Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2013 10:11:27 // 40749
a hullám alatt van a min-max vonal ha nem húzod ki elég gyorsan nehéz leolvasni...egyéb iránt a középső műszer jelzi indításnál az olaj mennyiséget
Zsombor12-09-2013 09:47:34 // 40748
Sziasztok!
Írtam már az "olajos" topic-ba is, de itt nagyobb a forgalom és szerintem a motorblokk is ugyanaz, szóval...
2.4 JTDM, 2007-es Brerám van. Rászecskeszűrő problémával bejelentkeztem egy szerelőhöz, aki viszonylag sokára adott időpontot, de azt javasolta, nézzem meg az olajat, mert ha túl magas, akkor lehet, higítja magát gázolajjal, akkor pedig hamarabb be kel avatkozni. Namost azt hittem, egyszerű a kérdés, mert láttam már pár nívópálcát életemben, de mivel viszonylag új az autó és nem rég szervizelt, eddig az olajat nem is nagyon nézegettem. Biztos rettentő banális a kérdés, de hol mutatja a minimum-maximumot. Van a pálca végén egy pár centis ellaposodó rész, aztán jónapot... :) Tudnátok segíteni? Köszönöm.
Írtam már az "olajos" topic-ba is, de itt nagyobb a forgalom és szerintem a motorblokk is ugyanaz, szóval...
2.4 JTDM, 2007-es Brerám van. Rászecskeszűrő problémával bejelentkeztem egy szerelőhöz, aki viszonylag sokára adott időpontot, de azt javasolta, nézzem meg az olajat, mert ha túl magas, akkor lehet, higítja magát gázolajjal, akkor pedig hamarabb be kel avatkozni. Namost azt hittem, egyszerű a kérdés, mert láttam már pár nívópálcát életemben, de mivel viszonylag új az autó és nem rég szervizelt, eddig az olajat nem is nagyon nézegettem. Biztos rettentő banális a kérdés, de hol mutatja a minimum-maximumot. Van a pálca végén egy pár centis ellaposodó rész, aztán jónapot... :) Tudnátok segíteni? Köszönöm.
Dömpi (il dottore)12-09-2013 09:09:05 // 40747
Jól van na, honnan tudjam, ki hogy vezet? Nem akartalak meggyanúsítani...legalább is nem volt szándékos :(
Vermacy12-09-2013 08:57:35 // 40746
Részvétem!
Amint megvan a megoldás, engem is érdekelne az ajtómra. Az is alapozóig felszántott...
Amint megvan a megoldás, engem is érdekelne az ajtómra. Az is alapozóig felszántott...
Vermacy12-09-2013 08:54:31 // 40745
Jó volna és már üétem egyszer egyben vagy fél percet, de a motor nem volt beindítva :o)
A másik meg, azért nagyon sok embert az érdekli, hogy mit mutatsz sajnos... Ha pedig élvezem amim van és meg is mutatom, amire büszke lehetek, akkor meg az a legjobb ;-)
A másik meg, azért nagyon sok embert az érdekli, hogy mit mutatsz sajnos... Ha pedig élvezem amim van és meg is mutatom, amire büszke lehetek, akkor meg az a legjobb ;-)
Coolby12-09-2013 08:43:15 // 40744
Nekem volt így hiba, elaludt, lekapcsoltam, újra fel és akkor megint működött egy ideig. Izzó volt, de nekem mivel csak egyik csinálta, így felcserélve tudtam tesztelni, hogy nem trafó vagy valami más hiba...
mizooo12-09-2013 05:45:37 // 40743
Tövig nyomom persze :) azt hittem azt így kell :P
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:50:14 // 40742
Most nem vagyok képben...megvan az alfád, vagy eladtad? Vagy már vettél is másikat? Vagy mi van?
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:46:46 // 40741
ALFI15611-09-2013 22:44:16 // 40740
Így van.Eddig 4ezret tettem bele és egysze volt regenerálás.De ez csak hosszútáv.Most folyamatos 1700km.-et nyomtunk le csak pályán és végig 6L-körül mutatott.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:29:59 // 40739
Ez majdnem pont ugyanaz a használat, mint nálam.
