Forum >> 159

droberto07-01-2015 15:05:33 // 63117
Ja és vettem kavicsfóliàt egy rakattal:
droberto07-01-2015 15:03:52 // 63116
Mi aztán nem semmik vagyunk! 
Szegény júzereknek eddig lövésük sincs milyen akksit vegyenek, erre most már azt se tudjàk melyik a jó izzó, meg azt se hogy kell használni. 😂
Szerintem inkább arról beszéljük, hogy ki milyen bortól fog hétvégén berugni! 
David | Centocinquantanove07-01-2015 14:17:47 // 63115
Hát szerintem is lehet benne valami, mert például az autós GPS-eknél is szinte mindegyiknél le van írva, hogy lehetőség szerint ne legyen bedugva a 12V-ba akkor amikor beindítod a motort, mert az esetleges túláram, vagy feszültség ingadozás (nem vagyok villanyász) akár tönkre is teheti a készüléket. Lehet hogy az ingadozás vagy a minimális csúcsok amik indítózáskor érik a felkapcsolt lámpát azok befolyásolhatnak valamit.

Egyébként én mindig motorindítás után kapcsolok csak lámpát kivétel nélkül, és a motor előtt a lámpát kapcsolom le először. Lakott területen és azon kívül ki-be kapcsolgatni nem szoktam, és nekem is legutóbb az osram silverstar 14-15 hónapig bírta.
GTPeti07-01-2015 14:01:46 // 63114
Nekem több, mint 1 évesek a Night Breaker-ek és többet használtam az autót éjjel, mint nappal.

"a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni."

Legyünk pontosak: Nem töltés-nek hívják, hanem feszültségnek. Max. az izzítás okozhat párszáz mV-tal alacsonyabb feszültséget, de én, mint szakmabeli nem hinném, hogy ez (vagyis a feszültség emelkedése) annyira megviselné az izzókat. Ártani nem ártasz vele, de - szerintem - minimális a hatás. Ennek a dolognak amúgy ellentmond a másik ilyen ajánlás, miszerint álló motornál célszerű felkapcsolni az izzókat, mert akkor alacsonyabb a feszültség, ami "barátibb" nekik.

A leállításkori procedúrának abszolút semmi okát nem látom. (Egyébként ha már itt tartunk az első elvnek a "nemlekapcsolás" lenne a párja.)
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2015 13:34:07 // 63113
nekem mindig ki van kapcsolva a pilács nem hagyom rajta....igaz 56-ban volt ilyen izzóm nem az 59-ben, a GE-ről nincs tapasztalatom...azaz hagyományos H7-ben mind1 mit vesz az ember, hella, tungsram, ge, sct, osram...kb ugyan annyit bírnak :(
Dömpi (il dottore)07-01-2015 13:12:40 // 63112
Nálam már több mint fél éves a Night Breaker, de csak azért vettem, mert itt a fórumon nagyon ajnározták. Előtte GE Megalight Ultra volt, az is bírt 1 évet simán. Viszont mivel a Nigth Breaker-től nem vagyok elájulva - mármint semmivel sem tud többet, mint a GE, vissza is fogok térni a GE-re, mert jóval olcsóbb.
Viszont a hagyományos gyári pilács tényleg nulla a GE Megalight Ultra-hoz képest.

