Igen, Te vagy az egyik újonc a csapatban, a másik pedig Kozó. :)
Nagyon szép az autó, és sok kellemes kilamétert az autóhoz!
Forum >> 159
BadBoy18-07-2007 11:51:08 // 3890
Kompressz úr18-07-2007 10:12:22 // 3889
Helyes a meglátás :-)
Kompressz úr18-07-2007 10:11:30 // 3888
Üdv a táborunkban! :)
Zool18-07-2007 08:51:00 // 3887
Gratula a járgányhoz. Szép darab. Asszem a topicban kitört a vakáció...
Lammas17-07-2007 20:53:31 // 3886
Igen, sziasztok, én vagyok az egyik újonc. Üdv mindenkinek!
BadBoy17-07-2007 11:17:38 // 3885
2 új taggal bővült a 159-es csapat!! :DD
Kiskukac13-07-2007 18:22:20 // 3884
Még nem, de nagyon vadállat!:))
BadBoy13-07-2007 18:17:35 // 3883
Tegna volt az olaj kicserélve. 38100KM-nél jelezte ki, hogy olajcsere. 3 DCL olaja volt hozzáöntve ez alatt a távolság alatt.
Kalex12-07-2007 21:16:50 // 3881
27000km-nél bevittem a vasat megnézetni, mert megyek vele nyarlni, mire visszajövök bő 30 lesz... Az olajat álitólag valami számitógépes diagnosztikának vetik alá és a gép az írta ki, hogy még további 16000 km-re jó a gyári olajam...nem semmi. Nem is fogyott nem is romlott. Ez még biztos nem kinai olaj:)))
Satti09-07-2007 15:43:15 // 3880
Bocsi nem láttam,csak az A5.hu-n szoktam nézni a Forma1 híreket,és ott láttam meg véletlenűl:-)))
Tedi09-07-2007 12:44:51 // 3879
Nem mondom, reakcióidőd az van :)))) Az A5-re múlt hét csütörtökön került ki, mi meg két hete csütörtökön írtuk meg :P
Zool08-07-2007 17:40:49 // 3877
Khhm. Ha kell sestleg alibi, megszervezzük.... :)
Valszeg az asszony is rákeres a neten. Eddig bevált...
Valszeg az asszony is rákeres a neten. Eddig bevált...
Alfacus Maniacus08-07-2007 17:38:25 // 3876
1) Képek lesznek, remélem.
2) Nem ajánlok semmit, csak zűr van belőle., Emlékszel a svájci óramúzeum ötletemre? 4 napja kirámolták az egészet, minden újság írta. Szóval inkább csendben maradok:))
2) Nem ajánlok semmit, csak zűr van belőle., Emlékszel a svájci óramúzeum ötletemre? 4 napja kirámolták az egészet, minden újság írta. Szóval inkább csendben maradok:))
Zool08-07-2007 17:26:54 // 3875
Gratula a szép kiránduláshoz. Képek?
Ha minden jól megy nkünk meg lesz Svájc, ha van még jó tipped LAusanne környékére, szivesen hallgatom :) (barcelonette talán picit messze lesz, meg ahogy olvasom, havas is most arrafelé) de ha nem akarsz spammalni, átmehetünk az útbeszáloós fúromra is...
Ha minden jól megy nkünk meg lesz Svájc, ha van még jó tipped LAusanne környékére, szivesen hallgatom :) (barcelonette talán picit messze lesz, meg ahogy olvasom, havas is most arrafelé) de ha nem akarsz spammalni, átmehetünk az útbeszáloós fúromra is...
Alfacus Maniacus08-07-2007 17:06:09 // 3874
... felhozom ezt az elszenderült topicot.
Az előrehozott 30.000-es szerviznél összeírt pár holmi (3855-as hsz.) a helyére került.
Szóval hétfőn reggel indulunk egészen a Skye szigetig, Skóciába. (Legfontosabb útikellékek bepakolva, úgymint esőköpenyek, ágymelegítő, hócipő:))
Kellemes és eseménymentes nyári Alfázást a Cartársaknak!
Az előrehozott 30.000-es szerviznél összeírt pár holmi (3855-as hsz.) a helyére került.
