Forum >> 159

Zolesz10-11-2016 20:19:20 // 87129
Sziasztok!

Április óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159-nek. A fórum olvasást kicsit korábban kezdtem, és nem olyan régen regisztráltam is.
Téli gumi vásárlással kapcsolatban kérnék egy kis segítséget. A mostani 16" -os felnire szeretnék venni gumit. A nyári 215/55-os, ilyen méretet néztem télre is. Viszont kevés ebben a V sebesség indexű. Lehet télre H-sat is vagy mindenképpen V-s kell?
Gabesz0110-11-2016 20:14:59 // 87128
nem tom,h miért fordítva töltötte fel a képeket, nálam rendben van :D
Gabesz0110-11-2016 20:12:48 // 87127
Sziasztok!

2.0JTDm motoromban ki lett cserélve a szelepfedél és a vákuumpumpa tömítés.
Ma ránéztem az alfira, nem mentem vele, és ezt vettem észre rajta,amit a képeken láttok.
Vákuumpumpa mellett olajfolt.

Van tippetek,h mi lehet.? Olyan,mintha valahonnan föntről csöpögött volna és folyt két irányba a bordán ( fel-le )

tirex10-11-2016 19:41:09 // 87126
Gyerekek én 5éve járok 159-essel de még egyszer nem láttam hogy regenerálna. Se az első se ez. Lehet ezeket külön nekem gyártották anélkül.😃
Don Gombóc10-11-2016 19:36:52 // 87125
Hidegen is és melegen is akkor degenerál. :-) Regenerál persze, én momentán szarok rá még ha melegen is csinálja, majd a következő alkalommal folytatja vagy nem. Volt így is úgy is, majd beosztja magának. Sajna nem mindig dobja ki a sárga dpf ikont regenkor pedig jó lenne, mert az ember tudná mire számítson, és ha kellene akkor még menne vele.De ha így van beállítva akkor ő tudja. :-)
SzTomi10-11-2016 18:32:52 // 87124
A fűtéssel kellemesen csalódtam. Google szerint, 3km megtétele után, ekkor lép ki a vízhőfok mutató 50-ről, elkezd meleget ontani, alatta is mintha lágyan fújdogálna.

Ez van a leírásban, mint ahogy Giuntini is írta:
KIEGÉSZÍTŐ
FŰTŐBERENDEZÉS
(csak Diesel változatoknál)
(egyes változatoknál/piacokon)
A gépkocsi rendelkezik egy kiegészítő
fűtőberendezéssel, amely hideg, téli
időjárás esetén a motort segítve lehetővé
teszi az utastér gyorsabb felfűtését
a komfortos hőmérsékletre.
A kiegészítő fűtőberendezés járó motor
és 20 °C alatti külső hőmérséklet
esetén működik, amikor a motor még
nem érte el a normál üzemi hőmérsékletét.
Giuntini10-11-2016 18:29:48 // 87123
Mondjuk ennek az autónak 15000 €-nak kellene lennie az igaz.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 16:45:58 // 87122
vagy blokkcserés volt
Liquid10-11-2016 15:59:11 // 87121
Nekem volt, de hidegben elpattogott. Az első télen csak tényleg hidegben, későb már 5 fokban is.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 15:44:38 // 87120
Igen, ezért adnék ennyit, főleg ilyen színkombinációval. Ez a kék, belül vajbőrrel ez elegáns.
Giuntini10-11-2016 15:41:31 // 87119
Como környékén jó autók vannak és pénzesebb olaszok. Elképzelhető hogy tényleg affare!
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 15:37:17 // 87118
Viszont ad rá egy év garit. Ez elhihető a digóknak, vagy csak szöveg? Vagy ezt már lehet majd átviszem az autóvásárlósba, ezt az autót körbeszaglászom azért.
Giuntini10-11-2016 15:36:07 // 87117
Ezt meg kellene nézni! Azt írjak, hogy tökéletes állapotban van, és márkaszervizben végeztek el rajta mindrnt. 40 ezer km ilyen aron hihetetlen kategória, de elképzelhető hogy Giuliára valt és szabadulni akar.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 15:34:45 // 87116
Azért mondom. Ha igaz, kell. Pirelli volt egyáltalán a gyári szerelésű kereke? 38e-nél esélyes hogy annak kéne még rajta lenni, vagy valaminek ami zsír új.
Na mindegy, nézelődök tovább. Ha valaki tud szép és jó, lehetőleg berlina Tbi-t jó árban, szóljon :-) Addig barátkozok a kormos tankkal, aztán majd lesz valahogy.
Chianti10-11-2016 15:26:50 // 87115
Tegnap bemérettem az akksit (mivel ÖAMTC tag vagyok, így nem került semmibe) így a tél előtt, mert nem szeretnék kellemetlen meglepetéseket a hideg téli reggeleken.

