Forum >> 159
Piritu - 1.000.00019-02-2013 07:50:13 // 31240
A 2.0 kicsit más tészta. A max nyomatékát is 1750-en adja le az 1,9 és 2,4 2000-ével szemben. Szerintem kisebb fordulaton is egyenletesebben jár (legalábbis a 156 1,9 mjet-hez képest), így kevésbé terheli a rendszert, lehet alacsonyabb fordulaton is "gurulni".
droberto19-02-2013 07:48:36 // 31239
Múltkor mikor írtad, erre különösképpen figyeltem. Ugyanaz a gumink van, de nálam hasonlóan jó jött ki (5,6 - Comp szerint), a szokásos 70 km-es távon mint szárazon. Talán inkább a pára? Bár a magasabb páratartalomkor inkább jobbnak kéne kijönnie...
droberto19-02-2013 07:43:57 // 31238
Városban én is 4-be megyek (a tempomat miatt is).
Piritu - 1.000.00019-02-2013 07:42:48 // 31237
"2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra" - hmmm, ez érdekes. Nekem egy szezont elmennek a gumik nyomásveszteség nélkül. Max annyit kell nyomni bele, ami a mérések miatt hiányzik.
droberto19-02-2013 07:42:26 // 31236
Tegnap vittem egy tesztkörre egy mókust. Nálam is volt mindkettő. :)
Egyébként én GPS 90-nál már 6-ba szoktam tenni. Nem tesz jót sem az EGR-nek, se a szívósornak/áramláskorlátozónak, se a DPF-nek (talán a kettőstömegűnek sem). Cserébe néha (amikor a becsület úgy kívánja :)) eleresztem. :)
Többen írtátok, hogy 90-100 nál, 5.-ben kevesebbet eszik mint 6.-ban. Én ezt se mondanám. Bár az ellenkezőjében sem vagyok biztos. :)
Egyébként én GPS 90-nál már 6-ba szoktam tenni. Nem tesz jót sem az EGR-nek, se a szívósornak/áramláskorlátozónak, se a DPF-nek (talán a kettőstömegűnek sem). Cserébe néha (amikor a becsület úgy kívánja :)) eleresztem. :)
Többen írtátok, hogy 90-100 nál, 5.-ben kevesebbet eszik mint 6.-ban. Én ezt se mondanám. Bár az ellenkezőjében sem vagyok biztos. :)
mreni19-02-2013 07:40:19 // 31235
2. lehetőségre szavaznék,hasonló cipőben jártam én is a motorommal és a 2. variánst választottam,jó is lett :)
Piritu - 1.000.00019-02-2013 07:39:28 // 31234
Amit írsz - szerintem - természetes. Azzal, hogy nagyobb tempóról lassítasz vissza motorfékkel leesik a pillanatnyi fogyasztás. Kérdés, hogy (mondjuk) folyamatosan hová áll be. Szerintem ugyanoda.
Én általában tempomattal közlekedem, az egyes tempókhoz tartozó értékek (sík úton) jól reprodukálódnak. Sőt, mint már egyszer írtam, az útviszonyok szerint is. Veszprém - Cell ugyan azzal a tempóval száraz úton kb 5,4 vizesen picivel 6 felett.
Én általában tempomattal közlekedem, az egyes tempókhoz tartozó értékek (sík úton) jól reprodukálódnak. Sőt, mint már egyszer írtam, az útviszonyok szerint is. Veszprém - Cell ugyan azzal a tempóval száraz úton kb 5,4 vizesen picivel 6 felett.
droberto19-02-2013 07:36:29 // 31233
"stabilan ott tartom" - No ezt tempomat nélkül lehetetlen kivitelezni (szinte még azzal is).
Egyébként ilyen megfigyeléseim nekem is voltak (vannak). Ha jól leforgatom és úgy engedem vissza kevesebbet eszik, mintha hamar elváltogatva érném el az utazósebességet. Viszont ez a a különbség nálam max. csak 1-2 dl.
De! Ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Miért? Mert kétszer egymás után nem mentem egy időben, e két módszerrel.
Egy adott útszakasz fogyasztása sok mindentől függ: Az út lejtésétől, gördülési ellenállástól, a levegő hőmérsékletétől, páratartalmától, sűrűségétől, a motor és az üzemanyag hőmérsékletétől, a széltől és az autód pillanatnyi tömegétől. Függ még a guminyomástól is. Télen nálam a 2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra. Illetve a legfontosabb (bár még ezt se merem kijelenteni), a részecskeszűrő telítettségétől is függ. Néhány mérésem alapján 10-20%-osan, 1-2 dl-el kevesebbet fal, mint 90-100%-osan. A Fenti okok miatt ezt sem tudom 100% bizonyossággal kijelenteni.
