Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 21:29:46 // 63267
2 milláért nem fogsz jó 2.4-et kapni
tirex10-01-2015 21:28:58 // 63266
Szerinetm nem úgy megy ahogy kellene. Azt gondoltam a az eldugult szűrő fojtja meg de ezek szerint nem.
gery14710-01-2015 21:28:11 // 63265
Sziasztok!
Dízel 159 vásárlásán töröm a fejem, a segítségeteket szeretném kérni, mire kell mindenképp odafigyelni vásárlás előtt, illetve az 1,9-es vagy a 2,4-esre érdemesebb koncentrálni?!
A keret 2 millió alatt van, így a első szériák jönnek leginkább szóba, amik legtöbbje már 200ezer km körül jár (óra szerint is...), mik azok a tipikus betegségek, ha vannak, amikre ilyen futás mellett már számítani lehet?
Automata váltóval kapcsolatban mik a tapasztalatok (megbizhatóság, szervízigény, költségek...)? Illetve, a fogyasztásról szeretném kérni a tapasztalataitokat(1,9 vs 2,4 manuális váltóval és automatával).
Köszönöm a segítséget, remélem hamarosan újra Alfás lehetek!
Gergő
Dízel 159 vásárlásán töröm a fejem, a segítségeteket szeretném kérni, mire kell mindenképp odafigyelni vásárlás előtt, illetve az 1,9-es vagy a 2,4-esre érdemesebb koncentrálni?!
A keret 2 millió alatt van, így a első szériák jönnek leginkább szóba, amik legtöbbje már 200ezer km körül jár (óra szerint is...), mik azok a tipikus betegségek, ha vannak, amikre ilyen futás mellett már számítani lehet?
Automata váltóval kapcsolatban mik a tapasztalatok (megbizhatóság, szervízigény, költségek...)? Illetve, a fogyasztásról szeretném kérni a tapasztalataitokat(1,9 vs 2,4 manuális váltóval és automatával).
Köszönöm a segítséget, remélem hamarosan újra Alfás lehetek!
Gergő
Piritu - 1.000.00010-01-2015 21:28:11 // 63264
Ha ez a tompított, akkor tuti örülni fognak a szembe jövők.
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 21:27:38 // 63263
80-100e-nél cseréld ki az EGR szarságot komplett...
Haddel10-01-2015 21:26:25 // 63262
Piritu - 1.000.00010-01-2015 21:22:51 // 63261
Akkor neked is erősen javasolt a blogom végigolvasása :-))
Liquid10-01-2015 21:21:29 // 63260
még nem remappolta :D
'''''10-01-2015 21:20:03 // 63259
Mire gondolsz a "menettulajdonságok nem változtak"-al?
Liquid10-01-2015 21:20:02 // 63258
ejha :) mi lesz a cirkálóval? :)
tirex10-01-2015 20:59:37 // 63257
Sziasztok! Egy hete kipucoltam a részecskeszúrőt, kiszedtem belőle a kerámiabelsőt és maradt egy üres dob a helyén. A motorkontrollámpa elaludt de a menettulajdonságok és a fogyasztás nem változott.
Don Gombóc10-01-2015 20:59:36 // 63256
Nagyon remélem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:54:21 // 63255
az is jó választás
Don Gombóc10-01-2015 20:46:19 // 63254
Ha minden igaz egy hét múlva nálam lesz. 2,0 sw Jtdm distinctive.
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:33:42 // 63253
májusra találj valamit legalább veled is emeljük az 59-es találkozó színvonalát :P
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:31:29 // 63252
dede :) találtál már valami fincsit?
Don Gombóc10-01-2015 20:29:45 // 63251
Arra hát ! :-)
Nem mondtam telefonon? :-)
Nem mondtam telefonon? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:29:29 // 63250
áhh, az a Medve :DDD
Piritu - 1.000.00010-01-2015 20:26:19 // 63249
Már azt hittem, hogy valami komoly dologra gondolsz :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:24:45 // 63248
az EGR hűtő de tudod.... jobb esetben kifelé, rosszabb esetben befelé ereszti a vizet
Piritu - 1.000.00010-01-2015 20:21:42 // 63247
"A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ..."
