Forum >> Dízelmánia

GEORGE04-06-2009 17:42:17 // 12152
Csak és kizárólag a diesel miatt van szmogriadó??
Az gyárak üzemek fűtésrendszeri nem okoznak szmogot??????

Amikor volt a szomogos balhé minden üzem leállt az olajjal való tűzelésről....nem kellett volna ha a szmogot a diesel autók okozták......

Továbbra is vallom, hogy csak a szar diesel autók - buszok - teherautók szennyeznek...
Bp-en szerintem a BKV teszi ki az autók álltal okozott szennyeződés min 70%-át...akkor meg miért az autóst korlátozzák?
Arno16604-06-2009 17:32:55 // 12151
Hülyén fog hangzani de egy IFA által eregetett füst kevésbé káros.
Mondjuk a koncentrációja bőven elég magas hozzá hogy ott helyben agyfaszt kapjon az ember.

De azokat az öklömnyi koromdarabokat siman kihajtjak a csillocskak a tudodbol, meg az orr nyalkahartyan megtapad es az immunrendszer bebugyolálja majd t..kony formájában kijön, csokolom.

De amit a modern magasnyomasu dizelek eregetnek azzal a szervezet nem sokat tud kezdeni.... megy direktben a veredbe... feluleten azokkal a mergekkel amitol kiserleti patkanyok a legminimalisabb dozisban is KO-ra futottak.

159 reszecskeszurovel egy egesz korrekt verda.
De sok nem ilyen. Agyontuningolt szar, VW szuro nelkul, meg hát sokat futott NY-EU import...amiben már kb minden oszladozik...
Reszecskeszuro, porlasztocsucs stb....

De az sem megoldás h 2-3 ev utan zuzzuk be a dizeleket... mert szvsz kb addig normalis autok.
Utana magyar ember meg nem fog (tud :( ) 100e-rekert alkatreszt cserelni benne.

Fustol stb....elindul a lejton rettentoen....es tobbet art 5-7 evesen mint egy benyas.
Az autopark atlag eletkora nalunk meg kb ekorul van.
Arno16604-06-2009 17:19:05 // 12150
Igen ez a gond....

Benzines sem patyolat. De szmogriadó mitol is volt Bp-en amikor volt?!
A magas szallo por koncentraciotol.
Ami mibol is fakad?!
A dizelek fustjebol joreszt.

Lasd kormanyrendelet:
http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/11/20/Miert_nincsen_Budapesten_szmogriado/

". Amennyiben a határértéknél rosszabbá válik a levegő minősége, a Hungária körúton belüli területen tilos lenne gépjárművel, valamint a főváros teljes területén dízelüzemű autóval közlekedni. Drasztikus lépés, az biztos. Szmogriadó esetén a Hungária körút környékén forgalomkorlátozó táblákat, jelzéseket kellene elhelyezni, és ott rendőröknek, közterület-felügyelőknek kellene állniuk. És ezen felül kellene azt ellenőrizni, hogy a városba dízel jármű egyáltalán ne jusson be. Picit nehéz ezt a valóságban is elképzelni, ugye? Demszky se tudta, meg is írta a környezetvédelmi tárcának, de a rendelet ennek ellenére megszületett."

