Forum >> Dízelmánia

Rizzo17-02-2015 18:21:13 // 28202
Ferryker
Ezekről mi a véleményetek turbó témában?
Itt egy cikk a totalcarról
dev16615-02-2015 22:37:14 // 28201
a szekértelem és a géppark sok helyen megvan, de a felújító műhelyeknek csábító a harmad-negyed áron kapható kínai utángyári alkatrész, így a drága, de jobb minőségű gyárilag ajánlott helyett, az kerül a felújított turbóba. nem is lesz hosszú életű. nagy biznisz ez, sokkal magasabb így a haszonkulcs és ha visszaviszed nekik gariban, hogy lötyög a tengely vagy szanaszét repült a turbód, azt válaszolják majd, h más motorikus hiba okozta vagy rossz minőségű olaj, alacsony olajnyomás stb. aztán bizonyítsd az igazad.
Alfa GT-Csaba15-02-2015 21:29:48 // 28200
Budaörsön is van egy ,legalább 25 éve ezzel foglalkozik!egy árajánlatot megér!
dev16615-02-2015 21:07:21 // 28199
A turbófelújítás bizalmi munka. Finoman szólva nem túl jó a helyzet kis hazánkban. 1-2 olyan műhely létezik, ahol tisztességesek és az árnak megfelelő minőségű alkatrészekkel újítják fel a turbódat. A Wizard nem tartozik ide, néhány 1000km-t fog bírni, ha velük újíttatod fel. Van személyes sztorim is velük és rengeteg rossz véleményt hallottam. Régebben az AH Turbó (Dunakeszi) elismert szakműhely volt, mert sokáig éltek az általuk felújított csigák (persze így is sokkal kevesebbet, mint a gyári), de tudok egy esetről, ahol az ő friss turbójuk is berezonált és majdnem szétrepült, szóval, ha most kéne jó turbós szakműhelyet ajánlanom, akkor gondban lennék. Ha valaki tud egy jót, mondja el nekem is!
Kristyon15-02-2015 20:03:11 // 28198
Azért is indultam meg feléjük, mert akikkel sikerült beszélnem ajánlották őket, meg ha garanciát vállalnak rá így bízom benne, hogy rendesen összerakják. ebayről eszembe se jutott, hogy ilyesmit rendeljek, de valahogy nem akarok még 2 hetet várni.
Ha minden jól megy akkor holnap össze is tudom rakni az autót :)
Azért köszi az infót...
mex8615-02-2015 14:10:53 // 28197
wizardékat nem feltétlen dicsérik
járj utána
jobban jársz szvsz ha a wizardos ár harmadáért negyedéért rendelsz ebayen egy szerelt belsőt és magad beépíted ha már úgyis ennyire szétszedted
ők is azt fogják betenni vagy még gagyibbat...
Kristyon15-02-2015 11:20:04 // 28196
Új fejlemény, nem sérthette meg a lapát a turbó házát, ugyan is ahol éreztem azt a minimális sorját odáig fel sem érhet a turbina lapátja, ez a szétszedett állapotában nem derült ki, csak most, hogy újra össze van rakva...
Gondolom odáig gyárilag van így megmunkálva a felület
Kristyon13-02-2015 15:30:12 // 28195
Wizard turbósokkal most beszéltem azt mondták nem probléma fel tudják újítani...
Bontottat sajnos nem találtam nem, hogy normális áron, de még normális állapotút sem, ha minden jól megy akkor hétfőn viszem, ha nem akkor majd vitetem...
Föckös13-02-2015 14:03:59 // 28194
Inkább csinálj egy logot a korábban említett beállításokkal. Mint írtam, hamar kiderül.
mex8613-02-2015 07:35:40 // 28193
ennek annyi igy hoyg beleér a häzba
eldiablo15612-02-2015 22:36:41 // 28192
Külföldi forumon leszedtem egy videót , amin megmutatják mennyit mozog a rúd, egy kiszedett gt1749v-n videón kb 1,5- 2cm mozgása van, de majd kipróbálom h lehúzom!
Hardy12-02-2015 21:42:52 // 28191
Sziasztok!
Csak erdeklodnek hogy mi lehet a gond hatha valaki jart igy, hogy miutan leallitom es a pillangoszelep csinal egy zarast malyd nyitast egy kis halk pukkanas hallhato a szivósorból a pillangoszeleptől. Mintha visszalőne. Ha egr t lekotom akkor is illetve ha a turbócsövet lekötöm akkor is. Mas tunet nincsen. Megy rendesen nem fustöl hidegbe is indul izzitas nelkul azonnal a motor jarasa is szép egyenletes. Az egyik porlasztom viszont nem tökéletes finoman szólva, azt most veszik ki elviszem felujitani illetve a tobbit is megnezetem.
atis_166jtd12-02-2015 20:50:06 // 28190
Amikor beinditid csak max 1,5 cm mozdul? Nem kevés egy kicsit? Huzd le a vákumot róla menj egy kört és ha nem lusta alul akkor geometria takaritás, vagy más.
Kristyon12-02-2015 19:39:00 // 28189
köszi :) csak kombináltam...
Ha már turbó az enyémmel itt tartok:
tegnap levettem a turbót, összerakott állapotában semmi különöset nem láttam rajta, azon kívül, hogy marhára lóg a tengelye. Minden lapátja megvan szétszedve minimális kopást láttam a szívó oldali házon ki is lehet tapintani, ez látszik a lapátok oldalán is, hogy hozzáért. A megnövekedett kartergáz is simán lehetett a turbótól, leszimuláltam. Belefújtam úgy, hogy befogtam a másik végét a kipufogó oldalon és szinte ellenállás nélkül fújtam át rajta, csak a levegő az olaj visszavezető csövön távozott... pár kép és videó:
videó1 videó2
eldiablo15612-02-2015 19:38:33 // 28188
Rendben! Majd lementem az adatokat čs feltöltöm aztán kielemezzük együtt
eldiablo15612-02-2015 19:35:19 // 28187
Az egr már több mint kčt čve kivan hajintva belőle. Azzal nincs baj.
mreni12-02-2015 19:16:55 // 28186
semmi ilyen nincs,vészüzembe rakja az autót és kész.
Kristyon12-02-2015 19:15:28 // 28185
Hali!