Szóval hétfőn reggel indulunk egészen a Skye szigetig, Skóciába. (Legfontosabb útikellékek bepakolva, úgymint esőköpenyek, ágymelegítő, hócipő:))
Kellemes és eseménymentes nyári Alfázást a Cartársaknak!
count M28-06-2007 13:30:51 // 3873
Bckk25-06-2007 21:30:38 // 3872
az első masz BRERA, a hátulso alsó része pedig valoszinu difuzorral lesz ellátva, 159 TI 19es felnik és ültetett alváz, de ahogy irják, csak 2010ben lát napvilágot. reménykedve a 4,2es V8as maserati motorral. viszont tul késő ahhoz h. sokáig érlelődjön és mindenkinek jusson, mivel ekkor már merőben uton lesz az uj 159es :)))
BadBoy25-06-2007 19:12:52 // 3871
Az a piros hátsó szárny nagyon csúnya. De nagyon is hihető, hogy ez a GTA. Más az eleje, és 2 pár kipufogóvéggel van megáldva a kicsike. Az ajtó előtt lévő letakart rész, pedig a hűtést szoégálhatja.
BadBoy25-06-2007 19:05:59 // 3870
Volt szerencsém ebben a változatban Brnoban. Nagyon szép! Az ülések nagyon jók, és nagyon jó az összhatás!
Nálunk még mindig az 1.9JTD motor maradna. De ebben a cikkben az 1.9JTD-ről nem esik szó, pedig nálunk azzal a motorral is lehet rendelni.
Nálunk még mindig az 1.9JTD motor maradna. De ebben a cikkben az 1.9JTD-ről nem esik szó, pedig nálunk azzal a motorral is lehet rendelni.
tj25-06-2007 18:20:41 // 3869
159 GTA test:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=12373
http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=12373
Tibe25-06-2007 13:09:46 // 3868
Gyönyörűűű ha most vennék új autót egy 2.4-es dízel, q4, TI csomagos 159 lenne fekete színben :)
Bckk25-06-2007 11:06:30 // 3867
Corn19-06-2007 11:08:30 // 3865
Lassan beledaráltam 5e km-t a 159-be, már lehet neki tolni... egyre jobban tetszik :) Isteni hallgatni, amikor a Bogáti-erdő szerpentinjén a turbó süvítése és a gumik nyüszítése egymást próbálják meg túlharsogni.
Kezdem megszokni, hogy szerpentinen kézzel bele kell nyúlni a váltásba. Az automata egyébként mindenhol zseniális, kivéve éles kanyargós úton, ahol nem vált vissza időben, és 1500-as fordulattól próbálna meg kigyorsítani, gyakorlatilag turbónyomás nélkül (padógáz és kickdown nem jó ötlet, hacsak nem akarok szalagkorlát-mintát a kocsi oldalára). Kézzel kapcsolgatva viszont meg lehet tartani a fordulatot és a nyomatékot, és megy mint az álom.
A rendszámvilágításom eddig 3x égett ki, most led-es fényeket kap, hátha az tovább bírja, mint 1-2 hét.
A kesztyűtartó vagy a bal A-oszlop környékéről egyre erősebb a zizegés, a szervíznek 10e km-nél lesz vele némi dolga.
Kezdem megszokni, hogy szerpentinen kézzel bele kell nyúlni a váltásba. Az automata egyébként mindenhol zseniális, kivéve éles kanyargós úton, ahol nem vált vissza időben, és 1500-as fordulattól próbálna meg kigyorsítani, gyakorlatilag turbónyomás nélkül (padógáz és kickdown nem jó ötlet, hacsak nem akarok szalagkorlát-mintát a kocsi oldalára). Kézzel kapcsolgatva viszont meg lehet tartani a fordulatot és a nyomatékot, és megy mint az álom.
A rendszámvilágításom eddig 3x égett ki, most led-es fényeket kap, hátha az tovább bírja, mint 1-2 hét.
A kesztyűtartó vagy a bal A-oszlop környékéről egyre erősebb a zizegés, a szervíznek 10e km-nél lesz vele némi dolga.
Kompressz úr18-06-2007 23:15:00 // 3864
Ma megtettem 300 km-t egy Mondeo 2.2 tdci ghia-val. Háááát. Az első ülések inkább hokedlihez hasonlítanak mint rendes üléshez ˙(így könnyű azt mondani, hogy mekkora hely van benne). Az egész autó műanyag érzést sugall, nem egy 159. A sokat megénekelt 2.2 tdci meg inkább traktorhoz van közel mint egy konszolidált modern dízelhez, legalább is hangra.
Lehet, hogy a 159 nehéz mint egy tank, de legalább érzi is az ember, hogy van az autóban anyag és nem csak kínai plasztik...
Lehet, hogy a 159 nehéz mint egy tank, de legalább érzi is az ember, hogy van az autóban anyag és nem csak kínai plasztik...