Mondjuk most legutóbb az enyém is érdekesen nyomta: eggig a 3-350 km-enkénti regen gyakorlatilag havi 1 regent jelentett. Most legutóbb regenerált június végén, utána hosszú szünet után e hét elején, de akkor meg is szívatott rendesen. Mentem két kört reggel a cég körül, közben figyeltem a pillanatnyi fogyasztást, hogy mikor végez. A második kör végén beállt normálisra. Na, mondom, irány a parkoló. Erre mikor már majdnem bekanyarodtam, megint elkezdte. Fogyasztás fel 23,x l/100 km-re. Bakker! Na, akkor még egy nagyob körbe belekezdtem, és akkor végzett, mire visszaértem.
Ilyen még nem volt.
Majd a 7végén ránézek a FES-el mit mutat.
Mondjuk most legutóbb az enyém is érdekesen nyomta: eggig a 3-350 km-enkénti regen gyakorlatilag havi 1 regent jelentett. Most legutóbb regenerált június végén, utána hosszú szünet után e hét elején, de akkor meg is szívatott rendesen. Mentem két kört reggel a cég körül, közben figyeltem a pillanatnyi fogyasztást, hogy mikor végez. A második kör végén beállt normálisra. Na, mondom, irány a parkoló. Erre mikor már majdnem bekanyarodtam, megint elkezdte. Fogyasztás fel 23,x l/100 km-re. Bakker! Na, akkor még egy nagyob körbe belekezdtem, és akkor végzett, mire visszaértem.
Ilyen még nem volt.
Majd a 7végén ránézek a FES-el mit mutat.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:24:12 // 40738
Tövig nyomod a kuplungot?
Nekem azóta nem klattyog, mióta nem nyomom tövig (az első félévben nyomtam tövig). Nem könnyű megtalálni a fogáspontot - legalább is az enyémben - mert elég nehéz nyomású a pedál...legalább is más dízeles típusokkal összehasonlítva. A múltkor vezettem a céges új opel astrát. Olyan puha volt a pedál, hogy elsőre majdnem kiment a lábam a padlólemezen :)
Nekem azóta nem klattyog, mióta nem nyomom tövig (az első félévben nyomtam tövig). Nem könnyű megtalálni a fogáspontot - legalább is az enyémben - mert elég nehéz nyomású a pedál...legalább is más dízeles típusokkal összehasonlítva. A múltkor vezettem a céges új opel astrát. Olyan puha volt a pedál, hogy elsőre majdnem kiment a lábam a padlólemezen :)
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:20:10 // 40737
Na,Na, én is és Coolby is megírtuk a véleményünket, hogy szerintünk nem hülyeség!
Pityukoma11-09-2013 22:14:00 // 40736
4ezer km? Akkor nagyon jó a stílusod. Megyek hozzád tanulni :-)
Piritu - 1.000.00011-09-2013 22:13:24 // 40735
A legnagyobb gáz, hogy a hétvégén akartam lebontani. Nem várta meg, hogy békében nyugdíjba mehessen :-(
Pityukoma11-09-2013 22:11:58 // 40734
Basszuskulcs :-(
ALFI15611-09-2013 22:08:48 // 40733
Így van ahogy írod.Teljessen használatfüggő.Én városba nem használom csak hosszú táv.A pillanatnyit állandóan nézem,hogy ne állítsam le ha éppen regenerál.Nekem 4ezer km. alatt egyszer tisztított.
Piritu - 1.000.00011-09-2013 22:00:25 // 40732
Ma reggel durva meglepetés ért.
A nyár eleje óta a Párduc egy tacskós sátor alatt hűsöl, főleg a jégre gondolva. Nos, ma éjjel összeroskadt a sátor. A nap megette a vásznat, megállt rajta az esővíz, és annyi. A csőváz törött, a műanyag elemek is. Kb. 4-50 liter víz nyomta a törött csöveket a tetőre. Lett jó pár durva karcolás a szétnyílt csővégektől a kocsi tetején, egészen a fehér alapozóig.
Holnap elgurulunk megnézetni, hogy mit lehet tenni. Remélem nem kell újra festeni a tetejét.
