Forum >> 159
Szabolcs 15927-09-2018 15:32:09 // 111965
Ha a map sensor jó akkor alapjáraton és gyújtás on is 0 kell mutatnia a turbó nyomás mérőnek
Giuntini27-09-2018 14:17:05 // 111964
Kicseréltem ma a MAP szenzort. Eddig a jelenség az volt, hogy gyújtást ráadtam és az első osztásmál volt a turbónyomásmérő. Hideg motornál ott maradt, meleg motornál beállt alapjáraton 0-ra. De gyújtáson mindig az első osztásnál volt.
Csere után gyújtásnál is 0-n áll alapjárat 0, és mintha nem lenne olyan izgága a turbónyomásmérő. Holnap megyek autópályán és akkor letesutelem, de biztos hogy a MAP szenzor volt a ludas a hibás töltőnyomás értékek miatt.
Csere után gyújtásnál is 0-n áll alapjárat 0, és mintha nem lenne olyan izgága a turbónyomásmérő. Holnap megyek autópályán és akkor letesutelem, de biztos hogy a MAP szenzor volt a ludas a hibás töltőnyomás értékek miatt.
Liquid27-09-2018 14:08:09 // 111963
Attól függ mire kell neki..
Ha csak hobbi, akkor V6, ha már egyszer...
Ha viszont tickelni kezd a szeme a 15+ fogyasztás említésétől, akkor inkább 2.2 :)
Én biztosan V6-ot vennék.
Ha csak hobbi, akkor V6, ha már egyszer...
Ha viszont tickelni kezd a szeme a 15+ fogyasztás említésétől, akkor inkább 2.2 :)
Én biztosan V6-ot vennék.
redbulz27-09-2018 13:32:26 // 111962
Szintén 25000 km óta van meg a 2.2 JTS-em, most van benne 223000, kb. csak a motorhoz nem kellett még nyúlni. DZ is azt mondta, hogy tapasztalatai alapján nem különösebben problémás jószág.
Gyapi Ɨ|ѯ27-09-2018 13:21:56 // 111961
Nekem a 2.2 JTS-ben 25e km alatt csak egy 1800 forintos tömítést kellett cserélni, olajat egy cseppet sem fogyaszt.
Egyébként a V6 is JTS, ha ilyen alapon indulsz ki.
Egyébként a V6 is JTS, ha ilyen alapon indulsz ki.
Smith27-09-2018 11:42:39 // 111960
Ez nem is drága. Lehet veszek egyet tarcsiba :)
Ha jól látom a listát, belemegy a gyári bi-xenon helyére is.
Ha jól látom a listát, belemegy a gyári bi-xenon helyére is.
antonov27-09-2018 10:13:39 // 111959
antonov27-09-2018 10:04:16 // 111958
A csatolt képen látható a különbség az égett és az új foncsor között. Az égett csak egy vékony sávban világít előre, a kocsi elé alig. Én egyébként ilyennel xenonosítottam. Szerintem a gyári xenonos projektora is hasonló.
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2018 10:03:55 // 111957
akkor az eredeti hamisítvány :DDD
Kazes☻27-09-2018 09:59:34 // 111956
Na, jaaa... főleg, hogy jópár itt készül Magyarországon! Anno még én is gyártottam /gyártattam párat! :-D
pdudas27-09-2018 09:57:37 // 111955
Lentebb emlitett villogo Xenon problemas 159-en olvadnak a hatso lampak.
Szerelo szerint a feszultseg OK.
Mindket oldalon latszik, hogy a muanyag meg van folyva az izzo folott - holott az nem er hozza. Az izzo a szabvanyos teljesitmenyu (nincs felcserelve a heyzetjelzo a feklampa izzoval).
Ez valami egyedi gond, vagy mar lattatok ilyet? Mi okozhatja?
Ha szukseges tudok rola fotot mutatni.
Szerelo szerint a feszultseg OK.
Mindket oldalon latszik, hogy a muanyag meg van folyva az izzo folott - holott az nem er hozza. Az izzo a szabvanyos teljesitmenyu (nincs felcserelve a heyzetjelzo a feklampa izzoval).
Ez valami egyedi gond, vagy mar lattatok ilyet? Mi okozhatja?
Ha szukseges tudok rola fotot mutatni.
