Szia Arno!
Nagyon időigényes és nagy odafigyelést igényel!
csörgess meg és elmondom hogy és mit csináltam!
Amugy csak a szelep rendszert cseréltem az egész tömbel!
Forum >> 164-166
Alfás Viktor (NagyVad)06-08-2011 16:07:04 // 58534
Arno16606-08-2011 14:50:11 // 58533
Miért volt szívás amúgy? Melós, időigényes, vagy volt más szivatás is?
Felhívlak :) Felcsigáztál :)
Felhívlak :) Felcsigáztál :)
Arno16606-08-2011 14:45:59 // 58532
Köszi Srácok! :)))))
Arno16606-08-2011 14:44:49 // 58531
"felecsdel!" :)
Ha erős autó kell, akkor vegyél nagyobbat.
Vagy dobáld ki belőle a felesleges súlyt. :)) Dizelmotort, anyóst, pótkereket stb. :D
De ezt a dízel buzizást hagyjátok már abba lécci. Lécciléccilécci!!! :)
Tök égő egy kormoló gyönyörű Alfa, azon túl, hogy telemocskolja az ember a várost ahol él. Nem menő. Olyan mint abba a tányérba piszkítani amiből eszik az ember.
Vagy ha csináljátok akkor normális chiptuning, egy műszakilag ép autóba.
(annak lehet pozitiv eredménye, de nem 1.5x erősebb autó ott sem...)
Ezek a power box-ok annyit csinálnak, hogy átverik a vízhőfok/levegőhőfok szenzort pl. és allandóan dúsít, ezért mennek jobban, hatalmas koromfelhő közepette.
Egy normális tuninghoz meg kell emelni a beszívott levegő mennyiségét, ha több a nafta, másképp borul a precizen kidolgozott arány.
Telemegy korommal a kipuffod, EGR-ed, ha van akkor a részecskeszűrőd, és a vége az lesz, hogy állandóan szerelni kell a kocsit. Arról nem beszélve, hogy egy elsőkerekes autó erőátvitele spiccen van eléggé ezen a teljesitményszinten amin a 2.4D dolgozik. Féltengely, motortartó bakok, kuplung, automata váltó stb. Csak ölöd meg a feleslegesen nagy nyomatékkal. Autózni lóerőből kell, nyomaték vontatásra való :)
Kötném fel az első lámpaoszlopra amelyik kitalálta ezeket a powerboxokat... uff.
Egy érdekes kiegészítés.
2.0TS-ben lehuztam a vezerlesmodosito szelepének csatijat.
Ugy ereztem jobban megy a kocsi, nem ertettem mi a túró baja van....
Majd rákötöttem egy LED-et, és kiderült 1600 körül nyit a szelep, és 4500 körül zár. Magyarul arra hivatott, hogy alacsony fordulaton is legyen nyomaték.
Beleestem a tipikus dízeles illuzióba, hogy húdemegy a kocsi.
Nem ment jobban, sőt rosszabbul ment.
Viszont volt "hátbaverés" érzés mikor végre előkerült a nyomaték, és csúnyán átvert....
Azt simán figyelmen kívül hagytam akaratomon kívül, hogy lent eközben eltűnt a nyomaték egy része...
Bele kell ülni egy 3.0V6-ba, és utána az ember rájön, hogy a dízelben az a szép, ha gyári állapotban olcsón ki lehet autózni a világból vele, egész tempósan. Soha nem lesz belőle versenyautó, max egy prüszkölő kormoló hajtást szétcsavaró lelakott hangulatú traktor. Ami előtte egy tök jó közlekedési eszköz volt. Alfa lévén abból is a jobbik szebbik fajta. :) Aminek még a hangja is értékelhető. Ne bántsd azt a jó kis kocsit sztem!!! Amit megspórol az ember a dizelen, abból lassan 1-2 ev alatt lehet venni "játszós" autónak vmi 10-20 eves benzines vadallatot, amivel kiélheti magát az ember, de úgy igazán.
Ha erős autó kell, akkor vegyél nagyobbat.
