Forum >> 159

Alfacus Maniacus31-05-2007 16:45:27 // 3764
Corn!

Pár reflexió az eddig írtakra.

(1) Csodálom, hogy a Népítélet elfogadta a 2000-km-es anyagodat, mert saját szabályzatuk szerint ezt még nem lehetne közölni. Ezt csak zárójelben)

2) Első radar: hamar érzed a kocsi orrát, azon meg a radar sem segít, hogy az eléd tolatással beálló idióták meg nem. Legutóbb szombaton este tolattak bele a szépen kiálló pajzsba, szerencsére olyan masszív, hogy semmi deformáció, csak a lakkot szedte le pár centin a peremen (hülyegyereknek a pajzs éle mint kés, bevágta a műanyg lökhárítóját)

3) Szubjektív gondolataid a kocsiról kissé exponálják azt, amit eddigi Fórumtagságom alatt haloványan, de észlelni véltem:
a) vagy Magyarországra jöttek a legjobb Alfák és csak pár csodabogárral esnek meg kisebb kalandok
b) vagy távolról nem ez a helyzet, de úriember nem égeti magát azzal, hogy kritizálja a szeretőjét

Mindenesetre az én izlésemnek szimpatikusabb egy valódi napi használatra épülő 'ki mit vett észre' kötetlen légkör, mert abból mindenkinek több haszna lenne, mint a 'nincs probléma' módszerből.
De ez csak egy magánvélemény.

Üdv.
Alfacus Maniacus31-05-2007 16:03:10 // 3763
Mesa!

Ez az embléma dolog lehet, hogy valami új, ráerősítünk a 'tutti összerelésre' (copyright: Mesa) dolog. Én egy év és 25.000 km alatt sok apró kavicsot kaptam, motház fedélen apró leverődések vannak, de embléma régi dicsőségében (fényében) ragyog.
Összeszerelés: hogy marketingfogás, azt egyetlen átitatott alfás nem fogadná el (mindenféle szemöldökráncolásokat kockáztatva mondom Neked, óvatosan körülírva: 156-osom variábilis zajforrásokban jóval szegényesebben volt eleresztve, mint a jelenlegi 159-es)
mesa31-05-2007 11:02:35 // 3762
159 - egy új korszak ???

Tegnap voltam márka szervízben. Épp érdeklődtem Alfa embléma miatt. azenyém
alaposan kifakult és a lakk is lepattogzott róla

Ott áltak a 159-esek sorra.
És mit figyeltem meg ?
Kitaláljátok, ugye ?!

Pattogzott le a lakk az emblémákról! A pár hónapos kocsikon!!!

Miért van az, hogy az ugyanilyen megoldású Bimmerek jelvénye a húsz éves kocsijaikon is tökéletes állapotban van, a mi kocsijainkon meg pár hónap után bomlik el ?

Szerintem ez nagyon igénytelen.
És az ilyen bosszantó apróságok miatt fogják ugyanúgy leolaszhulladékozni !

Mert egyébként a szépséges AR logot mindenki megnézi a kocsikon, és azt látják hogy esik szét ...

Nincs olyan érzésetek tulajoknak, hogy ez a most tutti összeszerelés csak egy marketing hadjárat része ?
Corn31-05-2007 10:51:40 // 3761
Szia,

