Forum >> 164-166
DieselManiaco(NagyVad)17-10-2017 11:28:02 // 81129
Forditva. Egy szar Aisin van benne ami 330Nm tud. Hat olyan is. Gyarilag nyomateklimitalt program,380Nmrol 330Nm-re...
vologya[kendács mester]17-10-2017 09:09:24 // 81128
Csak poénkodok! :-) Mióta a V6 áll a garázsban tiszta genyó vagyok :-) Mikor V1ö esem volt , akkor vesztettem el az összes barátom! :-)
Mellékesen milyen váltó van a Diesel Sportronicban? Gondolom nem ez a ZF 4HP20, mert ez csak 350Nm -t bír. Gondolom a D többet nyom neki!?
Mellékesen milyen váltó van a Diesel Sportronicban? Gondolom nem ez a ZF 4HP20, mert ez csak 350Nm -t bír. Gondolom a D többet nyom neki!?
DieselManiaco(NagyVad)17-10-2017 08:59:16 // 81127
Hmmm...merész kijelentés...😁
vologya[kendács mester]17-10-2017 08:19:34 // 81126
Sokat eszik, sokat eszik, de legalább nem is megy! :D
DieselManiaco(NagyVad)16-10-2017 19:21:41 // 81125
Ugyan...8,2 😁
gecsa16-10-2017 19:01:37 // 81124
Sokat eszik,azt is a drágábbikból. :D
DieselManiaco(NagyVad)16-10-2017 11:51:43 // 81123
Senkit sem érdekel jóárasított 166 20V Sporttronic?
Bilux15-10-2017 08:34:55 // 81122
Bilux15-10-2017 08:04:00 // 81121
Nem az való bele csak a mobil jó
gecsa11-10-2017 21:50:30 // 81120
No para. Olyan,mint a lego. Valószínű,hogy akkor összerohadva sincs semmi. Nekem egyedül egy nap volt kényelmesen sörözve mellette mind a négyet cserélni.
vologya[kendács mester]11-10-2017 14:15:48 // 81119
Kösz az infót. Hát remélem nem lesz annyira szörnyű. Múlt éven mikor a hátulját cseréltem (lengéscsillapítót is), a szerelőm nem szólt, hogy nagyon gajra lenne. Kiderül.
vologya[kendács mester]11-10-2017 14:11:49 // 81118
Köszönöm az infót. Én is Tutela -ra emlékszem a kézikönyvből, de ahogy az angol és német fórumokat járom, mindenütt az irják, hogy ebbe a váltóba "természetesen csakis Mobil ATF LT 71141". Ezen hezitálok még. Drágább is mint a Tutela.
kapeka (Nagyvad)11-10-2017 09:00:21 // 81117
Váltó:
Tutela GI/E, ez a gyári (a HP20-at váltotta fel). Elbaltázni tudtommal nem nagyon lehet, van rajta szintjelző, szépen fel lehet tölteni. A mennyiséget sehol nem írják, emlékeim szerint szűk 5 liter fért bele. Nálam anno a főtengely szimmering csere miatt egyszerűbb volt kivenni a motort is, így könnyebben hozzá lehetett férni és kifolyatni is könnyebb az olajat, de ez nem feltétel... :-)
Tutela GI/E, ez a gyári (a HP20-at váltotta fel). Elbaltázni tudtommal nem nagyon lehet, van rajta szintjelző, szépen fel lehet tölteni. A mennyiséget sehol nem írják, emlékeim szerint szűk 5 liter fért bele. Nálam anno a főtengely szimmering csere miatt egyszerűbb volt kivenni a motort is, így könnyebben hozzá lehetett férni és kifolyatni is könnyebb az olajat, de ez nem feltétel... :-)
gecsa11-10-2017 06:57:41 // 81116
Hátsó rugó.
Légkulcs legyen. Kalaptartót ki kell venni. Bölcsőt le kell engedni. Kell rugóösszehúzó is mindenképp. Minden adja magát. A felső tányér szét lesz rohadva,ha még nem volt xserélve. Beszerezhetetlen, csak gyáriban,ha szerencséd van. Drága.
Légkulcs legyen. Kalaptartót ki kell venni. Bölcsőt le kell engedni. Kell rugóösszehúzó is mindenképp. Minden adja magát. A felső tányér szét lesz rohadva,ha még nem volt xserélve. Beszerezhetetlen, csak gyáriban,ha szerencséd van. Drága.
vologya[kendács mester]11-10-2017 05:48:52 // 81115
Üdv cartársak.
