Forum >> 159

Piritu - 1.000.00029-10-2013 07:08:01 // 42814
Szerintem pont ezért csinálja. Leálláskor és indításkor kinyitja maxra, hogy a lehető legnagyobbat mozduljon. Kicsit "megjáratja", hogy ne szoruljon.
Csabi28-10-2013 23:47:24 // 42813
Nálam 0,1bárnál 4.ben 1500fordulatnál (~60km/h) nagyon enyhe gázadásra csinálja. Ahogy a nyomás eléri a 0,2bar-t már abba is hagyja...
Érdekes, h a Shadinnál, és Dávidnál teljesen mások ezek az értékek....mindig mondom, lehet , h teljesen más rángatásokról beszélünk...
Csabi28-10-2013 23:34:48 // 42812
"Viszont tény, hogy az ECU szerint ha leállítod a kocsit, akkor 35-40%-on nyitvahagyja a rendszer a szelepet".

Nem hagyja nyitva...ha leállítod a kocsit elmegy a feszültség a mágnesről, és a rugó lezárja a szelepet... Ha nem tud rendesen visszazárni, mondjuk a koromtól akkor lesz a nehézkes indulás, az egyenetlen alapjárattal társulva...vagy be sem indul, bár ez ritka...
Liquid28-10-2013 22:39:33 // 42811
az valószínű, csak melyik :) a főtengelyen lévőt cserélték
Alfonis28-10-2013 22:36:21 // 42810
lassan olajcsere... bevált technika van valakinek az olajszűrőnél lévő műanyag fedő letekerésére?
vmit barkácsolnom kéne amivel rá lehet fogni... :P
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 22:15:03 // 42809
valamelyik jeladó lészen...
Liquid28-10-2013 22:08:27 // 42808
ajaj, akkor nem sok van neki hátra
ilyen leállogatós problémával nem találkoztál?
Dömpi (il dottore)28-10-2013 22:03:16 // 42807
és ez hány %-a a kocsi értékének?
Dömpi (il dottore)28-10-2013 22:02:38 // 42806
a környezetvédelem árát is mi fizetjük egyszerű autósok, de bezzeg a nagy vállalatok, amiknek a szennyezése a többszörese, azok megússzák
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 22:02:27 // 42805
a legjobb konstrukció, 200-nál teljes generál kb 1 mihály
.......................28-10-2013 22:00:32 // 42804
én is csak néztem,mikor kijelentettétek,hogy ez alfa probléma
az összes Opel fórum erröl szól mint itt
Liquid28-10-2013 21:54:31 // 42803
igen az, leállogat véletlenszerüen, edig mindig pöccre indult de ma azt mondta nem. Kb. 2 hetre üldözik a hibát.
Dömpi (il dottore)28-10-2013 21:51:20 // 42802
Most voltam a szerelőmnél...hallok némi nem odaillő hangot (megint), no meg megbeszéltük feleségem 147-esének vezérléscseréjét - mármint időpontilag.

