Forum >> 159

GTPeti15-09-2012 20:42:49 // 24564
Ott lennének a szokásos adatok, mint cím, elérhetőség, amorés Nick, ilyenek és külön-külön az egyes vélemények (mint pl. az Amazonon).
droberto15-09-2012 20:41:24 // 24563
Így van. Jó lenne különböző dolgokat pontozni, szavazni rájuk!
Így sok mindent ki lehetne szűrni, és csak a "releváns" dolgokkal foglalkozni.
Pityukoma15-09-2012 20:37:35 // 24562
Bízom benne én is :-)

Ez tényleg jó lenne sokunknak.
GTPeti15-09-2012 20:32:39 // 24561
Reméljük 100ekm után is minden rendben lesz (értsd.: a DPF). ;)

Jó lenne, ha lenne az Amorén egy ajánlott szervízek, stb. jegyzék. Oda be lehetne írni az említett céget is.
Pityukoma15-09-2012 20:31:55 // 24560
Oktatást vállalok ;-) Egyébként nekem is 7-8 között szokott lenni normál körülmények közt.
Pityukoma15-09-2012 20:30:22 // 24559
HSZ:24561 :-) Mindig kiszámolom és mindig +0.6l-rel több.
.......................15-09-2012 20:28:18 // 24558
A csippelt autóknak csal a fogy mérő egy litert,
Majd a kúton számold ki
Piros Madaaar15-09-2012 20:17:34 // 24557
nekem nem hallani semmit. hidegen futyules van utana kuss. es tsss sincs :-) benzines bravon inkabb ;-)
droberto15-09-2012 20:13:43 // 24556
Tényleg nem a fütyülésre gondoltam, hanem a lefújószelep "Tsss" hangjára (bocs a szőrszálhasogatásért).
Fütyülés nálam is csak 2-3.-ban van, és az is inkább hidegen.
droberto15-09-2012 20:06:19 // 24555
Na menjél ám te... tudod hova! :)))
Cukkolod itt a társaságot a sokkoló fogyasztásadataiddal?!? :)))
Pityukoma15-09-2012 20:01:44 // 24554
Ja az igazsághoz hozzátartozik a + 6deci a tényleges fogyasztási értékhez. Program átírása előtt ez csak +2 volt.
Pityukoma15-09-2012 19:47:28 // 24553
Szerintem nem zárják ki egymást. Az enyém az élő példa. Az én vasam is ex Belga 100Kw-os, mint Shadin159 cartársé. DPF-EGR...stb. minden maradt gyári állapotban. Itt csináltattam:Rigotech,és a HQ Sport Setup beállítást kértem. Azóta kb 8ezer km-t mentem és kopp-kopp nincs gondom. Nem rángat, nem pöfög és nincs más para jelenség sem. Ricsi mester jó munkát végzett. Nekem Tibcsi166 ajánlotta, neki már a 166-t is ő csinálta. Ég és föld az előtti állapothoz képest.
A fogyasztásom pedig így alakult pl egy mai 140km-es etapon:

egy üres hajó szállító utánfutóval mögöttem:

Tempomat 90-en fokozat:6-os Fordulat:1500
Igaz ezt a motort nem ilyen tötyörgésre találták ki, ilyen alacsony fordulaton sokáig nem egészséges tartani. A parkolóból induláskor olyan füstöt eresztett hogy elszégyelltem magam. Utána csak 5-ig kapcsoltam fel. A következő parkolóból kijövet már nem füstölt. Sajna nem mehettem gyorsabban, mert a futó üresen nagyon pattog, így is 2x cseréltem izzót hátul mert kirázta az izzószálat. Még jó hogy volt nálam tarcsi :-)
Tozo15-09-2012 19:34:45 // 24552
Én személy szerint nem újíttatnék turbót, de biztos vagyok benne, hogy AR-t is lehet...
Mivel a lelke a középrész, a rendes felújítás annyiból áll, hogy a turbina-, sűrítőhazát és a vezérlődobozt átszerelik egy új törzscsoportra (középrészre). Az a turbó amiben a törzscsoportot szétszedik és cserélgetnek benne alkatrészt, az szerintem nem lesz hosszú életű...
Csabi15-09-2012 19:33:38 // 24551
lehúzott ablaknál hallom én is...:)
bonyesz15-09-2012 19:32:35 // 24550
Enyém is fütyül.Voltam vele Csörinél azt mondta ez ilyen a 8szelepeseknél van általában.Azt mondta hogy sokáig halljam még.
Tozo15-09-2012 19:30:15 // 24549
Nekem csak hidegen és csak pár percig. Menet közben sosem hallom. Tegnap megtekertem egy új benzines, turbós Astrát, na abban fütyült rendesen 5ezer körül :-)!