1. Érdekel minden infó, amit a ZF váltó olajcseréjéről elő lehet ásni. Főleg arról, mit lehet elbaltázni. Nem én fogom csinálni nem kell félni, de az ebben a váltóban még az aktuális szerelőm sem cserélt. Esetleg ajánlott olaj?
2. Hátsó rugó csere. Gondolom C oszlop bontás belülről?! Valami amire jó figyelni.
Ha van valakinek ezekről valami a blogjában, azt megköszönném előre is.
1. Érdekel minden infó, amit a ZF váltó olajcseréjéről elő lehet ásni. Főleg arról, mit lehet elbaltázni. Nem én fogom csinálni nem kell félni, de az ebben a váltóban még az aktuális szerelőm sem cserélt. Esetleg ajánlott olaj?
2. Hátsó rugó csere. Gondolom C oszlop bontás belülről?! Valami amire jó figyelni.
Ha van valakinek ezekről valami a blogjában, azt megköszönném előre is.
Petya196807-10-2017 18:48:55 // 81114
Sziasztok!
Segítsetek légyszi.
Menet közben megállt a kilométerórám és ezzel egy időben felvillant a motorcheck visszajelző is. Kb. 10 mp után a kilométeróra helyreállt a check továbbra is világít. Semmi egyéb szokatlan nem érzékeltem azóta sem.
Szerintetek mi lehet a probléma? Hétfőnél előbb nem tudom kiolvastatni.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Segítsetek légyszi.
Menet közben megállt a kilométerórám és ezzel egy időben felvillant a motorcheck visszajelző is. Kb. 10 mp után a kilométeróra helyreállt a check továbbra is világít. Semmi egyéb szokatlan nem érzékeltem azóta sem.
Szerintetek mi lehet a probléma? Hétfőnél előbb nem tudom kiolvastatni.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Bilux03-10-2017 16:24:20 // 81113
Kérdés két hátsó ajtó központi zárja nem zár nem nyit. Van ennek külön biztosítéka vagy hol keressem a hibát? Első kettő jól működik. Eddig a hatásókkal sem volt baj.
Szerk.: Jobb hátsót ha kilincsel kinyitom belülről akkor nagyon gyengén megmozdul lefelé záráskor. Egyszerre szart volna be a két hátsó szerkezet!?
Szerk2.: Most már egyáltalán nem csinál semmit a két hátsó....
Szerk.: Jobb hátsót ha kilincsel kinyitom belülről akkor nagyon gyengén megmozdul lefelé záráskor. Egyszerre szart volna be a két hátsó szerkezet!?
Szerk2.: Most már egyáltalán nem csinál semmit a két hátsó....
Nyic02-10-2017 11:15:29 // 81112
Azt hiszem meg is van a válasz.
http://www.webastoszerviz.hu/gyik_pot.htm
http://www.webastoszerviz.hu/gyik_pot.htm
Nyic02-10-2017 07:54:15 // 81111
Sziasztok! Lenne egy hülye kérdésem. A kocsi motorháztetején belül van egy webastós matrica. Eddig nem is figyeltem rá, de most, hogy jönnek a hidegek, úgy tűnik, mintha tényleg lenne benne valamiféle állófűtés vagy fűtésrásegítés. Kicsit zümmög valami, meg érezni egy kicsit más(füst?) szagot. A víz 2 kilóméteren belül már 60 fokos.De nincs semmi kapcsoló benne(automata lenne?).Szóval nem igazán vágom, de ha így van akkor még egy plusz funkció(hurrá).
zbence26-09-2017 09:54:44 // 81110
Nagyon szépen köszönöm, sajnos se helyem, se tapasztalatom, se megfelelő szerszámom nincs, hogy magamnak csináljam meg, csak tisztában szerettem volna lenni vele, hogy mekkora munkával jár, illetve, hogy kit keressek meg ezügyben. :)
Nyic26-09-2017 08:01:55 // 81109
Köszi. Van egy másik karom ami szintén rossz, a fehér izét már kiszereltem én is nézegettem, hogyan lehetne megemelni a karmokat. Szóval jó úton haladok. Köszi.
kapeka (Nagyvad)25-09-2017 21:12:56 // 81108
Nincs róla képem, bár hasznos lett volna annak idején készíteni.