Amúgy ezeknek az emelt fényű izzóknak egy titkuk van: a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni. Kocsi leállításnál pedig előbb tompított le, majd kocsi leállít. Ha nem így tesz az ember, akkor tényleg hamar kiég. Nem szereti ugyanis ha hirtelen nagy terhelést kap (bár villamossági ismereteim konvergálnak a zéróhoz, de én így hallottam).
.......................07-01-2015 10:28:59 // 63111
A mito ból vizsgára kiugrott a xenon,
A sima izzóval gyakorlatilag nem lehet látni ha esik az eső
Siemens Hid
Xenon.hu ról ,
Egy álom ahogy világít
MatthewGT07-01-2015 10:25:42 // 63110
Én Philips Diamond Vision 5000K használok...Magyarországon nem lehet kapni és ahogy olvastam off-roados, de ég és föld az előzőekhez képest(abszolút gagyi meg minden féle drága szuper Osram)... :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2015 10:23:06 // 63109
utólagos xenon, utángyártott lámpa mosóval olyan 30 rugó...az jól világít meg nem ég ki 2 havonta...én akkor lettem pipa, mikor a nigth braker kifingott 2 hónap után...
Dömpi (il dottore)07-01-2015 10:22:31 // 63108
Hát én is ezt mondom!
Shadin07-01-2015 09:27:13 // 63107
Mint ahogy az utólagos xenon sem, még ha csalunk (nem én :-D) is a vetítőlencsével...
Inkább érdekességnem szántam, meg gondoltam hátha hosszabb élettartamú.
David | Centocinquantanove07-01-2015 09:11:05 // 63106
Nekem is ez van, csak nem Hyper hanem Intense. Minimális a különbség ahogy néztem.
droberto07-01-2015 06:50:39 // 63105
Nekem is lefele világított, de most minden OK, pedig még mezei izzóm van. :)
mzo07-01-2015 06:19:09 // 63104
Én is ezt használom.
Chianti06-01-2015 23:45:45 // 63103
Decemberben nálam is ilyen került a régi gyertya (szintén tungsram izzó) helyére, és érzékelhető a különbség! Bár nekem inkább a távolsággal van bajom, azaz hogy túl közelre világít, de lehet csak állítani kell a fényszóró magasságon...
Liquid06-01-2015 22:12:01 // 63102
az erősebb izzó valóban jobb de veszélyes, persze gondolom a 159 elektronyos rendszere már kicsit okosabb mint az UNO-é, de ott simán hazavágta a kormánykapcsolót. A foncsornak nem lett baja, és sajna kiégett gyorsan. Valami nagyon tuning 80/100-as H4 volt.
Fiatal voltam és bohó :)
Liquid06-01-2015 22:09:20 // 63101
ezt szajkózom már évek óta :) Szerintem igencsak elenyésző a különbség az ilyen über sok %-os izzók és a mezei, de jó minőségű között. Ha van is, akkor sem akkora, hogy megérné a 10x árat, és töredék élettartamot.
Xenont bele :)
Pityukoma06-01-2015 22:00:49 // 63100
Szerintem ne. Csak 900 lumen! Pl:EZ. klatty ide1500 lumen, mint általában a társai.
Én viszont ezzel kacérkodom :2100 lumen. tudom hogy nem szabad, de piszkálja a csőröm :-D
Dömpi (il dottore)06-01-2015 21:46:32 // 63099
GE Megalight Ultra-t próbáld. Sokkal olcsóbb, mint a Night breaker és sokkal jobb ráadásul tartósabb is.
Dömpi (il dottore)06-01-2015 21:43:59 // 63098
Megvolt tegnap este a kisszervíz. Bekerültek az ebay-en rendelt LED-ek is a beltérbe...háát mit is mindjak: ez sem problémamentes. A blogomban leírtam.

Ja, és mellesleg még adós voltam a karácsonyi ajándékommal is. klatty
Piritu - 1.000.00006-01-2015 21:35:04 // 63097
Ugye ez volt a beugratós kérdés? :-DD
"Az EU területén belül közúti forgalomban nem engedélyezett!"
Erhard 242 (Pure Energy)06-01-2015 21:24:33 // 63096
miket találsz :D
Norby06-01-2015 21:03:28 // 63095
igen
neki is adtam apósomnak
valamennyivel jobb, de nem az igazi

szerintem
Piritu - 1.000.00006-01-2015 20:35:35 // 63094
Ma a Párduc sikeresen vette a 4. szülinapra járó próbatételt. 158.007 km-el a háta mögött leműszakizott. :-))
Shadin06-01-2015 20:10:26 // 63093
Ilyet használ(t) valaki?
Shadin06-01-2015 20:07:53 // 63092
Ismét kiégett a (jobb első) Night Breaker tompított izzóm :-) Szinte menetrend szerűen. Magyar menetrend, mert ez most többet ment 2-3 hónappal mint az elődje ami szintén ez a tipus volt.
Betettem egy a tecsóban 500 Forintért vásárolt gagyi szart. Hazafelé jövet gülüztem, hogy melyik világít jobban vagy kevésbé. Foncsor jó, üveget lemostam indulás előtt.
Hát pusztuljak meg, ha volt bármi különbség a párszáz és a párezer Forintos között :-(
Lassan túl vagyunk az akku ill EGR (!) mizérián, gondoltam ismét felhozom a ki milyen izzót használ témát :-D
droberto06-01-2015 19:09:50 // 63091
Kedves Cartársak>
Hogy egy kicsit felpezsdítsem a lankadó hangulatot: GoTo 159VTT topic. :)))
droberto06-01-2015 17:51:38 // 63090
Egyébént odaát a szerelős topicba is megy az akkus diskurzus. :)
droberto06-01-2015 17:13:02 // 63089
Nyáron maja klímáról beszélünk. :)
Tényleg a Rombat-ot ismeri valaki? A Dacia egyik első szerelésű akkuja. Támogatják vele a hazai ipart. Egyébként 4 évesen még hibátlanok nálunk a cégnél.
Dömpi (il dottore)06-01-2015 16:28:47 // 63088
kéziféket ne nagyon húzd be :)
Ildiko06-01-2015 15:27:46 // 63087
Kösz a tanácsokat, Srácok! Remélem, csak fázott (mostanság nem szokott garázs nélkül éjszakázni és most a hideg télben álltam 2 hétig udvarban, szabad ég alatt, akkor kezdte el a hibaüzeneteket indításkor).
Hege06-01-2015 14:23:57 // 63086
Hogy melyiket válaszd? Ezt neked kell eldönteni. Sajnos nekem is venni kellett tőlük én akkor az ott dolgozó javaslatára a Perion mellett döntöttem. Egyenlőre nem bántam meg. Kicsivel olcsóbb, utólag viszont lehet, hogy a Vartát kellett volna választanom az itt elhangzott érvek és tapasztalatok miatt. Anno már nekem volt egyszer Vartám viszont akkor nem voltam tőle elragadtatva. Igaz ez már több mint tíz éve volt.
David | Centocinquantanove06-01-2015 13:00:11 // 63085
3. oldalon ha visszamész, ott mindenki leírta az akksikról a véleményét.
Lett is majdnem tömegverekedés belőle... :))

