Forum >> 159

hidvegib04-11-2014 15:07:36 // 60883
Üdv. Cartársak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől:
Egy ideje egyre hangosabban hallom a kormányszervó hangját, tudjátok ezt a tipikus szervó (síró/búgó) hangot (nem az ékszíj!).A működésében viszont nem észlelek semmi változást, rendeltetésszerűen működik, nem akad, nem darabos, csak hangosan "sír". A szervó olaj szintje jó, nem csöpög, nem folyik, ill. ellenőriztem, hogy amikor elfordítom a kormányt akkor "bugyog" a tartályban.
Érdekes módon nem mindíg csinálja, valamikor hangosabb, valamikor halkabb.
Pl. amikor először beindítom, akkor semmi gond, de az első lámpánál már hangosan hallom a hangját. Pár éve azt hiszem olvastam már hasonló hibáról a fórumon, de nem vagyok benne biztos, hogy a szervószivattyú a ludas.
Előre is köszönöm a segítséget!
További szép napot mindenkinek!
yani🍀04-11-2014 14:50:46 // 60882
Az elment futómű egy vizsgálat során simán kimérhető. Ha törve volt, nem tudják a gyári értékeket újra beállítani.
Giuntini04-11-2014 14:32:50 // 60881
Hàt velem pont az ellenkezője történt. Utólag persze az ember lehetne okos fe hàt ez van. Körbemértem ami tőlem telhetett mindent megnéztem a motorba nem lehetett belàtni. Az autó egy évig úgy működött mint az óramű. De akkor mi van ha nem veszed észre és az autó olyan mértékben volt törött hogy soha nem lesz jó a futómű és örökké eszi a gumit?
.......................04-11-2014 14:19:00 // 60880
Szerintem sokkal jobban jársz ha veszel egy lelakottat bagóért,a motor jó legyen annyi
A többit meg ki lehet cserélni
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 13:51:52 // 60879
teljesen egyet értek veled...sokan jönnek a sérülés mentes hisztivel...mi van ha volt cserélve egy elem? vagy csak javítva volt? akár törött is volt ha jól meg van csinálva ki az istent érdekel engem biztos nem
Giuntini04-11-2014 13:49:41 // 60878
Mielőtt félreértenél én nem a te autódról beszéltem hanem a szóban forgó autóról. És ebben nincs igazad. Egy hasznàlt autó előélete lekövethetetlen kivéve ha ismerted a tulajt ill. mindig màrkaszervizbe hordtàk és minden szerepel a szervizkönyvben. A szóban forgó szervizkönyv nem hivatalos màrkaszerviz bélyegzője. A szervizkönyvbe bàrmi bejegyzés bekerülhet. Azt srm osztom hogy a magyar autók jobbak. Mitől is? A szakadt útjainktól. A sumàk szervizektől? Ez egy olyan félreértés mint a női tulaj. Te megvédted ezt a kereskedést, de hidd el őnekik is csak az az érdekük hogy haszonnal adjàk el az autót.
Dömpi (il dottore)04-11-2014 13:26:33 // 60877
Azért szerintem igenis számít a km is, továbbá az életkor is. Szoszának igaza van az üzemóra kapcsán, de az csak a motor. A futott km viszont befolyásolja a futómű és a féltengelyek állapotát/elhasználódását, míg az életkor az alváz korrózióját. Ez utóbbi persze annak is a függvénye, hogy honnan jön a kocsi (nem mindegy, hogy osztrák, vagy olasz, tengerparti, vagy sem stb.)

Szóval nem tudok egyet érteni azzal sem, hogy km-et nézzünk de önmagában azzal sem, hogy állapotot (értsd: beltér/motortér/külső), mert pl. a futómű állapotát nem tudod megállapítani (hacsak nem szeded atomjaira).

szerintem mindent egyszerre kell nézni. Ne legyen lelekva, de a körülményekhez/lehetőségekhez képest minél fiatalabb és minél kevesebbet futott legyen.
Ebből a szempontból pl. előbb vennék egy szépen javított, tört, de relatíve fiatal és relatíve kevés km-el rendelkező, szép állapotú (akár körbefényzett) kocsit.