Azt mondta a szerelő srác, alapvetően semmi gond az akksival - pedig már három éves - de azért időnként egy töltés ráférne. Már csak azért is, mert csillaggarázsom van nekem is. Már régóta tervezem egy töltő vásárlását, azt hiszem itt az ideje. Én egy CTEK-re gondoltam...
Invisible10-11-2016 15:11:01 // 87114
Nekem ma hozta a futár, remélem nálam is beválik! :)
Chianti10-11-2016 15:07:58 // 87113
Ha valaki ablaktörlő cserében gondolkodik és épp nem elérhető a gyári, bátran merem ajánlani ezt:

Tegnap vettem, ma teszteltem, így talán nem túl meggyőző az eredmény, de azt tudom mondani, hogy csont száraz ablakon se nyikorog, vagy pattog, és természetesen szépen töröl, nem csíkoz. Előtte azt hiszem Champion volt fenn, de már új korában sem tetszett, nem illeszkedett rendesen az üvegre, mostanra meg már elviselhetetlen volt. Ha kevés víz volt a szélvédőn elviselhetetlenül pattogott, nyikorgott és foltosan törölt. Még jó hogy nem kezdtem el csavargatni az ablaktörlő szárait, mert így tökéletes ahogy van. Szóval nekem bevált egyelőre, a többit majd egy év múlva.
Tocke10-11-2016 15:02:24 // 87112
Nagyon hízelgőnek tűnik, de egy 5 éves Tibi 38.000 km-el 3 misiért...., hát sztem mese kategória. Ott vmi nem kerek.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 15:00:02 // 87111
Hang = Busso v6
A többi mindegy, csak halk legyen :-)
Martin Kovacs10-11-2016 14:45:01 // 87110
haveromnak van qv giulietta.. Hangban tényleg semmi az 1750.... a 2.4 nek kifejezetten jó hangja van szerintem :)
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 13:53:44 // 87109
Pl egy ilyenre megdobban..dobb..
De az olaszokban se bízok kilóméterileg, és ismerősöm sincs arra :-)
Erre azt mondanám, hogy ha a kilométer valós, akkor ide nekem most azonnal.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 13:47:02 // 87108
A tankolás nem sarkallatos kérdés, azt ki tudom optimalizálni :-) Valahogy az értékvesztés az amire az agyam erős tiltakozással reagál.
Egyébként szép nagyon az autód, annyiért jól vetted. :-)
Én vagyok a nagyon hülye, mert volt fenn egy berlina Ti jó árban egy darabig, csak akkor még jól elvoltam én a 146-ommal, halogatam ahogy szoktam. Mert hülye érzelmes módon ha egyszer beleülök, elfog a senkineksohaelnemadomdejóeznekem érzés. Aztán 1 hónapra rá most ott áll a kasznisnál és várja a döntést.
És persze most nulla darab olyan hirdetés van ami "kell" érzést vált ki. Sajnos.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 12:45:03 // 87107
na igen én már azt sem tudom merre van a OBD csatim így 1,5 év Tibizés után már ez megér egy kis többletfogyasztást ... egyébként egy írt 2,4 és a TBi között nem látok nagy különbséget menetteljesítményre jó azaz 5 henger
yani🍀10-11-2016 12:39:07 // 87106
Nekem volt 2.0 Manky által írt progival. Élményben az átírás után közelítette meg a TBi vezetési élményét. Mondjuk ez az én hibám, de amíg a dieselem volt állandóan nézegettem mikor regenerált és mikorra várhatom a következőt. A TBi-re csak a szervizintervallum nullázásához csatlakozom a comphoz. Már sokszor volt téma mi a pro és kontra egyik vagy másik mellett. Én is azt mondom, hogy ez olcsóbban fenntartható.
Ha ugyanolyan lenne a költsége mint egy dieselé, akkor sem egyszerre fogod kiadni a pénzt, hanem apránként a tankoláskor. Ez is csak a 1,9-2.0-ra igaz, mert a 2.4 azért hasonlóan fogyaszt, mint a TBi.
Nekem 2,9-ben állt meg névre írva és nagyon örülök, hogy összejött.
Giuntini10-11-2016 12:16:28 // 87105
A dízelnél a fázasra van megoldás. Az enyémben gyárilag van kieg fűtés, hidegben indìtás után már jön a meleg, ami 70 fokos vìzhőmérsékletnél lekapcsol. Egy áldas.