Egyébként ha rám hallgatsz olyat veszel amilyet akarsz :) Varta elég jó, más szerint az Exide is. A teszkósat kerüld.
Méretre meg mivel neked is 8V-d van mint nekem, bőven elég bele a 72 Ah-s, de elvileg nagyobb is belefér fizikailag, de a magánvéleményem az az hogy nincs értelme.
Gyárilag nekem 64Ah-s volt benne és azzal is ment minden, indult is, hidegben is, ha klímázni kellett akkor is.
Ildiko06-01-2015 12:48:03 // 63084
ha venni kell, milyet?
Ildiko06-01-2015 12:43:09 // 63083
:) Köszi
Beméretem
Hege06-01-2015 12:17:06 // 63082
Ha még Kecskeméten laksz akkor ajánlom a Mindszenti krt. lévő Akku Mekát. Ott rámérnek, megmondják hogy jó vagy kuka. Ha akarsz náluk tudsz is venni.
Erhard 242 (Pure Energy)06-01-2015 11:12:22 // 63081
mérj rá multiméterrel ha 12,4V alatt van akkor töltsd fel, ha ugyan úgy lemerül 1-2 hét alatt akkor pörgesd meg a fejed fölött ...
Ildiko06-01-2015 11:09:40 // 63080
Ilyenkor mennyire döglődik? Honnan tudom, hogy csak fázik vagy cserélnem kell? Be lehet méretni vagy ilyesmi?
Liquid06-01-2015 08:56:09 // 63079
igen, ha döglődik az aksi :)
a VDC és a hill holder problémázott nálam is, mikor alacsony volt az akkufesz.
Ildiko06-01-2015 08:30:29 // 63078
Sziasztok!
Másnak is szokott olyat csinálni a gépe, hogyha nagyon hideg van, reggel indításnál kiír mindenféle hibaüzeneteket? Pl. Vehicle protecton system is not available, stb.
droberto05-01-2015 22:42:10 // 63077
Ezt tudom mesélte, mikor kérdeztem, hogy ő mennyit használt el. :)
Liquid05-01-2015 22:31:04 // 63076
megcsinálta korrektül, csak egy kicsit többet nyomott a gépháztetőbe mint kellett volna. Nyár volt, 600 fok, és folyt belőle a genya, mintha náthás volna a 156 :D
Dunaújvárosban volt a 156 talin.
droberto05-01-2015 21:18:56 // 63075
Miért neki sikerült összehoznia?
Remélem elmeséli! :)
Liquid05-01-2015 20:47:11 // 63074
GTPeti-sre vetted az üregvédelmet? :D
Bocs Peti! :)
Piritu - 1.000.00005-01-2015 20:13:18 // 63073
Olaszországban nem véletlenül kötelező a poroltó a kocsiban :-D
droberto05-01-2015 20:08:33 // 63072
Féltem, hogy kigyulad a festék/alváz/üregvédő. :)
Nagyon durván füstölt az alja.
'''''05-01-2015 19:52:01 // 63071
Minek a poroltó? :-)
David | Centocinquantanove05-01-2015 18:05:57 // 63070
Turbo/bar óra viselkedése regen alatt és normál esetben.
Ezt is csak most figyeltem meg, hogy ilyet csinál. Észrevettem, hogy regenerál, de a gyerek miatt muszáj volt beállnom a ház elé. Mondom nem állítom le, próbálom picit pörgetni, adok egy-két gázfröccsöt, hátha hamarabb befejezi, mivel már amúgyis jópár perce csinálta.
Az első két felfutásnál a mutató visszazuhan nullára, de miután befejezte a regent a "normál" állásba esik csak.
Ennek van valami műszaki magyarázata, vagy csak ez ilyen?!
droberto05-01-2015 08:38:22 // 63069
Ma reggel ránéztem a Vonóhorogra MES-el. Nem látta és nem is tudtam aktiválni:

Miközben járt a motor 1x köhintett egyet, hogy fojtogatja már a DPF (a 2012 nyári eset enyhe lefolyása). Ránéztem a tömődére és a sok alapjárati pöcsöléstől felment a tömődés 111%-ra, a nyomás pedig 20-22 mBar-ra alapjáraton.
Gondoltam, mese nincs, jöhet a Forced Regen. :) Így legalább meglesz a kipuff festék beégetése is.


Az eredmény viszont elkeserítő. Minden igyekezetem ellenére felhólyagosodott a festék:
Haddel04-01-2015 23:27:07 // 63068
Próbáltam én vastag fűrészlappal ,kaparó spaklival ,de nem adta meg magát ,csak fehéredett elfele a fekete műanyag,eltörni meg nem akartam .
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.