No, a lényeg: ott állt egy kormos opel G astra. EGR és LMM

Miről is beszélünk? Alfa probléma?
Liquid28-10-2013 21:22:18 // 42800
No, ma megvolt az első vontatás, de szerencsére elöl voltam :)
Kolegám T5 Transporter California-ja mondta be az unalmast, és elvontattam oda ahol a haverja felvehette a trailerre.
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:43:50 // 42799
Szerintem is, csak a cégnél már sírtak az OFF-osok, és meg lett ejtve a kollektív csere. 80%-os a többség :-(
David | Centocinquantanove28-10-2013 20:41:17 // 42798
Kicsit korai volt az téli gumma... :)
Még 1-2 hétig biztos ráért volna...
Vermacy28-10-2013 20:33:44 // 42797
Így van :-)
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:17:09 // 42796
Ja, megjöttünk németbe.
931 km, végig max. 130 a téli gumik miatt. Szikrázó napsütés, 21-24 (!) fok. Utazó 100-120, gyakorlatilag mentem a "néppel". Még így is, amikor megálltam olyan volt a gumi, mint az F1-ben. Ragacsos, gumiszagú, és meleg. A kezemnél melegebb.
A meglepetés tankoláskor ért: 6,0 liter/100km :-)
Még szerencse, hogy kellő mennyiségű "Égéstér" adást töltöttem le indulás előtt, így nem unatkoztam.
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:11:31 // 42795
Megszakadt a fűtőszál.
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:10:59 // 42794
Munkatársamnak Saab-ja van, 1,9-el. Beki egy napig puceválták a motort. Még a hengerfejet is szét kellett szedni neki. Szóval ott is van gond.
mzo28-10-2013 20:09:47 // 42793
Én máshogy érzem de ez szubjektív, ezen nem fogunk összeveszni ;)
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:08:53 // 42792
Nem. Akkor lesz vége, ha a működtető tengely mellett bejut a korom a mágnesbe. A mágnes közepében lévő tű/tengely szorul meg, így nem működteti magát a záró részt.
Vermacy28-10-2013 20:00:45 // 42791
Kollégám kétezres HDI 407-essel jár! NA az szinte egy VW traktor, míg megjegyezték, hogy Vazze? Ez dízel, amikor a 159-el mentünk egy kört lehúzott ablakkal... :o)
mzo28-10-2013 19:45:08 // 42790
Nagyon sok autóban megvan ez a hiba sajnos. Szinte majdnem az összes modern turbó diesel érintett, bár talán a VW csoportos még pd autók nem annyira. Legalább is nekem még a Skodás fórumos időkből (12 év) ritkán lehetett ilyen gondokkal találkozni.
Igazából én valami összetett problémára gyanakszom ennél a rángatásos dolognál. Ezek egyrészt adódhatnak mechanikus problémákból és elektronikus (szenzorok) problémák összeadódásából is. Persze ezek csak tippek. Ezek diagnosztizálásához én kevés vagyok. :)
Apámnak van egy kis 2.0 HDI Pug Partnere hordani ezt azt, szaladgálni stb... Na most ennél is jelentkezett a rángatásos probléma folyamatos gázadásnál kb 1400-1600 fordulat között. Csináltunk vele mi is mindent, EGR takarítás kuplung pedálnál érzékelő csere, spuri adalék, légtömegmérő takarítás, és még pár dolog, de igazán tökéletes javulást egyik sem hozott sajnos. Volt hogy szinte jó lett, aztán bamm visszajött a rángatás. Régen sokat kutattam fórumokon, Volvósoktól kezdve Fordosokon át Opelesekig sokan írták le ez a problémát. Volt akinek sehogy se tudták orvosolni a hibát volt akinek egy turbónál lévő szenzor cseréje megoldotta, volt akinek EGR dugózás oldotta meg volt akinek komplett nagynyomású rendszert kellett cserélni, porlasztókkal együtt, (nem volt elegendő rail nyomás bizonyos helyzetekben) és még sorolhatnám. Pug márkaszervízben azzal indítottak hogy oké ez nagynyomású hiba úgyhogy csere plusz porlasztók cseréje. Aha ez kb az autó árának majd a felébe fájt volna. Akkor inkább rángasson. Teszem hozzá az autó abszolúte nem kormoly pöccre indul és nagyon jól fogyaszt. Az igazi megoldás az lett hogy egyszerűen kerüljük a rángatásos fordulatot és gázpedál állást. Egyébként veszett jó motor a 2.0 HDI megy mint a golyó, nem lehet szétütni, és hangra pl sokkal lágyabb mint a JTDm. Ezt a rángatást leszámítva soha semmi bajunk nem volt vele. Na de nem akarom sztárolni elvégre csak egy Alfás fórum na. :) Egyébként mechanikailag jók ezek a Fiat féle mjet dieselek is, nem az ő hibájuk, hogy a saját kormukba folytják őket. Baromság a egész EGR meg DPF és társaik.
Szabolcs 15928-10-2013 19:08:04 // 42789
köszönöm szépen
mizooo28-10-2013 19:07:03 // 42788
Ebay, seat heater vagy MO-n is lehet kapni de dupla annyiba kerül. Írd be a Google-ba :)
Szabolcs 15928-10-2013 19:03:19 // 42787
köszi szuper ,aszt honnét tudnék rendelni és mibe fáj
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 19:03:04 // 42786
nem a francokat nincsenek ... főleg a saab
mizooo28-10-2013 19:02:13 // 42785
Elszakad a szál a fűtésben, érdemes carbonszálast beépíteni.
Szabolcs 15928-10-2013 18:56:31 // 42784
a 16 v et pörgetni kell 2.5 ig nyugodtttan ha kell bele mehet a 3000 be is és nincs gond alfa szerelö mondta nekem ne nyugdijasssan merrt le ragad a korom nem tud távozni
Szabolcs 15928-10-2013 18:31:25 // 42783
üdv 1 kérdés lenne a soför oldalon valamiért nem müködik az ülés füttésem még tél elött meg akarom csinálni valakinek valami tapasztalata hogy mi lehet vele
.....28-10-2013 17:32:38 // 42782
ebay-ről tudsz rendelni olcsobban
ALFI15628-10-2013 17:04:50 // 42781
Így van az alfákba valami nem kerek.Ez a motor van a saabokba,vectrába stb...Ot nincsenek ilyen gondok.Hogy van ez?Valami bibi az elektronikánál van.
ALFI15628-10-2013 17:03:25 // 42780
Nem hoz ki ugyan akkora motorból nagyobb teljsítményt.BMW,WV,audi elötte van.
Shadin28-10-2013 16:35:11 // 42779
Nem akarod azt látni ami a kiszerelt szívósoromban ill. a lapátain van.
Vermacy28-10-2013 16:22:23 // 42778
Hááát! Ez kiváló kérdés! Azt tudom, hogy nagy duzzogva elhoztam a verdát, mert sok minden nem tetszett és mire kiértem Pestről már ki is gyulladt a kis sárga lámpa. Másnap felhívtam a srácot és azt tanácsolta, hogy szedjem szét itt, meg ott és dugózzam le, mert akkor jó lesz. Ekkor küldtem el a pics*ba, mert Vazze! Fizettem a szervizért azért, hogy más megcsinálja!
A lényeg, hogy nyáron szétszedtem és nem úgy tűnt, mint ami ki lett volna pucolva és az egyik kamra átengedte a motormosót a másik oldalra. Azt olvastam, hogy ekkor nem jó a cucc. Azért kipucoltam, kikeféltem, kiáztattam és azóta így járok vele. AC-n Cartárs kiütötte a hibát, de hazafelé ~25 km után újra előjött...
Apródon hirdet egy srác, hogy felújítottat ad 10-esért, ha kapja a régit. Lehet, megpróbálom, amíg egy hétig fényezőnél lesz a verda...
Shadin28-10-2013 16:00:10 // 42777
Mintha slusszolna a gyújtás/gyertya...
David | Centocinquantanove28-10-2013 15:58:44 // 42776
Ez furi! Nekem 2000-nél soha egyszersem rángatott. Ott már azért javában felállt a turbónyomás is...
David | Centocinquantanove28-10-2013 15:57:04 // 42775
Lehet, hogy bugyutát kérdezek, de hogy tud annyira lerakódni a korom benne, hogy vége lesz? Nyilván nem örökéletű alkatrész, de mégiscsak arra van kitalálva, hogy kormos gázt továbbítson... A gázolaj rosszabb mint amire tervezték? Vagy a vezetési stílus? Vagy mi?
Shadin28-10-2013 15:56:59 // 42774
tipikusan ~2000 és 0,8 bar
Vermacy28-10-2013 15:43:45 // 42773
Tudom, már megnéztem youtube-on, de addigra már vége volt...
mex8628-10-2013 15:08:46 // 42772
én anno a felhuzott vasnál azért kötöttem le, mert kormolt nyilván (nagyobb adagoló, nagyobb porlasztók chip stb), és telek*rta a szivosort korommal ezzel leszükitve a kereszmetszetet ami nem tett túl jót sem az égés minöségének, sem a turbó és egyéb összetevök élettartamának.
na meg az EGR se sokäig birta volna asszem eltömödés nélkül amiböl ismételten problémák következhetek volna.