De mindez az én véleményem, nem kell osztani.
Giuntini04-11-2014 13:04:22 // 60876
Köszi és sok mindent elfogadok. Szosza car tàrsnak tökéletesen igaza van és az autóâllag nem attól függ hogy mennyi km van benne hanem gogy hasznâltàk. Amiben viszont nem fogadom el a leírtakat. A 159 anyagai sokkal jobb minőségüek mint a többi olasz autóé és àllha bőven az összehasonlítàst a 3-as BMW-vel. Ergo: nem lehetnek rajta ilyen kopàsok. N az a baj hogy az autót fényezték, hanem a törés mértéke és az az a későbbiekben derül ki. Amit te mondasz hogy flotta autó pont ezért többnek kell benne lenni. A flotta autókat ha jól tudom kb. 3 éves korukban cserélik. Ennél az első szervízt 15000 km. àllásnàl csinàltàk . A többi szervíz egy másik szerelőtől szàrmazik. A comp.-ot úgy lehet àtírni ahogy gondoljàk. A kereskedő ne nyilatkozzon a valós km-ről. Azt csak Examinerrel lehet megnézni. Az pedig csak a Fiat màrkaszervizekben van. Nem az a baj hogy megveszel egy sokat futott autót hanem az a baj ha azt hiszed hogy kevés van benne.
Dömpi (il dottore)04-11-2014 12:56:28 // 60875
én csak azt akartam érzékeltetni, hogy 60e km-nél még nem kéne a váltógombnak sz@rrá kopva lennie...akkor sem, ha városozott...hacsak nem lánckesztyűben vezették a kocsit :)
Dömpi (il dottore)04-11-2014 12:52:45 // 60874
"Azért én megnézném, hogy 58ezer km. alatt, miért lyukad ki a szőnyeg a gázpedál mellett."

A válasz: tűsarkú (női vezető)
Dömpi (il dottore)04-11-2014 12:50:48 // 60873
meg a kerékátmérő és a gumiszélesség, meg a gumi kopottsága, meg a gumi márkája

Nekem tavaly nyáron a 255/35 ZR19 kopott Michelin-nel 1 literrel (!) evett kevesebben, mint most a 235/40 ZR19 vadiúj Bridgestone-al. A Michelin eleve puhább anyagú, ráadásul eléggé kopott volt.

A téli 215/55 R16-tal megint más fogyasztásokat produkál.

Vezetési stílus: ha mindent betartva közlekedek, akkor pl. 90 km/-nál képes 4,3-at enni, míg 120-130 km/h-nál már 6,5-7,0 liter.

Nagyon változó, hogy ki hogyan vezet és milyen gumikkal, mekkora kerék van alatta.
gpek04-11-2014 12:11:28 // 60872
Véleményem szerint van pro és kontra is, így egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy a km mindegy vagy hogy erre vagy arra kell figyelni. stb. A használt vásárlás lutri.
.......................04-11-2014 11:53:27 // 60871
Nem a km er számít,mert nem mindegy h 100kmh átlagsebességgel tette meg a 200ekm ert vagy 10kmh val
Az előbbi 2000 üzemóra
Az utóbbi 20000 ,nem mindegy

Úgyhogy felejtük már el ezt a km erzezést,semmit nem jelent..
Marcox04-11-2014 11:50:48 // 60870
Ezt a kocsit én meg is néztem szeptemberben élőben is. Kiterjesztett garanciás volt a budaörsi szerviznél. Aki megveszi első körben vegyen rá 4 új gumit is.

Nekem eddig két Fiat-om volt ( Grande Punto, Bravo 198 ) mind a kettő szalonból, bemutató autó volt. Így nekem az Alfa volt az első használt amit vettem. - végül is rulettezhettem is volna :D - Mivel persze nem csak én, hanem úgy mindenki kétkedve kezeli a mostani használt autókat, és elég sok helyen olvastam, hogy mint minden típust, de az Alfákat kellőképp imádják visszatekerni. Tudom, sokra nem megyek vele, de én pl mindenhol csak MO-it néztem, és csak szervizkönyveset. - Külföldit is néztem, de 1 autóért nem autózok el több száz km-et, és tapasztalatom sincs abban, hogy mi a folyamat.

