Forum >> 159

droberto23-08-2013 06:28:42 // 39616
Picit elírtam, de emlékeim szerint (nincs most nálam rendes eper) a lengőkar más:

Helyesen:

A 4 dugattyús féknyergek előröl vannak csavarozva, nem belülről. Ergo a lengőkar csonkállvány más. FL után a 305 mm-es tárcsásnak már Alumíniumból vannak a csonkálványai és a lengőkarok is mások. Meg lehet csinálni azt is, de szerintem a egyszerűbb a a nagyféket feltenni. Bár akkor meg a 16-os kerék felejtős.

Stukker1987 átalakítatta.
Luidzsi22-08-2013 22:27:36 // 39615
köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 22:18:35 // 39614
kicsit fals az infó melyik lengőkar más? az alsó, felső ua tök mindegy milyen a fék...FL után az alsó más talán de az sem biztos
droberto22-08-2013 21:56:16 // 39613
A 4 dugattyús féknyergek előröl vannak csavarozva, nem belülről. Ergo a lengőkar más. FL után a 305 mm-es tárcsásnak már Alumíniumból vannak a csonkálványai és a lengőkarok is mások. Meg lehet csinálni azt is, de szerintem a egyszerűbb a a nagyféket feltenni. Bár akkor meg a 16-os kerék felejtős.
Dömpi (il dottore)22-08-2013 21:50:22 // 39612
bocsiiiiiiiiii, eltévedtem :(
Dömpi (il dottore)22-08-2013 21:49:48 // 39611
A 164-166 topicban ment erről a diskurzus korábban. Olvasgass a HSZ 67687 és a HSZ 67703 között.
Csabi22-08-2013 21:44:43 // 39610
330mm a nagy ;)
Dömpi (il dottore)22-08-2013 21:40:34 // 39609
megméred a tárcsát elöl, ha 305 mm --> kisbrembo, ha 315 mm --> nagybrembo
Dömpi (il dottore)22-08-2013 21:38:06 // 39608
Vannak még néhányan...de asszem gólyaláb vagy lengőkar kell másik hozzá...vagy az már a nagybrembo-hoz kell? Robi pontosan megmondja, ő pont benne van a projektben.
mzo22-08-2013 21:22:33 // 39607
Köszi neked is
mzo22-08-2013 21:21:47 // 39606
Értem, köszönöm szépen a segítséged
Liquid22-08-2013 21:21:21 // 39605
a szellőző belső merevítőjét kell "megfogni" és annál fogva kihúzni. Valami erősebb drótból, vagy pl. az ablaktörlő lapát merevítőjéből ha hajlítasz egy U-alakot mondjuk 10-15 cm hosszú és 5cm széles, és a száraira hajlítasz kis kampót hogy be tudjon akadni, akkor simán ki tudod venni.
Norby22-08-2013 21:18:28 // 39604
Olyan mint amit rajzoltam. Benyúlsz vele a szellőzőn és visszafelé megakad a szélébe és kihúzod. Valami vastagabb drótból hajtottam.

Én nem tudom biztisra, de elég drága mulatság a váltó. Mondjuk az olaj is 4000/l körül van és vagy 8 liter kell.
mzo22-08-2013 21:18:22 // 39603
Bocs most látom hogy a beillesztett képre gondoltál.
mzo22-08-2013 21:08:59 // 39602
uhh köszi, ettől féltem. A szellőzőkhöz milyen célszerszám kell?

A másik ami foglalkoztat, hogy az automata váltóban most kell e olajat cserélni vagy nem? Szervízkönyv szerint csak ellenőrizni kell a szintet, Szamosiék szerint nem kell cserélni itt a fórumon meg már ketten is mondták hogy kell cserélni. Akkor most tul képpen gyári előírás szerint nem kell de jobban járok ha mégis cseréltetem?
Boticselli22-08-2013 21:01:17 // 39601
Üdv mindenkinek!
Gondoltam megosztom veletek ezt a képet, végre felkerültek a 18 kerekek, amit már nagyon vártam:)
Norby22-08-2013 20:57:15 // 39600
Az enyémeket 2 napig áztatták mire ki bírták szedni.
Norby22-08-2013 20:56:06 // 39599
A váltónál kell kezdeni. Az csak pattintós. Lent fogja 2 csavar a középkonzolt.
Utána egy célszerszámmal a szellőzőket. első és a harmadik mögött 1-1 csavar.
Utána a rádiót. Ott is van két csavar ami a rásió fém keretét rögzíti. csatlakozókat le és már kinn is van. :)
'''''22-08-2013 20:53:52 // 39598
Az egyik feszítőgörgő beszart és a szíj már csak a felén futott.Volt is hangja.Ma lecserélték a Stollék az olajat,szűrőket és az izzítógyertyákat.Most sikerült nekik karc nélkül visszaadni az autót.(Legalábbis még nem vettem észre eddig semmit.)Az izzítógyertyáktól kicsit tartottam.Még a 2006-os gyáriak voltak de ezek szerint simán kijöttek.
mzo22-08-2013 20:38:04 // 39596
Köszi