Vagy dobáld ki belőle a felesleges súlyt. :)) Dizelmotort, anyóst, pótkereket stb. :D
De ezt a dízel buzizást hagyjátok már abba lécci. Lécciléccilécci!!! :)
Tök égő egy kormoló gyönyörű Alfa, azon túl, hogy telemocskolja az ember a várost ahol él. Nem menő. Olyan mint abba a tányérba piszkítani amiből eszik az ember.
Vagy ha csináljátok akkor normális chiptuning, egy műszakilag ép autóba.
(annak lehet pozitiv eredménye, de nem 1.5x erősebb autó ott sem...)
Ezek a power box-ok annyit csinálnak, hogy átverik a vízhőfok/levegőhőfok szenzort pl. és allandóan dúsít, ezért mennek jobban, hatalmas koromfelhő közepette.
Egy normális tuninghoz meg kell emelni a beszívott levegő mennyiségét, ha több a nafta, másképp borul a precizen kidolgozott arány.
Telemegy korommal a kipuffod, EGR-ed, ha van akkor a részecskeszűrőd, és a vége az lesz, hogy állandóan szerelni kell a kocsit. Arról nem beszélve, hogy egy elsőkerekes autó erőátvitele spiccen van eléggé ezen a teljesitményszinten amin a 2.4D dolgozik. Féltengely, motortartó bakok, kuplung, automata váltó stb. Csak ölöd meg a feleslegesen nagy nyomatékkal. Autózni lóerőből kell, nyomaték vontatásra való :)
Kötném fel az első lámpaoszlopra amelyik kitalálta ezeket a powerboxokat... uff.
Egy érdekes kiegészítés.
2.0TS-ben lehuztam a vezerlesmodosito szelepének csatijat.
Ugy ereztem jobban megy a kocsi, nem ertettem mi a túró baja van....
Majd rákötöttem egy LED-et, és kiderült 1600 körül nyit a szelep, és 4500 körül zár. Magyarul arra hivatott, hogy alacsony fordulaton is legyen nyomaték.
Beleestem a tipikus dízeles illuzióba, hogy húdemegy a kocsi.
Nem ment jobban, sőt rosszabbul ment.
Viszont volt "hátbaverés" érzés mikor végre előkerült a nyomaték, és csúnyán átvert....
Azt simán figyelmen kívül hagytam akaratomon kívül, hogy lent eközben eltűnt a nyomaték egy része...
Bele kell ülni egy 3.0V6-ba, és utána az ember rájön, hogy a dízelben az a szép, ha gyári állapotban olcsón ki lehet autózni a világból vele, egész tempósan. Soha nem lesz belőle versenyautó, max egy prüszkölő kormoló hajtást szétcsavaró lelakott hangulatú traktor. Ami előtte egy tök jó közlekedési eszköz volt. Alfa lévén abból is a jobbik szebbik fajta. :) Aminek még a hangja is értékelhető. Ne bántsd azt a jó kis kocsit sztem!!! Amit megspórol az ember a dizelen, abból lassan 1-2 ev alatt lehet venni "játszós" autónak vmi 10-20 eves benzines vadallatot, amivel kiélheti magát az ember, de úgy igazán.
Arno16606-08-2011 14:15:10 // 58530
Király vagy! Ugyan ez van a Thesis-ben, es nem vagyok 100% elégedett vele (cseréltem komplett váltót már.... 30e-ret futottra....), valamelyik szelep tuti nem nyit rendesen/belekerült felszabadult vmi retek szerelésnél vagy a bontóban tárolás közben mert kis fordulaton mikor nincs akkora olajnyomás neha lassan vált...
Mostmár méginkább neki fogok esni magam.
Plane h van 2 valto, majdcsak össze rakok egyet belőle. :)
Egészet cserélted, vagy csak szelepeket? Esetleg kiderült melyik része a hibás?
Tehén váltó szeleprész, dokumentáljuk a jövő nemzedéknek, ha már szóba került :)

Mostmár méginkább neki fogok esni magam.