Van egy - azt hiszem fehér színű - gyűrű, ezen fordulnak el a karok. Ezen a gyűrűn 2 ponton van egy-egy kiugró rész, ezek ugrasztják vissza az indexkar körmeit. (Bocs a szakszerűtlen megfogalmazásokért, ha szétszeded, érteni fogod.) Ezek a kiugró részek kopnak meg túlságosan, ezért picit megtoldottam a felületet, mégpedig gemkapcsot olvasztottam bele ügyelve arra, hogy az indexkar körme ne akadjon meg benne, de azért jobban emelje ki.
Összességében nem nagy dolog az egész szerelés, a kormány kiszerelésétől a visszarakásig megvagy egy órán belül, már ha a kormány könnyen lejön... :-)
Van egy - azt hiszem fehér színű - gyűrű, ezen fordulnak el a karok. Ezen a gyűrűn 2 ponton van egy-egy kiugró rész, ezek ugrasztják vissza az indexkar körmeit. (Bocs a szakszerűtlen megfogalmazásokért, ha szétszeded, érteni fogod.) Ezek a kiugró részek kopnak meg túlságosan, ezért picit megtoldottam a felületet, mégpedig gemkapcsot olvasztottam bele ügyelve arra, hogy az indexkar körme ne akadjon meg benne, de azért jobban emelje ki.
Összességében nem nagy dolog az egész szerelés, a kormány kiszerelésétől a visszarakásig megvagy egy órán belül, már ha a kormány könnyen lejön... :-)
forrasr25-09-2017 19:32:53 // 81107
Júliusban cseréltem, az a javítási lehetőség, hogy ki kell cserélni másikra, olyanra ami jó, leginkább új a legjobb. Le kell szerelni hozzá a motor jobb oldaláról mindent, hosszbordást, vezérlést, klímakompresszort is el kell szabadítani. A legjobb ha a bölcső is lekerül, akkor viszont fel kell függeszteni a motort. Ha nem szeded le a bölcsőt akkor felfele kell húzni a motort egy 5 centit kb-(motortartó bakokat fel kell szabadítani hozzá) és nagy szívás levenni az olajteknőt, még nagyobb úgy visszatenni, hogy ne szivárogjon a tömítése. Amikor fel van szabadítva az olajteknő le kell engedni egy 5 centit kábé, többet nem is jön a bölcsőtől, akkor pont befér a kezed kivenni a szívókosár csavarjait utána beleesik a teknőbe, akkor lejön az olajteknő nagy nehezen, de csak egyféle módon.(ez nincs ha lejön a bölcső-akkor simán lejön lefelé) olajteknő levétel előtt az olajszintjeladót hátulról ki kell venni, meg a nívópálcát is-ha van benne webasto akkor ezeket is szívás kivenni mert elég kevés a hely. Ha benne van még a kiegyenlítő tengely akkor figyelni kell arra, hogy szinkronban legyen a motorral-van jel erre a meghajtáson. Blogomban van erről pár fotó meg némi írás is.
Nyic25-09-2017 19:20:52 // 81106
"Az indexkar visszaugrásának hiánya is természetes jelenség, ezt házi barkács módon oldottam meg én is."
Szia! Ezt, hogy javítottad?
Szia! Ezt, hogy javítottad?
gecsa25-09-2017 16:32:33 // 81105
Ja,ilyesmit olvastam már valahol én is! :D De az jogvédelem alatt áll! :D
zbence25-09-2017 14:22:29 // 81104
Sziasztok!
Valaki találkozott már esetleg tapasztalati úton a 136 lovas 2.4JTD-k típushibájának számító olajpumpa lánc csörgésével? Szívesen fogadnék ennek javításával kapcsolatos tippeket. :)
Valaki találkozott már esetleg tapasztalati úton a 136 lovas 2.4JTD-k típushibájának számító olajpumpa lánc csörgésével? Szívesen fogadnék ennek javításával kapcsolatos tippeket. :)
vologya[kendács mester]25-09-2017 13:48:01 // 81103
Nem tudnék! :-) Bár a tiédre rá is férne! :-) Úgy olvastam valahol a blogomban, hogy az segít, ha jó vastagon fújod, mert akkor könnyebben lejön :-)
gecsa25-09-2017 12:53:50 // 81102
Gobdolkoztam a plastidipen,hogy telibe kellene fújni az enyém tudnál benne segíteni? :D
vologya[kendács mester]25-09-2017 08:41:51 // 81101
Még annyit tennék hozzá, hogy... semmit! :-) Ezt így le kell menteni, és a következő érdeklődőnek bemásolni. Lassan már komoly értéket fog képviselni egy jól karbantartott V6-os (nem olyan mint az enyém, hanem egy rendes).
