Forum >> 159
Szergej24-01-2019 20:04:09 // 114265
http://olaszautobonto.hu/elektronika/alfa-romeo-159-19-jtd-50516858-szamu-gyari-uj-hutoventilator-vezerlo-elektronika/14353
Szergej24-01-2019 20:02:17 // 114264
Külföldi fórumokon sokat írnak, a hűtőventillator vezérlő hibájáról. Néha nyáron az enyém is dob hibát miatta, de működik...! A ventillátor mellé van felszerelve, ez a vezérlő elektronika. Ugy néz ki kb mint az ecu.
Shadin24-01-2019 19:14:00 // 114263
De tényleg, nem utalt valami konkrétabbra?
Shadin24-01-2019 19:13:29 // 114262
Vat kájnd of modul? Aztat nem mondta? Itt sajna egy modul merül föl.
szelod924-01-2019 18:54:55 // 114261
Körvonalazódni látszik a hűtés téma. Egy modul okozhatja a hibát, a bontósok szerint gyakori hiba az 1.9 és 2.0 JTD modelleknél, ennek ellenére nem találtam róla túl sok információt. Valakinek van személyes tapasztalata a témában? Link is jöhet, bármi :D
szelod924-01-2019 10:40:09 // 114260
Szerintem a nagyobb baj inkább az, hogy a hideg motort teszik ki ilyen terhelésnek. Ahová én hordom az autót, ott szerencsére nem művelnek ilyet.
RomeoOne24-01-2019 10:06:25 // 114259
Mondjuk gondolkoztam ezen a dolgon, és azért annyira túlspilázni sem kell szerintem. Sokkal nagyobb terhelést kap akkor, amikor menet közben padlózom le és forgatom terhelés alatt. Üresben hiába pörög fel, nem hatnak rá nagy erők. Persze, azért én sem örülnék, ha feleslegesen padlózgatnák a kocsit.
Giuntini24-01-2019 09:42:15 // 114258
Én ahová viszem, ott szép szóval megkértem, és nem padlózzák le, sőt hozzá sem nyúlnak. Tudják, hogy egy agyament dolog, és egy korosabb dízel ott lehelheti ki a lelkét, például egy hajtókar törés miatt.
Szabister24-01-2019 02:00:37 // 114257
Köszönöm szépen :)
Gyapi Ɨ|ѯ23-01-2019 22:55:25 // 114256
köszi a választ Szabi!
Liquid23-01-2019 22:51:27 // 114255
na ez tetszik :) hatalmas ötlet
Macccy23-01-2019 22:07:18 // 114254
Nem hittél nekem? :)
A kerék feltalálása óta így mérik a dízelt. De szerintem ez megér egy megkenést, basszák meg, senki ne padlózza tiltásig az 59-nek.
A kerék feltalálása óta így mérik a dízelt. De szerintem ez megér egy megkenést, basszák meg, senki ne padlózza tiltásig az 59-nek.
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2019 21:47:52 // 114253
Ezért volt külön vizsga programom és gondolkozok erősen, hogy a 159-nek is írok egyet. Aztán ha kijött a vizsgasorról, visszaírom a parkolóban normálisra :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2019 21:44:32 // 114252
Egy régi TC cikkből: "A dízelmotorral szerelt autók esetében egy úgynevezett szabadgyorsításos mérést kell alkalmazni. A teszt lényege, hogy alapjáratról padlógázos gyorsítással leszabályzási fordulatszámra kell pörgetni a motort, a mintavevő szonda a kipufogócsőben van, a kiértékelést pedig természetesen számítógép végzi. Ez az eljárás szakmailag vitatott. Dízelmotort terhelés nélkül (legalább hétszer) így megkínozni nem minden esetben szerencsés, egy rosszabb mechanikai állapotú motornak a végét is jelentheti. A törvények ezt a technológiát írják elő, az esetleges károkért egy vállalkozás sem tud felelősséget vállalni. "
Liquid23-01-2019 21:29:13 // 114251
sztem netto hülyeség, valami idióta örökség ez is...
terheletlenül mérni a füstölést nem okos dolog
terheletlenül mérni a füstölést nem okos dolog
RomeoOne23-01-2019 21:14:25 // 114250
De ez miért jó? Max fordulaton kell megnézni, hogy mi jön ki belőle? Mert akkor gondolom hiába van ott a gazdája, ez a mérési előírás. De ha meg nem, akkor meg minek túráztatják feleslegesen?
fazek23-01-2019 20:46:29 // 114249
Hali.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
szelod923-01-2019 20:08:28 // 114248
Pont a héten voltam a Mozaik utcai NKH vizsgabázison, offos autót intézni. Előttem egy E60 BMW volt, 525D. Beáll a vizsgabiztos csávó, szonda a kipufogóba. Beül, beindítja és legalább ötször (de ezek szerint 7) alkalommal padló. Olyan füstöt tolt az autó, hogy csodálkoztam, hogy átment 😂 Ezek után tuti, hogy nem fogom otthagyni az autót sose megbízással, bár eddig sem volt erre példa.
Szabister23-01-2019 19:58:23 // 114247
http://www.foncsorozas.hu/
Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Roll198323-01-2019 19:55:32 // 114246
Nekem eddig ez rendesen működött, ezért nem értem a dolgot. Néhány hete kezdett szórakozni.
RomeoOne23-01-2019 19:49:21 // 114245
Nekem még 0/6-nál is max szokott lenni. Lehet, hogy csak addig lett töltve, hogy az érzékelő 5/6-nak látja. Érdekes jószág az amúgy, sokat hitelt nem lehet neki adni, max arra jó, hogy szóljon, ha már ideje gondolkoznod a rátöltésen.
