Forum >> 159

_Ata_14-06-2017 11:06:15 // 95809
Hú, azt nekem is jó lenne kivenni, mert alóla csúszott ki a bőr.. De sajnos akárhogy feszítettem nem jött és jobban nem mertem.
Laosz15614-06-2017 10:57:06 // 95808
igen,a cikkszam ugyanaz...koszonom a valaszt
David | Centocinquantanove14-06-2017 09:26:04 // 95807
Igen ez esélyes, egyszer nekem is tettek bele 520g-ot plussz 30ml olajat, de igazából baja nem lett, hűtött rendesen.
Ez kevesebb, mint 7% eltérés, ennyi eltéréstől még nem kellene abnormálisan működnie, vagy nem működnie...
Akkor azért kapott ennyit, mert a "rendszerben" ennyi volt a csókának, ennyire állította a gépet...
szekkyy14-06-2017 09:19:44 // 95806
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki szerelte-e már szét a klíma vezető oldali ablakra befúvó műanyag részét közvetlen a szélvédő mögött. Egy ideje nyöszörög valami onnan, és tegnap jöttem rá, hogy az a műanyag a ludas. Elég sz@r helyen van a szereléshez, és tegnap este lévén nem is igazán láttam mivel lehet rögzítve. Valakinek tapasztalata a nyöszörgés megszüntetésére a szerelésen kívül? (este lévén nem nagyon szuperált a telefon fényképezője sem a parkolóház neonjai között, így "netes" képeken tudom mutatni, hogy mire is gondolok :)
Tocke14-06-2017 08:13:01 // 95805
Ha jól tudom a 281002437 cikkszámú Bosch szenzor kell mindegyik Jtd-be.
Piritu - 1.000.00014-06-2017 06:58:33 // 95804
Cikkszáma ugyan az? Ha igen akkor nem okozhat gondot. Ha nem, akkor bármi lehet.
Laosz15614-06-2017 05:38:19 // 95803
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be? azon kivul,h eltunt a finom gazadasra valo megtorpanas,es a turbo oraja visszaallt eredeti allapotaba,mas valtozas nem tortent...ugyanugy huz ,megy mint eddig.
Roll198313-06-2017 21:29:54 // 95802
Sziasztok!

Egyik barátom nézegeti ezt a hirdetést: 159

Nem tudjátok kié az autó?

Köszi!
Roll198313-06-2017 21:29:54 // 95801
Sziasztok!

Egyik barátom nézegeti ezt a hirdetést: 159

Nem tudjátok kié az autó?

Köszi!
Shadin13-06-2017 19:06:01 // 95800
99% hogy F40 mert nem nem is M32 :-)
csokagm13-06-2017 18:42:44 // 95799
Akkor lehet, hogy az eper mégiscsak jót mondott és ez az f40-es. :)

Egyébként ez is megbízható és jó? Nem sok panaszt olvastam a fórumban meg máshol sem róla.
Shadin13-06-2017 17:56:12 // 95798
Ez nem C635-ös váltó.
csokagm13-06-2017 16:50:17 // 95797
Feltettem a Ti fényes tükröket, baromi vad! Nagyon jól áll neki. A főnix szőnyeg meg szuper.

