Forum >> 159

yani🍀12-09-2014 07:43:01 // 58533
Jó reggelt mindenkinek!
Ha esetleg neked meg van még a repedt ház. és nincs rá szükséged, elküldhetnéd nekem. Megnéznénk és szerintem alumíniumból ki lehetne önteni. Az illeszkedő felület megmunkálását meg tudom oldani. Az biztosan nem repedne el.
mzo12-09-2014 06:13:37 // 58532
ankolj = tankolj
mzo12-09-2014 06:11:53 // 58531
Sztem első lépésként próbáld ki hogy ankolj vmi teljesen új helyen, ahol még idáig nem. Haveromnak volt hasonló problémája akkor neki bejött. Elsőlépésként ezt a legolcsóbb kipróbálni. :)
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:27:36 // 58530
Tudna valaki linkelni nekem ebay-ről vezetékes ELM327-et? (Bluetooth-os van)

Továbbá kellene, hogy melyik lábakat kell forrasztgatni, hogy mindenhová beengedjen?

Köszi előre is!
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:26:10 // 58529
Ma kipucoltam az EGR-t, mert brutál fogyasztási adataim lettek az elmúlt időszakban.

100-ig semmi különös, 5,2-5,4
110-nél már 7,2
130 felett pedig nem megy 8 alá
egy padlózás 20-22 liter pillanatnyiba kerül
komótos előzés 110-ről 6-ból nem visszaváltva 10-12 lityó pillanatnyi (aztán beáll 8-ra)

Eddig nem ilyen volt.

Szétszedve az EGR-t nem mondanám, hogy iszonyat kormos lett volna. Jó, kormos volt, de nem ragadt. Tavaly májusban volt takarítva.

Ellenőriztünk keréknyomást is pontos műszerrel, elöl 2,6 hátul 2,4. Holnap fújok hátra 3 tizedet, előre meg 2-őt. De ez nem okozna ekkora változást.

FES-el megnéztük a korr. tényezőket, a légmennyiséget és az üz.a. nyomást is. Minden totál normális.

Egyéb tünet nincs, nem rángat, nem dadog, nem remeg - sőt, megy mint állat.

Mi lehet a gond?

Holna és holnaputás suli, úgyhogy hosszú pesti utak (egy ilyen 7-vége 400 km), kíváncsi leszek mit produkál fogyasztásilag a kitakarított EGR-el.

Valakinek esetleg tipp, hogy mitől több a fogyi?
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:15:05 // 58528
részvét, szorítok neked!
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:03:39 // 58526
Nekem 1 kell (hiányzik róla a gumi)
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:46:00 // 58525
Megelőzni egy egyszerű hűtővízszint jelzővel lehetne. Ha fogy, azonnal stopp. De az megint pénzbe került volna és nem lehet felárat kérni érte...
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:44:17 // 58524
Sehogy, max kidobod, mielőtt elreped. Állítólag úgy 80-100 között bír. Nekem 97-nél repedt el, hatalmas mákom volt. (Állítólag az Opelekben is ilyen.) Egyes hírek szerint 2013-ban módosítottak rajta, de ezt se cáfolni, se megerősíteni se tudom.
Történet 1 rész - 2. rész - 3. rész
dev16611-09-2014 22:30:33 // 58523
hogy lehet ezt megelőzni? így időzített bomba, ami elég kiábrándító. Eddig a 2.0 Mjet-et jó motornak tartottam, de amit leírtál az egy konstrukciós szarvashiba.
forrasr11-09-2014 22:17:57 // 58522
bugattival van tapasztalat?nekem most az van benne
Liquid11-09-2014 22:16:48 // 58521
a 156-é is ilyen igazi műszer volt, a Panda 2003-as, abban már nem mozog a mutató
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:12:31 // 58520
A Spideré is ilyen. (Sokan meg pont ezt nem értik. Mármint hogy minek mászkál ide-oda, tuti rossz. - nehéz az emberek kedvére tenni)
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:10:07 // 58519
Nincs hűtővized, a többi már elképzelhető...
(tudom)
dev16611-09-2014 22:08:01 // 58518
:(( drukkolunk, h csak a kisebbik rossz legyen.

Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.

Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
tdemeter11-09-2014 22:05:36 // 58517
Es utana mi tortenik?
1.9em van
Piritu - 1.000.00011-09-2014 21:58:10 // 58516
Akkor ne vegyél 2.0-t. Itt az egr hűtő fedele reped el spontán. Esély sincs, pár mp elég...
tdemeter11-09-2014 21:43:10 // 58515
Ennyi komment utan holnap indulas elott en tuti mengezem a vizszintet...
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2014 21:39:38 // 58514
nem az a baj hogy műanyag bizonyos márkákkal van gond sajnos
yani🍀11-09-2014 21:38:47 // 58513
Én két éve Renault Clioval jártam hasonlóan. Kb. 51K volt az autóban, amikor kigyulladt a magas hőmérsékletre figyelmeztető lámpa. félreálltam, de semmit nem láttam. Enyhe égett szagot éreztem, de más nem történt. Újra beindítottam és és minden normális lett.
Néhány Km után a újra ugyanaz a jelenség. Megálltam és akkor már láttam, hogy a kocsi alatt van egy ki víztócsa. A vízpumpa szimereingje adta meg magát. Mivel a vízhőmérő a motor tetejénél van így a csökkenő vízszint miatt már nem érzékelte a valós hómérsékletet. Nekem szerencsém volt, mert nem lett hengerfejes.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2014 21:26:28 // 58512
pedig volt már...
Chianti11-09-2014 21:14:23 // 58511
nekem nemrég cseréltek vízpumpát (vezérlés cserénél) és műanyag lapátos került bele...
Csabi11-09-2014 21:11:38 // 58510
nem mondtam, h nem így van... Arra reagáltam ,h szerintem még nem volt 5hengeres ilyen problémával itt a fórumon,,,
1.9es Kartársnál volt elég hasonló dolog...viszont a vízpumpának semmi baja nem volt, mint utólag kiderült
Chianti11-09-2014 21:09:00 // 58509
Részvét! Jobbulást a gépsárkánynak... meg neked is!
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2014 21:05:06 // 58508
ugyan az a vízpumpa mindegyik dejzelben ami nem 8V-s
forrasr11-09-2014 21:01:08 // 58507
műanyag lapátos vízpumpánál elő szokott sajnos fordulni
tdemeter11-09-2014 20:58:03 // 58506
Szurkolok neked...
Giuntini11-09-2014 20:54:02 // 58505
Utána teljesem rendben ment minden, a szervízig.
Csabi11-09-2014 20:47:35 // 58504
5hengeres még nem volt ilyen problémával, ha jól emlékszem, 1,9 volt...(Gábor79)
Csabi11-09-2014 20:38:57 // 58503
Igazán sajnálom, mielőbbi gyógyulást!
tdemeter11-09-2014 20:30:37 // 58502
Miert nem alltal meg es hivtal inkabb tralert?
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2014 20:22:48 // 58501
szerencséd van csak átégett a tömítés...ha nincs akkor HF csere
Giuntini11-09-2014 20:21:32 // 58500
Szerintetek a hengerfejnek annyi?
Liquid11-09-2014 20:15:54 // 58499
ajaj, ez elég rosszul hangzik :(
tdemeter11-09-2014 20:14:59 // 58498
Szimplan regeneral ilyenkor, nem?
Egyszer brutal hatszelben jottem, asszem aznapra mondtak ilyen orkant es en pont hattal kaptam. Eppen akkor nekem 9.9-et evett :)
tdemeter11-09-2014 20:12:51 // 58497
Ajjjajjajajj, egyutterzesem testver!
Remelem, hogy tulelt minden mindent, bizom benne, hogy megoldodik az ugy!
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2014 20:04:11 // 58496
jah sajnos úgy néz ki ez a vízpumpa lesz :((( őszinte racevét bármilyen segítség kell szóljál...
Piritu - 1.000.00011-09-2014 19:22:57 // 58495
Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a vízpumpa lapátja elforgott volna a tengelyen. Egyszer hűtött, másszor nem. Aztán megfőtt valami...
Vermacy11-09-2014 18:17:08 // 58493
Támogatom amit írsz, de kiegészíteném még a követési távolság fogalmával.
mizooo11-09-2014 18:01:57 // 58492
Sajnos láttunk már itt 5 hengerest ilyen problémával, de nem gyakoribb mint más márkáknál. Kitartás, csak nem nagy a baj.
Chianti11-09-2014 17:55:55 // 58491
nyilván igazad van, de én konkrétan arra céloztam, hogy inkább egy kis fékezés miatt legyen dugó, mint a hirtelen sávváltás miatti balesetből kifolyólag... szerintem :o)
Giuntini11-09-2014 17:52:43 // 58490
Sziasztok! Ma elég nagy baj történt a kocsimmal. Megyek fel a Hegyalja úton, a komp kidobja, hogy a víz túlmelegedett. És valóban egy pillanat alatt a vízhőmérő 130 fokon állt. Gyorsan megállok, várok egy picit és leállítom a motort. A kiegyenlítő tartályban fenn volt a víz, de nem forrt. Utána szépen visszament 90 fokra, és szépen keresztül vittem a városon dugóban hogy rátegyük a komp-ot, és nem emelkedett a hőmérséklet. Amikor kiértem az Öv utcába akkor emelkedett megint. Rátette a szerelőm a komp-ot semmi. Majd kiálltam vele az udvarra, és akkor már füstölt. A motort leállítottam. A kiegyenlítőben a víz a minimum alásüllyedt jóval. Majd fel lett töltve fagyállóval, indításnál csak egy kattanás a komp letiltotta az indítást. Hengerfejes lett a motor. A költségek pedig az egekbe szökhetnek. Ott is hagytam, holnap talán neki tudnak kezdeni a szétszedéshez. Abban reménykedem, egy hogy valamelyik dugattyú nem görbült meg, ill. hogy nem repedt meg a hengerfej. De ennek semmiféle előzmény nem volt. Tegnapelőtt az autópályán is csodálatosan jött, nem füstölt, a motor nem melegedett. Hát most eléggé kétségbe estem.
mizooo11-09-2014 17:48:13 // 58489
Ma reggeli regen szokés szerinti szakaszon, ~470 Km-nél :)
A fordulatot én tartom 2500 körül, és nem a terhelés miatt 14 L az pillanatnyi. Ha ilyenkor elveszem a gázt akkor sem megy 9 alá.
.......................11-09-2014 17:26:23 // 58488
csoda ,mert abból van a 90%
.......................11-09-2014 17:23:21 // 58487
pedig ha fékezel autópályán
és tele az út
lesz nagy dugó mögötted