Plane h van 2 valto, majdcsak össze rakok egyet belőle. :)
Egészet cserélted, vagy csak szelepeket? Esetleg kiderült melyik része a hibás?
Tehén váltó szeleprész, dokumentáljuk a jövő nemzedéknek, ha már szóba került :)

bizi05-08-2011 17:55:43 // 58529
Hát nem tudom mennyire bírná. Kuplung és féltengely csere lesz jövő hónapban (vagy amikor Zé végre felveszi a telefonját :) )
Föckös05-08-2011 17:31:20 // 58528
a box csak a rail nyomást emeli meg ettől jobb lesz a porlasztás, emiatt a jobb fogyi, na meg persze jobban megy.
a chiptuningnál más dolgokat is tudnak változtatni, ráadásul konkrétan a te autódra irják, módosítják.
elvileg jobb.
a hajtáslánc miatt ne aggódj, bírja az, ha nem valami xar programot írnak rá, amitől +50 paci, meg marhanagy korom lesz.
a chiptuningnál más dolgokat is tudnak változtatni, ráadásul konkrétan a te autódra irják, módosítják.
elvileg jobb.
a hajtáslánc miatt ne aggódj, bírja az, ha nem valami xar programot írnak rá, amitől +50 paci, meg marhanagy korom lesz.
bizi05-08-2011 17:06:05 // 58527
És mit lehet tudni erről a csodadobozkáról? Chiptuningon gondolkodtam, hogy alul is nyomatékosabb legyen és ha esetleg kevesebbet eszik az se gond, de félek, hogy szétszedné a hajtásláncot.
tipoatti05-08-2011 16:04:47 // 58526
Nem, csodadobozka. Chip tuning ( írott program ) az enyémben van pl.
bizi05-08-2011 15:52:50 // 58525
Ez vmi chiptuning?
Zotya 16405-08-2011 10:40:01 // 58524
Jaaaa ....igazad van, ezt elfelejtettem írni . :-) De "pávás" lett és ez a lényeg! :-)))
Föckös05-08-2011 09:46:32 // 58523
áhhh dehogy plusz 20kiló lakkból :-)))
Zotya 16405-08-2011 09:43:09 // 58522
Háááá hogyne menne! Csiri-viri lett....5 lityó minusz benzinből és plusz 20 km/h menetteljesítmény! :-D
Föckös05-08-2011 09:32:15 // 58521
újra voltam futóművesnél, nemsokára a blogban a tapasztalatok.
Föckös05-08-2011 09:31:44 // 58520
valami küberl vagy mi a répa volt benn, most novitec.
egy picit (na nem is picit) barátságosabb azóta a karaktere, a régi box mellett erősen kellett kapaszkodni, amikor megjött a túrónyomás.
egy picit (na nem is picit) barátságosabb azóta a karaktere, a régi box mellett erősen kellett kapaszkodni, amikor megjött a túrónyomás.
Andy05-08-2011 09:13:46 // 58519
Tegnap autóztunk egyet Grando csillire suvickolt verdájával. Ő nyomta a pedálokat, Én meg a taposólemezt. :))) Nem tudom mi hajlott jobban...
Na, ahhoz képest hogy körömlakkszínű egészen jól megy! ;)))
Na, ahhoz képest hogy körömlakkszínű egészen jól megy! ;)))
F4104-08-2011 19:46:20 // 58516
kristof04-08-2011 17:16:07 // 58515
Hello urak!
Szükségem lenne egy 164-es super első szélvédőre. Ha valakinek lenne az legyen szíves írjon rám.
Szükségem lenne egy 164-es super első szélvédőre. Ha valakinek lenne az legyen szíves írjon rám.
Cro16604-08-2011 16:33:58 // 58514
Milyen másik?és ez milyen?:)
Föckös04-08-2011 15:48:24 // 58513
amig a másik box volt benn, addig volt nekem 4,7 is.
nem gyengén volt megemelve a rail nyomás, úgy ment, mint a disznó, csak a kuplung nem bírta...
nem gyengén volt megemelve a rail nyomás, úgy ment, mint a disznó, csak a kuplung nem bírta...
bizi04-08-2011 14:45:56 // 58512
Ezt lejtőn lefele sikerült elérni :)
Nekem az 51-esen 120km-en a legjobb átlagom 5,9 volt.