Novocento kereskedés, amúgy a Car-éra Bosch Service -hez tartozik. Én az Alfám, a Car-éránál vettem. Ha kell ők leírják papírra, hogy a km valós, és nincs visszatekerve! A tulajdonos kifejtette, hogy neki nem érdeke a visszatekerni, mert nem bódés kocsinepper, elég sokat veszhetne egy ilyen kalamajka során. Főként flottás kocsikat értékesítenek, és flotta kezelő cégnek szerződéses szervize. Elmondták, hogy az enyémnek újra volt fényezve a motorházteteje a kőfelverődések miatt, meg is mutatta a munkalapot. Illetve, hogy a tolató radar utólagos és ezért le volt véve a hátsó lökős Teljesen nyitott volt,arra is, hogy elvigyük egy márkaszervizbe. Lemérték a festékvastagságot is, hogy lássam tényleg nem volt törött. Esztétikai hibái vannak a kocsinak (karc, váltószoknya megtörött 1 helyen, karcos váltógomb) illetve a fényszóró magasság állító nem működik - erre ha tud okosat mondani valaki akkor hajrá! :) ne tartsa magában :D - a fő gondom itt amúgy annyi, hogy igen lever a lámpa, nem egy skyroads :) - viszont mondták, hogy megjavítják, csak nekem Érd nem a szomszéd, így nem autóznék egy javítás miatt 400km-et.
A kocsit ők maguk feltették mérésre is a padon. Oda is adta a mérési lapot róla, átadta az állapotfelmérőt. Aztán átvettem a kocsit, szerdán, és mivel fentebb is írtam, fenntartásokkal állok a használt kocsikhoz, pénteken már bent volt a szhelyi Fiat-Alfa szervizben. Pont volt a Fiat MO-nak egy használt kocsi átvizsgálásos akciója, így kapva kaptam az alkalmon. Ha itt nem akkor sehol nem tudom meg, hogy tekert e vagy sem. Bevitték én elmentem shoppingolni addig. Hívott ismerősöm, hogy végeztek. Elmondta ő is, hogy mérések és az adatok alapján a kocsi nem volt törött, egyedül a motorház volt fényezve (de ezt tudtam) a km a rendszer és a rendelkezésre álló adatok, a számítógép szerint valós, nem tekert. Megkaptam a tárolt előéletet, hogy mi volt javítva, hányszor járt náluk szervizben. 2009-ben volt benne 30.000 km.

Érdekesség: Car-éranál a munkafelvételis srácnak is 159-ese :) Nah náh, hogy nekiestem kifaggatni, hogy mi merre, mire figyeljek.
+1: a napellenzőben találtam egy 2008-as AlfaAmore-s kártyanaptárat :) - tán tag volt a tulaj? Ha valaki tudja esetleg kié volt a kocsim, ne tartsa magába lécci lécci :)

Huhh kicsit hosszú lett, már majdnem blog méretű. Ezért bocsánat. És ne gondolja senki, hogy védeni szeretném a hirdető céget, csak nekem félig meddig van tapasztalatom velük, így úgy gondoltam senki nem veszt vele, ha megosztom.Se pozitív se negatív reklámot nem szeretnék adni nekik. Ez tényleg személyes tapasztalat, úgy olvassa mindenki, szóval nem szent írás! :) Eddig pozitív benyomást tettek rám a többit meg majd az idő eldönti. A használt kocsi mindig lutri. Annyit tudok, hogy a kocsi most remek kezekbe került ;) Olasz kocsi buzihoz :D