(Illetve pont ezért még ide se írtam le. Illetve csak most is hangosan gondolkodtam.)
Egyébként ilyen megfigyeléseim nekem is voltak (vannak). Ha jól leforgatom és úgy engedem vissza kevesebbet eszik, mintha hamar elváltogatva érném el az utazósebességet. Viszont ez a a különbség nálam max. csak 1-2 dl.
De! Ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Miért? Mert kétszer egymás után nem mentem egy időben, e két módszerrel.
Egy adott útszakasz fogyasztása sok mindentől függ: Az út lejtésétől, gördülési ellenállástól, a levegő hőmérsékletétől, páratartalmától, sűrűségétől, a motor és az üzemanyag hőmérsékletétől, a széltől és az autód pillanatnyi tömegétől. Függ még a guminyomástól is. Télen nálam a 2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra. Illetve a legfontosabb (bár még ezt se merem kijelenteni), a részecskeszűrő telítettségétől is függ. Néhány mérésem alapján 10-20%-osan, 1-2 dl-el kevesebbet fal, mint 90-100%-osan. A Fenti okok miatt ezt sem tudom 100% bizonyossággal kijelenteni.
(Illetve pont ezért még ide se írtam le. Illetve csak most is hangosan gondolkodtam.)
Alfonis19-02-2013 07:28:24 // 31232
kettőstömegű miatt jó a fordulatot 1500 felett tartani folyamatosan. így 80 as táblánál még 5 ben, 100 as táblánál már 6 ban lehet menni.
1-2 kifut... 3 nemtom meddig 4 nemtom meddig és városba átlagba 4. be meek ahol nem lehet 70 el menni. 70 80 persze már 5. /1,9 8V ami neked is van dömpi.
Szépnapot mindenkinek ...
1-2 kifut... 3 nemtom meddig 4 nemtom meddig és városba átlagba 4. be meek ahol nem lehet 70 el menni. 70 80 persze már 5. /1,9 8V ami neked is van dömpi.
Szépnapot mindenkinek ...
.......................19-02-2013 07:24:04 // 31231
én bontottat vennék,
örülj hogy nem a blokk repedt el?
a kérdés ,hogy mitől repedt el s HF?
én ránéznék a a vízpumpára is,
mintha írtad volna ,hogy egy párszor megmelegedett
mindenképpen ki kell nyomozni az okát,mert a másik HF is elreped majd
örülj hogy nem a blokk repedt el?
a kérdés ,hogy mitől repedt el s HF?
én ránéznék a a vízpumpára is,
mintha írtad volna ,hogy egy párszor megmelegedett
mindenképpen ki kell nyomozni az okát,mert a másik HF is elreped majd
Piritu - 1.000.00019-02-2013 07:14:03 // 31230
Én a kettest csinálnám. Egy eredeti gyári tuti kisebb rizikó, mint egy így-úgy kendácsolt használt.
Piritu - 1.000.00019-02-2013 07:11:51 // 31229
Mikor hogy. Nekem nincsenek kötött fordulatszámaim.
70-től már szépen viszi a 6-ot, de van, hogy csak 160-nál kerül oda a váltó :-)
70-től már szépen viszi a 6-ot, de van, hogy csak 160-nál kerül oda a váltó :-)
Piritu - 1.000.00019-02-2013 07:08:41 // 31228
Ezt azért nem jelenteném ki ennyire egyértelműen. A 156-nál tényleg így van, ahogy írod, de a 159-é eléggé pontos.
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2013 07:06:18 // 31227
én meg a kettesre...
Gábor7919-02-2013 06:51:23 // 31226
Egy kis update hf kérdésben:
Ami biztos, hogy repedt a hengerfej, nyomsápróba kihozta. Ott, ahol víz volt a hengerben, tehát 1-esnél. Nyomsápróba 5000Ft volt. Azt mondták nem tudják még pontosan mekkora a repedés és hogy javítható-e (mert hogy nem vállalnak mindent, csak amire garanciát is tudnak vállalni), de ma "felnyitják" és mondanak pontosabbat. Ez még benne van az 5000Ft-os vizsgálat árában.
