Forum >> 159

Shadin30-10-2013 08:48:08 // 42864
Elég komplex :-( Hibakód?
ValeRossi4630-10-2013 07:11:21 // 42862
Jó reggelt!
Bajban vok,tegnap este elkezdett villogni az üzemanyag lámpa,elkezdett rángatni,olyan mintha egy henger nem menne,fel le mozgott a mutató,ASR-VDC hiba kódot rakott ki középre....néha elindulna,de aztán megint akadozik..
dugulásra gondolok,de lehet nem jól teszem?
még jó,hogy nem az alpokban történt.már csak 40 kmre voltam az ágyamtól...
Pityukoma30-10-2013 00:37:06 // 42861
Ma hazafelé egy (nekem) új szolgáltatását vettem észre a fejegységnek.

Egyszerűen nem tudom hogy kerülhette el a figyelmem. No de 3.5 év kellett hozzá hogy felfedezzem :-DDD
Pityukoma30-10-2013 00:28:54 // 42860
Amikor a közel múltban nálunk járt a MESTER, Takács Ákos (Alfa Romeo Club Mo.) megkérdezte tőle hogy mikor fog legközelebb autót tervezni az Alfa-nak. A válasza: Soha :-((((
A torkom összeszorult, és mérhetetlen szomorúság töltött el.
Dömpi (il dottore)29-10-2013 23:48:36 // 42859
oder ezt
Dömpi (il dottore)29-10-2013 23:47:54 // 42858
Ha minden jól megy ezt hozza a Jézuska nekem :)

Passend für Alfa Romeo 159, Keine Fehlermeldung am Bordcomputer, Farbtemperatur 8000 Kelvin,
- 3 x LED's vorne (Hauptbeleuchtung + Leseleuchten)
- 2 x LED's hinten Hauptbeleuchtung
- 2 x LED's Ausstiegsbeleuchtung
- 1 x LED Handschuhfachbeleuchtung
- 1 x LED Kofferraumbeleuchtung
- 4 x LED Make-Up Spiegelbeleuchtung
Dömpi (il dottore)29-10-2013 23:39:39 // 42857
Ma este volt egy kis javítgatás, akit érdekel -> klatty
Dömpi (il dottore)29-10-2013 23:38:39 // 42856
randa egy vas...azért is csodálkoztam GIU-mester emblémáján.
GTPeti29-10-2013 23:35:55 // 42855
Röviden belenéztem a Wikipédiába. Nem is tudtam, hogy a Zastavánál gyárott darabokat Fiat Puntoként Mo.-n is árulták. (Nem csak keletebbre exportáltak.) Ehhez képest egész jó minőséget sikerült nekik összehozniuk.
GTPeti29-10-2013 23:34:01 // 42854
A Daewoo Kalos dizájnja eredetileg a Fiat számára készült. Az lett volna a "projektoros szemű" Punto II. Végül nem az ő dizájnját választották. Így a Daewoo-nak adta el.
Liquid29-10-2013 23:16:04 // 42853
tervezett pár autót, szinte minden gyártónak:)
Köztük sok ikonná vált autót és prototípust.
Fairlane29-10-2013 22:55:14 // 42852
Nem csak 159-est tervezett az ipse... :)
klatty
Dömpi (il dottore)29-10-2013 22:49:07 // 42851
Szerintetek mi a fenét keres egy Daewo Lanis-on a sötétkék "design GIUGIARO" matrica. Pont ugyanaz, mint ami a 159-eken van.

