Forum >> 159

Seriff20-12-2009 16:16:59 // 6240
Mondjuk nem mindegy, milyen motorral :)
GTPeti20-12-2009 16:06:23 // 6239
Ezzel nem vagy egyedül. :)
Seriff20-12-2009 16:04:41 // 6238
18"-os téligumik? :DD
Seriff20-12-2009 16:04:15 // 6237
Ez így kéne, ahogy van.
GTPeti20-12-2009 15:59:09 // 6236
Egy rendes osztrák autója:

Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2009 19:38:56 // 6235
ohh jeah ma van egy kis hó végre faxán lehet racingolni :DDD bár az ESP rendesen beavatkozik azért így is elég jól lehet tolni neki ...a 18"-as téligumikra azt hittem szélesnek lesznek de nagyon nyomja az 1,7t :)
DrB17-12-2009 08:32:52 // 6234
Na, akkor mindketten megkaptuk a fa alá az autót. Jó utat neked is haza! :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-12-2009 20:52:08 // 6233
gyúrni még lehet :DDD
GTPeti16-12-2009 20:34:33 // 6232
Köszönöm a kiegészítést. Mem. ülésállításra sem lenne semmi szükségem. A vasam magam vezetem és már megálltam a növésben (sajnos). :)
Corn16-12-2009 20:31:55 // 6231
Szia,

köszönöm kérdésed, visszakaptam :)
A szerviz állítása szerint a hengerfej-gondot megoldották. Az első beindításnál persze ugyanúgy durrogott-köhögött, mint előtte, azóta meg nem mentem vele, mert nem a bukaresti jeges dugóban akarom bejáratni. Majd hétvégén, amikor hazamegyek Budapestre :) Mindenesetre úgy tűnt, hogy bemelegedve egyenletesebben jár, és kisebb a pillanatnyi fogyasztás, de ez csk kb. 10km tapasztalata, szóval nem jelent semmit.

Ha jobban kipróbáltam, beszámolok.
Erhard 242 (Pure Energy)16-12-2009 07:18:44 // 6230
pedig napfénytetőt elfogadnék bármikor meg memóriás ülésállítást is ....
DrB16-12-2009 06:36:36 // 6229
Mi a helyzet a vassal? Te is visszakaptad már?
DrB16-12-2009 06:35:59 // 6228
Tiszta Stephen King! :DDD
Corn15-12-2009 23:23:13 // 6227
Nekem is teljesen véletlenszerűen töröl, általában inkább kézzel kapcsolgatom.
Egyszer egyébként meg is akart ölni az ablaktörlő :) Szakadó eső, kisbuszt akartam előzni a szerpentinen. Sokan jöttek szembe, ezért viszonylag sokáig kellett a busz mögött menni, az általa felvert sáros permet persze folyamatosan beterített, amit az automata állásban levő ablaktörlő érzékelt, és folyamatosan törölt. Végre lehetett előzni, és pont az előzött kisbusz mellett voltam, amikor belement egy pocsolyába, és teljesen beterített sáros vízzel. Kurvára semmit nem láttam, az automata ablaktörlő meg abbahagyta az addigi folyamatos törlést, teljesen megállt. Ijedtemben emlékezetből találtam vissza a sávomba, a szélvédőn csak foltokat lehetett látni, és nem volt annyi lélelkjelenlétem, hogy azonnal az ablaktörlő-kapcsolóhoz nyúljak. Azóta főleg igyekszem kerülni az automata állást.
GTPeti15-12-2009 22:54:38 // 6226
Nekem is ez lenne az utolsó extra, ami kéne. Azt hiszem közvetlenül a napfénytető után jön. :)
DrB15-12-2009 22:41:14 // 6225
B@ssza meg, ez az! Tudtam, h pofon egyszerű a megoldás! :DDD
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-12-2009 22:17:00 // 6224
na a szakértő megmondta, h kell használni :D:D:D
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2009 22:08:35 // 6223
ha nem esik az eső akkor tökéletes :DDD ez a titka...
DrB15-12-2009 22:06:26 // 6222
Jó Ofinak. ErHardnak és nekem mégsem annyira szuperál. Lehet, még nem jöttünk rá a titkára...
GTPeti15-12-2009 21:51:02 // 6221
Én látatlanban is ferde szemmel nézek az aut. ablaktörlőre. De a múltkor Ofi megnyugtatott, hogy szerinte jól teszi a dolgát.
DrB15-12-2009 21:37:59 // 6220
Nekem használhatatlan eddig. Lehet, türelmetlen vagyok, hogy kiismerjem. De egy, pontosabban kettő állandó ütemű szaggatott fokozat úgy hiányzik, mint egy falat kenyér. Szemerkélő esőben állandóan manuálisan törlök, alaphelyzetből fel-felbillentem a kapcsolót. Biztos, ez is a koncepció része, hogy minél inkább együtt lélegezhessünk a vassal. :)))
Piritu - 1.000.00015-12-2009 21:00:20 // 6219
Egyszer volt szerencsém esőben vezetni 300 km-en egy OFF cémerci 220D-t, azon is ugyan ilyen volt az automata ablaktörlő. Vagy szárazon rohangált vagy nem láttam semmit. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2009 20:56:36 // 6218
érdekes müxik az biztos én mindig teljes érzékenységre állítom mikor oda nyúlnék hogy töröljön máris ugrik :) gondolom azon a 20cm2-en érzékeli az esőcseppeket ami persze legfelül van s ezért a káosz...
DrB15-12-2009 20:52:59 // 6217
Esőérzékelős ablaktörlő üzemmód. A megvétel óta gondom van vele, szerintem gyárilag ilyen buta. Érdekelne, nektek is hasonlóan eszetlenül működik?