nos, megvettem mert szép, és az első 2e km alapján imádom, és örülök hogy megvettem. Nem csalódtam, azt kapom amit vártam.
Ugyanakkor tényleg van benne néhány olyan részlet, amiket csak kicsit máshogy megoldva jobban közelítettek volna a tökéleteshez, és ezeket a részleteket sztem nem szabad elintézni azzal, hogy "ez egy Alfa, ennek szabad ilyennek lennie, ha nem tetszik vegyél német tucatautót". Lehet, hogy aki kiad egy kisebb vagyont egy középkategóriás autóért, az elvárja, hogy ne kapjon ilyen apró kényelmetlenségeket. Amik nem hibák, de meg lehetett volna oldani kényelmesebben is. Ha nem is lehet tökéleteset alkotni, azért lehet rá törekedni... és a tökéletlenségeket jelezni kell, hogy az utódban kijavíthassák és közelebb kerülhessenek az ideálishoz.
Pl. azt mondják, hogy ez "driver's car"... OK, de akkor a hőmérő inkább mutassa a tényleges hőmérsékletet ahelyett, hogy hajszálpontosan meredjen az ideális értékre folyamatosan. Vagy induljon kulccsal, gomb helyett.
Lehet, hogy kukacoskodásnak tűnik, hogy miért nem lehet rátenni a lakáskulcsot a kocsikulcsra... az autók évtizedekig kulccsal indultak, és a legtöbben a kormányoszlopról fityeghetett a kulccsomó. Illetve aminél máshol volt, arra is rá lehetett rakni 1-2 másik kulcsot. Aztán jött a Renault a kártyával, jöttek a németek, és jött az Alfa is, és nincs szívem a gyönyörű középkonzolt összegányolni a lakáskulcsokkal. (Zárójeles sztori: egyszer építettünk egy apartman-hotelt, ami alapvetően hosszabb tartózkodásra szólt, és az alap-gondolata az volt, hogy a vendég minél inkább érezze magát otthon. Ennek érdekében az apartmanok nem kártyával, hanem kulccsal nyíltak, és a zár-típus kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a kulcs hagyományos kulcs-formájú legyen, az ettől eltérő kulcsokat eleve kizártuk.)
Csomagtartó: maga a csomagtér nem kicsi, de a nyílás mérete... nem mondom, hogy a tandemernyő az átlagos méretű csomag, de pl. a nagyobbik bőröndömmel is kellett matekozni, mire be tudtam tenni komolyabb rombolás nélkül. Egy sportautónál természetes, a középkategóriában kompromisszum.
A pohártartót azért nem hiányoltam, mert van benne :) Ott figyel a szivargyújtó előtt, hamutartónak álcázva.
A 17-es kerék mint alapfelszereltség nem hátrány, sőt... de ha Bukarestben nem szeretném kiélvezni az összes hepét meg hupát, akkor esetleg szeretnék egy ballonosabb gumit egy kisebb felnin, főleg télen, de erre nem volt lehetőségem. Jobban utána fogok járni azért ennek a témának őszig.

A fenti apróságokat természetesen a vásárlás előtt is ismertem (eleget nyúztam a tesztautókat), és az autó előnyeiért cserébe elfogadtam. De ez nem jelenti azt, hogy a következő modellen nem lehetne megoldani őket, és azért szemet hunyni felettük, mert ez egy Alfa (még akkor sem, ha eretnekség ezen a fórumon ilyet mondani).

Ja, apróság, de talán érdekes: az utastérben 3 csavart találtam az ülések alatt az autó átvételekor... remélem csak Giovanni zsebéből esett ki, és nem hiányzik valahonnan :)
Grando30-05-2007 22:16:54 // 3760
Nekem elolvasva úgy tűnik, hogy: megvetted, mert szép, aztán mégsem jött be, mert nem tudsz vele centizni, nem tudod rárakni a kocsikulcsra a lakáskulcsokat, meg a szivargyújtó nem jó helyen van. Ja, és nem fér be a tandem siklóernyő (skandallum!). De azér nem olyan rossz, mert mindenki megnézi.
Amúgy kihagytad, hogy a pohártartót kihagyták.
A 17"-os felnivel már valóban kissé jobban érezni az út egyenetlenségeit (xarságait...), de azért ezt a negatívumok közé írni... (A brembo egyébként a 166-ban elfér a 16"-os kerék mögött is.)
Összességében a negatívumokat kissé bővebben sikerült kifejtened... :(
Corn30-05-2007 22:02:44 // 3759
Szia,

a problémamentes tolatással nincs gond, csak azt nem tudom, mikor kell megállni :) Ui. nem könnyű megérezni, hol van az autó vége, tudok-e még tolatni 5 centit, vagy már foglalhatom az időpontot a fényezőnél.
Az autó orrát könnyebb megszokni, de az sem egyszerű feladat, még akkor sem, ha kardot nyelve ülök. Ehhez képest az 5 méteres XJ-vel is gyerekjáték volt centizgetni.
Sminkelni meg ritkán szoktam, főleg nem a kocsiban. Még a végén beakadna a műkörmöm a sminktükörbe :D
BadBoy30-05-2007 21:35:48 // 3758
Elfelejtettem ezeket a kommentárom végéről!!! :DDDDDD

Tudom! Nem sértődöm meg! Ahogy a közmondás mondja:

"Bolond lyukból, bolond szél fúj! :DDDD
Tedi30-05-2007 21:28:59 // 3757
Jó-jó, nyugodság van Sanyikám, ne vedd magadra ennyire, csak vicc vót :)))
BadBoy30-05-2007 21:23:11 // 3756
Hát akkor tennék pár megjegyzést az itélettel kapcsolatban, mivel te mondtad, hogy irjunk :))).

