Forum >> 159

DrB03-07-2014 09:56:08 // 55533
Ezt külön kértem. Azt mondták, rendben vannak. Hogy mennyire alaposan nézték meg, nem tudom. Azt is mondták, ha a tőcsavar el van törve, akkor hideg motornál fütyül hangosabban, bemelegedve elhalkul.
Piritu - 1.000.00003-07-2014 09:55:06 // 55532
A 2.0 a vétel pillanata óta hallhatóan fütyül. Most, hogy az új gumi csendesebb megint feltűnt.
Giuntini03-07-2014 09:51:38 // 55531
Nekem igazán a fordulatszám esésnél hallható a fütyülés, az automata a városban kb.2000-nél vált. Fölötte nem igazán hallható, de minden turbónak kell lennie fütyülő hangnak, csak a motor zaja elnyomja. A Mareanak kisebb volt a sivítása, mivel kisebb turbó volt rajta. A Croma viszont rendesen fütyült, 2500 környékén elkezdett, és jól hallható volt. Mégsem volt semmi baja a turbónak, és 450000km-el adtam el.
'''''03-07-2014 09:51:08 // 55530
A kipufogó leömlőnél nézték a tőcsavart.Mikor nálam eltört az egyik,akkor volt furcsa hangja.Én elsőre csapágyhangnak hittem.
DrB03-07-2014 09:49:34 // 55529
Talán még egy fontos infó, a két hónappal ezelőtti 150 e szerviznél megpucoltattam a MAP szernzort is. Ez a felerősödött fütyülés a szerviz óta hallható. Lehet összefüggés?
Piritu - 1.000.00003-07-2014 09:48:05 // 55528
Pl. azért, mert elgörbült a lapátja. Ilyen volt a 156-omé:
DrB03-07-2014 09:43:21 // 55527
Remélem, hogy akkor nálam is ez van. A 150 ezres nagyszerviz, két hónapja volt, után vettem észre. A hang ismerősnek tűnt, de nem ennyire erősen. Mint írtam, 2000-es fordulatnál jön elő, háromezerig hallom, utána már valszeg a menetzaj elnyomja. Ja, és be kell melegednie a motornak, hogy igazán hallható legyen. Hidegen halkabb ez a fütyülés. Ha fixen egy bizonyos fordulatszámon tartom a motort, akkor 2000-nél és 3000-nél a leghangosabb, persze 3000-nél magasabb hangon fütyül. Mindegy hogy gyorsítok, vagy elveszem a gázt és esik a fordulatszám, mindkét irányban hallható. A menetdinamikában nem változott semmi, a turbó is rendesen tölt, mint előtte, ezt a szerviz is megerősítette. Már bejelentkeztem Csörihez, nála utánajárunk a dolognak. Nagy kő esne le a szívemről, ha nem kellene turbó cserében gondolkodnom...
Giuntini03-07-2014 09:33:40 // 55526
Tulajdonképpen hogy fütyül a turbó? Szerintem neked csak rámondtak valamit. Minden turbónak van fütyülő hangja, a VTT-n Erhard autójának is ugyanolyan hangja van mint az enyémnek. Minden turbónak az idő múlásával növekedik a sivítása, de ez nem azt jelenti, hogy cserélni kell. Tdemeter autójára is könnyen rámondták, hogy turbó hibás, közben semmi gond nincs vele. Az automatáknál, nem tudom miért, de minden váltásnál megfütyül a turbó, ahogy mondtam Erhard autójánál, meg a Norbyénál ugyanezt hallottam. Én is azt mondom, hogy ezt jobban meg kell nézni.
DrB03-07-2014 08:39:16 // 55525
Pontosan hogy néztek bele, nem tudom. Beszélt a szaki vmi endoszkópról is, lehet, avval néztek bele. De Csörinél, remélem, a végére járunk a dolognak!
.......................03-07-2014 08:32:26 // 55524
a 2,4 nem tudszbelenézni ,csak szanaszét szeded az egészet ,
van egy 90 fokos könyök gyárilag a turbó szívóoldalon,így nem is látsz bele,
a tengely lógás is csak a kipufogóoldalon nézhető meg ,
leszedték a turbót?
DrB03-07-2014 08:15:04 // 55523
Én is ebben bízom, főleg, hogy azt mondták, evvel még nyugodtan lehet autózni.