Roll198323-01-2019 19:42:40 // 114244
Igen, ott maxon van, bent meg kevesebbet mutat.
RomeoOne23-01-2019 19:41:39 // 114243
Mármint a maximumot nívó pálca alapján érted?
Roll198323-01-2019 19:36:03 // 114242
Sziasztok! Mi okozza a lenti jelenséget? Illetve, hogyan méri a szintet?
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Szabister23-01-2019 07:41:11 // 114241
Ez nincs ragasztva, csak be van pattintva. Ennek a cseréjéhez nem kell a szélvédőt bántani.
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 22:36:12 // 114240
Kiszedéskor ezzel kezdik, nem is az a kérdéses nekem, hanem az új berakása is megy-e így?
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
Szabister22-01-2019 22:20:48 // 114239
Lehet külön cserélni. Mikor cserélték a szélvédőmet először ezt szedték ki. Szélvédősnél valószínűleg kapsz is asszem vmi 5000Ft körül van. Azzal a rozsdával is megérné foglalkozni,szépen megtud az indulni.
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 20:12:33 // 114238
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 19:54:28 // 114237
A műszerfalon az olajszint jelző nekem akkor is lemegy 1-2 kockát, ha az olajszint változatlan, de kezd koszolódni az olaj. Olajcsere után 7-8e km-nél kezdi.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 19:39:19 // 114236
Áhh köszi, ez a nekem való módszer :-)
Fordjee22-01-2019 18:42:36 // 114234
Köszi mindkettőtöknek. Olajat megnéztem, teljesen jó, akkor nagyon minimális fogyást jelezhet valóban. Vételnél találtunk hátul egy olajos flakont, 1 literest, felmerült a gyanú, hogy eszi az olajat, azért van benne, tartalékként, de valószínűleg csak megmaradt az olajcsere után.
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 18:29:59 // 114233
A lököst ehhez egyébként le kell venni? Az nagy macera? Gondoltam én is rá, hogy nem szenvedek az embléma cserével, dobok rá egy új scudettot kompletten (majd tavasszal) :-)
Süti15922-01-2019 18:05:25 // 114232
Szia,
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
RomeoOne22-01-2019 18:04:07 // 114231
Annyi olajfogyás teljesen természetes. Nem nagyon lehet így meghatározni, hogy mennyi olajfogyást jelent. Én akkor szoktam fél litert rátölteni, mikor már egy ideje sípol, hogy 0/6 csík (olyankor még nívó szerint minimum min-max között félúton szokott lenni a szint, de sokszor még több). Akkor rátöltök fél litert és újból 5-6 csík szokott lenni.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 17:56:23 // 114230
Majd rákérdezek , de autópályás autóról van szó, amit használnak is.
Fordjee22-01-2019 16:44:24 // 114229
Sziasztok!
Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.
Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.
És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?
Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.
Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.
És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?
Zolibácsi22-01-2019 16:32:07 // 114228
Mint nálam, elég egy el öregedett víz tartály és még is van a baj.
Giuntini22-01-2019 15:52:40 // 114227
Nem törvényszerű hogy 200 ezer fölött az legyen! A tied meg fl utáni.
Kazes☻22-01-2019 15:06:47 // 114226
Ezt mindig is így csinálták... akármerre jártam, nem újdonság. : /
ProdyG22-01-2019 14:58:17 // 114225
ez vicces, tegnap vittem műszakira a kocsit (új helyre) és egy brutál padlógázzal kezdődött az egész. azt hittem véletlen volt vagy meghülyült a vizsgabiztos :D
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
Wasco22-01-2019 14:44:19 // 114224
Értem. Már csak merem remélni, hogy az enyém is a remekbe szabott darabok közül való.
293000 km-rel :-)
293000 km-rel :-)
Giuntini22-01-2019 14:39:55 // 114223
Mit jelent az évekkel ezelőtt? Az enyém egész jól bírta, 50 ezret. De könyörgöm, 50 ezer km-ert adsz ki egy rahedli pénzt?
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Liquid22-01-2019 14:39:43 // 114222
"Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó."
Ezt jó tudni.
Ezt jó tudni.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 14:25:54 // 114221
Igen, ezek a szelepek közt hajlamosak elrepedni. Kvázi típushiba, de mégsem mondanám annak, hiszen rengeteg 2.4 futkározik kitudja honnan 200e alá visszatekerve gond nélkül. Az Autoscouton azért van párszáz 300e km-t közelítő darab, nem hinném, hogy mind hengerfejes, vagy az volt. :-)
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
Wasco22-01-2019 14:10:27 // 114220
A felújítás minden esetben hegesztést jelent?
αλφα22-01-2019 13:41:36 // 114219
Sajnos az lehet...
mex8621-01-2019 22:23:40 // 114218
valszeg 10v lesz az a 166 130ért. Azzal meg sokra nem megy akinek 159-hez kell.
αλφα21-01-2019 21:54:35 // 114217
Az egyik Facebook-os Alfás csoportban hirdet egy srác egy 2.4-es 166-ost. A kasznija szita, de azt állítja, a motorja szépen muzsikál. Mindezt 130 ezerért... Csak a hengerfej megérhet annyit valakinek, akinek meghalt a 159-esében nem? (Mármint, ha tényleg egyben van.)
Giuntini21-01-2019 18:23:16 // 114216
Értsd meg, hogy felújítottat nem szabad belerakni. A hegesztes mellett 10-20-50 ezer km múlva újból megreped. Felelős autószerelő most már nem rak fel felújítottat. Mind újból megreped, kivéve a gyári felújított.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
441
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?