Ma este voltam a szerelőmnél, és pont előttem volt egy "Lajos", aminek az oldalán ott díszelgett a matrica. Azt hittem dobok egy hátast. A tulaj azt mondta, így vette.
mizooo29-10-2013 19:17:04 // 42850
A törött kerékjárati ívből kitört darab helyére van szegcselve, így nem dobálja be pl.: a légszűrő mellé a sarat és egyéb nem odavaló dolgokat :)
kerékjárati ív
David | Centocinquantanove29-10-2013 19:12:18 // 42849
Ez a gumiszőnyeg darab ez a motorvédőre van szegecselve?
Úgyis megoldáson agyalok, hogy hogy lehetne megoldani, hogy olajszűrő cseréhez ne kelljen levenni az egész haspajzsot, és ez nem egy elvetendő gondolat!
Shadin29-10-2013 19:10:11 // 42848
EGR gyári új van benne. Pityukoma nem rángatós autójából tettük át a többi donor alkatrészt próbából. Ma még turbó geometria ill. vákuum rendszer tömítettségi próbát végeztem, persze itt sincs eget verő probléma. Az élettörténete érdekes, mert két és fél éve amikor megvettem rángatott, majd a gyári szűkítő beszerelését követően egy darabig nem volt gond vele, majd visszatért és egyre gyakrabban jelentkezett. Csak azért írom ezt, mert ebben az esetben törvényszerű lenne valaminek a "rohamos" leépülése, de ezt nem veszem észre használatban. Nem hajtom szét, a motornak tök mindegy hogy 170e vagy 198e van benne. Rail nyomás és egyéb értékek jók, szívósor és EGR cserével ill. sw gyárira visszaírásával semmit sem javult v. változott a rángatás. Csak a dugózás. Az kell neki :-) Menet közbeni, előidézett rángatások esetében napokat ültem a diagramok felett és semmi értékelhető. Turbó biztos lötyög kicsit, a pillangó szelepnél elég sok az olaj, a motor is 200e felé jár, az is lötyöghet és a befecskendező rendszer, nagy nyomású sziv. sem mai csirke már, de ezekhez már nem szabad nyúlni, mert aránytalan költségbe verném magam...
David | Centocinquantanove29-10-2013 19:08:42 // 42847
Ha párban cseréled máris kettő lesz abból az egyből... :(
Az enyém még a szaki szerint javítható, úgyis még max 1 nyarat fogom használni...
'''''29-10-2013 19:04:02 // 42846
Ma direkt próbáltam előhozni a rángatást.1700fordulatnál jön elő nálam minimális turbónyomásnál.
mzo29-10-2013 19:03:55 // 42845
Én múlt hét szombaton cseréltettem le a nyári gumit és sajnos nekem is találtak egy szöget a bal elsőben. Benne a futófelület közepében... Dugózni sajnos nem lehet, így van egy kukás gumim.
mizooo29-10-2013 18:54:18 // 42844
Blogomban a megoldás, használt gumiszőnyegből vágtam egy darabot és be van szegecselve.
Piritu - 1.000.00029-10-2013 18:44:03 // 42843
Induljunk ki abból, hogy az egr vezérlésen nem módosítottak. Innentől érthető :-(
Hogy miért nem mindenkinek? Gondolom, hogy sok "egyéb" dolognak is meg kell lennie, hogy fellépjen a probléma. (Kicsit kopott, egr, lapátsor, turbó, lmm, stb.) Ez magyarázza azt is, hogy miért mindig más a megoldás...
Piritu - 1.000.00029-10-2013 18:23:18 // 42842
Ez érdekes. Hogyan mormogna egy fék? Nem inkább kerékcsapágy?
David | Centocinquantanove29-10-2013 18:18:40 // 42841
És megvan a plöttyedt gumi oka is! Egy apró szög... :((
David | Centocinquantanove29-10-2013 17:48:02 // 42840
Ma az olajcsere és gumicsere kapcsán átnézettem kompletten a vasat, kitértünk az alacsony sebességnél hallható mormogásra is. Mondott egy új diagnózist: valamelyik fék lehet a ludas.
A fék valóban nem mai, de nem is tegnapi, de sajnos jelenleg nincs keret új tárcsára és pofákra, ezért ennek igazolása vagy cáfolása még várat magára...
ALFI15629-10-2013 15:00:57 // 42838
Én a legjobbat néztem :)
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2013 14:47:55 // 42837
50? viccelsz? 39 :))))
ALFI15629-10-2013 14:42:39 // 42836
Az 1.3m-jet punto az ilyen.Elindulásnál is mikor alapjáraton indulsz el rázkodik.De az más s rázkódás.Ott a motor rázkodik.Valahogy beremeg.Enyém is ilyen.Már az összes motortartó bakk cserélve volt.Mondták is,hogy ez ilyen.Az összes ezt csinálja.De imádom.Elnyűhetetlen meg olcsó fentartásu.Nem kell félni semmitől.Nincs kettőstömegü meg társai.A komplett kuplungszerkezet is van vagy 50ezer hozzá :)
mzo29-10-2013 13:52:47 // 42835
Mivel mar annyi mindent kicsereltel ill leellenoriztel Pityukoma altal is, igy belegondolva talan nem marad mas mint a turbo es a uzemanyag rendszer, nagynyomasuval porlasztoval mindennel egyutt. En regen eleg sok forumot vegigjartam mint lentebb irtam de olyan konzekvens valaszt sehol sem talaltam hogy igen ez a baj ilyenkor. Vagy nem talaltak a hiba okat, vagy ossze vissza mas es mas javitas vezetett eredmenyre. :(
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2013 13:27:25 // 42834
az, mind1 meghozom harmadszor is a csapágyakat, a szerelő meg felszámolja a 4x-es hf fel-le vételt...
Liquid29-10-2013 13:10:30 // 42833
az durva, hihetetlen hogy ilyen van 2013-ban :(
Shadin29-10-2013 13:10:17 // 42832
Nekem van rajta ~2011-es gyári frissítés, előtte is és utána is rángat.(ott). És miért nem mindenkinek? Minek a függvénye (még)?
Alfonis29-10-2013 12:36:58 // 42831
nekem az első keréknél az első felénél a kerékjárati dobok vannak sérülve. Nyilván a hasmagasság miatt :P azt mivel lehet reparálni? :DTavaly így használtam volt h állt benne a latyak. bal oldalon a durvább ott csak az ablaktörlő folyadék van :P
David | Centocinquantanove29-10-2013 12:06:33 // 42830
Úgyhagynám, de bemegy minden dzsetva, hólé, meg miegyéb aztán széteszi a rozsda...
Alfonis29-10-2013 12:00:58 // 42829
cseréld vissza a régire. Sokkal praktikusabb :D
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2013 11:23:21 // 42828
ez a rázkódás lehet mechanikai is...a multifos puntesz indulásnál rázkódik pedig nincs benne kettőstömegű sem...lehet a fain rugós kuplungtárcsa... 90le-től ezért kell(ene) a kettőstömegű
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2013 11:20:47 // 42827
akkor a vezérműtengelyé.... ami széthullott ügyfélé arra vettek egy új HF-et spanyolt na olyan fasza a minősége, hogy négyszer lett már levéve, mivel az új veztengely az új csapágysoral megszorul, aztán hoztam gyárit de azzal is, a furatok nem ott vannak ahol lennie kéne ...cefet...mondtam is lehet jobban járt volna a kínaival :P
David | Centocinquantanove29-10-2013 11:17:03 // 42826
Még egy kérdés, ha már le van kapva az alja...
Egy ici-picit csöpög a turboból az olaj, kezdjek izgulni? És spórolni?
Piritu - 1.000.00029-10-2013 11:12:28 // 42825
Mégiscsak a progival lesz itt is a hiba?
David | Centocinquantanove29-10-2013 11:02:18 // 42824
Hát ezaz! Énis pont ezért rendeltem egy újat Erhardtól...
Simán kivágtak egy A4-es méretű darabot, utána lett rá kókányolva egy vékony fémlemez, hogy mégse legyen nyitottan, de az újat valami emberi módon akarnám megoldani...
Shadin29-10-2013 10:50:09 // 42823
Sehogy, ezért nekem megoldotta a márkaszerviz és kivágott egy darabot a haspáncélból :-)
David | Centocinquantanove29-10-2013 10:36:14 // 42822
Haspáncél leszedése nélkül, hogyan tudok olajszűrőt cserélni?
Az olaj leengedőnek van a haspajzson egy furat, a műanyagot nem akarnám minden egyes alkalommal levenni...
Csabi29-10-2013 09:23:54 // 42821
Aha értem...sokáig én is azt hittem, nyitva hagyja.
A százalékos állásjelzés megtévesztő lehet,mert nem a szelep helyzetét mutatja valójában, hanem h mennyi áramot kap...
Shadin29-10-2013 09:18:55 // 42820
opelforum.hu

