Forum >> 159

Alfabundi25-09-2018 13:26:21 // 111916
Hát most majd figyelem a fogyasztásmérőt. De ilyen hangváltozást, erővesztést, füstöt nem észleltem még.
droberto25-09-2018 13:20:34 // 111914
Tőled nincs messze Dömpi szerelője Abonyban.
Csabi nevő srác és nagyon ügyes. :)
Keresd Dömpit!
droberto25-09-2018 13:19:01 // 111913
Illetve motorféknél nem megy vissza 2 l-re a pillanatnyi fogyi.
droberto25-09-2018 13:16:41 // 111912
Ezt akkor írja, ha nem elég ideig megy az önindító és pont nem indul el a motor.
A FL előtti nyomvatartóssal önindítóval ezt könnyebb előidézni. :)
droberto25-09-2018 13:05:13 // 111911
50502812


8-9k Ft.
Meg tudod venni, bármelyik márkaüzletben, Erhardnál, Ofinál, Hegyaljánál vagy Unixnál.

Ha bontottat akarsz, akkor Érd, Alfaungarn.

Nekem a M betű volt sérült. Ezóta tökéletes.
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2018 10:59:43 // 111910
Nekem emelekedik a fogyi erősen. Erő vesztés nem nagyon van, de nem is szoktam ilyenkor bántani. Városi közlekedéskor lehet észrevenni, hogy picit lustábban, butábban indul meg, és a váltó is később kapcsol (kb mint hidegen) és nem olyan szuper finoman. Mélyebb, tompább hangja is van, még a gyerekek is észrevették a múltkor. MIkor befejezi, egy apró döccenés szerű érzés (ez is csak városban araszolva érződik), és újra frissen, lendületesen gurul, és újra kicsit nyersebb lesz az alapjárata. És egyébként az 500km sem szentírás, nekem 600 fölött szokott kijönni autópályás + vegyes használatban. Városban pedig szinte menetrendszerűen 210km, ami nagy szerencsémre általában pont egy hét napi használat :-) Szóval elég hétvégén egy regen túrát csapni a környéken :-DDD Pályán, országúton sokkal nehezebb észrevenni. Füstöt meg sosem nyomott regen közben.
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2018 10:48:08 // 111909
Ez computeres diagnosztika nélkül innentől nem fog menni. Meg kellene nézni, hogy a diag szerint nyit e a szelep, mér e nyomást, stb. Pl lehet rossz a nyomásmérő is.
A szivattyú letapadni nagyon nem tud szerintem. Három dugattyú van benne, ezek állítják elő a nyomást. Már önindító fordulatszámon is nagyobbat, mint ami az injektorokhoz szükséges. Ezt szabályozza le a mágnesszelep. Megnézném még, hogy a visszafolyó ágon van e gázolaj, illetve egyáltalán a pumpa kap e gázolajat.
Egyébként ha nem, akkor szárazon nem nagyon játszanék vele, nincs külön kenése! Csak a gázolaj keni a pumpát, szóval üzemanyag nélkül járatva kopni (spénesedés) fog. A lemorzsolódott pici fémdarabok pedig jó esetben fennakadnak a nyomásszabályzó szűrőjén. Ha nincs ilyen rajta, akkor kinyírhatják az injektorokat.
ZoliNix25-09-2018 10:40:20 // 111908
Ez sem igaz minden példányra.
EGR kiírás előtt nekem is felment a pillanatnyi fogyi 18-20L környékére, nagyon nem akart menni és büdös volt, füstfelhőt nyomott a regen kezdetén.
Valószínű újabb szoftver lett felrakva az EGR kiírás miatt, ezután nem észrevehető a fogyasztásnövekedés, minimálisan megy rosszabbul, nem füstöl, meg ha nem fújja el a szél akkor van egy kis olajkályha szaga.
plejik25-09-2018 10:37:17 // 111907
Mennyi motorolaj kell olajcserénél? Most megy majd a verda kipufogó meg fék cserére, de ha már azokat beszerzem meg cseréltetem , akkor gondoltam, olaj , olajszűrő, légszűrő, és pollen szűrőt is cseréltetek benne.
Dj.Bíró25-09-2018 10:04:09 // 111906
olaszautobonto.hu ott láttam
Giuntini25-09-2018 09:41:51 // 111905
Abból veszed észre, hogy a pillanatnyi fogyasztás az egekbe szökik, ventilátor bekapcsol, a turbónyomás alacsonyabban van, elveszed a lábad a gázról és 0-ra esik vissza. Megváltozik a motor hangja, darabosabban jár. 500 km környéken mi dig kell regenerálnia.
plejik25-09-2018 09:14:01 // 111904
Szerintem vagy ebay, vagy keress bontóban egy autót és szedesd le róla. Mert külön ami új elég drága ahogy nézegetem.
plejik25-09-2018 09:03:00 // 111903
Mindig addig szoktam, amikor előjön, akkor megyek vele addig ameddig el nem tűnik. (soha nem állítottam még le olyankor.)
Piritu - 1.000.00025-09-2018 08:48:13 // 111902
Az üzenet akkor jön, ha már többször félbe lett szakítva regenerálás és fontos hogy végigmenjen. Ilyenkor addig kell menni amíg ki nem alszik...
Alfabundi25-09-2018 08:42:11 // 111901
Ezt akartam már kérdezni, mindenki írja így regen meg úgy regen, miből lehet azt tudni hogy csinálja? 3000 kilométert mentem eddig az 59 el de èn nem veszek èszre semmi különleges dolgot..
Sziti25-09-2018 06:26:00 // 111900
Igen erre gondoltam en is volt otthon egy masik nyomasszabalyzom áttettem de azzal sem müködött,sajnos az autó állt vagy 3hetet beinditás nélkül,akksi is le volt merülve,esetleg meg arra gondoltam hogy nem e esetleg maga a nyagynyomású szivattyú tapadt le,vagy ment tönkre!
Angelo Bianco24-09-2018 22:48:00 // 111899

