Forum >> 159

Dömpi (il dottore)14-06-2017 20:44:07 // 95824
Kifakult embléma cseréje kipipálva.
Szerintem jól áll neki az új design😉
Smith14-06-2017 17:59:52 // 95823
Hát ennyiből azért látszik, hogy ez biztosan valami tuning box, bár jó kérdés, hogy vajon működik-e az így lógó stekkerekkel és a két csupasz vezetékkel.... Illetve hogyan lehet kideríteni, hogy működik-e, és ha igen, akkor jól teszi-e a dolgát?

Én írnék a gyártónak, és kérnék tölük egy bekötési rajzot, meg némi infót, hogy csekkolni lehessen a működését.

G-tech, lehet hogy valami antigravitációs hajtómű, vagy kitudja :) Azért csak óvatosan, nehogy egyszercsak valami másik bolygón ébredj mint John Carter :D
Revitox14-06-2017 17:17:44 // 95822
Ezt találtam a kis dobozomról:
G-Tech
Revitox14-06-2017 16:55:11 // 95821
Szerintem ő.... huncut a dolog.
Kábel ami majd 1m hosszú
Felénél kb van egy ág ami 2 csupasz drót
Egy g-tech valami
Egy lelógó bizgentyű egy műagyag valamivel
És egy kábel az akkun
És mindez megy vakahova egy tömeg kábel társaságában.
Szerintem tisztán levágjátok h foggalmam nincs h mi ez.....
Revitox14-06-2017 16:35:51 // 95820
Ez egy hosszú kábel de pillanat, kibogarászom....
RomeoOne14-06-2017 16:27:25 // 95819
Pont ott van az ujja, szóval nem látom teljesen, de kicsit úgy tűnik, mintha egy vezetékről jönne a kettő és valami külön dologra kéne rádugni őket, nem egybe (mintha egy hosszabbító dugóját magába a hosszabbító aljzatába dugnád). De lehet full félreértem a dolgot.
Smith14-06-2017 15:05:46 // 95817
:D
Gondolom valami okozott valami kis rendellenességet, csak Shadin hozzászólásából átjött, hogy inkább ne, de valahogy úgy hangzott, hogy "ha rám hallgatsz, ne tedd", szóval csak kíváncsiságból kérdeztem :)
RomeoOne14-06-2017 15:00:36 // 95816
Ja, még 13 milliárd évvel ezelőtt. Ma Ősrobbanásként ismerik az eseményt.
Smith14-06-2017 14:40:29 // 95815
Ezek szerint valaki már összedugta? Mi történt?
mex8614-06-2017 14:23:14 // 95814
amúgy épp 2napja Olaszoknál tartózkodom (Perugia), és sajnos elég kevés 159et láttam, saccra kevesebb mint 20at... Giuliából 4et
166ból 1et....
147 és 156 még azért akad.
szomorú.
3éve voltam legutóbb akkor még komolyabb volt a felhozatal.
remélem a következő napokban előbukkan több példány, mert annak ellenére hogy már nincs AR-em és a 159el nem volt szerencsém, még szeretem őket.
mex8614-06-2017 14:17:16 // 95813
159em amúgy nekem is csak akkor hűtött ha kedve volt.
fel lett töltetve, jó mennyiséggel, de volt hogy 10 órás úton be volt kapcsolva, nem volt kedve hűteni, egyszer csak bekapcsolt, ment pár órát és megint nem hűtött.

baromi idegesítő dolog volt, nálam nem lett megfejtése a dolognak.
mex8614-06-2017 14:12:27 // 95812
offomon meg a 166on télen nem volt sosem használva
mostanimon sem, mert büdös is volt mint az állat (novemberben vettem) és csak májusban lett kifertőtlenítve.
mégis megy, és csinálja az 5fokot...
offos autóm 4évig volt nálam, utána még 4et a cimborámnál, eladáskor 19 éves volt, és nem kellett tölteni pedig abban sem használtam télne, meg a cimbora sem sűrűn mert az asszonya nem bírta, így csak ha egyedül ment akkor használta.

sima hűtő (ugyanez az elv mint az autóé) 2 éve nem ment, mert lett másik, idén újra be lett állítva garázshűtőnek, hibátlan.

nyilván jót tesz ha van használva télen is, de nem feltétlen kell fél év nem használat során meghalnia/elengednie a gázt a kiszáradt tömítések miatt. persze biztosan van köze a tömítések fajtájának/minőségének is hozzá.
Shadin14-06-2017 13:46:45 // 95811
Szerintem ne is dugd össze :-(
Revitox14-06-2017 12:37:57 // 95810