Váltóval kapcsolatban kerestem a bekötési pontokat, de nekem másnak tűnik mint Shadiné.
Ezt rosszul látom? Vagy rossz helyen kerestem?
Revitox13-06-2017 15:44:40 // 95796
Pont ugyanilyen géppel dolgozik a jakab.
Csabi13-06-2017 15:22:41 // 95795
Ezek szerint nem automata klímagéppel csinálta a műveletet? (ha könyvből nézte a mennyiséget) Mert akkor nagyon sanszos , hogy több lett a gáz...
Revitox13-06-2017 14:53:30 // 95794
Haaa jól sejtem a löki ugrik lefelé akkor hogy elérjem azon részét....?
Revitox13-06-2017 14:52:31 // 95793
A klímás mikor ránézettem azonnal felcsapta a nagykönyvét és a paripa adatai alapján kikereste a töltés mennyiségét meg a tudom is én miket. Hogy mennyi volt a töltés, azt sajna már nem tudom. Az alapján a nyomás az elején patent volt és már akkor mondta, hogy itt gázt sem fog tolni bele a gépe, minimálisat elvesz és UV lötyivel visszatölti azt. Ott akkor a pollent is cseréltük, akkor tuti volt.
De hőgutában elviszem ide közelbe h ne tudjon annyira lehűlni és ráméretek.
Revitox13-06-2017 14:45:46 // 95792
Igen persze megkérdezem őt is.
Szeszélyes a paripa mert az indításom mocsok melegben elfogadja azonnal a kulcsom de kb 20-18 fok alatt már nem mindig. :D
Mocsok makacs vagyok de kezdem érezni az ellenfelet. :D
Csabi13-06-2017 14:44:39 // 95791
Első lépéskét talán segíthet, ha levegővel visszafele megfújatod a klímahűtőt, plusz jól lemosod...
Revitox13-06-2017 14:43:16 // 95790
Basszus. Nah erre még nem gondoltam.... Ez lesz a következő.
Remélem itt meg is áll a keresés.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Csabi13-06-2017 14:39:26 // 95789
Ha nagyon melegben csinálja csak, akkor azt jelenti, hogy a klímahűtőd van elkoszoldva, vagy pedig sok gázt töltöttek a rendszerbe.
Nekem akkor csinált ilyet , amikor sok gázt töltöttek , ilyenkor túlzottan megnő benne a nyomás nagy melegben. A kompresszor védelme pedig kikapcsolja addig, míg nem csökken le...Ebből adódik, hogy ki-be kapcsolgat, ami marhára nem jó a főtengely szíjtárácsának sem! Nálam pl ezután nem sokkal halt meg a szíjtárcsa...
Szóval érdemes ellenőriztetni egy másik klímással, mert ez így nem jó...Persze ha 20fokban mész vissza a klímáshoz, akkor rendben fogja találni az értékek alapján. Itt csak úgy lehet biztosra menni, ha újra lefejtik a gázt, és a pontos mennyiséget (490g) töltenek vissza. De ezt egy rendes klímásnak tudnia kellene, ha elmondod a tűneteket.
David | Centocinquantanove13-06-2017 11:45:05 // 95788
Hát ha fél évig nem is de ja...
Havonta azért egy-egy fél órácskára bekapcsoltam mindig, de úgy látszik ez tényleg kevés.
Laosz15613-06-2017 10:54:58 // 95787
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be? azon kivul,h eltunt a finom gazadasra valo megtorpanas,es a turbo oraja visszaallt eredeti allapotaba,mas valtozas nem tortent...ugyanugy huz ,megy mint eddig.
Smith13-06-2017 10:41:25 // 95786
Nekem a 166-ban hónapokig ment a szarakodás, a sokadik szerelő, mind azt mondta tökéletes a klíma, mégis ki-be kapcsolgatott állandóan. Amíg végül egyszercsak valaki azt mondta nekem, vidd el bármelyikhez, és mondd meg neki, szedje le az elejét, és jól mossa le a hőcserélőt elől. Hoppá...... Utána tökéletes lett!
RomeoOne13-06-2017 10:38:51 // 95785
Persze. Szerinted elvárható egy géptől, hogy fél évig áll, hozzá sem nyúlnak, aztán ugyanúgy pöccre indul és teszi a dolgát tovább, amikor újra szükség van rá? Kell azért dolgoztatni télen is, mivel a párátlanítást is a kompresszorral végzi, ezért nem is annyira esik ki a rendeltetésszerű használatból, hogy télen dolgoztatod a kompresszort.
David | Centocinquantanove13-06-2017 10:32:48 // 95784
Apropó klíma, ha már itt tartunk.
Eddig minden évben szopódtam, minden szezon elején tölteni kellett, mert szerintem a hideg időkben, amikor nem volt bekapcsolva huzamosabb ideig valahol kiszáradt és ott elment a gáz, nem hűtött, max csak az anyós oldalon. Hiába kapcsoltam be havi egyszer egy-egy útra, úgy látszik ez kevés.

Most először csináltam, hogy egész télen be volt nyomva a hópihe gomb, és láss csodát, az idei szezonban szerintem nem kell tölteni, mert jön a cudar hideg rendesen. A napokban nem is akarom nézni hőmérővel, hogy hány fokos levegő jön belőle.
Ezek szerint ennyit számít, hogy ha nem is hűt, de az olaj tud kicsit forogni a rendszerben, és nem engedi kiszáradni???

