Forum >> 159

RomeoOne01-10-2018 16:19:30 // 112082
Én érdeklődtem pár helyen, de azt mondták, hogy fényező egy felnivel nem áll le kínlódni, mert ugyanannyit tud érte elkérni, mintha egy elemet fújna le és 10x akkora munka.
Marad a szinterezés. Annál is marha nagy a színválaszték. Én is hasonló színt akartam, mint a gyári sötétebb fényezés, de egy színkártyán látva ezer színt egymás mellett, marhára nem fogsz tudni választani.
Végül ráböktem egyre, a végeredmény sztem kicsit sötétebb lett. De még nem láttam a kocsin, mert tavasszal csináltam és most fog először felkerülni. Én azt javaslom, hogy nézd ezeket a kékes szürke színeket a kártyákon és a világosabbakra törekedj. A felnin úgy is sötétebbnek fog mutatkozni. meg nagyon finomszemcsés porfestéket válassz.
blog
Roll198301-10-2018 15:59:08 // 112081
Ha lekerülnek a nyári Ti felnik az autómról, akkor kapnak egy felújítást, mert a korábbi svájci tulaj néhányszor megjelölte őket. A terv az, hogy erről a sima ezüsttől elbúcsúzok és azt a sötétebb színt választom, ami WarbiRunner felnijén is van. Mi lehet ennek a színkódja, tudja valaki?
RomeoOne01-10-2018 15:17:36 // 112080
Nem vagyok amúgy gumis, csak egy ideje már eléggé elmerültem a témában. Sztem jobban, mint itt a fórumon bárki más. De ha van, aki nálam hozzáértőbb, esetleg a Continál, az Apollo-nál, a Hankook-nál stb. dolgozik, én szívesen átadom a terepet :D
Liquid01-10-2018 15:13:08 // 112079
húú de hétfő van, ez valóban csak nyomtatási nézet :)
Asszem jobb lesz ha nem imitálom tovább a munkát :)
RomeoOne01-10-2018 15:08:06 // 112078
Ugyanazokat a gumikat nézed, csak annyit csináltál ,hogy a másodikon kikattintottad, hogy az XL-es indexet ne jelenítse meg a táblázatban :DDD
Liquid01-10-2018 15:02:25 // 112077
Jaaa, hogy te vagy a gumis is :D
Igen valahogy úgy van, hogy egy adott mérethez 1 vagy 2 súlyindex tartozik, és ahol van kettő ott a nagyobbat XL-nek hívják.
Viszont akkor ezt hova helyezed el a világképben? :)
Az Uniroyal oldalán nézegettem a products alatt.
Az egyik XL a másik nem, a súlyindex pedig egyforma :)
Morfiusz Cédula01-10-2018 14:52:38 // 112076
Ahogy írod, a Pirelliből _elvileg_ van ebben a méretben (235/40R19) nem XL, nekem tavasszal viszont nem sikerült beszereznem, mindenhol csak XL-et tartottak.
RomeoOne01-10-2018 14:30:27 // 112075
Valaki, gumihoz értő igazán felszólalhatna végre :)
Itt vagyok, nem tűnik fel? :DDD

Egy adott méretnek van egy súlyindexe. Nincs olyan, hogy 235/40R19-ből van 88-as, 91-es meg 92-es.
Az fixen 92-es, ha nem XL.
Az XL, meg erősített oldalfal, pontosabban eXtra Load, nagyobb terhelhetőség, tehát nagyobb súlyindex. Az adott méretnél 96. De amúgy az is fix egy adott méretnél, nincs 95-ös meg 98-as XL ezen a méreten. Ilyen egyszerű.
Liquid01-10-2018 14:19:01 // 112074
Nem is mondtam olyat :)
Ahogy én értem, az XL konkrétan egy adott méret legnagyobb súlyindexe utáni lépcső.
A téligumim pl. 98V XL (Nexen Winguard Sport 235/45R18)
A nyári pedig 98Y XL volt (Uniroyal RainSport 3 245/40R19)
Valaki, gumihoz értő igazán felszólalhatna végre :)
RomeoOne01-10-2018 14:00:57 // 112073
Akkor az bizony XL
RomeoOne01-10-2018 14:00:48 // 112072
Nem. Egy adott gumiméret determinál egy súlyindexet. Az XL-es változat pedig a méretre jellemző nagyobb súlyindexet. Ez (majdnem 100%-ra biztosan mondom, hogy) minden esetben +4 szokott lenni.

