Forum >> Dízelmánia
Ferke29-03-2013 20:08:11 // 23102
Szerintem a különbség csak a motorvezérlőben és a váltóban keresendő, más mind ua....
Ferke29-03-2013 20:07:13 // 23101
Épületes beszélgetések, az alternatívákról már nem is beszélve...g astra, fókusz...jáájj:Ö De a kérdező is kemény csávó, kényesen vigyáz, nehogy olyan autót vegyen, amivel kicsit is kilóg a sorból!:) Oktávia kell, mert azt a rendőrök is szeretik...jah, mintha nem egy is a piszkos anyagiak döntenének az autóflotta-tendereknél, hanem az autók minősége:))
GTPeti29-03-2013 20:04:50 // 23100
SZVSZ a "jól bevált" Fiat-módszer a vásárlók terelésére. Vagyis, hogy az egyes modellek "ne veszélyeztessék egymást". Lehet, hogy a Fiat-ban más alkatrészeket (ötvözet) használtak.
mreni29-03-2013 19:27:50 // 23099
Azt tudja valaki,hogy miért van az,hogy a 156ban a 110lovas jtd 275nm a mareaban a 110lovas jtd pedig csak 200nm? :O m érezni is ezt rendesen
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2013 14:24:38 // 23098
No ezt a sokat szidott motort raktam én anno a 900 kilós Wartburg kasztniba (asszem ugyanaz a blokk) :-) Érdekes a kritika róla, hogy alul nyomatéktalan, valószínű a 16v hengerfej tehet róla, nem való rá. Mert pont egy hosszúlöketű konstrukció, 8v-nek jó.
Az 1.6 VW konszernes autóknak a nagy baja nem csak a motor! Önmagában az 1.6 8v-vel lehet mit kezdeni, nekem sikerült :-) Rengeteget bogarásztam az akkori VW alkatrészek között, az alap probléma, hogy brutálisan hosszú áttételű váltót raktak az 1.6-os (és 1.4-es) motorokhoz. Plusz nehezedtek az autók, aztán a 100-lóhoz felsőbb fordulatra hangolták a hosszúlöketű blokkot, és el is készült a vánszorgó szörnyű hangon kínlódó, zabáló csoda jürgen "rakéta"..:-)
Az 1.6 VW konszernes autóknak a nagy baja nem csak a motor! Önmagában az 1.6 8v-vel lehet mit kezdeni, nekem sikerült :-) Rengeteget bogarásztam az akkori VW alkatrészek között, az alap probléma, hogy brutálisan hosszú áttételű váltót raktak az 1.6-os (és 1.4-es) motorokhoz. Plusz nehezedtek az autók, aztán a 100-lóhoz felsőbb fordulatra hangolták a hosszúlöketű blokkot, és el is készült a vánszorgó szörnyű hangon kínlódó, zabáló csoda jürgen "rakéta"..:-)
Vermacy29-03-2013 12:43:43 // 23097
100 ló egy 1,6-os VW motortól? Az hihetetlen! :o)
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4101791-vw-golf-4-16-benzin-velemenyek
;-(
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4101791-vw-golf-4-16-benzin-velemenyek
;-(
Piritu - 1.000.00029-03-2013 12:32:52 // 23096
A csúcs 100 lovas verzió volt :-DD
Vermacy29-03-2013 12:30:40 // 23095
:o) Azzal tényéeg veszélyes a 130... :o)
A 60 lovas, szuper VW motor?
A 60 lovas, szuper VW motor?
Piritu - 1.000.00029-03-2013 12:29:06 // 23094
1,6-os benzines Oktávia volt
GTPeti29-03-2013 11:55:03 // 23093
Milyen autója van?
Piritu - 1.000.00029-03-2013 07:14:34 // 23092
"a legtöbb dolog használatfüggő" - így van. A vezetési stílus tuti befolyásolja a dolgokat. Volt egy kollégám, aki az OFF-jával 80-90 ezreket ment egy garnitúra gumival, 300e-nél még minden futóműalkatrész az eredeti volt. Aztán egyszer vezettem a kocsiját a német autópályán és riadtan nézett az órára, hogy 130-al megyek! Az elmúlt 200ezren nem ment ennyivel a kocsi! (Akkor annyi volt benne.)
Piritu - 1.000.00029-03-2013 07:06:15 // 23091
Ha időben cserélsz olajat, akkor teljesen felesleges a öblítés.
Ahogy itt olvasom a cartársakat, a jtd rendes gázolajjal is elmegy legalább 350 ezret (bár nem emlékszem, hogy valaki is írta volna hogy felújítást csinált volna kormoson). Innentől kérdés, hogy mennyivel hosszabbítunk az élettartamon a löttyökkel. A 2T elvileg egyértelmű dolog.