Nekem az 51-esen 120km-en a legjobb átlagom 5,9 volt.
Alfás Viktor (NagyVad)04-08-2011 13:36:08 // 58511
Boldog SZÜLINAPOT ARNO!!!
Grando04-08-2011 08:47:17 // 58510
Csatlakozom! Isten éltesse sokáig! :)))
Sokáig boldog tehenet neki! ;)))

Sokáig boldog tehenet neki! ;)))

Alfás Viktor (NagyVad)04-08-2011 07:20:01 // 58509
Föckös04-08-2011 07:14:29 // 58508
Éljen Arno! Boldog szülinapot! ;-)
Alfás Viktor (NagyVad)04-08-2011 07:12:12 // 58507


Nagyon nagyokat rántott az automata váltóm mikor lassítottam vagy ha lassan gyorsitottam! Ez a szelep vezérlő egység volt a hiba!
De ezt kicseréltem a váltóban és feltöltöttem új olajjal (TUTELA GI/E) és tökéletesen űködik. Észre sem lehet venni hogy vált! Iszonyú nagy szívás volt kicserélni!
( Nem viszem szerelőhöz mert nem értenek az alfához )
Kecskemétem váltót akartak velem cseréltetni!
Ezek kokecok! Házilag is meglehet oldani!
kapeka (Nagyvad)03-08-2011 22:44:02 // 58506
Az olaj nem ajánlás kérdése, csak a gyárit szabad!! Tutela GI/E. A mennyiséget meg egyszerű: szintig legyen... :-)))
Egyébként valahol egyszer megtaláltam a gyári mennyiséget, de arra úgysincs szükséged, valahol 6 l körül van, de cserélni nem kell.
Egyébként valahol egyszer megtaláltam a gyári mennyiséget, de arra úgysincs szükséged, valahol 6 l körül van, de cserélni nem kell.
F4103-08-2011 19:41:41 // 58505
Szép estét mindenkinek!
Automata váltóba milyen olajat ajánlotok és mekkora mennyiséget szükséges vennem?Nagyon durván rúg,amikor berakom R-be.
Automata váltóba milyen olajat ajánlotok és mekkora mennyiséget szükséges vennem?Nagyon durván rúg,amikor berakom R-be.
Kriszo03-08-2011 19:35:05 // 58504
Mindennap cipekedni,fúrni,pakolni stb... faxom kivanmár...)
Új címem Érd Budai út 3. 3/2 lakás..)
Új címem Érd Budai út 3. 3/2 lakás..)
Arno16603-08-2011 15:49:48 // 58503
Komoly... fogunk még lasszóval üstököst kergetni egy kis lantanoidáért :)))
Cro16603-08-2011 14:14:14 // 58502
Ne törődj vele..mi veszünk 30e é Bosch-t a trakikba:))(ha kell..de persze NEM KELL :)
Cro16603-08-2011 14:12:05 // 58500
Arno16603-08-2011 14:07:51 // 58499
http://www.hwsw.hu/hirek/47133/kina-robot-foxconn-gyartas.html
juteszembe... mikor elolvastam egyből az ugrott be nyakunkon egy világégés, vagy rövid úton meg kell hódítani az űrt. :) Pedig nálam etekintetben optimistább technika megoldja minden bajunk (kivéve a dízeleket persze :)) ember kevés van. :)
De ez durva lesz, ha elkezdenek mindent ilyen szinten gepesiteni, es kinaiak ott maradnak a szetcseszett szennyezett környezetükben munka kaja stb nelkul CHF alapú hitelekkel :D :D, aztan elindulnak furkósbottal erre krumpliért... :)
Szóval ne vegyetek olyan kínai cuccot, ami nem európai gyártónak termeli a haszon jó részét, hadd szokják... :)
(Meg amúgy is szar mind.)