Giuntini27-09-2018 09:34:19 // 111954
Igen, csak az új autóknál mindegyiknél ez a probléma. Minden műanyag.
RomeoOne27-09-2018 09:07:03 // 111953
Meg lehet külön foncsort is cserélni? Nekem úgy tűnt, hogy a lámpát lehet egészben. Az meg biztos, hogy nem olcsó mulattság. Azért nem vettem vagyok meggyőződve róla, hogy a foncsorral van a baj, mert eddig a tizenéves autóknál jött elő mindig ez a probléma, az enyém meg most lesz 7 az ősszel.
RomeoOne27-09-2018 08:40:21 // 111952
Hogy lehet ellenőrizni, hogy rossz-e a foncsor? Bele lehet nézni valahogy? Én próbáltam elölről belebámulni, de nem láttam semmit.
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2018 08:37:45 // 111951
de hát a gyári az más.... más soron gyártották, jobb a minősége :DDDD
Corben27-09-2018 08:15:38 // 111950
Szia RomeoOne,
Ugyanezt végigjátszottam, vettem két szett xenont, majd foncsor csere lett belőle.
Első Philipps , szart sem ért, azt hittem átbasztak és hamisítvány, majd vettem Osram-ot a második alkalommal , és akkor jöttem rá hogy egy barom vagyok mert eddig kb 50ezret költöttem a kocsi lámpájára és a feleségem Micrája jobban világít.
Este, főleg esős úton lófaszt sem láttam. Ha szembe jöttek, konkrétan vakon mentem...
Foncsor cserét javaslok.
Ugyanezt végigjátszottam, vettem két szett xenont, majd foncsor csere lett belőle.
Első Philipps , szart sem ért, azt hittem átbasztak és hamisítvány, majd vettem Osram-ot a második alkalommal , és akkor jöttem rá hogy egy barom vagyok mert eddig kb 50ezret költöttem a kocsi lámpájára és a feleségem Micrája jobban világít.
Este, főleg esős úton lófaszt sem láttam. Ha szembe jöttek, konkrétan vakon mentem...
Foncsor cserét javaslok.
Motomi8027-09-2018 05:52:31 // 111949
Sziasztok! Ma doktor bácsinál van a kicsike. :)
Osszes olaj, meg szűrő csere. Meg leellenőriztetem a vezérlést, hogy jelen van-e. Ha utána is még csattog, akkor jövő héten a hidrotőkéket cseréltetem. Más ötletem nincs már.
Osszes olaj, meg szűrő csere. Meg leellenőriztetem a vezérlést, hogy jelen van-e. Ha utána is még csattog, akkor jövő héten a hidrotőkéket cseréltetem. Más ötletem nincs már.
Kroszter26-09-2018 21:23:03 // 111948
Inkabb rangat, es azota a leallitasnak is mas hangja van
droberto26-09-2018 20:25:51 // 111947
droberto26-09-2018 20:23:27 // 111946
Roll198326-09-2018 20:08:25 // 111945
Van belőle TBi is.
V.Tomi.145-146 🍀26-09-2018 19:52:13 // 111944
Sziasztok!
Kollégám Brera-t szeretne venni, benzinest.
A JTS motor úgy tudom hogy nem a legjobb.
Ajánlatok vagy inkább v6?
Kollégám Brera-t szeretne venni, benzinest.
A JTS motor úgy tudom hogy nem a legjobb.
Ajánlatok vagy inkább v6?
Csabi26-09-2018 19:20:09 // 111943
Behr a gyári, de szerintem mindegyiknek egy a "lelke".
szelod926-09-2018 16:03:33 // 111942
Sziasztok. 1.9 16V JTD. Ahogy bejött a hűvös (6 fok) nem állt be a vizem szépen 90 fokra. Valamivel alatta maradt, de most 20 fokban sem éri el a 90et. Eddig oda volt szögelve 90-re. Jól sejtem, hogy termosztát csere? Ha igen, akkor melyik márkát éri meg venni? Nem szeretném minden télen cseréltetni :D
pdudas26-09-2018 15:56:34 // 111941
Sziasztok!
En 156 tulaj vagyok jelenleg.
Egyik kollegamnak van egy 159 aminek mar csereltek a Xenon izzoit es a hozza tartozo trafokat parszor Volt benne gyari, Philips, utangyartott.
