Forum >> 159

Piritu - 1.000.00026-06-2014 17:28:16 // 55333
Gratula! Most te jártál a legmesszebb Alfával :-)
.......................26-06-2014 17:13:35 // 55332
van az 1.6 hdi nek elég baja ,
injektorok belefújnak a szelepfedél alá
ettöl az olaj telemegy kosszal,
majd szépen eltömíti a Turbo bemenö olajcsöben lévö szüröt
aztán turbohalál,stb.
mex8626-06-2014 17:06:41 // 55331
ha emlékszel, a múltkor nekem is valami 900km + volt amikor regenerält amikor visszajöttünk Németbe, és hazai sima üzemanyag volt benne.

hazafele szintén valami 800+ volt, akkor meg sima német üza volt benne.

szóval nem hinném hogy a prémium teszi.

nekem amúgy 300-350km-enként csinälta.

EGR nem volt, vältóm kézi volt.
.......................26-06-2014 17:06:32 // 55330
semmi hangja nem Volt
söt nem is rángatott
mégis 2* a megengedett billenési hézegja volt
elég lett volna csak felperselyezni a két fél között,ha a Valeo úgy tervezte volna,á minek.....
Giuntini26-06-2014 16:59:13 // 55329
Sziasztok Car-társak!
Ma érdekes dologra derült fény. Már múltkoriban, megírtam, hogy mostanában főleg autópályázom Bp.-Balatonlelle között. Azt is írtam, hogy az utóbbi időben OMW Maxx Motiont tankolok. Feltűnő volt, hogy nem regenerált, viszont több mint 800km-t mentem. A 2011-es frissítés rajta van ,átlag 450-500km-enként regenerált eddig. Ma feljöttem Bp.-re, és úgy tapasztaltam, hogy most sem indította el. Siófoknál , az a gyanúm volt, hogy elkezdte, mert egy kicsit csökkent a hatótáv, viszont a fogyasztás csak egy kicsit emelkedett meg. Gondoltam ez nem reg.,mert akkor észrevehetően emelkedik a fogyasztás. Most már furdalta az oldalamat a kíváncsiság, szerelőmmel rárakattam a comp.-ot. Hát láss csodát kiírta, hogy 122km-el ezelőtt regenerált, ott Siófok környékén ahol valamit éreztem. Szerelőm -Alfás- azt mondta, hogy a folyamatos autópályázások, és a prémium gázolaj miatt nincs korom. Én is azt mondom, a prémium üzemanyag sokat jobbít ezeken a dolgokon. Én a részemről elfogadom a prémium gázolaj előnyét, mert most már kézzel fogható tapasztalatom van.
tdemeter26-06-2014 15:41:40 // 55328
Az klassz lehetett!
Irigykedem kicsit...
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2014 15:26:10 // 55327
a 90 lovasba nincs a 109 van...mindig is így volt
mzo26-06-2014 15:20:51 // 55326
Sziasztok Cartarsak!

Sikeresen hazajottunk a Spanyol Francia Olasz korutazasrol.
Az auto tokeletesen vizsgazott a kozel 4600 kmeren. Egy nyikkanasa nem volt, es csak 22 ora utazas utan kezdett fajni benne az also felem szoval kenyelmere se lehet panasz.
Fogyasztasteren a legjobb atlag meg mindig a Magyar Mol-os uzemanyaggal volt. Bp-rol indulva genova kornyeken tankolva 6,2-es fogyasztas. Nagyjabol 140-es tempomattal ahol lehet. A legrosszabb is 6,6 volt Valenciabol indulva Saint-Tropezben tankolva. Szoval nem rossz. :)
A francia-spanyol soforok nagyon kemenyek, de ezt mar azelozohsz-emben irtam. Amivel nem vagyok elegedett100%-ban az a tompitott vilagitas, nekem egyszeruen kevesvolt neha, ezert szegyen vagy nem de en bizony bekapcsoltam neha a kodlampat is.

Viszont egy kerdesem lenne az autoval kapcsolatban, miota Csorinel voltam szervizben es en itthon MES-el kinullaztam a szervizintervallum szamlalot azota a muszerfalon a menuben nem talalom hogy hany kmer van hatra a kov szervizig. Ebben tudtok segiteni, hogy mit csinalhattam esetleg rosszul, vagy hol keressem a menupontot? Komolyanmar vegig nyomkodtam mindent de sehol sincs. A MES-ben ket helyen is kinullaztam a szervizt, egyszer a szervizmenuben es motor menuben is.
tdemeter26-06-2014 15:01:34 // 55325
Jaja.
Az elozoben volt meg, az is 1.6 hdi volt, de ebbol kihagytak:) Nem banom egy szemet sem....
GTPeti26-06-2014 14:59:25 // 55324
"nincs benne kettos tomegu lendkerek!"
Nem ér, a franciák csalnak!!! :))
tdemeter26-06-2014 14:58:05 // 55323
off

