomány néhány fok hiszteréziséneknek, az fix.

(Nem tudom, az újabb 156-osok hogyan működnek, az enyém 1999-es gyártmány volt, gyönyörűen látszott, hogy mászik fel a mutató aztán szirénázik a vent és megy vissza a hőmérséklet)
Zool01-06-2007 09:24:23 // 3793
Nekem a kedvencem az volt, amikor a helyi multi-kereskedőtőől nem tudtuk elhozni az egyik ismerősöm átveendő Vectráját. Előtte az eladó mindent akkurátusan végigmutaott, navitól a motors csomagtartónyitásig. Csak hát az a fránya moci nem indult be... Én speciel határt lépek a vétel/szervízek miatt, mert (egyedül!) az említett multi lett volna illetékes Volvóban. Egyébbként van 1-2 vicces alfa díler is, akiket olasz mivoltukon felül nem sok minden kvalifikál (meg van két egészen komoly is azért). Adott esetben a családias hangulat sem kárpótol az amatőr hozzáállásért. De furcsa hogy a multik is ennyire lazák. Mondjuk a kedvencem a : www.volvoszalon.hu volt (nemrég megszűnt) megcsömörlött Volvó-tulaj beszámolója, nagyon durva. Persze ez nem mentesíti az Alfát attól, hogy rendbe tegye a hálózatát, amit egyébbként több országban is megtett.
Kompressz úr31-05-2007 23:31:19 // 3792
No! A dolog úgy kezdődött, hogy elindultam Bo-hoz Gt-t venni. Addig-addig nézegettük az autókat, amig 159 lett a Gt-ből, jutalmul kaptam némi kedvezményt.
A dolgok rákfenéje, a bajok gyökere az volt, hogy Bo elment szabadságra, és átadta az ügyet az egyik kolléganőjének.
Így aztán Bo helyett egy ismeretlen nő foglalkozott az autómmal. Még Bo-val minden papírmunkát elintéztünk, tehát "csak" ki kellett fizetnem (megtettem, mivel bár kicsit hazudós, de úriember vagyok és még emlékeztem, hogy az előző félévben még magyaráztam valamit a hallgatóknak a pacta sunt servanda elvről :P), a labda tehát a CsB-nél volt. Mivel az autó raktáron volt, így nem kellett várni arra, hogy Giovanni et compagnia-nak legyen kedve összerakni egyet, egy hét átadást vállalt Cs-B.

Tekintettel arra, hogy nem büdipesti lakos vagyok, így bátorkodtam 3 munkanap után (hétvége közbejött) felhívni a női személyt, hogy mi a helyzet. Semmi konkrétumot nem tudott mondani, másnap is hívtam, ekkor egy férfi értékesítő bíztatott, hogy a remény hal meg utoljára, de még előtte az illetékes okmányiroda rendszere illően elhalálozott, de várjak türelemmel, a csodát már megrendelték.

A harmadik telefon során kicsit már ideges voltam (mondtam, ha nem tudják, hogy mikor tudják átadni az autót, akkor tegyék oda, ahova akarják...), ez érződhetett is a hangomon (nem vagyok kiabálós), a kifakadásomra válaszként az értékesítő (hölgy megnevezést nem használok mert nem érdemli meg) nő simán leordított.

Eljött a csütörtök reggel, amikor azt mondtam, hogy nem kell az autó (komolyan is gondoltam, a feleségem a hátam mögött beszélte le a szalonnal, hogy mégis átvesszük az autót), késő délután szóltak, hogy péntek este 6kor átvehetjük az autót. Másnap felkocogás, autó átvétele (a sok bosszúság miatt nem örömöt, hanem hányingert okozott az autó átvétele... :-( ).
Két nap múltán egy vakegér escortos lebontotta a hátsó lökhárítómat, így látogatást tettem a debreceni szervízbe. Miután leadtam, másnap hívnak, hogy van egy kis probléma... A szervízben mondják, hogy körbefotózták az autót, mert kagylósan fénylik, ugyanis Cs-Bnél az autót elkezdték polírozni, de nem fejezték be!!!!!!!!!!!!!!!!!! Így a félbehagyott polír miatt a fényezés kagylósnak tűnik. Az autó egyébként sérülésmentes volt, de pasztanyomok voltak az autón mindenhol és polír közben belemartak az antennába is.
Felhívtam Cs-B-t, hogy mégis hogyan gondolták, erre az első reakciójuk az volt, hogy az autó sérült!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ettől kicsit bepöccentem (azért közben utána jártam a dolgoknak, hogy hogyan lehet helyretenni a fényezést), a végén egyezséget kötöttem, kaptam némi csecsebecsét.