Jelenseg: felkapcsolja es fel meg lekapcsolodik.
Aztan Lekapcsolja es ujra fel - aztan vagy jo lesz vagy nem.
Ha felkapcsolodik, akkor ugy marad es mehet vele orakig.
Ma jart autovillamossagi szerelonel - az elektromos dolgokkal nincs baj.
Mi lehet az oka ennek a fel/lekapcsolos jateknak?
Jar valamelyikotok olcsobb Xenon izzoval? Vagy nem mukodik rendesen?
Jol jonne valami tanacs mielott egy negyedik szet lesz otthon neki.
Koszonom!
En 156 tulaj vagyok jelenleg.
Egyik kollegamnak van egy 159 aminek mar csereltek a Xenon izzoit es a hozza tartozo trafokat parszor Volt benne gyari, Philips, utangyartott.
Jelenseg: felkapcsolja es fel meg lekapcsolodik.
Aztan Lekapcsolja es ujra fel - aztan vagy jo lesz vagy nem.
Ha felkapcsolodik, akkor ugy marad es mehet vele orakig.
Ma jart autovillamossagi szerelonel - az elektromos dolgokkal nincs baj.
Mi lehet az oka ennek a fel/lekapcsolos jateknak?
Jar valamelyikotok olcsobb Xenon izzoval? Vagy nem mukodik rendesen?
Jol jonne valami tanacs mielott egy negyedik szet lesz otthon neki.
Koszonom!
Smith26-09-2018 15:05:49 // 111940
Rángat, vagy ráz?
Kroszter26-09-2018 14:23:25 // 111939
Én tegnap sikeresen “átugrattam” egy fekvőrendőrön, azóta 150-160 környékén rángat az autó. Szerelőm már mondta, hogy a kormányművet cserélni kell. Most a kormànyművet rontottam el jobban vagy esetleg valami mast? Ja es ugye 150-160-nal hatosban rangat. Szerintetek mit toltam el?
droberto26-09-2018 14:05:29 // 111938
Ezt a százalák számolást meg lehet sütni. Nem tudni milyen változókból számolja. A deltaP-t ha súlyozottabban figyelné nem lenne ennyi probléma.
(Én 110% felett még nem láttam szűrőt.)
(Én 110% felett még nem láttam szűrőt.)
droberto26-09-2018 14:03:54 // 111937
A MAP-on levő koromréteg üzemszerű. 1-2 mm cucc mindig van rajta.
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2018 13:58:19 // 111936
A rail nyomásod van alapjáraton megemelve, de most néztem, épp hogy csak feljebb van írva. Egyébként én a sajátomnál is feljebb írtam pár mezőt, kb hasonlóan picit emelve.
Giuntini26-09-2018 11:43:56 // 111935
Amit mondtál is, nálam még belejátszik a megnövelt előtöltés, amitől nekem annyira sima az alapjáratom.
Giuntini26-09-2018 11:41:51 // 111934
Köszi Gyuri! Én is így gondolom, ez az EGR miatti állandó rányitogatás miatt lehet. Meg kell most már csinálni a progiját, most már jobban lesz időm.
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2018 11:28:28 // 111933
Itt a turbo map-od. Nem gyári, de nyilván nem ettől esik vissza. Az enyémnek is megnéztem az eredetijét, szinte biztos, hogy a geometria szabályzó tábla miatt van a visszaesés.
Pirossal bekarikáztam kb azt a tartományt ami tempomat 140-150-nél megvalósul. 0.8 és 1.1Bar között kellene mutatnia a műszernek (ha jól mér). MES-el érdemesebb megnézni a valós mért értékeket. Nálam egyébként teljesen stimmel a turbó táblával a tempomatos nyomás. Gyorsításkor ki tudja, élőadatos kiolvasás kellene. Ehhez lusta vagyok egyelőre, mert tudom, hogy túlságosan nyitva hagyja a geo-t :-D
Itt egy stabil terhelés melletti geo grafikon:
A zöld a gyári működés, látszik, hogy 2000 és 3000 közt rányit. Én ezt fogom a kék görbére cserélni.