Annyit tudok, hogy a friss töltés után kb. 4,5 °C-os levegőt produkált csutkára letekerve, a középső rácsnál mérve.
RomeoOne13-06-2017 10:25:06 // 95783
Szerintem is hőmérő hiba. Lehet, hogy abban a tartományban még tud működni, de felette már meggárgyul. Kérdezd meg Piritut, neki mintha ezzel kapcsolatos munkája lenne.
David | Centocinquantanove13-06-2017 10:25:05 // 95782
Elektronika és a hőfok különleges kapcsolata...
Nekem ilyen a központi zár.
12 fok alatt nem működik egyáltalán, max. amíg meleg a kocsi a fűtéstől, 12 fok felett semmi baja... Hibakód nincs.

Én megpróbálnék egy kölcsön vagy egy bontott klímavezérlőt a helyedben
Revitox13-06-2017 10:16:02 // 95781
Igen erre gondoltam én is ki is fúúútam pöppet de utána sem lett jobb. Talán elektronika. A másik, hogy ha nincs nagyon meleg, miért dolgozik szépen.....
David | Centocinquantanove13-06-2017 10:09:50 // 95780
Olyan mintha a belső hőmérőd lenne meggárgyulva a klímavezérlőben, mintha nem tudná mindig, hogy valójában hány fok is van ... Csak egy tipp...
Revitox13-06-2017 10:05:34 // 95779
Üdv Cartársak!
Lenne egy nagy kérdésem.
Légkondi....
1x hűt, 1x nem hűt.
Gáz lecserélve benne, nyomás rendben, kompresszor a szerelő szerint rendben van pollen csere megtörtént.
Próbáltam full automatán és automatán is.
Folyamat:
bekapcs, kis idő után kattanás dolgozik a kompresszor.
Elindulok kb 5p után is a borzasztó meleget fújja (gombállás: hópihe+belső keringetés "A") nos itt néha kikapcsolja néha be.
egyszer csak gondol egyet és elkezdi tolni a finom jeget.... de ez sajnos nem sokáig mert ismét átvált a melegre.
Automatánál indulás ugyanez, van h még 10p után is csak meleget fúj, egyszer csak jön a hideg, de nem az az igazi hideg..
De mikor nincs az az igazi ordító pokoli meleg (kb 20-25 °C) akkor azonnal hűt tökéletesen. De ugye akkor minek használjam..... :D

Mi a jó isten oka lehet ennek? Volt valakinél ilyen v hasonló?
Több 159 esnél kérdeztem ők okot nem tudtak, de az ő vasuk olyan volt mint egy frigó. 34 °C kint álló helyzetben 12p alatt 16 °C-ra lehűlt neki... Azaz neki patent módon müxik.

?????????????
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2017 09:50:27 // 95778
Nekem kezd gyanús lenni, hogy a DPF bajok egy része szoftver hiba. Pl. valami miatt egyszer lerövidül a regen. periódus és a szoftver nem bír kikeveredni belőle.
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2017 09:44:10 // 95777
Számol és mér is. Ha jól értelmezem ezt a kisebb káoszt ami a programban a DPF-ről szól, akkor van egy "állapotgép" ami alapvetően egy fizikai modell alapján találja ki, hogy mi történjen. Ez a fizikai modell nem gyenge cucc lehet, pl. olyanokat vesz figyelembe, mint a DPF öntisztulása NO2 jelenlétében.

Ugyanakkor a "calculation of particle filter shoot mass" szakaszban több dolog is utal arra, hogy a mérést és a számítást párhuzamosan végzi és különböző tényezőktől függ, hogy épp mit vesz alapul a beavatkozáshoz.
És még ezen kívül kapcsolók is vannak, amivel ki vagy be lehet kapcsolni, hogy abszolút nyomással, vagy nyomás különbséggel dolgozzon.