Valakinek van ilyen a paripában?
Egy idelye kerülgetem mint kutya a kását, de nem merem összedugni. ☺
_Ata_14-06-2017 11:06:15 // 95809
Hú, azt nekem is jó lenne kivenni, mert alóla csúszott ki a bőr.. De sajnos akárhogy feszítettem nem jött és jobban nem mertem.
Laosz15614-06-2017 10:57:06 // 95808
igen,a cikkszam ugyanaz...koszonom a valaszt
David | Centocinquantanove14-06-2017 09:26:04 // 95807
Igen ez esélyes, egyszer nekem is tettek bele 520g-ot plussz 30ml olajat, de igazából baja nem lett, hűtött rendesen.
Ez kevesebb, mint 7% eltérés, ennyi eltéréstől még nem kellene abnormálisan működnie, vagy nem működnie...
Akkor azért kapott ennyit, mert a "rendszerben" ennyi volt a csókának, ennyire állította a gépet...
szekkyy14-06-2017 09:19:44 // 95806
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki szerelte-e már szét a klíma vezető oldali ablakra befúvó műanyag részét közvetlen a szélvédő mögött. Egy ideje nyöszörög valami onnan, és tegnap jöttem rá, hogy az a műanyag a ludas. Elég sz@r helyen van a szereléshez, és tegnap este lévén nem is igazán láttam mivel lehet rögzítve. Valakinek tapasztalata a nyöszörgés megszüntetésére a szerelésen kívül? (este lévén nem nagyon szuperált a telefon fényképezője sem a parkolóház neonjai között, így "netes" képeken tudom mutatni, hogy mire is gondolok :)
Tocke14-06-2017 08:13:01 // 95805
Ha jól tudom a 281002437 cikkszámú Bosch szenzor kell mindegyik Jtd-be.
Piritu - 1.000.00014-06-2017 06:58:33 // 95804
Cikkszáma ugyan az? Ha igen akkor nem okozhat gondot. Ha nem, akkor bármi lehet.
Laosz15614-06-2017 05:38:19 // 95803
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be? azon kivul,h eltunt a finom gazadasra valo megtorpanas,es a turbo oraja visszaallt eredeti allapotaba,mas valtozas nem tortent...ugyanugy huz ,megy mint eddig.
Roll198313-06-2017 21:29:54 // 95802
Sziasztok!

Egyik barátom nézegeti ezt a hirdetést: 159

Nem tudjátok kié az autó?

Köszi!
Roll198313-06-2017 21:29:54 // 95801
Sziasztok!

Egyik barátom nézegeti ezt a hirdetést: 159

Nem tudjátok kié az autó?

Köszi!
Shadin13-06-2017 19:06:01 // 95800
99% hogy F40 mert nem nem is M32 :-)
csokagm13-06-2017 18:42:44 // 95799
Akkor lehet, hogy az eper mégiscsak jót mondott és ez az f40-es. :)

Egyébként ez is megbízható és jó? Nem sok panaszt olvastam a fórumban meg máshol sem róla.
Shadin13-06-2017 17:56:12 // 95798
Ez nem C635-ös váltó.
csokagm13-06-2017 16:50:17 // 95797
Feltettem a Ti fényes tükröket, baromi vad! Nagyon jól áll neki. A főnix szőnyeg meg szuper.