A következő kérdés: Hogyan? :)

Ki lehet pattintani a körülötte lévő gyűrűvel, vagy bontani kell a műszerfalat?
Luidzsi22-08-2013 20:10:05 // 39594
hogyan tudom kideríteni, hogy kis brembo-m van vagy sem? Kb úgy néz ki, mint a fotón. Legalább is olyan a színe a nyeregnek... :-)
mzo22-08-2013 20:08:53 // 39593
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a Start/Stop gombot lehet-e cserélni? Van rajta egy hosszanit karcolás, mintha körömmel végighúzták volna és lehet hogy marhaság, de engem zavar egy kicsit.
Ha valaki tud ez ügyben tanácsot adni azt szívesen venném :)
Shadin22-08-2013 19:18:19 // 39592
Én is kis Brembo-t akarok a felnim mögé :-(
GTPeti22-08-2013 19:14:35 // 39591
Erhard, ne csak mosolyogj, hanem írj nekünk pár érdekes példát légyszi!
Itt szerintem pont mindenkit érdekelne, amiket tapasztaltál. EZ AZ a hely. B)
mizooo22-08-2013 19:02:04 // 39590
R17 :)
mizooo22-08-2013 19:01:54 // 39589

Falken 225/50/r16
mizooo22-08-2013 19:00:47 // 39588
Felkerültek az új gummák :)

~10-12 mm magasabb a vas, megszűnt a búgás :)
Luidzsi22-08-2013 18:02:17 // 39587
Srácok! Elkészült a szépségem! A szervó tartály volt! Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!! Jipppiiii!!!!!!!!!!!!!! :-)
David | Centocinquantanove22-08-2013 11:54:12 // 39586
Én mondjuk szakmámból adódóan (beszállító cégtől) jártam autógyárban mint QS mérnök. Most jelenleg saját gyártású csavarokat, szegecseket szállítunk főleg japán autókhoz, de pl Fordhoz, BMW-hez, Audihoz és VW-hez is. Most pl az új elektromos BMW aljtókilincs csavarjait mi gyártjuk. De másik cégtől préselt karosszéria elemeket (ide beleértve a biztonsági alkatrészeket is szállítottunk, aminek minősége nagyon nem mindegy) és szerintem bátran mondhatom, hogy az összes beépített alkatrészek 99%-ára az autógyárban (!) sosem néz rá minőségellenőr, csak ha nagy baj van (pl. nem szerelhető az adott alkatrész, vagy egyszerű operátori szemmel is látható durva hibája van). De találkoztam olyannal is, hogy az operátor látta, hogy nem teljesen OK a cucc amit szerel, de beszerelte, hogy meglegyen a normája... Mondanom sem kell magyarországi autógyárban történt ez...
Ezt így hidd el. Ott nincs sem idő sem ember nézegetni, méregetni, tesztelgetni egy- egy beépítendő alkatrészt. Persze vannak mérőszobák, de ott jellemzően már pl. az ő általuk összehegesztett elemeket nézik, kvázi a saját munkájukat ellenőrzik csak.
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 11:49:19 // 39585
én csak mosolygok ezen átment a kezem között pár ezer alkatrész, aki akar higgyen, amiben akar :)
.......................22-08-2013 11:37:40 // 39584
na az àr sem mindegy ugye:
gyàri kerékcsapàgy Alfa 159 55eFt ugyanaz utàngyàrtott 30eFt
.......................22-08-2013 11:33:09 // 39583
féktàrcsàbol persze nem vennék gyàrit,ATE ami nekem bevàlt
persze ehhez az kellett ,hogy màshol megégessem magam

pl.: LPR csikorgott ,Textar betéten nincs gumi a fém lapon,igy csikorog
BOSCH tàRcsa egyàltalàn nem festett
droberto22-08-2013 11:04:37 // 39582
Ezeket a dolgokat nem fogjuk megtudni szerintem.
Valaki hisz benne, valaki nem. Persze ez ár is felülbírálhatja a hitet.
Pl.: gyári szíj vagy Dayco, gyári üa. szűrő vagy Mann-Hummel, gyári lengőkar vagy TRW...
Ha valaki már ide eljut az szerintem már kimeríti a gondos, precíz tulaj fogalmát.
droberto22-08-2013 11:00:05 // 39581
Akinek nincs kedve utánajárkálni és biztosra megy az gyárit vesz (/ vegyen SZVSZ).