Tolatóradar?????? Nekünk nincs, és kifejezetten nem is akartunk! Akkorák a tükrök, hogy probléma mentesen lehet tolatni vele. Előre meg egyáltalán nincs gond a kilátással, ha nincs annyira megdöntve a ülés olyan szögben, hogy már majdnem fekszel. A tökröket pedig nagyon rosszul állitottad be, mert szerintem, nagyon jól lehet bennük látni, ha nem sminktükörnek használod! :PPPP :DDDDD.
Kompressz úr30-05-2007 19:45:47 // 3754
Link hozzá (csak, hogy ne kelljen keresgetni :)))?
Corn30-05-2007 19:44:23 // 3753
Sziasztok!
Új hús a fórumon :) Nemrég vettem át a 2. alfámat, egy 33 TD után pár évvel egy 159 2.4-et. És élvezem :)
Feldobtam róla egy Népítéletet is, lehet támadni.
Zool29-05-2007 08:56:01 // 3752
Gratula a járgányhoz. Szép darab...
BadBoy28-05-2007 23:05:47 // 3751
Nem! Csak 4-5 órát, és kész! Nem kockáztatom a jogositványomat. Minden nap autóval járok suliba, és megtezsek 136KM-et, igy nem kockáztatok.
Kompressz úr28-05-2007 22:56:47 // 3750
Ja csak az az egyetlen alkalom 365*24 óráig tart :DDD
BadBoy28-05-2007 22:49:14 // 3749
ÉN?!?!?!? Ez sértés! Nem vagyok antialkoholista, de évente csak egyetlen 1 alkalommal iszom alkoholt! Amikor barátommal együtt megünnepeljük szülinapjainkat! 3 nap eltérés van! Soha máskor nem fogyasztom alkoholt!
Tedi28-05-2007 22:44:16 // 3748
Hát azt Neked kell tudni :D Én arra gondoltam, hogy alkoholos befolyásoltság alatt voltál :)
BadBoy28-05-2007 22:43:35 // 3747
Hova voltam betolva? :D
Tedi28-05-2007 22:38:21 // 3746
Be voltál tolva szvsz :D
BadBoy28-05-2007 22:33:39 // 3745
Én 2-őt láttam :DD
BadBoy28-05-2007 22:33:11 // 3744
Helló!

Üdv a csapatban! Mikor látunk egész képet az autóról??
Kompressz úr28-05-2007 21:58:53 // 3743
A fekete macskákkal hogy állsz? :)
F15928-05-2007 21:54:04 // 3742
Ráadásul az autót is 13.án vettem...:)
Tedi28-05-2007 21:51:20 // 3741
Ja és 159-ese van :))
Tedi28-05-2007 21:50:58 // 3740
Lesztek még többen is, úgy érzem :) Van egy másik tagunk, aki arra vár, hogy elfogadjam a regisztrációját. Ha jól emlékszem :)))
Kompressz úr28-05-2007 21:48:39 // 3739
Jesszus! :DDD
F15928-05-2007 21:41:03 // 3738
Üdv Mindenkinek, így a forumon keresztül is!