Ezt követően 2 opció marad:
1) ha javítható, akkor javítás: 60.000 + amit cserélnek rajta, pl. szelepszár szimering... tehát gondolom min. 70.000
2) akár javítható, akár nem, lehet bontottat venni: 45.000-ért találtam. Nyomáspróbára ma reggel viszi az ürge, ami sztm kb. 10.000 lesz. + posta, tehát kb. 57-58.000Ft... de nyilván ezt is elvinném Miskolcra átnézetni... szelepeket stb, tehát várható + költség
Szerintetek melyik a jobb megoldás? 1 vagy 2?
En a sajátom felújítására szavaznék, persze ha felújítható egyáltalán...
Ami biztos, hogy repedt a hengerfej, nyomsápróba kihozta. Ott, ahol víz volt a hengerben, tehát 1-esnél. Nyomsápróba 5000Ft volt. Azt mondták nem tudják még pontosan mekkora a repedés és hogy javítható-e (mert hogy nem vállalnak mindent, csak amire garanciát is tudnak vállalni), de ma "felnyitják" és mondanak pontosabbat. Ez még benne van az 5000Ft-os vizsgálat árában.
Ezt követően 2 opció marad:
1) ha javítható, akkor javítás: 60.000 + amit cserélnek rajta, pl. szelepszár szimering... tehát gondolom min. 70.000
2) akár javítható, akár nem, lehet bontottat venni: 45.000-ért találtam. Nyomáspróbára ma reggel viszi az ürge, ami sztm kb. 10.000 lesz. + posta, tehát kb. 57-58.000Ft... de nyilván ezt is elvinném Miskolcra átnézetni... szelepeket stb, tehát várható + költség
Szerintetek melyik a jobb megoldás? 1 vagy 2?
En a sajátom felújítására szavaznék, persze ha felújítható egyáltalán...
GTPeti18-02-2013 23:21:07 // 31225
Semmi köze a valós (átlag!)fogyasztáshoz. Mind a pillanatnyi átfolyásnak sem. Jó játék, de nem sokkal több.
Dömpi (il dottore)18-02-2013 23:02:40 // 31224
"kevés fogyasztással"
Azt megfigyeltem, hogy ha leforgatom 3-ban 2700-2900-ig, meg 4-ben is odapörkölök, majd 6-ban elmegyek kb. 140-150-es tempóig, majd onnan visszaeresztem 120-ra és stabilan ott tartom, akkor a comp pillanatnyi fogyasztásmérője kiír 4,8-5,3-as értékekekt.
Ha viszont szépen komótosan felváltogatok (jellemzően hidegen), elérem a 120-at és úgy tartom ott, akkor a pillanatnyi fogyi 6,3-6,6, és nem megy lejjebb.
Ez a comp hülyesége, és semmi köze a valós fogyasztáshoz, vagy tényleg máshogy fogyaszthat, ha előtte megzavarod kicsit, mielőtt beállsz az utazótempóra?
Azt megfigyeltem, hogy ha leforgatom 3-ban 2700-2900-ig, meg 4-ben is odapörkölök, majd 6-ban elmegyek kb. 140-150-es tempóig, majd onnan visszaeresztem 120-ra és stabilan ott tartom, akkor a comp pillanatnyi fogyasztásmérője kiír 4,8-5,3-as értékekekt.
Ha viszont szépen komótosan felváltogatok (jellemzően hidegen), elérem a 120-at és úgy tartom ott, akkor a pillanatnyi fogyi 6,3-6,6, és nem megy lejjebb.
Ez a comp hülyesége, és semmi köze a valós fogyasztáshoz, vagy tényleg máshogy fogyaszthat, ha előtte megzavarod kicsit, mielőtt beállsz az utazótempóra?
Dömpi (il dottore)18-02-2013 22:56:43 // 31223
Ti hol váltotok fel 6-ba?
Én - melegen - kb 2700-nél tolom feljebb 3-ból, amúgy 60-körül 4-be, 80-90-körül 5-be 110-körül 6-ba.
Hidegen már 2000-körül feljebb váltom 3-ból.
1-2-t pedig mindig reltíve korán elváltom.
Én - melegen - kb 2700-nél tolom feljebb 3-ból, amúgy 60-körül 4-be, 80-90-körül 5-be 110-körül 6-ba.
Hidegen már 2000-körül feljebb váltom 3-ból.
1-2-t pedig mindig reltíve korán elváltom.