???
???
Csabi10-01-2015 20:16:28 // 63246
:))) tudod a mesék végén szokták mondani, ha nem hiszed járj utána..., javaslom Neked is! :)
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:14:04 // 63245
mire?
remélem egy 159-re :)))
remélem egy 159-re :)))
Don Gombóc10-01-2015 20:13:48 // 63244
Úristen ! :-)
Hogy én mire készülök ! :-(
Pontosabban ide szántam a sirámot. :-)
Hogy én mire készülök ! :-(
Pontosabban ide szántam a sirámot. :-)
Don Gombóc10-01-2015 20:12:31 // 63243
Úristen ! :-)
Hogy én mire készülök ! :-(
Hogy én mire készülök ! :-(
Szabolcs 15910-01-2015 20:10:23 // 63242
Big like Erhard :)))
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 20:01:42 // 63241
vagy leszakad a szűrő a tartályban és nem tud már folyamatosan áramolni az olaj a rendszerben...nézzétek meg azt is, ritkán megy tönkre szervopumpa
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 19:42:25 // 63240
áhh nem típus hiba a DPF csak két fajta 2,4-es létezik amelyikben ki van meg amelyikben ki lesz írva a DPF ...csak itt hány tagnak ki van írva, hányan hívnak hol lehet kiíratni még mindig...tavaly csak 2db új DPF-et adtam el 1.9-be, Phone-t kéne megkérdezni tőle hányat vittek szerintem nem tud annyit behozni....ne dugjuk a fejünket a homokba már....
Nem írtam én én olyat, hogy írjuk ki a DPF-et, hogy kevesebbet egyen az autó ha jól látom én azt mondtam, hogy bizony a DPF és az eur4 sajnos többlet fogyasztást okoz szinte ugyan az a motor sokkal kevesebbet kér egy 56-ban meg egy 66-ban...én azt mondom és ezt fent tartom hogy a 2,4.nek bizony lépfenéje a DPF a szar gyári olaj ajánlásával együtt egy nagy hibaforrás ...ezért is van ennyi hiba vele lásd HF...
Az 1.9-es ennél jobb megoldás vagy nem annyira kényes erre, már mint a HF problémára..
A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ...
Nem írtam én én olyat, hogy írjuk ki a DPF-et, hogy kevesebbet egyen az autó ha jól látom én azt mondtam, hogy bizony a DPF és az eur4 sajnos többlet fogyasztást okoz szinte ugyan az a motor sokkal kevesebbet kér egy 56-ban meg egy 66-ban...én azt mondom és ezt fent tartom hogy a 2,4.nek bizony lépfenéje a DPF a szar gyári olaj ajánlásával együtt egy nagy hibaforrás ...ezért is van ennyi hiba vele lásd HF...
Az 1.9-es ennél jobb megoldás vagy nem annyira kényes erre, már mint a HF problémára..
A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ...
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 19:31:07 // 63239
az a baj Te akárhogyan vezetsz mindig sokat kér az autód elmondásod szerint...gondolom remapolva DPF nélkül még jobban toltad neki ...senki nem monda itt hogy DPF nélkül a szemét kitolva 6-ot fog enni az Alfája, a Perdixes sztorikat meghagyjuk annak a bizonyos embernek ...
Dejzelnél meg semmi jelentősége az általad említett programozott gázáramnak kérdezd meg Tamásunkat ...
Tudom mindjárt jön a remap miatti gyors turbó halál, az EGR nélküli sosem melegedünk be iromány, sőt a többlet fogyasztás stb ...
Sajnos el kell keserítsek mindenkit 90e km-et tettem bele az autóba DPF nélkül remapolva a fogysztásom lecsökkent 7,6-ra 9,5-ről jah és semmi hiba nem jött elő a majdenem nyitott rendszertől inkább csak jobb lett...
