Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)27-01-2013 10:15:55 // 29840
jah tudjuk meg a 2,4-be ezek szerint 6,5L olaj kell :P
Erhard 242 (Pure Energy)27-01-2013 10:14:56 // 29839
az én gyári méretem 235/45-r18 arra a 205/55-r16 sosem volt jó váltó méret 1,8cm alacsonyabb az autó ... 215/55 inkább ...nekem még soha nem ért le a haspajzs
Piritu - 1.000.00027-01-2013 10:07:51 // 29838
Piritu - 1.000.00027-01-2013 10:05:34 // 29837
Gyári méret az is :-P
Erhard 242 (Pure Energy)27-01-2013 10:02:41 // 29836
nyugi én sem de ez hogy jött? :)
Piritu - 1.000.00027-01-2013 10:02:21 // 29835
Az ilyen viselkedést az önigazolás részének fogom fel. Valahogy meg kell győznie magát a belül megszólaló hang ellenében, hogy igenis ő jobbat vett.
(A múlt héten pár német kollégával futottam össze, ők kiszálltak a 3 egyen Passátból és titokban - hogy ne vegyem észre - lesegettek be az Alfába.)
(A múlt héten pár német kollégával futottam össze, ők kiszálltak a 3 egyen Passátból és titokban - hogy ne vegyem észre - lesegettek be az Alfába.)
Shadin27-01-2013 10:01:52 // 29834
159 1.9jtdm 16v -hez én még nem láttam fém hálós merevített olajszűrőt...
Piritu - 1.000.00027-01-2013 09:59:24 // 29833
""...a gyári NEM mindig feltétlenül a legjobb"" - mindig is ezt mondtam, és azt is, hogy az legalább nagy tömegben, sok-sok km-en keresztül bizonyított. Van vele tapasztalat, nem lehet mellényúlni. Főleg nem "filléres" alkatrészek esetében.
Erhard 242 (Pure Energy)27-01-2013 09:50:08 // 29832
no számomra ez az érdekes h valaki elvárja a szűrők nanométeres filterképességének leírását de pl a gumiméret ha nem gyári nem számít :)))
Liquid27-01-2013 09:33:42 // 29831
a 205/55-öt én már rég lecseréltem volna egy rendes váltóméretre
'''''27-01-2013 08:20:42 // 29830
Én már két hete nem mentem az enyémmel.A hó miatt a quad áll most a garázsban én meg az asszonyét lopom ha mennem kell. :-)
droberto27-01-2013 00:07:50 // 29829
A Mann nagyon sok típusnál gyári beszállító.
Ha a szűrőház konstrukciója kívánja a merevítést, akkor tesznek bele gyárilag.
Egyébként a korább tapasztalataim miatt SZVSZ nem baj az ha van perforált lemez, de nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ez is csak egy fojtás tulajdonképpen.
Én azon vagyok, hogy ha gyárilag van akkor olyat vesszek, ha meg nincs, akkor olyat. Ezt majd ki kell még nyomoznom.
Szerintem is a legjobb a gyári lenne.
Ha a szűrőház konstrukciója kívánja a merevítést, akkor tesznek bele gyárilag.
Egyébként a korább tapasztalataim miatt SZVSZ nem baj az ha van perforált lemez, de nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ez is csak egy fojtás tulajdonképpen.
Én azon vagyok, hogy ha gyárilag van akkor olyat vesszek, ha meg nincs, akkor olyat. Ezt majd ki kell még nyomoznom.
Szerintem is a legjobb a gyári lenne.
GTPeti27-01-2013 00:00:45 // 29828
Szerintem a sima az "gyári" szint és van a prémium. Fejlesztettek vmi újat (más szűrőpapír) és azt is árulják azoknak, akik inkább többet fizetnek, de a legjobbat akarják. Számomra teljesen érthető. Az látszik a videókból, hogy az amerikai piac alapvetően más, mint az európai. OK... az ország elég nagy ahhoz, hogy lelkes hobbistákból is egy elég népes (vásárlói) tábor jöjjön össze.
droberto26-01-2013 23:59:00 // 29827
Ha hosszú lesz is elolvassuk. :)
droberto26-01-2013 23:47:52 // 29826
Ez nekem is furcsa volt, hogy több minőségű szintű termékük van.
Ez nem nagyon értem:
A Fordba jó a közepes, míg egy Volvóba a felső kell???