Kormány és váltókopásra nem lehet adni! Nekem a Bravo-ban bőven 100 előtt ki kellett cserélni a bőr kormányt és a váltót kopás miatt. Gyári szőnyegem pedig jó pár éve átlyukadt.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 11:16:15 // 60869
az enyémre most kaptam árat körbe lesz fújva az autó komplett, mert össze van húzva kulccsal még a motorháztető is...a lökösök is meg vannak húzva elöl, hátul..
na majd ha el akarom adni egyszer jönnek az okosok hogy totálkár volt az autó,mert körbe van fújva :)
Giuntini04-11-2014 10:55:43 // 60868
Azért én megnézném, hogy 58ezer km. alatt, miért lyukad ki a szőnyeg a gázpedál mellett. A másik, ahogy a hirdetésben leírják sérülésmentes. Hát a képeken is látszik, hogy messze nem sérülésmentes, de szerintem az Alfa nem úgy gyártotta a kocsit, hogy a fényszórók és a lökős közé filcet, vagy a fene tudja mit raknak bele a rezonálás megszüntetésére. Vagy az autó annyira össze volt törve, hogy nem lehet normálisan felrakni a lökőst? Szerintem ez a valószínű.
Csabi04-11-2014 10:36:43 // 60866
Milyen típusú izzítógyertyákat raktál bele? /csak mert a tiedbe hosszabb és "erősebb" való", mint az alap 200lovasba/
Giuntini04-11-2014 10:23:37 // 60865
akkor ezeket a képeket érdemes megvizslatni. Kód: 8058633. Magyarországi, második tulajtól, újszerű karosszéria, és a vezetett szervizkönyv. Csak azt tudnám a két tulajdonosa mit csinált vele, mert parkolástól az a belső, és külső, ill. egykori törésre visszavezethető hézagok mitől vannak. Esküszöm ilyen szervizkönyv... Itt már mindenkit madárnak néznek? Ha majd 70000-nél szétugrik a motor, akkor pedig jön a sz@rolaszozás. Ha 200ezernél történik valami az is nagyon tud fájni (mint az én esetem), de ha valaki meg van győződve arról, hogy az autójában csak 60000km van , de a valóságban min. a triplája... Ez tényleg felháborító!
David | Centocinquantanove04-11-2014 10:06:00 // 60864
Hát pedig ha a tied is 1.9 8V akkor nem esélytelen, sőt!
Én ezzel a fogyival járok munkába, ha sietek akkor is ennyi, ha ráérek akkoris (+/- 1 deci).
140-től ugrik meg a fogyasztásom, de akkor akár 1 literrel is.

Az előző tulaj 7.2-7.5-tel járt vele, amint hozzámkerült 1 hónap után újra beszéltünk és nem akarta elhinni, hogy 6.5-re is le tudtam nyomni a mindennapi használat során.

Ezek szerint ennyit számít a vezetési stílus...
vzsiros04-11-2014 10:03:21 // 60863
milyen hólánc megy a 17-es kerékre? A könyvem német, amiben ez van:
"Reifen 225/50/R17" nur Scheeketten des "Spinnentyps" verwenden."

namármost, valamennyire azért tudok németül, de ezek a szakszavak kifogtak rajtam... Pókháló szerű hólánc a magyarban valahogy nincs - van ennek valami más neve?
David | Centocinquantanove04-11-2014 10:00:34 // 60862
Jah ez olyan dolog, hogy az én váltómon a fityma nekem is tök jól néz ki (én is épp a napokban húztam rá a csavarra, hogy le lötyögjön), épphogy látszik rajta, hogy markolászva van, nem lyukas, nem is csúnya, viszont a kormánybetétemen látszik, hogy az előző 2 tulajból valamelyik a jobb kezén gyűrűt viselt, mert ott vannak a nyomai.

Olyan hülye bevonat van a sima műanyag betéten, hogy a karcolásoknál olyan mintha koszos lenne, pedig nem az. Alapból maga a műanyag elég puha, ráadásul a felszíne is elég kényes a karcolásokra.