Dejzelnél meg semmi jelentősége az általad említett programozott gázáramnak kérdezd meg Tamásunkat ...
Tudom mindjárt jön a remap miatti gyors turbó halál, az EGR nélküli sosem melegedünk be iromány, sőt a többlet fogyasztás stb ...
Sajnos el kell keserítsek mindenkit 90e km-et tettem bele az autóba DPF nélkül remapolva a fogysztásom lecsökkent 7,6-ra 9,5-ről jah és semmi hiba nem jött elő a majdenem nyitott rendszertől inkább csak jobb lett...
Piritu - 1.000.00010-01-2015 19:18:15 // 63238
like :-))
Coolby10-01-2015 19:11:32 // 63237
Na, gyors vagyok, holnap bemegyek vele Zé-hez és meglátjuk, mit mond.
Shadin10-01-2015 18:43:11 // 63236
Az egy más szitu, amikor totál beszart és cserélni kellene, de ilyen volt Robié is, mégis vissza lehetett hozni a halálból. Én azt mondom, ha betéved ide egy újonc, beír vagy sem, azt olvassa, hogy milyen fasza kiherélni az autót és füstölőt csinálni belőle, mert nem fog fogyasztani és versenyautó lesz belőle, ami így ebben a formában nem teljesen igaz :-(
Nem jellemző hibája a 159-nek a DPF, a 2011-es sw után meg pláne nem, azóta nem paráztat semmilyen limp móddal.
Nem jellemző hibája a 159-nek a DPF, a 2011-es sw után meg pláne nem, azóta nem paráztat semmilyen limp móddal.
Shadin10-01-2015 18:34:16 // 63235
Értem, de amennyiben folyt is, az nem jelenti azt, hogy literekkel kevesebbet fogyaszt nélküle az autó, pláne ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy ez a folyatás csak kis része a teljes kipufogó rendszerének, beleértve a hátsó dobot és az előkatalizátort is, ami mindegyike egy programozott dolog a megfelelő távozó gázáram, ill. gázlengés érdekében. Adjunk alá 80-as nyitott rendszert s akkor tutkerály, hogy megelőzzük a Lupo 4L-t fogyasztásban :-D
Nem kötekedek és nem igazán Neked szólt, mi egy nyelvet beszélünk :-D
Én csak ugatom a szakmát, de miután több hónapon keresztül teszteltem DPF-fel is és nélküle is, tudom miről beszélek. Nincs olyan, hogy csak a DPF kivételével 9 helyett 6-ot eszik az autó...
Nem kötekedek és nem igazán Neked szólt, mi egy nyelvet beszélünk :-D
Én csak ugatom a szakmát, de miután több hónapon keresztül teszteltem DPF-fel is és nélküle is, tudom miről beszélek. Nincs olyan, hogy csak a DPF kivételével 9 helyett 6-ot eszik az autó...
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 18:30:20 // 63234
Hiszek neki, sokszor mentem vele mikor az 5 bmw volt neki annak is hihetetlen fogyasztasai voltak....
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 18:28:43 // 63233
Dehogynem en pl 110-
Nel tobbet nem tudtam menni a dpf atfurasa elott...ha egyszer el van tomodve csinalhatsz barmit
Nel tobbet nem tudtam menni a dpf atfurasa elott...ha egyszer el van tomodve csinalhatsz barmit
Coolby10-01-2015 18:13:15 // 63232
Sziasztok!
No, nagyon eltűntem innen az elmúlt évben kb, de új munkakör és gyermek születése átrendezte napi rutin, így sajnos fórum olvasgatás nem fért bele...