juteszembe... mikor elolvastam egyből az ugrott be nyakunkon egy világégés, vagy rövid úton meg kell hódítani az űrt. :) Pedig nálam etekintetben optimistább technika megoldja minden bajunk (kivéve a dízeleket persze :)) ember kevés van. :)
De ez durva lesz, ha elkezdenek mindent ilyen szinten gepesiteni, es kinaiak ott maradnak a szetcseszett szennyezett környezetükben munka kaja stb nelkul CHF alapú hitelekkel :D :D, aztan elindulnak furkósbottal erre krumpliért... :)
Szóval ne vegyetek olyan kínai cuccot, ami nem európai gyártónak termeli a haszon jó részét, hadd szokják... :)
(Meg amúgy is szar mind.)
Cro16603-08-2011 14:07:23 // 58498
Nem csoda, hogy nincs polcon itthon ennyiért:(
Milyen különbség indokolja azt, hogy a dízelbe kb 30e ft, míg a 3.0 benzinesbe vagy 70E ft ba kerül?
Milyen különbség indokolja azt, hogy a dízelbe kb 30e ft, míg a 3.0 benzinesbe vagy 70E ft ba kerül?
Arno16603-08-2011 14:02:13 // 58497
Pedig leáll... mondjuk erősen ECU-ja válogatja a hisztiket.
166 benyas volt vagy 4 fele ECU-val V6-okon belül is....
166 benyas volt vagy 4 fele ECU-val V6-okon belül is....
Andy03-08-2011 13:56:48 // 58495
Kici occó kínai? Az nem csak traktorokhoz jó? :)))
Föckös03-08-2011 13:39:26 // 58494
falra hányt borsó? :-)))
Cro16603-08-2011 13:38:24 // 58493
Na végre..jól eltűntél.Merre lax?Mikor menjünk lakás avatóra, locsolni a falakat pezsgővel?:))
vm03-08-2011 12:31:13 // 58492
Látod, nem szólsz.
Lenne jó kis kínai cucc, 26-ért :DDD
Lenne jó kis kínai cucc, 26-ért :DDD
vm03-08-2011 12:15:29 // 58491
Ííígy van.
Most kérdeztem le kíváncsiságosból, csak odakint van.
Most kérdeztem le kíváncsiságosból, csak odakint van.
Kriszo03-08-2011 08:55:17 // 58490
Ahoj urak!
Régóta nem jártam errefelé rengeteg dolog volt mostanság, jelentem hétvégén beköltöztünk...
Tottinak meg Ticanak sok boldogságot kívánok.
Régóta nem jártam errefelé rengeteg dolog volt mostanság, jelentem hétvégén beköltöztünk...
Tottinak meg Ticanak sok boldogságot kívánok.
Totti03-08-2011 08:17:50 // 58489
Konkrétan csak német o ban van ! Tegnap rendeltem meg hétfőre van itt! :-)
Don Gombóc03-08-2011 08:09:17 // 58488
Mi a szar nincs hozzá?
Már a Bosch sem áll a helyzet magaslatán? :-)
Vagy új 4,2-es V8 lesz benne?
Már a Bosch sem áll a helyzet magaslatán? :-)
Vagy új 4,2-es V8 lesz benne?
Don Gombóc03-08-2011 08:08:01 // 58487
Rossz LMM és Lambda szonda miatt nem állhat le. Pusztán azért ragaszkodom ehhez az álláspontomhoz, mert azok mindenképpen vészüzemmódban kell hogy üzemeljenek a meghibásodáskor, mivel ez biztonsági előírás a gyártók felé. Nem veszélyeztetheti a közlekedés biztonságát. Volt hasonló esetben probléma az ilyen leállításokkal, a BMW fizetett is ezért gazdagon bár az az eset agy kicsit más volt, mert amikor a szerviz intervallumot elérte a kocsi a kilométeróra szerint megállította a verdát automatikusan, csak az volt a baj hogy előzés közben is.
tipoatti02-08-2011 21:19:56 // 58486
Grat! :)
Zsunior02-08-2011 21:15:22 // 58485
Köszönöm mindenkinek, jelentem nagyon állat a gép! :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
571
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?