Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2014 13:52:29 // 55319
teljesen egyet értek, csak a névvel nem :DDDDDDD
Liquid26-06-2014 13:49:21 // 55318
hát ha nincs baja a kettőstömegűnek akkor ne cseréltesd, ha valós a km. és nem gyikolósan vezeted, akkor 200 alatt nem hiszem hogy nagyon baja lenne, tehát valószínűleg van még benne tartalék
GTPeti26-06-2014 13:41:46 // 55317
Én 180-nál cseréltettem... bár ne tettem volna. Az új sokkal nyugalanabb, "visszarúg".
Vermacy26-06-2014 13:39:59 // 55316
Annyi kérdés még, hogy kuplungnál létezik olyan, hogy FL előtt 280 Nm-es és FL utáni 320 NM-es?
Vermacy26-06-2014 13:38:57 // 55315
Most napi 2x50 km-ert használom, pusz a telephelyek közötti 5 km-es ingázás. Fél évig szinte csak város volt.
Országút többnyire és nem érzem, hogy cserés lenne csak lehet, hogy a szükséges kuplung és futómű-felújításhoz dukálna ez is. NemTom...
Országút többnyire és nem érzem, hogy cserés lenne csak lehet, hogy a szükséges kuplung és futómű-felújításhoz dukálna ez is. NemTom...
Buddha26-06-2014 13:34:20 // 55314
A kéttömegűt én nem cserélném ha nincs rá panasz. Az élettartama sok változó függvénye! ;-) Pl ha csak városban jársz és sokat táncol alapjáraton a gép akkor cseréltesd, de ha inkább országúton vagy pályán jársz akkor még sokat ki fog bírni. Barátom diesel Fiat-ja 200e felett van és még semmi panasz rá, Multiplám is bőven 200 felett még az eredetivel ketyegett. :-)
Vermacy26-06-2014 13:21:54 // 55313
45-nél vettem, amit két szerviz is megerősített, majd 60-nál egy harmadik a 60-at. Nagyon egyben volt/van legalábbis Én így érzem.
A törés/eken és a szervizen kívül nem kell/ett hozzá nyúlni...
A törés/eken és a szervizen kívül nem kell/ett hozzá nyúlni...
GTPeti26-06-2014 13:21:09 // 55312
140 ezernél én NEM cserélnék kettőstömegűt. Amiatt, amit a második bekezdésben írtam.
Feltéve, hogy valós a km, ahogy Sanyi is érzékelteti.
Feltéve, hogy valós a km, ahogy Sanyi is érzékelteti.
Liquid26-06-2014 13:19:46 // 55311
mennyire valós a 140e?
Vermacy26-06-2014 13:09:58 // 55310
Ezzel most nem segítettél :o)
Lehet, azért sem bírja annyira a kettős tömegű, mert nem kapott egyben kuplungtárcsát és a kopásból eredő nagyobb igénybevétel jobban megviselte az új alkatrészt?
NemTom, de lehet, egyben cserélem. 140 ezer van a gépben és ha ezzel a teljes cserével elmegy még 140-et, akkor boldog leszek...
Lehet, azért sem bírja annyira a kettős tömegű, mert nem kapott egyben kuplungtárcsát és a kopásból eredő nagyobb igénybevétel jobban megviselte az új alkatrészt?
NemTom, de lehet, egyben cserélem. 140 ezer van a gépben és ha ezzel a teljes cserével elmegy még 140-et, akkor boldog leszek...
David | Centocinquantanove26-06-2014 12:25:57 // 55309
Most ez lehet, hogy fura lesz, de nekem nem ment el a rádió-kód akkorsem amikor kivettem az akksit és akkorsem, amikor kompletten kivettem a rádiót, lehúzva róla minden csatlakozót....
GTPeti26-06-2014 12:15:26 // 55308
Hogy a fenébe ne lenne! A kettőstömegű cseréhez akkor újra le kell szedni a váltót, ami nem kis munka.
Ugyanakkor a tapasztalatok egyre inkább azt mutatják, hogy érdemes megvárni, míg a gyári kettőstömegű meghal (vállalva az újra-szétbombázást), mert az utólag beszerezhetők a jelek szerint nem ugyanazt a minőséget képviselik. (Holott ugyanaz a gyártó - ilyen alkatrészeket ált. csak egy cég gyárt, az összes többi csak átcsomagolja.)
Ugyanakkor a tapasztalatok egyre inkább azt mutatják, hogy érdemes megvárni, míg a gyári kettőstömegű meghal (vállalva az újra-szétbombázást), mert az utólag beszerezhetők a jelek szerint nem ugyanazt a minőséget képviselik. (Holott ugyanaz a gyártó - ilyen alkatrészeket ált. csak egy cég gyárt, az összes többi csak átcsomagolja.)
