Forum >> 159

Chianti08-01-2015 16:26:22 // 63167
Gratulálok és sok boldogságot, meg jó egészséget kívánok nektek! :o)
.......................08-01-2015 16:05:46 // 63165
Tapasztaltátok már ,hogy a zúgós szaggatott vonalaon megy a kocsi az egyik oldali kerékkel akkor a hátulját die oda lökdösi a zúgós szaggatott vonal
(elöl nem)
miért van?
a miton ilyet sose tapasztaltam
Szabolcs 15908-01-2015 15:49:03 // 63164
Ez igy van ahogy írod itt is van sok alfa tulaj a környéken és mind úgy vigyáz ra mint a szemére sok van ami télen nem is megy csak nyáron ,mellette van neki egy 147 amit télen hajt ,jópár nêmet cartárs t ismerek van amibe csak 66000 km van és 2007 es kocsi mondtam neki ha eladja megveszem erre annyit mondott arra nagyon sokat kéne várnom:))))
GTPeti08-01-2015 15:37:10 // 63163
Talán azért, mert a 159-ek magántulajdonban vannak, ellentétben a páréves Ódibmwcsillagosokkal, amik lízingelt autók. A sajátját a jelek szerint senki sem tiporja szét. Nagyon helyesen... :)
Szabolcs 15908-01-2015 15:26:39 // 63162
. Régi egr em ki pucolom ahogy tudom hétvégén ki is próbálom ,kiváncsi leszek most hagyom 1 napot had ázzon le róla a korom újnál jobb nem lesz az tuti de egy próbát megér igy pihenés képp
David | Centocinquantanove08-01-2015 15:15:09 // 63161
Király vagy hasznos cucc, le is mentettem vész esetére! :)

Ősszel takaríttattam utoljára, akkor szerviz csinálta ilyen ultrahangos fürdővel, 35-40 perc alatt megvolt, és szerencsére nem is volt vészes ára, mert kb. egy tizes volt az egész mutatvány, az eredmény pedig tökéletes.
Nekem így volt a tuti, így biztos nem kúrok el semmit :)
Szabolcs 15908-01-2015 14:59:53 // 63160
. Az enyémben ezek voltak ki gondolná , nem is durván Kormos mégse jók
Szabolcs 15908-01-2015 14:21:04 // 63159
Én jópár éve németben lakom de meg egy 159 est se láttam ami 200 felett ment volna max 150 nel mennek en ahol lehet 200 tempomat meg egy alfa se villogott hogy álljak félre csak az odi RS es társai :)
Liquid08-01-2015 13:47:03 // 63158
Gyorsan vegyél egyet, aztán megnézzük a VTT-n :)
Trombozis08-01-2015 13:40:37 // 63157
Hát, ha van lehetőség természetesen 2.4-est szeretnék. Azokra szűrtem...szűrtem. A belinkelt 159-et találtam egy másik hirdetésben és elég jó képek készültek róla. Erről tegnap kerültek fel képek, mert kérdeztem, hogy ugyanaz az autó-e.
Trombozis08-01-2015 13:38:53 // 63156
Ezt én is, de ennyi pénzem nincs. :-)
Giuntini08-01-2015 13:28:14 // 63155
Erről én könyvet tudnék ìrni. De szerintem ez nem típushiba. A 2.4 a német autópàlyàkon 200 alatt nem közlekedik. Ennek ellenére 30000 km-enként cserélnek olajat.
Szabolcs 15908-01-2015 13:01:32 // 63154
Ez jó van is itthon 1 egr em szét is szedem :)
Marcox08-01-2015 12:41:07 // 63153
Lehet sokatoknak megvan, de akinek nincs, vagy esetleg affinitást érez magában arra, hogy javítson EGR szelepet annak jól jöhet :) bár maga a dokumentáció 147-hez van, gyanítom a többi típusnál sem igazán van eltérés...