A szaggatott üzemmódról beszélek, ilyenkor aktív az esőérzékelő. Bárhova állítom a kis racsnis kart, amivel, ha jól tudom, az érzékenységét tudom szabályozni, az életben nem törölt még olyan ütemben, ami csak megközelítőleg is jó lett volna. Vagy túl lassú, már nehezen látok ki, de még nem töröl vagy szinte szárazon is neki kezd, ugráltatva a lapátokat a szélvédőn. Nekem praktikusabb lenne két különböző ütemű, de állandó szaggatott fokozat.
DrB15-12-2009 20:47:07 // 6216
Gratulálok! Remélem, semmi komoly gond nincs vele.
13715-12-2009 17:33:38 // 6215
Na, megvan a gépsárkány, délután hoztam el. 2. indítás óta check engine lámpa ég az indítás előtt gyújtáson, de nem ír ki semmit, és egyébként minden okésnak tűnik. Az indítás pillanatában eltűnik. Holnap szervíz. Jól indítunk.
13713-12-2009 12:52:30 // 6214
Köszi, erre voltam kíváncsi. Már csak kettőt kell aludni, és én is 159 tulaj leszek:)
Buksi13-12-2009 09:36:13 // 6213
Nah, gratula a vashoz! :-)
DrB12-12-2009 21:39:37 // 6212
Kezeim között van újra a vas. Tettem vele egy 200 km-es próbautat. A szervizvezető azt tanácsolta, kb. 500 km-ig kíméletesen hajtsam, úgyhogy csak óvatosan nyomtam neki. De így is úgy tűnik, mintha jobban menne. Egyesben, de még inkább kettesben agilisebb lett, mint volt. De majd a "bejáratás" után tudom igazán összemérni. Az újra beállított vezérlés, az új hengerfej a szelepekkel vagy a kitisztított EGR szelep? Esetleg mindhárom miatt?

Korábban volt egy furcsa, alacsony fordulaton jelentkező fémes zaj, mintha a műszerfal mögül jött volna. Ezt már megnézettem a szervizzel a 60 ezres ellenőrzéskor, akkor nem találtak semmit, de ez is megszűnt.

Minden jó, ha jó a vége. Végül is lett egy komplett vezérléscserém 80%-ban a gari cég számlájára. :))

A téli gumik is mára kerültek föl, ennek tiszteletére ma le is esett az első hó. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2009 20:31:58 // 6211
LMM-ő olyan 150e km-nél cserés vezérlést 100e-nél érdemes cserélni bár megjegyzem a vízpumpa, görgők teljesen jó állapotban voltak nálam a szíjon már átlátszódtak a bordák de nem volt repedezett ..olajat 15-20e-ként érdemes lecserélni...az EGR szelep 100e-nél szokott tönkremenni a 2006. március előttiekben gyakori hiba volt a szívósor tönkremenetele, 60e-ként cseréld a váltó, szervo olajat ..
DrB12-12-2009 08:03:39 // 6210
Ha visszaolvasol ebben a topikban pár oldalt, akkor láthatod Corn cartárs és az én friss sztorimat. Nálam a vízpumpa szart be 67e km-nél, vezérműszíj szakadás, hengerfejcsere lett a vége... Selmak cartárs 1.9 JTDm-jénél is kb. ennyi km után kellett vízpumpát cserélni. Ezen az angol nyelvű alfás oldalon is a vízpumpát emelik ki, mint tipikus gyenge pontot (alulról a 3. kép szövege)t:

"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"

"Következőként cserélje ki a vízpumpát. Ez fontos, mert szinte minden vezérműszíj szakadás meghibásodott vízpumpa miatt következett be."

A Brera/Spider topikban is érdemes lenne megkérdezni erre a motorra vonatkozólag.