na de ez már történelem, ma már vállalhatatlan lenne számomra egy ennyire kormoló autó :D
habár a power az jó volt meg a megbizhatósága is :)
csak meguntam.... nem volt lelke...
Svéd28-10-2013 15:06:23 // 42771
Üdv,ma elmentem izzót keresni a xenon-ba,mivel ebben a városban még nem vagyok ismerös,és a bejáratott dealer-em 250 km-re van,ezért elsöre talált alfa szalonba mentem be,be vittem a kiszerelt izzót,és mondtam,hogy ilyet szeretnék,hát majdnem leültem,mert 169€/ db,kérdeztem hogy nincs e valami alternativa,hát tudott volna rendelni a herzt-töl 149€/db.
David | Centocinquantanove28-10-2013 14:59:36 // 42770
Jó lehet hogy túloztam egy kicsit! :)
Üsd be a gugliba, hogy EGR rángatás, és a legkülönbözőbb autóklubok fórumjaira irányít a fiattól elkezdve a chevroleteken át szinte mindenhová amit el tudsz képzelni... ahol a keresett kifejezés alatt szinte minden márkánál azt taglalják, hogy rángat...
Nyilván akinek nem rángat az nem talál be ilyen fórumokra... tehát biztos sok autó van ami nem rángat EGR miatt, de ahogy látom még több van ami igen...
Dömpi (il dottore)28-10-2013 14:48:31 // 42769
Én azt figyelem, hogy az alfa ugyanazon motorból (értsd ccm) nagyobb teljesítményt hoz ki minden egyes típusnál, mint bármelyik másik márka. Namármost, akkor alapból kicsit "felhúzott" kocsik lennének az alfák?
Ha ez így van, akkor lehet, hogy az EGR okozhat némi problémát az alfákban - mex86 is írta, hogy "volt 4 évig jócskán felhuzott (+60-70le) 110es adagolósom is, ott jobbnak lättam kikötni az EGR-t"
Lehet, hogy van összefüggés?
ALFI15628-10-2013 14:44:14 // 42768
Ez nem igaz!
Piritutól megvett 56-nak nem volt ilyen baja,a puntom 1.3m-jet havi 3000km- megy bele csak városba nincs ilyen baja.A fordnak connectbe 170ezret tettem bele soha nem volt ilyen baja.Az s-maxba csak 20ezret tettem bele annak se volt ilyen baja.
Dömpi (il dottore)28-10-2013 14:42:57 // 42767
Már miért hajtanánk el!
A 159-en fórumozó társaság az egyik legbefogadóbb :)