DieselManiaco(NagyVad)24-09-2017 09:02:08 // 81100
Ha érdekel eladó a 20V Sporttronicos nagyvadam.
kapeka (Nagyvad)24-09-2017 00:08:15 // 81099
Az automatát nézve a benzineshez való 4 sebességes ZF a jobb, a dízelhez való 5 sebességes Aisin érzékenyebb, több az elhalálozás és kevés az alkatrész hozzá. Olajat természetesen a gyári előírással ellentétben illő időnként cserélni, így örökélet + 1 napig tart (a ZF). KIVÉVE, ha a beépített hibafaktornak köszönhetően a fűtőradiátor elkezd folyni és ezzel kinyírja a váltóvezérlőt, ami pont alatta helyezkedik el.
A futómű rendbe hozható, tisztán pénz kérdése és attól függően, mekkora kerékkel szeretsz járni (és milyen úton), pár ezer és pár 10 ezer km között bír.
A kormánymű is előbb-utóbb elhalálozik, sok autó már túl van legalább egy cserén, de egyszerűbb felújítani, mint egy másik bontottat beletenni szerintem.
Népszerű hülyesége még a klíma idétlenkedése: bedob egy hibakódot, utána (nálam pl. a full automata mód) a következő motorindításig valamilyen funkció nem működik. Sokszor egy állító kar törése okozza. Apróság, de nagy szívás javítani.
Az indexkar visszaugrásának hiánya is természetes jelenség, ezt házi barkács módon oldottam meg én is.
A V6-ot ismered, a karosszéria egyáltalán nem problémás (ha nem volt törve, nincs rozsda), az elektromos gondok sem jellemzők, csak "nem szakszerűen" szerelt esetekben. Talán a facelift nagyobb hátránya a nagyon drága fényszóró, ha véletlenül valami történik vele.
Mindent egybevéve, egy elhanyagolt példányt lábra állítani horror, a jó állapotút fenntartani sokkal könnyebb, de ahogy itt már régen elmondták: "Akinek futja majomra, teljen banánra is!" :-)
A futómű rendbe hozható, tisztán pénz kérdése és attól függően, mekkora kerékkel szeretsz járni (és milyen úton), pár ezer és pár 10 ezer km között bír.
A kormánymű is előbb-utóbb elhalálozik, sok autó már túl van legalább egy cserén, de egyszerűbb felújítani, mint egy másik bontottat beletenni szerintem.
Népszerű hülyesége még a klíma idétlenkedése: bedob egy hibakódot, utána (nálam pl. a full automata mód) a következő motorindításig valamilyen funkció nem működik. Sokszor egy állító kar törése okozza. Apróság, de nagy szívás javítani.
Az indexkar visszaugrásának hiánya is természetes jelenség, ezt házi barkács módon oldottam meg én is.
A V6-ot ismered, a karosszéria egyáltalán nem problémás (ha nem volt törve, nincs rozsda), az elektromos gondok sem jellemzők, csak "nem szakszerűen" szerelt esetekben. Talán a facelift nagyobb hátránya a nagyon drága fényszóró, ha véletlenül valami történik vele.
Mindent egybevéve, egy elhanyagolt példányt lábra állítani horror, a jó állapotút fenntartani sokkal könnyebb, de ahogy itt már régen elmondták: "Akinek futja majomra, teljen banánra is!" :-)
gecsa22-09-2017 20:40:46 // 81098
Minden van,ha nem új,akkor bontott.
Blade22-09-2017 19:59:36 // 81097
Faceliftest néztem mindenképp, a futóműhöz minden alkatrészt be lehet szerezni? Még úgy általában kapható hozza minden?
gecsa22-09-2017 19:28:02 // 81096
Az első szériások hajlamosak már rohadni,első körben a hátsó sárvédőív és a küszöb találkozásánál. Kormánymű lehet érdekes pont még. Szar futómű nem a világ vége,de jó alkualap.
Blade22-09-2017 17:36:10 // 81095
Köszi, pénz az természetes, a V6-ot meg ismerem:)
gecsa22-09-2017 16:12:04 // 81094
Legyen pénzed rá, akkor minden jó lesz. :) ez hatványozottan igaz a v6 esetén. Nézz árakat pl vezérlés,futómű, ilyesmi. Komolyabb típushibát nem tudok,csak a szokásosak. Az automaták jók.
