Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)18-11-2016 10:26:52 // 87478
Na, ezt találtam ami jó lehet: Fuchs Titan GT1 5W-40
Próbálta már valaki? Jó? 2.4-esek, ki mit használ? :-)
b007718-11-2016 10:18:53 // 87477
Köszi, Szerencsére nincs gond a motorral. Nem tudom miért rakhattak akkor már korábban is bele 10w40et. Akkor marad a gyári ajánlás, én is azt tartom jobbnak, csak a futott km miatt gondoltam.
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2016 10:17:34 // 87476
franc.. nem, ez sem dpf barát
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2016 10:17:01 // 87475
Tehát pL:
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
Liquid18-11-2016 10:10:22 // 87474
10W40? az érdekes :)
Tedd bele a gyári ajánlásnak megfelelőt,, ha nem akarsz Selémniát, akkor keress valamit ami tetszik, Ez a sűrűbbet mer sok a km. szerintem egy hülyeség.
Ha nincs semmi gond akkor eleve felesleges trükközni, ha meg gond van akkor azt kell megoldani és ismét felesleges trükközni :)
Csabi18-11-2016 10:10:15 // 87473
10W40 az félszintetikus olaj, ami már a múlté...1.9 esetében a gyári olaj a Selenia WR Pure Energy 5W-30.
Liquid18-11-2016 10:07:30 // 87472
Eredetilieg a WR volt a gyári ajánlás, de az nem DPF kompatible és megváltoztatták WR-PE-re, az meg nem a legjobb a motornak.
Én először WRPE-t rajtam bele, aztán jájöttem, ohgy ha nincs DPF-em mehet bele a sima WR, ha lenne benne DPF lehet keresnék egy olyan olajat ami megfelelőbb (5W40, DPF)
b007718-11-2016 09:53:12 // 87471
Sziasztok, Nekem is olajjal kapcsolatos kérdésem lenne.
1.9 JTD 16V -s motornál (190e km, külföldi) milyen olajat illik belerakni? Amikor megvettem a motortérben lévő olajos cetli alapján 10w40 volt benne, így én is azt raktam bele. Ezzel nem is volt gond, közel egy év alatt mentem vele 10e km-t, most cserélném, De lehet mégiscsak a gyári (ha jól tudom) 5w30 vagy 40-et raknám idén. Szerintetek egy 190e km-t futott motorba jó még a gyári ajánlás (sokan mondták már h x ezer km után már a sűrűbbet szokták)?
Erhard 242 (Pure Energy)18-11-2016 09:50:17 // 87470
jaja ahogy Csabi is írta 5w40 DPF barát olaj a legjobb választás ...
Csabi18-11-2016 09:45:28 // 87469
A gyári ajánlás valamiért figyelmen kívül hagyja azt, h a WR marhára nem csökkentett hamutartalmú olaj(C-s) , ezért a DPF-nek kevésbé fekszik...
Ha már van kimondottan DPF-es autók számára kifejlesztett olaj, én azt használnám. :)
/5W-40 C3 /
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2016 09:22:19 // 87468
Kezdő olajkérdés. A manual szerinti Selénia WR-t megrendeltem bele, de csak nem hagy nyugodni, hogy miért nem a P.E.-t javasolja, hisz dpf-es autó? Gondolom elromlani nem fog a gyári ajánlástól. Csináljam gépkönyv szerint?