BadBoy18-06-2007 17:28:32 // 3863
BadBoy18-06-2007 17:27:15 // 3862
Nos akkor. Múlt héten voltunk Brnóban az autókiállitáson. Jól körbenéztünk az Alfa standján, ahol a köv. modellek voltak kiállitva:
Alfa 159 TI 2.4JTDm 210LE Q4
Alfa 159 SW 2.4 JTDm 200LE
Spider 3.2 V6 autómata
147 Q2
GT Black Line Distinctive
Na és ezzel azt akartam mondani, hogy a 159 TI nagyon komoly lett!!!! Gyönyörű a belsőm, és nagyon finom puha bőrrel van bevonva az ülés. Oldaltartása jóval karakteresebb, mint a sima ülésé, és nagyon kényelmes, nem mintha az széria ülés nem lenne az. A 19'-es kerekek nagyon hagszúlyosak, és nagyon szépek. A kormány elmondhatatlanul jó!!!! Sokkal jobb a fogása, mint a széria kormánynak! A piros varás az ülések széllén, és a sebességvátón nagyon jól megy a piros bőrbelsőhöz! :DD Végezetül annyit, hogy ha valaki gondolkodik rajta, nagyon megérni várni rá!
Alfa 159 TI 2.4JTDm 210LE Q4
Alfa 159 SW 2.4 JTDm 200LE
Spider 3.2 V6 autómata
147 Q2
GT Black Line Distinctive
Na és ezzel azt akartam mondani, hogy a 159 TI nagyon komoly lett!!!! Gyönyörű a belsőm, és nagyon finom puha bőrrel van bevonva az ülés. Oldaltartása jóval karakteresebb, mint a sima ülésé, és nagyon kényelmes, nem mintha az széria ülés nem lenne az. A 19'-es kerekek nagyon hagszúlyosak, és nagyon szépek. A kormány elmondhatatlanul jó!!!! Sokkal jobb a fogása, mint a széria kormánynak! A piros varás az ülések széllén, és a sebességvátón nagyon jól megy a piros bőrbelsőhöz! :DD Végezetül annyit, hogy ha valaki gondolkodik rajta, nagyon megérni várni rá!
Zool15-06-2007 14:34:58 // 3861
Egyébbként a bömö sem külömbb árképzésben, főleg a német árlistán. 1es no légkondi, 3as manuális, tkp a 3ashoz minden tkülön meg kell venned, pohártartótól az alufelnin át a dönthető üléstámláig, és az extrák kemény pénzbe kerülnek. Ha igényes autó kell, jól felszereéve lényegsen jobb ajánlat a 159, mint bármelyik német konkurense, most a többi modellelt kell felhozni/ ill versenyképességét megtrtrani.
Zool15-06-2007 14:26:52 // 3860
Rumi: elvárható? Az E klasse produkálta a Merci minden idők egyik legrosszabb megbízható mutatóit (főleg a Facelift előtt). Az autótörténelem egyik legjobb példája annak , hogy minél több valami va egy autóban annál megbízhatatlanabb. Ugyanis nemaz alap Eklassék romlottak el, hanem a 10.000féleképp összekonfigurált extralistájú változatok. Amúgy egy közeli ismerős (és továbbra is nagy Merci fan) pár éves S klasséjában nem működik a műszerfalvilágítás, és még nem sikerült az okára rájönni. Több botrány volt az inteligens fék meghibásodása miatt (ez általában előres feláras dolog), állíts meg egy közel 2 tonnás autót vészüzemmódban hirtelen szervó nélkül...
Amúgy én sem vennék 166ost E Klasse helyett, nem egy kategória, ideje lenne valami újdonsággal előállnia az Alfának. De mondjuk az új C Klasse és a 159 igenis ellenfél, és az Alfa mindenben megállja a helyét, én speciel azt választanám, főleg hogy vmivel olcsóbb is. Vezettem pár órát a C Klassét, és vicces volt, hogy bő negyedórán kerszetül villogtam az előttem lévőre, mire rájötem, hogyan kell ablakot mosni, ezen kívül nem éreztem semmi többletet benne, pedig újabb is közel 2 évvel.
Amúgy én sem vennék 166ost E Klasse helyett, nem egy kategória, ideje lenne valami újdonsággal előállnia az Alfának. De mondjuk az új C Klasse és a 159 igenis ellenfél, és az Alfa mindenben megállja a helyét, én speciel azt választanám, főleg hogy vmivel olcsóbb is. Vezettem pár órát a C Klassét, és vicces volt, hogy bő negyedórán kerszetül villogtam az előttem lévőre, mire rájötem, hogyan kell ablakot mosni, ezen kívül nem éreztem semmi többletet benne, pedig újabb is közel 2 évvel.