Sziasztok! Nincs valakinek ilyen logója? Pontosan elég lenne egy "J" betű is!
Lexlutor24-09-2018 21:23:54 // 111898
Nekem egy kisebb verzió van. Élőbe nagyon jól néz ki.
Blog
Ez a teli verzió, nekem se tetszik annyira.
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2018 20:47:35 // 111897
Ez lehet pl nyomás szabályzó szelep (vagy hozzá tartozó kábel) hiba. Ha az nem nyit, elengedi a nyomást és visszamegy a gázolaj a tankba.
Csabi24-09-2018 20:46:45 // 111896
Ha a szűrő elszabadul,akkor igen habosodni fog, nem lesz fojtás... Szerintem mehettek tovább,nem az lesz...
Sziti24-09-2018 20:34:59 // 111895
Sziasztok!A kérdésem az lenne hogy jart e mar ugy vki hogy a nagynyomasu szivattyú kimenő ágan ahol ra megy a közös nyomócsöre inditózáskor nincs nyomás,egy csepp gázolaj sem ezáltal be sem indul az autó!Alany 159 1.9jtd 8v
Köszi
beeep14624-09-2018 20:13:18 // 111894
Mindenképpen megejtjuk a folyadék cserét, már csak az a kérdés hogy a szűrő leeses törvényszerűen habosodassal is jár-e, vagy a tartály vonalat teljesen elfelejthetjük?
Csabi24-09-2018 19:48:12 // 111893
Elég ha leszívjátok a folyadékot a tartályból, látni fogjátok a szűrőt, hogy a helyén van e. Az olajcsere pedig nem árt.
beeep14624-09-2018 19:30:16 // 111892
Üdv.
Megnéztük a tartályt. Maximum szint alatt egy nagyon picivel a szint és nem habos.
Azt kértem a szerelőmtől, hogy szedje le a tartályt, nézzük meg leesett-e a szűrő és ha nem akkor legfeljebb kicseréljük a szervo folyadékot. Vagy így hogy nem habos és rendben a szint ez egy felesleges lépés? Hagyjuk inkább és keressük a hibát máshol?
Köszönöm
plejik24-09-2018 19:29:31 // 111891
Ez felháborító.. :D
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2018 18:21:31 // 111890
Biztos lesz akinek tetszik :-D
Shadin24-09-2018 18:08:11 // 111889
Szerintem soha az életben :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2018 17:53:10 // 111888
Érdekes beltér tuning.
plejik24-09-2018 17:25:11 // 111887
2011-es. De, akkor nálam mindig regel, mert gyakran rezonál a rendszer, de nekem valószínű kipufogó dobom a szar. Pont most rendelem meg hozzá az újat. Kíváncsi leszek megoldja-e. De ezt regerenáló üzenetet szerintem 1 év alatt kb. 5x ha kiírti. Inkább , akkor ha keveset mentem vele, vagy mondjuk áll pár napot, mert mondjuk valamiért külföldön vagyok és olyankor nincs használva.
Smith24-09-2018 17:12:37 // 111886