Alfát ismerő, szerető szerelőként már be is jelentkeztem Csörihez! :)
droberto03-07-2014 08:06:13 // 55522
Nem lehet, hogy ezt a hibadetektálást kicsit elnagyolták, és beijesztettek?
Nem hinném, hogy a turbó lenne a gond. Főleg nálad, aki nagy figyelmet fordít a karbantartásra, gondozásra. Persze anyag, vagy gyártás hiba simán előfordulhat. (Lásd AutoBild.)
Lehet, hogy csak a tömlő sérült (pl.: a bilincsnél), vagy valami szétcsúszott.
Szerintem nem komoly. Hozd el egy Alfát ismerő és szerető szerelőhöz. :)
DrB03-07-2014 07:48:08 // 55521
A Garett ill. BTS újonnan 350 e??? Jó is lenne, ha mégsem a turbó okozná ezt a a fütyülő hangot, hanem vmi bagatelebb dolog. De ennek még Csörinél utánajárunk.
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2014 07:12:24 // 55520
nincs olyan, hogy gyári turbó :) az a Garret ami 350e...de egy BTS is annyi...de ahogy olvasom nincs is szükséged turbóra :P
GTPeti03-07-2014 00:05:31 // 55519
Az olajszivattyút is ellenőrizni kéne. Nehogy a végén a nyomás miatt meghaljanak az új csapágyak is. Már ha tényleg azokkal van a gond (bár a lógásért szerintem azok felelnek).
DrB02-07-2014 23:58:16 // 55518
Annyit mondtak, hogy a holtjátéka, gondolom a tengelynek, nagyobb, mint egy újnak, de funkcionálisan rendben van, rendesen tölt, de ez a nagyobb holtjáték okozhatja ezt a fütyülő hangot. Hogy pl. el lennének görbülve a lapátok, nem mondta. Belenéztek a turbóba, gondolom, látták volna. Ja, és lekormolódva sem volt. Azt mondta, ha a saját autója lenne, most ő sem cserélné, szerinte akár még 10-20 e km is benne lehet...
GTPeti02-07-2014 23:46:39 // 55517
Ebben van valami!
.......................02-07-2014 23:14:04 // 55516
Mi baja a turbonak? A 2,4 en nem szokott elromlani,
Ott valami más gebasz okozhatta a turbo hibát
Először azt kellene kideríteni ,hogy mi,
Nehogy a csereturbo is behaljon
.......................02-07-2014 23:07:39 // 55515
4 Felújítani semmiképpen,kiben bízhatsz?
Új turbo szerintem csak garrett lesz a 2,4 re
Vagy bontott ,de az csak akkor ha olcsó
DrB02-07-2014 22:30:53 // 55514
Kösz itt is az ajánlatod! :)
DrB02-07-2014 22:29:50 // 55513
Lehet a gyárival egyenértékű, ne adj Isten jobb turbót elfogadható áron kapni? Ha igen, mi a márkája?

Mit értesz az alatt, hogy a ketteske 35ö környéke, de a Garett is annyi? Azaz, hogy egy új Garret annyiba kerül, mint a gyári felújított?
'''''02-07-2014 22:16:23 // 55511
Holnap talán elkészül a gép ezért írtam neki,hogy van egy turbóm eladó. :-)
GTPeti02-07-2014 22:01:44 // 55509
Írtam a Garret-en kívül más gyártót, és utána még azt is odabiggyesztettem, hogy "stb.".

De ha már itt vagy, segíthetnél érdemben is a cartársnak, biztos hálás lenne érte. Elvégre Neked vannak forrásaid, meg TecDoc-od.