GTPeti26-06-2014 12:13:24 // 55307
Ez szép teljesítmény!
Bár én inkább cserélném automatikusan korábban 5-6 év elteltével, mint végigjátszani az új akksi beszerzését rohamtempóban. (Olcsóbb.) Kivéve, ha csak a környéketeken használod az autót, ahol mindez nagyon egyszerűen megoldható (mint nálam a Fiatnál).
Bár én inkább cserélném automatikusan korábban 5-6 év elteltével, mint végigjátszani az új akksi beszerzését rohamtempóban. (Olcsóbb.) Kivéve, ha csak a környéketeken használod az autót, ahol mindez nagyon egyszerűen megoldható (mint nálam a Fiatnál).
Vermacy26-06-2014 12:00:16 // 55306
Kuplung tárcsa cserénél ésszerű kettős tömegűt is cserélni vagy munkaórában nincs növekmény, ha külön-külön végeztetem?
Vermacy26-06-2014 11:08:07 // 55305
Ablaktanítás nálam is kellett!
.......................26-06-2014 10:28:36 // 55304
csak az ablakokat kell akksicsere után újratanítani a Brerán,
de lehet a 159 nél még azt se
no Para,simán leveszed a sarukat
ja a Radio code csak akkor megy el ha lehúzod hátul a csatikat a Radióról
de lehet a 159 nél még azt se
no Para,simán leveszed a sarukat
ja a Radio code csak akkor megy el ha lehúzod hátul a csatikat a Radióról
Liquid26-06-2014 09:22:21 // 55303
semmi extra, bár jobban belegondolva úgy cseréltem ki hogy átkábeleztem egy másik aksira addig :)
David | Centocinquantanove26-06-2014 08:53:42 // 55302
Nem bonyolult művelet.
Akksi saruk le értelemszerűen, egy hosszabbítós racsnis kulccsal érdemes a rögzítő pánt csavarját kitekerni, leveszed a tépőzáras kabátot az akksiról, majd a fülénél fogva kiveszed.
Beteszed a másikat, és fordított sorrendben visszarögzíted.
Akksi saruk le értelemszerűen, egy hosszabbítós racsnis kulccsal érdemes a rögzítő pánt csavarját kitekerni, leveszed a tépőzáras kabátot az akksiról, majd a fülénél fogva kiveszed.
Beteszed a másikat, és fordított sorrendben visszarögzíted.
David | Centocinquantanove26-06-2014 08:49:29 // 55301
Nekem az előző Magneti akksim majdnem kihúzta a 7 évet.
De a vége annak is ugyanaz lett. Reggel még minden sirály, munkahelyi parkolóban szundított 8 órát, majd mikor mentem volna haza ugyanúgy villódzott és kattogott egy relé ezerrel. Zárlat.
Ha zárlatos, akkor annak elég 5-10 perc is, hogy lenullázza úgy az akksit, hogy azzal már nem mégy sehová.
De a vége annak is ugyanaz lett. Reggel még minden sirály, munkahelyi parkolóban szundított 8 órát, majd mikor mentem volna haza ugyanúgy villódzott és kattogott egy relé ezerrel. Zárlat.
Ha zárlatos, akkor annak elég 5-10 perc is, hogy lenullázza úgy az akksit, hogy azzal már nem mégy sehová.
Vermacy26-06-2014 07:39:13 // 55300
Tegnap megcsusszant a kuplung :(
MA reggel kiírta az olajcserét.
A futómű felújítás már tervben van.
Műszaki lejár 12-én...
Alfacityben lesz kihelyezett szerviz?-)
MA reggel kiírta az olajcserét.
A futómű felújítás már tervben van.
Műszaki lejár 12-én...
Alfacityben lesz kihelyezett szerviz?-)
Vermacy26-06-2014 07:00:27 // 55299
Akksi csere! Nehogy egyszer ott maradj, ahol a madár se jár...
Vermacy26-06-2014 06:59:27 // 55298
EGR szelep. Még nem tudtam lerakni 1 hétre a verdát, hogy a cserét megoldjam...
Dömpi (il dottore)25-06-2014 23:16:50 // 55297
ja, az jó, mellesleg a Jász-Akku-t viszik ki és matricázzák fel Banner-ként :)
(kamionos haver mondta, aki vitte a szállítmányt)
(kamionos haver mondta, aki vitte a szállítmányt)
Dömpi (il dottore)25-06-2014 23:15:09 // 55296
Ezek ilyenek. Feleségemnek a TS-ben pont így volt. Előző nap még semmi, másnap reggel meg sehova.
Nem szívta azt le semmi, egyszerűen eljárt felette az idő. Típustól és használattól függően 3-5 év. DE NEM TÖBB! Tök mindegy mennyit pályázol vagy mennyit (nem) indítózol.