Ugye olajszűrőről beszélünk...
Ez nem nagyon értem:
A Fordba jó a közepes, míg egy Volvóba a felső kell???
Ugye olajszűrőről beszélünk...
droberto26-01-2013 23:43:03 // 29825
Ez az látod!
Azt sem értem, hogy egy ember hogy veszi a bátorságot, hogy lehúzza más frissen vett autóját. Én pl. nem szoktam.
Ezért is gondolom, hogy irigy volt a fószer.
Azt sem értem, hogy egy ember hogy veszi a bátorságot, hogy lehúzza más frissen vett autóját. Én pl. nem szoktam.
Ezért is gondolom, hogy irigy volt a fószer.
GTPeti26-01-2013 23:39:49 // 29824
Helyesen "hogy a gyári NEM mindig feltétlenül a legjobb". Megyek én is stand-by-ba... :)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 23:38:02 // 29823
GTPeti26-01-2013 23:37:35 // 29822
Én inkább úgy látom, hogy a MANN-nál felismerték, hogy a egyes nagyon hasonló szűrőknél a gyári is merevített, akkor lehet, hogy csak spórolás, hogy máshol pedig nem. És ők egy javított alternatívát kínálnak (hagy járjak Piritu kedvében...) az "aggodalmaskodóknak", én pedig jól megveszem, mert nem hiszek abban, hogy a gyári mindig feltétlenül a legjobb. Bízom benne, hogy ezt a szemléletmódot Piritu is megérti, még ha azonosulni nem is tud vele. Ami nem gond. B)
droberto26-01-2013 23:36:41 // 29821
Én pl. felvágottaknál általában megkérdezem a hús %-ot.
droberto26-01-2013 23:33:39 // 29820
Ebben az esetben kár. A aftermarket piac is a gyárit (OEM-et) próbálja utánozni. Több kevesebb sikerrel.
Piritu - 1.000.00026-01-2013 23:33:04 // 29819
Ne is mondd! A Spidernél több napot dobtam a keresgélésre. Mondanom sem kell, két egybevágó infó sehol sem volt, a Xado reklámokat leszámítva. Külföldi oldalakon még olajjal is kevertették volna a zsírt. Lesz belőle blog is, de még nagyon hosszú, rövidíteni kell.
Piritu - 1.000.00026-01-2013 23:30:01 // 29818
Nem tudom, igazából a német/osztrák viszonylatban teszteltem. Ott minden egy kicsit jobban működik, mégis :-(
Mondjuk ott jelezte a hosszabb távú útépítéseket is, de csak akkor terelt, ha olyan infó jött, hogy dugó van.
Mondjuk ott jelezte a hosszabb távú útépítéseket is, de csak akkor terelt, ha olyan infó jött, hogy dugó van.
droberto26-01-2013 23:28:15 // 29817
Így van a rács (perforált lemez) merevíti. Nekem is voltak efféle rossz tapasztalataim a Tipo-nál. Bár ott téglatest alakú a szűrő.
Piritu - 1.000.00026-01-2013 23:27:48 // 29816
" leírják, hogy melyik szabvány alapján mérnek." - mégis több százat vettek az 1200 Wattosnak mondott 17 Wattosból :-P
Mit tud kezdeni egy átlag user egy szabványszámmal? Semmit. (Arról nem is beszélve, hogy a szabványok aktuális változatai "fizetősek", nem férhetők hozzá. A DIN 45500-as HiFi szabványt sem találtam meg.) Nagy szám legyen ráírva, mert azzal lehet villantani este a parkolóban.
"Szűrőt meg mi alapján tudsz venni?" - Szerintem semmi alapján, ezért nem látom értelmét az okoskodásnak. Beteszem a gyárit, oszt jó napot. Az tesztelve van.
Mit akarunk? A kormos elmegy jó párszázezret így is, esetleg meghosszabbítjuk még 50 ezerrel? Vagy egy rossz döntéssel megrövidítjük a kétszeresével? Egy sok-sok változós egyenlet az autó, esélyünk sincs minden paramétert figyelembe venni. A gyárak sem véletlenül futnak pár millió km-t a tesztautókkal, mielőtt piacra dobják őket.
Mit tud kezdeni egy átlag user egy szabványszámmal? Semmit. (Arról nem is beszélve, hogy a szabványok aktuális változatai "fizetősek", nem férhetők hozzá. A DIN 45500-as HiFi szabványt sem találtam meg.) Nagy szám legyen ráírva, mert azzal lehet villantani este a parkolóban.