Epp most kezd aktualissa valni a kuplung csere a c4 grand picassoban.
Abban 160 van es szaggatva indul el...
Nekiugrottam bekertem par ajanlatot ra es kiderult, hogy nincs benne kettos tomegu lendkerek!:)))
Gondolom az alfaval nem lesz ilyen makom....:)
Bar annak jo a kuplungja halistennek:)

ON
GTPeti26-06-2014 14:22:37 // 55322
Nem volt hangja még?
.......................26-06-2014 14:18:13 // 55321
ezt megcáfolnám
nekem semmi gond nem Volt érezhetö rángatás meg ilyenek

de mikor a váltót levettük látszott ,hogy a váltóházba szép kört karcolt,
olyan nagy Volt a lógása,a billenése

még idöben kaptuk el,mert különben szépen kiesztergál egy kört az alu váltóházból
GTPeti26-06-2014 14:13:36 // 55320
Pedig a magyar nyelv szabályai alapján helyes így is. :P Lásd. kéthangszórós hangfal, kétkerekű bicikli. A németül is kéttömegűnek mondják, pedig mondhatnák kettősnek is.
És ez legyen a legnagyobb problémánk!! :))
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2014 13:52:29 // 55319
teljesen egyet értek, csak a névvel nem :DDDDDDD
Liquid26-06-2014 13:49:21 // 55318
hát ha nincs baja a kettőstömegűnek akkor ne cseréltesd, ha valós a km. és nem gyikolósan vezeted, akkor 200 alatt nem hiszem hogy nagyon baja lenne, tehát valószínűleg van még benne tartalék
GTPeti26-06-2014 13:41:46 // 55317
Én 180-nál cseréltettem... bár ne tettem volna. Az új sokkal nyugalanabb, "visszarúg".
Vermacy26-06-2014 13:39:59 // 55316
Annyi kérdés még, hogy kuplungnál létezik olyan, hogy FL előtt 280 Nm-es és FL utáni 320 NM-es?
Vermacy26-06-2014 13:38:57 // 55315
Most napi 2x50 km-ert használom, pusz a telephelyek közötti 5 km-es ingázás. Fél évig szinte csak város volt.
Országút többnyire és nem érzem, hogy cserés lenne csak lehet, hogy a szükséges kuplung és futómű-felújításhoz dukálna ez is. NemTom...
Buddha26-06-2014 13:34:20 // 55314
A kéttömegűt én nem cserélném ha nincs rá panasz. Az élettartama sok változó függvénye! ;-) Pl ha csak városban jársz és sokat táncol alapjáraton a gép akkor cseréltesd, de ha inkább országúton vagy pályán jársz akkor még sokat ki fog bírni. Barátom diesel Fiat-ja 200e felett van és még semmi panasz rá, Multiplám is bőven 200 felett még az eredetivel ketyegett. :-)
Vermacy26-06-2014 13:21:54 // 55313
45-nél vettem, amit két szerviz is megerősített, majd 60-nál egy harmadik a 60-at. Nagyon egyben volt/van legalábbis Én így érzem.
A törés/eken és a szervizen kívül nem kell/ett hozzá nyúlni...
GTPeti26-06-2014 13:21:09 // 55312
140 ezernél én NEM cserélnék kettőstömegűt. Amiatt, amit a második bekezdésben írtam.
Feltéve, hogy valós a km, ahogy Sanyi is érzékelteti.
Liquid26-06-2014 13:19:46 // 55311
mennyire valós a 140e?
Vermacy26-06-2014 13:09:58 // 55310
Ezzel most nem segítettél :o)
Lehet, azért sem bírja annyira a kettős tömegű, mert nem kapott egyben kuplungtárcsát és a kopásból eredő nagyobb igénybevétel jobban megviselte az új alkatrészt?

NemTom, de lehet, egyben cserélem. 140 ezer van a gépben és ha ezzel a teljes cserével elmegy még 140-et, akkor boldog leszek...
David | Centocinquantanove26-06-2014 12:25:57 // 55309
Most ez lehet, hogy fura lesz, de nekem nem ment el a rádió-kód akkorsem amikor kivettem az akksit és akkorsem, amikor kompletten kivettem a rádiót, lehúzva róla minden csatlakozót....
GTPeti26-06-2014 12:15:26 // 55308
Hogy a fenébe ne lenne! A kettőstömegű cseréhez akkor újra le kell szedni a váltót, ami nem kis munka.