A nyár eleje óta a Párduc egy tacskós sátor alatt hűsöl, főleg a jégre gondolva. Nos, ma éjjel összeroskadt a sátor. A nap megette a vásznat, megállt rajta az esővíz, és annyi. A csőváz törött, a műanyag elemek is. Kb. 4-50 liter víz nyomta a törött csöveket a tetőre. Lett jó pár durva karcolás a szétnyílt csővégektől a kocsi tetején, egészen a fehér alapozóig.
Holnap elgurulunk megnézetni, hogy mit lehet tenni. Remélem nem kell újra festeni a tetejét.
Pityukoma11-09-2013 21:57:38 // 40731
Nekem 600-700 km között szokott lenni. 90% (kül)városi 10%pálya használattal. A tieitekhez hasonlítva nem találok benne logikát. Rendszeresen akkor kezdi a regent mikor megállok a otthon a kapum előtt. Ekkor rüki majd brutálisan megkergetem a szokott sün mentes utamon. Shadin Cartárssal is bejártuk párszor a rángatás kereséskor nemrég.
Piritu - 1.000.00011-09-2013 21:54:06 // 40730
Éppen most beszélgettem a svéd vendégekkel a témáról. Lazán dobtak egy hátast, hogy nálunk lehet főzni. Náluk nagy balhé lenne belőle :-DD
Piritu - 1.000.00011-09-2013 21:43:24 // 40729
Valószínű félreértettél valamit.
Személy szerint a megalapozatlan "okos" véleményekre, tanácsadásra, mint tendenciára utaltam, ami nagyon félre vezető lehet. Erhard ilyenek "következményeit" sorolja. Lassan már jobbak, mint a taccspados rajzai voltak :-DD
Nem sokkal később pl. Coolby fel is sorolta, hogy milyen megalapozott, már mások által kipróbált dolgok segítettek neki a problémái megoldásában. Ettől lesz jobb a világ :-)
(Huhhh, ez megint általánosítás)
Személy szerint a megalapozatlan "okos" véleményekre, tanácsadásra, mint tendenciára utaltam, ami nagyon félre vezető lehet. Erhard ilyenek "következményeit" sorolja. Lassan már jobbak, mint a taccspados rajzai voltak :-DD
Nem sokkal később pl. Coolby fel is sorolta, hogy milyen megalapozott, már mások által kipróbált dolgok segítettek neki a problémái megoldásában. Ettől lesz jobb a világ :-)
(Huhhh, ez megint általánosítás)
David | Centocinquantanove11-09-2013 21:34:41 // 40728
Rövid távokon használom legtöbbször, napi munkábajáráshoz, azaz 2x18 km. Ebből max 2x3 km ami városi tempó, a többi autóút...
Alfonis11-09-2013 21:27:39 // 40727
Lakik valaki Győr környékén akinek van utánfutója? :P Lassan vinni kell a hordókat a lepárlóba :D
Alfonis11-09-2013 21:23:26 // 40726
így így, szerintem is teljesen használatfüggő---Autópályázásnál tuti lecsökken. Nálam volt már 1000 km felett is! Ez tényleg csak akkor van mikor autópálya.
de átlagban 800 - 850 km körül mozog a reg..., ez kb úőgy van, h 700 km ből 650 Autópálya 50 város.
de átlagban 800 - 850 km körül mozog a reg..., ez kb úőgy van, h 700 km ből 650 Autópálya 50 város.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 21:09:03 // 40725
Jól emlékszel, én írtam.
Ahogy a fórumon olvasgatom ezt a témát elég nagy a szórás. Nekem 2 éve van meg és 300-350 km-enként regenerál és másnak is, megint másnak meg 700-750 km-enként.
Szerintem használatfüggő.
Akiknek, mint nekem, 3-350-enként, azok napi 30-60 km-es ingázásra használják, akiknek meg 7-750 km-enként, azok nem naponta használják, de amikor előveszik tolnak vele többszáz km-et.
Ez csupán megfigyelés, és lehet, hogy téves, de a többiek is majd hozzáteszik a tapasztalataikat.
Ahogy a fórumon olvasgatom ezt a témát elég nagy a szórás. Nekem 2 éve van meg és 300-350 km-enként regenerál és másnak is, megint másnak meg 700-750 km-enként.
