Forum >> Dízelmánia

gecsa06-09-2012 08:08:22 // 20502
már én is gondolkoztam a beszerzésén...
lakosg0105-09-2012 21:55:09 // 20501
Nekem ilyen van:
http://www.dealextreme.com/p/elm327-v1-5-obd2-obdii-can-bus-usb-auto-diagnostic-interface-code-scanner-reader-126542?item=40
Liquid05-09-2012 21:17:16 // 20500
Igen jó, de ennyiért qurva drága! :)
A motorhoz jó alapból, a többihez kapcsolós kell, vagy átalakító kábel.
Ebay-en 2000ft alatt van sima KKL kábel, de kapcsolós is van sztem 5-6e körül.
GTPeti05-09-2012 21:00:23 // 20499
A teljes választ a blogomban megtalálod.
Zoli198005-09-2012 20:59:18 // 20498
Mondjuk ez jó??

Vag-Com
Roll198305-09-2012 20:57:53 // 20497
A megfelelő szoftverrel együtt igen.
Zoli198005-09-2012 20:57:16 // 20496
És ez tud hibakódot olvasni és törölni?? Mert akkor tuti veszek. 3000 ft/alkalom, kicsit húzós, pláne ha csak ellenörzés céljával megyek.
Tibcsi16605-09-2012 20:52:05 // 20495
Ettől rángathat motorféken is??? Majd megnézem a FES-ben.
Roll198305-09-2012 20:51:11 // 20494
Elég, ha rendelsz neten! :D:D
Zoli198005-09-2012 20:44:58 // 20493
És kit kell megölni, vagy les**pni, hogy nekem is legyen ilyenem? :D
GTPeti05-09-2012 20:42:20 // 20492
S ezek közül, régebbi vashoz ugye az utóbbi ajánlott. B)
mreni05-09-2012 20:41:29 // 20491
igen,ELM 327 vagy sima Vag-com
Zoli198005-09-2012 20:40:55 // 20490
+ kábel?
mreni05-09-2012 20:36:38 // 20489
Fiat Ecu Scan nevű progival :)
Zoli198005-09-2012 20:32:58 // 20488
Egy ilyen mérésre kiváncsi lennék az enyémnél is. Tuti kidobná, miért csinálja azt amit..
Mivel csináljátok?

Zoli
mreni05-09-2012 20:12:50 // 20487
köszi,megnéztem én is viszonyításképp a 156-ot még tegnap(igaz box van benne,de nem sokat számít itt szerintem)
Tehát:
Alapjáraton:
Gázolaj mennyiség: 3,26 mg/i
Mért gázolaj nyomás: 302,1 bar
Mért levegô mennyiség: 528,4 mg/i
Gázpedál állás: 0,00 %
Nyomásszabályozó nyitás: 22,50 %
Mért turbónyomás: 1 005 mBar

Terhelésen:
Gázolaj mennyiség: ???
Mért gázolaj nyomás: 1448,1 bar
Mért levegô mennyiség: 1452,4 mg/i
Gázpedál állás: 98,77 %
Nyomásszabályozó nyitás: 79,50 %
Mért turbónyomás: 2 430 mBar
eldiablo15605-09-2012 19:25:07 // 20486
Ha számít valamit. az enyémnél is max 50% on nyit a nyomásszabályzó, itt az alapjáraton mért és terhelésen mért adatok.

Gázolaj mennyiség: 3,74 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 3,53 mg/i
Mért levegô mennyiség: 456,8 mg/i
Levegôhômérséklet : 42,5 °C
Mért turbónyomás: 1006 mBar
Névl. turbónyomás: 998 mBar
Gázolaj hômérséklet: °C
Mért gázolaj nyomás: 300,3 bar
Nyomásszabályozó nyitás: 18,54 %
Vízhômérséklet: 85,5 °C




Jármû sebesség : 76,77 km/h
Gázolaj mennyiség: 51,87 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 50,59 mg/i
Mért levegô mennyiség: 911,6 mg/i
Mért turbónyomás: 2000 mBar
Névl. turbónyomás: 2121 mBar
Gázolaj hômérséklet: °C
Mért gázolaj nyomás: 1322,3 bar
Nyomásszabályozó nyitás: 47,76 %
Vízhômérséklet: 86,5 °C
Gázpedál állás: 72,66 %
Föckös05-09-2012 19:11:17 // 20485
üzemanyag ellátás terén valami?
(lehet, hogy haldoklik a nagynyomásúd?)
Föckös05-09-2012 19:10:30 // 20484
mehet a szinterbe....