Én is mentem Tbi-vel, a VTT-n Yaniét próbaltam ki. 200 lovas az is, de másképp megy. Nagyon finom, és könnyedebben mozog. A 2,4 viszont már 1500-ról iszonyú vehemenciaval gyorsul, a Tbi másképp, az viszont 3000 -nél él igazan. Mégis a karakterisztikaja miatt szerintem jobban autózható mint a hasonló benzinesek. Amit nagyon hianyolok a Tbi-nél az a hang. Semmi sportos igazi benzines Alfas hangja nincs. Pityukoma mikor vezette az én 2,4-emet, elismerte hogy hangban sportosabb mint a benzines.
Martin Kovacs10-11-2016 11:55:50 // 87104
Nekem is 2.4 van automatával ! Bármennyire imádom is és nálam a megbízhatósággal sincs probléma (holott sokat városoztam/városozok vele....) Azonban ahogy téged is a szívem engem is a TBI-hez húz nagyon. Volt szerencsém ülni egy TBI ti-ben Parádon kerültünk vele egyet. Jól megy a 2.4 is, de a TBI az ami a kocsihoz igazán passzol. Továbbá TBI 1450 kg max míg az enyém 1775..... Akárhogy nézem az 325 kg pluszt jelent... Rengeteg. Ahogy Giuntini is írta a futóműve komolyan mondom az 1775 kg-t megszégyenítve tart, nem libeg az úton és kanyarban is élvezetes vele az autózás.. Nyilván ettől még nem lesz sportkocsi de sportosnak mindenképpen mondható !
A döntés rajtad áll, mennyi pénzed van rá, mi éri meg neked jobban :) Egy biztos kár hogy nincs 5 henger benya a palettán :DDD
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 11:47:10 // 87103
Mindkettő mellet van érv bőven. Szívem szerint benzinest vennék, több okból is. Egyrészt baromi fázós vagyok és hát a dízelek mire befűtenek. Nem is beszélve a jég leolvasztásról. Másrészt 99% biztos vagyok benne, hogy vezetési élményben, könnyedségben a TBi az amit keresek. Nem hiszem, hogy ne érződne az a gyenge 200 kiló különbség :-)
Ám drágák, és nincs választék. Viszont autóvételi kényszerben vagyok kb. Pont abban a szituban amit nem szeretek, mert belehajt a hülyeségbe/kompromisszumba amit aztán lehet megbánok.
Ezt még bonyolítja a céges használat. Neki kellene ülnöm higgadtan és kiszámolni normálisan. Nem egyértelmű ám az, hogy a 2.4 éri meg. Cégre veszem, menetlevelezek, mennyi a nav norma stb. Sok tényezős, meglepő különbségekkel a végeredményben.
Dízel van annyiért, jónak tűnő állapotban amennyit első körben autóra szánnék. Lehet hülye vagyok, hogy mindig számolom hogy mi mibe kerül, de ez van. Közben a szívem szakad meg az autómért és a vezetési élményért.
A kecskeméti Tbi ha nem ott árulnák ahol egyszer már (pórul) jártam, tetszene. Árba is azt mondom, hogy ennyit még megér. Egy nagyon tip top berlina TI (mondjuk fehér) még feljebb tolná az ingerküszöbömet, de nem addig, ahol most tart az áruk.
Itt van Ez is, elvileg TI, tök más kerékkel mint a TI-k,összevissza álló sárvédővel, színeltéréses lökhárítóval. Kedvem sincs megnézni.