nekem mikor ezzel a hibakóddal produkálta, ugyan nekem nem vette el a vészüzemet, csak újraindítás után.
A lényeg az, hogy azért dobta a hibát mert tartósan túl magas turbónyomást mért.
Ha ennyi mindent átnéztél, kicseréltél, jóformán kilőttél mindent ami okozhat ilyet.
Az én kombinációm szerint, biztos ki fognak javítani, ha hülyeséget írok.
Az EGR-t lefalaztad, mi van, ha az ECU-ban van egy olyan beállítás, hogy ha túl magas a turbó nyomás akkor esetlegesen a változó geometria szabályzása mellett megnyitja az egr-t is, hogy ezzel is csökkentse a turbóra áramló kipufogó gáz nyomását a kisebb töltés érdekében.
Computer rákötésével egy teszt kör alatt meg lehetne nézni, hogy mennyire ugrik fel tarósan a nyomás az adott szituációban.
Mivel ennyire jó minden, az egr kiiktatása miatt viszont lehet javasolt egy új programot írni az ecu-ra, hogy ne szabályozzon le olyan hamar az adott turbónyomásnál...
mreni12-02-2015 19:15:18 // 28184
jah,hogy már hibakód is van,efelett átsiklottam :D
Föckös12-02-2015 19:14:01 // 28183
na azért a wastegate szelep elég gyanús ezen a turbón, de ki tudja :-)
Simán lehet szoruló geometria így is, miközben úgy tűnik, hogy mozog. Csak éppen lassan.
Kéne egy log, névleges meg elvárt turbónyomással, abból azonnal kiderül ;-)
mreni12-02-2015 19:10:43 // 28182
Turbó nyomás mért,számitott érték,beszivott levegő mennyiség,fordulat,rail nyomás,kb ennyi elsőre.
Akkor szokott ilyet csinálni mikor vagy ragad a vgt vagy rosszul szabályoz a szelep.
eldiablo15612-02-2015 19:03:53 // 28181
Map szenzor cserčlve lett bontottra, ami működőkčpes ugyanolyan jtdből lett kiszedve, cikkszám minden rendben. Gondoltam a vgt szabályzó szelepre. Kölcsön tudok lčrni azt is, de gtpetiirta rčgebben blogjában mikor neki a szabályzó volt rossz nem ilyen hibajelemsčget produkált. Persze ez nem zárja ki a hibáját.... Člő adatnál mit nčzzek? Turbónyomás megcčlzott, mčrt gondolom. Mčg valami?
mreni12-02-2015 18:50:47 // 28180
Élőadatos diag kellene,de igy elsőre vagy map vagy nyomás szabályzó solenoid lenne a tippem.
Semmiképp sem turbo hiba!
eldiablo15612-02-2015 16:31:19 // 28179
Sajnos van egy olyan rossz sejtésem nekem is.
Zozo8512-02-2015 16:30:13 // 28178
ajjaj akkor lehet h turbó lesz?? de nemsokára haza érnek a hozzáértők és segítenek ;)
eldiablo15612-02-2015 16:26:53 // 28177
Igen! Azt elfelejtettem írni, Egr szelep nálam le van falazva, már nincs is benne konkrétan az autóban.
Zozo8512-02-2015 16:19:49 // 28176
Szia
Nekem hasonló problémám volt annyiban más hogy gyorsításnál a felvillanó motorhiba jel nem is tűnt el, legfeljebb másnap reggelre indításkor nem volt ott de miután újra 2500 fölé mentem kicsi rángatás és újra a hiba...
Megoldás nekem az EGR szelep takarítása lett és most jó (lekopogom)
eldiablo15612-02-2015 16:09:36 // 28175
Sziasztok urak! Segítségeteket szeretném kérni. hátha valakinek volt már hasonló problémája.
Az utóbbi időben a kocsi 156 1.9jtd 110le Gt1749V turbóval, ha letaposom kigyorsításnál általában 2500 feletti tartományban feldobja a MIL lámpát , majd eltűnik az erő az autóbol,(nem vicces előzésnél) mindaddig amíg leveszem a lábam a gázról. ekkor a Mil lámpa eltűnik, újra gázadásnál megint húz az autó nem torpan. Illetve a másik variáció, amikor kigyorsításkor váltásnál 4.ből 5.be mondjuk engedem a kuplungot nyomnám a gázt, és megtorpan ugyanúgy mint az első variációnál.