(boccsi, tudom, hogy égig érő magas labda:-))))
mreni05-09-2012 17:54:13 // 20483
Siófokon dolgozik a srác,most ott is lakik.
Kuplungozni kellene+lendkereket cserélni,egyébként nagyjából rendben van :)
Ferke05-09-2012 17:24:27 // 20482
Le akartam tisztítani, naa...:-) A jbb difi szimmering miatt úszott minden a kulában.
Most már egész tetszetős kez lenni...:-)
DieselManiaco(NagyVad)05-09-2012 17:23:31 // 20481
Valaki tud információt arról hogy EDC adagoló tud-e hibatárat? Hogy lehet belenézni a fejébe? konkrétan 155 VM dieselről van szó.

Másik: 1.9 TD adagolóján van a gázkaron egy potméter,gondolom ez az EGR-t vezérli,és van egy fekete "dobozka" a magasnyomású fej felett az micsoda?
Tibcsi16605-09-2012 17:09:05 // 20480
Sziasztok, Mostanában elég nagy baj van a vasammal. 159 2.4JTDm 20V
Rángat mint a fene :(

Tegnap Coolby-val teszteltük a vasakat. Kicseréltük egymás vasából a légtömegmérőt és a MAP szenzort. Rángatás nem szűnt meg.
Nálam amúgy EGR lezárva, DPF nincs, pillangószelepek kiakasztva, szívósor pucolva kb. 2 hónapja.

A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!

Van valakinek ötlete??
WarbiRunner (Gyuri)05-09-2012 16:52:04 // 20479
No eladta? Siófokon láttam asszem legutóbb a verdát, a Mediterrán Partyn az Alfa szalon műhelyajtaja előtt állt. Próbáltam anno az autót még Zolinál, nekem furcsa volt a gázreakciója, olyan túl érzékenynek tűnt az enyémhez képest.
mreni05-09-2012 15:19:26 // 20478
jaja a német m3-ason.:-)
az a baj,hogy 10centi ultetessel mindenhol pattogok :-D
mreni05-09-2012 15:16:45 // 20477
én is így gondolom. tzoli ex146-a egyébként. elméletileg az egr le van falazva,ha legközelebb kicsit több időm lesz rá komolyabban is nekiesek :-)

köszi a segitseget
WarbiRunner (Gyuri)05-09-2012 14:48:23 // 20476
Mármint a német M3-mas? :-) Van pár hely ahol lehet ugratni párat, pl Bp felé a Polgár lehajtó (Arheopark) után van 2, de nem olyan rossz az. Ismerni kell azt a 2-3 hidat amit rosszul raktak össze, azon kívül sima az. A 212 meg nem rossz :-)
WarbiRunner (Gyuri)05-09-2012 14:38:53 // 20475
Ááá, ez kevés.
Az alapjárati kb jó lehet (bár nálam 400 fölött van inkább), viszont terhelésen nekem 940 körüli értékek jönnek.A légmennyiségbe gondolom nem sokat szól bele a remap, a max turbonyomás nincs módosítva.
A turbonyomás maximuma 1100mBar felett szokott picivel lenni, 1120, ilyesmik.



A nyomásszabályzót nem tudom meddig nyit, de a 48%-ot keveslem. Lehet a kevés levegő miatt kevesebb üzemanyagot ad csak. Ha nyomásszabályzó gond lenne, azt látnád a desired rail pressur/measured rail pressure különbözőségéből. A rail nyomást 2-3 Bar ingadozáson belül tartania kell a kívánt értéken

Kezdjétek egy egr falazással. Ha nyitva megragad, akkor a kipufogóból jön a "levegő" egy része, amit nyilván nem mér a LMM, így kevés levegőt fog mindíg érzékelni.

A turbo max nyomását is keveslem, ami vagy ugyanerre utal, vagyis szökik a nyomás akár az egr-nél. Vagy a turbo már nincs top állapotban.