"Szűrőt meg mi alapján tudsz venni?" - Szerintem semmi alapján, ezért nem látom értelmét az okoskodásnak. Beteszem a gyárit, oszt jó napot. Az tesztelve van.
Mit akarunk? A kormos elmegy jó párszázezret így is, esetleg meghosszabbítjuk még 50 ezerrel? Vagy egy rossz döntéssel megrövidítjük a kétszeresével? Egy sok-sok változós egyenlet az autó, esélyünk sincs minden paramétert figyelembe venni. A gyárak sem véletlenül futnak pár millió km-t a tesztautókkal, mielőtt piacra dobják őket.
droberto26-01-2013 23:25:38 // 29815
Pedig lehetne!
droberto26-01-2013 23:20:05 // 29814
Pont ezt mondom én is! :)
droberto26-01-2013 23:18:35 // 29813
És a legjobb példa erre a csukló zsír! A gyártó sem véletlenül teszi azt bele, amit. Azzal tudja csak garantálni a számíott élettartamot.
GTPeti26-01-2013 23:17:14 // 29812
A "Szűrőgyártók YouTube-kupáját" akkor a MANN nyerte. :))))
Pedig a FRAM is indult. Ebben a videóban elég jól elmagyarázza a fickó, mit miért. Bár a lezárósapkák tekintetében egy kis ellentmondásba is kerül önmagával, mert elmagyarázza, hogy miért jó a préselt "karton" (jobban tapad a ragasztó), a végén pedig a "csúcsterméküknél" mégis fémsapkákat használnak. :)
Pedig a FRAM is indult. Ebben a videóban elég jól elmagyarázza a fickó, mit miért. Bár a lezárósapkák tekintetében egy kis ellentmondásba is kerül önmagával, mert elmagyarázza, hogy miért jó a préselt "karton" (jobban tapad a ragasztó), a végén pedig a "csúcsterméküknél" mégis fémsapkákat használnak. :)
droberto26-01-2013 23:15:58 // 29811
A csapágykatalógusban ennél sokkal több infót találsz ha tudod a csapágyszámot.
droberto26-01-2013 23:13:24 // 29810
Pedig úgy tudom, hogy a Kossuth rádió útinfóit használja.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 23:10:39 // 29809
van egy Fordos emberke ő csak Mann-t visz egy Mercis is, valakik csak gyárit de nagyon kevesen vannak hidd el ,nincsenek nagy minőségbeli különbségek sok esetben, árban annál inkább :P
droberto26-01-2013 23:09:22 // 29808
Alapvetően igazad van, de a Hifi-nél is leírják, hogy melyik szabvány alapján mérnek.
Szűrőt meg mi alapján tudsz venni? Tapasztalatok, a Youtube, meg szakcikkek alapján.
Azért ez nonszensz!
Szűrőt meg mi alapján tudsz venni? Tapasztalatok, a Youtube, meg szakcikkek alapján.
Azért ez nonszensz!
droberto26-01-2013 23:06:28 // 29807
Azt hittem azt mondod, hogy pályafutásod során csak ilyen mókusba futottál aki megvette a drágát: belém! :)
Egyébként anno sikerült lebeszélned a Mann üa. szűrőről. Azt hiszem most már nem tudnál. Egyébként bízok én a Filtronban is. Lehet jobb is az ár/minőség aránya.
Az utolsó mondatoddal egyetértek, de a linkelt Mann-os videó rémisztő. :)
Egyébként anno sikerült lebeszélned a Mann üa. szűrőről. Azt hiszem most már nem tudnál. Egyébként bízok én a Filtronban is. Lehet jobb is az ár/minőség aránya.
Az utolsó mondatoddal egyetértek, de a linkelt Mann-os videó rémisztő. :)
GTPeti26-01-2013 23:02:54 // 29806
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 23:02:48 // 29805
hogyan hasonlítanak egy 1.9TD-t egy 1.9JTDm-hez? a szakértő :P
GTPeti26-01-2013 23:02:09 // 29804
Nézd meg légyszi ezt a képet, hogy milyen rács van rajta. Valószínüleg nem stabilabb ez az extrudált lemez, mint egy lyuggatott 1mm-es. Nem kell ám mindenbe belekötni. :PPP
És válaszolok egy még fel nem tett kérdésre: NEM, bizonyára nincs szükség erre (bár szerintem igen), de így jobban alszom. Tessék. :P
És válaszolok egy még fel nem tett kérdésre: NEM, bizonyára nincs szükség erre (bár szerintem igen), de így jobban alszom. Tessék. :P
droberto26-01-2013 22:59:06 // 29803
Nem klímatisztítottál? :)))
Egyébként eBay-en van kijelző. Már ha az a baj. Lehet a vezérlő krepált be.