Rumi15-06-2007 12:56:35 // 3859
nincs semmi bajom az aflákkal
de apámat pl nem tudtam meggyőzn arról hogy E-osztály helyett 166ot vegyen.
pedig mondta hogy tetszik neki a 166, bár idő hiányában ki nem probálta.
az E320 Cdi szerintem már eléggé prémium kat :)
most 80K km van benne, nulla hibával, mint ahogy az elvárható. a 3200 dizel ccmről nem akarok áradozni.
a beltere viszont unbelieviable. abszolute pozitív értelemben.
nehezemre esik elismerni, de talán jól döntött.
az igazsághoz persze hozzá tartozik hogy a mercedesnek van a világon a legundorítóbb ár képzési stratégiája. kis túlzással még az S-classba is feláras a hátsó elektromos ablak :SS
a mienkbe pl kerestem az Isofix ülés helyeket, de nincs csak előkészítés, +ba kell megrendelni. kihallott még ilyet egy jóval 10millió feletti kocsinál.
véleményedre reagálva.
attól hogy technikailag fejlettebb vmi (2-4zónás klima) még ne romoljon el. a fejlettség ne menjen a minőség megbízhatóság rovására, ezzel burkolózni elég "gáz" dolog szerintem.
ha egy új X5 megáll mert elektronikai gebaszok vannak vele és teszi ezt rendszeresen, akkor az az elektronika akármilyen high tech, még nem elég kiforrott, nem alkalmas sorozat gyártásra, mert csak égeti a márkát.
de apámat pl nem tudtam meggyőzn arról hogy E-osztály helyett 166ot vegyen.
pedig mondta hogy tetszik neki a 166, bár idő hiányában ki nem probálta.
az E320 Cdi szerintem már eléggé prémium kat :)
most 80K km van benne, nulla hibával, mint ahogy az elvárható. a 3200 dizel ccmről nem akarok áradozni.
a beltere viszont unbelieviable. abszolute pozitív értelemben.
nehezemre esik elismerni, de talán jól döntött.
az igazsághoz persze hozzá tartozik hogy a mercedesnek van a világon a legundorítóbb ár képzési stratégiája. kis túlzással még az S-classba is feláras a hátsó elektromos ablak :SS
a mienkbe pl kerestem az Isofix ülés helyeket, de nincs csak előkészítés, +ba kell megrendelni. kihallott még ilyet egy jóval 10millió feletti kocsinál.
véleményedre reagálva.
attól hogy technikailag fejlettebb vmi (2-4zónás klima) még ne romoljon el. a fejlettség ne menjen a minőség megbízhatóság rovására, ezzel burkolózni elég "gáz" dolog szerintem.
ha egy új X5 megáll mert elektronikai gebaszok vannak vele és teszi ezt rendszeresen, akkor az az elektronika akármilyen high tech, még nem elég kiforrott, nem alkalmas sorozat gyártásra, mert csak égeti a márkát.
Zool15-06-2007 11:53:25 // 3858
Rumi: csak egy megjegyzés. A prémium nem azt jelenti, hogy megbízhatóbb, hanem olyan megoldásokat taratlmaz, amit pl egy Esperóban nem találsz... Adott esetben egy 2-4 zónás klíma sokkal valószínűbben el fog romalni, mert ezerszer több benne a hibaforrás. Látszólag kiforrott autókban is simán bekövetkezhet ilyesmi, pl a VOlvóknál 2-3 éves gyártás facelfit előtti változatások után és kiforrott tömegmodell technikai alapjával is gondok vannak pl a légkondival. (pl elkezt "szuszogni", azaz 2-3 másodpercenként kis motorok átállítják a fúvókákat, tiszta Darth Vader). Én gond nélkül levezettem az akkor elég új 147esemmel napi 1 ezer kmes penzumokat, volt hogy heti 2-4 ezer km is lement, mindezt teljes megbízhatósággal, 0 olajfogyasztással (pedig volt Németo trtaós 170, és ez 160nál is meglódult, hiába a lebutított 115LE JTD). Szal én nem félnék annyira az alfáktól... Nézd megh hogy milyen volt az előző tulaj, és hogy mennyi baj volt vele. Az bozti higy vanna hétfő reggeli modellek, amit el kell kerülni...
HátvédRomeo15-06-2007 00:43:47 // 3857
159-es Cartársak! Ezt láttátok? OFF-os verdák milyen bénák. 159-meg simán repeget minden körülményben :)))
159 repeget
159 repeget
Alfacus Maniacus14-06-2007 21:47:21 // 3856
Szerintem meg minden rendben van, a beígért német minőség klíma vonatkozásban elérve...