Kolci10-11-2016 11:22:24 // 87102
Be kell tenni egy szintjelzőt a tágulási tartályba, s akkor időbe észreveszed a vízvesztést.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 11:22:07 // 87101
városon belül ilyen időben ingadozik a hőmérséklet... meg hol van fűtés, hol nincs...
RomeoOne10-11-2016 11:19:26 // 87100
És nincs semmi olyan előjel, amit észlelve még időben le lehet állítani?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 11:13:31 // 87099
gőzölög, a hőfokmérő kiakad akkor már vége sajnos
RomeoOne10-11-2016 11:06:34 // 87098
Ha elpattan egy hűtővíz cső, azt hogy lehet észrevenni, mielőtt beállna a motor? Gőz csap fel a motortérből vagy elkezd a hűtővíz hőfok mutató felfelé mászni?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 11:01:20 // 87096
összköltséget számolva a 2,4-hez képest szerintem meg nem...
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 10:44:00 // 87095
Nincs kínálat sajna.
Giuntini10-11-2016 10:40:10 // 87094
Ez valóban jól néz ki! Te döntsed el, mire van szükséged benyara vagy dízelre. Ha hosszú távra használod főleg, akkor a dízel még mindig verhetetlen.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 10:28:13 // 87093
hát na igen, ha már egy árban van hasonló felszereltséggel a 2,4 és a Tibi akkor nem sokat gondolkodnék így, hogy mind a kettőt nyúztam tartósan
yani🍀10-11-2016 10:14:57 // 87092
Szép, de akkor már vehetnél Tibit is.
Liquid10-11-2016 09:59:54 // 87091
ez jól néz ki, ráadásul valóban ritkaság
Liquid10-11-2016 09:50:26 // 87090
Magasabb fogyasztás, pár alkatrész más/drágább/ritkább, szerintem kb. ennyi, nem tapasztaltam hátrányt eddig.
Giuntini10-11-2016 09:48:55 // 87089
Liquidnek igaza van, nem varosi autó, még automataval sem. Nekem automatam van, de imádni való. Igazi utazóautó. Az automata többletfogyasztasával is megéri. Kézzel is lehet váltani, de hamar elfelejted. Ha igazán élvezkedni akarsz, beteszed sport állasba. Az orrtolasra én sem tudok mit mondani, de mivel a 159 futóműve lényegesen jobb mint a 156-é, szerintem ez amit mondasz nem tapasztalható. Én hihetetlen kanyarsebességet érek el vele. A 159 ezekkel a motorokkal volt kapható kezdetektől fogva, és a futóművet is a nagy motorok köré tervezték.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 09:48:01 // 87088
Aha... akkor felkerült a listámra EZ is. :-)
Q4-nek van bármi hátránya? Zaj, meghibásodás, ilyesmi.
Liquid10-11-2016 09:07:26 // 87087
Szerintem normál futóművel is megvan a vigyor bőven, ezt az orrtolós dolgot nem tudom se megerősíteni se cáfolni :)
A Q4 nem tolja az orrát, mást meg nem vezettem annyit hogy rálátásom legyen.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 09:04:33 // 87086
A finom gáz megoldás felejtős :-) Nem városi autónak kell, hanem inkább mindenesnek. Városi autónk van, az 100%-osan bevált a célra.
