Forum >> 159

ZoliNix30-05-2017 15:28:54 // 95376
Szia Gyuri!
Nekem így van. Fogyasztásban nem vettem észre, kint pl. taliról hazafelé 5,5, másnap reggeli város 8,8, ez kiírás előtt is ilyen volt.
Előtte minden regent észrevettem, pillanatnyi felment 20-25-re, viszont kiíráskor gondolom más progit rakott fel mert kb. 8000 Km alatt egy kezemen tudom számolni ahányszor elkaptam.
A Fiatnál azt mondta a szervízvezető (akinek szintén 159-e van) ne foglalkozzak vele, használjam, majd csinálja a dolgát.
Tényleg nem foglalkoztam mostanában vele, és mióta ki lett iktatva a megakadt EGR ami miatt nem indult el, egyszer sem volt gondom vele. (kopp-kopp)
droberto30-05-2017 15:13:07 // 95375
Normál üzemben (jártam úgy fél évet), ezekre nincs hatással.
De könnyen ki tudod próbálni te is: A működtető részt (feket bordás hengert) lefordítod (2 csavart kiszedsz, a 3.-at kilazítot, 180°-al elfordítotd, majd visszahúzod a 3. csavart).

Egyébként van gondod, vagy csak kíváncsi vagy? :)
Hardy30-05-2017 14:34:46 // 95374
Én 100000 ért vettem a négyet Érden. Teljesen hibátlan csak fel kellett rakni. Még a színe is olyan volt mint amit szerettem volna.
WarbiRunner (Gyuri)30-05-2017 14:16:30 // 95373
Olyan tapasztalata van e valakinek, hogy csak az egeret irtotta ki, de a dpf bent maradt? Hogy alakult a fogyasztás, regenerálások időköze?