Kompressz úr14-06-2007 21:45:27 // 3855
A barátom nemcsak a klíma miatt főtt, hanem azért is mert a német technika egy megveszekedett alfás előtt égette... :)
Rumi14-06-2007 21:34:40 // 3854
hogy ezek az új autók mire nem képesek :))
Rumi14-06-2007 21:33:31 // 3853
őő
nem is azért írtam be, metr nekem címzettnek véltem
ez csak úgy kikivánkozott belőlem ;)
azért kiváncsi lennék vizsgálataid eredményére :DDD
nem is azért írtam be, metr nekem címzettnek véltem
ez csak úgy kikivánkozott belőlem ;)
azért kiváncsi lennék vizsgálataid eredményére :DDD
Kompressz úr14-06-2007 21:32:02 // 3852
A klímához annyit, hogy épp ma a barátom új passatjával voltunk pösten. Hazafelé az M3ason a klíma úgy gondolta, hogy nehogy meghűljünk, így 33 fokos melegben economy üzemmódba kapcsolt és nem is hagyta magát ezen üzemmódból kitéríteni. Az eco üzemmód annyit tesz, hogy a kompresszort lekapcsolja az autó és a legalacsonyabb hőfokon és legmagasabb ventillátor fokozaton is max langymeleg szellő hűti a tikkadó utasokat.
Alfacus Maniacus14-06-2007 21:28:03 // 3851
Rumi
a) a szervízbeszámoló egy új hozzászólás lett volna (de automatikusan Neked válaszra kattintok itten, még vizsgálom ennek okát:...
b) Esperot ismerem, fiam hajtott egy 9 éveset három évig minden probléma nélkül, míg vett egy új Oktáviát.
a) a szervízbeszámoló egy új hozzászólás lett volna (de automatikusan Neked válaszra kattintok itten, még vizsgálom ennek okát:...
b) Esperot ismerem, fiam hajtott egy 9 éveset három évig minden probléma nélkül, míg vett egy új Oktáviát.
Rumi14-06-2007 21:17:46 // 3850
hááát
ez csak azért gáz (attól eltekintve hogy más, még prémiumabb kategóriás autókról is lehet hallani egy s mást)
met amit mostanság kényszerből hajtok, nagyon OFF Daewoo Espero, 97es évjárat utolsó széria, tehát maga a modell fejlesztése vmikor a 90es évek elejére tehető.
a gépkocsiban jelenjeg 180ezer km van. újkora óta a család tulajdonában van (édesanyámé, akkoriban még nem volt csak durva felárért kiskocsikban az itt alapként lévő extrák)
a kötelező szervizen kívül egyetlen egy aluminium könyököt kellett cserélni anyag hiba miatt, meg a főfékhengert miután egy időben sokat állt az autó.
a motor olaj fogyasztása 15000ként maxról a minre (kb 3/4 liter), korábban semmi.
annak ellenére, hogy egy olajcsere után, nem csukták vissza a kupakot rendesen, és jelentős olaj távozott el így a motorháztető felé. blokk nem sérült.
nem zörög, nem nyiszog. müszaki probléma még soha nem volt vele.
vmennyi funkció müködik benne (légkondit egyszer kellett feltölteni gázzal), elektronyos kütyük is.
ilyet az alfa miért nem tud??
persze nem alfa
puha a futóműve (fővárosunkban sokkal kényelmesebb, meg amugy is, ring mint egy hintó)
alul motorizált. csak 180 a végsebessége, és azt is győzzed kivárni
nem gyorsul rendesen. a fékje is hagy némi kivánni valót maga után (bár az alfák sem a fékjeikről híresek)
dizájn terén nyilván kívül belül igénytelen.
a piaci értéke kb 400K huf, ezért nem adjuk el, ennél nekünk többet ér.
egy hasonló korú és felszereltségű 156ossal összehasonlítva racionális alapon. hülye lennék a meglévő információk alapján az alfát venni
persze ha autóról van szó, nem vagyok racionális vásárló, ezért van alfám
nade vannak akiknek A-B jármű kell....
tudom, ők ne vegyenek alfát :)
ez csak azért gáz (attól eltekintve hogy más, még prémiumabb kategóriás autókról is lehet hallani egy s mást)
met amit mostanság kényszerből hajtok, nagyon OFF Daewoo Espero, 97es évjárat utolsó széria, tehát maga a modell fejlesztése vmikor a 90es évek elejére tehető.