(ezért sem értem a hybrid-ek erőltetését)
Nem szívta azt le semmi, egyszerűen eljárt felette az idő. Típustól és használattól függően 3-5 év. DE NEM TÖBB! Tök mindegy mennyit pályázol vagy mennyit (nem) indítózol.
(ezért sem értem a hybrid-ek erőltetését)
DrB25-06-2014 22:35:46 // 55295
Van valakinek/valahol bolondbiztos leírás, hogy kell a 159-ben aksit cserélni? Mire kell vigyázni, stb.?
DrB25-06-2014 22:34:44 // 55294
okké
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 22:33:39 // 55293
a gyártási dátumot lesd meg rajta ...ne legyen 1-2 éves
DrB25-06-2014 22:32:10 // 55292
Kösz a tippet, de nekem most be kell érnem az idekint kaphatókkal.
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 22:22:15 // 55291
jaja 2 év gari van rá én is adok el jó sokat...egy gari sem volt vele...
mizooo25-06-2014 22:11:04 // 55290
Én Jász Akku gyártmányt vettem (magyar!!!!!) és tuti elmegy addig mint a drágábbak :) még garancia is van rá.
DrB25-06-2014 22:10:26 // 55289
Értem és kösz az infót!
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 22:08:03 // 55288
teljesen mind1 mindegyik elmegy 5 évet...mondjuk érdemes évente 1x meglesni a folyadék szintjét az akkuban és után tölteni ha kell (gondozás mentes akku nincs csak a spirálcellás az) legyen 74Ah meg tudjon 680A-et minimum
DrB25-06-2014 21:46:38 // 55286
Milyen márka/típus?
mizooo25-06-2014 21:46:36 // 55285
Manky írta az én progimat is :)
DrB25-06-2014 21:46:04 // 55284
Szóval, akkor valszeg ennyit bírt... Milyen aksit javalltok a 2.4-be?
Liquid25-06-2014 21:44:59 // 55283
én 80-ast tettem bele, 700-as indítóárammal
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 21:38:23 // 55282
akkor neked jó sokáig elment a gyári nekem 3om évet bírt ki...
DrB25-06-2014 21:35:34 // 55281
Sziasztok!
Ma megadta magát az aksi, csak azt nem tudom, miért. Reggel munkába induláskor minden rendben volt. Aztán állt a melóhely előtt 8 órát, indulnék haza, bedugom a kulcsot, alig pislákolt valami, indítózni persze reménytelen volt. Megnéztem, megmozgattam az aksi kábeleit, nem voltak lelazulva. Az újabb gyújtásráadásnál erősebben világítottak a piktogrammok, de most meg vadul villogtak, s valami (relé?) is vadul kattogott hozzá ugyanabban a ritmusban. Az aksi 4-5 éve került bele. Eddig rendben muzsikált, a telet is jól abszolválta. Alapvetően autópályázom az autóval, ritkán megy tipikus városi (rövid távok, sok indítózás) szakaszokat. Mindennap 2 x 30 km-ert teszek meg munkába menet, fele közút, fele autópálya, így egy átlagos nap 2-4 indítózásnál több nem terheli az aksit. És az ilyen szakaszokon jól fel is kell töltődnie. Azon gondolkodom, mi szívhatta le álltában. A lámpák ugye nem tudnak égve maradni, ha kihúzzuk a kulcsot, lekapcsolódnak, s riasztó sincs benne. Ami még eszembe jutott, hogy hazainduláskor, az első gyújtásráadás előtt bedugtam már a szivargyújtóba az FM transzmitteremet, de pár másodpercere rá már indítóztam is. Egy halódó aksinál lehet már ez is gond? Kijött az ADAC, bikakábel, pöccre indult. Hazamentem a szokásos 30 km-es közút/autópálya etapon, minden lehetséges fogyasztót kikapcsolva. Otthon állt egy órát, utána megint pöccre indult, elgurultam vele boltba, onnan is hazahozott.
Jobb lesz, ha aksit cserélek? Vagy érdemes lenne a generátort ill. a szivargyújtót (ha ott rövidzár van, leszívhatja az aksit?) előbb megnézetni?
Próbáltam megnézni az aksin a paramétereit, de körbeveszi egy szövetborítás, ezért az original ricambin és a Product Numberen (71751146) kívül mást nem tudtam leolvasni. A neten a következő értékeket találtam evvel a termékszámmal: 70Ah 640A. Korábban volt itt téma, hogy a 2.4 mJTD-be mi az ajánlott minimum. Ezek megfelelőek, vagy erősebb kellene bele?