A TI futómű mennyire feltétele az élménynek? Én még csak azzal vezettem 159-et. Szerpentinen állat volt nagyon, azt nagyon élveztem, csak az ülésbe nyomódás maradt el a kanyar kijáratnál. A sima futómű mennyivel "butább" ?
Illetve 1.9-cel vezettem, ami egész jó balanszban volt, nem tolta az orrát, szépen mozgott a fara. Ami meglepett, egy akkora dög kombitól nem vártam ilyen finom far csusszantásokat :-)
Namost 156-nál a 2.4 nagyon felejtős volt az ornehézsége miatt. Azt megfogadtam, hogy soha...
A 159-nél nincs ugyanez? Hogy az 1.9 jó balanszú, a 2.4 meg csak túrja az út jobb szélét és küzd nagyon.
Liquid10-11-2016 08:18:29 // 87085
A 159 nagyon nem városi cikázásra való, a 2.4 főleg nem. Alapvetően 2 féle közlekedésre alkalmas városban:
- finom gáz nem tölt a turbo, nem megy, te leszel az utolsó a lámpánál
- pörgeted, tolod neki, akkor meg durván leugrasz mindenkit
Nincs gond a tankságával, igencsak meg lehet szeretni, viszont szerintem az élvezethez a TI mellett kell 200 ló is.
Városban viszont jó társ tud lenni az automata, többet fogyaszt nyilvánvalóan, de kellemesebb.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2016 08:12:19 // 87084
akkor ne vegyél 59-et, teljesen más, mint a 46/56... ezt meg kell szeretni ami idő utána viszont nehezen száll ki belőle az ember :)))
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2016 08:09:42 // 87083
Kicsit félek tőle, pont a tanksága miatt. Vezettem vagy 100km- en anno egy SW-t. 1.9 volt. Állandóan lefulladtam vele, kín volt kereszteződésből kikanyarodni. Nem is ment igazán. A kanyarban jól feküdt amúgy, a futómű nagyon tetszett (TI volt).
De valahogy rettegek attól, hogy elvesztem azt a hirtelen közvetlen reakciót amit a 146 tud. Semmi se idegesít jobban, mint ha át akarom lőni a szomszéd sávba és nem jön a nyomaték, kelletlenül indul.
Ésszel tudom, hogy cserélni kell, most pl 1 hónapra le kellene tennem a 146-ot (lásd blog). De olyan nehezen megy.. Nekem annyira telitalálat a 146 hogy nehéz lesz magam rávenni valamire ami nem olyan :-) Francba pedig muszáj lesz.
fazek09-11-2016 23:14:40 // 87082
Én a 196 cm magasságommal kényelmesen elférek elöl,és még magam mögé is betudok ülni, igaz hogy ott nem szivesen utaznék több 100 km-t.
Szerintem nem kicsi a beltér.
Csabi09-11-2016 22:42:36 // 87081
A utolsó projektben cserélte a turbót a Tomi, előtte végig a gyárit nyúzta.
Kevered, a generátor a macera, az önindító az egyszerűbb :)
Csabi09-11-2016 22:17:01 // 87080
Az 59 azért nagyobb, hátul ugyan tényleg nincs sok hely, viszont kényelmesen el lehet férni, nem érzem ezt problémának...Nyaralni is elmegyünk babakocsistól, ami meg nem fér be az nem is kell:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.