Piritu - 1.000.00018-02-2013 22:47:28 // 31222
Miért ne lehetne ugyan az a váltó a két vasban? A 170 LE ki tudja végig forogni, a 8V meg így kap egy relatíve hosszú 6-ot, kevés fogyasztással.
Dömpi (il dottore)18-02-2013 22:38:31 // 31221
Most lehet, hogy nagy marhaságot kérdezek, de azért, mert a kettőnkéközött van némi LE-különbség, és pár szelep, attól az enyémnek nem kellene más eredményeket produkálnia?
Kerékméret ezt befolyásolja? Csak mert most pont olyan méret van rajta, aminél elvileg a 100 km/h = 100 km/h (leszámítva a gyárilag az órába beépített lefele-csalást).
Minden esetre megnézem majd a nyári pacskerekkel is, és GPS-el is.
Kerékméret ezt befolyásolja? Csak mert most pont olyan méret van rajta, aminél elvileg a 100 km/h = 100 km/h (leszámítva a gyárilag az órába beépített lefele-csalást).
Minden esetre megnézem majd a nyári pacskerekkel is, és GPS-el is.
Pityukoma18-02-2013 22:29:11 // 31220
Igen, olvastam (Hsz:31158). Csak annyit akartam mondani hogy nekem nagyon furcsa volt. :-)
Piritu - 1.000.00018-02-2013 22:23:08 // 31219
A váltónk ezek szerint egyforma "hosszú". A turbónyomást nem figyeltem.
Vermacy18-02-2013 18:56:45 // 31218
Nem idehaza írtam a jobb kormányost! Itthon baleset veszélyes! Félreértés ne essék, jobb kormányost az ezt támogató országokban használni! Ott kényelmesebb sztem, mint balost a balos országban.
Véleményem, hogy a Mo-on jobb kormányost használók akár szándékos emberölésért is felelősségre vonhatóak, természetesen kisarkítva... Veszélyes nagyon!!!
Véleményem, hogy a Mo-on jobb kormányost használók akár szándékos emberölésért is felelősségre vonhatóak, természetesen kisarkítva... Veszélyes nagyon!!!
Vermacy18-02-2013 18:53:29 // 31217
Nem baj, ha lejjebb megy, legalább szüleimnek is tudok venni egy "unokázós" autót! A lényeg a biztonság...
'''''18-02-2013 18:45:16 // 31216
Coolby,milyen a chippes verda? :-) Miért nem szóltál,hogy jössz erre?
ALFI15618-02-2013 18:28:59 // 31215
Szerintem annyit most is ér egy 2008-as.Ennél lejebb már hova?
mizooo18-02-2013 18:26:55 // 31214
Hát ezeknek is lement az ára. Én is 2 100 000 Ft-ért vettem az enyémet, jövő hónapban lesz még egy vezérlés csere és remélem egy darabig csak gurulgatok vele. Kopp kopp semmi baj vele.
Imyx18-02-2013 16:48:33 // 31213
Megcsinálta a váltót, (gondolom nem 50.000-be került) és ugyanazon az áron hirdeti tovább. Hm. 1.750.000-ért a legolcsóbb 59, de az is lehet, hogy csak szabadulni akar tőle.. Ha valaki automata 59-et akar venni, jó vétel lehet, egy alapos "inspection" után, csakis.
Norby18-02-2013 16:44:08 // 31212
néztem
Vannak rajta sérülések,de nem vészes.A bal első sárvédő cserés.
A váltóval nem volt gond. Sőt, szépen dolgozott manuálban is.
Vannak rajta sérülések,de nem vészes.A bal első sárvédő cserés.
A váltóval nem volt gond. Sőt, szépen dolgozott manuálban is.
mizooo18-02-2013 16:41:59 // 31211
Hát ennek már többen nekifutottak :) annyit biztosan tudni, hogy váltóhibásnak árulták, majd egyszer csak nem lett az.... Megnézte már valaki?
.......................18-02-2013 16:41:23 // 31210
váltóhibás volt,én is beszéltem vele
Norby18-02-2013 16:38:21 // 31209
Németh Lajos18-02-2013 15:32:13 // 31208
Köszönöm a gyereküléses válaszokat :-)
David | Centocinquantanove18-02-2013 15:28:41 // 31207
Szép napot!
Szeretnék tanácsokat kérni olyan ügyben, hogy szeretném a slusszkulcsaim "házát" kicseréltetni. Hol lehet ilyet elintézni? Csinált már valaki ilyet?