235/45R18-on 94 a sima, 98 az XL
235/40R19-en 92 a sima, 96 az XL
stb.
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2018 13:48:27 // 112071
Áhh sht...nem 92. Hanem 96 Y, ahogyan a gyári szerelésű is.
Liquid01-10-2018 13:44:04 // 112070
az XL a súlyindex mellett van, tehát 96-osból pl van ilyen és olyan is
RomeoOne01-10-2018 13:29:41 // 112069
A 92-es nem XL-es. Érdekes, mert a gyári honlap nem mutat nem XL-es változatot.
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2018 13:27:16 // 112068
A Satin szerintem nem XL-es, nem látok rajta ilyen jelzést 92 Y. Az a 2.5t terhelhetőség elégnek tűnik :-)
A gyári Conti SC3 sem volt xl-es amúgy. Annyit tudok, hogy legközelebb is pont ilyen gumit vennék. Nagyon sokkal halkabb, nem kopik durván, és kényelmesebb mint a Contik voltak.
Roll198301-10-2018 12:59:49 // 112067
17-est keresek a téli felnire.
RomeoOne01-10-2018 12:48:29 // 112066
Most direkt átnéztem pár márkát 235/40R19-ben

Continental:
A Conti Sportcontact3-ból van elvileg nem XL-es (tehát 92-es súlyindexű) gumi. De tekintve, hogy már az SC6-nál járnak, ez azért beszédesnek is mondható.

Michelin:
Nyári gumiból nincs nem XL-esük a méretben. Csak téliből egy minta. N0-s indexxel, azaz Porsche homologizáció.

Pirelli:
Itt relatíve van választék, P Zero-ból és P7 Cinturato-ból is a gyártói honlap szerint van 92-es súlyindex.

Dunlop:
Sport Maxx RT-ből van 92-es indexű. Ennél is beszédes, hogy a legfrissebb minta az RT 2

Vredestein:
Nincs nem XL-es

Goodyear:
Az Eagle F1 Asymmetric 2-ből van 92-es súlyindex. Megjegyzem, hogy ennél a típusnál is a 3-as jelzésű a legújabb minta.

Bridgestone
A Potenza RE050A-ból van 3 fajta XL-es és egy fajta nem XL-es. Ez utóbbi G-s üzemanyag indexű, szóval valószínűleg kopik gyorsan. Biztos tapad is. Ez is elég sportautó használatot sejtet. Amúgy ez sem egy friss minta.

Hankook:
Nincs.


A fentebbiek alapján tényleg levonható a következtetés, hogy nem nagyon erőltetik a nem XL-est ebben a méretben. Kimondottan sportkocsikra van nem XL-es ebben a méretben. A Pirellin kívül az újabb abroncs mintákból nincs is, csak XL.

Simán el tudom képzelni azt is, hogy fejlesztettek ezen a részén is annyit, hogy nincs számottevő különbség és elmúltak már azok az idők, mikor az XL-es egy batár gumi volt, ami rontotta a menetdinamikát.
Liquid01-10-2018 12:26:41 // 112065
javítom magam: van de nagyon kicsi a merítés
Smith01-10-2018 12:17:34 // 112064
Bárhol kapható, nekem Csöri rendelte mikor cserélte is, volt vagy 400 Ft. :)
Liquid01-10-2018 12:16:33 // 112063
19-esben szerintem csak XL-es van. Tehát nem rontanak, mivel eleve avval van szerelve :)
RomeoOne01-10-2018 12:06:41 // 112062
Nem mondanám, hogy nem lehet komolyan venni. Nem törvényszerű, hogy XL-esnek kell lennie. Csak ebben a méretben már simán drágább a nem XL-es, mint az XL-es.

Nekem Vredestein Ultrac Vorti van most fent, ami kvázi sportgumi és a folyamatos pályahasználattól nagyon gyorsan kopik is. Ez a második szezonjának a vége lesz és vakargatom a fejemet, mert ha vissza is rakom a következő nyárra, abból már max 2-3 hónapot fog kibírni. Szóval majdnem 2 szezon alatt lefutottam az új abroncsaim. Igaz, nem is tudtam soha különösebben zavarba hozni, ha tapadni kellett.