Olyat is találtam, miszerint 0 nyomáskülönbségnél "szimulációs módba" kapcsol. Meg ne kérdezd mi lehet ez :-)

És hogy még tetézzem, van egy statisztikai modell is. Itt különböző feltételekhez köti, hogy a fizikai modellt aktiválja e, vagy ne. Pl van egy minimum megtett távolság, mielőtt a fizikai modellt bekapcsolja, addig valószínűleg a korábbi tárolt adatokra támaszkodik. Pl. lehet, hogy sok rövid utat megtéve statisztikai alapon regenerál, ezért van, hogy akár 200km városozás után kipöffenti a filtert. Nekem a múltkor volt ilyen.

Összességében nekem az jön le, hogy a számolás lehet hogy pontosabb, mint a mérés :-) A megnövekedett légfeleslegből (EGR off) kitalálja a kormolás csökkenését, a NO2 koncentráció növekedését, és a 200-300 fokon végbemenő öntisztulási folyamatot is.
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2017 09:35:52 // 95776
így van az ECU teljesen fals adatokat ad meg emléxem még mikor meg volt a 2,4 és szoptam a DPF-fel mikor egyfolytában pucolt még is az ECU-ból azt olvastuk ki, hogy uccsó regen 150km-rel azelőtt st, stb....
pettinke13-06-2017 08:47:46 // 95775
hidd el, hogy méri.
az lehet, hogy bizonyos körülmények közt az ECU eldobja az általa nem plauzibilisnek értékelt mérési adatot, és beír valamit - ahogy ezt sok-sok más szenzorral is teszi.

képzeld, saját szememmel láttam én is olyan autót, aminek a tűzfalon a szenzorcsöve szét volt égve. igen, ettől még a regen elindul. de miután regen közben nem tudja mérni a tisztulás fokát, félbeszakad (még a kényszerített regen is).

amúgy a MES-ben is szépen látszódik a differenciális nyomásérték.

((sokan azt hiszik, az olaj elhasználódásának a fokát méri is az autó, és a flexibilis szerviz-intervallumot így állítja be - na, azt nem méri, hanem számolja / becsli a használatból.))
Csabi13-06-2017 07:52:18 // 95774
POnt ezért gondolom/juk, hogy csak számolja a tömödöttséget, mert pl egy megszakított regennél mindig 70%-ra ugrik vissza a tömödöttség, és onnan indul, így fog előbb regenerálni. Ha pontosan tudná az ECU ahogy írod akkor nem fixen 70re állna vissza, hanem a mérésnek megfelelően mondjuk 46,58%-ra. Teljesen logikus lenne egyébként ha az alapján mérné, de a mérések, és a működés valahogy nem ezt igazolja.
Talán a legjobb példa erre: ha kiveszed a DPF-et és egy csövet raksz a helyére, akkor is fog regenerálni, mert számolja....ezért kell szoftveresen is kiíratni, különben elég lenne csak kivenni, és mivel a nyomáskülönbség mérés nem mér különbséget soha többet nem regenerálna.
A másik példa Pityukoma-isten nyugosztalja- esete, neki kilyukadt, szétégett a nyomásérzékelő csőve, és mégis regenerált az autója,csak a regen végén dobott hibalámpát, törlés után minden ok volt a következő regen végéig...
A másik, volt fenn az autómon, program több féle, mentem boxxal is hónapokat ami akár hogy is de több korommal járt...Volt olyan program is aminél a DPF-en keresztül láttam a kormot, ergo érdekes módon, semmivel nem regenerált előbb mint a gyári programmal, pedig hozzá tartozik hogy szeretem nyomni a gázt.
Még ez mellett szól, hogy sokan küzdenek a DPF-el az miatt, hogy a rossz EGR miatti többlet korom, vagy éppen rossz porlasztók miatt, nem regenerál időben az autó és megtelik a DPF....