Kislányom már 8 hónapos elmúlt, Flórának hívják és még elég változó a kapcsolata az Alfával, hálisten most épp újra megbarátkoznak, de volt, amikor 1,5 órás utat végigüvöltött benne, de lehet azért mert nem ülhet közvetlen a finom bőrülésbe :)
Most sajnos azért tévedtem amúgy erre, mert benéztem adok-veszek fórumba, mert sajnos 1,5 éve nem volt semmi gond autóval (csak kopóalkatrész és olajcsere), de ma úgy néz ki behalt kormányzás-szervó táján valami... Ki-kihagyott szervó, azán volt valami koppanás is, azt hittem elhagytam valamit, aztán füstölt is valami, majd helyreállt újra. 1,5 km-re voltunk, úgyhogy hazavettük irányt és gond nélkül hazaértünk, de sír szervó, ha tekerem, meg kihagy néha, szóval gáz van... Szervószivattyú valószínű kuka... Most nem tudom még, hova vigyem szervízbe, mert lábon 40 km-re kéne eljutni saját szerelőmhöz és nem biztos, hogy az jót tesz kományműnek, ha szivattyúból ez-az vándorol a rendszerben... Jajj szervóolaj érdemben nem fogyott amúgy...
Szóval így áll most lenn szegény ház előtt. Megbízható szerelőt tudtok Pesten, aki nem kér el vagyont és nem a Nadin, ahol már voltam...
No, nagyon eltűntem innen az elmúlt évben kb, de új munkakör és gyermek születése átrendezte napi rutin, így sajnos fórum olvasgatás nem fért bele...
Kislányom már 8 hónapos elmúlt, Flórának hívják és még elég változó a kapcsolata az Alfával, hálisten most épp újra megbarátkoznak, de volt, amikor 1,5 órás utat végigüvöltött benne, de lehet azért mert nem ülhet közvetlen a finom bőrülésbe :)
Most sajnos azért tévedtem amúgy erre, mert benéztem adok-veszek fórumba, mert sajnos 1,5 éve nem volt semmi gond autóval (csak kopóalkatrész és olajcsere), de ma úgy néz ki behalt kormányzás-szervó táján valami... Ki-kihagyott szervó, azán volt valami koppanás is, azt hittem elhagytam valamit, aztán füstölt is valami, majd helyreállt újra. 1,5 km-re voltunk, úgyhogy hazavettük irányt és gond nélkül hazaértünk, de sír szervó, ha tekerem, meg kihagy néha, szóval gáz van... Szervószivattyú valószínű kuka... Most nem tudom még, hova vigyem szervízbe, mert lábon 40 km-re kéne eljutni saját szerelőmhöz és nem biztos, hogy az jót tesz kományműnek, ha szivattyúból ez-az vándorol a rendszerben... Jajj szervóolaj érdemben nem fogyott amúgy...
Szóval így áll most lenn szegény ház előtt. Megbízható szerelőt tudtok Pesten, aki nem kér el vagyont és nem a Nadin, ahol már voltam...
Norby10-01-2015 18:08:17 // 63231
Nem tusták megmondani :-(
Piritu - 1.000.00010-01-2015 17:36:47 // 63230
A nyomáskülönbség a két vége közt padlógáznál 70 mbar-ig is felment, tehát csak fojt valamit. Bár ez a 70, a töltőoldali 1600-hoz (2600?) képest azért nem túl számottevő. Furcsa volt, hogy a regen előtt ettől kisebb nyomáskülönbségeket mutatott.
Piritu - 1.000.00010-01-2015 17:33:15 // 63229
Úgy mérve a 156 1,9 mjet 130-135-tempomattal kihajtva egy tankot 6,3-at evett. Nagyobb motortól számomra majd egy literrel kevesebb - és ezt bocsássa meg nekem a világ - nehezen hihető.
Az ilyen fogyasztásadatokra azóta vagyok hitetlen, mióta együtt mentem egy híresen keveset fogyasztó kollégámmal. Ő ment 130-al előttem, én meg utána. Aztán minden kúton 5-6 literrel többet tankolt, ami majd egy lityivel több lett 100km-re vetítve. Hazaérve megkérdezem, hogy hogyan is van az eddig mondott adatokkal. Erre ő, hogy ő nem szokott ilyen gyorsan menni, és most bebizonyosodott, hogy nem is éri meg rohanni...