ennyi...
GEORGE04-06-2009 17:16:35 // 12149
Biztosan igaz, hogy vannak olyan részecskék a dieselbe ami káros az emberekre. Na de nem mindegy, hogy egy ikarus füstöl vagy egy modern diesel autó motorja.
Mi van azokkal az üzemekkel akik olaj szén égetéssel termelnek hőt...azok mekkora mennyiséget bocsájtanak ki egy diesel motoro autóhoz képest??
Arno16604-06-2009 17:13:12 // 12148
Ez nem velemeny gyerekek.... ha csak az lenne tok jo lenne.... :)
Akkor csak en lennek elmeroggyant, az meg vizet a Dunaba kategoria...kit erdekel egy hulyevel tobb vagy kevesebb. :)
GEORGE04-06-2009 17:11:25 // 12147
ha valaha magyarországon bevezetik, hogy kitiltják a diesel autókaz bárhonnan is akkor veszek mellé egy benzines Puntot ha belvárosba kell mennem legyen mivel :-)
kru04-06-2009 17:05:06 // 12146
akkor én 'optam be :)))
GEORGE04-06-2009 17:02:27 // 12145
Nem hiszem, hogy a részecskeszűrős verdákat kitiltanák, aztán felölem kitilthatják.....
kru04-06-2009 17:01:55 // 12144
Nekem legutóbb elkezdett repedezni a gumi öntvény a közepén. Még bírta volna, amíg ki nem esik a közepe :) Arra lettem volna kiváncsi, másoknak mennyit bír és én szívtam-e csak meg valami selejtes darabbal vagy mi.
Vagy ez tényleg ennyit bír? Gyak. hosszbordásszíjjal együtt kell cserélni?
Wickey04-06-2009 17:00:19 // 12143
elhiszed, hogy még a kéken füstölő benzines is kevésbé baszik hosszútávon az egészségednek mint a korom a dízelben? Arról nem is beszélve, hogy egy rendes benzines nem füstöl kéket gyárilag. Mint ahogy a fosvágen dejzelek sem mind eregeti a kormot alapjáraton. Csak a nagyja. :-PPPPPP
Arno16604-06-2009 16:58:15 // 12142
Olyat ami kéken füstöl ne vegyél... :))) Az már az olajat csipegeti :)

Megoldás az lesz mint sok NY EU roszagban... egyszeruen ki vannak tiltva a picsába a belvárosból.... (csak a dizelek... felreertes elkerulese vegett...)
Wickey04-06-2009 16:58:05 // 12141
nemtom. Nekem mióta megvettem nyekereg az összes szíj indításkor. Már a harmadik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-06-2009 16:57:46 // 12140
mondjuk ez egyedi eset mert ritkán keresik 200e km-et simán elmennek...
GTPeti04-06-2009 16:51:11 // 12139
"ilyen keveset"

Ez mit jelent? Mi a jele, ha cserés? (Nem a szíjszakadásra gondolok.)
kru04-06-2009 16:42:56 // 12138
az nem én voltam...
nekem nem voltak ilyen problémáim, csak nem értem, mi a faszért bír ilyen keveset egy főtengely szíjtárcsa. mondjuk nem szakadt még ki, de akkor is...
GEORGE04-06-2009 15:56:41 // 12137
A diesel világban óriási végletek vannak....pl Ikarus és mondjuk ON verdánál maradva 159-es részecskeszűrős verziója.....asszem nem kell tovább magyaráznom....
GTPeti04-06-2009 15:56:15 // 12136
Egyetértek.
bilon04-06-2009 15:52:32 // 12135
amúgy a winklernek volt erről egy cikke a totalcaron...osztom a véleményét...pedig dízel autóm van :)
bilon04-06-2009 15:50:09 // 12134
neeem...itt nem erről van szó... :)))
amúgy igen, azoknak is van károsanyag kibocsátása...az más kérdés, hogy melyik ellen lehet jobban védekezni...mert igazából, a részecskeszűrő kellene minden dejzelbe...pont a PM10 miatt...a benzines károsanyagait könnyebb megfogni. (ez szigorúan az én tudásom/ismereteim szerint van így, szóval lehet nem igaz)
mondjuk ez a zöldkártyás bohockodás is vicc...és elég megnézni egy busz, vagy teherautót...
itt a dolog lényege a tuning...hogy azzal mégjobban emeljük a károsanyagot...érted?
(bár erről nincs adatom..csak feltételezem)
hozzáteszem, hogy én is meg akarom látogatni a chiptuning.hu-t...ha lesz rá pénzem... :DDDDD

ez kb olyan, hogy itt dunaújvárosban a vasmű szennyez mint állat...erre letelepítettek két gázmotoros erőművet. és amikor mindenki tiltakozott, akkor azzal védekeztek, hogy a vasmű szennyez. csak. erre az volt a válasz, hogy már így is magasabb a NO érték a megengedettnél, akkor ne növeljük, hanem a vasműt kényszerítsük a jobb szűrésre...
na ezután a vasmű maradt, a gázmotorok megépültek...azt annyi... az NO érték meg tovább nőtt...dehát pénz beszél :)))
Liquid04-06-2009 15:49:40 // 12133
sztem nem divat fikázni a dízelt, sőt inkább fordítva...