Váltóval kapcsolatban kerestem a bekötési pontokat, de nekem másnak tűnik mint Shadiné.
Ezt rosszul látom? Vagy rossz helyen kerestem?
Revitox13-06-2017 15:44:40 // 95796
Pont ugyanilyen géppel dolgozik a jakab.
Csabi13-06-2017 15:22:41 // 95795
Ezek szerint nem automata klímagéppel csinálta a műveletet? (ha könyvből nézte a mennyiséget) Mert akkor nagyon sanszos , hogy több lett a gáz...
Revitox13-06-2017 14:53:30 // 95794
Haaa jól sejtem a löki ugrik lefelé akkor hogy elérjem azon részét....?
Revitox13-06-2017 14:52:31 // 95793
A klímás mikor ránézettem azonnal felcsapta a nagykönyvét és a paripa adatai alapján kikereste a töltés mennyiségét meg a tudom is én miket. Hogy mennyi volt a töltés, azt sajna már nem tudom. Az alapján a nyomás az elején patent volt és már akkor mondta, hogy itt gázt sem fog tolni bele a gépe, minimálisat elvesz és UV lötyivel visszatölti azt. Ott akkor a pollent is cseréltük, akkor tuti volt.
De hőgutában elviszem ide közelbe h ne tudjon annyira lehűlni és ráméretek.
Revitox13-06-2017 14:45:46 // 95792
Igen persze megkérdezem őt is.
Szeszélyes a paripa mert az indításom mocsok melegben elfogadja azonnal a kulcsom de kb 20-18 fok alatt már nem mindig. :D
Mocsok makacs vagyok de kezdem érezni az ellenfelet. :D
Csabi13-06-2017 14:44:39 // 95791
Első lépéskét talán segíthet, ha levegővel visszafele megfújatod a klímahűtőt, plusz jól lemosod...
Revitox13-06-2017 14:43:16 // 95790
Basszus. Nah erre még nem gondoltam.... Ez lesz a következő.
Remélem itt meg is áll a keresés.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Csabi13-06-2017 14:39:26 // 95789
Ha nagyon melegben csinálja csak, akkor azt jelenti, hogy a klímahűtőd van elkoszoldva, vagy pedig sok gázt töltöttek a rendszerbe.
Nekem akkor csinált ilyet , amikor sok gázt töltöttek , ilyenkor túlzottan megnő benne a nyomás nagy melegben. A kompresszor védelme pedig kikapcsolja addig, míg nem csökken le...Ebből adódik, hogy ki-be kapcsolgat, ami marhára nem jó a főtengely szíjtárácsának sem! Nálam pl ezután nem sokkal halt meg a szíjtárcsa...
Szóval érdemes ellenőriztetni egy másik klímással, mert ez így nem jó...Persze ha 20fokban mész vissza a klímáshoz, akkor rendben fogja találni az értékek alapján. Itt csak úgy lehet biztosra menni, ha újra lefejtik a gázt, és a pontos mennyiséget (490g) töltenek vissza. De ezt egy rendes klímásnak tudnia kellene, ha elmondod a tűneteket.
David | Centocinquantanove13-06-2017 11:45:05 // 95788
Hát ha fél évig nem is de ja...
Havonta azért egy-egy fél órácskára bekapcsoltam mindig, de úgy látszik ez tényleg kevés.
Laosz15613-06-2017 10:54:58 // 95787
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be? azon kivul,h eltunt a finom gazadasra valo megtorpanas,es a turbo oraja visszaallt eredeti allapotaba,mas valtozas nem tortent...ugyanugy huz ,megy mint eddig.
Smith13-06-2017 10:41:25 // 95786
Nekem a 166-ban hónapokig ment a szarakodás, a sokadik szerelő, mind azt mondta tökéletes a klíma, mégis ki-be kapcsolgatott állandóan. Amíg végül egyszercsak valaki azt mondta nekem, vidd el bármelyikhez, és mondd meg neki, szedje le az elejét, és jól mossa le a hőcserélőt elől. Hoppá...... Utána tökéletes lett!
RomeoOne13-06-2017 10:38:51 // 95785
Persze. Szerinted elvárható egy géptől, hogy fél évig áll, hozzá sem nyúlnak, aztán ugyanúgy pöccre indul és teszi a dolgát tovább, amikor újra szükség van rá? Kell azért dolgoztatni télen is, mivel a párátlanítást is a kompresszorral végzi, ezért nem is annyira esik ki a rendeltetésszerű használatból, hogy télen dolgoztatod a kompresszort.
David | Centocinquantanove13-06-2017 10:32:48 // 95784
Apropó klíma, ha már itt tartunk.
Eddig minden évben szopódtam, minden szezon elején tölteni kellett, mert szerintem a hideg időkben, amikor nem volt bekapcsolva huzamosabb ideig valahol kiszáradt és ott elment a gáz, nem hűtött, max csak az anyós oldalon. Hiába kapcsoltam be havi egyszer egy-egy útra, úgy látszik ez kevés.

Most először csináltam, hogy egész télen be volt nyomva a hópihe gomb, és láss csodát, az idei szezonban szerintem nem kell tölteni, mert jön a cudar hideg rendesen. A napokban nem is akarom nézni hőmérővel, hogy hány fokos levegő jön belőle.
Ezek szerint ennyit számít, hogy ha nem is hűt, de az olaj tud kicsit forogni a rendszerben, és nem engedi kiszáradni???

Annyit tudok, hogy a friss töltés után kb. 4,5 °C-os levegőt produkált csutkára letekerve, a középső rácsnál mérve.
RomeoOne13-06-2017 10:25:06 // 95783
Szerintem is hőmérő hiba. Lehet, hogy abban a tartományban még tud működni, de felette már meggárgyul. Kérdezd meg Piritut, neki mintha ezzel kapcsolatos munkája lenne.
David | Centocinquantanove13-06-2017 10:25:05 // 95782
Elektronika és a hőfok különleges kapcsolata...
Nekem ilyen a központi zár.
12 fok alatt nem működik egyáltalán, max. amíg meleg a kocsi a fűtéstől, 12 fok felett semmi baja... Hibakód nincs.