Ettől persze még mindenki azt tapasztal/mér/mond, amit akar :-))
Az ilyen fogyasztásadatokra azóta vagyok hitetlen, mióta együtt mentem egy híresen keveset fogyasztó kollégámmal. Ő ment 130-al előttem, én meg utána. Aztán minden kúton 5-6 literrel többet tankolt, ami majd egy lityivel több lett 100km-re vetítve. Hazaérve megkérdezem, hogy hogyan is van az eddig mondott adatokkal. Erre ő, hogy ő nem szokott ilyen gyorsan menni, és most bebizonyosodott, hogy nem is éri meg rohanni...
Ettől persze még mindenki azt tapasztal/mér/mond, amit akar :-))
Shadin10-01-2015 17:29:24 // 63228
A kézi valójában nem egy teljes értékű regen, teszteltem is anno, csak ~60-65%-ra csökkenti MES szerint a tömítettségi értéket, és elég hamar indít egy normál üzemi regent ez után, ami már valóban leviszi (nekem) ~17%-ra.
Shadin10-01-2015 17:24:12 // 63227
Már megint muszáj trollkodnom :-D
Semmilyen fojtást sem jelent a jó DPF a rendszerben,nem jár keresztmetszet szűküléssel és pusztán pár tized a többlet fogyasztás 1.9 16V esetében.
Bocsika :-D
Semmilyen fojtást sem jelent a jó DPF a rendszerben,nem jár keresztmetszet szűküléssel és pusztán pár tized a többlet fogyasztás 1.9 16V esetében.
Bocsika :-D
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 17:02:10 // 63226
lehet csak ő tele tankolja és rátöltéssel méri...
Piritu - 1.000.00010-01-2015 16:54:52 // 63225
Nekem mindig 5,1-et írt ki ilyen meneteknél a 156 :-P
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 16:41:47 // 63224
kollégám most vett egy 156 2,4TI-t autópályás fogyasztása 1400km-en 6L alatti lett pontosan 5,5...igaz 400 kg-mal könnyebb meg eur3...
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2015 16:23:19 // 63223
nem csak a takarítás növeli a fogyit, ha nem a fojtás is...azzal együtt simán meg van a liter különbség
Piritu - 1.000.00010-01-2015 15:44:02 // 63222
droberto10-01-2015 15:16:21 // 63221
DPF hőmérséklet: Átlag 50°C felet vagy az 1.9-ekhez képest. Az nem képes, 650°C felé menni, te meg felmentél 700-fölé. Ja és 11%-ra nekünk csak kézi regennel ürül ki.
Többlet fogyasztás: Mingyárt jönnek a DPF ellenesek és majd jól megmondják, hogy van az egy liter is 100 km-enként. :) Egyébként ez is sokkal kevesebb mint az EUIV-esek 0,5-1 dl/100 km-e.
Zseniális ötlet volt feltenni a leömlőbe a szűrőt. :)
Arra lennék kíváncsi, hogy hogyan van ott a hőszigetelés....
Többlet fogyasztás: Mingyárt jönnek a DPF ellenesek és majd jól megmondják, hogy van az egy liter is 100 km-enként. :) Egyébként ez is sokkal kevesebb mint az EUIV-esek 0,5-1 dl/100 km-e.
Zseniális ötlet volt feltenni a leömlőbe a szűrőt. :)
Arra lennék kíváncsi, hogy hogyan van ott a hőszigetelés....
Piritu - 1.000.00010-01-2015 14:52:15 // 63220
Mi volt a szeleptörés oka? Csak úgy 2x nem történik meg ilyesmi, sőt egyszer sem...
Haddel10-01-2015 14:46:39 // 63219
Norby10-01-2015 14:13:06 // 63218
Először alapjáraton csak megált a lápánál. Nem indult be. Szervíz, szétszed, szeleptörés, javítás 700 000. Saját szerelő 350 000. Minden rendben volt 600 km-ig. Ekkor már 90 Km/h-nál tört el a cserélt szelep. Motorcsere 400 000. Persze senki nem vállalt felelősséget.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
499
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?