Most már 13an vagyunk!;)
Halesz28-05-2007 11:59:45 // 3737
Gratula hozzá :) Brutális!
BadBoy28-05-2007 11:56:56 // 3736
Gratula! Nagyon szép!!!
Junior28-05-2007 10:25:30 // 3735
így van 1,9 MJET 16v, 150LE Distinctive felszereltség bőrüléssel, navigációval tolatóradarral, visibility csomaggal(eső-,szmog és sötétedésérzékelő automatikusan sötétedő belső tükör), 17"-es felnikkel.
úgy nézki, hogy a jövő héten lehet átvenni.
Alfacus Maniacus28-05-2007 09:24:27 // 3734
Valamelyik 1,9-es. (1 kémény)
Kompressz úr28-05-2007 09:12:06 // 3733
Gratula.
Paraméterek?
Junior27-05-2007 22:25:54 // 3732
Hamarosan ezzel a gyönyörű vassal szeretnék csatlakozni a 159-esek büszke táborához:

Alfacus Maniacus25-05-2007 19:27:30 // 3731
PS2: Lévén ez autós topic, azért is érdemes szétnézni óráséknál, mert senki nem hinné, hogy kaphatók pl. 3 Ferrari, 2 Aston Martin avagy 1,5 Rolls árába kerülő karórák. És nem azért, mert lúdtojásnyi rubinba vagy gyémántba van beletéve.
Mellékelem (plátói) szerelmem, a Blancpain 1735 Le Brassus képét.
Ára: 669.460 Euro

(Most tényleg eltünök innen offjaimmal)
Alfacus Maniacus25-05-2007 17:25:17 // 3730
P.S. Óramúzeum/óraüzem pici babával kilőve, ezt értem. Asszonyt viszont azon melegében ki lehetne engesztelni egy 3-15 milliós Patek Philippe vagy Blancpain karórával:)))
Alfacus Maniacus25-05-2007 16:29:30 // 3729
(Fogalmam sincs, mennyire ismered Svájcot, csak vakon javasolgatok itten... - de ez nem 159-es téma, a továbbiakban szívesen folytatom az Utazások Alfával topicban)

Regeltől-estig híreset és különlegeset látni: közeli pillantást vetni a Matterhornra (Zermattból). Lausanne -Martigny-Sion-Visp és ott le dél felé. Tasch-ig lehet kocsival menni, tovább csak ott lakóknak (több négyzetkilométeres parkoló), onnan HÉV szerű megy kb. 10 percig és Zermattban vagytok (én Genfből mentem oda-vissza négy gyerekkel - a fele kölcsönben volt a sógórnőmtől - nem gond).

Útközben még esetleg Chillon vára ('A chilloni fogoly') Montreaux mellett a tóparton - ahol enyje-bejnye van, mert költői lelkületű Byron is bevéste nevét kb. 200 éve az egyik oszlopba a tó felszíne alatt levő kazamatákban, persze jó ideje már üvegborítás védi a szándékos műemlékrongálás eredményeként létrejött relíkviát:))
Zool25-05-2007 14:27:09 // 3728
De asszem előtti picit tenulmányozzuk a netet is.
Zool25-05-2007 14:26:35 // 3727
Hmm, talán asszonnyal kisbabával még korai. Így is szerencsésnek mondhatom magam, hogy nőmet érdeklik az autók...
Kompressz úr24-05-2007 08:53:05 // 3726
Megbocsájtva.
Kezdek félni magamtól, hogy engem miért kerülnek el az ilyen parajelenségek. Igaz, talán a selespeeddel letudtam minden alfás bosszúságot egy életre. Az kétszer hagyott ott az autópályán épp egy fontos bírósági tárgyalásra menet. A második alkalommal már nem akarta elhinni a bíró, hogy lerobbantam.
Ráadásul elsőként januári hóban, hidegben volt szíves megállni a szeretett járgány.
A pert azért megnyertem :)))
Alfacus Maniacus24-05-2007 08:39:38 // 3725
Paulus Esq.!

Pardőz a félretájékoztatásért: Gádor Béla=Nagy Lajos
Alfacus Maniacus24-05-2007 00:25:26 // 3724
Arra én is...

Meg van még két komolyabb dolog (ez nem ciripel-nem ciripel kérdés), de csak az egyiket említem, mert tanulékony lévén tudom (v.ö. 'A búvár hencser' c. humoreszkkel, emlékeim szerint- Gádor Béla?) nem igazán nyerő itt a problémákkal előjönni.
Motorikusan a kocsi kifogástalan, az olaj 24.000-után a pálca szerint is 1-2 mm-re a max közelében van, semmi villanyzaftos parajelenség.