Amúgy tényleg egy vékonyhegyű késsel vagy egy vékony lapos csavarhúzóval elányúlsz a kupaknak és simán feljön, körülötte a bőr teljesen rugalmas, szinte a kupak adja meg a kerek formáját.
Amúgy a kupak a műszerfal felől (elölről) és azzal szemben hátulról kapaszkodik a váltókarba, ezért érdemes ennek megfelelően próbálkozni az alányúlással.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 09:24:44 // 60861
amit vettem 180e lakik benne és eléggé meg van kopva a bőr oldala sőt ki is van lyukadva ....ki hogy használja ...
Dömpi (il dottore)04-11-2014 08:54:19 // 60860
Az enyémben visszatekeréssel együtt kb. 210 e km van.
A váltógomb kupakja tavaly kopott meg (mert mindig rajta van a tenyerem), a bőrön viszont még szinte semmi kopás nem látszik.

Azt a kocsit durván visszacsavarták!
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 08:27:13 // 60858
az cserélje le az 59-et insigniára... :DDD
Giuntini04-11-2014 08:05:04 // 60857
Erről a sebváltó gombról jut eszembe, múltkoriban láttam egy 2007-es 1.9 jtdm 16V-t a használtautón 59000km-el. A sebességváltó gombja egészen közelről le lett fényképezve, hát úgy nézett ki mint amelyikben 300ezer van. Mit tesz isten tegnap újból megnéztem a hirdetést, ez a kép hiányzik. Szerintem 60ezernél, még makulátlannak kell lennie a gombnak. A másik, a szervizkönyv, ami ordít hogy kamu.
.......................04-11-2014 08:03:35 // 60856
Tipp

Van opel insignián 17 es lemezfelni,
Aki nem hajlandó pesten alun járni télen és nagy 330 as bremboja van
Dömpi (il dottore)03-11-2014 22:55:35 // 60855
A gomb kupakja körül a bőr meglepően rugalmas, majdnem mint a gumi. Egy keskeny és nagyon vékony csavarhúzót dugj a kupak és a körülötte lévő bőr pereme közé, majd óvatosan feszítsd felfele. Nekem elég volt két vagy három irányból, és már ki is jött.
.......................03-11-2014 22:23:18 // 60854
A 7 liter sem rossz egy 1,7 tonnás kocsitól,
Egy ismerősöm 200cdi E klasse ja szintén 7 et

Az 5 litetes fogyi csak mito méretű auto sajátja,
Max 195 gumikon...
Chianti03-11-2014 22:09:41 // 60853
Nem vagy egyedül. Én már tudomásul vettem, hogy az enyém 7 litert fogyaszt. Azért 150 pacit etetni kell... :o)
De azért ilyet is tud:

Osztrák Shell V Power
Piritu - 1.000.00003-11-2014 21:05:36 // 60852
Így van, nekem is simán lejött.
tdemeter03-11-2014 21:01:14 // 60851
ok, koszi
'''''03-11-2014 20:50:49 // 60850
Nyúlj alá egy kés hegyével.Nagyon könnyen kiugrik.10-es kulcs kell a csavarhoz alatta.Simán vissza is pattan a helyére.Nem fog semmi látszani.
tdemeter03-11-2014 20:47:23 // 60849
Ez nagyon szep, nekem eselyem nem volt meg ilyet latni amiota megvan a cucc
tdemeter03-11-2014 20:45:00 // 60848
Dömpi!
nekem is mozog a valtogombom, miota a kocsi megvan.
A kupak levetele mennyire fogja megserteni a festest rajta?
Gondolom egy vekony csavarhuzoval kell alanyulni?
Kicsit felek, hogy osszeronditom az amugy nagyon szep belso teremet ezzel...
Szerinted?
Norby03-11-2014 19:27:16 // 60847
Nekem is ilyen van!
Angelo Bianco03-11-2014 18:13:06 // 60846
Sziasztok!