Persze itt is van, lehet kivétel. Pl.: fék betét és tárcsa, vagy légszűrő perforált lemez merevítés. (A Peti írt róla.) Van jó néhány aftermarket márka (Mann, TRW...stb.) ami hozza, vagy esetleg felülmúlja a gyári minőséget, de ugye ezek ahogy te is mondod gyári beszállítók is (OEM) lehetnek. Max. más márkánál vagy típusnál.
Shadin22-08-2013 10:54:01 // 39580
Ja. Kisebb :-(
droberto22-08-2013 10:53:36 // 39579
Le kell venni a haspáncélt.
droberto22-08-2013 10:50:15 // 39578
A négydugattyús fék nem extra. Azt a FL hozta, a jobb fékhatás és a tömeg csökkentése miatt.
Egyébként minőségre az ATE/TRW fékkel sincs gond. Csak az úszó, és kisebb a fékerő.
David | Centocinquantanove22-08-2013 10:30:50 // 39577
Nem lesz véleményem szerint minőségi különbség pl egy "gyári" azaz a gyár által is használt szíj és egy egy "nemgyári" de ugyanolyan típusú szíj között.

Az autógyárakban nincs külön ilyen minőségellenőrzés, hogy minden egyes szíjat végignéznek... Ha beszerelhető, és nincs mondjuk tényleg durva sérülés a felületén például, akkor azt be is szerelik és kész, pont.
Viszont ha az autógyár talál nemmegfelelőséget beszerelés előtt, akkor függetlenül, hogy az adott szállítmányban csak 1 vagy 2 darab rossz van, akkor vissza az egész. Ez a kereskedő polcain található darabokra nem igaz... Ez szerintem az egyetlen különbség.
Gyakorlatilag minőségre ugyanolyan...
Vermacy22-08-2013 10:07:03 // 39576
Nálam vezérlés csere volt 45 ezernél és 98 ezernél. Aztán megnéztem a gépkönyvet és 150 ezret ír, így jópár évig és/vagy 200 ezerig hozzá sem fogok nyúlni.
Az első cserénél mondta a szerviz, hogy az eredeti, gyári max. 3 évig bírja (Én 5 évesen vettem :o)) és az utángyártott simán megy 5 évet.
Az igazság majd 10 év múlva kiderül itt, a blogokban...ű

C Vectra ugyanilyen 16V-s 1,9-essel is 150 ezret ír!
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 09:52:09 // 39575
a trw lengőkar egy jel köszörülésen esik át a gyári számot már nincs is kedvük kiszedni túl hosszú :))) ... szóval nem hinném hogy bármi más különbség lenne esetleg a gyárban nem mormolnak egy voodoo varázslatot
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 09:45:17 // 39574
majdnem, dayco szíj és a canadai-koreai görgő lakik benne a vezető meg ina, skf, stb
.......................22-08-2013 09:27:43 // 39573
én hiszek az eredeti dobozos gyàri AR alkatrészekben,
tudom ,hogy ugyanaz az INA görgö,meg GAtes szij van benne,
de valszeg àtesik egy minöségellenörzésen
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 09:19:55 // 39572
kár hogy nálam ezt nem garantálták a gyárival anno...pontosan 2e km-et garantáltak a feszítő görgőre :(
egyébként mi az a gyári?
Dömpi (il dottore)22-08-2013 09:02:37 // 39571
Sőt, színes navis fejegységem is van, de a klíma manuális, a két hátsó ablak meg kézi tekerős...asszem Mo-n nincs még egy ilyen 159 :)
.......................22-08-2013 08:59:03 // 39570
a jtdm ek gyàrilag 120e km re vannak belöve vezérmüszijcserére,
de az utàngyàrtott szett nem biztos ,hogy eddig birja

én csak a gyàri AR dobozos szettet tenném bele,gyàri vizpumpàval (a gond a v pumpa szokott lenni)
igy garantàltan elmegy 100e km ert egy szettel
Vermacy22-08-2013 08:41:23 // 39569
Gratula! Üdv. Köztünk!
Vermacy22-08-2013 08:37:54 // 39568
http://www.mbmgumi.hu/index.php?oldal=termek&img=4_1814000
David | Centocinquantanove22-08-2013 08:30:56 // 39567
75.000 nél vagy kb 5(-6) évente legkésőbb cserélj vezérlést, jobban jársz, még akkoris ha nem tapasztalsz semmi rendellenességet. 5 év alatt a szíjak, gumik annyira elrevülhetnek, hogy szakad és akkor minden mehet a lecsóba, drága javítás lesz...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.