a gépkocsiban jelenjeg 180ezer km van. újkora óta a család tulajdonában van (édesanyámé, akkoriban még nem volt csak durva felárért kiskocsikban az itt alapként lévő extrák)
a kötelező szervizen kívül egyetlen egy aluminium könyököt kellett cserélni anyag hiba miatt, meg a főfékhengert miután egy időben sokat állt az autó.
a motor olaj fogyasztása 15000ként maxról a minre (kb 3/4 liter), korábban semmi.
annak ellenére, hogy egy olajcsere után, nem csukták vissza a kupakot rendesen, és jelentős olaj távozott el így a motorháztető felé. blokk nem sérült.
nem zörög, nem nyiszog. müszaki probléma még soha nem volt vele.
vmennyi funkció müködik benne (légkondit egyszer kellett feltölteni gázzal), elektronyos kütyük is.
ilyet az alfa miért nem tud??
persze nem alfa
puha a futóműve (fővárosunkban sokkal kényelmesebb, meg amugy is, ring mint egy hintó)
alul motorizált. csak 180 a végsebessége, és azt is győzzed kivárni
nem gyorsul rendesen. a fékje is hagy némi kivánni valót maga után (bár az alfák sem a fékjeikről híresek)
dizájn terén nyilván kívül belül igénytelen.
a piaci értéke kb 400K huf, ezért nem adjuk el, ennél nekünk többet ér.
egy hasonló korú és felszereltségű 156ossal összehasonlítva racionális alapon. hülye lennék a meglévő információk alapján az alfát venni
persze ha autóról van szó, nem vagyok racionális vásárló, ezért van alfám
nade vannak akiknek A-B jármű kell....
tudom, ők ne vegyenek alfát :)
Alfacus Maniacus14-06-2007 21:03:19 // 3849
PS.2. a 'hajtókar oldali'='forgattyústengely oldali'
Alfacus Maniacus14-06-2007 20:32:46 // 3848
T. Cartársak! (Második nekifutás, a délutáni beszámolómat a szerver el/megemésztette)
Ma, 25.112 km állásnál volt a 30.000-es szervíz (júliusi tervezett hosszútávú bolyongásra nem lenne elég a maradék km)
1) Az egész 2-2,5 óra volt.
2) A lista szerint végigvitt cserék (olaj, olajszűrő, pollensz.űrő stb.) megvoltak, ellenőrzések során elhasználódás miatt egyéb cserék (pl. fékbetétek) nem szükségeltettek.
3) Zörgő bal B oszlop kárpit rögzítései javítva, most néma (BadBoy írtál valami nyári módosítást, talán azért mert addig 'prémiumkategóriás' Stilo patenteket használtak).
4) Motorháztetőn egy-két apró kavicsfelverődést a föstőműhely kijavította
A teljes eksön valóban 0 Forint volt (Paulus Úr korábbi kérdésére)
A továbbiakat érzékenyebb lelkületű Alfás Cartársak ne olvassák:))
a) A szervíz kiszúrta, hogy a motor felső-hátsó oldalán végigfutó hűtőfolyadék acélcső bal rögzítésénél kis piros megszilárdult csomó van, korábbi apró szivárgás megkövesedett maradványa (hegesztési hiba - miért is ne lenne?) Cső megrendelve.
b) Írtam a gyorsításkor érezhető remegésről. Kb. 99%-ban megvan a tettes.
Alul két motorfelfüggesztési pont van, a baloldali egy kb. 25 centis elem (tkp. hasonlít egy hajtókarra). Ennél a hasonlatnál maradva: a kisebbik ('dugattyúcsap' oldali) fej szilentben levő rögzítőelem a motorhoz csatlakoztatva; a nagyobb ('hajtókar oldali') fej szilent csapja a kerethez rögzítve. Nos ez utóbbi kb 7 cm átmérőjű gumi szilentpogácsában a csapnak kb. 4 centis lötyögése van (szándékosan nem írtam 'játékot' mert az lehet betervezett is) szinte szabad kézzel mozgatva, valami teljesen kilágyult rossz guminak köszönhetően. Cseredarab megrendelve. Kissé kínos, hogy készlet nincs, olasz-lengyel-magyar úton jő majd a holmi, saccdátum sincs, még nem tudom, hogy a 30.-i indulásra ez mit jelent.
c) Légkondi. Panel szintén megrendelve, azon a vezérlőegység. Sokadik eset vagyok, vezérlés kiszámíthatatlan okból-időben átmegy másoknál is filantróp viselkedésbe, és lekapcsolja a hűtést, a tulajt megvédendő a jeges cúg ártalmaitól.
Ez a mai beszámoló Hölgyeim/Uraim.