Egyébként eBay-en van kijelző. Már ha az a baj. Lehet a vezérlő krepált be.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:58:20 // 29802
még ezt sem osztom mivel ha a belső merevítés eleve erősebb mint másoké akkor felesleges a külső :P
droberto26-01-2013 22:57:41 // 29801
Irigyellek titeket! :)
Én is mostam ma reggel, és este még egyszer (a Bölcskei sarat).
Én is mostam ma reggel, és este még egyszer (a Bölcskei sarat).
droberto26-01-2013 22:56:07 // 29800
Jajj, ez a sok balga ember!
Nem értem ezeket komolyan!
Ha valaki megvesz egy nyugatiak által levetett (azért adja el mert költeni kéne rá) prémium márkájú autó - legtöbbször tekergetett km óra állással - miért nem költi rá azt a min 150-200k Ft-ot amire szüksége van, az általában kihegyezett technikának. Gyári vagy gyári minőségű alkatrészekre volna szükség, újabb 150-200 km hibamentes közlekedéshez. Miért nem keres egy megbízható - ha nem is feltétlen típus ismeretekkel rendelkező - de legalább lelkiismeretes szerelőt? Miért ilyen naivak az emberek? Vagy akkor miért nem Suzukit vesznek?
Az én mai sztorim:
Mentem ma Bölcskére. Pont az előtte levő faluban kezdett regenerálni. (Észrevettem a fogyasztásból. A szagát most sem éreztem. A hangot persze hallottam ;)). Na mondom, mitévő legyek? Vissza 3, oszt 2500. (A kanyarokat szépen vettem így). Mire Bölcskére értem pont befejezte hál' Istennek.
Bölcskén mustrálták az autót, mindenkinek teccett, erre jön egy okos: "Szép-szép, de Alfa". Az agyam elborul, mondom neki: "Ezt fejtsed ki koma" => "Barátomnak volt egy ilyen sedanba, de jól besz@pta vele". Kérdem mivel? "Hát a turbóval meg mindennel, azt visszamenekült az Audihoz és azóta boldog az élete". Kérdem tőle: "Az OFF-okon is van Garret turbó akkor azok is szarok?" Erre ő: "Szép-szép, de Alfa, meg az 1.9 TD a legjobb motor amúgy is". Ennél a résznél már inkább ráhagytam.
Arra a következtetésre jutottam, hogy akik ezt mondják, azok MIND IRIGYEK!
Hazafele lerugtam, és fél év után ismét jött a P0246. Még jó, hogy már pont nem látta a Limp-et. Lehet még is szar az Alfa? Bruhaha... Jöhet egy újabb tisztítás és egy levél a Novitec-nek.
Hazafele sikerült jól letennem a haspáncélt a kiváló úton. (Kicsik a 205/55-16. Mi lesz, ha felkerül a vonóhorog?) Kicsit visszavettem. Erre meg jött egy Stilo és nekiállt kekeckedni. :)
A 6-oson azért picit elmaradt. :)))
Nem értem ezeket komolyan!
Ha valaki megvesz egy nyugatiak által levetett (azért adja el mert költeni kéne rá) prémium márkájú autó - legtöbbször tekergetett km óra állással - miért nem költi rá azt a min 150-200k Ft-ot amire szüksége van, az általában kihegyezett technikának. Gyári vagy gyári minőségű alkatrészekre volna szükség, újabb 150-200 km hibamentes közlekedéshez. Miért nem keres egy megbízható - ha nem is feltétlen típus ismeretekkel rendelkező - de legalább lelkiismeretes szerelőt? Miért ilyen naivak az emberek? Vagy akkor miért nem Suzukit vesznek?
Az én mai sztorim:
Mentem ma Bölcskére. Pont az előtte levő faluban kezdett regenerálni. (Észrevettem a fogyasztásból. A szagát most sem éreztem. A hangot persze hallottam ;)). Na mondom, mitévő legyek? Vissza 3, oszt 2500. (A kanyarokat szépen vettem így). Mire Bölcskére értem pont befejezte hál' Istennek.
