Forum >> 159

yani🍀19-06-2017 22:00:30 // 95976
Sajnos erről a képről nem nagyon lehet megmondani, hogy milyen a fejegység, az biztos , hogy nem gyári, de ez inkább előny, mint hátrány. Szerintem nem Pio, és az sem biztos, hogy navis.Egy biztos, ha van benne navi, akkor könnyebb frissíteni, mint a gyárit.
Liquid19-06-2017 21:30:52 // 95975
biztosan nem, de ez szerintem előny
csokagm19-06-2017 21:30:25 // 95974
Nem, kétféle gyári navis van. Van a lemezes és az SD kártyás.



Piritu - 1.000.00019-06-2017 21:20:39 // 95973
Akkor ez nem gyári?
csokagm19-06-2017 21:16:20 // 95972
Navis, elég rossz a kép minősége de talán ez Pioneer. Próbáltam rákeresni, de nem találtam meg mi lehet.
Szerintem ezeknek jó a navija.
Piritu - 1.000.00019-06-2017 20:12:23 // 95971
Skacok!
Ez a fejegység navis? Mennyire használható?
sty19-06-2017 20:10:26 // 95970
Még mindig keresek 59-et,leginkább 1,9Jtd 16v de a szép 2,4 is jöhet.2006-2008 körüli évjárat érdekel,nem bontásra szeretnék vásárolni hanem mindennapi használatra,viszont olyan sem érdekel amit 2 Alfa áráért szeretnének eladni
David | Centocinquantanove19-06-2017 20:03:07 // 95969
Ha tudtam volna az elején, hogy a gyári fejlesztett 3 lyukú lemezke 1200 Ft, akkor nem tökölök vele 1 percet se, hanem csere... 😁
Giuntini19-06-2017 19:48:12 // 95968
Most jöttem vissza a Balatonról, és azóta is csak vigyorgok. Odafelé péntek délben volt forgalom, hiába nem tudtam a tempómat nagyrészt utazni, de rengeteg gyorsítás volt, és alig tudtam használni a tempomatot. Comp szerint 8,2 volt a fogyasztás. Most visszafelé végig 150-el, és a fogyasztás komp szerint 8,2 maradt. Megtankoltam, és a valós fogyasztás 2 decivel volt több. Szerintem ilyen keveset még sohasem evett. Dpf, Egr benne van, igaz írt progi, és a motor érezhetően erősebb.
Találkoztam egy vadiúj szürke Giuliával, Fehérvártól végig együtt jöttünk, Egérútnál elbúcsúztunk. Jó volt így kötelékben haladni. Elöl az ős, mögötte az utód.
alfa155gyuri19-06-2017 18:55:19 // 95966
Kicseréltem a nagynyomású szivattyúban a mágnesszelepet mert időnként autópályán ha gyorsítottam bedobta hibának.
Kíváncsi leszek ez volt e tényleg a hiba.
mezoba19-06-2017 16:00:54 // 95965
és akkor most már spider tulaj vagy? :)
Shadin19-06-2017 15:20:22 // 95964
én ki tudtam játszani a keresztmetszetet...
David | Centocinquantanove19-06-2017 15:07:22 // 95963
igen de ez is érdekes, én is végigjártam a szűkítős lemezkés lyukas témát...
Szinte tizedenként növelgettük az átmérőt, majd amikor végre nem volt sárga lámpa, addigra megint rángatott.