Egyébként várnánk fotókat ám, meg egyéb infókat:
- honnan van
- mikori évj.
- felszereltség
- motor
- stb.

És persze grat.a géphez és üdv. a 159-esek között!
mex8628-10-2013 14:42:04 // 42766
a 166osomban is benne figyel és sosem rängatott mióta megvan, elötte hasznältam 1.9PD 131 lovas és adagolós 110es Audikat is EGR-el, szériákat, azok sem rängattak.
viszont volt 4 évig jócskán felhuzott (+60-70le) 110es adagolósom is, ott jobbnak lättam kikötni az EGR-t söt egy idö utän ki is lett dobva az egész miskulancia, ott nem jelzett hibát sem, jó kis kökori technika volt :D .
mex8628-10-2013 14:39:40 // 42765
Üdv Srácok!

Végül mégis vettem 159-et :) (a korábban leirt kritikáim ellenére)
Még csak foglaltam, de nemsokára hozom elfele, aztän hamarosan elkezdem hasznälni a 166 helyett, ami még megvan, söt még egy kis ideig fogom hasznälni azt is amig haza nem tudom vinni meghirdetni.

Kiväncsian värom mennyire tesz boldoggä az eddig nem hiänyolt DPF-el, Swirlklappe-val meg hasonló újdonságaival egyetemben az új drágaság.
Na meg a többlet kilóival :D
Remélem nem bosszant majd sokat.

Remélem nem hajtotok majd el a fenébe ha jövök kérdezni. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.