A problémát inkább abban látom hogy nagyságrendekkel több a dízel autó, és ha alapvetően olyan dolgokat vizsgálnak a légszennyezettség kapcsán ami inkább a benzinesek által kibocsátott dolgokat figyeli, akkor torz lesz a kép...
GEORGE04-06-2009 15:42:17 // 12132
Biztosan igaz!
De hogy a benzines is bocsájt ki olyan részecskéket amitől ugyan azon betegségeket "lehet" kapni, az is tuti!
Csak manapság divat a dieselt fikázni és elmennek a más üzemanyaggal hajtott motrok káros koövetkezményei mellett..

Ilyen világban élünk..........
bilon04-06-2009 15:37:03 // 12131
jah...csak minek rontani még jobban, ha nem muszáj :)
LeZo04-06-2009 15:36:02 // 12130
Senki se vitatja hogy nincs benne igazság. De bármire rá lehet ma húzni hogy valahol vagy valakire káros. Ez egy ilyen világ, ilyen rendszerrel.....

Jah mielött vki rámhúzza... én használom az autót, nem az érdekel hogy melyik kúton tankolok benzint, vagy dizelt. És motoroztam eleget életemben és nem az autóktól lettem koszos, hanem teherautók, a töménytelen dobozos kistehertől kamiontól és busztól...
GEORGE04-06-2009 15:34:14 // 12129
Ha ilyen válogatós vagy akkor nem teszek inkább rá emmit se :-) :-D
bilon04-06-2009 15:33:19 // 12128
nem..amit arno írt az tök igaz...tényleg
GEORGE04-06-2009 15:31:31 // 12127
Igazad van, nincs itt igazság, amit Arno írt azt egy ember véleményét tükrözi....
Amúgy már a tehéntej is káros.....lehetett olvasni róla a neten.

A mai korban nekem egy modern diesel motoros autóm van, mindig tudatják velem a zöldkártya kiállításakor ......akkor meg miért ne járnék vele :-)
bilon04-06-2009 15:30:31 // 12126
az nem elég...annál kisebb a P10 :P
GEORGE04-06-2009 15:28:57 // 12125
majd húzoka kipufogó végére dupla szúnyoghálót :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-06-2009 15:27:03 // 12124
s akkor beszélhetnénk a passzív dohányzásról, az alkoholról, a kábszerről arról hogy Te itt nyomkodod a gombokat a klaviatúrán azért kellett kivágni X hektár őserdőt, elfüstölni X kg szenet, plutóniumot...stb, stb, stb...már bocs :D
LeZo04-06-2009 15:24:59 // 12123
A net teli van sok ilyen okossággal hogy mi mire káros vagy épp jó.
Pár éve azt mondták hogy az Orbit rágótól rákos megbetegedésünk lehet..és még is lehet kapni. Vagy a mobiltól vagy a mikrohullámtól.

Nem károsabb egy dizel személyautó és nem jobb egy benzines se.
De talán ha az a jó sok országutat járó kamion, városokat telikormoló busz eltünne átalakulna, vagy az égen nem repkedne annyi felesleges repülőgép fapados vagy épp luxus....akkor az átlagembernek is kevesebb gondja maradna.

Egy kiadós tábortűz alatt amikor az ember jól érzi magát jó adag kormot szippant be, vagy kajál be a sült zsíros kenyerérről....na az valóban káros. Ne értsd félre nem azt mondtam hogy a dizel nem az.