Naív módon ekkor azt hittem, véget értek a kellemetlenségek. A következő forduló a matricarendszám volt. Egyrészt ha egy hónap után nem kérdezek rá, simán elfelejtettek volna, másrészt miután feltették (már a bal felső széle elvált a lökhárítótól; a négy matricás autóm közül elsőként...) épp elhagytam volna a tetthelyet, amikor kedvesen közölték, hogy ez még 10.000 Ft lesz (kérdés, hogy akkor mi az az üzembehelyezési díj, amit pofátlanul elkérnek...).
Röviden ennyi. Kérem szavazzatok, hogy hiperérzékeny vagyok vagy sem!
BadBoy31-05-2007 22:44:53 // 3790
Bo már nincs ott, igy most már tényleg megirhatnád a beszámolódat a Csiki-Begéről!
Kompressz úr31-05-2007 22:42:55 // 3789
Jaaaa, hogy a Csiki-Bege...?
Kompressz úr31-05-2007 22:42:12 // 3788
Milyen részletek? :)
Képzeld, valami zizeg az autóban (most vagy egy tücsök - barátnős verzió - vagy az anyósülés..., vagy a cd tokok - ez is nagyon barátnősen hangzik :-DDD
Alfacus Maniacus31-05-2007 22:35:38 // 3787
Érdekelnének a részletek...
BadBoy31-05-2007 22:21:45 // 3786


Ilyen kulcstartót kaptunk.
Kompressz úr31-05-2007 22:17:47 // 3785
Én se kaptam, bár nekem minden, az autóhoz kapcsolódó kellemetlenségről Csiki-Bege jut eszembe (tartok tőle, hogy ez már Móricka-szindróma)
Bckk31-05-2007 22:17:47 // 3784
nálam is előfordult egy kliensnél h. nem jutott el hozzá a cucc, de lehet a posta is bünös benne :(((
nem ajánlott levélként megy ki ha joltudom és nem is biztos h. mindenkinek elküldik
Kompressz úr31-05-2007 22:15:09 // 3783
No, akkor az embléma ügyhöz (mindenki eldöntheti, hogy úriember vagyok vagy igazmondó :))): az eddigi négy alfám/nkból egy sem fakult, egyikről sem pattogzott semmi, még a nero 147esemről sem, pedig az kapott rendesen kavicsot, követ az orrára az országunk útjain.
BadBoy31-05-2007 21:23:42 // 3782
Ezzel azt akartam mondani, hogy neked is rá kellene kérdezni, hogy Te miért nem kaptál.
BadBoy31-05-2007 21:23:08 // 3781
EGy cikket olvastam, ahol azt boncolgatták, hogy a szerviz nagyobb pénzeket tud hozni, mint maga az autó.
Alfacus Maniacus31-05-2007 20:25:18 // 3780
Hát ha Kalex is kapott, az más:))

(Én továbbra sem)
Grando31-05-2007 19:34:06 // 3779
Hát éppen ez az, hogy amit itt apró gikszernek olvastunk, azokat a versenytárs modelleknél éppúgy meg lehet találni. Ha nem pont ezeket, akkor mást. Ezért számítanának inkább a valóban lényeges dolgok (lásd lentebbi hsz.). Na akkor van xar a palacsintában, ha azokkal van gond.