Egyszer azért érdemes lenne összeszámolni, hogy az ismerősöd 400e alatt mennyit költött arra, hogy meghosszabbítsa a motor élettartamát. Szerintem simán a motorgenerál árt, amit így csak kicsit eltol, de előbb utóbb ki kell adni.
Ahogy itt olvasom a cartársakat, a jtd rendes gázolajjal is elmegy legalább 350 ezret (bár nem emlékszem, hogy valaki is írta volna hogy felújítást csinált volna kormoson). Innentől kérdés, hogy mennyivel hosszabbítunk az élettartamon a löttyökkel. A 2T elvileg egyértelmű dolog.
Egyszer azért érdemes lenne összeszámolni, hogy az ismerősöd 400e alatt mennyit költött arra, hogy meghosszabbítsa a motor élettartamát. Szerintem simán a motorgenerál árt, amit így csak kicsit eltol, de előbb utóbb ki kell adni.
Vermacy28-03-2013 21:41:18 // 23090
Nekem gyári minden, asszem... :o)
Wickey28-03-2013 21:37:41 // 23089
te. Ezek kopó fogyó alkatrészek. Ezeket MINDEN autó elkéri.
Az izzítógyertya csere, a főtengely szimmering, a kuplung, a futómű és a fék az olyan cucc, hogy meg se jegyzem kábé.
Az olyat megjegyzem, hogy jeladó hiba, LMM hiba, sorozatosan visszatérő fékfelhullámosodás, eldöglő turbó, satöbbi.
Most, hogy emlegeted: nekem is volt izzítógyertya cserém, nem geciztem, mind a négyet egyszerre. Sőt, a kipufogóm is eltört egyszer tőben, "magától". Egy sörér' meg lett hegesztve.
Az izzítógyertya csere, a főtengely szimmering, a kuplung, a futómű és a fék az olyan cucc, hogy meg se jegyzem kábé.
Az olyat megjegyzem, hogy jeladó hiba, LMM hiba, sorozatosan visszatérő fékfelhullámosodás, eldöglő turbó, satöbbi.
Most, hogy emlegeted: nekem is volt izzítógyertya cserém, nem geciztem, mind a négyet egyszerre. Sőt, a kipufogóm is eltört egyszer tőben, "magától". Egy sörér' meg lett hegesztve.
Wickey28-03-2013 21:34:26 // 23088
hát bakker a 156 nálam van lassan negyedmillió kilométer óta, és az alábbi negatív érzéseim vannak vele kapcsolatban:
- futóművet elég sűrűn kellett elől basztatni (3. lengőkar van benne alul, 4. felül, vagy fordítva),
- a fékkel nem voltam elégedett, mert felhullámosodott MINDIG, ez a 305mm-es fékekkel, új kerékcsapágyakkal és kerékagyakkal megszűnt.
- förtelmes hangja van már úgy kb. 50ezer kilométer óta (klímakompresszort, szervószivattyút, és generátort kéne cserélni rajta kicsit kevésbé csapágyasakra, feltenni egy nem törött motorburkolatot, vagy egész egyszerűen levenni és nem foglalkozni vele)
- az "utángyártott" 17-es felnik valami kikúrt szarok a gyári 16-os felnihez képest, amin ugye a téligumi feszül. Sem az Azev A sem a Zender Milano nem az a felni, amit azért tárolok az autón, mert öttel többel veszi vele az M2 lehajtót: épp ellenkezőleg.
- Az első Valeo kuplungszett kinyomócsapágya 80ezer km után megadta magát, a mostani Sachs-nak matricázott Valeo egész jól bírja, a gyári lendkerék, ami 130ezerrel ezelőtt lett cserélve viszont makulátlan, túlélte az első szett valeo kuplung széthullását is.
- Motorikusan: MAP szenzor halt el, felső turbócső repedt ki, oszt ennyi. Továbbá egyszer meghalt félidőben (20-30k után) egy hosszbordásszíj vezető görgőm és szíjjelszedte az "új" szíjat. Kellett rá másik.
- futóművet elég sűrűn kellett elől basztatni (3. lengőkar van benne alul, 4. felül, vagy fordítva),
- a fékkel nem voltam elégedett, mert felhullámosodott MINDIG, ez a 305mm-es fékekkel, új kerékcsapágyakkal és kerékagyakkal megszűnt.
- förtelmes hangja van már úgy kb. 50ezer kilométer óta (klímakompresszort, szervószivattyút, és generátort kéne cserélni rajta kicsit kevésbé csapágyasakra, feltenni egy nem törött motorburkolatot, vagy egész egyszerűen levenni és nem foglalkozni vele)
- az "utángyártott" 17-es felnik valami kikúrt szarok a gyári 16-os felnihez képest, amin ugye a téligumi feszül. Sem az Azev A sem a Zender Milano nem az a felni, amit azért tárolok az autón, mert öttel többel veszi vele az M2 lehajtót: épp ellenkezőleg.