Itt egy tranziens geo grafikon:
itt még határozotabb a "púp", ami nem kell oda. Ha nyitott lock-upnál odalépek, a motor ugye feljebb pörög, hirtelen sok kipufogó gázt termel, EGR nincs ami miatt kéne a többlet nyomás plusz a geometria nagyon kinyit a gázadásra. Ettől jól pörög a turbó, jól reagál, de be is sokall, elkezd eszeveszetten süvíteni és próbál visszamodulálni.
Ezt nem csukom be a kék görbéig, mert növelné a turbólyukat, amit a lock-up akarna aztán befoltozni. De mindenképp beljebb csukom, mert ez így nem tökéletes :-D
Pirossal bekarikáztam kb azt a tartományt ami tempomat 140-150-nél megvalósul. 0.8 és 1.1Bar között kellene mutatnia a műszernek (ha jól mér). MES-el érdemesebb megnézni a valós mért értékeket. Nálam egyébként teljesen stimmel a turbó táblával a tempomatos nyomás. Gyorsításkor ki tudja, élőadatos kiolvasás kellene. Ehhez lusta vagyok egyelőre, mert tudom, hogy túlságosan nyitva hagyja a geo-t :-D
Itt egy stabil terhelés melletti geo grafikon:
A zöld a gyári működés, látszik, hogy 2000 és 3000 közt rányit. Én ezt fogom a kék görbére cserélni.
Itt egy tranziens geo grafikon:
itt még határozotabb a "púp", ami nem kell oda. Ha nyitott lock-upnál odalépek, a motor ugye feljebb pörög, hirtelen sok kipufogó gázt termel, EGR nincs ami miatt kéne a többlet nyomás plusz a geometria nagyon kinyit a gázadásra. Ettől jól pörög a turbó, jól reagál, de be is sokall, elkezd eszeveszetten süvíteni és próbál visszamodulálni.
Ezt nem csukom be a kék görbéig, mert növelné a turbólyukat, amit a lock-up akarna aztán befoltozni. De mindenképp beljebb csukom, mert ez így nem tökéletes :-D
Giuntini26-09-2018 11:08:07 // 111932
Pénteken megnézem autópályán a MAP szenzor tisztítás után. Nagyon kormos volt. Elképzelhető, hogy az EGR nyitása és csukogatása miatt van, hiszen 3000 ig az EGR rányit.
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2018 10:56:21 // 111931
Ahogy beszéltük is, 140-nél az 1.4Bar sok, emelkedőn szokott eddig felszaladni. Az 1Bar környéke lenne a normális szerintem. EGR-el is ott állt mindig a mutató és most a program módosítás után is sikerült oda visszajátszani. Az, hogy gyorsításkor leesik majd felépül a nyomás szerintem az automata váltó miatt (is) van, nekem is szokott hasonlót kis ingadozásokat mutatni ha odalépek. A lock up is nyitogat szerintem és a turbó geometria nem tud olyan gyorsan reagálni, ahogy a váltó dolgozik. Ezért van a lefújószelep szerű süvítés is az automatáknál. Nálam kb 180-ig egyenletesen nő a nyomás, és fölötte tényleg visszább jön a mutató ezt én is figyeltem. Az okát nem tudom egyébként, majd belenézek a programba, hogy mi van ott. Gyanítom, hogy az EGR miatti geo "púp" miatt van. 3000-ig működik az egr, és 2000-3000 közt ahelyett, hogy folyamatosan szűkítené a geometriát, még rányit. Ebben a tartományban van a befecskendezés időzítés is hülye helyen. Én ugye kikapcsoltam az egeret, és emiatt ebben a tartományban mindig sok a levegő, ha gyorsítok (pláne ha lock-up nyitva), ezt hallani lehet, nem győz visszamodulálni a geometria. Ez egyébként a következő projektem a programjában. Az időzítést már visszatettem normálisra, a geot is szépen visszacsukogatom. Igazából már a számolás kész, csak bele kellene firkálni a táblába és feltölteni :-)
wk 16626-09-2018 10:48:55 // 111930
Nálam alapjáraton 0 . Miért nem cserélsz programot?
Giuntini26-09-2018 10:30:31 // 111929
De igen, mert az automata másként viselkedik. Gyurié is ugyanígy csinálja. Ami érdekes, hogy miért van feljebb a turbónyomás. Nagyon könnyen felugrik a nyomás a gyorsításkor is 1,4-re. Ezt azóta tapasztalom, mióta új hf van rajta. Most minden rendben van rajta, lehet hogy a kint írt szoftver miatt lehet?
