Forum >> 159

mizooo22-08-2013 19:02:04 // 39590
R17 :)
mizooo22-08-2013 19:01:54 // 39589

Falken 225/50/r16
mizooo22-08-2013 19:00:47 // 39588
Felkerültek az új gummák :)

~10-12 mm magasabb a vas, megszűnt a búgás :)
Luidzsi22-08-2013 18:02:17 // 39587
Srácok! Elkészült a szépségem! A szervó tartály volt! Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!! Jipppiiii!!!!!!!!!!!!!! :-)
David | Centocinquantanove22-08-2013 11:54:12 // 39586
Én mondjuk szakmámból adódóan (beszállító cégtől) jártam autógyárban mint QS mérnök. Most jelenleg saját gyártású csavarokat, szegecseket szállítunk főleg japán autókhoz, de pl Fordhoz, BMW-hez, Audihoz és VW-hez is. Most pl az új elektromos BMW aljtókilincs csavarjait mi gyártjuk. De másik cégtől préselt karosszéria elemeket (ide beleértve a biztonsági alkatrészeket is szállítottunk, aminek minősége nagyon nem mindegy) és szerintem bátran mondhatom, hogy az összes beépített alkatrészek 99%-ára az autógyárban (!) sosem néz rá minőségellenőr, csak ha nagy baj van (pl. nem szerelhető az adott alkatrész, vagy egyszerű operátori szemmel is látható durva hibája van). De találkoztam olyannal is, hogy az operátor látta, hogy nem teljesen OK a cucc amit szerel, de beszerelte, hogy meglegyen a normája... Mondanom sem kell magyarországi autógyárban történt ez...
Ezt így hidd el. Ott nincs sem idő sem ember nézegetni, méregetni, tesztelgetni egy- egy beépítendő alkatrészt. Persze vannak mérőszobák, de ott jellemzően már pl. az ő általuk összehegesztett elemeket nézik, kvázi a saját munkájukat ellenőrzik csak.
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 11:49:19 // 39585
én csak mosolygok ezen átment a kezem között pár ezer alkatrész, aki akar higgyen, amiben akar :)
.......................22-08-2013 11:37:40 // 39584
na az àr sem mindegy ugye:
gyàri kerékcsapàgy Alfa 159 55eFt ugyanaz utàngyàrtott 30eFt
.......................22-08-2013 11:33:09 // 39583
féktàrcsàbol persze nem vennék gyàrit,ATE ami nekem bevàlt
persze ehhez az kellett ,hogy màshol megégessem magam

pl.: LPR csikorgott ,Textar betéten nincs gumi a fém lapon,igy csikorog
BOSCH tàRcsa egyàltalàn nem festett
droberto22-08-2013 11:04:37 // 39582
Ezeket a dolgokat nem fogjuk megtudni szerintem.
Valaki hisz benne, valaki nem. Persze ez ár is felülbírálhatja a hitet.
Pl.: gyári szíj vagy Dayco, gyári üa. szűrő vagy Mann-Hummel, gyári lengőkar vagy TRW...
Ha valaki már ide eljut az szerintem már kimeríti a gondos, precíz tulaj fogalmát.
droberto22-08-2013 11:00:05 // 39581
Akinek nincs kedve utánajárkálni és biztosra megy az gyárit vesz (/ vegyen SZVSZ).

Persze itt is van, lehet kivétel. Pl.: fék betét és tárcsa, vagy légszűrő perforált lemez merevítés. (A Peti írt róla.) Van jó néhány aftermarket márka (Mann, TRW...stb.) ami hozza, vagy esetleg felülmúlja a gyári minőséget, de ugye ezek ahogy te is mondod gyári beszállítók is (OEM) lehetnek. Max. más márkánál vagy típusnál.
Shadin22-08-2013 10:54:01 // 39580
Ja. Kisebb :-(
droberto22-08-2013 10:53:36 // 39579
Le kell venni a haspáncélt.
droberto22-08-2013 10:50:15 // 39578
A négydugattyús fék nem extra. Azt a FL hozta, a jobb fékhatás és a tömeg csökkentése miatt.
Egyébként minőségre az ATE/TRW fékkel sincs gond. Csak az úszó, és kisebb a fékerő.
David | Centocinquantanove22-08-2013 10:30:50 // 39577
Nem lesz véleményem szerint minőségi különbség pl egy "gyári" azaz a gyár által is használt szíj és egy egy "nemgyári" de ugyanolyan típusú szíj között.