- Az első Valeo kuplungszett kinyomócsapágya 80ezer km után megadta magát, a mostani Sachs-nak matricázott Valeo egész jól bírja, a gyári lendkerék, ami 130ezerrel ezelőtt lett cserélve viszont makulátlan, túlélte az első szett valeo kuplung széthullását is.
- Motorikusan: MAP szenzor halt el, felső turbócső repedt ki, oszt ennyi. Továbbá egyszer meghalt félidőben (20-30k után) egy hosszbordásszíj vezető görgőm és szíjjelszedte az "új" szíjat. Kellett rá másik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-03-2013 21:31:35 // 23087
Mióta ki "heréltem" az egr-t azóta nekem sem füstöl. Előtte azt hitték haverok hogy kapott valami tuningot mert úgy kormólt mint a TDI-k a facebokon :D
Vermacy28-03-2013 21:14:46 // 23086
:o) Meg az olasz nem füstöl (legalábbis az Enyém)! Főnököm a vadiúj, céges 530D-vel megkérdezte, hogy hogy megy a benzinesem? Annyit mondtam, hogy : Hihetetlen, de dízel! :o)
Nem német traktor, az biztos!!!
Nem német traktor, az biztos!!!
DieselManiaco(NagyVad)28-03-2013 21:09:16 // 23085
persze mert ők sosem javítják mert azok csodaverdák,hagyjuk már.mondjuk az összesben együtt véve van annyi ló mint neked a 156-ban:D Egyik rokonom vett 530D-t 3 liter cr dízel 180 lóval,hát hangosan térdemet csapkodva röhögtem:D
Vermacy28-03-2013 20:40:17 // 23084
Azért van korkülönbség a két konstrukció között :-)
Tény, hogy a Dti-ket olasz "CDTi"-kre váltották le...
Tény, hogy a Dti-ket olasz "CDTi"-kre váltották le...
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-03-2013 20:38:14 // 23083
Én is mondtam neki hogy a ritkaság az autója mert a DTI ket nagyon szidják még az opel fanok is. Annyival elrendeztem az öreget hogy a nagy Opel márka 2e 16v motor és 103 paci a 2e mjet 170 :) be is fejeződött a beszélgetés :D
Vermacy28-03-2013 20:30:16 // 23082
Apósom pont az ilyen Vectrámat nyírta ki fél év alatt, pedig 0W-30-as prémium olajat tettem bele neki és "pöcröff" állapotban kapta meg! NE vedd magadra, de azt vettem észre, hogy a legtöbb dolog használatfüggő. Van, aki nem vesz észre semmi rendellenességet (ezres szuttyogiba töltöttem neki 3liter olajat...) és elmegy vele több százezret. Igaz megbízhatóság nulla (bár az alkoholisták is megússzák a baleseteket), de azért hajtanak...
Bíz magadban, amit kicseréltél, azt időben tetted, mielőtt baleset lett volna! A németesek meg csak fényezzék a múlt századi technikájukat :o)
Bíz magadban, amit kicseréltél, azt időben tetted, mielőtt baleset lett volna! A németesek meg csak fényezzék a múlt századi technikájukat :o)
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-03-2013 20:23:52 // 23081
Olajat időben cserélek szerintem (15e km) Én idáig csak jókat hallottam a spuriról. sajnos megint csak a germánokkal tudok példát mondani barátnőm keresztapja a kezdetektől ezt a kombinációt használja tankolásnál a 2e dti opelba és már 400e km nél jár motorbontás nélkül, ezért adtam én is neki hogy sokáig éljen :) A 2 T az egyértelműen jó hatású.
Piritu - 1.000.00028-03-2013 20:17:14 // 23080
Nem sok ez így egy kicsit? A nyálhoz bőven elég lenne az egyik cucc is. (Bár volt már itt az Amorén szerelő cartárs, aki örömmel javítgatta a spuritól meghalt motorokat.)
Ha időben cserélsz olajat, az öblítő is csak pénzkidobás.
Ha időben cserélsz olajat, az öblítő is csak pénzkidobás.
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-03-2013 20:04:49 // 23079
Az biztos ha az én kis vasam o km es ként kerül hozzám kimenne a világból. Mert pl tankolás, mindig 2T olaj meg spuri is löttyenik a naftához, olajcserénél motor öblítő és mostantól Rimet et is kap :)
Vermacy28-03-2013 19:59:41 // 23078
Esetleg igényesebb vagy, mint a FOSwagenesek és apró eltérésnél már javítasz. Ők meg leharcolták már a szutykaikat...