Mikori autó? Enyém is 2.0 2011 év végi, de sosem írja ki. Csak a hangjából és a kipufogó rezonanciából detektálom, hogy éppen regen van.
plejik24-09-2018 16:55:02 // 111885
A központi egységen irja, hogy DPF cleaning, és hagyjam mozgásban na járművet. Meg egy kis ikon is megjelenik.
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2018 16:40:32 // 111884
Ez valami rejtett funkció lehet. Nekem egyszer tévedésből kiírt ilyesmiket. Valahogy hülyén nyomtam a start gombra. Túl röviden, vagy nem tudom, de az autó nem indult be, helyette kiírt egy csomó üzenetet. Közölte, hogy a DPF emelt hőmérsékletű, regenerálás folyamatban, ne állítsam le az autót. Mindezt álló motorral! :-DDD Aztán bedobott egy hibát olyan hiba körülmény paraméterekkel, mintha alapjáraton járna a motor.
Ezt egyszer csinálta, előtte sem és azóta sem. Mintha valami gyári teszt funkció lett volna. Érdekes volt :-D
Dj.Bíró24-09-2018 16:20:26 // 111883
Elektromos kapcsolási rajz esetleg van valakinek? Alfa 159 1,9 jtd 150Le 2009 évjárat.
Smith24-09-2018 16:03:36 // 111882
Neked kiírja, hogy DPF cleaning???? Hogyan?
RomeoOne24-09-2018 15:26:09 // 111881
Amúgy szerintem is. Olyan tipikus 2.0 hiba, hogy eklatánsabb példát nem is lehetne találni. Még az EGR hűtő sem ennyire jellemző :D
Shadin24-09-2018 15:23:08 // 111880
Az a dob rossz. blog
RomeoOne24-09-2018 15:15:27 // 111879
Pesten is vannak jó szerelők. Én csak Csöriről tudok nyilatkozni, mert oda szoktam hordani, Várpalota. Felhívod előre, egyeztetsz vele időpontot, meg elmagyarázod a problémát, hogy tudja mit kell csináljon és be tudja rendelni az alkatrészeket. Kiveszel egy nap szabit, leviszed a kocsit, megcsinálja, aztán boldogan viheted haza.
De én jászkiséri vagyok eredetileg, október közepée felé megyek haza. Ha addig kibírja, akkor összefuthatunk majd és ránézek én is szívesen az autóra. 2.0 az enyém is, van már vele egy kisebb tapasztalatom :D
plejik24-09-2018 15:03:54 // 111878
Pénzt szántam már rá, de sajnos itt a helyi "sufni szerelők" nem tudok jobbat mondani, alkalmatlanok mindenre, alkatrészt tudnak cserélni, de hibát megkeresni azt nem. Ja a legjobb ha mondom milyen kocsim, kb. rám b..ák a telefont, hogy olyat ők nem szerelnek ezt hallgasd: "mert bonyolult".. Kérem szépen ő az autó szerelő, ha Én azt mondanám a cégnél, hogy nem csinálok meg a hálózati hibát mert bonyolult , akkor ki is raknának szépen.. :D

