Forum >> 159

GTPeti09-11-2013 18:17:37 // 43440
Megpróbálom jobban leírni, hogyan értettem:

üt: a formával van gond (tojás)
kiegyensúlyozatlan: a tömegeloszlás nem tökéletes (pontszimmetrikus 0-360°-ban)

A javaslat az volt, hogy ezeket a kifejezéseket használjuk, hogy egyértelműen definiáljuk, mire gondolunk. (A köznyelv a kiegyensúlyozatlanságra is azt mondja, hogy "üt".)
Piritu - 1.000.00009-11-2013 17:59:08 // 43439
Nekem mindig szól a gumis, hogy 30-50 km után menjek vissza, mert után kell húzni újra a nyomatékkulccsal. Mióta van itthon nyomatékkulcs én csinálom.
Csabi09-11-2013 17:02:14 // 43438
uh, pedig az nem kis távolság...
imi15609-11-2013 16:53:40 // 43437
Cimborámnak múltkor valahol a központosító gyűrűk nélkül tették fel az első kerekeket.
Utána meg fogalmuk sem volt,hogy mitől ráz olyan irgalmatlanul az autó:-S!
'''''09-11-2013 16:48:30 // 43436
Nekem ma fordítva tették fel az egyik gumit.Mikor nyomatékkulcsal körbement a srác,akkor vette észre.Gyorsan megfordították és nem győztek elnézést kérni.
Shadin09-11-2013 16:47:13 // 43435
Így jöttem haza Hajdúszoboszlóról, majd frászt kaptam. Nem volt nálam kerék kulcs, oldalirányú rugdosásra nem reagált negatívan. Már féltengelyt akartam cserélni fejben...
Shadin09-11-2013 16:45:11 // 43434
Miután a gyanús felni javítva lett :-) Akkor ugyanarról beszélünk. Az ólmozás nem a felni hibáit hivatott javítani.
Csabi09-11-2013 16:26:08 // 43433
Az még a jobbik eset, ha nagyon meghúzzák...
Én a héten jártam úgy,h lámpánál való elindulásnál egy halk kattanást hallottam a bal első kerék felől, minden alkalommal. Hazaérve, gondoltam megnézem a kerékcsavarokat hátha....bedugtam az ujjam a csavarhoz, ez lötyög, másik négy szintén..f@sza. 3teljes fordulatot tudtam húzni három csavaron,a többi jobban fogott egy kicsit.
A gumis a bal elsőt, valszeg csak a légkulccsal húzta meg, a nyomatékkulcsos ráhúzást már elfelejtette ennél a keréknél....két hétig mentem így...
Eddig soha nem ellenőriztem, a kerékcsavarokat, de ezután ez változni fog, amit javaslok Nektek is! :)
.......................09-11-2013 16:22:16 // 43432
"Tehát akkor nem az a korrekt megoldás, hogy ha üt/tojás/kiegyensúlyozatlan a felni akkor kigörgőzzük,"