Abban lehet, hogy tévedtem, hogy nincs más nem-kínai gyártó, aminek van a gyárival kompatibilis turbója. Ezt aláírom. Ez esetben egyből meg is mondhatod a tutit: érdemes-e vele/velük foglalkozni, vagy nem.
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 21:55:55 // 55508
olvastam azért írtam amit :)))
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 21:55:10 // 55507
egyes szerintem kilőve 7 kiló, a ketteske 350 környéke de Garret is kb ennyi, a hármas 390, a négyest nem tudom és van az ötödik elem a bontott....
GTPeti02-07-2014 21:46:37 // 55506
Nézd meg légyszi mégegyszer a hsz-t! Thx.
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 21:44:34 // 55505
??? Szerinted csak a Garret gyárt turbót? BTS, Buecker, Motair...ez egyik sem kínai
GTPeti02-07-2014 21:33:46 // 55504
Más gyártó terméke? Ez max kínai lehet, állítólag mostanában nyomulnak e téren is. Többet nem is írok... B)
(Mert amúgy faragás nélkül csakis a gyári, vagyis a gyártó (Garret/KKK/IHI) stb. egyetlen típusa jó.)
DrB02-07-2014 21:28:51 // 55503
Turbó cserével/felújítással mik a tapasztalataitok? Melyik variációt érdemes választani szerintetek, melyik mennyibe kerül otthon?

1. Új turbó gyári
2. Új turbó, más gyártó terméke
3. Gyári felújított, gyári csereprogram keretében
4. Jelenlegi turbó felújítása
Alfonis02-07-2014 21:07:34 // 55502
pályááám? én azthittem ez oda való autó! :P
Giuntini02-07-2014 20:42:54 // 55501
Én csak a komppal szándékozom.
Shadin02-07-2014 20:36:09 // 55500
A komp is számít?
Shadin02-07-2014 20:35:03 // 55499
Nekem is tünetmentes volt a megvétel után több hónapig, aztán egymás után 2x is megszopatott. Go service...
Shadin02-07-2014 20:33:14 // 55498








bocsi :-(
.......................02-07-2014 20:16:14 // 55497
Kellene neked egy DPF off cső ,aztán dobd kia picsába azt a dpf et,csk vizsgán rakd visza
Én ezt ajánlom,magától nem lesz jó sose

Lehet próbálkozni egy szoftver update val is,
De kétlem hogy jó lesz
Alfonis02-07-2014 20:04:59 // 55496
Cartársak!?
Ki jön balaton átúszásra ? :)
Candy8302-07-2014 12:06:16 // 55494
Sziasztok. Eladó 159 sedant keresünk, 2008-tól.Valakinek eladó? :)
David | Centocinquantanove02-07-2014 11:51:42 // 55493
Nem tankoltál véletlenül az ominózus eset kapcsán esetleg új helyen? Lehet, hogy szar volt a nafta és jobban kormolt?
tdemeter02-07-2014 10:13:05 // 55492
Valaki megy szombat reggel Vác/Dunakeszi irányából esetleg AC-re?
Giuntini02-07-2014 09:59:48 // 55491
Ugye te voltál az akinek annyi váltó hibája volt, aztán a végén nagyjavítás?
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 09:03:11 // 55490
ez nálunk is így van :) ezért szeretem a bőrt könnyen lehet pucolni
droberto02-07-2014 07:28:34 // 55489
Köszi Uram! :)
Dömpi (il dottore)02-07-2014 01:20:58 // 55488
Elküldtem Csabi haveromnak e-mailen a problémád, kíváncsi vagyok neki lesz-e ötlete.
droberto02-07-2014 00:08:27 // 55487
Ctlr + Alt + Del?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
droberto02-07-2014 00:08:26 // 55486
Egy biztos, a Novitec mindennek árt valamennyire. Véleményem szerint akkor is megbízhatóbb, mint egy bármilyen remap.
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
droberto02-07-2014 00:08:21 // 55485
Jelentem mögvan a hiba! :) Pontosabban a hiba következménye. Megtehetitek tétjeiteket... és hát persze, hogy P01206. Bár érdekes, hogy limp most nem vót', csak elmént a kraft. :)
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
DrB01-07-2014 23:28:39 // 55484
Ja, és azt el is felejtettem, hogy kb. 1 hónapja lett cserés a bal első keresztlengőkar...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.