"Nos, a hiba megoldódott! B)

Bár több szerelő látta és a szervizbe is vissza kellett mennem kétszer de megérte! Mindenki mondott kígyót-békát de a "szaki" rákeresett a saját belső hálójukon (mint kiderült ez a 1.9 DTH motoroknál előfordul 2-3 fokozatban 1500-2000 fordulat között rángat az autó) és szoftverfrissítéssel megoldotta a dolgot! :D Minden tiszteletem az övé!!!"
Csabi29-10-2013 09:12:14 // 42819
Ezt még nem vettem észre, h ilyet csinálna....Viszont ha kinyitásnál (első indítás)100%-ot mutat akkor biztos, h le van ragadva a szelep. A nagyobb erő miatt aztán csak kinyit(jobb esetben) és visszaesik a nyitottság 40%ra (azaz a működtető fesz)
Shadin29-10-2013 08:59:10 // 42818
Nem olvasok Of-fos fórumokat, de igazad van az opelforum-on is rengetegen írják ua. rángatást mint ami nekem van :-( Akkor nem szaralfa hanem szarolasz...
Dömpi (il dottore)29-10-2013 08:51:35 // 42817
Amikor néztem, nálam a grafikon szerint az indítás pillanatában kb. 38%-on volt nyitva, majd 3 mp múlva zárt le 5%-ra. Ezért gondoltam, hogy félig nyitott állapotban van leállításkor.
Dömpi (il dottore)29-10-2013 08:43:07 // 42816
a szerelőmnek van hozzá célszerszáma...lehet kapni boltban
David | Centocinquantanove29-10-2013 07:59:48 // 42815
Az 1500-as fordulat nálam stimmel, a turbonyomás mérőóra meg mindenkinél mást mutat szóval még az is lehet, hogy az is stimmel.
Egyébként pont ahogy mondtad, nálam is enyhe gázpedál nyomásnál jelentkezik olykor olykor...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.