Bölcskén mustrálták az autót, mindenkinek teccett, erre jön egy okos: "Szép-szép, de Alfa". Az agyam elborul, mondom neki: "Ezt fejtsed ki koma" => "Barátomnak volt egy ilyen sedanba, de jól besz@pta vele". Kérdem mivel? "Hát a turbóval meg mindennel, azt visszamenekült az Audihoz és azóta boldog az élete". Kérdem tőle: "Az OFF-okon is van Garret turbó akkor azok is szarok?" Erre ő: "Szép-szép, de Alfa, meg az 1.9 TD a legjobb motor amúgy is". Ennél a résznél már inkább ráhagytam.
Arra a következtetésre jutottam, hogy akik ezt mondják, azok MIND IRIGYEK!
Hazafele lerugtam, és fél év után ismét jött a P0246. Még jó, hogy már pont nem látta a Limp-et. Lehet még is szar az Alfa? Bruhaha... Jöhet egy újabb tisztítás és egy levél a Novitec-nek.
Hazafele sikerült jól letennem a haspáncélt a kiváló úton. (Kicsik a 205/55-16. Mi lesz, ha felkerül a vonóhorog?) Kicsit visszavettem. Erre meg jött egy Stilo és nekiállt kekeckedni. :)
A 6-oson azért picit elmaradt. :)))
GTPeti26-01-2013 22:56:00 // 29799
Azért a "biztonsági" merevítés hiányának v. vékonyságának konstatálásához nem kellenek laborvizsgálatok. A funkciójának megállapításához pedig doktori fokozat. Csak egy példa volt. B)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:54:56 // 29798
"vagy csak az alkatrész a fontos?" - három éve van meg a Pók. Azóta "tanulom" az alkatrészeket, de még mindig van egy csomó, amiről nem is hallottam, hogy van. Hány alkatrészből áll egy autó? Tíz-húszezer? Kinek van erre energiája?
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:53:55 // 29797
így van a puding próbája a kóstolás :) erre akartam kilyukadni ...lehetetlen ennyi információt felszívni .....
GTPeti26-01-2013 22:53:09 // 29796
Húú, most mindent idekeversz. Az hiszem nem tudom jobban megfogalmazni a véleményem e témáról. ;)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:51:45 // 29795
Sok esetben esélyed sincs "meghallgatni". Maradjunk csak a légszűrőnél. Akkor tudsz TÉNYEK alapján dönteni, ha kipróbálod, hogy ezzel a szűrővel (mondjuk) 350ezret megy el a motor, a másikkal (mondjuk) csak 280-at. Ez ugye eleve lehetetlen :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:50:16 // 29794
az élet nem így működik ...mikor lemész húst venni mi alapján döntesz? elkéred a hentestől az aznapi coca érési lapját és össze hasonlítod egy másik hentesboltéval majd haza mész kiértékelni melyikben mennyi a vörösvértest, zsír, baktérium stb és úgy döntesz? esetleg utána olvasol a neten hogy melyik a jobb coca hús a mangalica vagy a kontektororrú ridegtartott? :DDD
napi hányszor kell dönteni? 10x 20x 100x?
kinek van erre ideje? vagy csak az alkatrész a fontos? :)
napi hányszor kell dönteni? 10x 20x 100x?
kinek van erre ideje? vagy csak az alkatrész a fontos? :)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:48:53 // 29793
Ebből is rogyás nélkül fogyott 230 ezer km-nyi. Ráadásul a gyári csereciklussal.
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:45:17 // 29792
Én sem okvetlenül (lásd Spider kerékcsapágy), de mindenre kipróbált (és itt a hangsúly) megoldást adnak, nem kell napokig keresgélni és esetleg rossz infók alapján dönteni. A neten található infók jelentős része erősen megkérdőjelezhető (lásd Erhard infói ma), netán pont olyan dolgokra nem adnak infót, ami az adott esetben fontos lenne. (Honnan tudom ebben az esetben, hogy mi a fontos?)
Gábor7926-01-2013 22:44:11 // 29791
Köszi a tippet, de mivel nem műxik a kijelző, így nem tudnám megtenni azt sem... de igazából egy pár hete frissítettem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
404
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?