How to: fix EGR valve on 1.9 JTD Alfa Romeo
Szabolcs 15908-01-2015 12:15:57 // 63152
2 -3év és le cserélem 2,0 jtdm vagy 1,8 tbi vagy meglatom mit dob az alfa gyár és arra :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-01-2015 12:15:06 // 63151
jobb a progija a 210 lovasnak...alulról jobban húz pl
Szabolcs 15908-01-2015 12:12:31 // 63150
2 év 60000 km 1,9 jtdm ennyit mentem amit cseréltem 1 egr és 1 map sensor most a kocsimban 157000km van ezen kívül ujj fékek és 10000 km ként olaj csere plusz szűrők ja és volt 2 db első lengokar és 4 stabil pálca úgy hogy én meg vagyok elégedve vele a fogyasztasom 6,5 vegyes 5,7 autópályán :)
redbull9008-01-2015 11:43:55 // 63148
Lassan én is nézegetem az 159 ket és szeretnék véleményeket mikre kell oda figyelni milyen típus hibák vannak melyik évjárattal járnék a legjobban?
Meg hogy a 200 vagy 210 lovas motor a jobb mi a különbség egyáltalán szerkezetileg?
Liquid08-01-2015 10:36:42 // 63147
nincs különösebb probléma a 2.4-esekkel se. Ugyanazok a problémák mint az 1.9-ekkel, illetve bármelyik másik dízelllel:
szívósori lapátkák, EGR, részecskeszűrő, injektorok, a kettőstömegű szerintem jobban bírja, legalábbis nem jellemző hogy kinyiffan.
De ezek se feltétlenül jelentkeznek, csak előfordulhat.
Viszont egy 2.4 sokkal erősebb, jobb a hangja, és többet is fogyaszt :)
Attól függ mennyire kell az erő.
Liquid08-01-2015 10:33:33 // 63146
ez jogos, csak kezeld óvatosan :)
Trombozis08-01-2015 09:50:09 // 63145
Egyiket se vagy csak ezt ne? :)
Trombozis08-01-2015 09:49:50 // 63144
Azt én is néztem. :-) De tőlem oda tekeri, ahova akarja.
David | Centocinquantanove08-01-2015 09:00:06 // 63142
Nem vitaképpen, de az én GPS-em kiskönyvében így van benne ahogy leírtam, azaz hogy kerüljük, hogy indítózáskor be legyen dugva a szivargyújtóba a készülék, csak a motor beindítását követően csatlakoztassuk. Erről raktam be egy képet.



Ez nyilván egy túl óvatoskodó dolog, ezzel védik magukat.
Amúgymeg ugye van egy biztosíték a GPS 12V-os csatlakozójában, ami okkal van ott.
Elvileg megóvja a készüléket ha úgy van, de mi van ha nem?! Valószínűleg ezért került bele ez a bizonyos mondat a kis füzetkébe.
Nyilván nem csak indítózáskor mehet ki a biztosíték, de laikusként ha tippelnem kéne erre adnám a legnagyobb esélyt, normál üzemeltetés mellett...