Az autógyárakban nincs külön ilyen minőségellenőrzés, hogy minden egyes szíjat végignéznek... Ha beszerelhető, és nincs mondjuk tényleg durva sérülés a felületén például, akkor azt be is szerelik és kész, pont.
Viszont ha az autógyár talál nemmegfelelőséget beszerelés előtt, akkor függetlenül, hogy az adott szállítmányban csak 1 vagy 2 darab rossz van, akkor vissza az egész. Ez a kereskedő polcain található darabokra nem igaz... Ez szerintem az egyetlen különbség.
Gyakorlatilag minőségre ugyanolyan...
Vermacy22-08-2013 10:07:03 // 39576
Nálam vezérlés csere volt 45 ezernél és 98 ezernél. Aztán megnéztem a gépkönyvet és 150 ezret ír, így jópár évig és/vagy 200 ezerig hozzá sem fogok nyúlni.
Az első cserénél mondta a szerviz, hogy az eredeti, gyári max. 3 évig bírja (Én 5 évesen vettem :o)) és az utángyártott simán megy 5 évet.
Az igazság majd 10 év múlva kiderül itt, a blogokban...ű

C Vectra ugyanilyen 16V-s 1,9-essel is 150 ezret ír!
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 09:52:09 // 39575
a trw lengőkar egy jel köszörülésen esik át a gyári számot már nincs is kedvük kiszedni túl hosszú :))) ... szóval nem hinném hogy bármi más különbség lenne esetleg a gyárban nem mormolnak egy voodoo varázslatot
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 09:45:17 // 39574
majdnem, dayco szíj és a canadai-koreai görgő lakik benne a vezető meg ina, skf, stb
.......................22-08-2013 09:27:43 // 39573
én hiszek az eredeti dobozos gyàri AR alkatrészekben,
tudom ,hogy ugyanaz az INA görgö,meg GAtes szij van benne,
de valszeg àtesik egy minöségellenörzésen
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 09:19:55 // 39572
kár hogy nálam ezt nem garantálták a gyárival anno...pontosan 2e km-et garantáltak a feszítő görgőre :(
egyébként mi az a gyári?
Dömpi (il dottore)22-08-2013 09:02:37 // 39571
Sőt, színes navis fejegységem is van, de a klíma manuális, a két hátsó ablak meg kézi tekerős...asszem Mo-n nincs még egy ilyen 159 :)
.......................22-08-2013 08:59:03 // 39570
a jtdm ek gyàrilag 120e km re vannak belöve vezérmüszijcserére,
de az utàngyàrtott szett nem biztos ,hogy eddig birja

én csak a gyàri AR dobozos szettet tenném bele,gyàri vizpumpàval (a gond a v pumpa szokott lenni)
igy garantàltan elmegy 100e km ert egy szettel
Vermacy22-08-2013 08:41:23 // 39569
Gratula! Üdv. Köztünk!
Vermacy22-08-2013 08:37:54 // 39568
http://www.mbmgumi.hu/index.php?oldal=termek&img=4_1814000
David | Centocinquantanove22-08-2013 08:30:56 // 39567
75.000 nél vagy kb 5(-6) évente legkésőbb cserélj vezérlést, jobban jársz, még akkoris ha nem tapasztalsz semmi rendellenességet. 5 év alatt a szíjak, gumik annyira elrevülhetnek, hogy szakad és akkor minden mehet a lecsóba, drága javítás lesz...
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2013 08:29:03 // 39566
a szíj bírná a vízpumpa meg általában nem ...80-100e vagy 5 év
David | Centocinquantanove22-08-2013 08:28:24 // 39565
Utánanéztem a váltóolaj csere műveleteinek, de számomra is érthető leírást csak 156-os esetében találtam.
Elvileg a leengedő az az első két kerék között van, tehát ha 159-nél is ott van, akkor elméletben le kell venni a haspáncélt.