Egyébként meg pár éven belül úgy is kukába küldik a mai jó kis nagy benzinmotoros gépeket, körbe kell nézni a világban a hülye smartvilág a divat. Inkább addig én kiélvezem a traktort, vagy te Arno a V6-ot :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-06-2009 15:23:21 // 12122
dayco = gyári szóval szaregál :D
bilon04-06-2009 15:20:36 // 12121
részecskeszűrőt bele! :)))
GEORGE04-06-2009 15:08:12 // 12120
Most mi lesz a megoldás?
Adjuk el a diesel autóinkat és vegyünk benzineseket amik kéken füstölnek???
Arno16604-06-2009 15:04:07 // 12119
Foleg a modernek, raadasul azokbol a kisebb mint PM10 -es (10um-nel kisebb) reszecskekbol amik kb akadalytalanul jutnak be a véráramba annyira kicsik. Felületük igen aktiv, megkotik szépen azokat a poliaromás szénhidrogéneket (PAH) amik a legdurvábban rákkeltő vegyületek közé tartoznak.

Tényleg szükség van erre?!?!?!??!

Aztan arrol nem beszelve hogy a dizel NO (Nitrogen Oxid) kibocsátása is lényegesen magasabb mint a benzinesé. Napfény hatására NO2 lesz belőle mikozben O2-t redukálja és O3 feldusul. (Ozon)

"A PM10-es részecskéket az orrnyálkahártya sem szűri ki, ez a méret könnyedén eljut a tüdő kis léghólyagjaiba is. A 100 nanométernél kisebb részecskékbe, melyek a hörgőkön keresztül az érrendszerbe kerülhetnek és érszűkületet okozhatnak, most ne is menjünk bele. Na jó, menjünk: már az is kiderült, hogy a 100 nanométernél kisebb részecskék a sejthártyákon keresztül egészen az agyig vándorolnak, és szerepük lehet az Alzheimer-kór kialakulásában."

" A részecske önmagában még nem is feltétlenül veszélyes, de mivel hordozófelületnek tökéletesen alkalmas, nagyvárosi környezetben rengeteg káros anyag tapadhat meg rajta, ami a légzőrendszerben gyulladásokat vagy akár rosszindulatú daganatot is okozhat, nem beszélve az asztmás rohamokról. Egy amerikai vizsgálat során a Seattle-ben vett szállópor-mintákon 80-féle különböző molekulát találtak. Még a szálló porban töltött rövidebb idő is jelentősen növeli a szívbetegségek kockázatát.

A dízelek által kibocsátott részecskék (Diesel Particulate Matter – DPM) a 100 nanométeres tartomány jellegzetes képviselői. Túl azon, hogy milyen könnyen belélegezhetők, azért se jó vicc részecskeszűrő nélküli dízelt venni, mert a dízel koromszemcséi a felületükön egy rakás rákkeltő anyagot hordoznak. "

Igazi elbaszott technika... 1-2 evig mukodik rendesen mikor kijon a gyárból, aztan elkezd olyan szinten romlani egy modern dizel auto hogy tobbet art mint hasznal.
Reszecskeszuro halodik, porlasztocsucsok stb. 4 evesen mar mindegyik fustol kb.

Co2 kibocsatas az egyetlen erv mellette. De ha jobban megnezzuk akkor a dizel egeshoje, surusege nagyobb. Több szenatomot tartalmaz magyarul, tehat ha egy dizel fele annyit eszik attol meg a CO2 kibocsátása messze nem fele annyi.

http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/bp_legszennyezettsegi_adatai.pdf


"Az egészségkárosító kis részecskék jelentős hányada közvetlenül a dízelmotorokból származik. A
dízeljárművek részecske-kibocsátása, melynek legnagyobb része korom, egy nagyságrenddel (azaz
legalább tízszer) nagyobb mint a benzinüzemű motoroké. Az Amerikai Egyesült Államokban ezek a
részecskék teszik ki a levegőben található rákkeltő anyagok 78 százalékát. A legveszélyesebbek a már
említett, 2,5 mikrométernél kisebb, ún. ultrafinom részecskék, melyek légzőszerveink legmélyére is
bejutnak, és onnan nem távoznak.
További súlyos veszélyt jelent, hogy ezek a kis részecskék, amelyek sokféle égésterméket
tartalmaznak, rátapadnak egy-egy pollen felületére, és kimutatták, hogy a pollen agresszívitását és
allergén hatását fokozzák.
Tudományosan igazolt, hogy szoros összefüggés van az allergiás, asztmás, illetve légzőszervi
betegségek előfordulása és a légszennyezettség mértéke között. Nagyrészt a légszennyezés
következménye, hogy a fővárosban rohamosan növekszik az asztmás és tüdőrákos betegek száma (ld. a
11. mellékletet!). A PM légszennyezés, amely nagy mennyiségben tartalmaz rákkeltő, illetve a
légzőrendszert károsító anyagokat, a gyerekeknek jelenti a legnagyobb kockázatot, hiszen az ő
immunrendszerük még kevésbé fejlett. "