P.S. Egyébként székesfővárosi, környéki márkatársaknak a Best Autóház szervízt nagyon tudom ajánlani.
Ma, 25.112 km állásnál volt a 30.000-es szervíz (júliusi tervezett hosszútávú bolyongásra nem lenne elég a maradék km)
1) Az egész 2-2,5 óra volt.
2) A lista szerint végigvitt cserék (olaj, olajszűrő, pollensz.űrő stb.) megvoltak, ellenőrzések során elhasználódás miatt egyéb cserék (pl. fékbetétek) nem szükségeltettek.
3) Zörgő bal B oszlop kárpit rögzítései javítva, most néma (BadBoy írtál valami nyári módosítást, talán azért mert addig 'prémiumkategóriás' Stilo patenteket használtak).
4) Motorháztetőn egy-két apró kavicsfelverődést a föstőműhely kijavította
A teljes eksön valóban 0 Forint volt (Paulus Úr korábbi kérdésére)
A továbbiakat érzékenyebb lelkületű Alfás Cartársak ne olvassák:))
a) A szervíz kiszúrta, hogy a motor felső-hátsó oldalán végigfutó hűtőfolyadék acélcső bal rögzítésénél kis piros megszilárdult csomó van, korábbi apró szivárgás megkövesedett maradványa (hegesztési hiba - miért is ne lenne?) Cső megrendelve.
b) Írtam a gyorsításkor érezhető remegésről. Kb. 99%-ban megvan a tettes.
Alul két motorfelfüggesztési pont van, a baloldali egy kb. 25 centis elem (tkp. hasonlít egy hajtókarra). Ennél a hasonlatnál maradva: a kisebbik ('dugattyúcsap' oldali) fej szilentben levő rögzítőelem a motorhoz csatlakoztatva; a nagyobb ('hajtókar oldali') fej szilent csapja a kerethez rögzítve. Nos ez utóbbi kb 7 cm átmérőjű gumi szilentpogácsában a csapnak kb. 4 centis lötyögése van (szándékosan nem írtam 'játékot' mert az lehet betervezett is) szinte szabad kézzel mozgatva, valami teljesen kilágyult rossz guminak köszönhetően. Cseredarab megrendelve. Kissé kínos, hogy készlet nincs, olasz-lengyel-magyar úton jő majd a holmi, saccdátum sincs, még nem tudom, hogy a 30.-i indulásra ez mit jelent.
c) Légkondi. Panel szintén megrendelve, azon a vezérlőegység. Sokadik eset vagyok, vezérlés kiszámíthatatlan okból-időben átmegy másoknál is filantróp viselkedésbe, és lekapcsolja a hűtést, a tulajt megvédendő a jeges cúg ártalmaitól.
Ez a mai beszámoló Hölgyeim/Uraim.
P.S. Egyébként székesfővárosi, környéki márkatársaknak a Best Autóház szervízt nagyon tudom ajánlani.
Rumi14-06-2007 18:53:26 // 3847
leállítani azért nem szabad a turbós kocsit azonnal, főleg hajtás után, mert az a turbó olajozása általában egy körön van a motoréval, ha tehát leállítod a motort, megszűnik az olajozása a turbónak. ami azrét nem egészséges, mert még forró, sőt még nyugodtan pöröghet is, akár azonnali halálhoz vezetve, berág pl.
sokáig nem kell, de egy 20secet minimum várjál leállítás előtt, főleg ha hajtod
sokáig nem kell, de egy 20secet minimum várjál leállítás előtt, főleg ha hajtod
Kompressz úr12-06-2007 22:19:23 // 3846
Én inkább a kímélet híve vagyok, szerintem hosszabb távon megtérül.
Más. Lecseréltük a család másik autóját (SW 1.9tjdm). Eredetileg egy Puntót venni küldtem el Mrs. Paulust, aztán hazaállított egy 147essel (meglehetősen alkalmi vétel volt egyébként). Az "új" szerzemény 1.6TS (120 le). Most valamilyen rejtélyes oknál fogva én hajtom, és az alsó fordulatszám tartományban sokkal kellemesebben autózhatónak találom a 159nél, ráadásul selymes a járása. No, persze ha odalépek akkor igencsak érződik a nyomaték hiánya.
Más. Lecseréltük a család másik autóját (SW 1.9tjdm). Eredetileg egy Puntót venni küldtem el Mrs. Paulust, aztán hazaállított egy 147essel (meglehetősen alkalmi vétel volt egyébként). Az "új" szerzemény 1.6TS (120 le). Most valamilyen rejtélyes oknál fogva én hajtom, és az alsó fordulatszám tartományban sokkal kellemesebben autózhatónak találom a 159nél, ráadásul selymes a járása. No, persze ha odalépek akkor igencsak érződik a nyomaték hiánya.