Szerintem használatfüggő.
Akiknek, mint nekem, 3-350-enként, azok napi 30-60 km-es ingázásra használják, akiknek meg 7-750 km-enként, azok nem naponta használják, de amikor előveszik tolnak vele többszáz km-et.
Ez csupán megfigyelés, és lehet, hogy téves, de a többiek is majd hozzáteszik a tapasztalataikat.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 21:02:10 // 40724
diszkózik, de lehet, hogy valami amcsi hekusos filmet néztél, a kocsid meg beskubizott az ablakon és megtetszett neki a feeling :)
Liquid11-09-2013 20:58:50 // 40723
meg lehet vele jelenni az tény :)
Dömpi (il dottore)11-09-2013 20:55:15 // 40722
Szerintem köze nincs a bömbölőhöz, de ne is legyen!
mizooo11-09-2013 20:45:44 // 40721
Igen erre gondoltam köszi :) ezek szerint nem teli. Furcsa volt ma mert nem hallgattam hazafelé a rádiót és sokat 1-2-3 fokozatoztam néha ijesztő hangokat tud adni a vas :) dehát a 206000 Km az annyi :)
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2013 20:41:43 // 40720
a lendkerék is klattyan minden váltásnál szinte...LUK lendkerék sajátossága
Pityukoma11-09-2013 20:37:09 // 40719
David | Centocinquantanove11-09-2013 20:24:05 // 40718
Az tény, hogy inkább városon kívül használom 100-110 utazósebességgel. A napi rutin utak 80%-a városon kívüli... Városon belül harmadikban szoktam menni, ilyenkor kb 2000-t pörög ugye a motor. Alacsonyabb tartományban 1750 rpm alatt nemigen szoktam járatni...
GTPeti11-09-2013 20:15:23 // 40717
Az Örkény-est ugye arra vonatkozott, hogy gyakorlatilag en bloc hülyeségnek minősítettetek szinte mindent, ami itt a fórumon elhanzik. Ez volt nekem egy picit visszatetsző. De biztos én értettem félre, mert senki nem szólt egy szót sem, hogy ez nem így van. Az, hogy tájékozatlan hülyék vannak, nem a fórumok hibája.
mizooo11-09-2013 20:09:47 // 40716
A regen erősen használatfüggő lehet nem? Nekem vegyes használatban regenerál
~450 km-enként.
Más a motor alatt levő motortartó bak hátó gumiágyának, hogyan kell kinéznie? A gumiágy egy "teli" gumi, vagy át lehet látni rajta néhol?
Az van, hogy az almúlt két napban sokat városoztam és 2-be rakás után kuplung felengedéskor klattyan valami, illetve jobb oldal felől néha gyorsításnál furcsa hangokat hallottam, azután elmúlt :S Hétvégén ismét felállok az aknára átnézem a féltengelyeknél érezni/látni e valamit. Ma lekaptam a kereket, átnéztem a gumiharangokat, azokkal nincs baj. Gondoltam még kettőstömegűre is, de gáz nélküli indulásnál nem ráz, leállításnál sem ráz be nagyon, alacsony fordulaton történő haladásnál is csak a motor rezonanciáját érezni.
~450 km-enként.
Más a motor alatt levő motortartó bak hátó gumiágyának, hogyan kell kinéznie? A gumiágy egy "teli" gumi, vagy át lehet látni rajta néhol?
Az van, hogy az almúlt két napban sokat városoztam és 2-be rakás után kuplung felengedéskor klattyan valami, illetve jobb oldal felől néha gyorsításnál furcsa hangokat hallottam, azután elmúlt :S Hétvégén ismét felállok az aknára átnézem a féltengelyeknél érezni/látni e valamit. Ma lekaptam a kereket, átnéztem a gumiharangokat, azokkal nincs baj. Gondoltam még kettőstömegűre is, de gáz nélküli indulásnál nem ráz, leállításnál sem ráz be nagyon, alacsony fordulaton történő haladásnál is csak a motor rezonanciáját érezni.
'''''11-09-2013 20:06:28 // 40715
Szerintem még normális a regen.A két piros fény tök jól világít lefelé.Próbáld ki este,hogy egy kézzel letakarod és úgy nyúlsz a magnóhoz.Észre veszed a különbséget.