Már dobtam fel problémám témába, de akkor nem reagált rá senki... Így kérdezem most is, van valaki aki szedett szét külső-belső levegő állító lapátot 159be?! El kéne jutnom odáig, de csak a pollen szűrőt szedtem ki, onnan nem tudom hogyan tovább?!
Bármi infó jöhet... a fűtő motorral együtt van-e, szét kell-e szednem a műszerfalat, hogyan, mi..stb

Illetve megosztom "szerelési vágyam" miértjét is: nagyobb sebességtől (140-150) ez a lapátka zörög. Ha belső levegő keringetésre teszem akkor nem, de nyitott állapotban zörög és zavaró. Esetleg ezen gondomhoz is várom a reakciókat, tapasztalt valaki ilyet?! :)

Előre is köszi.
David | Centocinquantanove03-11-2014 17:29:55 // 60845

Imádom!
És a poén az, hogy mindig ki is jön a valóságban is, nem csak őszerinte. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)03-11-2014 10:24:04 // 60844
amennyiben egy helyről vásárolják a síküveget a minőség állandó, a sablon is állandó, max a hőfok nem állandó. Ergo vagy szar a sablon vagy a hőfok...
A műanyag fröccsöntés egy nehéz játszma főleg, ha mozgó alkatrészek is vannak a szerszámban...
Alumíneumot nem ösmerem
norbi040903-11-2014 10:05:09 // 60843
Amúgy az ablaktörlő lapáttal kapcsolatban köszönöm, hogy megosztottátok velem a tapasztalatotokat :)
norbi040903-11-2014 10:03:43 // 60842
Ahaaa értem :) sebaj....köszi azért :)
Hétvége felé ha minden igaz megyek a tatai bontóba, majd ott kiderül...bár ha csak a gomb 12ezer akkor a kormányba bele se merek gondolni :D
Dömpi (il dottore)03-11-2014 09:35:02 // 60841
Nem kérdeztem, csak a fickó először kirakott elém egy TI váltógombot. Mondtam neki, hogy ez akkor az igazi, ha a kormányt is cserélném. Erre mondta, hogy van az is.
De már a váltógomb is 12k volt, úgyhogy a kormányt meg sem kérdeztem. Az enyémbe amúgy sem illik a piros cérnás design.
Piritu - 1.000.00002-11-2014 21:46:04 // 60840
Ettől függetlenül az enyémben jól látható "hupli" van az alsó negyednél, ami felemeli a lapátot. (Gyártástechnológiában sok minden egyszerűnek tűnik. A műanyag fröccsöntésnél is azt mondják, hogy a szerszámon múlik, aztán szinte hetente más darabokat fröccsöntenek a beszállítóink. Mint ahogy az aluminium öntödék is.)
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2014 21:34:49 // 60839
nem olyan nagy szám a szélvédő gyártás...a sablonon múlik ..voltam szélvédő gyártó gyárban :P
Piritu - 1.000.00002-11-2014 21:29:41 // 60838
A sarkában ott a márkajelzés :-)
Nem lehet egyszerű ívelt üveget készíteni, gondolom technológia kérdése. Az meg ugye pénz kérdése...
(Anno a Tigrákat évekig nem tudták gyártani, mert nem volt, aki le tudta volna gyártani a hátsó üveget.)
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2014 21:26:41 // 60837
nyugi, nekem gyári szélvédő került bele, még is szar volt a magnetti is, a chamion is, a gyári is, a bosch is ...mindegyik ...tán annyi hogy a bosch mínuszt nem bírta...
Chianti02-11-2014 21:22:17 // 60836
Nekem is volt már egy ilyen gondolatom, mivel tudom hogy a Démon-nál is történt már szélvédőcsere, de meg nem mondom milyen került bele...
Tényleg létezhet szélvédő és szélvédő között ilyen minőségbeli eltérés? Bár manapság már minden szart el lehet adni és sajnos az emberek meg is veszik, mert ugye az ár a legfontosabb tényező...
.......................02-11-2014 20:56:30 // 60835
Csati hiba volt nálam is ,a rail szabályzón
Össze kell nyomni a sarukat egy kicsit,
De míg megtaláltuk eltelt fél év
dev16602-11-2014 20:56:15 // 60834
hát ne is:)) két szenzorról van szó. van egy hőmérő és egy nyomásmérő is. Az előbbi a DPF-ben, az utóbbi a leömlőn.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.