Corn12-06-2007 10:00:08 // 3845
Saját gyakorlat (Alfa 159, Alfa 33, és különféle offos olajkályhák: Vectra, Focus, stb): hidegen nem hajtjuk; komolyabb kergetés után az utolsó pár percet kímélő üzemmódban, kis gázzal (pl. autópályán folyamatos lassulás üveghang és satufék helyett), ha erre nincs lehetőség mert pl. komoly hegyi emelkedő legtetején kell megállni, ahol a parkolást sem tudom eléggé elhúzni, akkor járó motorral várok 1-2 percet. Eddig még nem halt meg turbóm :)
Igaz, annak a kollégámnak is még hibátlanul megy az 1.8-as Focusa, akit egy év alatt sem tudtam leszoktatni arról, hogy minden nap 15km padlógázas autópálya után azonnal leállítsa a pattogó motorú autót.
Igaz, annak a kollégámnak is még hibátlanul megy az 1.8-as Focusa, akit egy év alatt sem tudtam leszoktatni arról, hogy minden nap 15km padlógázas autópálya után azonnal leállítsa a pattogó motorú autót.
Kompressz úr11-06-2007 17:46:18 // 3844
Akkor én meg kontrázom BadBoy cartársat.
Három JTDm utáni gyakorlat: hidegen nem hajtjuk, melegen meg hagyjuk járó motorral 1-2 percet lehülni (ez folyamatos országúti vagy autópályás használatra vonatkozik, városra nem). Pester cartárs eddig még nem emlegette megboldogult mamámat, így talán a fenti eljárás visszaigazolást nyert. :-)
Három JTDm utáni gyakorlat: hidegen nem hajtjuk, melegen meg hagyjuk járó motorral 1-2 percet lehülni (ez folyamatos országúti vagy autópályás használatra vonatkozik, városra nem). Pester cartárs eddig még nem emlegette megboldogult mamámat, így talán a fenti eljárás visszaigazolást nyert. :-)
BadBoy11-06-2007 14:09:11 // 3843
Szerintem ezt igy kell csinálni. Egy autónak, és egy márkának vannak pozitiv és negativ oldalai is. De valaki ezt elismeri, és van aki nem.
De ha itt elmondjuk, és megbeszéljük, akkor lehet gyorsabban tudunk együtt megoldást találni.
De ha itt elmondjuk, és megbeszéljük, akkor lehet gyorsabban tudunk együtt megoldást találni.
BadBoy11-06-2007 14:07:11 // 3842
Nos akkor, és már leirtam a tapasztalatokat, és a mi technikánkat, és kaptam is érte hideget, de eddig semmi gondunk nem volt.
Mi soha nem hagyjuk a motrot, menni, ha megálltunk vele. Bravank volt 1.9TD, 246 ezer KM alatt ezt soha nem preferáltuk, és semmi baja nem volt. Nemrég hivott a személy aki megvette, hogy volt vele szervizben, és azt mondták, hogy a motor kifogástalan állapotban van. 147-ben 188 ezer KM volt. Turbóval nem volt gond, és Streetfighter tag, nem is panaszkodik rá. Ez a dolog izlés kérdése.
De a begyujtás és elindulás közt hideg motorral reggel minimum 5 percet várunk. Utána indulunk csak el vele. És amig be nem áll a vizhőmérséklet mutató az optimumra, addig nem is megyünk vele többel, mint 80.
Ez nekünk eddig bevált.
Mi soha nem hagyjuk a motrot, menni, ha megálltunk vele. Bravank volt 1.9TD, 246 ezer KM alatt ezt soha nem preferáltuk, és semmi baja nem volt. Nemrég hivott a személy aki megvette, hogy volt vele szervizben, és azt mondták, hogy a motor kifogástalan állapotban van. 147-ben 188 ezer KM volt. Turbóval nem volt gond, és Streetfighter tag, nem is panaszkodik rá. Ez a dolog izlés kérdése.
De a begyujtás és elindulás közt hideg motorral reggel minimum 5 percet várunk. Utána indulunk csak el vele. És amig be nem áll a vizhőmérséklet mutató az optimumra, addig nem is megyünk vele többel, mint 80.
Ez nekünk eddig bevált.
BadBoy11-06-2007 14:02:19 // 3841
AZ lenne az igazi, ha a márkakereskedések, és szervizek is figyelnének a népitéletekre, vagy csak olvasgatnák az egyes tipusok topicjait.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
502
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?