A lényeg, nem akarok senkit meggyőzni, én betartom ezt az utasítást. Peace. :)
MatthewGT08-01-2015 08:54:38 // 63141
Mikor meg tudtad h Alfával és olasz babakocsi szettel fog utazni, rögtön dobott egy píszt a balossal(középsőkép:))!!
MatthewGT08-01-2015 08:52:56 // 63140
Anya és a Bence jól vannak, köszönik! :) 01.06. 19:50-kor 51cm-vel és 3710g-mal megszületett az első Alfa utód! :)
Liquid08-01-2015 08:20:13 // 63139
Hát jó, én eddig 1 ehhez hasonló esetről hallottam, ebből még nem szűrnék le típushibát.
Engem az Alfa-ról akartak lebeszélni :D
Szabolcs 15908-01-2015 00:34:10 // 63138
Bezony itt nálunk sok 2,4 alfa ezzel szenved Németország bán 2006 tol. 2007 íg kapásból 5 autón cseréltek hengerfejet ,az egyik semmi előjel el viz 1 pillanat 120 fok motor megaáll hengerfej gát repedt alfa romeo szakszerviz info ját tovább ittom semmi mást en is 2,4 et akartam venni de le beszéltek róla , inkább vegyek 1,9 et megbízhatóbb :)
Liquid08-01-2015 00:05:52 // 63137
típushibás hengerfej? what?
Szabolcs 15907-01-2015 23:43:15 // 63136
Meg ne vedd nagyon gyanús meg 2,4 sok a típus hibás hengerfej
Liquid07-01-2015 22:25:36 // 63135
simán belefér, de sajna nem tudok róla semmit
A 120e km kellően gyanús.
Trombozis07-01-2015 22:15:10 // 63134
Sziasztok srácok!
Nem nagyon merek ilyet kérdezni, mert ez a topik nem erről szól.
Valaki nem ismeri ezt az autót? Szeretnék elmenni érte. De hátha valaki már nézte vagy ismeri...
Bocsánat, hogy nem az autóvásárlás topikban kérdeztem. :)
Haddel07-01-2015 21:13:21 // 63133
Én is vettem onnan ,most még gyári mosót vadászok ,aztán beépítem.
De már nagyon várom,én se látok ,pláne ha esik az eső..
Tényleg ,az első lökhárítót sok csavar tartja? Könnyű leszedni?
Liquid07-01-2015 21:06:44 // 63132
Grat! :) kép/infó? :)
Haddel07-01-2015 21:05:46 // 63131
Ma Bécs mellett ötösre vizsgáztak a Michelin Alpin4 gumik :-)
Haddel07-01-2015 21:00:40 // 63130
Szívből gratulálok! :)
Liquid07-01-2015 20:45:38 // 63129
azzal vigyázz nehogy megfájduljon a fejed :) Mo-on nemnagyon készítenek édes vörösbort, ha igen akkor annak palakja legalább 4-5e ft. Egyedül a Thummerer, de Ő is piaci rést fed be és bevallottan cukrozza.
MatthewGT07-01-2015 20:33:20 // 63128
Vörös félédes! :) Mivel világra jött a legfiatalabb Alfa "júzerem"! :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2015 19:34:40 // 63127
Érdekel? Mostanában nagyon rákaptam a Varga boraiba pl az Aranymetszés vagy a Töpszli vagy a késői szüretelésű olaszrizling :DDD
Shadin07-01-2015 17:54:20 // 63126
Köszi az 5letet, én kipróbálom a másodikat.
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:56:28 // 63125
Szerintem a stresszt a hirtelen fellépő indító áram jelenti. Nem véletlenül van külön paraméterként megadva :-)
Az előterhelés "bemelegíti", és mint minden, az akku is üzem melegen tud a legjobban teljesíteni. Ezért is van becsomagolva a hideg ellen.
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:52:08 // 63124
A helyzet kicsit bonyolultabb :-P
Az akku, lámpa listát ki lehet még egészíteni a motorméret, egr, olaj, lengőkar, gumi, féktárcsa, fékbetét és társaival is.
A helyzet az, hogy nem tudunk semmit :-DD
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:49:30 // 63123
Hmmm, jelenleg 3 GPS-t használok, egyiknél se írtak ilyesmit. Meg a másik négy szivargyújtóról működő eszköz esetében sem....
Piritu - 1.000.00007-01-2015 16:47:32 // 63122
Két megjegyzés lámpa ügyben.
- Az akkunak az égő lámpa ad egy bizonyos "előterhelést" mielőtt megkapja a több száz Amperes indítóáramot. Kisebb a stressz, amit átél indításkor, kicsit "bemelegszik" - ez szerintem jó neki. Feltéve, hogy fel van töltve és nem heteket állt előtte, nem az utolsó elektronokat elhasználva indítunk.
- Az izzók alapvetően kis ellenállásúak hidegen, az izzószál a felizzásával arányosan növeli az ellenállását, csökken az áramfelvétel, amíg beáll az egyensúly. Az izzókat általában ez a bekapcsolási áramlökés teszi tönkre, kiég tőle mint egy biztosíték. Hidegen az első tized/század mp-ben a maximális áram a ráadott feszültségtől függ. Ez álló motornál az akku feszültsége kb. 12,x Volt, míg járó motornál bekapcsolva 14,x Volt, ez azt jelenti hogy jóval kisebb a csúcsáram ha le se volt kapcsolva. A töltés felépülésekor fellépő esetleges túlfeszültség a már világító izzónál töredéke lehet csak a bekapcsolási áramnak, úgyhogy nem oszhat, szorozhat.
A fenti logikát követve az tompított izzóim kb. évente égnek ki (40-45e km - 600-700 óra üzemidő), az akku 156ezret ment abszolút gondozás mentesen.
Liquid07-01-2015 16:15:08 // 63121
a Pandában a H4-es bírja, én nem szoktam nagyon kapcsolgatni, ugyanígy nem volt gondom a 156-ban se, igaz hogy csak 1 évet használtam, aztán xenon került bele
David | Centocinquantanove07-01-2015 15:53:03 // 63120
Nekem egyik ismerős offjában ban automata fényszóró kapcsoló, ami ugye már gyújtásra is felkapcsolja. Használja is.



Fél évente veszi is a H7-eseket :)
droberto07-01-2015 15:49:49 // 63119
Nem is értem ezt a lámpával indítást. Az akkut enélkül is elég nagy stressz éri. Sokszor még a szellőzést és a fejet is kilövöm, hogy kevésbé terheljem.
Marcox07-01-2015 15:34:56 // 63118
Nekem személyes tapasztalat alapján az a meglátásom, hogy ha indításkor nincs felkapcsolva akkor tovább fogja bírni. Nálam a Fiatnál ez bejött, mert ott általában fél évente vehettem izzókat, addig amíg nem álltam át arra, hogy indulás előtt ne világítsak.

Indulásnál nem kap annyi áramot az izzó (gyengébb akksinál nagyon jól megfigyelhető) majd mikor elindult kap egy löketet és vissza áll normál teljesítményre. Ezt egy darabig tolerálja, bírja, majd bedobja a kulcsot.
A növelt fényerős izzók hátulján (nem mindegyiken) rajta van, hogy rövidebb élettartam. Vmit vmiért elv lép itt életbe.

Rakott már vki 65 / 80 / 100w -os izzót bele? Bírja a búra?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.