Zolibácsi26-09-2018 10:25:43 // 111928
140 nel padlozva szerintem nem kellene vissza esnie a nyomasnak
mcs1026-09-2018 10:23:20 // 111927
Köszönöm a válaszokat.
akkor csak is 17-es-ben gondolkodom. És lehetőség szerint fel fogjuk rakni.
köszönöm
akkor csak is 17-es-ben gondolkodom. És lehetőség szerint fel fogjuk rakni.
köszönöm
Giuntini26-09-2018 10:21:15 // 111926
Kérdésem, elkoszolódott MAP szenzor okozhatja a turbónyomás változását. Bemelegedés előtt a műszer az első osztásnál tanyázik alapjáraton, bemelegedés után 0-n áll. A műszer gyönyörűen felszalad 1,4 bar-ig, ha lepadlóznám biztos 1,6-ig. Ami érdekes, hogy tartósan 140-150 között 1,4 bar környékén áll a mutató tempomattal, viszont ha odalépek neki lemegy 1,1 bar környékére, és onnan épül fel a turbónyomás. Ha 3000 környékén megyek, ami már a 2,4-nél 190 felé hajaz, akkor kevesebb levegőt kér. Egyébként 6.-ban sem rángat, gyorsításkor nincs hullámzás. Tegnap kitisztítottam a MAP szenzort, hidegen ugyanúgy a nyomásmérő az első osztásról indul, és mikor bemelegszik, akkor megy vissza alapjáraton 0-ra. Valaki tapasztalt már ilyet?
Liquid26-09-2018 10:11:44 // 111925
A 16-os a legkisebb felni úgy általában a 159-nél, a nagyfékre 17-es a minimum, abból se mindegy milyen a kialakítása\ET-je, ha nem gyári.
Haddel26-09-2018 09:13:47 // 111924
16-os nem fér fel semmiképp.
mcs1026-09-2018 09:02:05 // 111923
Sziasztok
Akarok venni új alufelnit téli kerekek miatt, de olvastam, hogy a nagyfékes verzióknál nem minden fér fel.
Első körben 16" -ban gondolkodtam, Felejtsem el vagy a kialakítástól függ?
Vagy próbáljam rá ?
Akarok venni új alufelnit téli kerekek miatt, de olvastam, hogy a nagyfékes verzióknál nem minden fér fel.
Első körben 16" -ban gondolkodtam, Felejtsem el vagy a kialakítástól függ?
Vagy próbáljam rá ?
wk 16625-09-2018 22:01:53 // 111922
Nekem 70 után elindítja. Lehet más a program.
Giuntini25-09-2018 21:28:10 // 111921
Ma kiszedtem a MAP szenzort, tiszta korom volt. Lekormozódott MAP szenzor mennyiben bwfolyásolja a működést? Főleg pályán használom és mégis... EGR hozadéka, hogy nyitott állapotban löki bele a kormot.
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2018 21:02:05 // 111920
Dehogy.. 104-105%-nál szokta elkezdeni. És legutóbb 108%-on állt, amikor nem tudott a szenzor hiba miatt elindulni a regen, még ekkor is azt írja MES-ben, hogy 'normal clogging'. 200% a kritikus telítettsége (AO fórumosok szerint is). Valószínűleg ennek a közelében kezd el üzeneteket írni, szerencsére ebben még nem volt részem. Onnan már nem tudja magát regenerálni állítólag.
Smith25-09-2018 18:43:47 // 111919
Sehogy. Kell hozzá egy kiegészítő, ami nem kapható. Ígéret van, hogy lesz, de szerintem nem lesz :D
plejik25-09-2018 17:12:18 // 111918
Láttam külföldi videókon , hogy valahogy kiirja a dpf százalékát, ezt hogy lehet kiiratni vagy megnézni?
wk 16625-09-2018 16:20:08 // 111917
Neked mikor indítja a regent ? 70 %-nál?
Alfabundi25-09-2018 13:26:21 // 111916
Hát most majd figyelem a fogyasztásmérőt. De ilyen hangváltozást, erővesztést, füstöt nem észleltem még.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
530
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?