Ja egyébként a váltó hang az tényleg szíjhang. Ennyi lemondok :-)
HGabor18-11-2016 08:47:37 // 87467
Köszi a képes beszámolót! Kicsit sajnálom, hogy vágni kell hozzá :-(
Tocke18-11-2016 08:47:23 // 87466
Ha nem tudod kinyitni sehonnan, hát az nehéz eset. Anno a vectrámmal voltam így, ott le lehetett venni a kárpitot és onnam átfordítani a zárat. Nem tudom, a 159-nél hozzáférhetőek e a csavarok zárt ajtónál. A többiek is biztosan tudnak valami ötletet adni.
Tocke18-11-2016 08:33:38 // 87465
Köszönöm Yani a tippet. Ezt már korábban orvosoltam, megfordítottam a gumit és tökéletes lett :-). Ez amit leírtam, nem egyszerű rezonáció. Nagyon hangos tud lenni közepes frekvencián és kizárólag elindulás után pár perccel jelentkezik 5-10 mp-es impulzusokkal. Ezért nehéz lokalizálnom. Hidegen indulva városban soha nem jön elő, viszont ha hidegen egyből országútra megyek, tuti hallani fogom 2-3 km után. Kisegítő fűtés lehet? Csak találgatni tudok sajnos. Minden ötlet érdekel, még egyszer Köszönöm.
detox2018-11-2016 01:09:07 // 87464
Sziasztok! Minap vettem egy 159-est! hátsó ajtót kivülről nem lehetett kinyitni, gondoltam mi baja gyerekzár be van rajta kapcsolva. Erre mondom tekerek az állitoján egyet tudjátok az ajtózárnál de hát volt kettő állitó fül és rosszat forditottam el, most kivülről belülről zárva van és nem tudom kinyitni! Tudja valaki milyen trükkje van ennek hogyan lehet a zárást semlegesíteni? vagy teljesen mechanikus és fel kell szó szerint törnöm a saját autom? ha Valaki tud bármi okosat légyszi segitsen nagyon fontos lenne!!!

Köszi
alfa159d17-11-2016 21:46:52 // 87463
Sziasztok!

Software- s segítségre lenne szükségem. Budapesten vagy vonzáskörzetében esetleg tudtok valakit ajánlani (meg fizethető, de főleg meg bízható) ?
Korábban már említettem hogy indításkor 10-20 másodpercig egyenetlenül járt a motor.
A problémát sikerült meg találni,

" a szívócsonkban található perdületszabályzó sor állítómotorja, hideg indításkor megcibálja a szelepsort. Ez okozta a nehéz indulást és össze- vissza járást. Ha a motor közlőkarját le pattintjuk a hiba teljesen meg szűnik. Az állító motorral minden rendbe van, a kivezérlés nem ok."

Előre is köszi.
Dömpi (il dottore)17-11-2016 21:39:22 // 87462
Tudtommal nincs új forgalmi, simán csak beírják a régibe...de holmap kiderül. Amúgy a szerelőm apukája viszi műszakira, bejáratott helyre, elvileg nem kéne semmi gondnak lennie, de majd kiderül.
Én direkt 159-re való vonóhorgot vettem, de a felszerelés über sz*pás: le kell venni a hátsó lökhárítót, amit csak úgy tudsz megtenni, ha kiveszed a lámpatesteket, mert alatta va 1-1 csavar.

A lámpatesteket a csomagtér felől 3 csavar fogja, amiből egyet csak úgy érsz ha gumikezed van, vagy lleszeded a belső kárpitot.

A vonóhorog csavarjainak a helye a 159-en NINCS jelölve, a legtöbb autón igen. Ergo úgy kell kiméregetni, feljdlölni mindent.

A kipufogó hővédő lemezből ki kell vágni, hogy vissza tudd rakni.

Az ütközéstompító nikecellből szintén.

A lökhárító aljából szintén.