Szóval egr falazás :-) Ha úgy se jó, próba LMM. Egy hibásat tudok adni, ami dobja is a LMM hibát, ellenben csak terhelésen. ha nincs tiporva, jól működik, normális értékeket hoz.
gecsa05-09-2012 12:37:38 // 20474
akkor megvan,hogy miért érződik lomhának...:D
egy nagyobb turbo,és egy kisebb kompresszor megoldhatja a problémát..:D
mreni05-09-2012 09:35:37 // 20473
még én sem néztem utána de nekem elsőre kevésnek tűnt az alapjáraton és terhelésen mért légmennyiség,illetve a turbonyomásnak is 1.1 körül kéne lennie szerintem és a szabályzó szelepnél is keveslem a 48%-ot... :D
András bácsi05-09-2012 09:14:49 // 20472
Különben nem: mert ha a csapágyháznál veszed ki a 3 csavart, az gyorsabb, mint minden xart lekötni hátul.
András bácsi05-09-2012 09:05:08 // 20471
A beépített alkatrész nem érték. :)
gecsa05-09-2012 08:47:16 // 20470
dobjuk fel licitre....:D
Ferke05-09-2012 08:26:47 // 20469
Most már akár 500at is ér, ne viccelj:)
Ferke05-09-2012 08:26:26 // 20468
Ki kellett vegyem a motort, ezért így volt logikusabb lekötni:)
András bácsi05-09-2012 08:14:57 // 20467
Ér is most vagy 300-at a gép. ;)

Különben jó furcsán vetted le az a féltengelyt.
Ferke05-09-2012 08:09:25 // 20466
Na, erre most visszatérve: simán ütjük ezt az összeget most már, igaz, elkapott a gépszíj, most már szinte minden cserélve van: a difi szimeringektől az összes gumiharangig, a lengőkarok, stabszilentek+pálcák...minden, ami le lett szedve, az fel is lett újítva/cserélve.
Ha eladnám, nagyon jól járna ezzel valaki:)


Utolsó képen lévő szimmeringet érdemes megnézni, itt hajlamos köpülni az olajat a váltó, a szimmeringre pedig sehol nincs találat.
Aztán utánanézve csontra megegyezik a 145/46 jtd, 164 2.5v6, lancia delta/Ypsilon 1,3mjet, punto mjet szimeringgel.
Mérete: 29,8x50x10 ...csak hogy más nem kínlódjon a keresgéléssel...
gecsa05-09-2012 07:41:57 // 20465
és a hülyébbek kedvéért,mint például az enyémért is,mennyi lenne a normális érték? vagy ezek jónak számítanak?
mreni04-09-2012 20:15:38 // 20464
Nézegettem ma egy barátom 46 jtd-ét,elég lomhának tűnik a gépezet.FES-el néztem élőadatot,íme néhány:
- mért légmennyiség alapjáraton:~388mg
- mért légmennyiség terhelésen:~620mg
- max turbónyomás:0.95bar
- nyomásszabályzó szelep max nyitása:48%
GTPeti04-09-2012 19:45:36 // 20463
Már megint No-ban jártál és most sem látogattál meg!! :/// :))
mreni04-09-2012 19:43:49 // 20462
nyilván :D

csak az a baj,hogy olyan minőségű a pálya,hogy a végsebességről nem sikerült képet lőni,úgy pattogtam a kocsiban,hogy öröm volt nézni :D
gecsa04-09-2012 19:41:58 // 20461
a kép természetesen a német autópályán készült..:D:D
mreni04-09-2012 19:37:42 // 20460
Kocsikáztunk a hétvégén egy kicsit a jtd-vel,kb 440km pálya 150-165 között klímával+Pesten a belvárosban letoltunk még 100km-t szintén klímával. Így jött ki 6.9-re a fogyasztás. egyszer kétszer megütötte az óra a 200at is :) így boxal 215 a max óra szerint,gps 212 mutatott.
gecsa04-09-2012 13:09:04 // 20459
valamire biztos..:D:D gyűjti az infót,hogy hány fokot hűt vissza a cooler..:D:D:D
mcs1004-09-2012 11:58:31 // 20458
Sziasztok!

Hidegen 1-2 perc járás után, ingadozik az alapjáratom, a nagy melegben kezdte el csinálni, utána mikor bemelegszik a motor el is múlik és egyenletesen jár.

Mi lehet a hiba? porlasztók?
Tentacle04-09-2012 11:40:35 // 20457
Így van, a MAP szenzor egyben hőmérsékletet is mér.
Gtaati04-09-2012 11:39:42 // 20456
Megnézem hány szál megy rá és majd írok! Köszi
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2012 11:27:40 // 20455
Nem hinném, annak nem sok értelme lenne szerintem. Tutira a MAP szenzorban keresném a hőmérőt. Ha 3-nál több csatlakozója van, akkor fogadni is mernék rá :-)
gecsa04-09-2012 11:19:33 // 20454
ha annyi helyen mér,akkor esetleg cooler előtt/után is mérhet külön?
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2012 11:17:38 // 20453
Hát akkor lehet nálad a MAP-nál is van hőmérő. Legalábbis úgy van értelme, hogy ahol a nyomást méri ott nézi a hőmérsékletet is. Szóval ott keresném.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.