Hova érdemes akkor vinni?
RomeoOne24-09-2018 14:56:42 // 111877
Nem tudom ,hogy arrafelé van-e. De szerintem ne a közelben gondolkozz. Ha egyszer kell jól megcsinálni, akkor szánd rá az időt meg a pénzt és vidd el akár messzire is. Akkor rendbe lesz téve és nem lesz vele több komoly gondod egy darabig.
plejik24-09-2018 14:51:16 // 111876
Amikor az autó kiírja, hogy DPF cleaning, akkor kellen történni valaminek? Úgy értem megemelkedett fordulat stb?

A másik , tudtok esetleg Jászberény környékén valakit aki jó alfa szerelő? (pl.: Gyöngyös, Eger akármi, elérhetőségg?) Mert 2 olyan gondom van a kocsival ami egyenlőre megoldhatatlan hibának tűnik és sajnos kezdek már azon gondolkodik , hogy lehet eladom, mert ez így nekem nem járja.

Az egyik továbbra is a leállás, hiba nincs nem tudják olvasni sem. A másik a kipufogó rezonancia. Nem rossz a dob, mert 3000-es fordulat fölött kezdi el csinálni, berezonál az egész kipufogó, majd minél jobban nyomom neki annál jobban és egyre hangosabb, aztán abbamard, de a rezonancia ha kihúzatom továbbra is fennáll, de csak 3000 fölött...
RomeoOne24-09-2018 14:43:54 // 111875
Anno, miután megvettem, a kocsit, nekem is 1 hónapon belül kiégett a jobb oldali.
Én is csak egyet cseréltem, mert nem tudtam, hogy párban kéne. Utólag szólt a szerelő, akivel cseréltettem, hogy 2 izzót kellett volna hozzak. Mondjuk azóta is ég mind a kettő, szóval lehet, hogy a baloldalit már cserélték előttem, magában.
Most így visszaolvasva a blogot, már akkor is láttam egy kis színbeli különbséget. Lehet, hogy mégis eredeti még az az izzó.
Ami feltűnt mostanában és zavar is, hogy látom a kocsi árnyékát a mögöttem lévő tompítottja mellett is. Mondjuk úgy kell elképzelni, hogy megyek el mellette a pályán a belsőben és látom, hogy a szalagkorláton fent van az árnyékom. Azt a területet mondjuk pont a bal, a nem cserélt xenon világítja meg.
Ránézek már majd a színére és lehet, hogy tényleg cserélni kell majd. Eddig azon agyaltam, hogy vajon már ennyire szar a foncsor, mert sokan arra is panaszkodnak. De most, hogy utánanéztem, hogy a xenon mekkora fényerőt tud veszíteni, lehet csak egy izzócsere kéne.
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2018 14:21:26 // 111874
Ez akkor oké, ha ismered az autó előéletét és tudod, hogy előtted is már párban cserélték. Úgy vettem az autót, hogy rózsaszín volt az egyik xenon benne. Kicseréltem csak azt, persze felkészültem rá, hogy lehet hogy heteken belül a másik is csere. És nem. Ennek majdnem két éve. A két izzó azóta is egyforma színű és működik. Szóval lehet találgatni, de az én tippem az, hogy előttem is így cserélték, csak azt ami elromlott.
RomeoOne24-09-2018 13:51:43 // 111872
Elvileg azért, mert a xenon izzók élettartama kb. azonos. Szóval ha az egyik kiég, akkor hamarosan a másik is ki fog. Meg idővel gyengül a fényük meg változik. És lehet, hogy más színű lesz a kettő meg más erősségű
plejik24-09-2018 13:50:14 // 111871
Miért? Ha a másiknak semmi baja , akkor nem szívesen dobom ki belőle. :)
RomeoOne24-09-2018 13:42:04 // 111870
A xenon izzókat párban szokták cserélni.
Szergej24-09-2018 13:29:21 // 111869
Este átnézem! Hátha találok vmit!köszi
droberto24-09-2018 13:16:50 // 111868
Ötletek:

- Kontakthiba a stekkereknél (oxidáció, laza anya saru).
- Kábelszakadás (kábeloxidáció).
plejik24-09-2018 12:50:06 // 111867
Az, már ki is vettem és le van törve belülről egy darab.
Philips D1S volt benne rendeltem is egy ugyanolyat. (15 papír) :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.