David | Centocinquantanove11-09-2013 19:59:33 // 40714
Dömpi Cartárs! Legutóbb úgy emlékeszem Te írtad nekem, hogy a regen az 400-450km-enként normális... Na most meg az a szitu, hogy eltelt már 700 km-em a legutóbbi regen óta és még mindig nem regenerált... Ez is még normális?
A másik kérdésem, az meg az lenne, hogy van e valami funkciója a szemüvegtartónál lévő két piros fényforrásnak ami a középső tükör felé világít?
Ja és újfent bocs, ha hülyeségeket kérdezgetek... :)
A másik kérdésem, az meg az lenne, hogy van e valami funkciója a szemüvegtartónál lévő két piros fényforrásnak ami a középső tükör felé világít?
Ja és újfent bocs, ha hülyeségeket kérdezgetek... :)
Csabi11-09-2013 18:15:16 // 40713
Ettől még lehet izzó, és persze trafó is(egyszerre mindkettő kuka?). vagy csatlakozó. CAN hiba...sorolni lehet...első körben én izzóval próbálkoznék.
Svéd11-09-2013 17:43:37 // 40712
Nem villog,hanem elalszik,ha újra indítom a kocsit akkor megint világit.
Imi11-09-2013 17:28:09 // 40711
Nem biztos hogy izzó lehet trafó is.
De ha izzó akkor párba kell cserélni mert nem lesz ugyanaz a színe még ha ugyanazt a színhőmérsékletűt veszed akkor se.
De ha izzó akkor párba kell cserélni mert nem lesz ugyanaz a színe még ha ugyanazt a színhőmérsékletűt veszed akkor se.
Csabi11-09-2013 17:20:07 // 40710
A pillanatszerű villogás a xenon kezdeti halálát jelenti. Ez a legjellemzőbb, és az izzócsere megoldja. (amikor megvettem a vasam, ugyanez volt a hibám)
DobosHunor11-09-2013 16:58:57 // 40709
hát akkor tőled függ az egész :) pénteken egész este 5-ig ráérek :) vagy akár hétvégén is :) Esetleg neked hogy lenne jó? Délelőtt folyamán kicserélem a gázolajszűrőt remélem orvosolom vele a problémát. Ha nem akkor találkoznunk kellene :)
Svéd11-09-2013 16:58:29 // 40708
Találkozott már valaki olyannal,hogy a tompitott,(xenon)fogja magát és elalszik,hol a jobbos,hol a balos,hol mindkettő,de nem jelez hibát,csak nem világít?
Shadin11-09-2013 16:47:29 // 40707
Azt jelenti, hogy ha időd engedi tudunk találkozni Pesten hátha le tudjuk vallatni az autót.
Vermacy11-09-2013 16:36:25 // 40706
Ez lehet, de talán még így sem gazdaságtalanabb napi 2x3 km-re, mint egy turbódízel. Na meg nagyon tetszik!
Oviba járós autónak kiváló lenne :o)
Oviba járós autónak kiváló lenne :o)
DobosHunor11-09-2013 16:29:14 // 40705
ez mit jelent? :)
Shadin11-09-2013 16:26:05 // 40704
XI. ker. Infópark - Százhalombatta viszonylat
DobosHunor11-09-2013 16:22:19 // 40703
mer? ez nem valami bíztató :D
Shadin11-09-2013 16:20:49 // 40702
Asszem ha Pesten vagy akkor nem lesz gond...
DobosHunor11-09-2013 16:17:44 // 40701
ha finoman adagolom a gázt akkor lehet húzatni 3-4be is, viszont ha lepadlózom akkor jön elő nála csak. Szóval olyan mintha nem tudná rendesen adni a naftát a kocsinak mikor padlózom :) Mintha el lenne tömődve a szűrő vagy ilyesmi. Ahogy alá néztünk elvileg még a gyári szűrő volt alatta.
DobosHunor11-09-2013 16:13:29 // 40700
szerintem meglehet oldani. Csak hát én itt Pesten nem ismerek senkit aki értene ehez.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
1416
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?