szóval fékezgetés lehetöleg kerülendö
Chianti11-09-2014 16:34:04 // 58486
Van azért még 1 különleges állatfajta... előfordulási területe elsősorban az autópálya és/vagy a többsávos út. Őt úgy hívják: nemtudomeldöntenimelyiksávbanmenjekezértráállokafelezővonalra...
Legutóbb pont az AlfaCity-re menet az M7-en akadtam össze egy ilyen kedves sofőr kolleginával. Pedig ha ő nincs, akkor gyakorlatilag fékezés nélkül 140-el letoltam volna a belső sávban az M7 elágazótól a füredi lehajtóig. De hála ennek a telefonos plázacicának nem hogy fékeznem kellett, de még a villogás, sőt a dudálás sem hatotta meg! Na az ilyenek használják a kocsiban az összes tükröt sminkelésre. Ezzel csak az a baj, hogy mivel látod hogy a két bal oldali kereke, vagy a fél autó átlóg a belső sávba, és folyamatosan imbolyog jobbra-balra, totál kiszámíthatatlan, mikor fog áttérni a belső sávba. Természetesen index nélkül. Ha szerencséd van, pont nem akkor mikor melléérsz. Pedig igazából 3 fontos dolog van szerintem, amire autópályán figyelni kell:

1 - tükörhasználat... nem szégyen lehúzódni, ha valaki gyorsabb mint te és utolér a belső sávban... csak ezt illik észrevenni a 3 tükör valamelyikében...
2 - sokan azt hiszik hogy tilos autópályán fékezni, pedig még mindig jobb, mint index nélkül bevágni a belső sávba csak azért, mert későn vetted észre a kamiont, vagy a buszt magad előtt
3 - ha a szélső sávban vagyok és látom hogy a felhajtón épp egy autó szeretne besorolni, próbáljak már időben a belső sávba húzódni

Persze biztos van még sok egyéb fontos íratlan szabály, ezeket csak azért emeltem ki, mert nekem ezek miatt volt már pár veszélyes szituációm...
Chianti11-09-2014 14:40:53 // 58485
... Jeremy Clarkson és az ő kedvenc Alfája:

Disco Volante
tdemeter11-09-2014 14:18:05 // 58484
Sőt, legyen tilos 60 év felett a biciklizés is!:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.