Szerintem nem jó jel, ha menet közben hallod a hangját. Lehet csapágyas, vagy vmelyik kerék megsérült :-(.
Csabi15-09-2012 19:12:28 // 24548
Gázelvételkor??? Nem nagyon... 0.8bar fölött fütyül, de csak 2-3ban hallom utána már elnyomja a szélzaj...mellesleg egy ARszervizes szerint nem lehet felújítani a "mi" turbónkat, csak csere...mint a kormányműnél, na mondom ez f.sza.
droberto15-09-2012 18:55:01 // 24547
Nálatok is fütyülget a turbó váltáskori gázelvételkor?
droberto15-09-2012 18:54:19 // 24546
"JTD-k turbói állítólag nincsenek nagyon túlméretezve." - Tudom, és félek is tőle. :(
A kuplung sincs! ;)
GTPeti15-09-2012 18:15:40 // 24545
"Meg a PRV már két stekkeres." Tudom. ;)
A turbót csak kényszerből, a DPF miatt. A PRII-nél is megtehették volna, de a JTD-k turbói állítólag nincsenek nagyon túlméretezve.
droberto15-09-2012 17:33:00 // 24544
És szerintem neki se menne rá ha régebbi JTD-ről van szó!
droberto15-09-2012 17:23:56 // 24543
Az érdekelne egy Novitec evolúció és kompatibilitási lista. (A Novi oldalán már csak az újak vannak kint :( )
Egy barátomnak is beígértem az 1.3 Grande-hoz (75 Le) egy novit, de azóta nem láttam eladót. Az enyém sajna nem ment rá (azt hiszem a MAP-ra, mert több pin-es). :(
Talán a T jel miatt.
Meg a PRV már két stekkeres. Nemcsak a befecskendezést variálják.
GTPeti15-09-2012 17:19:39 // 24542
Az a barátomnak túl drága lenne. És egy sima 8V-shez felesleges is.
droberto15-09-2012 17:18:48 // 24541
Nem vagyok egy tuningmatyi, de tudomásom szerint, ha adsz levegőt is az égés mellé, akkor nem lesz feltétlenül több korom.
Egyébként az 1.9 még E4.
droberto15-09-2012 17:15:10 // 24539
A SW update lemaradt: :)
Igen, így könnyű elintézni a dolgot, nem használjuk ki a szűrő teljes kapacitását! Így már egész korai telítődésnél regenerál. Ezzel elkerülhetővé válik, hogy egy esetleg hosszabb városi etap mellett 100% fölé menjen a telítettség.
A sűrűbb regen pedig a fogyasztás rovására megy! Köszönöm ilyen sw update-et én nem kérek.
Inkább jobban figyelek 90% felett, és követelek egy DPF kijelzőt a műszerfalra! :)))
GTPeti15-09-2012 17:08:18 // 24538
PRII? Mert arra én is tudnék vevőt.
droberto15-09-2012 17:07:50 // 24537
Aha!
Eddig nincs is vele gondom! :) (kopp-kopp-kopp)
droberto15-09-2012 17:06:05 // 24536
;)
Ismered?
Fiat Bravo 1.9 8V-be volt neki!
GTPeti15-09-2012 17:04:07 // 24535
Ja, csak azt valaminek a számlájára tudják csak megtenni. Ellenkező esetben már gyárilag úgy jött volna ki. Többletteljesítmény nincs többletüzemanyag (így több korom) nélkül.
A gázreakció pedig az Euro5 miatt olyan. Ha nem cél az E5 megtartása, akkor lehet "optimalizálni".
Shadin15-09-2012 17:01:25 // 24534
Nekem az eredeti programozás dátuma: 03/28/2007 volt, a Tied 10. havi és már az újabb sw volt rajta. Elég hamar rájöttek, hogy nem jó valami...
Shadin15-09-2012 16:57:07 // 24533
Nem az lenne az "optimalizálás"? Gyorsabb reakció...stb
Shadin15-09-2012 16:54:14 // 24532
A box-ot előlem vetted meg Hargitai Zsolttól :-)
GTPeti15-09-2012 15:01:33 // 24531
Szerintem DPF barát tuning nem létezik. Maximum olyan, ami picit kevesebb többletkormot okoz, mint a többi.
droberto15-09-2012 14:28:36 // 24530
Ezzel kapcsolatban annyi még, hogy ilyen "sokáig teker és nehezen indul" történet többször is előfordult már, de az üzenetet eddig csak 4-szer láttam. A jelenséget általában egy kisebb füstpamacs kíséri a beindulás pillanatában. Ez a boxtól független.
droberto15-09-2012 14:13:41 // 24529
Szóval Examiner kell hozzá. Azt hittem otthoni hackerkedés. :)
A SW változatunk megegyezik. Az SW számod egyel több mint enyém. A HW számod 2-vel több mint az enyém, ami érdekes. Jó lenne egy ilyen szoftver változat leírás, hogy melyiket hol változtatták.
Ilyen Atipollution Filter Clogged-et az enyém már 4x kiírt. Szabadfordításban környezetszennyezés elleni szűrő. Úgy sejtem, hogy ez a PR neve a DPF-nek.
Ezt a feliratot jellemzően olyan indítózás után írta ki, amikor lassan teker csak az önindító és sokáig kellett indítózni. Mind a négy esetben a DPF telítettség 30-70% között volt. Egyéb hibára utaló jel nem volt egyszer sem!
Remap: Többek közt, ezért sem akartam én sem. Ezért jó a Novitec Powerrail V, mert az már DPF barát. A Turbót is "inzultálja", némi plusz levegőt bejuttatva a többlet üzemanyaghoz.
SZVSZ, ezért is van az, hogy a chipmesterek optimalizáláskor rábeszélik a delikvenst (jellemzően hamis érvekkel), hogy egyúttal írassa ki a DPF-et is. :( Ellenben ismerek olyan remappolt Usert, akinek bent maradt a szűrő. Eddig nem tudok nála károsodásról...
GTPeti15-09-2012 13:47:39 // 24528
Amit te akarsz az németül az Eierlegendewollmilchsau. Vagyis a tojásrakógyapjastejkoca. :)
Szerintem a DPF és EGR és a programmoptimalizálás kizárják egymást.
Shadin15-09-2012 12:10:29 // 24527
EZ a Fiat Szabó Érd diagnosztikai műszere frissítés előtt:


MES szerinti aktuális SW verzió:


MES próba, de ilyet soha nem láttam még:


Átlag 900-1000Km helyett 500Km, és nem engedi 70% fölé:


Így tényleg nem fog LIMP-elni, de fél literrel több a fogyi amire még rájön fél lityi a 17" upgrade miatt :-(

Csippelnem kell, de kormot nem akarok. DPF EGR megtartása mellett van értelme?
MES-ben van újratanító mód. Kipróbálta már valaki? Nem kell SW frissítés után "resetelni" az addig "megszokott" dolgokat?

Z
droberto15-09-2012 10:51:27 // 24526
Az valószínűleg egy CAN hiba! A rádiót piszkáltad? Akkufeszültség rendben! Restart után megszűnt a jelenség?
Dugd rá a FES pajtit, és néz rá az óra vezérlőre, hogy van-e benne hiba? Nyomnék egy óratesztet is kíváncsiságból!
droberto15-09-2012 10:36:45 // 24525
Az lesz az. Így már a eLearn képe is stimm! Köszi! :)

Akkor valószínűleg meg van osztva jobb és bal zónára.
DrB15-09-2012 10:10:14 // 24524
Van egy kis gombaalakú műanyagelem belül, a szélvédő alsó széle előtt, középen. Nem ez a napsugárzás érzékelő?
droberto15-09-2012 10:03:55 // 24523
Az hasznos információ! Eddig az gondoltam, hogy az utastérben van!
Már csak a napsugárzás szenzor helyét kéne felderíteni....
Csosznorbert15-09-2012 10:03:50 // 24522
Üdv. Az milyen jelenség amikor az össz kilóméterszámláló elkezd villogni?
droberto15-09-2012 10:02:33 // 24521
Ez a Examiner Emulator mire jó még? Azt hittem ez ilyen gyári szerviz/szoftverfrissítő alkalmazás. Mi köze van a FES-nek hozzá?
DrB15-09-2012 09:52:10 // 24520
Ez a szenzor szeret meglazulni és zörögni. Legalábbis nálam ez volt a zörgés oka. A tippet az Alfisti.neten találtam egyébként.
Shadin15-09-2012 09:30:17 // 24519
Megnézem mit mond a FES. Ezt írta a programozó. Nekem 100KW- Belga ECO van.

droberto14-09-2012 22:52:14 // 24518
Ahogy mondod! :)
Ez a nyomás kevés! 3-ig nyugodtan fújhatod. A fogyid is javul(hat) tőle!
Dömpi (il dottore)14-09-2012 22:13:30 // 24517
én mindig 2,7-ig fújom, de kizárólag reggel, amikor még hideg a gumi. (kb. 150 méterre van a benzinkút, ott szoktam nézni). Melegen eléggé felmegy benne a nyomás. Akkor már nincs értelme ellenőrizni, ugyebár.
droberto14-09-2012 22:05:17 // 24516
Nem, ennyi kell a könyve szerint!

3-3,1 talán!
Dömpi (il dottore)14-09-2012 21:32:42 // 24515
a 2,9 nem sok egy kicsit?
Szerinted a 255/40/19-be mennyit fújjak?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.