Ugyanakkor a tapasztalatok egyre inkább azt mutatják, hogy érdemes megvárni, míg a gyári kettőstömegű meghal (vállalva az újra-szétbombázást), mert az utólag beszerezhetők a jelek szerint nem ugyanazt a minőséget képviselik. (Holott ugyanaz a gyártó - ilyen alkatrészeket ált. csak egy cég gyárt, az összes többi csak átcsomagolja.)
GTPeti26-06-2014 12:13:24 // 55307
Ez szép teljesítmény!
Bár én inkább cserélném automatikusan korábban 5-6 év elteltével, mint végigjátszani az új akksi beszerzését rohamtempóban. (Olcsóbb.) Kivéve, ha csak a környéketeken használod az autót, ahol mindez nagyon egyszerűen megoldható (mint nálam a Fiatnál).
Vermacy26-06-2014 12:00:16 // 55306
Kuplung tárcsa cserénél ésszerű kettős tömegűt is cserélni vagy munkaórában nincs növekmény, ha külön-külön végeztetem?
Vermacy26-06-2014 11:08:07 // 55305
Ablaktanítás nálam is kellett!
.......................26-06-2014 10:28:36 // 55304
csak az ablakokat kell akksicsere után újratanítani a Brerán,
de lehet a 159 nél még azt se
no Para,simán leveszed a sarukat

ja a Radio code csak akkor megy el ha lehúzod hátul a csatikat a Radióról
Liquid26-06-2014 09:22:21 // 55303
semmi extra, bár jobban belegondolva úgy cseréltem ki hogy átkábeleztem egy másik aksira addig :)
David | Centocinquantanove26-06-2014 08:53:42 // 55302
Nem bonyolult művelet.
Akksi saruk le értelemszerűen, egy hosszabbítós racsnis kulccsal érdemes a rögzítő pánt csavarját kitekerni, leveszed a tépőzáras kabátot az akksiról, majd a fülénél fogva kiveszed.
Beteszed a másikat, és fordított sorrendben visszarögzíted.
David | Centocinquantanove26-06-2014 08:49:29 // 55301
Nekem az előző Magneti akksim majdnem kihúzta a 7 évet.
De a vége annak is ugyanaz lett. Reggel még minden sirály, munkahelyi parkolóban szundított 8 órát, majd mikor mentem volna haza ugyanúgy villódzott és kattogott egy relé ezerrel. Zárlat.
Ha zárlatos, akkor annak elég 5-10 perc is, hogy lenullázza úgy az akksit, hogy azzal már nem mégy sehová.
Vermacy26-06-2014 07:39:13 // 55300
Tegnap megcsusszant a kuplung :(
MA reggel kiírta az olajcserét.
A futómű felújítás már tervben van.
Műszaki lejár 12-én...

Alfacityben lesz kihelyezett szerviz?-)
Vermacy26-06-2014 07:00:27 // 55299
Akksi csere! Nehogy egyszer ott maradj, ahol a madár se jár...
Vermacy26-06-2014 06:59:27 // 55298
EGR szelep. Még nem tudtam lerakni 1 hétre a verdát, hogy a cserét megoldjam...
Dömpi (il dottore)25-06-2014 23:16:50 // 55297
ja, az jó, mellesleg a Jász-Akku-t viszik ki és matricázzák fel Banner-ként :)

(kamionos haver mondta, aki vitte a szállítmányt)
Dömpi (il dottore)25-06-2014 23:15:09 // 55296
Ezek ilyenek. Feleségemnek a TS-ben pont így volt. Előző nap még semmi, másnap reggel meg sehova.
Nem szívta azt le semmi, egyszerűen eljárt felette az idő. Típustól és használattól függően 3-5 év. DE NEM TÖBB! Tök mindegy mennyit pályázol vagy mennyit (nem) indítózol.

(ezért sem értem a hybrid-ek erőltetését)
DrB25-06-2014 22:35:46 // 55295
Van valakinek/valahol bolondbiztos leírás, hogy kell a 159-ben aksit cserélni? Mire kell vigyázni, stb.?
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 22:33:39 // 55293
a gyártási dátumot lesd meg rajta ...ne legyen 1-2 éves
DrB25-06-2014 22:32:10 // 55292
Kösz a tippet, de nekem most be kell érnem az idekint kaphatókkal.
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 22:22:15 // 55291
jaja 2 év gari van rá én is adok el jó sokat...egy gari sem volt vele...
mizooo25-06-2014 22:11:04 // 55290
Én Jász Akku gyártmányt vettem (magyar!!!!!) és tuti elmegy addig mint a drágábbak :) még garancia is van rá.
DrB25-06-2014 22:10:26 // 55289
Értem és kösz az infót!
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 22:08:03 // 55288
teljesen mind1 mindegyik elmegy 5 évet...mondjuk érdemes évente 1x meglesni a folyadék szintjét az akkuban és után tölteni ha kell (gondozás mentes akku nincs csak a spirálcellás az) legyen 74Ah meg tudjon 680A-et minimum
DrB25-06-2014 21:46:38 // 55286
Milyen márka/típus?
mizooo25-06-2014 21:46:36 // 55285
Manky írta az én progimat is :)
DrB25-06-2014 21:46:04 // 55284
Szóval, akkor valszeg ennyit bírt... Milyen aksit javalltok a 2.4-be?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.