Kérlek, aki csinált ilyet az erősítsen meg, vagy céfoljon.

Nagyon jó lenne ha amúgyis le kéne venni, mert akkor az újat egy kalap alatt tudnám visszarakatni az olajcserével...!
Csabi22-08-2013 08:27:48 // 39564
75ezernél már gond volt?szakadt, szorult valami?
'''''22-08-2013 08:24:40 // 39563
Nekem 75.000Km-nél lett cserés a vezérlés.Szerintem 60-70.000km nél többet ne menj vele.
David | Centocinquantanove22-08-2013 08:21:22 // 39562
Én amúgy sokszor nem értem ki és miért válogatja össze ilyen érthetetlen módon az úgynevezett extrákat... Pl nálad VDC/ASR nincs, de van frankó brembo fék...
Nálam van VDC, de a fékjeimet nem tudnám megmondani milyenek, az tuti hogy nem minőségi brembo... De a következő már az lesz :D
Csabi22-08-2013 08:04:57 // 39561
140e kilométerenként, vagy 4évente ez a gyári ajánlás...ez épp olyan mint a 30-35ezres olajcsere intervallum...Sokan helytállónak találják ezeket az értékeket...de én osztom őket kettővel, vezérlés 60-70,olaj 10-15e km.
Svéd22-08-2013 05:59:12 // 39560
Jó reggelt.a 2.4-ben hány km-ként kell cserélni a vezérlést?
Dömpi (il dottore)21-08-2013 22:33:58 // 39559
Nincs. Enyém is FL-es, és az ASR kikapcsoló gomb helyén egy vakdugó van...ill volt, mert oda raktam be a lábtérvilágítás kapcsolóját.
Szóval, ha ASR nincs, akkor VDC sincs és HLD sem. Pedig eleinte csak azt hittem, hogy lekopott a felirat a gombról, meg, hogy be van ragadva. Mikor szétszedtük, akkor látszott, hogy ez bizony egy vakdugó.
Igazából nem tudom miért hagyták ki az enyémből.
Egy újabb dolog, amire majd az utódnál oda kell figyelnem.
Dömpi (il dottore)21-08-2013 22:28:17 // 39558
Én még sohasem ültem hátul a saját kocsimban. A Fiatban is, mielőtt beszámították, akkor kértem meg Rékát, hogy vigyen el egy körre, úgy hogy hátul ülök...csak, hogy 10 év után tudjam milyen ott :)
'''''21-08-2013 22:06:02 // 39557
Megvan a merci is kb 25.000Km van benne.Az xc 60 a céges lett a phedra helyett.
mizooo21-08-2013 21:22:04 // 39556
Elvileg minden Faceliftben van. Mármint amelyikben VDC van de azt hiszem ez alap Facelifttől.
Piritu - 1.000.00021-08-2013 20:54:37 // 39555
eLEARN-t keresek, amiben az én 2.0-as motorom is benne van. 2009-es a legújabb, amit találok, abban meg nincs benne. Tudna valaki segíteni?
David | Centocinquantanove21-08-2013 20:49:30 // 39554
Azt nem tudom, hogy extra e de a VDC rendszer egyik funkciója a hillholder, ezért majdnem mindben megvan (legalábbis amit én láttam), és valóban nagy kincs! Énis nagyon szeretem! Nem kell sz*rakodni a kézifékkel, hameg kuplungból tartod meg a kocsit, akkor meg a kuplungot kíméli...
Érzi, hogy megvan a nyomaték az eliduláshoz, kienged és megy mint egy álom! :D
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2013 20:16:16 // 39553
lecserélte az E mercit? :)
'''''21-08-2013 19:48:17 // 39552
Ez tényleg így van!Én is nagyon megszoktam már a visszagurulás gátlót.Ez egyébként extra vagy minden 159-ben van?