Ma megadta magát az aksi, csak azt nem tudom, miért. Reggel munkába induláskor minden rendben volt. Aztán állt a melóhely előtt 8 órát, indulnék haza, bedugom a kulcsot, alig pislákolt valami, indítózni persze reménytelen volt. Megnéztem, megmozgattam az aksi kábeleit, nem voltak lelazulva. Az újabb gyújtásráadásnál erősebben világítottak a piktogrammok, de most meg vadul villogtak, s valami (relé?) is vadul kattogott hozzá ugyanabban a ritmusban. Az aksi 4-5 éve került bele. Eddig rendben muzsikált, a telet is jól abszolválta. Alapvetően autópályázom az autóval, ritkán megy tipikus városi (rövid távok, sok indítózás) szakaszokat. Mindennap 2 x 30 km-ert teszek meg munkába menet, fele közút, fele autópálya, így egy átlagos nap 2-4 indítózásnál több nem terheli az aksit. És az ilyen szakaszokon jól fel is kell töltődnie. Azon gondolkodom, mi szívhatta le álltában. A lámpák ugye nem tudnak égve maradni, ha kihúzzuk a kulcsot, lekapcsolódnak, s riasztó sincs benne. Ami még eszembe jutott, hogy hazainduláskor, az első gyújtásráadás előtt bedugtam már a szivargyújtóba az FM transzmitteremet, de pár másodpercere rá már indítóztam is. Egy halódó aksinál lehet már ez is gond? Kijött az ADAC, bikakábel, pöccre indult. Hazamentem a szokásos 30 km-es közút/autópálya etapon, minden lehetséges fogyasztót kikapcsolva. Otthon állt egy órát, utána megint pöccre indult, elgurultam vele boltba, onnan is hazahozott.
Jobb lesz, ha aksit cserélek? Vagy érdemes lenne a generátort ill. a szivargyújtót (ha ott rövidzár van, leszívhatja az aksit?) előbb megnézetni?
Próbáltam megnézni az aksin a paramétereit, de körbeveszi egy szövetborítás, ezért az original ricambin és a Product Numberen (71751146) kívül mást nem tudtam leolvasni. A neten a következő értékeket találtam evvel a termékszámmal: 70Ah 640A. Korábban volt itt téma, hogy a 2.4 mJTD-be mi az ajánlott minimum. Ezek megfelelőek, vagy erősebb kellene bele?
.......................25-06-2014 21:17:55 // 55280
Az E Learn ban benne van a kapcsolás
Csabi25-06-2014 21:05:10 // 55279
Minek az a csúnya sárga lámpa? :P
csoti 16625-06-2014 20:15:22 // 55278
Sziasztok!
Vásároltam egy 159-es alfát, és szeretnék multimédiát beleszereltetni, de sajnos a szerelők nem tudják, hogy milyen színüek a kormányról lejövő kábelek. Ha valaki tudna valami kapcsrajzot, azt megköszönném. Előre is köszönöm!
Vásároltam egy 159-es alfát, és szeretnék multimédiát beleszereltetni, de sajnos a szerelők nem tudják, hogy milyen színüek a kormányról lejövő kábelek. Ha valaki tudna valami kapcsrajzot, azt megköszönném. Előre is köszönöm!
Vermacy25-06-2014 15:24:22 // 55276
.....25-06-2014 14:40:16 // 55275
UFI 24.ONE.01 szűrő való a 2.4jtdm-be?
ValeRossi4625-06-2014 14:17:06 // 55274
Nekem is Manky csinálta. jó lett. annyit tesz rá amennyit kérsz. :)
Liquid25-06-2014 13:22:12 // 55273
Shadin Manky-val csináltatta, a RigoTech-nél voltak többen, az enyémet pedig a PTS tuning csinálta pannonhalmán.
Zsombor25-06-2014 13:07:29 // 55272
És tudtok ajánlani valakit, aki ésszel "kiokosítja"? :)
GTPeti24-06-2014 14:17:43 // 55271
Ha egy 8V-t 115 v. 120 LE-ről simán fel lehet vinni 140LE-re, akkor a 150LE-ről a 180 még kisebb extraterhelés. Ha kételyeid vannak a "vállalhatóságot" tekintve, akkor viszont nem szabad tuningba bonyolódni, mert az egy "bizonytalan" állapot.
Shadin24-06-2014 14:15:59 // 55270
Elég gyakran találkozunk, semmi akadálya...
Indulok Kenesére, jó az időjárás :-D
Megnézem halkabb-e az 5-w40 Edge-el az autó. Meg csinálok negatív fogyasztási rekordot :-D
Indulok Kenesére, jó az időjárás :-D
Megnézem halkabb-e az 5-w40 Edge-el az autó. Meg csinálok negatív fogyasztási rekordot :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
502
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?