Az ezüstös részen igencsak kopottas a kulcs, sajnos az előző tulajtól már énis így kaptam, ezért akarnám cserélni. Egyszerűen nem bírom, ha valami nem tip-top.
Segítségeket előre is köszi!
Szeretnék tanácsokat kérni olyan ügyben, hogy szeretném a slusszkulcsaim "házát" kicseréltetni. Hol lehet ilyet elintézni? Csinált már valaki ilyet?
Az ezüstös részen igencsak kopottas a kulcs, sajnos az előző tulajtól már énis így kaptam, ezért akarnám cserélni. Egyszerűen nem bírom, ha valami nem tip-top.
Segítségeket előre is köszi!
Csabi18-02-2013 14:59:33 // 31206
'''''18-02-2013 14:36:17 // 31205
Kormány fölött van pár visszajelző egy félkör órában.Izzítás,légzság...
.......................18-02-2013 13:51:09 // 31204
Opel Omega,abban elfér 3 férfi hát is
Shadin18-02-2013 13:21:59 // 31203
Meg a Ford Fusion :-)
Erhard 242 (Pure Energy)18-02-2013 13:18:24 // 31202
őszintén nekem ezek annyira részlet kérdések offosnál hogy hol a km óra pont lesz*rom, a főbb szempontoknak megfelel és nem kell kompromisszumokat kötnöm ... inkább legyen középen vagy bárhol a km óracsoport csak ne rugdossák a hátsó ülésemet vezetés közben ..
Dömpi (il dottore)18-02-2013 13:10:24 // 31201
"a kormány fölött is van valami majd megnézem" - ez jó :)
Látom tudatos vásárlóként tudod mit vettél.
Látom tudatos vásárlóként tudod mit vettél.
Dömpi (il dottore)18-02-2013 13:08:32 // 31200
A típustalin leszünk páran kisgyerekkel, 3 db gyerekülést csak összeszedünk valahogy és leteszteljük.
Erhard 242 (Pure Energy)18-02-2013 12:59:34 // 31199
hosszú távon nem mentem vele de a navi jobb helyen van mint az 59 ben az biztos de egyébként szerintem gagyi hogy középen van minden de a kormány fölött is van valami majd megnézem
Liquid18-02-2013 12:50:44 // 31198
hogy tudsz megbarátkozni a műszerfal helyzetével? :)
Erhard 242 (Pure Energy)18-02-2013 12:40:02 // 31197
gyerekekkel ott lesz a Phedra abban focizni is lehet :P
droberto18-02-2013 12:26:21 // 31196
Gyerekülésügyben nincs valami nagy egyetértés. :) Pedig engem is érdekelne a téma. :)
A hátul a támlán levő akasztót hívják isofix-nek, vagy van elrejtve ilyen is az ülésben?
A hátul a támlán levő akasztót hívják isofix-nek, vagy van elrejtve ilyen is az ülésben?
Liquid18-02-2013 12:17:24 // 31195
ezen elhiszem hogy el tud férni, ez a kagylósítás sztem felszereltségtől, esetleg a kárpit anyagától függ
Dömpi (il dottore)18-02-2013 12:10:07 // 31194
Dömpi (il dottore)18-02-2013 12:07:44 // 31193
A 3-ajtós 147 hátul SZVSZ szélesebb, mint a 159.
Mellesleg az én hátsóm van olyan széles, mint egy gyerekülés :)
Amúgy meg, ha rendesen kihúzod a szélére a gyereküléseket, befér a harmadik középre.
Ott nekem inkább a biztonsági övvel van bajom.
Mellesleg az én hátsóm van olyan széles, mint egy gyerekülés :)
Amúgy meg, ha rendesen kihúzod a szélére a gyereküléseket, befér a harmadik középre.
Ott nekem inkább a biztonsági övvel van bajom.
Liquid18-02-2013 12:07:25 // 31192
tök sík? találtam pár képet, de nem tudom hogy mennyire FL-es volt. A TI mindenesetre kagylósított kellően :)
Dömpi (il dottore)18-02-2013 12:04:30 // 31191
De az FL utániban nem kagylósított.
Amúgy meg én még nem látam olyan kocsit, amiben 3 teljes értékű hely van hátul...kivéve az egyterűek.
20-25 km-re elszaladni valahová oké, de hosszútávon nem.
Amúgy meg én még nem látam olyan kocsit, amiben 3 teljes értékű hely van hátul...kivéve az egyterűek.
20-25 km-re elszaladni valahová oké, de hosszútávon nem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
465
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?