Egészen addig, amíg bele nem került a 3 lyukú lemezke (a régi, középen egy nagy lyukú helyett), ezzel nem rángat és nincs is sárga lámpa, sem probléma...
Shadin19-06-2017 14:19:18 // 95962
Érdekes, hogy ennek ellenére sem nyitott ki koppra, elég volt neki a 9-es lyukon átférő mennyiség. Cserébe 9-esnél kisebb lyukkal már sárgát dobott.
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2017 14:18:13 // 95961
Szűkítő helyett, ha valaki nagyon környezet tudatos, inkább érdemes feljebb írni az EGR táblákat. Kicsit hagyjon több levegőt, mint ahogy gyárilag programozták.
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2017 14:09:46 // 95960
Na ja, ha szűkítőt raksz be, és gyárin hagyod a programot, akkor szerencsétlen állandóan koppra kinyit, és erőlködik, hogy csökkenjen a légfelesleg. Ha még épp nem áll meg hibával, az azt jelenti, hogy sikerül is levinnie a légfelesleget a kívánt értékre, vagy legalábbis tűréshatáron belül. Ergo nem iktattál ki semmit, csak extrém üzemállapotra kényszerítetted az egr-t.
Shadin19-06-2017 13:37:59 // 95959
Ez jó hír :-D
Shadin19-06-2017 13:37:35 // 95958
Rendben van ez EGR, de Opelhez árulnak szűkítőt és én azt szoptam be, azért mondtam, hogy nem igazán érdemes foglalkozni vele.
Csabi19-06-2017 13:14:02 // 95957
Hoppá ez nekem ki maradt. Valamiért az-az infom volt, hogy a 2.0-nál rendben van az EGR, és nincs szűkítő.
Haddel19-06-2017 12:43:23 // 95956
Multkor az enyémbe való volt egy német webáruházban akciós. Lehet még most is.1200€ helyett 460€-ért. Szomszédom onnan rendelt a sharanjába kuplungszettet,és hibátlan lett. Övé is kb fele annyiba került mint amennyiért a szerelője hozta volna.
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2017 12:39:42 // 95955
Én már nem vágyom rá :-)
yani🍀19-06-2017 11:25:24 // 95953
Macccy19-06-2017 10:35:16 // 95952
Igen, jelentem ... igen. :) Nem gondolnám, hogy placebo, ugyanis az autó 5. és 6. (!) fokozatban is kétezertől gyorsul, a műszerfalon a turbó nyomás azelőtt nem épült szinte semmit ezekben a fokozatokban, kitisztított MAP óta viszont szinte azonnal felúszik az óra 1.6 környékére és megindul a kaszni.

Tehát az átok EGR talicskával telehordta a szívósort és így a MAP-ot is koxszal, egy sor takarítás biztosan nem ártana ezekután
Zolibácsi19-06-2017 09:32:34 // 95951
Súlyosnak nem mondanam a jelenseget csak zavarónak. Azon a kormon kivul ami ra volt sűlve a szenzorra nem volt, tehat tiszta volt. Ugy tudnam szemleltetni mintha a gyufaszal lenne az erzekelo es a vastag foszfort le kellene vakarni rola. Furcsa nekem is a hiba de ugy nez ki ez volt a problema.
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2017 08:54:11 // 95950
Csak érdekesség képpen:


Most akkor hogy is van ez? A benzineseknél a katalizátor megoldotta a NOx gondot, a dízeleknél meg Eu5-ig nem sok semmi történt.
RomeoOne19-06-2017 08:51:06 // 95949
Vészmód. Ki kell olvastatni, akármi is lehet, amire letilt.
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2017 08:44:02 // 95948
Az egyik az üvegház hatásért felelős, a másik asztmás tünetekért, légúti betegségekért. Nem gondolom, hogy bármelyik is jobb választás.
Shadin19-06-2017 08:15:40 // 95947
Macccy kocsijában a MAP szenzor olyan szinten volt tele olajkoromsárral, hogy bele sem lehetett látni milyen szíű a kis pöcök és nem produkált ilyen súlyos jelenségeket.
Azt majd beírja a cartárs, hogy javult-e bármi a tisztítás után az autó viselkedésében.
Shadin19-06-2017 08:10:57 // 95946
Szerintem ne piszkáld. Eleve halmozott szopás betenni és szerintem nem hoz semmi pluszt.
Shadin19-06-2017 08:09:44 // 95945
Igazából nem lenne probléma megmérni az értékeket előtte-utána, de erre még senki nem vette a fáradságot.
Shadin19-06-2017 08:07:22 // 95944
A 2.0-hoz is van "aftermarket" (Insignia) szűkítő, de az enyém elfosta magát tőle, valahogy elszúrta a regen ciklusomat és úgy belimpelt mint anno Robié. Vagy harmadszorra sikerült kikényszeríteni a tisztítást. Amíg ment a szűkítővel nem vettem észre semmi pozitív változást, úgyhogy dobtam a témát. Szűkítő a polcomon, ha valakit érdekel és mélyebben szeretne kísérletezni :-(
Shadin19-06-2017 08:03:26 // 95943
A 150 lovas EGR térképe volt ráírva csak. A 136 lovas sokkal jobban szívatott, ott totál le kellett falazni az EGR-t h ne rángasson, míg a 150-esével elég volt szűkíteni.
NGC19-06-2017 07:26:55 // 95942
a kábelek jók, amiket láttam. a csatlakozónál volt javítva nemrég a vezeték, de ott is érintetlen.
NGC19-06-2017 07:18:24 // 95940
Üdv!
Reggelre elszállt az autó ereje, alig van turbónyomás, motorkontoroll világít. Délután elviszem kiolvasatni, viszont érdekelne, hogy mi lehet az oka, egyik napról a másikra.
Zolibácsi19-06-2017 07:02:17 // 95939
tartom magam ahhoz, amit mondtam régebben is, hogy egy tizen éves dízeltől ne várják el, hogy mind a dpf mind az egr működjön a kocsiba, ha az élet nélkülük sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb. Nincs lelki ismeret furdalásom mert nekem nincs ilyen a kocsiban, mert nem vagyok a pénztárcám ellensége. Csak egy példa még az EGR -re hogy a vissza vezetett kipuff gáz mit csinál.
tél óta szarakodok a turbó nyomásommal, csak akkor tölt ha 2000-nél nyomom a padlót, felette jó ha 1,2-t betölt. turbó jó, csövek jók, nyomásszabályzó csere volt.
MAP szenzor tiszta.
volt egy kis időm hétvégén és csak idegesített ez a map szenzor mert láttam, hogy gyárilag az érzékelő sárga nem fekete. Fogtam a fogkefét és féktisztítót és nekiálltam kefélni, maradt ugyan olyan fekete. úgy voltam vele, lesz@rom veszek másikat bele ha elcseszem és neki estem egy tűvel levakarni a ráégett fekete kormot.
5 Perc vakargatás után elkezdett az érzékelő sárgulni és nagyjából a kormot le is vakartam róla.
Vissza a kocsiba és láss csodát majdnem jó lett a kocsi, tölt a turbó, nem ugrál a nyomás. Ami maradt hogy 4-5-6 sebességnél váltás után nem mindig megy 1,4-1,5 felé a nyomás. Tehát kijelenthetem, hogy a korom ami rásült a MAP szenzorra, az baszakszik velem tél óta vagy már előtte is volt csak nem tűnt fel.
elmegyek nyaralni meglátom milyen lesz aztán veszek egy új map-ot és megnézem azzal is mit csinál.
csokagm18-06-2017 22:59:15 // 95938
Tehát a 2.0an felesleges piszkálni az EGRt?:) meg mi ez a szűkítő. Én ezekkel még nem vagyok tisztában.
Piritu - 1.000.00018-06-2017 22:31:44 // 95937
Legyen :-)
A CO2-t a növények feldolgozzák, a másikat mi...
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2017 22:20:17 // 95936
Ez ennél kevésbé egyértelmű.. mondjuk a 0.6g/km NOx felmegy 0.9-re, közben a 240g/km CO2 emisszió pedig lecsökken 220g/km-re csak a fogyasztás különbség miatt. Az EGR ugye pont a legfontosabb tényezőtől fosztja meg a katalizátort, a felesleges oxigéntől, tehát nem csodálkoznék, ha a különbség még nagyobb lenne.
Nos, akkor mi a károsabb? 2 kiló CO2, vagy 30g NOx száz km-re nézve? Ezt ki dönti el?
Az öreg adagolós dízelem NOx emissziója egész biztosan jobb, mint a 159-é egr-estől, mindenestől. A CO2 is jobb, ez is biztos. Legyen lelkiismeret furdallásom, ahányszor beleülök? Mert ez lenne a reális hozzáállás.
Liquid18-06-2017 21:25:36 // 95935
Nekem most gagyi van fent (Bosoko), azelőtt Valeo illetve Aerotwin volt, egyik se érte meg az árát, ha ez se jön be, akkor gyárit veszek legközelebb.
Csabi18-06-2017 20:48:16 // 95934
ja és a 2.0-nál elve nincs szűkítő. Az 1.9-nél kísérletezett a szűkítővel és a programmal. De javítsatok ki ha tévedek.
Csabi18-06-2017 20:44:08 // 95933
De az EGR program is megvolt firkálva kicsit..:)
Hardy18-06-2017 20:10:31 // 95932
A 2.0 hoz is van szűkítő?
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-06-2017 19:54:29 // 95931
De ugye neked nem 2.4 volt, azok pateszok :)
Shadin18-06-2017 19:52:38 // 95930
Azért volt leszűkítve, mert csak így nem rángatott pici gáznál nemtom mennyi kis fordulaton :-( d9mm. Visszavezetés volt, csak egy kis torlódással.
RomeoOne18-06-2017 19:45:05 // 95929
Akkor neked miért volt bent a szűkítő?
Shadin18-06-2017 19:28:58 // 95928
Nekem EGR-rel is ment ill. reagált az autó kb. 1500-tól és nem pusztultak az izlandi zuzmók...
alfa155gyuri18-06-2017 18:03:27 // 95927
Bosch Hella és ami a stilomnál nagyon bevált az SWF.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.