Az elekgronika bekötése nem bonyolult, ha nincs tolatóradarod...nekem szerencsére nincs.
Amúgy ez a horog nekem 83 000,- Ft volt elektronikával együtt. A munkadíj nálam egyedi, mert mindent én bontottam, szabtam majd szereltem vissza, a szerelő "csak" a valódi szakmai részt csinálta: vonóhorog felszerelés, elektronika bekötés.
Amúgy ilyen lett:
avvocato17-11-2016 20:22:34 // 87461
Sőt, most látom a tiédnek még a műszerfala is bőrrel van bevonva!
avvocato17-11-2016 20:21:02 // 87460
Gratulálok én is a tiédhez, nagyon szép, megkíméltnek tűnik.
Giuntini17-11-2016 20:18:55 // 87459
Gratulálok!
WarbiRunner (Gyuri)17-11-2016 19:50:15 // 87458
Gatula! :-) Már én is felvettem a kapcsolatot hétfőn az autó kezelőjével, ezt néztem volna meg először :-D Úgyhogy akkor mindkettőnk szerencséje volt hogy másképp alakult végül.
hg6idn17-11-2016 19:20:58 // 87457
Sziasztok!
Fél év GTV-zés után megfogalmazódott az igényem egy mindenapokban jobban használható Alfára. Pesze nem a GTV helyére, csak mellé. 156-om volt már, így egy korai dízel SW 159-en gondolkodom. Az első évjáratokat jellemeze valamilyen tervezési, konstrukciós hiba, amire figyelnem kell? szerintem 2017 első negyedéve a tervezett beszerzés.
avvocato17-11-2016 19:16:50 // 87456
Még nem vették le, de már a garázsban áll.
RomeoOne17-11-2016 18:40:38 // 87455
A leírása alapján nekem nem ez jutott eszembe. Amit te mutattál, az az enyémen is egy 3 hete jött elő és múlt héten lett az általad leírt módon orvosolva. De ez nem csak 4-5 perccel indulás után jön elő. Valamint, nem vagyok benne biztos, hogy milyen egy csapágyas venti, de én egy kerregő, fordulatszámmal arányos hangra gondolnék. Ez meg inkább olyan, mintha a futómű nyikorogna. Bukkanókon meg sebváltásnál nyekken meg.
Shadin17-11-2016 18:39:33 // 87454
Még mindig fent van a HaHu-n?
yani🍀17-11-2016 18:37:40 // 87453
Gratulálok a vashoz! Nem fogod megbánni.
yani🍀17-11-2016 18:35:06 // 87452
Nézd meg a képen bekarikázott "dobozt"!

A nem látható végén egy lemez villába becsúszik egy gumi. Amikor rezeg a motor nyikorgó hangot tud adni. Kézzel te is tudod mozgatni, így meg tudod nézni ezt a hangot hallod-e.
Ha igen, akkor a gumira egy réteg bandázsszalagot tekerve meg tudod azt szüntetni.
fazek17-11-2016 17:34:33 // 87451
Köszi a segítséget. Dec.elején úgyis aktuális az olajcsere, megnézetem!
avvocato17-11-2016 17:22:23 // 87450
Ma ismét 159 tulaj lettem, nem is akármilyené, hanem egy 2010-es turbo benzina TI-é!Az autó MO-i végig márkaszervízben szervízelt . A korábbi 2.2 jts-hez képest az első tapasztalatok: 130-nál 4e helyett 3e-t forog, sokkal nyomatékosabb, turbólyuk szinte nincs, fölényes eleganciával suhan. A kormánya még közvetlenebb, mint a régié, az úttartása is jobb hála TI futóműnek, a négydugattyús brembók elképesztően lassítanak.Fogyasztás 130-140 között 9,5.A TI ülések nagyon jól tartanak, keményebbek, mint a széria ülések, szinte észre sem vettem a 250km-t.
W.17-11-2016 16:48:34 // 87449
Az olajpumpa gumitömítése cserés lesz! Ezt is Zé.-mester és csapata találta meg, mint hibaforrást! Szerintem vidd el hozzájuk, ne kisérletezz!
Invisible17-11-2016 15:56:37 // 87448
Akkor te egy szerencse-csomag vagy :D
Nekem márciusban játszotta el utoljára, igaz olyan nagy hideg még nem volt eddig.
Kíváncsi leszek, hogy jelentkezik-e, mert márciusban még Castrol Magnatec 5W-30 C2 volt benne, most viszont már Selenia WR Pure Energy 5W30.
RomeoOne17-11-2016 15:48:46 // 87447
Az enyém még sosem csinált ilyet. Zolesz autója produkálta ezt a hétvégén, én nem is értettem, de Roberto vágta, hogy ez vmi 2.0 sajátosság. Remélem az enyémet ezután is elkerüli :D
Haddel17-11-2016 15:09:38 // 87446
Enyém is kiírja egy pillanatra hüvösebb idöben.
fazek17-11-2016 14:35:51 // 87445
Köszi. :-)
Jani721217-11-2016 14:20:48 // 87444
sziasztok egy gyors segitségre lenne szükségem, le volt véve az akku a 159 röl, most viszont nem ismeri fel a kulcsot. Mi ilyen esetben a teendö?
Köszönöm elöre is :)
Invisible17-11-2016 13:03:15 // 87443
Hidegebb időben minden 2.0 produkálja ezt. Elvileg ha csak a nálad is leírt esetben csinálja nincs semmi gond, ne aggódj. :)
fazek17-11-2016 11:45:56 // 87442
Sziasztok! Néha hidegindításkor kiírja a comp hogy: insufficient engine oil pressure stop and turn off engine "elégtelen olajnyomás állítsa le a motort" Az üzenet csak felvillan,majd el is tűnik. Tapasztalt már valaki hasonlót? Mi okozta?
Nivan8417-11-2016 11:25:40 // 87441
Hamarosan kapom vissza :) :)