Az autógyártók forgalma nemcsak az új autók értékesítéséből jön össze, nagyobb (vagy legalábbis tetemes) részét teszik ki a szervizre költött lóvék...
BadBoy31-05-2007 18:48:36 // 3778
De az SW volna a megoldás a csomagokra. De akkor ne mondjuk azt, hogy a csomagtartó nyilása kicsi. Ki van küszöbölve!
Zool31-05-2007 18:45:32 // 3777
Grando

Én is inkább úgy vélem, hogy 10millához közelítő autóknál nem szabad apró gikszereknek sem bekövetkeznie. Márpedig az autógyártók az újatóértékesítésből éllnek. Az a mentealitás sem üdvös, hogy nem veszünk tudomást a hibákról. Az Alfa nyílt célja hogy más márkáktól szedjen el vevőket, ők pedig nem bocsátanak meg könnyen.

A limó csomagtartónyílása pedig elég komoly gond volt ahhoz, hogy hátrébb sorolódjon nálam a rangsorban a 159. Őszintén szólva nevetséges, hogy hosszában nem tudom becsúszatatni a nagybőröndömet egy 4.7m es középkat kocsiba. Ezt még a 147 is tudta!. SW pedig elvből nem, de ez egyedi gond.
BadBoy31-05-2007 18:28:14 // 3776
Na majd folyamatosan fogom lesegetni.
BadBoy31-05-2007 18:26:50 // 3775
EZ meg Dunaszerdahely! Az import küldte, és még levél is volt!

Na akkor ezt most visszavonom, denem is értem! De majd Bckk elmagyarázza, hogy ez hogy lehet, ő az Alfa eladó.
Corn31-05-2007 18:26:38 // 3774
A hőmérővel kapcsolatban: azt ugye tudjuk, hogy a vízhőmérséklet nem állandó. A 159 viszont állandónak mutatja: beindítás után felkúszik vízszintesbe a mutató, és onnan nem mozdul el egy picit sem. Valszeg azért, hogy a tisztelt felhasználó méginkább azt érezze, hogy mennyire tuti az autója... Nem hiányosság, mert vastagon nem érdekel, hogy 88 vagy 92 Celsius a víz, de ha már egyszer hőmérőm van, akkor a tényleges értéket is mutathatná, nem csak a lebutított "most jó / most nem jó" infót.
Corn31-05-2007 18:22:25 // 3773
Én sem kaptam kulcstartót... igaz, ez Bukarest, és nem Budapest.
BadBoy31-05-2007 18:17:34 // 3772
Na neeee! Kalex is kapott! Nekem ez az infóm. Le fogom fényképezni, hogy mit kaptunk, de röviden: képes brozsúra, katalógus a kiegészitőkkel, DVD amin a 159-es gurul, egy bőrtok a kulcsnak, és köszönőlevél, amiért meg lett rendelve az autó.

Hát én erre is rákérdeznék!
Alfacus Maniacus31-05-2007 18:13:03 // 3771
Valami diszkrimináció fennforgása van országok között, mert Itt Bp-en tavaly májusban se csomag, se bőrtok kulcshoz..
BadBoy31-05-2007 18:01:46 // 3770
A kulcshoz még egy adalék!!!!

Nem igaz az, hogy a kulcsodat, és a lakáskulcsokat nem hordhatod együtt, és erről még nem beszélt senki!!!!!!!!!

Ugyebár mindenki kapott az autó megrendelése után, vagy átvétele után egy csomagot, és egy köszönölevelet, de ahhoz volt valami!!!

És mi volt az????