Blade22-09-2017 12:55:33 // 81093
Sziasztok, felmerült egy 166 vásárlása, ebben kérnék segítséget, mert nem ismerem a típust :)
Automata váltós kell ez fix. Mire kell figyelni, mennyire megbízható az automata váltó? Melyik automata a jobb, a 2.4-es vagy a 3.0V6-os féle?
Vannak a 166-nak komolyabb típushibái? Alkatrészeket gond nélkül be lehet szerezni, komoly költség a fenntartása?
Köszi előre is a válaszokat
Automata váltós kell ez fix. Mire kell figyelni, mennyire megbízható az automata váltó? Melyik automata a jobb, a 2.4-es vagy a 3.0V6-os féle?
Vannak a 166-nak komolyabb típushibái? Alkatrészeket gond nélkül be lehet szerezni, komoly költség a fenntartása?
Köszi előre is a válaszokat
vologya[kendács mester]22-09-2017 10:43:31 // 81092
Ha ezt tudná a maffia, akkor csak ezzel járnának. Egyben is sok fér, darabolva meg még több :-)
A kompresszort beköthetném állandóra, mint a KAMAZ vagy URAL teherkocsikon. Nem kellene defekttel bajlódni :D
A kompresszort beköthetném állandóra, mint a KAMAZ vagy URAL teherkocsikon. Nem kellene defekttel bajlódni :D
Don Gombóc22-09-2017 09:15:31 // 81091
Kompresszor mellé még egy nitro palack, meg egy nagy turbó a magasabb fordulatokhoz, és a Bugatti mehet is picsába a leálló sávba. :-) A csomitariba minden tuning cucc elfér. :-)
vologya[kendács mester]22-09-2017 07:36:55 // 81090
Érdekes tapasztalatokat osztanék meg azzal kapcsolatban, hogyan lehet csökkenteni drasztikusan a V6 3.0 fogyasztását. A mért adatok városban (20%) és falvakkal teletűzdelt közúton lettek mérve, sebesség korlátokat szigorúan betartva.
Az egészhez nem kell más, mint egy barátnő az anyósülésre, szórakoztató zene és
egy kompresszor a csomagtartóban :D Pótkerék nélkül simán befért minden trükk nélkül. Haver szerint "kibaszott versenykombi" :D
De ezek az értékek nem kielégítőek, így most beszereztem egy erősebb és drágább kompresszort, hátha javítok az eredményen.
Az egészhez nem kell más, mint egy barátnő az anyósülésre, szórakoztató zene és
egy kompresszor a csomagtartóban :D Pótkerék nélkül simán befért minden trükk nélkül. Haver szerint "kibaszott versenykombi" :D
De ezek az értékek nem kielégítőek, így most beszereztem egy erősebb és drágább kompresszort, hátha javítok az eredményen.
Fangio17-09-2017 14:09:45 // 81089
Alfa 166 bontott alkatrész kiárusítás.
http://alfaamore.hu/adokveszek/53348
http://alfaamore.hu/adokveszek/53348
FRC16-09-2017 12:56:09 // 81088
peter081314-09-2017 10:50:11 // 81087
0280752005 ez a cikkszámú jeladó jó nekem a 2.5 v6-ba? Elméletileg egy 166 3.0 v6-ból való.
peter081313-09-2017 09:56:27 // 81086
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Remélem jeladócserével meg a kábelek átnézésével megoldódik a probléma.
gecsa13-09-2017 07:17:33 // 81085
60628356 a 60675805 helyett. Valószínű ez a hiba forrása.
gecsa13-09-2017 07:10:35 // 81084
Ts potija volt beépítve neki....
pettinke12-09-2017 23:05:11 // 81083
nézzétek meg a kábelkorbács túlvégét is, ami az ECU-ba megy az anyósoldali taposó mögött...
peter081312-09-2017 00:04:55 // 81081
Rendben köszönöm a segítséget! Még egy azonos cikkszámút próbálok szerezni és ha azzal sem jó akkor villamossági.Ha nem találnék addig ameddig haza érsz akkor érdekelne a tiéd.:)
gecsa11-09-2017 23:21:45 // 81080
De ismétlem,hogy szerintem a poti jó. Nem nagyon hallottam még olyanról,ami megkotlott volna.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
369
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?