Na, de hogy az első részhez visszakanyarodjak, a felvázolt okból kifolyólag nézegettem a Pirelli P Zero új sportváltozatát, mert iszonyúan tetszik a mintája. Az én méretemben van XL-es nagyon drágán, meg nem XL-es kibaszott drágán. Az utóbbi N1-es jelölésű, azaz Porsche-re homologizált abroncs. Szóval az XL-es a kommersz, a nem XL-es meg a drága, speckó abroncs. Nem mondanám komolyan vehetetlennek.
RomeoOne01-10-2018 12:00:39 // 112061
Amúgy azok az Satin abroncsok XL-esek? Az enyémek azok és annak is ilyen az oldalfala. Igazából olyan, mint ha masszív peremvédője lenne. Egy fokkal nyugodtabb is vagyok padka mellé parkolásnál mert az abroncs oldalfala éri el legelőször a padkát és ha nem lendülettel parkolok, akkor hamarabb észreveszem, hogy túl közel vagyok, mint hogy baja lenne a felninek.
ZoliNix01-10-2018 11:56:37 // 112060
Srácok!
Aki otthon cserél kerékcsapágyat mindenki nyomatékkulcsot használ?
Vagy csak érzésre?
Az elsőt még cseréltettem, de nem várnék a szerelőre a hátsónál, hosszú a sor.
Ehhez még nem merek olyan bátran hozzányúlni mint a régebbi autóimhoz.
Shadin01-10-2018 11:47:09 // 112059
Már nem sokat, de amelyik nem XL-es a 19"-os méretben azt nem is venném komolyan.
Roll198301-10-2018 11:06:08 // 112058
Srácok, az XL gumik mennyit rontanak a TI komfortján?
Liquid01-10-2018 10:28:23 // 112057
Attól függ milyen ülés, a TI-nél esélytelen.
A kvázi fapados szövetülésnél megoldható. Kérdezd meg Dömpi-t. Neki volt 3 gyerekülése ha jól emlékszem.
Shadin01-10-2018 10:07:35 // 112056
Bármelyik Fiat kereskedésben, Erhard cartársnál, Elaforg-nál stb.
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2018 10:00:14 // 112055
Vredestein Ultrac Satin 235/40 ZR19. Idén vettem rá, szóval ezt még nem kell gumiápolózni :-DD.
Előtte a gyárinak megfelelő ContiSportcontact 3 volt. Látható különbség van a két gumi között, hiába azonos a méret. A Conti összefeszül, úgy áll a felnin, mint valami germán tuningautón. A Vredestein oldalfala viszont függőlegesen követi tovább a felni vonalát, ezért láthatod "suvosabbanak" :-) Nekem így tetszik jobban, bár lehet nem az oldalnézet áll neki legjobban.
Ami még sokkal fontosabb, az a komfort és a gördülési zaj. Ezzel a gumival puhábban közlekedik az autó és nincs gumizaj. Szinte semmi. A Contik szerintem méltatlanul hangosak voltak egy ilyen zajszintű autóhoz. Lényegében pályán folyamatosan azt hallgattam, hogy hogy változik az aszfalt minősége alattunk. Most pedig csend van és csak suhanunk :-DD
Tapadásban nem tudom, hogy van e különbség. Ezzel a gumival több bátrabb kanyart vállaltam mint a Contikkal, de nem állítanám határozottan, hogy azért, mert ezzel jobban érzem a határait. :-D
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2018 09:38:09 // 112054
Egyébként ülés függő is. Tesóméknak egy G Astra-ban is sikerült megoldani, hogy befért 3 teljes méretű gyerekülés egymás mellé. Viszont gondolj bele, hogy ez egy elég átmeneti időszak amikor erre szükség lehet. Nem tudom mennyit mentek telt házzal hosszútávokat, és mennyi a gyerekek közti korkülönbség, de nálunk az jött ki, hogy azért a pár alkalomért amikor mindannyian hosszabb távra beülünk és megyünk valahova, nem cserélünk autót. Városban meg.. ugyan már :-DD
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2018 09:31:28 // 112053
Berlina-ban próbáltam :-) Megoldható, de egy gyerek elöl utazik. Nálunk ülésmagasító elöl, gyerekülés + babahordozó + Kinga hátul. A középső öv hossza van elcseszve, mert nem lehet a "púpra" középen bekötni a hordozót, nem éri át az öv. Úgy lenne igazán jó hosszabb távon. Tavaszra megcéloztuk, hogy a nagyobbik lánynak már ne kelljen magasító sem (135cm?), a kisebbik kapja a szép Ferraris magasítót,a mini manó meg marad még hordozóban. ha létezik olyan, hogy biztonsági öv hosszabbító, azzal bejátszuk középre a hordozót. Így elférnek hátul lazán majd. :-)
Egyébként a hátsó öv érdekes módon még felcsúszik a nagyobbik lányom nyakára, tehát kell magasító. Elöl viszont normálisan fut rajta az öv. Bár 150cm alatt nem szabályos elöl, viszont be tudja kötni magát és nem fagy meg a háta reggel a bőrülésben, hanem fetrenghet a felfűtött fotelben. :-D
LacUS01-10-2018 09:02:13 // 112052
Sziasztok,

valaki próbált 3 gyerekülést SW-ben elhelyezni? Lehetséges vagy kénytelen leszek fél offosba átköltözni?