de ez igy korrekt ,de meg kell nézni a gumit is,hogy fut összeszerelve
Shadin09-11-2013 16:09:31 // 43431
Tehát akkor nem az a korrekt megoldás, hogy ha üt/tojás/kiegyensúlyozatlan a felni akkor kigörgőzzük, majd rátesszük a gumit és azt centrírozzuk súly segítségével?
Kollégám autója 110 és 120 között berázott, két futóműves mondta, hogy a kerekek tök jók attól nem rázhat. Elküldtem a Sárgagumi-hoz Csepelre, szétszerelték a kerekeket, görgőzték az egyik hátsót felnit, majd összeszerelték a kerekeket, centrírozták, és a berázás elmúlt.
Alfonis09-11-2013 16:08:51 // 43430
jó nekem nem ráz de ez elv alapján nem is kell görgőztetnem. Gond letudva :D
.......................09-11-2013 16:03:59 // 43429
vagy sokáig jártál tolyás felnin és belekopott a gumiba a felni körtöl eltérö ütése,
sajna ezzel is számolni kell
üt a felni ,sokat egyböl görgöztetik hisz az igy nem jó,aztán meg rá a régi gumi ,
és nocsak még mindig ráz,
sajna tapasztalat
Shadin09-11-2013 16:00:57 // 43428
Ha felni kiegyensúlyozatlan az üt. Ha a gumi az az gyártási ill. kopási hiba.
.......................09-11-2013 15:39:58 // 43427
én nem tudom ti hol jártok,de én soha nem akadtam fel a 245/25 r19 gumival
söt még a mito van Sem ,pedg annak vagy 70 mm a hasmagassága
GTPeti09-11-2013 15:16:43 // 43426
Javaslat: Szerintem beszéljünk ütésről és kiegyensúlyozatlanságról.
Alfonis09-11-2013 15:16:20 // 43425
én már nemvágom mivan :D de nem érzek semmit a kocsiban :P ezekből a szakikból meg elegem van. Marsoba úgy húzzák meg a kerekeket h nem lehet leszedni... itt meg súlyozgatnak össze vissza aztán nemmondanak semmit. Csak mondták volna h ezt már görgőzni kell. :O vagy vmit...
Shadin09-11-2013 15:10:24 // 43424
Tehát. Ha a felni üt, azt görgőzni kell. Ha a jó felnire feltett gumi "üt", akkor össze kell forgatni és súlyozni kell.
Alfonis09-11-2013 14:50:37 // 43423
akkor a felni üt a súly rendben :P
Kérdés, h mikor kell görgőzni? hibahatáron belül vagy kívül van-e? (gondolom annyira nem vészes mert akkor mondta volna, h görgőzni kell)
Meg h mitől üt? :D mert én nem padkáztam az tuti. Akkor ez már ilyen volt de eddig még egyszer sem mondták ...
GTPeti09-11-2013 14:11:09 // 43422
Ha egy felni üt (értsd tojás), akkor görgőzni kell.
Ha egy felni (vagyis inkább) kerék kiegyensúlyozatlan, azon lehet súlyokkal segíteni.
Ez a kettő nem ugyanaz. Súlyokkal sosem fogod tudni megszüntetni a "körtől való eltérést". Még akkor sem, ha a centírozógép azt mondja, hogy a súlyeloszlást tekintve rendben van.
Alfonis09-11-2013 14:05:42 // 43421
egy kérdés. Egyik felni üt. de súlyokkal kiszedték . Ez mikor baj? mikor kell görgőzni stb stb...nemvok képben :P
Alfonis09-11-2013 14:01:51 // 43420
én maradok a 16" os kerékméretnél. nem találom kicsinek vagyis a 205/55 r16 első téli garnitúrát mai fejjel már 215/60 r16 lenne mint a nyári. De mind1 télen nincs olyan nehéz terep úgysem mint nyáron. :P
Most voltam gumisnál. Jól megszívták a kerék leszedést. Marsoba cseréltettem utoljára... Minden OK volt míg a csapágycsere ideje eljött. Mentem várpalotára Csörihez, már ő mondta h ki volt az az állat aki ezt meghúzta. De lejött légkulccsal max on volt :S
Úgyh a bal hátsó kerék kivételével méteres erőkaros kulccsal lazították meg őket. Ugrált rajta a csávó... :S Már majdnem hozattak vmi kamionos légkulcsot vkitől. :D
Úgyh ha valaki megy MARSO ba győrben akkor kérje meg a szakikat, h ne a kamionos számokkal számoljon... :S majdnem 2 órát ott voltam.
Alfonis09-11-2013 13:51:17 // 43419
teszel rá dísztárcsát :D
GTPeti09-11-2013 12:00:28 // 43418
A 19-es alu és a 16-os acélfelni között azért még vannak egyéb alternatívák. ;)
Bár ha neked nagyon bejön a 19-es kerék, nincs vele gondod a magyar utakon és hajlandó vagy áldozni a gumikra, akkor nincs min filózni. :)
.......................08-11-2013 22:29:52 // 43417
ja ,úgy értettem hogy a gagyi KInai Nakanig is ennyire drága
nem is ajánlom,söt helyeslem ,hogy rendes családapa vagy ,és a család biztonsága a legfontosabb
Dömpi (il dottore)08-11-2013 22:14:58 // 43416
Jó, de mit csináljak, ha egyszer adott egy gyönyörű 8Jx19-es felnigarnitúra? A 16-os acélfelnivel azért csk ne járjak nyáron...az gáz egy 159 alatt!
Ruszi08-11-2013 22:00:22 // 43415
Most lakást kell,aztán természetesen egy Alfa...
GTPeti08-11-2013 21:56:31 // 43414
Igazad van!
(Bár én továbbra is kisebb átm. méretekben gondolkodnék.)
Dömpi (il dottore)08-11-2013 21:52:28 // 43413
A használt onnan jön, hogy szeptemberben ajánlottak egy garnitúra 235/40 ZR19 PZN szettet 150ezer forintért Ausztriából. Állítólag csak 2-3 ezer km-et futott. K*rva jó vétel lett volna, csak akkor éppen féltengelyeket meg lengőkert cseréltem, szóval nem volt lóvé rá. Mondtam a srácnak, ha elhozza az osztrákoktól és elteszi nekem, akkor, decemberben megyek érte és fizetem, de azt mondta, hogy így nem ruház be.
Most azon izgulok, hoyg meglegyen mire legközelebb megy ki.
Dömpi (il dottore)08-11-2013 21:47:43 // 43412
Ilyen gumimárkákban nem is gondolkodom! Lassan 3 gyerkőcöm lesz! Nem teszem kockára az életüket.
Dömpi (il dottore)08-11-2013 21:45:27 // 43411
A 225/40 átmérőben 8mm-rel (!) kisebb, mint a 234/40, ráadásul az nagyon trapázba feszül 8J-s felnin. A peremvédő pedig így nem tudja megvédeni a felni peremét egy esetleges padkázástól vagy hasonló affértól. A 225-ös 7,5 inches felnire való pl. Giu. Az én felnim 8Jx19!