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-03-2013 19:55:03 // 23077
Nem vagyok német párti Olaszom volt mindig. Én csak a tényeket mondom, nálunk a faluban bátyám és rajtam kívül nincs alfája senkinek, van sok ww seat bmv opel dizel és én tartom a rekordot hogy nekem mindig kell valamit cserélnem. Biztos nem a márka miatt csak én vagyok szerencsétlen.
mreni28-03-2013 19:43:29 // 23076
amúgy néha felmerül bennem a kérdés,hogy ha ennyire jók azok a német szutykok,akkor miért nem azt vettél?
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 20:55:15 // 23075
Aha. Hát egy jó darabig nem fenyegeti a vasat ez a veszély :D
Vermacy27-03-2013 20:53:48 // 23074
Ez így van. Főleg a FOSwagen GolFOSok büszkék és nem ismerik be, hogy túlárazott tecsós cuccot hajtanak...
Ferke27-03-2013 20:51:55 // 23073
Tevedes, a germanok sem birjak...:-) Csak nem irjak le a totalcaron...:-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 20:47:36 // 23072
ha a germánok bírják neki is muszáj lesz :)
Ferke27-03-2013 20:43:29 // 23071
Azert a kulonbozetet meg akkor sem kolti ra, ha Beverly Hills-be viszi minden szervizre...:-)
Ferke27-03-2013 20:42:05 // 23070
Ha megcsippeled, akkor tenyleg soha nem lesz vege!:-)
Piritu - 1.000.00027-03-2013 20:41:40 // 23069
Egy használt autónál ez benne van a pakliban. Nem véletlenül kerül kevesebbe, mint az új. A különbözetet az ember apránként költi rá. Ezzel sajna kalkulálni kell :-((
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 20:41:03 // 23068
Igen igen, csak már vége lehetne a "pénznyelésnek" így szegényke soha sem lesz meg "chipplve " :D
Ferke27-03-2013 20:37:47 // 23067
Nem veszes ez annyira...6-7 ev felett barmilyen autonal ezek varnak a tulajra...
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 20:37:06 // 23066
Igen csak sajna pont mind nálam térdelt le :)
Ferke27-03-2013 20:36:21 // 23065
hat mert elkopnak:-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 20:36:15 // 23064
A vezérlés vízpumpa összes olaj mert mindig ezzel kezdem ha autó csere van :) Termoszát nyáron 35C sem ment 70 fölé, a féktárcsákkal borotválkozni lehetett volna, futómű kopogott, tubócső kirepedt, főtengely szimering mert váltó felöl csöpögött az olaj, Öröm az élet
Ferke27-03-2013 20:34:53 // 23063
Nem szoktam magamnak munkadijat szamolni...turbo meg van a polcon...szoval kb egy olajcsere meg nemi tomites ara...:-)
Piritu - 1.000.00027-03-2013 20:34:51 // 23062
Néhány kivétellel, csak kopó alkatrészek...
Vermacy27-03-2013 20:28:54 // 23061
Ezek alapján van egy új Alfád! Van ötlet, mi miért lett cserés?
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 20:22:08 // 23060
Ha csak turbóm lenne tropa.. Az van a polcon :) Amit gyenge 2 év alatt cseréltem. Felső lengőkarok, stab rud, stab pálca, légtömeg mérő, izzító gyertya+kábel+relé, Váltó tartó bak, első hátsó féktárcsák +betétek, fékcsövek, hátsó keresztlengőkarok, Akumulátor, termosztát, vízpumpa vezérlés, főtengely szimering, cr pumpa tömítéskészlet, ajtó határoló, hátsó kilincs, alsó turbócső, Amit még kell alsó lengőkarok, hátsó kitámasztó, cr pumpa nyomás szabályzó, és lassan dög a kuplungom is. Lassan megduplázom a kocsi árát :(
Vermacy27-03-2013 20:21:16 // 23059
Ez a jó hozzáállás!
Mennyi lesz? Tudod már?
Mennyi lesz? Tudod már?
Ferke27-03-2013 20:17:18 // 23058
Hát lett volna más dolgom is mára, de mindegy, kicsit erőtlennek éreztem már jó ideje a gépet, úgyhogy most így, hogy soron kívül bekéredzkedett a műhelybe, legalább rendbe lesz rakva:)
Ferke27-03-2013 19:55:02 // 23056
mreni27-03-2013 19:54:36 // 23055
nekem a félig off jtdben valószínű valamelyik csúcs kezdi megadni magát, -5alatt kopogósan indul egy kis korom kiséretében,utána semmi :)
Ferke27-03-2013 19:50:46 // 23054
De legalább nem fószvágen-árakon vásárolsz hozzá nap, mint nap...szóval lehetne rosszabb is:)
Vermacy27-03-2013 19:32:20 // 23053
Mik voltak a gondjaid?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
498
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?