uff....
Arno16604-06-2009 15:02:20 // 12118
Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.

(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)

De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(

Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a
Selmak04-06-2009 14:34:48 // 12117
Ha átporzik - ami nem jósolható meg hogy mikor történik meg - akkor simán. Egy ECU vezérelt VTG turbóval lélegeztett CR dieselen mi keresni valója egy direktszűrőnek (ami a versenysportban is csak pár százalékot számít)?
Ferke04-06-2009 14:31:21 // 12116
Szíjtárcsából dayco?? Mintha úgy rémlene, hogy volt múltkor generátor szíjtárcsa problémád is. Valszeg az sem kímélte a rendszert....
GEORGE04-06-2009 13:59:47 // 12115
nekem még nem kellett cserélni......
GEORGE04-06-2009 13:59:05 // 12114
A JTD motor tönkre megy egy direktszűrőtől? :-o
Selmak04-06-2009 13:53:35 // 12113
Csak hogy neki JTD motorja van.
kru04-06-2009 13:51:53 // 12112
Kérem szépen,
50e km-nél cseréltem főtengely szíjtárcsát, gyárira. Még bírta volna egy darabig, de már kezdett repedezni a gumi öntvény, illetve indításkor nyekkent egyet a szíj, az idegesített (új szíjjal sem tűnt el). Volt ez 3 éve.
Nos azóta belement kb. 60ezer (hű, nem is sokat autóztunk ezzel...),
megint nyekken indításkor. Még nem néztem, lehet, hogy nem a főtengely szíjtárcsa, de sanszos.
Ez ennyit bírna?

Mi a javaslat ebből? Dayco?
kru04-06-2009 13:47:11 // 12111
Csatlakozom, illetve kár az LMM-et is stresszelni még ezzel (ha picit rosszul olajozod a szűrőt, hosszútávon sokba fog fájni).
Hagyd meg a direktszűrőt a "vérbeli" tunereknek :)

De komolyan, sokkal többet érsz el, ha gyakrabban (használattól függő, mennyi pl. város vagy poros út) cserélsz papírszűrőt.
GEORGE04-06-2009 13:42:41 // 12110
Én egy 96-os 1,9 TD Temprában használtam 50ezer km keresztül és semmi káros hatása nem volt.....ezen motor megtalálható 145-146-os Alfákban és 155-ben is.
Selmak04-06-2009 13:26:31 // 12109
Ha nem akarod radikálisan lerövidíteni a turbo és motor élettartamát, akkor ne tedd. Sok értelme feltöltött motoron úgy sincs.
Skodra04-06-2009 08:41:08 // 12108
Hali!Használt már valaki Turbo DIESEL mocihoz direktszűrőt?Tapasztalt valami változást,vélemények....?
Adrián03-06-2009 23:07:10 // 12107
Grat ! jól döntöttél nem fogod megbánni!;)
kru03-06-2009 21:21:43 // 12106
bocs, nem 175cm, hanem 175 méter :DD
mindenki húzzon aludni...
ALFI15603-06-2009 21:13:50 // 12105
Valami olyasmi.Nekem legutóbb a 6literből kb.2deci maradt.
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2009 20:32:40 // 12104

:-DDD
Jó az, csak egy ilyen generátor forgórész kell hozzá :-))
Wickey03-06-2009 19:37:22 // 12103
az egész autó nincs 175 magas. :-P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.