Alternatíva lenne a 245/40, de az meg + 8mm, nem tudom elfér-e. Ugyanígy alternatíva a 245/35 de az meg -16mm és azzal ugyanolyan alacsony vagyok mint most a téli 225/55 16-tal. Pont ezért utálom a télimet.
Ráadásul a 159 szervója elég kicsi és hát nem a legerősebb konstrukció. Féltettem is a 255-ös gumitól. Véleményem szerint a 235-ös neki már a felső határ közelében mozog. Nem akarok megint szélesebb gumit a gyári méretnél.
GTPeti08-11-2013 21:40:52 // 43410
A Nankang nem 40e, hanem legalább 400e ha vizen is nyomod neki... :)
Volt belőle egy garnitúrám. Lehet vele közlekedni (van nála rosszabb), de nagyon észnél kell lenni vizes úton. A helyzeten picit javít a 159 (és 156) kiváló futóműve és kiszámíthatósága, de a probléma ettől még marad.
mizooo08-11-2013 21:35:24 // 43409
Na nem volt könnyű, remélem tudsz még venni egyszer.
Ruszi08-11-2013 21:34:20 // 43408
Alfa Eladva.
Dömpi (il dottore)08-11-2013 21:32:04 // 43407
De pont azt írtam, hogy a profilmélységem alig volt 3mm, hiszen a kopásjelzőn voltam már, és mégsem úszott fel!
SZVSZ azért a gumi profilkialakításának ehhez van némi köze. Persze az anyagának valszeg vajmi kevés. De a Michelin és a hasonló kategóriájú márkár sokéves tapasztalata, fejlesztései és kutatásai meglátszik a profilkialakításban, ami lehetővé teszi, hogy még egy ennyire kopott gumi se ússzon fel. Azért ez nem mondható el egy kínai sz@rról.
mizooo08-11-2013 21:27:15 // 43406
Egy szót sem tudok németül mit ír? :)
.......................08-11-2013 19:04:20 // 43405
nehéz a 159 re olcsó és jó 19 es gumit venni
még a Nakang is 40e !!!
.......................08-11-2013 18:33:58 // 43404
miért 235/40 R19 ?
azért mert a gépkönyv azt írja?
nem értem ,miért jobb egy használt de gyári méretü gumi ,
mint pl egy vadi új 225/40 R19 ?
.......................08-11-2013 18:30:04 // 43403
azért nem úszott fel mert az SW 1,8 tonna,
ennnek a gumihoz minöségézez semmi köze,
max a Profil formának