Tocke17-11-2016 11:15:41 // 87440
Gratulálok, gyönyörű az autód!
Tocke17-11-2016 11:12:51 // 87439
Sziasztok. A segítségeteket kérném. A motortér szélvédő alatti részéből olyan hangokat hallok néha, mint amikor pl egy propeller csapágyas lesz vagy a tengelye kieszi a perselyt és vergődik benne. Elég hangos. Az elindulást követő 4-5. percben jön elő, mintha valami akkor kapcsolna be. Ha a fűtést teljesen kikapcsolom, a jelenség akkor is marad. Van valami ötletetek, mi lehet ez? Köszönöm.
Giuntini17-11-2016 11:11:26 // 87438
Nekem is pár másodpercig hidegen sír az ékszíj. A kettőstömegű helyett viszont én megkaptam az annak hiányából fakadó kellemetlenséget. Egész Európában nem volt automatához "lendkerék" csavar. A majdnem két hónapos állás után Erhard és Pityukoma sietett a segítségemre, és ők gyártatták le. Olyan speciális igénybevételre vannak a csavarok, hogy sehol nem lehetett hozzá kapni. Ők találták meg azt a céget, ahol legyártották.
Liquid17-11-2016 10:53:40 // 87437
Nem értek a fizikához ennyire :)
Úgy emlékszem kb 1kg volt a differencia a gyári sokküllős 17-es 255/55R17 és a TI 245/40R19
WarbiRunner (Gyuri)17-11-2016 10:46:54 // 87436
Na ez a durva, ahogy ebbe befér a garnitúra :-)
Akkora malomkerekek, hogy most konkrétan tel van a kis műhelyem Ti kerekekkel. A fagy miatt a leandereket is be kellett pakolni, így most egy kortárs installációra jobban hasonlít az egész mint egy műhelyre :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-11-2016 10:42:22 // 87435
Az. :-) Belülről nem voltam benne biztos, hogy mit hallok alapjáraton, mintha valami... Nyitott géptetővel belehallgattam és megnyugodtam, na mondom ebben a lendkerék tuti, ennek semmi hangja. Végülis az alap megállapítás tökéletes, tényleg nincs hangja. Azt nem tudhattam hogy pontosan azért, mert nincs is benne :-)
Bele se gondoltam igazán, csak rutinból egyből az általam nagyon utált gonosz alkatrészt kezdtem kifülelni.
Persze még ezek után kiderül, hogy nem a váltó sír, hanem a gumi szíj nyafog, és én lemondok :-) Beiratkozok történelem-filozófia szakra és felteszem a jófogásra a szerszámaimat az utolsó csavarhúzóig. És holnaptól villanyszerelővel cseréltetem a villanykörtéket is. :-D
RomeoOne17-11-2016 09:56:48 // 87433
De a kisebb átmérő miatt még így is lehet, hogy kisebb a tehetetlenségi nyomatéka és könnyebb megforgatni, mint a 19"-es Ti-t. De ja, egy kevesebb küllős, rendelkezik ezzel az előnnyel.
Liquid17-11-2016 09:33:06 // 87432
Ez így van, várom is nagyon a tavaszt mindig :)
Amúgy a sokküllős 17-es nehezebb mint a TI felni.
_Ata_17-11-2016 09:21:36 // 87430
Gömbfejet + lengőkart kell cserélnem, emiatt nyikorog jobb elölről. Nem tudjátok, hogy TI verzióhoz ua. kell mint az alap 159 modellhez?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.