Kiolvastam a kocsit P0235 hibakódot dobott ki ami turbónyomás szenzor problémára utalhat, Fórumokon olvasgatva lehet map szenzor, szoruló geometria, vgt szelep a tűzfalon, vagy a turbó illetve vgt vákum csövek.

Eddig amik cserélve illetve átnézve lettek.: Map szenzor csere, turbócsövek, vgt szelep vákumcsövei, wastegate szelep, a rúd kb 1.1.5cm mozog indításkor és fordulatra, ezáltal gondolom én de javítsatok ki ha tévedek de a VGt szelep akkor működik , geometria nem szorul.

Hozzákell tennem, a lyukas csövek miatt leginkább, hogy az autó nem füstöl! semelyik fordulatszám tartományban, illetve fokozatban. 2500 alatti tartományban a teljesítménye nem csökken, szépen húz.

szomorú az az egészbe, hogy külföldi fórumon nem egy bejegyzésben írták le ugyanezt a hibajelenséget, de a végén senki nem írta le hogy oldódott meg a probléma.
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2015 15:36:34 // 28174
Áállat ez a jtd, komolyan :-) Megint egy hete csak TD-zek itt városban, szeretem vezetni, nyugi, csend, béke. Aztán visszaülök a jetibe, meg ne pusztuljon az udvaron álltában. Ma is csak egy lámpát akartam elérni, már TD-re átállt lábbal jól odaléptem 3-masban, semmi extrát nem terveztem... Fingom nincs mennyivel csapódtam be a kereszteződésbe, nagy ív balra kanyar, akkor már az autó diktált. A gyalogátkelőben a közönség láttam ahogy követi a szemével a gépet. A lábamat meg már bevonzotta a pedál, és egy olyan tökéletes semlegesen sodródós kanyart prezentáltunk, amilyet pont eszem ágában sem volt. :-D
Rossi&Zsu09-02-2015 21:32:41 // 28173
Szerencsére Erhard rám írt, addig meg várunk türelemmel :)
Alfa GT-Csaba09-02-2015 21:28:38 // 28172
Vagy bontóból ,vagy Erhardnál érdeklődj ,lehet ő tud csak pár nap ,hét mire megjön ,addig tekerd körbe szövetes szalaggal
Rossi&Zsu09-02-2015 21:15:34 // 28171
Ez az a cső
Rossi&Zsu09-02-2015 20:46:25 // 28170
Sziasztok!