Off:Tegnap faterom az xc60-as volvonkon egy minimális lejtőn nem kapcsolta be azt a buzi elektromos kéziféket.Két perc után elkezdett gurulni és nekiment a kapunak.Szerencsére csak a rendszám kapott.
Piritu - 1.000.00021-08-2013 19:01:39 // 39551
Üdv újra itthon! :-)
A visszagurulás gátlónak egy baja van, amire csak akkor jössz rá, ha átülsz egy másik vasba, amelyikben nincs :-DD
Alfonis21-08-2013 17:42:03 // 39550
Hi mindenkinek! :)
Nyaralás vége :( ... A gépsárkány hibátlanul teljesített. :) 3500 km... Hegyi utak 300 km + főút + autópálya. Fogyasztás 5 utassal telepakolva 7 L ...
Hátul középen a legrosszabb ülni. Kemény non. A többi helyen el lehet lenni. 4 embernek kényelmes igazából csak ilyen távon.... A visszagurulásgátlós cuccot most nagyon ki tudtam használni a szigeten a szerpentines utakon. Baromi jó :)
mzo21-08-2013 14:22:26 // 39549
Értem köszönöm neked is :)
Dömpi (il dottore)21-08-2013 13:53:25 // 39548
az enyém így fest a 19"-os felnivel
Dömpi (il dottore)21-08-2013 13:47:21 // 39547
olyan nincs, hogy "kisnagy" :)
A tiéd éppúgy a 4-dugatyús kisbrembo, mint az enyém. Még színre is ugyanaz a féknyereg.
Szóval erre felmegy a 16"-os acéltárcsa. Nekem is az a téli szettem.
mzo21-08-2013 13:29:34 // 39546
Igen ez 17-es felni. Most már látom én is mit neveznek "nagy" féknek. :)
Akkor az enyém a kisnagy fék. :) Köszi
Liquid21-08-2013 13:22:18 // 39545
ez 17-es kerék? mert akkor ez nem nagyfék...
A 330-as Brembo így mutat a 17-es felnivel:
mzo21-08-2013 12:55:42 // 39544
A fékem:



Sajnon nem látszik jól telefonnal nem sikerült jobb...
David | Centocinquantanove21-08-2013 12:53:45 // 39543
Nem tudja valaki, hogy a haspáncélt tartó nagy laposfejű torx csavarok, azok M8-asok? Netán ugyanaz a fajta ami a zárhídon is van felül 4db?
Új haspajzs rendelésben vagyok és nem vagyok benne biztos, hogy ugyanazokal a rozsdás csavarokkal vissza is fogom tudni tenni az újat... Meg van is egy két hatlapfejű aminek el van nyalva a feje félig...

Sajnos, beérett a cseréje, mert elég viseltes, meg valami okos olajcserénél nem leszedte, hanem simán kivágta flexszel vagy nem tudom mivel...
mzo21-08-2013 12:37:36 // 39542
Jut eszembe felhítvam Szamosiékat is foglaltam időpontot szept első hetére. Amit szeretnék majd az egy biztonsági olajcsere -tuti ami ziher bár még nincs itt az ideje-, szervó olaj csere, váltó olaj cserét is szerettem volna, de azt mondta a kedves hölgy hogy nem kell automatában cserélni, csak a szintet kell ellenőrizni + egy állapotfelmérés. A kormánynál meg az volt a probléma, hogy múlt héten mikor elhoztam az autót az egyik kanyar után egyszer csak felsírt a szervó. Nosza néztem az olajszintet és min alatt volt. De legalább nem volt habos. Vettem olajat, adtak is mint lentebb írtam csakhogy rosszat én meg feltöltöttem vele és jó lett, de az olajat azért szeretném kicserélni. Viszont ami még picit fura hogy néha egyszer kétszer csinálta a kormány hogy picit mintha darabos lett volna a rásegítés. de csak középállás környékén lehetett érezni. Olajtöltés óta csak egyszer éreztem ezt, akkor is csak finoman.
Kíváncsian várom a szervízt, hogy mit mondanak az autóról. :)
mzo21-08-2013 12:17:06 // 39541


Rendben mindjárt kiszaladok csinálok képet róla. :)
Ma kivettem egy nap szabit, intéztem a parkolás matricát, volt egy apró kőfelverődés is a szélvédőn azt is megcsináltattam, valamint a Thommyfóliánál leszabattam a hátsó kőfelverődés védő fóliákat is. Most raktam fel őket nagyon jól sikerultek. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.