Gyanús nekem ez az egr... Van egy teóriám, miszerint elég az egeret kinyírni és a dpf-el sem lesz többé gond.
psychoati30-05-2017 13:45:49 // 95372
A kecske fáját! Pedig nagyon reménykedtem. :-)
antonov30-05-2017 13:35:47 // 95371
Vagy egy 55344192 kódszámú műanyag krómozott csövecskén 11600 forintba. Jó kérdés.
Liquid30-05-2017 13:27:43 // 95370
Azért nem mindegy hogy van kialakítva, megmunkálva, hogy minden passzoljon, ne eresszen se ki se be, ésatöbbi. Ha megvan a rajz egy esztergályos is meg tudja csinálni.
De ha már itt tartunk, akkor szinte bármely alkatrész erősen túl van árazva, mert pl. mi kerül egy darab fröccsöntött műanyagon 6000ft-ba, amit ülés magasságállító karnak hívnak...
antonov30-05-2017 13:10:33 // 95369
Kezdjük kicsit túltolni a témát. Szerintem drága, szerintetek nem. Ennyi az egész. Egy ebayen árult utólagos hack és a Giulia között én nem húznék párhuzamot.
RomeoOne30-05-2017 13:00:25 // 95368
Ez nem négy fémdugó. Ez négy 159 alkatrész, amit a know-how birtokában terveztek meg és alakítottak ki. A know how árát fizeted meg, nem az anyagét
Bár ha te is a tudás és képesség birtokában vagy, hogy hogyan kell ezeket egy fém munkadarabból kialakítani, akkor persze felesleges megvenned :)
Ha így nézzük, végülis a Giulia QV is drága, ahhoz képest, hogy csak egy rakás karbonszál, meg alumínium, műanyag, meg miegymás.
antonov30-05-2017 12:40:59 // 95367
Négy fémdugóhoz képest szerinte drága, igen, de igényes. ; )
Liquid30-05-2017 12:39:43 // 95366
hmm nemrossz
csokagm30-05-2017 12:29:51 // 95365
Ha valaki patkót keres.
Ez szerintem reális áron van. Patkó
WarbiRunner (Gyuri)30-05-2017 12:23:39 // 95364
Én csak az oxigénre tudok tippelni. A turbónyomást elveszi, hogy az EGT feljebb menjen, de ezzel a légfelelsleg is kevesebb lesz. BIztosan az egyenletes áramláshoz is köze van. Az sem mindegy, hogy az a légfelesleg átlag mennyi időt tölt a DPF-ben. Lehet jobb a gyorsítás-lassítás általi koncentráció változás (valahogy így képzelem), mint az egyenletes áramlás.
Egyébként most belenéztem a programba. Elég brutál. Még EGR cleaning ciklus is van benne, valamiképp pulzáltatja a szelepet.
pettinke30-05-2017 12:21:07 // 95363
és nem :-) nem férsz hozzá.
psychoati30-05-2017 11:54:04 // 95362
És ott egy kérdőjel van. Tehát: És ez a mutatvány szívósor le-felszerelés nélkül kivitelezhető? :-)
psychoati30-05-2017 11:53:02 // 95361
És ez a mutatvány szívósor le-felszerelés nélkül kivitelezhető. Tervezem én is a ledugózást, de a szívósor mozgatását elbliccelném.
159 Indigo Gray 2.4 Monster30-05-2017 11:15:20 // 95360
Ez nem drága, ha nem magad csinálod a szívósor le fel szerelést na majd az drága lesz. Jó pár órás meló pláne ha előtte még jól ki is akarod pucolni amit érdemes ha már egyszer lent van :)
droberto30-05-2017 10:34:02 // 95359
Én kevesebbre emlékszem.
Majd csekkolom. :)
droberto30-05-2017 10:32:19 // 95358
Így van, elvileg az jobb a motornak. Viszont valamiért a szűrőnek rosszab. Vagy a matek nem jön ki egy változó miatt.
Autópályán, városon kívül kevesebb a regenkori többletfogyi, mert kevesebbet kell utóbecsekendeznie (melegebb a motor), hogy elérje a kataliztor a 600+-os hőmérsékletet.
Itt van egy korábban végzett mérésem.
pettinke30-05-2017 10:27:05 // 95357
olvass mégegyszer: kiirtani =/= kiiratni :-)
FinnMate30-05-2017 10:22:17 // 95356
Javítsatok ki, ha tévedek, de ledugózáshoz én úgy tudom semmit nem kell kiíratni. Egyébként van a facebookon egy alfás srác, Orovecz Roland a neve, a profilképén alfák vannak, szóval felismerhető, Ő árul 13 körül. Az ár majdnem ugyan az mint az uk ebay ár, de legalább az már otthon van.
pettinke30-05-2017 10:20:17 // 95355
12e HUF az egész autó értékéhez képest drága? hát ... végülis láttam már szervizt, ahol pillanatragasztóval 20 Ft-ost tettek a lukra ...
antonov30-05-2017 09:30:43 // 95354
Köszönöm, mondjuk gondnolom azt eleve nem árt kiirtani. Ezt néztem. Mondjuk rohadt drága.
WarbiRunner (Gyuri)30-05-2017 09:07:02 // 95353
Én biztos nem piszkálnám. Égesse ki, ahogy gyárilag programozták. Nekem nem tűnik úgy, hogy autópályán jobban kiégeti. Inkább csak kevesebb beavatkozással égeti ki. Épp hogy megemeli a fogyasztást, picit esik a töltőnyomás. Valószínű, hogy a motornak az ilyen regenerálás árt legkevesebbet.
Egyébként simán kipöffenti városban, országúton, mindenhol. A hőfok és az időtartam is kb mindig ugyanaz és a végeredmény is 20% körüli. Gyanítom, hogy a városi dugó az ami leginkább megöli, illetve a sok rövid út miatti soha be nem melegedés.
A hőfokot nyilván könnyebb összehozni egy jól átmelegedett motoron, autópályás üzem közben, után.
pettinke30-05-2017 08:59:47 // 95352
szívósoron az örvénycsappantyúk mozgatójának tengelye szokott szelelni, amitől nagyon rossz a hideg alapjárat. ki kell irtani, le kell dugózni.
dehát látatlanban ez is csak egy tipp :-)
antonov30-05-2017 08:46:24 // 95351
Lenne egy kérdésem hozzátok: reggelente hidegindításnál négyből háromszor sántítva jár a motor, nem durván, csak úgy éppenhogy, aztán kb mindig ugyanott (elhagyva a budakalászi halál körforgalmat) nyomtalanul megszűnik. Csatikat mozgattam már, sikertelenül. Tudom, hogy a távgyógyítás elég nehéz, de nincs ötletetek merre indulhatnék?
droberto30-05-2017 08:09:26 // 95349
Hát nem a Gajdántól. :)))
Hanem szakcikkekből, pl.:

DPF - Diesel részecskeszűrő
DPF - regenerálás
szekkyy30-05-2017 07:05:58 // 95348
"620 C és 20%-ra ment vissza az eltömődöttség mértéke." ...."nálam olyan 280 C a dpf hőmérséklete."
Ezeket Te honnan látod? Van valami beépített kütyüd vagy menet közben olvassa valami az adatokat?
Giuntini30-05-2017 00:17:09 // 95347
Nekem is kb. úgy regenerál. Szerintem a pályán sokkal jobban képes kiégetni a kormot, csak azt nem tudom, melyik a hatásosabb, visszarakni az automatát 5-be, és nem engedni fölkapcsolni, vagy 6-ban úgy, mintha mi sem történne. Mert józan paraszti ésszel gondolkodva, mikor a tempomat küldi felfelé emelkedőn 6-ban, akkor kormolja ismét a DPF-et. Azt viszont észrevettem, hogy OMW prémiummal nő valamelyest a regenek közötti etapok hossza.
Marseus29-05-2017 22:38:41 // 95346
:-D nem baj,mind a hárman benne voltatok. Bocs droberto.
RomeoOne29-05-2017 22:11:42 // 95345
droberto blogja, de köszi :D
Marseus29-05-2017 20:53:08 // 95344
Bocs,h nem válaszoltam vissza nektek,de kimentem és végül addig rántgattam,h lejött. Tulajdonképp az oldalpatentok szívattak illetve azt nem tudtam,h hogyan fog engedni de minden rendben ment szerencsére elég lágy anyagból készítették,még1x kösz a segítségetek:-))romeonak is!
csokagm29-05-2017 20:48:37 // 95343
Tudtok esetleg ajánlani valakit, aki horpadásokat húz ki? Van 2 apró horpadásom, kihúzatnám őket.
Marseus29-05-2017 20:48:36 // 95342
Kösszönöm a segítséged,nagyon részletes és szemléletes volt a blogod,még1x kösz.
Morfiusz Cédula29-05-2017 19:51:25 // 95341
Rámentem a fogyasztásra. ;)
Csabi29-05-2017 19:38:11 // 95340
Az tényleg nyugis, azt hiszem 150 nél néztem 400fok körül...
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2017 18:37:33 // 95339
Illetve majdnem stimmel, mert így csak kb 400 km jön ki.
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2017 18:35:23 // 95338
Ja, igaz, ha 100km után 40% az végül is stimmel. Kb 500-anként regenerál.
Morfiusz Cédula29-05-2017 16:03:32 // 95337
Nekem az elmúlt 3 regenerálás mind autópályán történt. 10 perc, 620 C és 20%-ra ment vissza az eltömődöttség mértéke. Kb 1,5 litert nő a pillanatnyi fogyi regen alatt. Nyugis pálya menetben nálam olyan 280 C a dpf hőmérséklete.
Csabi29-05-2017 15:38:58 // 95336
"Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C".

Alapjáraton annyi. Terhelésnél max 500ig felmegy....Függően, hogy mennyire nyomod a gázt
Csabi29-05-2017 15:36:11 // 95335
Vasárnap pályáztam én is, és ugyanezt figyeltem meg 11-12 között mozgott az átlagfogyi. De ez azért van szerintem, mert autopályás terhelés mellett amúgy is 400-480°C körül van a DPF hőmérséklete, így már viszonylag nem sok többlet kell a ~620°C-hoz..
A regeneráció végén pedig, minden esetben 20% körül ugrik vissza, kivéve az erőltetett regen, akkor 70%...
Egy erőltetett regenkor amikor viszonylag kicsi a gázáram a 3500 as fordulat ellenére 1perc alatt kiégeti a DPF-et, HA megvan a hőfok.

zöld vonal -hőfok
sárga vonal- tömődöttség (nyomáskülönbség)
A tíz perc regenerálás szerintem egy nagy tartalék a rendszerben....Nyilván városban már nehezebben állnak össze a feltételek...
David | Centocinquantanove29-05-2017 15:24:43 // 95334
Ez a 600°C honnan?
Nem okoskodásból kérdem, hanem érdekelne a téma...
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2017 15:19:27 // 95333
Megnéztem gyorsan, a legutóbbi regeneráció 99km-rel ezelőtt volt. Észre is vettem hazafelé az M3-mason az enyhe turbónyomás csökkenést, viszont meglepő módon a fogyasztás kevésbé emelkedett meg, mint mondjuk egy országúti, vagy városi regen.-kor, ezért nem is voltam benne biztos, hogy tényleg az volt e. A 9.5-10l helyett 11-11.5-öt írt, és a turbónyomás sem esett annyira le, mint korábbi regen.-eknél amit észrevettem.