Biztos figyelembe veszi a mérést pl regenkor, de a legnagyobb baj az, hogy ezt igazából senki nem tudja,mert nem ismerjük az egész alatt futó algoritmusokat, szóval csak a tapasztalatból tudunk meríteni.
Chris15913-06-2017 07:47:10 // 95773
Nálam az EGR szoftveresen ki lett írva Manky által, osztom a véleményt a gázreakció határozottan jobb lett.
Ha rendesen odalépek neki azért látni a tükörben a kis koromfelhőt.
Manky által adott lemez a falazáshoz még nem lett beépítve, DPF-nél semilyen problémát nem veszek észre.
Hozzáteszem egy alap teljesítménynövekedés optimalizálás lett a kocsin, Manky szerint itt még nem szükséges a DPF-hez hozzányúlni.
Tocke13-06-2017 07:40:10 // 95772
Hasonlóak a tapasztalataim, kb 600 km-nél járok előző regen óta, ennek 40%-ka város. Emellett simábban megy az autó alacsonyabb fordulaton és szerintem a városi fogyasztás is kevesebb lett. Elvileg lehetséges, hiszen a friss levegő bevezetésével (a meleg kipufogógázzal ellentétesen) a hatásfoknak növekednie kellett az egr működési tartományán belül.
pettinke13-06-2017 06:57:25 // 95771
ezt rosszul tudod: a DPF tömődöttségi fokát nem számolja, hanem méri az ECU, mégpedig a DPF előtti-utáni differenciális nyomásmérés alapján. nagyonis jól tudja, hogy sikerült-e pucolni - ha éppen nem szarok a nyomásszenzor is (vagy a hozzá vezető cső nem olvadt el).
Laosz15613-06-2017 05:57:17 // 95770
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be?
Csabi12-06-2017 22:45:06 // 95769
Egy mérés nem mérés:) kb 40ezret mentem EGR-rel és 80at EGR nélkül, és mondhatom hogy sem a regenekre , sem a fogyasztásra nincs jelentős hatással. Pedig mindig monitoroztam ezeket... Amennyire tudom a DPF tömődöttségét csak számolja az ECU , ezért a valós kormolást nem veszi figyelembe...Sz@r EGR-nél ezért is jelentkeznek DPF problémák, mert a rengeteg koromról nem tud a motor, a DPF meg idő előtt telik meg...
Nekem ezt igazolja az is, hogy injektorok cseréje után sem változott semmi ...Pedig nyilván az újakkal biztos nem volt annyi korom, min a régiekkel.
Nálam az EGR oFF :
+közvetlenebb gázrekació
+nem kell EGR-t pucolni 8-10ezer km-enként
+nem kormolja tele a motort a szívósortól a turbóig

-télen észrevehetően lassabban melegszik a motor
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 21:59:56 // 95768
Az igazság az, hogy van minden szempontból jobb alternatíva, a vízbefecskendezés. Rég óta érdekel a téma, mert logikus, tiszta és nincsenek olyan jellegű hátrányok, mint az egr-nél. Vizet kell bele tölteni, ez a megbocsájthatatlan baja.
Itt egy cikk pl..
Lexlutor12-06-2017 20:53:13 // 95767
Én úgy tudom nem lehet. Elvileg egyszer tanítós. Annó én is vettem, de nem tudták akárkit kérdeztem.
ZoliNix12-06-2017 20:51:30 // 95766
Tisztább levegő, jobb égés, kevesebb korom. (szerintem)
Liquid12-06-2017 20:41:18 // 95765
az EGR egy szükséges rossz, mert csökkenti a NOX-ot, de mivel megeteti a saját kakijával a motort, így nyilván nem lesz tökéletes az égés, ergo, több a korom, illetve jelentős mennyiségű korom jut a szívósorba. Elakadnak a lapátok, eltömődik satöbbi, "csupa pozitív hatása van" a mechanikára :)
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 18:47:33 // 95764
Így lesz :-) Sokat alakultak az autó kilátásai fél év alatt :-)
Az az érzésem, hogy ebben nagyon becsülettel megcsinálták az EU normáknak megfelelő kibocsájtást. Semmi csalós megoldás.
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2017 18:42:48 // 95763
Bekapcsolt EGR-el kormol jobban.
Smith12-06-2017 18:17:59 // 95762
Az én egyszerű logikámmal nézve, ha jobban kormol (mert kevesebb kipuffgáz van visszavezetve az EGR által), akkor hamarabb kellene eltömődnie a DPF-nek is, nem? Most meg a tapasztalat szerint pont fordítva van?
RomeoOne12-06-2017 18:11:35 // 95761
*gyűjtsd
RomeoOne12-06-2017 18:11:24 // 95760
Ez jól hangzik. Gyújtsd a tapasztalatokat a kövi VTT-ig :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.