Dolog #1. Ma igazi kánikula, kocsit szándékosan a napon főztem, aztán indulás. A légkondi ismét sztrájkolt, miként tavaly nyáron is tette a legforóbb spanyol, portugál napokon -akkor aztán egyszercsak talpra állt kb 6-8 nap után - leírva a Népítéletben.

Amit tesz: beállítva 21 fok, dolgozik becsületesen 6 pálcikás vent. fokozattal, aztán kb. 10 perc után nem a pálcika fogy és marad gyengébb fokozattal a hűtés, hanem marad a pálcika és nem hűt egyáltalán. Ezután fél percenként váltakozva enyhe hűtés pár másodpercig, meg nem hűtés. Ha ekkor átkapcsolom akár a LO-ba, akkor sem történik semmi változás. Mire ma hazaértem, kocsiban 35 fok lehetett
Ezt produkálta egy csere 159 1.9 mJet is tavaly nyáron, gumisnál is találkoztam egy hasonló sorsú márkatárssal. Szervizem már ismeri az ügyet, valmi töltésprobléma volt több légkondinál is, szóval nem első madárként vannak esélyeim a gyógyulásra. (Ettől még a légkondi beszállítót meg kellene tépni, vélem én; meg ne emlegessem a 156-ost, de 7 év alatt egyszer sem kellett légkondihoz hozzápiszkálni).)

Dolog #2 majd a szervíz után.
Alfacus Maniacus23-05-2007 23:46:20 // 3723
(csak halkan, mert ez nem útitopic)

Javaslatom valószínűleg meglepő az Alpok közismert látnivalói ellenére, de ami Lausanne-ból is könnyen elérhető és hihetetlen élmény, az egy La Chaux-de-Fonds nevű, amúgy elég elszomorító városka, 19 km Neuchatel-től.

Páratlan gazdagságú óramúzeum - de a használt eszközök, tenyérben elférő gépek is, működő műhelyek régi órák restaurálására, lehet nézni, hogyan dolgoznak és egyáltalán hogyan készülnek azok az apró alkatrészek, amelyekből egy drága órában többszázat kell összeépíteni pár mm-es magasságú tokban (természetesen mechanikus órákról van szó és nem gagyi kvarcról).
MUST SEE!
...és milpardon az off-ért
Alfacus Maniacus23-05-2007 23:01:32 // 3722
A rossz oldalból a legrosszabb helyeken (közlekedésileg!) szereztem némi praxist, igaz emiatt mai napig is néha felriadok éjszaka:)) Lapomon listázva ilyen korábbi munkahelyek, mint Ceylon, India, Pakisztán.

Tkp. olyan mint Anglia, csak tehenekkel, szamárkordélyokkal, motoros riksákkal, motorindítástól leállításig (talán automatára állítva?) dudáló járműroncsokkal - periodikus műszaki vizsga nyema - száguldozó vezetőkkel. Ja, és a robogókon ülő 4-5 fős családokkal, az ember nem tudhatja, hogy melyik pillanatban gurul a kerekei alá egy teljes familia a mások által fellökött kétkerekűről.
Ennél talán a wiszkivel tartósított autósok sem rosszabbak...
Zool23-05-2007 22:28:49 // 3721
A legelső képen van egy Alfa. Ez azért enyhítő körülmény.... :)
Kompressz úr23-05-2007 22:21:59 // 3720
A végén megsértődök és beárullak, hogy szétoffolod a topicot (mily' szép magyar kifejezések :))))
Zool23-05-2007 22:08:05 // 3719
De igazából Alfacus Maniacus tanácsaira is kiváncsi lennék...
Zool23-05-2007 22:07:10 // 3718
Ez meg a napos oldal lefelé...





Zool23-05-2007 22:03:29 // 3717
Egyéébbként ideális volt a 147 közvetlen kormányával (a Roveré is hasonló volt), nem is tudom mit fogok kezden a volvó hajókormányának pörgetésével... :)
Zool23-05-2007 21:58:24 // 3716
Én először ájzsaka csináltam meg, tévedésből a legmagasabb hágó felé kerültönk, egy szétesőben lévő Rover coupéval. Meg részletes térkép nélkül, használhatatéan kökorszaki navival. Na úgy izgalmas volt....
Kompressz úr23-05-2007 21:49:43 // 3715
Unalmas egy hely... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.