Köszi a segítséget előre is.
hpeti9101-10-2018 08:09:30 // 112051
Sziasztok! 1.9 jtdm 16V-hez keresem a nívópálca tok és a karter közötti tömítőgyűrűt. Gyári száma: 55189839. Tudnátok javasolni egy helyet, ahol be lehet szerezni, mert én sehol nem találok.
Köszi!
Zolibácsi01-10-2018 07:04:44 // 112050
bibibiiii ,nekem megy fel is :-)
sutyi7030-09-2018 23:02:13 // 112049
2008 januári, de felfele nem egy nekem se.
vermi9030-09-2018 22:56:11 // 112048
Ha hosszan nyomom a nyitast lemennek az ablakok nálam... még a tető ablak is. Viszont felhúzni nem tudom a záró gombbal... nem is kell Olaszo.-ban mindig jó idő van. minek húznák fel :)
Liquid30-09-2018 22:54:53 // 112047
A nyitógombot nyomva tartva lehúzza az ablakokat. Pontosabban addig mozgatja amíg nyomva tartod. Ha 2007 nyaránál régebbi akkor felfele is működik.
sutyi7030-09-2018 22:52:42 // 112046
Sziasztok!

Gyári távirányítóval lehetséges az ablakokat működtetni nyitáskor-záráskor?

...én ugyan nem tudok róla de ma érdekes dolog történt, bevásárlásból a kocsihoz érve, több csomaggal a kezembe nyitottam az ajtót, a kulcson minden nyomta amit értem. Ajtó kinyílott és az összes ablak lementek. Utána többször próbáltam imitálni de semmi nem történt.....
droberto30-09-2018 20:48:13 // 112045
Vagy, csak nem elég fekete. :)

Egy suvix és egy gumiápolás változtatna a helyzeten. :)
droberto30-09-2018 20:46:21 // 112044
Milyen márkájú gumid van?
235/40-19?

Tényleg egy kicsit ballonosabbnak (szuvosabbnak) tűnik pl. a Bridgestone-hoz képest.
Szerintem a Ferinek is ez ütöttötte meg a szemét.

Kíváncsi lennék, hogy milyen magas az oldalfal. Vagy lehet, hogy csak a bevágások futnak máshogy ki az oldalára.
droberto30-09-2018 20:41:50 // 112043
Jól mondod, a nagy brembóra csak a >=17" megy fel.

Nagy Brembó: 330 mm
Kicsi Brembo: 305 mm
TRW (úszó): 305 mm
Motomi8030-09-2018 15:45:34 // 112042
Hát nem tudom mi a következő lépés. Amig indul valószinüleg így marad. Nem tudom szoftveresen nem-e lehet ezen javítani.
Liquid30-09-2018 14:37:02 // 112041
Tudtommal csak a nagyfékre nem megy fel a 16-os, de mivel a tiéd 1.9 és nem TI, így valószínűleg nem a nagy Brembo van rajta. Viszont még mindig van a kis Brembo és a sima úszónyerges. Az átmérő oké, de az ET nem mindegy ha jól emlékszem. De majd megmondja valaki aki jobban tájékozott :)
Liquid30-09-2018 14:33:15 // 112040
Nem egészséges hogy ilyen, de sajnos nem tudjuk az okát...
Ha esetleg kiderül akkor osszad meg velünk lécci :)
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2018 12:12:49 // 112038
Egy csempe+telefon segítségével 1 fok :-DDD
Majd tavasszal elviszem futóműveshez :-)
Motomi8030-09-2018 12:11:45 // 112037
Köszi szépen!
Giuntini30-09-2018 11:57:54 // 112036
Az a belső elasztikus szíj. Nekem is nyekergett a generál után, pár mp-ig. Aztan már percekig. Csöri megoldotta a problémát a hf cserénél, új szíjat rakott fel.
Shadin30-09-2018 11:53:17 // 112035
Nekem gondolom lejjebb van az eleje a rövid szárú Bilstein-ek miatt ezért 1°50' a dőlés kerekenként. Kíváncsi lennék egy másik Ti mérésre.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2018 11:42:22 // 112034
Mint minden Ti ;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.