SEGÍTSÉG! Ennyire lehetetlen beszerezni a 115 lovas dízelhez turbócsövet? (szívó oldali Y könyök) nincs valakinek? Vagy valahol le lehet ezt gyártatni? Kezdem feladni ☹
Kristyon09-02-2015 17:59:05 // 28169
Nem mondanám, hogy könnyen tudtam elforgatni, gondolom azért mert beleérhet a házba. A kartergázzal kapcsolatban inkább csak kombinálok, a két hete takarítottam ki a kartergáz ülepítőjét is, mert hordott fel némi olajat, de nem volt különösebben koszos, könnyen átlehetett fújni rajta... ennek előzménye, hogy szórakozott megint az egr, és levettem tisztításra. Ilyenkor rá szoktam nézni a pillangószelepre is, ott volt bőven olajsár lerakódás. innen indult ki a dolog, és tűnt fel, hogy van némi kartergáz.
A kombinálásom csak annyi, hogy nem-e lehetséges-e, hogy a kipufogó gáz a turbón keresztül lépet be az olajtérbe, és ettől lenne-e a kartergáz...
mex8609-02-2015 17:42:49 // 28168
ugy értettem az utolsó mondtatot hogy ez problémának probléma, de nem függ össze azzal h nem pörög fel, attól hogy lóg még fel kellene pörögnie addig mig nem faragja a házat

kartergázzal összefüggést sokat nem látok
olyan viszont van h sok kartergáztól kipurcan a turbó, de fordítva nem. propellereknél gyakori hiba eldugult kartergázszűrő utána meg kifeszül a turbó. alfánál még ilyet nemigen hallottam.
tehát attól hogy turbót cserélsz nemigen kellene a kartergáz gondodnak elmúlnia
(vagy vmi összefüggést nem ismerek)
mex8609-02-2015 17:40:11 // 28167
lógástól nem kellene nem felpörögnie.
beleér már a házba? mert akkor annyi neki
ha kézzel könnyen forog és nem ér bele akkor nem ez lesz a gond
(vagyis lehet ez is de ettől még töltenie kéne)
Kristyon09-02-2015 17:32:23 // 28166
Előjelnek annyit, hogy némileg megnőtt a kartergáz, ezzel múlthéten meg is kerestem a szerelő ismerőst, ő szelepszár szimeringre tippelt, beszélgettünk is róla, hogy mivel jár ennek a cseréje. Na tegnap estére még magasabb lett a kartergáz nyomása, így gyanús, hogy a turbó lesz a ludas ebben is, de majd ennek a rendbetétele után fog bizonyossá válni, hogy össze függ-e a kettő...
Kristyon09-02-2015 17:15:11 // 28165
Jelenleg nem tudom honnan jön, egyenlőre egy ismerős szerelőt kértem meg rá, hogy intézzen, még nem tudott konkrétumot mondani. Számításba vettem a felújítást is, de csak ha nem kapok értelmes áron bontottat.
Egyébként tegnap adta be az unalmast, olajcsere után úgy 30 km-el, csak ezt még nem volt energiám blogolni. Hangilag semmi előjele nem volt, tölteni is töltött rendesen.
3 éve volt takarítva, akkor már mondta Csőri, hogy lóg egy kicsit a tengelye, és némileg szórja az olajat, de ezzel nem foglalkoztam, mert 20ezer km alatt kb 2 deci olajat evett meg.
Még nem szorult meg, de nem is tölt, a szívó oldali csöveket húztam le, és bő 2 miliméter lógása van a tengelynek, gondolom ez okozza, hogy nem tud felpörögni...
.......................09-02-2015 16:53:43 // 28164
bár lehet a felújított olcsóbb lenne ,
mint a bontott,föleg ahogy a Trencsik árait ismerem
.......................09-02-2015 16:50:34 // 28163
teljesen megértem,én is azt tennék bele
hisz a bontott eredeti gyári
Kristyon09-02-2015 16:15:00 // 28162
Az a helyzet, elvileg bontott lesz, mert sajnos jelenleg anyagilag csak azt engedhetem meg.
.......................09-02-2015 16:11:37 // 28161
Erhard Mond neked árat is,
és lecsekkolja a számokat
Kristyon09-02-2015 16:10:18 // 28160
Köszönöm mégegyszer ;)
.......................09-02-2015 16:08:30 // 28159
55191934
a 140 lovason ez van eper szerint
Kristyon09-02-2015 16:04:33 // 28158
ZAR93200001391806

Köszi ;)
.......................09-02-2015 16:01:39 // 28157
alvázszám nem ártana
Kristyon09-02-2015 15:49:43 // 28156
Üdv. Urak!
Olyan kéréssel fordulok hozzátok, hogy le tudná-e írni nekem valaki turbóm gyári számát, mert úgy néz ki, hogy beállt.
A motorkód 937A5000, 2005 évjárat, 140LE 1.9JTDm.
Remélem elég adatot adtam meg.
Egyenlőre ennyi. Előre is köszönöm…
Föckös09-02-2015 09:34:51 // 28155
(lehetséges ;-))
'''''08-02-2015 19:37:29 // 28154
Örülnél ha neked is az lenne a gond! :-)
Föckös08-02-2015 19:24:05 // 28153
185 lovasban már van (sajna)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.