ErHard épp most lett kész a vezérléscserével (6213-as hsz.) 100 ezer km-nél, rendben volt a vízpumpája. Olajcsere gyári előírás szerint 30e km-ként. Azt hiszem, én 15e km-ként azért megejtem.
13711-12-2009 23:39:55 // 6209
Meg tudjátok mondani, hogy 2.4 jtdm-nél mik szoktak tönkremenni, és mikor? Vezérlés, LMM hány km-nél esedékes, valós olajcsereperiódus mennyi?
Piritu - 1.000.00011-12-2009 18:44:44 // 6207
még mehettél volna 70 km-t, akkor jobb lett volna :-))
Erhard 242 (Pure Energy)11-12-2009 18:38:34 // 6206
no kész a vezérlés csere megvizsgáltam a vízpumpát semmi baja sem volt még így 99929km-nél :)
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2009 07:24:30 // 6205
akkor csak lesz belőle valami még az idén :D
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2009 07:23:39 // 6204
ez okból kifolyólag nem írtam azt hogy szerveznék csak annyit hogy kéne :P
Corn09-12-2009 21:20:31 // 6203
Ja, és drukkolok Neked is :)
Corn09-12-2009 21:19:55 // 6202
Hasonló a helyzet - ajánlott levélben durrogtam a szerviznél és az importőrnél, hogy már több mint 2 hónapja masszírozzák a kocsit ugyanazzal a hibával, és kezd elegem lenni. Hétfőn válaszoltak, hogy az utolsó alkatrész is megérkezett, a kocsi összeszerelés alatt van, jövő hétfőn készen lesz. Hehe. Hiszem ha látom.
Sajnos nem tudok jobb szerelő után nézni, Bukarestben két szakszerviz van, a másikra egy fagolyót sem mernék rábízni. Ezek sem sokkal jobbak, de azért mégis...
Piritu - 1.000.00009-12-2009 20:24:47 // 6201
A 156-os el is elmaradt az idén, annyira szerveződött :-(
13709-12-2009 20:12:55 // 6200
No, engem meg nem sikerült visszahívniuk a lentebbi autót árulóknak, úgy látszik a bevizsgálást végül nem vállalták be. Ez alapján nem ajánlom senkinek.
DrB09-12-2009 13:21:59 // 6199
Bár múlt szerdán azt ígérte a márkaszervíz vezetője, amint biztosat tudnak a hengerfej kiszállítási időpontjáról, felhív, mai napig nem hívott. Láttam beteljesülni Erhard jóslatát...

Ma felhívtam őket, s legnagyobb meglepetésemre és örömömre azt mondták, a vas már összeszerelés alatt, a héten mehetek érte!!! :)))

Szóval a telefonhívás valahogy elmaradt... Kerek három hetükbe telt a javítás. Ebből szombattól szerdáig tartott, míg kiderítették, hogy a vízpumpa szart be. Azt hiszem, ha visszakapom az Alfát, jobb szervíz után nézek.

Remélem, Corn, neked is hamar rendeződik a dolog!
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2009 21:07:14 // 6198
lassan kéne szervezni 159-es találkozót...már mint jövőre :D
13707-12-2009 22:30:18 // 6197
Ha kiderül, hogy milyen az állapota, és nem viszik el, engem érdekelhet. Csak az árán rágódom épp. Szerintem holnap lemegyek, megnézem jobban.
GTPeti07-12-2009 22:26:23 // 6196
Momo bézs, azt mondták a hangok. (Te viszont nem vagy kosáredző. Pedig lehetnél. :)
András bácsi07-12-2009 22:24:15 // 6195
A tied nem mustársárga? :)
András bácsi07-12-2009 22:23:51 // 6194
Általában az összes tatabányai kicsit sérültből helyrepofozott gép. Sokat hoz be egy fickó, és nem rosszak még ettől. A rieglerest éppen holnapra csekkolják egy másik érdeklődőnek. Ott van régi barátom, bár csak nepper, de segít, ha kell.:)
GTPeti07-12-2009 22:21:58 // 6193
A bézs belső király dolog. :)
Az enyémet meg simán lesárgabelsőzte a minap egy kollgám... De nem bántom, mert hivatásos kosáredző én meg nem. :)
13707-12-2009 22:18:35 // 6192
Nagyjából az egész országban keresek, a világos belső viszont behatárol. Úgy látszik Tatabánya most a bézs belsős 159ek Mekkája, mert van még egy frankó 2.4 SW a Rieglerben, csak az kicsit drágább.

Kösz a segítséget egyébként, remélem a napokban kiderül, hogy ezzel mi van. Remélem, ha elviszik bevizsgáltatni, a Fiat szervizben meg tudják mondani. Nincs kedvem valami motorproblémás kocsiba belenyúlni.
GTPeti07-12-2009 22:10:33 // 6191
Ehhez a lekvárkavarás dologhoz annyit tennék, hozzá, hogy a két váltóoldali bowdengömbfej közül megadta magát az egyik. (Leugrott a váltóbowden.) Mivel tökéletlen megoldásra nem adok ki egy vagyont, egy Faudi-fejjel oldottam meg a dolgot. Na azóta feleakkora a lekvározás, mint előtte volt...
(És mégcsak nem is GE-szemet tettem be! A raliautókban olyan van. Ha nagyon ráérek, lehet, hogy a másik olyan lesz.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.