az Aquaplaning veszély erösen növekszik a profilmélység csökkenésével
Dömpi (il dottore)08-11-2013 17:18:18 // 43402
Ma megvolt a nyári/téli szett váltás.
A gumisom azzal fogadott, ahogy kipakoltuk a téli kerekeket, hogy ezennel ezek a gumik megkezdik az utolsó szezonjukat.
A nyári 19 colos kerekeimet leszedés után átforgattuk: a két jobbos ütött (azon az oldalon kaptam el egy szép kis kátyút a nyáron - blog). Szóval ezeket már el sem hoztam, maradtak javításra - majd e hónap vége felé készen lesznek.
A két balosról, amik tökéletesen futnak, viszont lekapta a jó kis Michelin PS2-es gumijaimat, mondván "ne legyen kísértés tavasszal". (a hátsók a kopásjelzőn voltak, az elsők meg 1 mm-re a kopásjelzőtől)
Szóval srácok ezennel érzékeny búcsút vettem a 255/35 ZR19-eseimtől. Az új nyári szettem mindenképp a gyári, 235/40 ZR19 lesz. Ha új, akkor Hankook K117, de próbálkozom legalább 90%-os használt beszerzésével a télen.

Azért a Michelin az csak Michelin! A múlt héten full nyomvályús úton szakadó esőben mentem 100-110-es tempót és a kopásjelzőig koptatott PS2-es gumijaim sem úsztak fel!
ValeRossi4608-11-2013 11:07:48 // 43401
Az patent egy gép :)
Shadin08-11-2013 10:56:26 // 43400
Honda Transalp (650ccm V2)
ValeRossi4608-11-2013 10:53:06 // 43399
volt V2-s is,az más...ez igazi pörgős túra gép.
na majd jövőre :D
mex8608-11-2013 10:17:33 // 43398
az is tud jó lenni ha van karaktere :)
ValeRossi4608-11-2013 10:12:55 // 43397
Nekem csak sor 4 van :(
mex8608-11-2013 10:10:21 // 43396
én benne vok :)

a motorom is V, szeretem a szokatlan hengerelrendezést meg hengerszämokat
igy a kocsim SOR5, a motorom meg V4 :)
ValeRossi4608-11-2013 09:47:52 // 43395
sejtem,csak pont egyszerre írtunk..Én nem láttam még a hozzászólásod :)
Liquid08-11-2013 09:43:12 // 43394
én nem Holden-V6-ra gondoltam
ValeRossi4608-11-2013 09:40:31 // 43393
3,2 V6 kell,kint svájcba hallottam egyet,nem rossz a hangja :D
Liquid08-11-2013 09:39:39 // 43392
ha nyerek a lottón akkor beleapplikálok egy rendes V6-ot ebbe a 159-be :)
Liquid08-11-2013 09:38:51 // 43391
engem lebeszélt mindenki a 2.2 JTS-ről, pont azzal az indokkal, hogy ne várjam a TS szép hangját. Azt mondták kelletlen, nem jó hangú, nem dinamikus.
Amúgy nekem is hiányzik az üvöltve 7000-be forgás :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.