Tempomat 150-nel jöttem, ami ha jól rémlik kb. 2400-as fordulat. MOst megnézve 99km-rel később már 40%-os eltömődöttséget ír úgy, hogy a 99-ből 80km tempomat 150, a többi nagyon lájtos város.

Tehát gyanítom, hogy valami oknál fogva az autópályás regeneráció nem pucolja ki ugyanúgy a DPF-et, mint egy városban elkövetett. Egy korábbi már félig városan történt regeneráció után 20% körüli tömődöttséget láttam pl..

A hőfok 630 fok volt, az időtartam a szokásos szinte kerek 10 perc. Tehát valószínűleg nem a hőmérséklet volt kevés.

Én arra tudok gondolni, hogy elég ugyan a korom (és egyebek), de kell neki a gázáram ami kifújja a rendszerből az égéstermékeket, hogy hatékony legyen a pucolás. Plusz oxigénre is szükség van az égéshez amit a motor által fel nem használt légfelesleg kéne, hogy biztosítson.
A gázáram is gyorsításkor nagyobb, és a turbó is többet tölt, és ha épp nem nyélgázon égetjük a zokszigént, akkor több is marad a DPF-nek is.

A 2000-2500-as fordulathoz az automata egyáltalán nem ragaszkodik. Ha annyira fontos lenne, regen-kor nem váltana el.
David | Centocinquantanove29-05-2017 15:12:46 // 95332
Video

Nagy csodák nem hangoznak el, de van egy két érdekes adat...
Smith29-05-2017 14:45:49 // 95331
Azért, hogy lásd, hogy Ő ilyen egyéniség, hogy érezd a lelkét :)
Liquid29-05-2017 14:37:46 // 95330
Azért van benne valami... Főleg akkor ha megküldöd pályán, majd lelassítasz, ilyenkor még minden forró, de nincs már menetszél.
Az továbbra is kérdés, mért pont hazaéréskoz szivat mindenkit? :)
droberto29-05-2017 14:30:26 // 95329
Most már úgy gondolom, hogy tényleg nem kell az a lámpa. :)
(Csak az ilyen anomáliák zavarnak, hogy mindig a városban akarja csinálni)
Egyébként pedig a 1.6-nál, 2.0-nál az egész kipuffgáz kezelő rendszer (HW-SW) teljesen más, ott nem sok ilyen gondról hallani.
A legproblámásabb a 2.4, majd az 1.9.
droberto29-05-2017 14:26:44 // 95328
A korom, kén és szulfáthamu 600°C felett ég.
Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C.
Az viszont igaz, hogy a koromtermelődés a megtett út függvényében autópályán a legkevesebb.
Most kettő dolgot gondolok a pályás letérdeléseket illetően:

1. Autópályán haladáskor és egyéb nagy tömegáramú esetben (lásd: amikor regenkor Pityu és én is próbálta az optimálisnak mondott 2.000 -2.500 fordulatot tartani bedöglött a szűrő rendszerünk) nem tud/szeret pucolni.

2. A tömödési százalék számításnál, autópályán a képlet valamely változójának értéke a megszokottól (referenciától) eltérően jelentkezik. Ekkor egy adott százalék értékhez egy magasabb deltaP érték tásul mint általában. Így fordulhat elő, hogy a rendes, és némely esetben (lásd az én esetem) még a kényszerített regeneráció sem tud lefutni, mert akkor már nagyon el van tömődve a szűrő.
RomeoOne29-05-2017 14:14:07 // 95327
Hogyne lenne kényszerregen. Bár az nem egy olyan dolog, amit túl gyakran szeretnél nyomkodni szerintem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.