Egy bőr kulcstartó a 159-es kulcsára méretezve, és azon van egy kampo, vagy hogy a francba hivják, amire rá tudod akasztani a lakáskulcsaidat!!!!!
Igy ez a probléma is esik!
Grando31-05-2007 17:54:40 // 3769
Hali!
Írod, hogy: "Ha nem is lehet tökéleteset alkotni, azért lehet rá törekedni..." - Egyetértek veled! ;))
Ha a "népítéleted" nagyrészt nem ízlésbeli nüanszokra támaszkodott volna, nem is szóltam volna semmit. Természetesen vannak közöttük objektív dolgok is, amik viszont szintén apróságok (szerintem - persze könnyen dumálok, nem én "szenvedek tőlük ;)) ).
A lakáskulcs dolog télleg érdekes probléma, én még senkivel nem találkoztam, aki a kocsi kulcsával együtt lógatná ezeket, nem is túl prkatikus. Ha csak egy átlagos lakásra gondolok, van bejárati ajtó kulcs (sok esetben nem is egy, nálam 3), esetleg kertkapu-, vagy lépcsőház-kulcs, postaláda-kulcs, garázskulcs, tárolókulcs, és még lehetne sorolni. Szóval ez a gond véleményem szerint nem igazán az autógyártóra tartozik. Írod is, hogy több autómárka már hamarabb bevezette a kulcs nélküli megoldást. Na most ha az Alfákban nem ez lenne, hányan mondanák, hogy "lám, lám, még erre sem képesek"?
A hőmérőnél nemtom mire gondolsz, bár ez valóban érdekes dolog lehet, kérdezz rá a szervizben - én is kíváncsi vok rá! ;))
A csomagtér-ajtó szűkösségére pedig az SW jelentene megoldást gondolom. Vagy az autó áttervezése. :))
A pohártartót nem is tudtam... Végre, itt a kánaán! :DDD
A felnik meg...hát igen. Ezek a hülye olaszok nem a balkánra tervezték. Én is görcsölök velük rendesen a hepe-hupákon, meg a nyomvájúkban, de eszembe sem jutna ezt felvetni. Az esztétika áldozata vagyok néha! :DD Nemtom mi a 159 osztóköre, ET-je, de biztosan tudsz hozzá szerválni kisebb felnit. ;))

A csellengő csavarok már aggasztóbbak, hacsak nem vmit szállítás után szereltek be, és Jóska otthagyta nagy körültekintésében...

Szóval lényegében csak azt szerettem volna mondani, hogy inkább lehetnek érdekesek a műszaki tulajdoságok, erősségek vagy hiányosságok, amik nagyobb mértékben befolyásolják az autó használati értékét (motor-váltó-futómű-hűtés-fűtés-elektronika-stb...).

Cartársi üdvözlettel:

Don felülírott di Fülig ;)))
BadBoy31-05-2007 17:54:20 // 3768
Szerintem marketing hadjáratot folytat mindenki, csak mindenki más összegből!

Szerintem ez egy olyan dolog, ami a mi autónkon is meg van, de magasról le sem ..... Semmi köze a vezetséhez, és az összerakás minőségéhez. Akinek nem tetszik, elfordulhat! Nagy hibák ne jöjjenek elő, amik a motrot, vagy az elektronikát érintik, és a festék is jól fogja birni, akkor az embléma nem érdekel!

147-es emblénmája nem kopik!!! Azt kell venni! :)
BadBoy31-05-2007 17:50:27 // 3767
Nos akkor kezdjem: :DDD

SZrintem a hőmérő (gondolom a vizhőmérő) nem nagyon sok autóban hullámzik, én nem láttam a 147-ben sem, és Bravaben sem, hogy hollámzott volna. De miért is fontos ez neked? Csak nem a KVd akarod leforrázni, de soha nem megy fel a viz forráspontig?? :PPPPP :DDD

Kulcs? És ahol csak az újlenyomat kell? Azzal mi van? Ott hová teszed a kulcsodat?

Koffer? Létezik SW verzió! :D

17'-es kerekek? Ha a 147-es ennyire rázott volna mint ez, akkor még mindig meglenne! Próbáld ki azt, és megtudod, mi a rázkódás, és hepehupa!
Alfacus Maniacus31-05-2007 17:03:02 // 3766
Ez nagy igazság, de ezzel nem állíthatok be jövő kedden az előrehozott 30.000-es szervízbe.

Viszont ha tudom, hogy a bal alsó 'csellentyűcske' (közreadom ezt a gyönyörű szót: egy kínai műszaki cucc magyar nyelvű kezelési utasításában volt...) többeknél C dúrban trombitál, de észrevehető következmények nélkül, akkor ezt megemlítem a szakszervíz szakférfiának.
Ha csak nekem, akkor lehet, hogy óvakodom a kisérleti terepmunka elkezdésétől.
Tibe31-05-2007 16:49:37 // 3765
Cartársak, hibátlan autó nincs, hívják az Alfának, vagy Toyotának, vagy bármilyne offos német csodának :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.