Én megpróbálnék egy kölcsön vagy egy bontott klímavezérlőt a helyedben
Revitox13-06-2017 10:16:02 // 95781
Igen erre gondoltam én is ki is fúúútam pöppet de utána sem lett jobb. Talán elektronika. A másik, hogy ha nincs nagyon meleg, miért dolgozik szépen.....
David | Centocinquantanove13-06-2017 10:09:50 // 95780
Olyan mintha a belső hőmérőd lenne meggárgyulva a klímavezérlőben, mintha nem tudná mindig, hogy valójában hány fok is van ... Csak egy tipp...
Revitox13-06-2017 10:05:34 // 95779
Üdv Cartársak!
Lenne egy nagy kérdésem.
Légkondi....
1x hűt, 1x nem hűt.
Gáz lecserélve benne, nyomás rendben, kompresszor a szerelő szerint rendben van pollen csere megtörtént.
Próbáltam full automatán és automatán is.
Folyamat:
bekapcs, kis idő után kattanás dolgozik a kompresszor.
Elindulok kb 5p után is a borzasztó meleget fújja (gombállás: hópihe+belső keringetés "A") nos itt néha kikapcsolja néha be.
egyszer csak gondol egyet és elkezdi tolni a finom jeget.... de ez sajnos nem sokáig mert ismét átvált a melegre.
Automatánál indulás ugyanez, van h még 10p után is csak meleget fúj, egyszer csak jön a hideg, de nem az az igazi hideg..
De mikor nincs az az igazi ordító pokoli meleg (kb 20-25 °C) akkor azonnal hűt tökéletesen. De ugye akkor minek használjam..... :D

Mi a jó isten oka lehet ennek? Volt valakinél ilyen v hasonló?
Több 159 esnél kérdeztem ők okot nem tudtak, de az ő vasuk olyan volt mint egy frigó. 34 °C kint álló helyzetben 12p alatt 16 °C-ra lehűlt neki... Azaz neki patent módon müxik.

?????????????
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2017 09:50:27 // 95778
Nekem kezd gyanús lenni, hogy a DPF bajok egy része szoftver hiba. Pl. valami miatt egyszer lerövidül a regen. periódus és a szoftver nem bír kikeveredni belőle.
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2017 09:44:10 // 95777
Számol és mér is. Ha jól értelmezem ezt a kisebb káoszt ami a programban a DPF-ről szól, akkor van egy "állapotgép" ami alapvetően egy fizikai modell alapján találja ki, hogy mi történjen. Ez a fizikai modell nem gyenge cucc lehet, pl. olyanokat vesz figyelembe, mint a DPF öntisztulása NO2 jelenlétében.

Ugyanakkor a "calculation of particle filter shoot mass" szakaszban több dolog is utal arra, hogy a mérést és a számítást párhuzamosan végzi és különböző tényezőktől függ, hogy épp mit vesz alapul a beavatkozáshoz.
És még ezen kívül kapcsolók is vannak, amivel ki vagy be lehet kapcsolni, hogy abszolút nyomással, vagy nyomás különbséggel dolgozzon.

Olyat is találtam, miszerint 0 nyomáskülönbségnél "szimulációs módba" kapcsol. Meg ne kérdezd mi lehet ez :-)

És hogy még tetézzem, van egy statisztikai modell is. Itt különböző feltételekhez köti, hogy a fizikai modellt aktiválja e, vagy ne. Pl van egy minimum megtett távolság, mielőtt a fizikai modellt bekapcsolja, addig valószínűleg a korábbi tárolt adatokra támaszkodik. Pl. lehet, hogy sok rövid utat megtéve statisztikai alapon regenerál, ezért van, hogy akár 200km városozás után kipöffenti a filtert. Nekem a múltkor volt ilyen.

Összességében nekem az jön le, hogy a számolás lehet hogy pontosabb, mint a mérés :-) A megnövekedett légfeleslegből (EGR off) kitalálja a kormolás csökkenését, a NO2 koncentráció növekedését, és a 200-300 fokon végbemenő öntisztulási folyamatot is.
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2017 09:35:52 // 95776
így van az ECU teljesen fals adatokat ad meg emléxem még mikor meg volt a 2,4 és szoptam a DPF-fel mikor egyfolytában pucolt még is az ECU-ból azt olvastuk ki, hogy uccsó regen 150km-rel azelőtt st, stb....
pettinke13-06-2017 08:47:46 // 95775
hidd el, hogy méri.
az lehet, hogy bizonyos körülmények közt az ECU eldobja az általa nem plauzibilisnek értékelt mérési adatot, és beír valamit - ahogy ezt sok-sok más szenzorral is teszi.

képzeld, saját szememmel láttam én is olyan autót, aminek a tűzfalon a szenzorcsöve szét volt égve. igen, ettől még a regen elindul. de miután regen közben nem tudja mérni a tisztulás fokát, félbeszakad (még a kényszerített regen is).

amúgy a MES-ben is szépen látszódik a differenciális nyomásérték.

((sokan azt hiszik, az olaj elhasználódásának a fokát méri is az autó, és a flexibilis szerviz-intervallumot így állítja be - na, azt nem méri, hanem számolja / becsli a használatból.))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.